abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2013 @ 17:02:25 #126
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124211847
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor de lokale economie maakt dat niet zo heel veel uit. Import wordt duurder. Dat is alles.
De devaluatie is een absolute ramp geweest voor Argentinie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_124211858
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was dat niet goed genoeg? Sorry. Ik bedoelde natuurlijk landen als Nederland, waar een duidelijk pro-Europese regering zit, Duitsland, Servië, Moldavië, allemaal landen die een sterk pro-Europees beleid voeren sinds de afgelopen jaren.

Trouwens, ik heb de EU-barometer van 2012 er eens bijgepakt, in 2012 was het overgrote deel van de burgers pro-Europa.
Ik gok ook zo dat 70 procent van de mensen voor belastingverlaging is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124211907
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor de lokale economie maakt dat niet zo heel veel uit. Import wordt duurder. Dat is alles.
Waardoor je direct snapt dat devaluatie niet altijd een feest is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 maart 2013 @ 17:03:59 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124211925
quote:

[..]

Was dat niet goed genoeg? Sorry. Ik bedoelde natuurlijk landen als Nederland, waar een duidelijk pro-Europese regering zit, Duitsland, Servië, Moldavië, allemaal landen die een sterk pro-Europees beleid voeren sinds de afgelopen jaren.

Trouwens, ik heb de EU-barometer van 2012 er eens bijgepakt, in 2012 was het overgrote deel van de burgers pro-Europa.
Pro-EU bedoel je.

En de regeringen luisteren nooit naar het volk als het over de EU gaat. En die onderzoeken vertrouw ik al helemaal niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_124211978
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je die verwachting op? Het is nogal een risico dat je neemt.
nu wel. destijds denk ik dat wanneer iedereen zijn verlies had genomen op griekenland het nooit zo ver had kunnen komen. al valt dat natuurlijk nooit helemaal te bewijzen omdat het achteraf is, en omdat er begin jaren '90 al genoeg fouten zijn gemaakt mbt de eenwording en de muntunie.
pi_124212001
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef dawg het volgende:

[..]

dat zeg ik nergens. ik zeg dat argentinië onder andere doordat zij niet in een muntunie zaten veel ruimere mogelijkheden had en derhalve niet te vergelijken is met de situatie in de eurozone.
Monetaire instrumenten. Dat is alles.
pi_124212004
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:57 schreef dawg het volgende:

[..]

ja, totaal niet te vergelijken. zij hadden meer mogelijkheden, waaronder devaluatie van hun munt, zonder risico een heel continent mee te trekken.

dus nogmaals: vwb europa en de eu? wat zie jij als oplossing?
Ik denk dat er een balans gezocht moet worden tussen bijdragen van andere landen en van de burgers uit de getroffen landen. Ik besef me dat het makkelijk praten is als er geen cent van mijn eigen geld (buiten normale belastingen) verdwijnt, maar de Grieken, Italianen, Cyprioten en Spanjaarden zijn meer gebaat bij een financieel gezond land dan bij iets meer spaargeld.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

7 miljard is de helft van wat HSBC in 2006 aan bonussen uitkeerde. Dan heb ik het over een bank, in een land, in een jaar. En alleen over bonussen, de miljoenensalarissen zitten daar nog niet eens bij.
Maar nu heb je over een van de grootste banken ter wereld. Die 7 miljard is enkel de Cypriotische schuld, als je de hele crisis op wil lossen is ook het geld van alle HSBC-medewerkers niet voldoende. Bovendien zie ik niet echt in hoe de Britten verantwoordelijk zijn voor de financiële malaise op Cyprus, dat terzijde.
quote:
Je moet het ook niet weghalen bij een enkeling, maar bij alle bankiers. Als je het kan weghalen bij honderdduizenden Cyprioten dan moet het weghalen bij tienduizenden bankiers ook kunnen.

En het zou een stuk rechtvaardiger zijn, en een stuk beter voor de economie.
Ik betwijfel of er tienduizenden bankiers op Cyprus wonen. Bedenk je dat er überhaupt nog geen miljoen mensen wonen hè? :P
  maandag 18 maart 2013 @ 17:05:26 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124212009
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Plus dat ik het ongepast vind. Als jouw bedrijf failliet gaat wordt je salaris toch ook niet met terugwerkende kracht ingevorderd?
Nee, maar als jij dat bedrijf hebt leeggestolen en dan andere mensen gedwongen worden jouw tekorten aan te vullen dan zou dat wel moeten vind ik.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:05:31 #134
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124212018
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel leuk enzo, maar realiteit is nou eenmaal dat landen schulden hebben.
Wat er ook voor regering komt ze maken altijd schulden. Zijn dat dan ook mijn schulden? Neuh. Dacht ik niet. Ik moet er dus alleen voor waken dat ze aan mijn bezit en spaargeld komen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_124212086
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef dawg het volgende:

[..]

nu wel. destijds denk ik dat wanneer iedereen zijn verlies had genomen op griekenland het nooit zo ver had kunnen komen. al valt dat natuurlijk nooit helemaal te bewijzen omdat het achteraf is, en omdat er begin jaren '90 al genoeg fouten zijn gemaakt mbt de eenwording en de muntunie.
Maar hoe zag je dat voor je? Obligaties defaulten en weer vrolijk opnieuw beginnen als land?
pi_124212119
quote:

[..]

regeringen ja. dat is wat anders dan bevolkingen. en aangezien italie en spanje niet uit de stront te halen zijn zoals dat bij griekenland gedaan is, lijkt het me toch vrij essentieel wat de bevolking daar van de eu vindt. recentelijk nog gezien bij de verkiezingen in italie, en de geruchten van een staatsgreep in catalonie.
pi_124212143
quote:
19s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:07 schreef dawg het volgende:

[..]

regeringen ja. dat is wat anders dan bevolkingen. en aangezien italie en spanje niet uit de stront te halen zijn zoals dat bij griekenland gedaan is, lijkt het me toch vrij essentieel wat de bevolking daar van de eu vindt. recentelijk nog gezien bij de verkiezingen in italie, en de geruchten van een staatsgreep in catalonie.
Als je op mijn link had geklikt wist je dat het een onderzoek is onder burgers.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:08:17 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124212157
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat er een balans gezocht moet worden tussen bijdragen van andere landen en van de burgers uit de getroffen landen. Ik besef me dat het makkelijk praten is als er geen cent van mijn eigen geld (buiten normale belastingen) verdwijnt, maar de Grieken, Italianen, Cyprioten en Spanjaarden zijn meer gebaat bij een financieel gezond land dan bij iets meer spaargeld.

[..]

Maar nu heb je over een van de grootste banken ter wereld. Die 7 miljard is enkel de Cypriotische schuld, als je de hele crisis op wil lossen is ook het geld van alle HSBC-medewerkers niet voldoende. Bovendien zie ik niet echt in hoe de Britten verantwoordelijk zijn voor de financiële malaise op Cyprus, dat terzijde.

[..]

Ik betwijfel of er tienduizenden bankiers op Cyprus wonen. Bedenk je dat er überhaupt nog geen miljoen mensen wonen hè? :P
Jij denkt dat deze crisis in Cyprus op zichzelf staat? Het financiele stelsel van een land is geen zelfvoorzienend stelsel dat los staat van de rest van de wereld.

En ik heb het niet alleen over HSBC, maar over alle banken. Weet je hoeveel banken er zijn die elk tientallen miljarden aan miljoenensalarissen en bonussen hebben uitgekeerd over de laatste tien jaar?
pi_124212176
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, maar als jij dat bedrijf hebt leeggestolen en dan andere mensen gedwongen worden jouw tekorten aan te vullen dan zou dat wel moeten vind ik.
Laat de staat dan maar een rechtszaak starten tegen die figuren. Dan kan worden onderzocht in hoeverre individuen schuldig zijn.
pi_124212192
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij denkt dat deze crisis in Cyprus op zichzelf staat? Het financiele stelsel van een land is geen zelfvoorzienend stelsel dat los staat van de rest van de wereld.

En ik heb het niet alleen over HSBC, maar over alle banken. Weet je hoeveel banken er zijn die elk tientallen miljarden aan miljoenensalarissen en bonussen hebben uitgekeerd over de laatste tien jaar?
Ik verzeker je dat de schuld van ieder land hoger is dan de beloningen die de bankiers in dat land krijgen, hoor :')
pi_124212197
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

ik niet, als daarnaast ook loonmatiging, belastingverhoging en pensioenkortingen tegenover staan. al begrijp ik wel waarom men zo redeneert; er is simpelweg niet genoeg geld.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:09:36 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124212234
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat de staat dan maar een rechtszaak starten tegen die figuren. Dan kan worden onderzocht in hoeverre individuen schuldig zijn.
En in de tussentijd stelen we gewoon van iedereen behalve de bankiers. Ik vind dat een criminele oplossing. Pak de veroorzakers aan, niet de hele bevolking.
pi_124212289
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar hoe zag je dat voor je? Obligaties defaulten en weer vrolijk opnieuw beginnen als land?
eerlijk gezegd durf ik dat niet te zeggen, ik ben (net als mbt recht ;) )ook geen financieel expert. maar als ik even snel zou redeneren zou ik zeggen de grieken uit de eurozone terug naar de drachme, met volledige kwijtschelding. niet echt een default maar goed.
pi_124212295
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee heel simpel, als je als bank geld leent aan een land waarvan je weet dat je zwaar risico loopt, dan moet die bank niet piepen wanneer ze hun geld niet terugkrijgen, dat iemand daar kennelijk in het verleden een bonus voor heeft gekregen is gewoon dom van die bank, die had beter het rendement na afloop kunnen bekijken.
pi_124212304
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

En in de tussentijd stelen we gewoon van iedereen behalve de bankiers. Ik vind dat een criminele oplossing. Pak de veroorzakers aan, niet de hele bevolking.
Ik vermoed dat de heffing op spaartegoeden ook geldt voor bankiers.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:11:04 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124212314
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik verzeker je dat de schuld van ieder land hoger is dan de beloningen die de bankiers in dat land krijgen, hoor :')
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb het over de schulden van de banken die telkens weer door de belastingbetaler moeten worden aangevuld, terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor die schulden hun miljoenen mogen houden.
pi_124212322
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je op mijn link had geklikt wist je dat het een onderzoek is onder burgers.
"ec.europa.eu". tja. discutabel.
pi_124212333
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de heffing op spaartegoeden ook geldt voor bankiers.
Die hebben hun geld ook echt op een spaarrekening in Cyprus staan.
pi_124212363
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee heel simpel, als je als bank geld leent aan een land waarvan je weet dat je zwaar risico loopt, dan moet die bank niet piepen wanneer ze hun geld niet terugkrijgen, dat iemand daar kennelijk in het verleden een bonus voor heeft gekregen is gewoon dom van die bank, die had beter het rendement na afloop kunnen bekijken.
No shit.

Maar dat maakt bankiers nog niet vogelvrij.
pi_124212419
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die hebben hun geld ook echt op een spaarrekening in Cyprus staan.
Dus dan maar een dubieuze wet in het leven roepen zodat de bankiers uitgeknepen kunnen worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')