abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124205386

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Artikels:
SPOILER
Leesvoer:
SPOILER
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Dionne was vroeger lekker
pi_124205429
quote:
Misérus vraagt Nikkels, eind jaren ’90 arts bij een schaatsploeg, of hij geschokt is van When Heroes Lie. ‘Allerminst’, antwoordt Nikkels. ‘Het was me bekend dat het systematisch gebruik van bloedtransfusies rond 1988 is begonnen onder Finse langlaufers. In Italië waren dokter Conconi en zijn discipel dokter Ferrari, waar Lance Armstrong later bij zou aankloppen, toen ook al bezig. Middelmatige Italiaanse wielrenners bliezen plotseling talentvolle Nederlanders van de weg. Dus die konden niet achterblijven. Iedere duursporter van die generatie stond vroeg of laat voor de vraag: stoppen of doorgaan en dus doping gebruiken? Het prestatiebevorderende effect van bloedverrijkende middelen is dermate groot dat je zonder niet meekunt op topniveau.’

‘Kun je de Tour uitrijden zónder epo?’ wil Misérus weten. Nikkels: ‘Uitrijden is niet onmogelijk, maar een plaats bij de eerste veertig kun je vergeten. En je kunt zo’n onmenselijke inspanning – drie weken elke dag zes uur hardfietsen – natuurlijk niet leveren op een broodje kaas.’

‘De afstand maakt toch niet uit?’ merkt iemand uit de zaal op. ‘Ook op de honderd meter hardlopen slikken en spuiten ze bij het leven. Het probleem ligt in het verrotte systeem. Honderd jaar geleden reden de renners ritten van vierhonderd kilometer...’

‘Maar toen namen ze wel stiekem de trein,’ nuanceert Nikkels. ‘En gebruikten ze cocaïne, heroïne en strychnine. Het publiek eist spektakel en de atleten moeten daaraan voldoen, net als in de oudheid met de gladiatorengevechten.’

Paul van de Graaf
bron:http://www.idfa.nl/nl/dag(...)doping-marathon.aspx
  maandag 18 maart 2013 @ 14:46:33 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_124206414
quote:
Die vergelijking met een broodje kaas wil ik wel even aangeven dat er een wereld van verschil zit tussen rijden op een broodje kaas en rijden op allerhande zooi.

Maar ondanks een media-geil mannetje heeft Nikkels natuurlijk wel een punt. Ik vraag me met name af wat hij allemaal weet, gezien en uitgespookt heeft binnen het schaatsen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_124206654
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Die vergelijking met een broodje kaas wil ik wel even aangeven dat er een wereld van verschil zit tussen rijden op een broodje kaas en rijden op allerhande zooi.

Maar ondanks een media-geil mannetje heeft Nikkels natuurlijk wel een punt. Ik vraag me met name af wat hij allemaal weet, gezien en uitgespookt heeft binnen het schaatsen.
Hij zegt gewoon dat de top gebruikte. "iedere duursporter van die generatie", dat zegt genoeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_124207050
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Hij zegt gewoon dat de top gebruikte. "iedere duursporter van die generatie", dat zegt genoeg.
nee, hij zegt dat de top EPO gebruikte en dat de rest de tour niet schoon uit reed.
pi_124207151
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, hij zegt dat de top EPO gebruikte en dat de rest de tour niet schoon uit reed.
Waar zie jij EPO staan?
pi_124207319
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Waar zie jij EPO staan?
‘Kun je de Tour uitrijden zónder epo?’ wil Misérus weten. Nikkels: ‘Uitrijden is niet onmogelijk, maar een plaats bij de eerste veertig kun je vergeten.
pi_124207515
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

‘Kun je de Tour uitrijden zónder epo?’ wil Misérus weten. Nikkels: ‘Uitrijden is niet onmogelijk, maar een plaats bij de eerste veertig kun je vergeten.
check
  maandag 18 maart 2013 @ 15:16:02 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_124207551
Die quote van Nikkels is al heel oud, redelijk achterhaald dus. Of herhaalde hij daar hetzelfde?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_124207721
Lees pas net dat stuk van Zonneveld in NRC over cortisonen gebruik in het peloton. Hij claimt dat effect nooit bewezen is. Zelf even wiki gecheckt en vond daar:

quote:
Cortisone, a glucocorticoid, and adrenaline are the main hormones released by the body as a reaction to stress. They elevate blood pressure and prepare the body for a fight or flight response.
A cortisone injection can also be used to give short-term pain relief and reduce the swelling from inflammation of a joint, tendon, or bursa in, for example, the joints of the knee, elbow, and shoulder.[6]
Lijkt me vrij nuttig voor de gemiddelde renner.

Heeft iemand misschien een linkje naar wat specifieke info over cortisonen gebruikt als doping?
  maandag 18 maart 2013 @ 15:24:27 #11
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124207878
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:16 schreef Mani89 het volgende:
Die quote van Nikkels is al heel oud, redelijk achterhaald dus. Of herhaalde hij daar hetzelfde?
onzin
  maandag 18 maart 2013 @ 15:26:41 #12
168304 Mani89
pi_124207958
Wat is onzin?
  maandag 18 maart 2013 @ 15:41:43 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124208444
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:26 schreef Mani89 het volgende:
Wat is onzin?
Dat je niet de bronvermelding leest en dan zomaar bron Nikkels zwart wegzet, met je oude uitspraken :(
pi_124208890
quote:
‘De afstand maakt toch niet uit?’ merkt iemand uit de zaal op. ‘Ook op de honderd meter hardlopen slikken en spuiten ze bij het leven.
Deze vraag wordt helemaal niet beantwoord door Nikkels...

Wielrenners gebruiken geen doping om de Tour uit de rijden, maar om te winnen.
Als je de Tour een 3 daagse koers maakt met etappes van 60 kilometer en 7 verkeersheuvels zouden ze ook gebruiken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 18 maart 2013 @ 16:05:00 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124209316
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Deze vraag wordt helemaal niet beantwoord door Nikkels...

Wielrenners gebruiken geen doping om de Tour uit de rijden, maar om te winnen.
Als je de Tour een 3 daagse koers maakt met etappes van 60 kilometer en 7 verkeersheuvels zouden ze ook gebruiken.
nee, wielrenners gebruiken ook doping om de TDF te kunnen uitrijden, maar gebruiken ook de trein :D
  maandag 18 maart 2013 @ 16:07:49 #16
168304 Mani89
pi_124209401
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat je niet de bronvermelding leest en dan zomaar bron Nikkels zwart wegzet, met je oude uitspraken :(
Nikkels heeft deze uitspraak al ergens in 2006 gedaan, als hij dat nu nogmaals zegt vind ik het tegenstrijdig met wat hij laatst nog beweerde, dat de Nederlandse toppers in het wielrennen zoals Gesink schoon rijden. (itt de spaanjaarden)
  maandag 18 maart 2013 @ 16:10:28 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124209513
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nikkels heeft deze uitspraak al ergens in 2006 gedaan, als hij dat nu nogmaals zegt vind ik het tegenstrijdig met wat hij laatst nog beweerde, dat de Nederlandse toppers in het wielrennen zoals Gesink schoon rijden. (itt de spaanjaarden)
"dat schoon" daar bedoelt hij volgens mij, zonder EPO mee
  maandag 18 maart 2013 @ 16:13:05 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_124209623
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

"dat schoon" daar bedoelt hij volgens mij, zonder EPO mee
Hij doelt niet specifiek op EPO hier maar echt op 'schoon'.

http://nos.nl/artikel/456(...)onen-gekkenwerk.html

Dat stuk van net is van 20-11 en dit van 28-12. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_124209867
Nikkels :') Dat mensen die clown nog serieus nemen. Zijn enige doel is op tv te komen of met zijn kop weer eens in de krant te staan.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:22:29 #20
40566 Ericr
Livewrong
pi_124210051
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef Ereinion het volgende:
Nikkels :') Dat mensen die clown nog serieus nemen. Zijn enige doel is op tv te komen of met zijn kop weer eens in de krant te staan.
[FXR mode]Ja ja maak de bron maar weer zwart als je de conclusie je niet aanstaat. De Tour kan je gewoon niet clean uitrijden. Nu niet, honderd jaar terug niet en Asterix kon het ook al niet[/FXR mode]
  maandag 18 maart 2013 @ 16:27:38 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124210353
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef Ereinion het volgende:
Mensen die bronnen zwart maken, omdat ze niet onder ogen willen zien dat hun sport door en door verrot is :') 8)7 _O- }:| :Z
  maandag 18 maart 2013 @ 16:28:49 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124210409
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:22 schreef Ericr het volgende:

[..]

[FXR mode]Ja ja maak de bron maar weer zwart als je de conclusie je niet aanstaat. De Tour kan je gewoon niet clean uitrijden. Nu niet, honderd jaar terug niet en Asterix kon het ook al niet[/FXR mode]
kom nog eens met grafiekjes aan, waar Nikkels dus van zegt, dat ze gewoon de trein namen, whhhoaaaa
pi_124210412
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:22 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ten tijde van Asterix reed iedereen op de wondermiddeltjes van Panomarix.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 18 maart 2013 @ 16:31:02 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124210516
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Hij doelt niet specifiek op EPO hier maar echt op 'schoon'.

http://nos.nl/artikel/456(...)onen-gekkenwerk.html

Dat stuk van net is van 20-11 en dit van 28-12. :)
hoe kan hij dat weten dan? hij is toch al geen jaren arts meer van Gesink.
pi_124212515
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, wielrenners gebruiken ook doping om de TDF te kunnen uitrijden, maar gebruiken ook de trein :D
Dan draai je toch om de vraag heen? Dit noem ik geen sluitend antwoord.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:28:48 #26
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_124213136
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ten tijde van Asterix reed iedereen op de wondermiddeltjes van Panomarix.
:N

quote:
Bij aankomst krijgen de Galliërs tot hun schok en verbazing te horen dat er bij de spelen een verbod geldt op het gebruik van stimulerende middelen, waar de toverdrank ook onder valt. Dit houdt in dat Obelix in elk geval niet mee mag doen, en dat de andere Galliërs alleen mee kunnen doen zonder toverdrank.

De meesten willen na het horen van dit nieuws de Spelen opgeven en weer naar huis gaan, maar Asterix besluit door te zetten daar hij de beste hardloper van de Galliërs is.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:14:37 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124215012
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dan draai je toch om de vraag heen? Dit noem ik geen sluitend antwoord.
Nikkels draait er wel om heen, je kan je ook afvragen welke arts er ooit heeft gezegd dat je de TDF wel schoon kan uitrijden.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:36:28 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_124215950
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kan hij dat weten dan? hij is toch al geen jaren arts meer van Gesink.
Net zo min dat hij kan weten dat hij wel wat gebruikt. :)

Maar dat is het punt niet eens, als je het ene moment A roept en het volgende moment B kom je niet echt geloofwaardig over.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:40:15 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124216094
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Net zo min dat hij kan weten dat hij wel wat gebruikt. :)

Maar dat is het punt niet eens, als je het ene moment A roept en het volgende moment B kom je niet echt geloofwaardig over.
Toch vind ik hem een betrouwbare bron en hij roept geen andere dingen, de media geeft weleens vaker een draai aan uitspraken.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:44:33 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_124216248
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Toch vind ik hem een betrouwbare bron en hij roept geen andere dingen, de media geeft weleens vaker een draai aan uitspraken.
Dus jij gelooft hem ook dat Gesink schoon reed de laatste jaren?
  maandag 18 maart 2013 @ 18:48:23 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124216389
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:44 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus jij gelooft hem ook dat Gesink schoon reed de laatste jaren?
2010 en 2011 de TDF uitgereden en dan beweren dat je clean bent, no way
  maandag 18 maart 2013 @ 18:49:08 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_124216409
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

2010 en 2011 de TDF uitgereden en dan beweren dat je clean bent, no way
Dus wat je nu wil zeggen is dat Nikkels een betrouwbare bron is al hij zegt wat jij denkt en in de andere gevallen uit zijn nek lult?
  maandag 18 maart 2013 @ 18:50:28 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124216456
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus wat je nu wil zeggen is dat Nikkels een betrouwbare bron is al hij zegt wat jij denkt en in de andere gevallen uit zijn nek lult?
verkeerd opgeschreven door de media en suggestieve vraagstelling van hun kant.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:59:31 #34
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_124216788
quote:
Camilla Nørgaard‏@CamiNorgaard
Rolf Sørensen indrømmer brug af doping #breaking
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:00:35 #35
14505 OProg
A Life in Music
pi_124216832
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

verkeerd opgeschreven door de media en suggestieve vraagstelling van hun kant.
Dus als je ergens leest dat aangeeft dat sommige renners volgens hem 'schoon' waren kwam het door de media en suggestieve vraagstelling en is het verkeerd opgeschreven en anders klopt het allemaal wel?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:03:02 #36
14505 OProg
A Life in Music
pi_124216921
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:59 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat komt ineens redelijk uit het niks. :o
  maandag 18 maart 2013 @ 19:06:05 #37
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124217052
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus als je ergens leest dat aangeeft dat sommige renners volgens hem 'schoon' waren kwam het door de media en suggestieve vraagstelling en is het verkeerd opgeschreven en anders klopt het allemaal wel?
waarom zou ik dat geloven, omdat renners aangeven dat hij schoon rijdt? renners zeggen van zichzelf dat ze schoon rijden, later komt de waarheid boven, laat staan dat je van een andere renner kan zeggen dat hij schoon rijdt?
Nelissen zei, ik praatte niet over doping met collega's.
Verder is er de laatste tijd nogal wat naar buiten gekomen over rabo
  maandag 18 maart 2013 @ 19:10:32 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_124217244
Ik krijg het idee dat ik in de Twilight zone ben verzeild geraakt. Media die zaken verdraaid maar sommige zaken dan weer niet. Artsen die uitspraken doen die 'DE WAARHEID' zijn maar andere zaken worden verdraaid door die dekselse media.

Wordt wel lastig zo natuurlijk maar gelukkig hebben we nog iemand in dit topic die alles kan duiden.
pi_124217314
Brave New World

Is Thefxr een kloon?
Dan weet ik wel van wie :Y
  maandag 18 maart 2013 @ 19:12:46 #40
14505 OProg
A Life in Music
pi_124217324
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarom zou ik dat geloven, omdat renners aangeven dat hij schoon rijdt? renners zeggen van zichzelf dat ze schoon rijden, later komt de waarheid boven, laat staan dat je van een andere renner kan zeggen dat hij schoon rijdt?
Nelissen zei, ik praatte niet over doping met collega's.
Verder is er de laatste tijd nogal wat naar buiten gekomen over rabo
Dan heeft het in feite geen reet zit om over de laatste 2 jaar naar bronnen voor en tegen te zoeken omdat je toch deze mening al hebt al alles wat je niet gelooft als niet kloppend wegzet en de rest als bevestiging hier neergezet.

Naja, prima. Discussie is dus zinloos.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:16:13 #41
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124217462
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:59 schreef Szura het volgende:

[..]

heeft ook bij de rabobank gereden :P
  maandag 18 maart 2013 @ 19:16:32 #42
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124217476
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:12 schreef Wombcat het volgende:
Brave New World

Is Thefxr een kloon?
Dan weet ik wel van wie :Y
vertel, wie is het?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:17:28 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124217516
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:10 schreef Ericr het volgende:
Ik krijg het idee dat ik in de Twilight zone ben verzeild geraakt. Media die zaken verdraaid maar sommige zaken dan weer niet. Artsen die uitspraken doen die 'DE WAARHEID' zijn maar andere zaken worden verdraaid door die dekselse media.

Wordt wel lastig zo natuurlijk maar gelukkig hebben we nog iemand in dit topic die alles kan duiden.
idd, anders zou je er gek van worden, die media
  maandag 18 maart 2013 @ 19:17:52 #44
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_124217533
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_124217570
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat komt ineens redelijk uit het niks. :o
Hij heeft het vooral over de jaren 90 (dus Rabobank), ik ben benieuwd of hij ook wat heeft gezegd over zijn jaar onder Riis bij CSC.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator maandag 18 maart 2013 @ 19:18:59 #46
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_124217576
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heeft ook bij de rabobank gereden :P
Ronde van Vlaanderen gewonnen, dat kan clean niet natuurlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:20:16 #47
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_124217645
Kom op Karl, maak er ff een Twitter-fittie van met Hendriks
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:23:46 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124217828
quote:
_O-
pi_124217995
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:20 schreef Szura het volgende:
Kom op Karl, maak er ff een Twitter-fittie van met Hendriks
Hendriks laat zich wel kennen weer, Karl geeft indirect toe dat hij denkt dat ook de Belgen gedopeerd waren (tenminste in de jaren 90) en Martijn blijft gewoon verder discussiëren.
Album top 100 2024
  maandag 18 maart 2013 @ 19:30:22 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124218162
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ronde van Vlaanderen gewonnen, dat kan clean niet natuurlijk.
1997 Denmark Rolf Sørensen (DEN) Rabobank

*O*
pi_124218343
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vertel, wie is het?
Vergelijkbaar standpunt met de media en filtert informatie op dezelfde manier: Lambiekje
  maandag 18 maart 2013 @ 19:35:54 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124218489
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vergelijkbaar standpunt met de media en filtert informatie op dezelfde manier: Lambiekje
die is gek, met zijn reptielen aliens
pi_124218939
Rolf Sorensen bekent EPO:
http://sporten.tv2.dk/201(...)-jeg-var-p%C3%A5-epo

Noemt verder geen namen, kocht het zelf, geen hulp ploegarts.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 18 maart 2013 @ 19:46:41 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124219111
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:43 schreef marcodej het volgende:
Rolf Sorensen bekent EPO:
http://sporten.tv2.dk/201(...)-jeg-var-p%C3%A5-epo

Noemt verder geen namen, kocht het zelf, geen hulp ploegarts.
wat een kutploeg, geen hulp van de arts.
pi_124220046
Nikkels, altijd wijzen naar anderen maar over zijn eigen rol nooit praten. :N
  maandag 18 maart 2013 @ 20:03:50 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124220123
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Nikkels, altijd wijzen naar anderen maar over zijn eigen rol nooit praten. :N
beroepsgeheim
pi_124220687
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

beroepsgeheim
Hij kan gewoon zeggen wat hij zelf gedaan heeft zonder namen te noemen.
pi_124221902
Hoezo komen er enkel Raborenners met een bekentenis?

Snap niet dat dit in Italië en Frankrijk amper een probleem is. Zal wel aan onze media liggen (wat nu de Deense media heeft overgenomen).
pi_124221972
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoezo komen er enkel Raborenners met een bekentenis?

Snap niet dat dit in Italië en Frankrijk amper een probleem is. Zal wel aan onze media liggen (wat nu de Deense media heeft overgenomen).
Omdat het gewoon niet leeft in Belgie, Italie, enz.
pi_124222256
In dit geval moest hij bekennen anders was hij zijn baan kwijt. Heeft weinig met Rabobank te maken.
pi_124222783
quote:
Robin Haase pleit voor het aanpassen van de anti-dopingcontroles binnen het tennis. Volgens de hoogst geplaatste Nederlander is het systeem niet genoeg gericht op tennissers en lijkt het alsof sporters bij voorbaat al verdacht zijn.

De tennisbonden willen ook in het tennis een biologisch paspoort invoeren, maar volgens Haase zou het beter zijn als ze eerst eens kijken naar de gebruiksvriendelijkheid van het huidige systeem. "Het maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit", zei Haase tegenover TennisUpdate.nl over het biologisch paspoort. "Ik heb vooral moeite met het systeem, hoe het in elkaar steekt en wat ze allemaal willen weten. Het is áltijd en je moet álles aangeven. Waar je slaapt, waar je traint en dat geeft aan dat je de hele dag gecontroleerd kan worden."

Hoogtestage

"Maar dat biologisch paspoort... Ik heb laatst een bloedtest gehad en moest een beetje lachen om de vragen. Ze vroegen of ik een bloedtransfusie had gehad, prima vraag, maar dan komen er vragen of ik op hoogtestage ben geweest. Of ik in een hoogtetent heb geslapen. Allemaal gericht op hoogte. Maar ik ben een tennisser. Ik speel van januari tot en met november. Ik heb vier weken vrij. Dan ga ik toch niet een hoogtestage doen? Dat is niet aan een tennisser besteed, dat zijn andere sporten."

"Dankzij het wielrennen krijgen wij dit soort dingen ook, maar volgens mij is er verder niet veel over nagedacht over hoe wij trainen en wat voor sport wij nou eigenlijk zijn. Volgens mij is dit een ondervraging voor wielrenners. Ik weet ook niet wat ze precies onderzoeken, maar ik weet dat ze bepaalde bloedwaarden checken en kijken naar uithoudingsvermogen, om bijvoorbeeld EPO op te sporen. Dus je besteedt er ontzettend veel geld aan, terwijl er een hele kleine pakkans is."

"Ik denk dat je per sport moet kijken wat er belangrijk is en waar je de sporters op moet checken. Uithoudingsvermogen zou in tennis ook kunnen, maar daar ga je bij een bodybuilder niet naar kijken. Je moet het verschil maken."

Hoe anders?

"Het is opvallend hoe weinig er getest wordt in niet-westerse landen. Ik ken spelers uit het Oostblok die óf amper getest worden, of zaken verkeerd invullen. Ze worden voor een test gebeld door de controleurs, want die willen niet voor een dichte deur staan. Dat hele systeem zit dus ook niet goed in elkaar, want de test beperkt zich tot een aantal spelers."

"Maar hoe moet het dan anders? Dat is moeilijk. Maar ik vind het bijvoorbeeld niet nodig dat zij weten waar ik slaap. Het systeem moet ook vriendelijker worden, het is heel omslachtig en je moet per dag invullen waar je bent. Het is niet erg, maar wel vervelend. Want je weet dat wat je nu invult, later weer moet veranderen. Want ik weet gewoon niet waar ik over drie maanden precies zal zijn. Dan voel je je als een crimineel die zijn onschuld moet bewijzen."

"Het moet netjes gaan en áls ze dan iemand betrappen... Ja, pak hem dan ook maar goed aan."
http://www.tennisupdate.n(...)teem-kan-veel-beter/
  maandag 18 maart 2013 @ 20:47:55 #62
40566 Ericr
Livewrong
pi_124223094
Haase zal wel gedacht hebben, 'Een tennis match verlies je niet clean'.
  maandag 18 maart 2013 @ 20:50:19 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124223231
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:47 schreef Ericr het volgende:
Haase zal wel gedacht hebben, 'Een tennis match verlies je niet clean'.
Haase is bang voor vampiers vermoed ik zo...
  maandag 18 maart 2013 @ 21:26:19 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124225563
"when heroes lie" gedowned, finse ondertitels :')
pi_124229837
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:26 schreef THEFXR het volgende:
"when heroes lie" gedowned, finse ondertitels :')
Ik wacht ook nog steeds op een fatsoenlijke ondertiteling.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:35:08 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124230354
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:27 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog steeds op een fatsoenlijke ondertiteling.
ik heb echt veel gezocht, maar niks gevonden, terwijl deze docu wel wat prijzen in de wacht gaat slepen.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:35:27 #67
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124230377
quote:
Anabolic steroid hairloss

When it comes to hairloss not everybody is effected by it. Steroids will only speed up the process if you are genetically predispositiond to male pattern baldness. So if any family members are bald you have a good chance of loosing your hair to. You could always shave your head or buy a wig but we have some good information for you to try and help prevent hairloss, slow it down and in some cases even reverse it.

Hairloss is NOT a side effect that will effect everybody, it is said that if you are genetically prone to male pattern baldness (mpb) then steroids can speed up this process.

How do steroids effect the hair line?

A substance called DHT (Dihydrotestosterone) binds to the receptors in the scalps hair follicles causing thinning of the hairline.

What makes this DHT?

The simple answer Testosterone gets converted into DHT (dihydrotestosterone) by an enzyme called 5 Alpha reductase (5AR).

TESTOSTERONE ----(5AR Enzyme)---------> DHT

What steroids effect the hairline then via this conversion?

Not all steroids effect the hairline only the derivities of testosterone effect such as testosterone enth, cyp, prop, sustanon, dianabol etc..

Do any other steroids effect the hairline?

Yes. Steroids such as anadrol and winstrol are derivities of DHT meaning they do not have to convert via an enzyme to turn into DHT they can bind directly to the scalp.

How do i stop this hairloss?

You can help block the 5AR enzyme from converting test into DHT by using a medication called FINASTERIDE (proscar, propecia). Finasteride binds to the 5AR enzyme preventing conversion.

Does deca turn into DHT?

Answer no it turns into DHN (dihydronandrolone.)

Will FINASTERIDE work with winstrol and other DHT derivatives?

No as there is no conversion via an enzyme. To help prevent hairloss DHT will need to be blocked at the scalp. NIZORAL shampoo is said to help with this although its sold as an anti dandruff shampoo

Where can i get FINASTERIDE?

Either from your doctor or from here

How much FINASTERIDE do i need to take?

For the normal person 1mg a day is enough to slow natural hairloss down, obviously the more testosterone you take the more DHT will be formed. Anything up to 500mg a week of test 2mg should be fine then add 1mg after for every 250mg of test.

If you are worried at all about hairloss and have decided to use finasteride then i recommend start taking it 2 weeks minimum before cycle so it can kick in, and take it throughout your PCT regime.

If using it to try and stop / reverse hairloss then you need to take this long term which can be expensive. Why not benifit from 10% off discounted finasteride.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:46:21 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124231106
Nu nog Erik Dekker en dan hebben we alle grote Rabo-namen wel zowat gehad.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 18 maart 2013 @ 23:43:30 #69
40566 Ericr
Livewrong
pi_124234308
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef Falco het volgende:
Oscarito houdt vol dat hij clean was als 1 van de succesvolste Rabo-renners ooit. Best knap als je clean al die gekende dopeurs uit zijn tijd kan verslaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 maart 2013 @ 23:45:53 #70
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124234423
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef Falco het volgende:
Menchov houdt zijn mond ook, maar dat is logisch :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 maart 2013 @ 23:46:08 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124234435
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oscarito houdt vol dat hij clean was als 1 van de succesvolste Rabo-renners ooit. Best knap als je clean al die gekende dopeurs uit zijn tijd kan verslaan.
bovendien was hij altijd vanuit het niets in topvorm _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_124240440
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bovendien was hij altijd vanuit het niets in topvorm _O-
Aan de andere kant was Freire wel zo slordig (verkeerde routeschema in zijn hoofd etc) dat ik me moeilijk kan voorstellen dat hij niet eens een keer een verkeerde bloedzak pakt of een overdosis neemt.
pi_124240581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:54 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Aan de andere kant was Freire wel zo slordig (verkeerde routeschema in zijn hoofd etc) dat ik me moeilijk kan voorstellen dat hij niet eens een keer een verkeerde bloedzak pakt of een overdosis neemt.
Dat heeft hij natuurlijk jaren gespeeld zodat niemand het raar vindt dat hij nooit wat heeft gemerkt. Hij zou er nog mee weg komen als hij zegt dat hij geeneens weet wat EPO is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_124243216
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Een kuur moet je toch altijd afmaken? Oscarito vergeet dat gewoon te doen. Ronduit gevaarlijk. Nee dan maar beter geen doping.
pi_124245460
Freire is in ieder geval nooit genoemd in welke dopingzaak dan ook..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:03:14 #76
40566 Ericr
Livewrong
pi_124247202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:09 schreef Marcoss het volgende:
Freire is in ieder geval nooit genoemd in welke dopingzaak dan ook..
Dat zegt niks natuurlijk. Kans dat Freire tig dopinghonden kon verslaan zonder zelf een toevlucht tot verboden middelen is eigenlijk nihil. Freire was absolute wereldtop in een tijdperk dat dat zelfs de hond van de waterdragers zich moest doperen om zijn baasje te kunnen bijhouden bij het uitlaten.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:10:55 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124247431
Tja wie zal het zeggen. Freire zelf weet het. Misschien had hij wel veel meer moeten winnen. Talent heeft hij zeker.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:22:40 #78
40566 Ericr
Livewrong
pi_124247806
Ik denk dat Freire ondanks zijn vermeende verstrooidheid en weinige trainingsarbeid toch wel het maximale uit zijn carrière heeft gehaald. Maar dan wel dankzij doping. Drie wereldtitels, drie keer MSR en 11 ritten in de grote ronden komen niet uit de lucht vallen natuurlijk. Zijn palmares is nog wel iets groter dan alleen die overwinningen, voor iemand met de blessuregevoeligheid van een Freire is zijn lijstje overwinningen en ereplaatsen toch wel heel bijzonder te noemen. Zou helemaal bijzonder als die overwinningen en ereplaatsen clean behaald zijn in een meer dan vuil tijdperk.
pi_124248166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat zegt niks natuurlijk. Kans dat Freire tig dopinghonden kon verslaan zonder zelf een toevlucht tot verboden middelen is eigenlijk nihil. Freire was absolute wereldtop in een tijdperk dat dat zelfs de hond van de waterdragers zich moest doperen om zijn baasje te kunnen bijhouden bij het uitlaten.
Oh, het zegt niet zoveel inderdaad, maar zeker als Spanjaard ben je dan toch een geval apart.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 maart 2013 @ 16:32:31 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124255012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:54 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Een kuur moet je toch altijd afmaken? Oscarito vergeet dat gewoon te doen. Ronduit gevaarlijk. Nee dan maar beter geen doping.
:D _O- _O_
DeLuna vindt me dik ;(
pi_124259314
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom is het niet afmaken van een kuur doping (b.v. epo) gevaarlijk?
Bij antibiotica is het niet afmaken van een kuur inderdaad gevaarlijk, omdat het kan zijn dat nog niet alle bacteriën dood zijn en als je de kuur niet afmaakt is er kans dat de overgebleven bacteriën resistent worden. Zoiets lijkt me niet aan de hand bij het niet afmaken van een kuur epo. Of een kuur cortisonen.
Hoewel bij cortisonen misschien weer wel als het is om een ontsteking te bestrijden, maar daar is geen sprake van als het om cortisonen gaat die als doping wordt toegediend.

Bij medicinale toepassingen kan het niet afmaken van een kuur gevaarlijk zijn, omdat de oorzaak van de ziekte niet bestreden is. Het ontgaat me waarom dat bij doping het geval zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 18:32:19 ]
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:46:57 #82
40566 Ericr
Livewrong
pi_124259834
Kuur anabolen niet afmaken betekent kans op shutdown eigen aanmaak testosteron. In ieder geval zal je moeten nakuren om die aanmaak weer op gang te krijgen. Midden in een kuur abrupt stoppen is goede kans op kleine balletjes en een rebound van je testosteronaanmaak die vrij lang uitblijft of helemaal niet meer terug keer op niveau. Kans op depressiviteit neemt ook toe.

Ik vraag me overigens af of al die sporters wel nakuren, mogelijk wordt er vooral wat in gepompt en daarna vertrouwd op een natuurlijk herstel. Dat is wel mogelijk maar de kans op shutdown HTPA as neemt wel steeds meer toe als je meer kuurtjes neemt zonder degelijke nakuur.
pi_124259841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom is het niet afmaken van een kuur doping (b.v. epo) gevaarlijk?
Bij antibiotica is het niet afmaken van een kuur inderdaad gevaarlijk, omdat het kan zijn dat nog niet alle bacteriën dood zijn en als je de kuur niet afmaakt is er kans dat de overgebleven bacteriën resistent worden. Zoiets lijkt me niet aan de hand bij het niet afmaken van een kuur epo. Of een kuur cortisonen.
Hoewel bij cortisonen misschien weer wel als het is om een ontsteking te bestrijden, maar daar is geen sprake van als het om cortisonen gaat die als doping wordt toegediend.

Bij medicinale toepassingen kan het niet afmaken van een kuur gevaarlijk zijn, omdat de oorzaak van de ziekte niet bestreden is. Het ontgaat me waarom dat bij doping het geval zou zijn.
Mijn opmerking was met een knipoog 10.gif dus niet te serieus nemen. ;)

EDIT Volgens Ericr zit er toch een kern van waarheid in. :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 maart 2013 @ 18:54:00 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124260100

uit de volkskrant
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:08:02 #85
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_124260693
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:54 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

uit de volkskrant
Je vraagt je eigenlijk echt af of ze de mensen die die tests doen niet beter zouden inzetten om bij serieuze sporten wat beter te controleren ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_124262212
Welke rommel gebruikte Andre Agassi dat ie als een speedjunk met een pruik over de baan de Nijmeegse in een uur liep?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_124263172
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:54 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

uit de volkskrant
Hier de volledige statistieken.
http://www.wada-ama.org/D(...)-Testing-Figures.pdf
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:06:54 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124264295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:34 schreef PoezeligDing het volgende:
Welke rommel gebruikte Andre Agassi dat ie als een speedjunk met een pruik over de baan de Nijmeegse in een uur liep?
anna bowlen ;)
pi_124264771
Percentage gepakte "Paralympic Sporters" is bijna twee keer zo hoog dan het gemiddelde (2.1% v 1.2%), zelfs hoger dan wielrennen (1,68%)! Altijd al gedacht dat veel producten hun weg vonden via sporten zoals dat, en zo geïntroduceerd worden in "normale" sporten _O-
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:21:57 #90
40566 Ericr
Livewrong
pi_124265274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:14 schreef Unstoppable het volgende:
Percentage gepakte "Paralympic Sporters" is bijna twee keer zo hoog dan het gemiddelde (2.1% v 1.2%), zelfs hoger dan wielrennen (1,68%)! Altijd al gedacht dat veel producten hun weg vonden via sporten zoals dat, en zo geïntroduceerd worden in "normale" sporten _O-
Als je de 100m op twee benen al niet clean kan uitlopen dan is dat op 1 been of zonder benen natuurlijk helemaal onmogelijk.
pi_124265388
quote:
Die komen natuurlijk vaker bij artsen en zitten veel dichter bij de bron :X
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:24:55 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124265415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als je de 100m op twee benen al niet clean kan uitlopen dan is dat op 1 been of zonder benen natuurlijk helemaal onmogelijk.
ze moeten wel, zijn zoiezo al junkies met al hun medicijnen, die hebben geen moeite met een pilletje meer
pi_124266069
quote:
Deze cijfers zeggen dus niks, Lulletje Lampekap kon 7 keer op rij een Tour winnen..
Hooguit dat er beter bij de para's getest wordt
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_124271404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

anna bowlen ;)
Ik heb het opgezocht, meneer zat echt aan de speed! Methamfetaminen. :D Naast pruik dus ook een kunstgebit.
Wat is jouw mening over S. Kramer? Mening als in, op welke pindakaas rijdt hij zijn races..?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:12:46 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124271521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:10 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ik heb het opgezocht, meneer zat echt aan de speed! Methamfetaminen. :D Naast pruik dus ook een kunstgebit.
Wat is jouw mening over S. Kramer? Mening als in, op welke pindakaas rijdt hij zijn races..?
bowlen, micro dosis EPO en tue voor astma medicijnen
pi_124271739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bowlen, micro dosis EPO en tue voor astma medicijnen
Bowlen wordt nog eens populair ;) . Ik had er een 'discussie' over in vriendschappelijke kring.. men wil er niet aan dat die gast gebruikt.. Ik hou me aan jou vast. Dat 'astma' treft ook altijd de schaatser.. :')
pi_124277073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:16 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Bowlen wordt nog eens populair ;) . Ik had er een 'discussie' over in vriendschappelijke kring.. men wil er niet aan dat die gast gebruikt.. Ik hou me aan jou vast. Dat 'astma' treft ook altijd de schaatser.. :')
Lol weet waar je aan begint...
pi_124291339
Ze zijn terecht :o

quote:
Report: All Operacion Puerto blood bags located

After years of speculation, a report in El País on Wednesday claims that all 216 blood bags seized during the Operacion Puerto anti-doping probe in 2006 have finally been accounted for. The 216 are all in storage Barcelona’s Anti-Doping lab, El País reports, and belong to 36 different athletes or cyclists.

Now seven years old and counting, Operación Puerto has become a byword for contradicting and confusing media reports, with one of the main outstanding issues a clear identification of the number, nature and location of the blood bags, as well as which sportspeople provided the blood itself. That judicial reports have stated different numbers of blood bags seized has hardly helped matters, with up to 223 reported found.

In what appears to be a definitive report, El País says there are 216, but only 211 were actually destined for reinfusion. The other five, labelled - with macabre humour typical of Fuentes - ‘sangría’ were apparently for using as a counterweight during the process of centrifugation.

The blood was sent in two shipments to Barcelona, one of 99 bags and the other of 117. However, that 96 of the bags in the second shipment are then officially reported to total 52 is not due to some being lost on the way; rather, the figure 52 refers to the number of boxes in which they were contained. Each box corresponded to one athlete and could contain up to four bags. A further 21 bags came in individual units, because they were still due to be processed and placed in the deep freeze coffer, codenamed Siberia, that Fuentes used for long-term storage.

Of the 36 athletes, some had both blood bags and plasma. El País claims that Francisco Mancebo - codenamed Porras or Goku - had no fewer than 20 in total in Fuentes’ system and another six riders had more than 10. The paper divides up the total of 36 clients into 12 athletes, 23 cyclists and one unidentified sportsman or woman. In total 17 clients are identified, another 19 remain unclear.

Confirmation of the report - which would establish for once and for all that more than cyclists were involved, but which reduces the number of sports to just two or perhaps three should the unidentified sportsman or woman not be an athlete - depends partly on whether the judge presiding Puerto will give the go-ahead for the bags to be cross-checked with DNA by the sporting authorities after the trial closes.

As yet, it is unclear if that may happen or even when. From Wednesday until Friday the prosecution lawyers are delivering their summaries, after which there will be a break for Easter. April 9th currently looks like the most likely final date for the end of the trial.

Cyclingnews.com
pi_124291585
Is Nadal alweer zenuwachtig?

In ieder geval goede zaak dat ze er weer lijken te zijn. :)
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 14:08:46 #100
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_124291609
36 atleten vind ik eigenlijk nog wel wat weinig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')