die gekleurde van toen hete smartiesquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:56 schreef Stefanass het volgende:
Hmmmm veel dingen uit je lijstje kende ik ook niet toen ik 18 was, een paar wel (ben iets jonger)
M&M's waren er toen wel, maar die heetten toen nog Treets en hadden nog geen verschillende kleurtjes(zoals twix toen nog raider heette):
[ afbeelding ]
Die waren er volgens mij toch ook al toen jij 18 was???
Treetsquote:Op donderdag 11 april 2013 22:58 schreef Karina het volgende:
Smarties zijn nog gewoon te koop. Alleen de verpakking is nu in een modern jasje gestoken.
[ afbeelding ]
Even je eigen topic doorlezen: MLN / Kennen jullie de roze ijslollie van de Jamin nog ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Treets
Bestaan de roze ijsjes van de Jamin nog ? Voor een kwartje.
Herkenbaar. Ik las vroeger ook veel, tegenwoordig nog amper.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb er geen geduld meer voor. Vroeger las ik echt heel veel. Nu is het tv kijken, internetten en dan naar bed.
Voor mij eigenlijk hetzelfde. Leen altijd nog wel een boek bij de bibliotheek maar lever 'm steevast een week of 3 te laat in. In bed lees ik wel maar val meestal na 3 a 4 bladzijdes in slaap.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik las vroeger ook veel, tegenwoordig nog amper.
Alleen op vakantie lukt het me wel.
Juist niet. Hoe kom je daarbij! We hebben (als ik even over mijzelf mag spreken) een zeer boeiende,ontdekkende en interessante jeugd gehad waar je alles uitprobeerde,nieuwe dingen ontdekte en beleefde en ondertussen e.a. bijleerde in volwassen worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:20 schreef Lion013 het volgende:
Wat ben ik blij dat ik jong ben![]()
Wat moeten jullie een saaie en ongemakkelijke jeugd gehad hebben
Die hebben ze nog gewoon hoor....althans wel een jaar of twee geleden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:52 schreef Pedroso het volgende:
Deze ijsjes waren ook altijd erg lekker bij Jamin (ijs verpakt en wafels los erbij). Vroeger heel vaak gekocht bij een Jamin hier in de buurt. Denk al 25 jaar niet meer op volgens mij, kom ook nooit meer bij een Jamin eerlijk gezegd.
[ afbeelding ]
Altijd als ik uit het zwembad kwam met mijn vriendinnetje, hadden we de hele dag dat kwartjequote:Op vrijdag 12 april 2013 18:52 schreef Pedroso het volgende:
Deze ijsjes waren ook altijd erg lekker bij Jamin (ijs verpakt en wafels los erbij). Vroeger heel vaak gekocht bij een Jamin hier in de buurt. Denk al 25 jaar niet meer op volgens mij, kom ook nooit meer bij een Jamin eerlijk gezegd.
[ afbeelding ]
rolodex !quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Je had vroeger ook zo een ding waar je kaartjes op kon klemmen en dan in de rondte kon draaien. Hoe heette dat ook alweer? Iets met Rollo?
Zo! daar noem je zowaar wat. Bijna vergeten door dit digitale tijdperk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:11 schreef tong80 het volgende:
Dat je met Typex je fouten moest herstellen op je typemachine.
Wat een geklooi was datquote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef Karina het volgende:
En carbonpapier tussen zodat je een kopie van je brief had, als je veel fouten maakte en die verbeterde met typex zag je die fouten WEL op het kopietje.
Tomos.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:41 schreef pinine het volgende:
In het rijtje van Tong zag ik ook de scooter staan, je zag ze wel maar niet al te veel en bijna alleen vespa's
[ afbeelding ]
Destijds had ik een sportbrommer die toe weer populair was
[ afbeelding ]
En dan blauwe vingers.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:49 schreef Karina het volgende:
En carbonpapier tussen zodat je een kopie van je brief had, als je veel fouten maakte en die verbeterde met typex zag je die fouten WEL op het kopietje.
God ja, van die fotorolletjes... dat zou je ook bijna vergeten dat dat ooit zo gingquote:Op zaterdag 27 april 2013 22:25 schreef JoeDank het volgende:
fotorolletjes...
Als je op vakantie ging nam je die natuurlijk mee maar dan moest je ook even nadenken welke ASA(/ISO), lichtgevoeligheid: hoe zonnig je dacht dat het zou worden. Daar zat je dan 's-avonds op de camping halverwege je rolletje...
4 rolletjes van 36 opnames waren meestal genoeg. Elke foto dacht je even over na omdat die ook nog moest worden ontwikkeld en afgedrukt. Dat kostte goed geld dus elke foto was er een. Ik doe dat eig nog steedsook al is het nu met een DSLR.
En....na de vakantie natuurlijk snel laten afdrukken bij de kruidvat..dubbelprint(was al een luxe maar aanbieding) en mat (glossy was ordinair
)....... even wachten....nog even een paar dagen wachten
....en dan waren ze eindelijk daar.
De spanning als je die enveloppen met foto's openmaakte: waren ze gelukt?ze moeten toch wel zijn gelukt?Waarom zit die vinger voor de lens!
en dat zijn al de 'nieuwere' rolletjesquote:Op zondag 28 april 2013 00:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
God ja, van die fotorolletjes... dat zou je ook bijna vergeten dat dat ooit zo ging![]()
[ afbeelding ]
http://3-informatief.plaz(...)-telefoon-fotografie
Ik had zelfs nog een bandrecorderquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:42 schreef Karina het volgende:
Zo een mooie had ik niet. Ik had er wel eentje en dan met een microfoon bij de radio om liedjes op te nemen
Man ik was ooit bij vriendjes en toen aten we macaroni met kaas. Had het nog nooit gegeten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:58 schreef breaky het volgende:
Bij ons kwam vroeger vaak de sjoelbak in het weekend uit de kast.
Ik weet ook nog dat de eerste pizzaria in het dorp geopened werd. De meeste van mijn klasgenoten aten echt alleen maar aardappels en soms macaroni.
Ach vroeger had je weer andere dingen die er nu niet meer zijn. Dingen komen en gaan...
Met een snoer zoals bij onze eerste videorecorderquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:34 schreef Wombcat het volgende:
Of dat je voor 't eerst een TV had met afstandsbediening.
Met maar liefst 12 voorkeuzezenders. Niet dat er zoveel zenders waren, dus alle zenders zaten er 2x op.
Ik ben nog van voor het Pino-tijdperkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 05:38 schreef breaky het volgende:
Toen had je ook nog merken zoals Blaupunkt, Aristona en Erres, die TV's maakten.
Thuis was ik gewend aan zwart-wit TV maar bij mijn Opa en Oma hadden ze al kleuren TV.
Ik weet nog dat ik aan mijn Opa vroeg waarom Pino van Sesamstraat zo'n rare kleur op zijn TV had!
Ik heb trouwens nog een Aristona tv, 12 jaar oud...dus zo lang geleden zijn ze er nou ook weer niet mee opgehouden (als dat al zo is).quote:Op vrijdag 3 mei 2013 05:38 schreef breaky het volgende:
Toen had je ook nog merken zoals Blaupunkt, Aristona en Erres, die TV's maakten.
Thuis was ik gewend aan zwart-wit TV maar bij mijn Opa en Oma hadden ze al kleuren TV.
Ik weet nog dat ik aan mijn Opa vroeg waarom Pino van Sesamstraat zo'n rare kleur op zijn TV had!
Na even googelen zie ik dat ze nog aristona dvd spelers verkocht hebben. Maar volgens mij bestaat het al een tijdje niet meer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog een Aristona tv, 12 jaar oud...dus zo lang geleden zijn ze er nou ook weer niet mee opgehouden (als dat al zo is).
Tja, vroeger was goede kennis van de Franse en Duitse taal bijna belangrijker dan Engels.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben nog van voor het Pino-tijdperk
Hadden we alleen jeugd-TV op zaterdagmiddag.
Had een 10 voor Duits omdat ik er mee opgroeide als kind.
Ik zat in dienst in 1983 waren er doden gevallen in 'Harde door een ontplofte granaat bij een les. Twee uur later kon ik m'n ouders geruststellen uit de telefooncel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:45 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja, vroeger was goede kennis van de Franse en Duitse taal bijna belangrijker dan Engels.
Mijn Oma kon in iedergeval uitstekend Frans spreken, maar Engels had ze pas later geleerd.
Ik ben blij dat ik een tijd meegemaakt heb zonder mobiele telefonie. Dat je nog in de rij stond voor de telefoon op de camping in Zuid Frankrijk
Dat moet wel wereldnieuws zijn geweest in Nederland.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat in dienst in 1983 waren er doden gevallen in 'Harde door een ontplofte granaat bij een les. Twee uur later kon ik m'n ouders geruststellen uit de telefooncel.
Weet niet. Weet wel dat ik tijdens oefening door een meerdere gevraagd werd of ik zo kon schieten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:55 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat moet wel wereldnieuws zijn geweest in Nederland.Hadden de telefooncellen trouwens toen al druk knopjes?
Ik ga gewoon door tot de tv plof zegtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:32 schreef breaky het volgende:
[..]
Na even googelen zie ik dat ze nog aristona dvd spelers verkocht hebben. Maar volgens mij bestaat het al een tijdje niet meer.
De tv die mijn opa had:
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er nog over hoe goed ik sommige dingen kan herinneren...
Thuis gebruik ik nog steeds een tv met beelbuis met een traditioneel 4:3 formaat.
Maar zelfs hier in Laos gaat men langzaam over op breedbeeld uitzendingen met als resultaat dat ik nu altijd te smalle koppen op tv zie![]()
Ik word gedwongen om up te graden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |