Ik vind echt heel veel leuk. Vooral strafrecht en aansprakelijkheidsrecht, maar ook Europees, Staatsrecht, Internationaal en civielrechtelijke vakken vind ik interessantquote:Op zondag 17 maart 2013 22:11 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Goed bezig. Toch fijn dat anderen dat dan weer leuk vinden, neem Ryon bijvoorbeeld. Waar ligt jouw voorkeur?
Nou dan zit jij wel gebakken hier aan de UvA: eerste twee jaar geen keuze maken. Al een idee voor een bepaalde richting/master?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind echt heel veel leuk. Vooral strafrecht en aansprakelijkheidsrecht, maar ook Europees, Staatsrecht, Internationaal en civielrechtelijke vakken vind ik interessant. Eigenlijk is bestuursrecht het enige vak dat me echt afschrikt, hoewel het volgens mij in de praktijk als je door de gortdroge theorie heen bent ook enorm uitdagend kan zijn.
Geen flauw idee. Ik vind veel te veel leuk en veel te weinig écht veel boeiender dan de rest.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:16 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nou dan zit jij wel gebakken hier aan de UvA: eerste twee jaar geen keuze maken. Al een idee voor een bepaalde richting/master?
Al wel een idee voor keuzevakken in het derde jaar?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik vind veel te veel leuk en veel te weinig écht veel boeiender dan de rest.
Dat lijkt dus een dilemma te worden. Aan de ene kant leuk voor je studietijd, aan de andere kant is het ook wel fijn als je weet wat je wilt.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik vind veel te veel leuk en veel te weinig écht veel boeiender dan de rest.
Ik weet het echt niet. Fiscale vakken gaan doen voor een tweede bachelor? Een paar vakken bij een hele andere faculteit volgen? Andere optie?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Al wel een idee voor keuzevakken in het derde jaar?
Stoppen met de studie. Dit wordt niets.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Fiscale vakken gaan doen voor een tweede bachelor? Een paar vakken bij een hele andere faculteit volgen? Andere optie?
Heb je dan ook echt twee bachelors gedaan? Nederlands Recht en Fiscaal Recht?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet. Fiscale vakken gaan doen voor een tweede bachelor? Een paar vakken bij een hele andere faculteit volgen? Andere optie?
Ze moeten jou bij de advies-afdeling neerzetten.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Stoppen met de studie. Dit wordt niets.
Nee, natuurlijk niet. Daar is het veel te weinig voorquote:Op zondag 17 maart 2013 22:22 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Heb je dan ook echt twee beachelors gedaan? Nederlands Recht en Fiscaal Recht?
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:23 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ze moeten jou bij de advies-afdeling neerzetten.
Ah zo.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Daar is het veel te weinig voorMaar je kunt wel je halve fiscale bachelor in je keuzeruimte halen
Haha, dat motto.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:25 schreef Tchock het volgende:
Hahah. Zit je toevallig even op wiki te lezen...
[ afbeelding ]![]()
Mensenrechten minor heb ik gedaan in het derde jaar. Vrij interessante materie. Dat misschien iets voor je?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ik geen interessante materie kan vinden, het probleem is dat ik alle materie interessant vind.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:29 schreef Polacco het volgende:
[..]
Mensenrechten minor heb ik gedaan in het derde jaar. Vrij interessante materie. Dat misschien iets voor je?
Dan zou ik kijken wat qua arbeidsmarkt het aantrekkelijkst is.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ik geen interessante materie kan vinden, het probleem is dat ik alle materie interessant vind.
Maar dan pieker ik de hele tijd of ik niet verkeerd heb gekozen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dan zou ik kijken wat qua arbeidsmarkt het aantrekkelijkst is.
Dan ben je tegenwoordig snel klaarquote:Op zondag 17 maart 2013 22:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dan zou ik kijken wat qua arbeidsmarkt het aantrekkelijkst is.
Vrijetijdsmanagementadviseur?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan ben je tegenwoordig snel klaar
Ben je ook een twijfelaartje? Ik wel. Het was voor mij ook geen eenvoudige keuze. Heb mezelf nog door de molen laten halen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan pieker ik de hele tijd of ik niet verkeerd heb gekozen.. Überhaupt een studie kiezen was ook al een drama, ik heb alles van muziekwetenschap tot natuurkunde tot filosofie wel de revue laten passeren
Dan had je inderdaad theoretische natuurkunde moeten gaan studeren. Helaas.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan pieker ik de hele tijd of ik niet verkeerd heb gekozen.. Überhaupt een studie kiezen was ook al een drama, ik heb alles van muziekwetenschap tot natuurkunde tot filosofie wel de revue laten passeren
Weet je in ieder geval hoe je je vrije tijd moet indelen terwijl je in de bijstand zitquote:
Ik heb er serieus naar gekeken, ik had NT+NG-profiel dus het had prima gekund. Ben ook op de UU en de VU naar de natuurkundefaculteit geweestquote:Op zondag 17 maart 2013 22:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan had je inderdaad theoretische natuurkunde moeten gaan studeren. Helaas.
Hey, gratis geld ja.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je in ieder geval hoe je je vrije tijd moet indelen terwijl je in de bijstand zit
De WWB is zo gek nog niet.quote:
MBO'ers hebben sowieso veel betere baankansen dan WO'ers. Simpelweg omdat ze veel flexibeler zijn en veel meer nodig zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:38 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik krijg toch altijd sterk het idee wanneer ik hier reacties zit te lezen over de juridische arbeidsperspectieven dat ik net zo goed MBO-fietstechnicus kan gaan volgen.
In plaats van rijk en autistisch zul je nu arm en ellendig sterven. Sorry.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb er serieus naar gekeken, ik had NT+NG-profiel dus het had prima gekund. Ben ook op de UU en de VU naar de natuurkundefaculteit geweest
Ja, Theoretische Natuurkunde is echt een goudmijn. Wat was het, 110% wordt miljonair?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
In plaats van rijk en autistisch zul je nu arm en ellendig sterven. Sorry.
Oké, slecht voorbeeld. Zit wel geld in though.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, Theoretische Natuurkunde is echt een goudmijn. Wat was het, 110% wordt miljonair?
Iedere studie 'zit geld in'. Ben benieuwd wat een gemiddelde natuurkundige verdient tien jaar na zijn studie vergeleken met wat andere disciplines.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké, slecht voorbeeld. Zit wel geld in though.
Ik denk dat je als MBO-fietstechnicus toch wel sneller aan een baan zou komen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:38 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik krijg toch altijd sterk het idee wanneer ik hier reacties zit te lezen over de juridische arbeidsperspectieven dat ik net zo goed MBO-fietstechnicus kan gaan volgen.
+1.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat je als MBO-fietstechnicus toch wel sneller aan een baan zou komen.
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Ik ken overigens mensen die hun studie hebben uitgezocht op percentage afgestudeerden dat miljonair wordt.
Econometrie is 1 op de 3.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Ik ken overigens mensen die hun studie hebben uitgezocht op percentage afgestudeerden dat miljonair wordt.
Voor natuurkunde kan ik het niet zeggen, maar ik heb twee mensen in de familie die scheikunde hebben gestudeerd en die zitten er niet slecht bij.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedere studie 'zit geld in'. Ben benieuwd wat een gemiddelde natuurkundige verdient tien jaar na zijn studie vergeleken met wat andere disciplines.
Dat was ook mijn reactie. Econometrie is de studie waar je voor moet gaan trouwens, 1 op de 6 studenten die begint wordt miljonair of zo. Al valt de helft af onderweg.quote:
Niet gek veel. Een advocaat verdient significant meer.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedere studie 'zit geld in'. Ben benieuwd wat een gemiddelde natuurkundige verdient tien jaar na zijn studie vergeleken met wat andere disciplines.
Ik ken ook iemand die gestopt is met school en miljonair is. Lekkere steekproef.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor natuurkunde kan ik het niet zeggen, maar ik heb twee mensen in de familie die scheikunde hebben gestudeerd en die zitten er niet slecht bij.
De 'Pope' heeft ook scheikunde gestudeerd, maar die geeft zijn geld echter aan de armen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor natuurkunde kan ik het niet zeggen, maar ik heb twee mensen in de familie die scheikunde hebben gestudeerd en die zitten er niet slecht bij.
Okquote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die gestopt is met school en miljonair is. Lekkere steekproef.
op de een of andere manier zitten die gasten altijd boven in de grote bedrijven jaquote:Op zondag 17 maart 2013 22:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ergens wel ironisch dat je een van de weinige mensen op aarde bent voor wie geld en stoffelijke zaken niets betekenen, en vervolgens gedwongen wordt in een belachelijk groot huis te wonen omringd door luxequote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De 'Pope' heeft ook scheikunde gestudeerd, maar die geeft zijn geld echter aan de armen.
Je weet hoeveel de katholieke kerk op de bank heeft staan en niet allemaal weggeeft aan armen?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De 'Pope' heeft ook scheikunde gestudeerd, maar die geeft zijn geld echter aan de armen.
Ergens denk ik dat dat behoorlijk meevalt tegenwoordigquote:Op zondag 17 maart 2013 22:47 schreef Maharbal het volgende:
Wanneer komen mensen er nou achter dat je uberhaupt als wo afgestudeerde wel mooi gaat verdienen, helemaal tegen het midden/einde van je loopbaan.
Dan moet je je (onrealistische) eisen bijstellen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ergens denk ik dat dat behoorlijk meevalt tegenwoordig
Mijn meest vermogende familieleden hebben allemaal LTS of toneelschool gedaan. Pure tijd verspilling dat studeren.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die gestopt is met school en miljonair is. Lekkere steekproef.
Precies. Allemaal je wetbundel aan de wilgen hangen en staatsloten kopen.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mijn meest vermogende familieleden hebben allemaal LTS of toneelschool gedaan. Pure tijd verspilling dat studeren.
Ik heb echt een bak ellende meegemaakt om aan een hbo stageplek te komenquote:Op zondag 17 maart 2013 22:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan moet je je (onrealistische) eisen bijstellen.
Het is inderdaad groot en klassiek ingericht, voor de rest valt het wel mee denk ik. Deze Jezuïet wil overigens telkens zelf betalen en in zo min mogelijk luxe leven.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ergens wel ironisch dat je een van de weinige mensen op aarde bent voor wie geld en stoffelijke zaken niets betekenen, en vervolgens gedwongen wordt in een belachelijk groot huis te wonen omringd door luxe
Ehhh, valt wel mee? Heb je enig idee hoe groot en uitgebreid de Pauselijke vertrekken zijn?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:52 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is inderdaad groot en klassiek ingericht, voor de rest valt het wel mee denk ik. Deze Jezuïet wil overigens telkens zelf betalen en in zo min mogelijk luxe leven.
Wat voor opleiding heeft ie gedaan?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
Art Langeler wordt Hoofd Opleidingen bij PSV
Artje toch.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
Art Langeler wordt Hoofd Opleidingen bij PSV
hoofdopleiding natuurlijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heeft ie gedaan?
Ik hoopte dat hij hoofdcoach zou worden ergens. Maar hij heeft altijd gezegd het leuk te vinden een opleidingsfunctie te hebbenquote:
Ik moest toch op de een of andere manier de tsunami aan vrijetijdsmanagers verdisconteren in m'n stelling.quote:
Ja, dat mag wel wat minder ja. Maar het is de hoogste vertegenwoordiger van het ware geloof des gods natuurlijk, volgens de katholieken dan he. Deze Jezuïet maakt nogmaals niet overal gebruik van.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehhh, valt wel mee? Heb je enig idee hoe groot en uitgebreid de Pauselijke vertrekken zijn?Honderden mensen eigen staf, helicopterplatform, gigantische tuin, elk denkbaar vervoersmiddel inclusief vliegtuig, eigen auto's, helicopters. Eigen GSM-mast, energiecentrale, schuilkelders, enz. enz. enz.
Je kan als paus je eigen beleid gaan voeren?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehhh, valt wel mee? Heb je enig idee hoe groot en uitgebreid de Pauselijke vertrekken zijn?Honderden mensen eigen staf, helicopterplatform, gigantische tuin, elk denkbaar vervoersmiddel inclusief vliegtuig, eigen auto's, helicopters. Eigen GSM-mast, energiecentrale, schuilkelders, enz. enz. enz.
Nouja, ik kan het me moeilijk voorstellen dat hij elke ochtend in die ongetwijfeld enorme professionele keuken zijn eigen bammetjes gaat staan smeren.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:57 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel wat minder ja. Maar het is de hoogste vertegenwoordiger van het ware geloof des gods natuurlijk, volgens de katholieken dan he. Deze Jezuïet neemt nogmaals niet overal gebruik van.
Hij heeft nog in Buchenwald gezeten. Interessant, nooit geweten.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet gek veel. Een advocaat verdient significant meer.
De grote George van den Bergh http://nl.wikipedia.org/wiki/George_van_den_Bergh (ja, die van het arrest) was trouwens niet alleen staatsrechtgeleerde maar ook amateur natuurkundige. Rond de oorlog was het nog heel erg gebruikelijk dat juristen multi-disciplinair waren.
In die keuken staan ook zeer eenvoudige mensen. Heb een reportage gezien van een dagelijkse dag uit het leven van de beste man. Het valt enorm mee.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik kan het me moeilijk voorstellen dat hij elke ochtend in die ongetwijfeld enorme professionele keuken zijn eigen bammetjes gaat staan smeren.
Ik snap je reactie niet zo goed op mijn post, maar volgens mij wel. Ik weet niet in hoeverre de top van de Kerk democratisch ingericht is maar voor zover ik weet heeft de Paus wel heel erg veel inspraak.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:57 schreef Polacco het volgende:
[..]
Je kan als paus je eigen beleid gaan voeren?
Hij kan zijn eigen beleid gaan voeren dus hij kan als jezuïet zijnde er ook voor kiezen om zoveel luxe weg te doen als hij zelf wil.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet zo goed op mijn post, maar volgens mij wel. Ik weet niet in hoeverre de top van de Kerk democratisch ingericht is maar voor zover ik weet heeft de Paus wel heel erg veel inspraak.
Ja, natuurlijk. Maar hij moet wel in de pauselijke vertrekken wonen en overal naartoe gebracht worden om normaal zijn functie te kunnen uitoefenen.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:00 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hij kan zijn eigen beleid gaan voeren dus hij kan als jezuïet zijnde er ook voor kiezen om zoveel luxe weg te doen als hij zelf wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |