Dat pakken van de kleinere spaarders was al uit het pakket gehaald waar het parlement over heeft gestemd. Die hebben nu vooral zichzelf in de vingers gesneden. Meer dan 10 miljard noordsteun gaan ze niet krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Op zich heeft het parlement de onhandigheid van Dijsselbloem wel even rechtgezet. Maakt het duidelijker dat kleine spaarders pakken een onbegaanbare we is.
Maargoed laat de Cyprioten maar met een plan komen om dat geld op tafel te leggen.
Mjah, ik heb ook zo mijn twijfels; deals met Rusland ketsen vaak uiteindelijk af, onder andere door de wat bijzondere onderhandelingsstijl van de Russen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dan worden ze afgescheept met een flink beroerdere deal. Echt iets om om te juichen.
En dan met hangende pootjes terug naar Europa met onderhand leeggelopen banken. Klinkt me briljant in de oren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, ik heb ook zo mijn twijfels; deals met Rusland ketsen vaak uiteindelijk af, onder andere door de wat bijzondere onderhandelingsstijl van de Russen.
Nee oke maar hiermee denk ik dat de zekerheid over dat dergelijke plannen niet meer komen wel toegenomen denk ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat pakken van de kleinere spaarders was al uit het pakket gehaald waar het parlement over heeft gestemd. Die hebben nu vooral zichzelf in de vingers gesneden. Meer dan 10 miljard noordsteun gaan ze niet krijgen.
Punt is ook dat Turkije, ogenschijnlijk de meest evidente partner, om politieke redenen absoluut geen optie is. Als je dan verder in de regio kijkt, schiet er weinig over.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan met hangende pootjes terug naar Europa met onderhand leeggelopen banken. Klinkt me briljant in de oren.
Dealtje sluiten met Syrië?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is ook dat Turkije, ogenschijnlijk de meest evidente partner, om politieke redenen absoluut geen optie is. Als je dan verder in de regio kijkt, schiet er weinig over.
De havens ook waarschijnlijk (is wel een interessante optie voor de Russen aangezien de status van hun haven in Syrië nogal onzeker is).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee oke maar hiermee denk ik dat de zekerheid over dat dergelijke plannen niet meer komen wel toegenomen denk ik.
Ze zullen hun gasvelden gaan verpanden denk ik.
Maar haal je daarmee binnen een week 6 miljard binnen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De havens ook waarschijnlijk (is wel een interessante optie voor de Russen aangezien de status van hun haven in Syrië nogal onzeker is).
Moeten ze niet al te lang meer treuzelenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed als er echt een opties meer zijn zullen ze wel instemmen
Het is dat of ze zijn al hun geld kwijt
Ik denk dat Cyprus nog wel even aan het liquiditeitsinfuus van de ECB blijft; niemand zit tenslotte te wachten op verdere escalatie van de problematiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moeten ze niet al te lang meer treuzelen.
Maar goed, zo veel extra tijd kopen ze daar ook niet mee (tot de banken donderdag weer open gaan eigenlijk).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat Cyprus nog wel even aan het liquiditeitsinfuus van de ECB blijft; niemand zit tenslotte te wachten op verdere escalatie van de problematiek.
Waarschijnlijk niet, maar dat doe je met een gasveld ook niet. Wat je wel snel een berg geld kan opleveren is der verkoop van de rechten erop.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar haal je daarmee binnen een week 6 miljard binnen?
Ze zouden het nog kunnen rekken door een maximumbedrag per dag in te stellen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar goed, zo veel extra tijd kopen ze daar ook niet mee (tot de banken donderdag weer open gaan eigenlijk).
En bovendien een industrie die eigenlijk geen toegevoegde waarde oplevert, maar enkel geld rondpompt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Dit zijn de cijfers voor het Verenigd Koninkrijk over vorig jaar, dus nadat na alle kritiek de bonussen al enorm lager waren dan de jaren daarvoor:
Employees in the finance and insurance industry took home bonuses totalling £13bn in the financial year 2011/12.
http://www.telegraph.co.u(...)paid-to-bankers.html
Toch niet slecht in een industrie die miljardenverliezen lijdt.
Dat kan (volgens mij hebben ze het in Argentinië destijds een jaar volgehouden), maar dat brengt natuurlijk ook wel een hoop problemen mee als er lange tijd geen uitgaven van meer dan bijv. 400 euro per week kunnen worden gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zouden het nog kunnen rekken door een maximumbedrag per dag in te stellen.
Nee maar het geeft tijd om te manouvreren en zet toch druk op de ketel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kan (volgens mij hebben ze het in Argentinië destijds een jaar volgehouden), maar dat brengt natuurlijk ook wel een hoop problemen mee als er lange tijd geen uitgaven van meer dan bijv. 400 euro per week kunnen worden gedaan.
Het is goed omdat ik tegen de Euro ben. Ik hoop dat er daarna grotere landen volgen zodat in weer guldens in mn portemonnee krijg.quote:
Als de banken daar failliet gaan moet de Cypriothische overheid ze redden. Wat niet gaan omdat die het geld niet hebben. Dus hele land failliet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:24 schreef arjan1212 het volgende:
Als een bank failliet gaat komt er vaak 93% van de spaargelden terug. o.a Van der Hoop
Waarom zou cyprus dan met die heffing akkoord gaan, dan hebben ze 10 miljard schuld bij de troijka... en als ze de banken failliet laten gaan hebben ze 0 euro schuld als staat, en het effect op de spaarder is hetzelfde
Dat zullen niet veel guldens gaan zijn dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het is goed omdat ik tegen de Euro ben. Ik hoop dat er daarna grotere landen volgen zodat in weer guldens in mn portemonnee krijg.
Geeft niet, ik ben best bereid een verlies te nemen. Als dat euro gedrocht maar verdwijnt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zullen niet veel guldens gaan zijn dan.
Dat betwijvel ik. De spaarders krijgen dan een vordering op de boedel. De boedel bestaat uit hypotheken en leningen die gewoon doorlopen. Binnen 10 jaar krijg je dan 90-100% van je spaargeld terugquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de banken daar failliet gaan moet de Cypriothische overheid ze redden. Wat niet gaan omdat die het geld niet hebben. Dus hele land failliet.
Dus dan zijn die spaarders gewoon alles kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |