Niet echt nee, en het parlement heeft ook naar hun geluisterd:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:44 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze staan te juichen hoor.
ik ben benieuwd wat er gebeurt als het de cypriotische minister van financiën niet lukt de russen te laten meebetalen. zou dijsselbloem dan toch nog een keer over zijn hart strijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet echt nee, en het parlement heeft ook naar hun geluisterd:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-verwerpt-steunplan/
Er zit sowieso tijdsdruk achter, want de banken kunnen nog niet open zonder dat er een plan is (het ligt nogal voor de hand dat de Cyprioten direct hun geld weghalen zodra ze de kans krijgen). Tegelijkertijd kunnen ze ook niet dagenlang dichtblijven, vroeg of laat zullen ze toch weer open moeten gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:50 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wat er gebeurt als het de cypriotische minister van financiën niet lukt de russen te laten meebetalen. zou dijsselbloem dan toch nog een keer over zijn hart strijken?
klopt. het is afwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zit sowieso tijdsdruk achter, want de banken kunnen nog niet open zonder dat er een plan is (het ligt nogal voor de hand dat de Cyprioten direct hun geld weghalen zodra ze de kans krijgen). Tegelijkertijd kunnen ze ook niet dagenlang dichtblijven, vroeg of laat zullen ze toch weer open moeten gaan.
Dat geloof ik graag. Eerder al het gerucht over de Cypriotische gasvelden en Gazprom, maar wellicht belangrijker is het waarschijnlijke verlies van de diepzee-haven in Tartus. Het zou mij niets verbazen als de Russen een beroep gaan doen op de haven van Limassol. Al vraag ik mij af wat de Amerikanen en Britten daar van vinden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:54 schreef Confetti het volgende:
Wat een afgang ook voor de almachtige EU.
De hele politieke elite van Cyprus zit straks in Moskou voor hulp.
De Britten zullen met hun langdurige (militaire) aanwezigheid aldaar niet erg enthousiast over dat idee zijn lijkt mequote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:17 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Eerder al het gerucht over de Cypriotische gasvelden en Gazprom, maar wellicht belangrijker is het waarschijnlijke verlies van de diepzee-haven in Tartus. Het zou mij niets verbazen als de Russen een beroep gaan doen op de haven van Limassol. Al vraag ik mij af wat de Amerikanen en Britten daar van vinden.
Dat zit er dik in ja, maar als ze in ruil daarvoor een zak geld van Moskou krijgen zullen de Cyprioten dat echt niet gaan weigeren. Het lijkt me niet dat vriendschap met de Britten hun zo veel waard is dat ze ervoor failliet willen gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Britten zullen met hun langdurige (militaire) aanwezigheid aldaar niet erg enthousiast over dat idee zijn lijkt me.
Hey, zij wilden zo graag bij de Euro, het is niet dat wij om hen zaten te springenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:09 schreef Brum_brum het volgende:
Als die klote euro er niet was geweest dan had de regering gewoon de munt met 20% laten kelderen. Nu zien we de politici in het open stelen en dan worden we pas boos.
Was Cyprus niet toegetreden tot de EU nadat er de verplichting was gekomen dat je bij toetreding tot de EU uiteindelijk ook tot de euro moest toetreden?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, zij wilden zo graag bij de Euro, het is niet dat wij om hen zaten te springen
http://nos.nl/artikel/486432-parlement-cyprus-verwerpt-plan.htmlquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja, maar als ze in ruil daarvoor een zak geld van Moskou krijgen zullen de Cyprioten dat echt niet gaan weigeren. Het lijkt me niet dat vriendschap met de Britten hun zo veel waard is dat ze ervoor failliet willen gaan.
Dan is het toch nog steeds hun eigen keuze?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Was Cyprus niet toegetreden tot de EU nadat er de verplichting was gekomen dat je bij toetreding tot de EU uiteindelijk ook tot de euro moest toetreden?
Helemaal mee eens. Misschien moeten we zo vriendelijk zijn om onze pensioengelden te doneren. Alles voor een sociaal en rechtvaardig Europa.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:47 schreef PierreBetfair het volgende:
Eigen schuld van de EU, hadden ze maar beter moeten controleren. Wie A zegt moet ook B zeggen, dus gewoon geld schuiven richting Cyprus. En de rest van Z-Europa kan ook nog wel een flinke donatie gebruiken.
Tja, erg veel last van rationeel gedrag hebben ze niet geloof ikquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja, maar als ze in ruil daarvoor een zak geld van Moskou krijgen zullen de Cyprioten dat echt niet gaan weigeren. Het lijkt me niet dat vriendschap met de Britten hun zo veel waard is dat ze ervoor failliet willen gaan.
Zo hoeven ook niet akkoord te gaan. Dan wordt de Cyprioten gewoon veel succes gewenst met de zoektocht naar andere manieren om wat extra miljarden binnen te harken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:04 schreef whosvegas het volgende:
Goed dat ze hun poot stijf houden
Erg spannend, wat er gaat gebeuren
Klopt, dan worden ze afgescheept met een flink beroerdere deal. Echt iets om om te juichen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo hoeven ook niet akkoord te gaan. Dan wordt de Cyprioten gewoon veel succes gewenst met de zoektocht naar andere manieren om wat extra miljarden binnen te harken.
http://beforeitsnews.com/(...)nk-raid-2597052.htmlquote:Is Bitcoin the New Safe-Haven Currency? Bitcoins Surge After Cyprus Bank Raid
Tuesday, March 19, 2013 5:08
Is Bitcoin now a safe haven currency? It wasn't long ago when it was considered merely an interesting crypto-currency to buy illegal drugs on Silk Road. Now, citizens all over Europe appear to be flocking to Bitcoin as the European finance vultures circle above.
Europeans woke up this week with a lot less confidence in their banking system after European finance chiefs and the International Monetary Fund announced their plan to steal from private bank accounts in Cyprus in the form of a one-time "wealth tax" to bailout insolvent banks.
These "taxes" will be frozen and confiscated directly out of citizens' private accounts."Most of the 10 billion euros will go to bail out Cypriot banks," according to the New York Times. Do taxes go directly to private banks now?
No wonder Europeans furious and scrambling to pull their money out of the banking system and park it some where safe. And it appears that some are turning to Bitcoin to escape the clutches of the Troika.
Downloads of Bitcoin apps surged in Europe over the weekend and Bitcoin reached a record high price of $52 yesterday.
BGR writes:
Interestingly enough, several Bitcoin-related apps started spiking on the Spanish iPhone market over the weekend. Bitcoin Gold shot up in the Spanish iPhone Finance category from 498 to 72, and another app called Bitcoin Ticker zoomed from 526 to 52 in just one day. A leading service called Bitcoin App jumped from 194 to 151 between Friday and Sunday as Spaniards brooded over the Cyprus crisis.
The chart below depicts the spike in demand and price for Bitcoin since the Troika theft was announced:
Source
Bitcoin, with it's lack of central authority and quasi anonymity, has always been seen as an alternative currency for those protesting central banking. It seems the number of people who are waking up to just how corrupt the system is now view Bitcoin as viable.
Europe is not the only region to test Bitcoins. Last week, Simon Black reported that companies in Argentina are turning to Bitcoins to bypass recent draconian capital and market controls. Black features a car rental company that has not only begun accepting Bitcoins but are even offering discounts for doing so.
Black writes:
The 1-day rental rate for a basic car was 380 Argentine pesos. At the government's official rate, that works out to be $74 USD. In Bitcoins, the same car rents for 1.13 BTC... which is approximately $54 USD. This is nearly 30% cheaper!
The benefit for the rental agency is the privacy; they can avoid all the costly fees, bureaucracy, and debilitating capital controls associated with a normal transaction. Plus, they can hold Bitcoins instead of the rapidly depreciating Argentine peso.
What's more, even entire nations are interested in using Bitcoins to get around trade restrictions. Bloomberg reported on how Iranians are using Bitcoins to get around sanctions:
Under sanctions imposed by the U.S. and its allies, dollars are hard to come by in Iran. The rial fell from 20,160 against the greenback on the street market in August to 36,500 rials to the dollar in October. It’s settled, for now, around 27,000. The central bank’s fixed official rate is 12,260. Yet there’s one currency in Iran that has kept its value and can be used to purchase goods from abroad: bitcoins, the online-only currency.
....
The advantage for Iranians is that bitcoins can be swapped for dollars that can then be kept outside the country. Another plus: Regulators can’t easily track the transactions, since bitcoins aren’t issued from a central server. Bitcoin users can conduct business on virtual private networks, which hide customers’ identities.
“I believe that bitcoin is, or will be in the future, a very effective tool for individuals who want to avoid sanctions, currency restrictions, and high inflation in countries such as Iran,” Jeremias Kangas of localbitcoins.com told Bloomberg.
This unprecedented and brazen robbery in Europe may be what catapults Bitcoin to new heights. If more people view Bitcoin as a safe haven currency, how high can it go?
Max Keiser writes "Analysts now see $100 BTC within easy reach. I am sticking to my bet. I bet Warren Buffett 100,000 BTC that BTC reaches $200,000 before Berkshire Hathaway does."
Behoorlijke onrust in Spanje kan dat bitcoin gedoe qua populariteit in Apps niet meer doen dan van helemaal laag naar de lagere middenmoot laten stijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Interessant artikel
[..]
http://beforeitsnews.com/(...)nk-raid-2597052.html
Dat pakken van de kleinere spaarders was al uit het pakket gehaald waar het parlement over heeft gestemd. Die hebben nu vooral zichzelf in de vingers gesneden. Meer dan 10 miljard noordsteun gaan ze niet krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Op zich heeft het parlement de onhandigheid van Dijsselbloem wel even rechtgezet. Maakt het duidelijker dat kleine spaarders pakken een onbegaanbare we is.
Maargoed laat de Cyprioten maar met een plan komen om dat geld op tafel te leggen.
Mjah, ik heb ook zo mijn twijfels; deals met Rusland ketsen vaak uiteindelijk af, onder andere door de wat bijzondere onderhandelingsstijl van de Russen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dan worden ze afgescheept met een flink beroerdere deal. Echt iets om om te juichen.
En dan met hangende pootjes terug naar Europa met onderhand leeggelopen banken. Klinkt me briljant in de oren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, ik heb ook zo mijn twijfels; deals met Rusland ketsen vaak uiteindelijk af, onder andere door de wat bijzondere onderhandelingsstijl van de Russen.
Nee oke maar hiermee denk ik dat de zekerheid over dat dergelijke plannen niet meer komen wel toegenomen denk ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat pakken van de kleinere spaarders was al uit het pakket gehaald waar het parlement over heeft gestemd. Die hebben nu vooral zichzelf in de vingers gesneden. Meer dan 10 miljard noordsteun gaan ze niet krijgen.
Punt is ook dat Turkije, ogenschijnlijk de meest evidente partner, om politieke redenen absoluut geen optie is. Als je dan verder in de regio kijkt, schiet er weinig over.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan met hangende pootjes terug naar Europa met onderhand leeggelopen banken. Klinkt me briljant in de oren.
Dealtje sluiten met Syrië?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is ook dat Turkije, ogenschijnlijk de meest evidente partner, om politieke redenen absoluut geen optie is. Als je dan verder in de regio kijkt, schiet er weinig over.
De havens ook waarschijnlijk (is wel een interessante optie voor de Russen aangezien de status van hun haven in Syrië nogal onzeker is).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee oke maar hiermee denk ik dat de zekerheid over dat dergelijke plannen niet meer komen wel toegenomen denk ik.
Ze zullen hun gasvelden gaan verpanden denk ik.
Maar haal je daarmee binnen een week 6 miljard binnen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De havens ook waarschijnlijk (is wel een interessante optie voor de Russen aangezien de status van hun haven in Syrië nogal onzeker is).
Moeten ze niet al te lang meer treuzelenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed als er echt een opties meer zijn zullen ze wel instemmen
Het is dat of ze zijn al hun geld kwijt
Ik denk dat Cyprus nog wel even aan het liquiditeitsinfuus van de ECB blijft; niemand zit tenslotte te wachten op verdere escalatie van de problematiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moeten ze niet al te lang meer treuzelen.
Maar goed, zo veel extra tijd kopen ze daar ook niet mee (tot de banken donderdag weer open gaan eigenlijk).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat Cyprus nog wel even aan het liquiditeitsinfuus van de ECB blijft; niemand zit tenslotte te wachten op verdere escalatie van de problematiek.
Waarschijnlijk niet, maar dat doe je met een gasveld ook niet. Wat je wel snel een berg geld kan opleveren is der verkoop van de rechten erop.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar haal je daarmee binnen een week 6 miljard binnen?
Ze zouden het nog kunnen rekken door een maximumbedrag per dag in te stellen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar goed, zo veel extra tijd kopen ze daar ook niet mee (tot de banken donderdag weer open gaan eigenlijk).
En bovendien een industrie die eigenlijk geen toegevoegde waarde oplevert, maar enkel geld rondpompt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Dit zijn de cijfers voor het Verenigd Koninkrijk over vorig jaar, dus nadat na alle kritiek de bonussen al enorm lager waren dan de jaren daarvoor:
Employees in the finance and insurance industry took home bonuses totalling £13bn in the financial year 2011/12.
http://www.telegraph.co.u(...)paid-to-bankers.html
Toch niet slecht in een industrie die miljardenverliezen lijdt.
Dat kan (volgens mij hebben ze het in Argentinië destijds een jaar volgehouden), maar dat brengt natuurlijk ook wel een hoop problemen mee als er lange tijd geen uitgaven van meer dan bijv. 400 euro per week kunnen worden gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zouden het nog kunnen rekken door een maximumbedrag per dag in te stellen.
Nee maar het geeft tijd om te manouvreren en zet toch druk op de ketel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kan (volgens mij hebben ze het in Argentinië destijds een jaar volgehouden), maar dat brengt natuurlijk ook wel een hoop problemen mee als er lange tijd geen uitgaven van meer dan bijv. 400 euro per week kunnen worden gedaan.
Het is goed omdat ik tegen de Euro ben. Ik hoop dat er daarna grotere landen volgen zodat in weer guldens in mn portemonnee krijg.quote:
Als de banken daar failliet gaan moet de Cypriothische overheid ze redden. Wat niet gaan omdat die het geld niet hebben. Dus hele land failliet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:24 schreef arjan1212 het volgende:
Als een bank failliet gaat komt er vaak 93% van de spaargelden terug. o.a Van der Hoop
Waarom zou cyprus dan met die heffing akkoord gaan, dan hebben ze 10 miljard schuld bij de troijka... en als ze de banken failliet laten gaan hebben ze 0 euro schuld als staat, en het effect op de spaarder is hetzelfde
Dat zullen niet veel guldens gaan zijn dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het is goed omdat ik tegen de Euro ben. Ik hoop dat er daarna grotere landen volgen zodat in weer guldens in mn portemonnee krijg.
Geeft niet, ik ben best bereid een verlies te nemen. Als dat euro gedrocht maar verdwijnt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zullen niet veel guldens gaan zijn dan.
Dat betwijvel ik. De spaarders krijgen dan een vordering op de boedel. De boedel bestaat uit hypotheken en leningen die gewoon doorlopen. Binnen 10 jaar krijg je dan 90-100% van je spaargeld terugquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de banken daar failliet gaan moet de Cypriothische overheid ze redden. Wat niet gaan omdat die het geld niet hebben. Dus hele land failliet.
Dus dan zijn die spaarders gewoon alles kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |