SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
Volgende weekquote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 08:35 schreef caspervc het volgende:
Kimi over de boordradio : 'i told you the car was good'![]()
![]()
![]()
200% mee eens ja. Daarom heb ik zo'n hekel aan Vettel dominantiequote:Op zondag 17 maart 2013 08:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Alles beter dan zo'n solo race van vettel
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 17-03-2013 om 08:35:35The biggest shock is how much #Kimi's talking over the radio after winning #WeBeatYou #AusGP reageer retweet
quote:Op zondag 17 maart 2013 08:36 schreef Gramulanion het volgende:
Lotus_F1Team twitterde op zondag 17-03-2013 om 08:35:35
Eens ja. Had mooi geweest als ie die 17e plaats had kunnen houden, daar lag ie vrij langquote:Op zondag 17 maart 2013 08:36 schreef LeaderRoel het volgende:
Van der Garde op 18 en hij heeft de race uitgereden! Best netjes resultaat voor een rookie die een van de slechtste auto's heeft!
quote:Op zondag 17 maart 2013 08:36 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 17-03-2013 om 08:35:35The biggest shock is how much #Kimi's talking over the radio after winning #WeBeatYou #AusGP reageer retweet
Monza o.a.quote:Op zondag 17 maart 2013 08:40 schreef WEST het volgende:
Waar zie je dat nog dat de fans de baan op mogen.
monzaquote:Op zondag 17 maart 2013 08:40 schreef WEST het volgende:
Waar zie je dat nog dat de fans de baan op mogen.
ja maar je ziet het niet heel veel meer. Hongarije mag het niet meer geloof ik.quote:
iedereen mag van mij kampioen worden..., behalve Vettel en Webberquote:Op zondag 17 maart 2013 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Raikkonen wordt kampioen zo. Zie die overmacht.
Gewoon ouderwets gestamptquote:Op zondag 17 maart 2013 08:42 schreef Schunckelstar het volgende:
wel goed voor zo'n middelmatige coureur trouwens![]()
zal wel aan de auto liggen
en dat om 8:45quote:
jawelquote:Op zondag 17 maart 2013 08:45 schreef JohnB52 het volgende:
Wil iemand eens opzoeken hoeveel een formule1 band weegt? Alleen de band, niet met velg?
Ik kan t niet vinden.
Maar 500 gram voor n complete band? No way!
en happenquote:
Weet ik niet, heb geen Sport1.quote:
deed hij ook een keer bij rtl volgens mij. Dat was toen inderdaad prima om naar te luisteren. Hij zag in ieder geval meer dan Olavquote:Op zondag 17 maart 2013 08:49 schreef Funzel het volgende:
Ik vond trouwens Doornbos wel echt aan aanwinst bij het commentaar. Geen idee of ik de enige ben, maar ik vond het prima hem erbij te hebben.
van dam zei ook dat het michelins zijn hoorde ik van een vriendquote:
hopelijk nog een interview met Giedoquote:
Klopt ik heb dat ook gehoord.quote:Op zondag 17 maart 2013 08:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
van dam zei ook dat het michelins zijn hoorde ik van een vriend
duitse rtl zend het gelukkig nog wel gewoon allemaal uitquote:
Heb ik ook niet. Woon in België, heb ik VT4 commerciële zender. Zenden gelukkig ook alles live uitquote:Op zondag 17 maart 2013 08:53 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
duitse rtl zend het gelukkig nog wel gewoon allemaal uit
Kimi rechtsdragend? Jij let ook overal opquote:Op zondag 17 maart 2013 08:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zij hanteert de rechterwheelgun van Kimi's crew.
twitter:LindaF1nl twitterde op zondag 17-03-2013 om 08:53:18De topdrie wordt enthousiast toegejuicht aldus @SPORT1_nl commentator Ronald van Dam. Ik hoorde vooral boegeroep
reageer retweet
Gevonden: een band is 500 gram zwaarder geworden:quote:Op zondag 17 maart 2013 08:45 schreef JohnB52 het volgende:
Wil iemand eens opzoeken hoeveel een formule1 band weegt? Alleen de band, niet met velg?
Ik kan t niet vinden.
Maar 500 gram voor n complete band? No way!
Je kon het wel uitzetten.quote:Op zondag 17 maart 2013 08:57 schreef Tarado het volgende:
Al met al niet zo verkeerd Sport1 geen reclame, met Doornbos best wel te pruimen, ander commentaar dan NL lukte niet
op sport1 daar betaal je eigenlijk voor. 5 euro per maand en dan nog geen eens een voorbeschouwing en een nabeschouwing. Sport1 moest zich schamen om het zo te doen.quote:
Ik heb sinds gisteren Horizon, heb het wel geprobeerd maar het lukte niet, moet me nog even inwerkenquote:
nee race zonder reclame is al een hele verbeteringquote:Op zondag 17 maart 2013 08:57 schreef Tarado het volgende:
Al met al niet zo verkeerd Sport1 geen reclame, met Doornbos best wel te pruimen, ander commentaar dan NL lukte niet
Raikonnen is een eindbaasquote:
+2quote:Op zondag 17 maart 2013 08:57 schreef Tarado het volgende:
Al met al niet zo verkeerd Sport1 geen reclame![]()
afwachten maar.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Geen voorbeschouwing, geen nabeschouwing, geen Olav. Grote kans dat dit aan het tijdstip ligt, anders verdienen ze de abbo's niet meer.
Ik hoop het. Het is wel dat het vanaf februari bekend is gemaakt dat het bij Sport1 komt.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Geen voorbeschouwing, geen nabeschouwing, geen Olav. Grote kans dat dit aan het tijdstip ligt, anders verdienen ze de abbo's niet meer.
Ik ga lekker Nederland 3 kijken,quote:Op zondag 17 maart 2013 09:13 schreef WEST het volgende:
[..]
afwachten maar.
Olav is er meer voor Veronica.
Ik ga eens flikken maastricht kijken.
Ik ga eens een ander achterwerk bekijken in 3D dan welquote:Op zondag 17 maart 2013 09:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik ga lekker Nederland 3 kijken,
Zapp: Villa Achterwerk
Ja, ik had de gratis pay-per-view besteld via Ziggo. Gisteravond bij het naar bed gaan al de decoder op Sport1 gezet en de tv uit. Vanochtend om 6.45 uur de tv aangezet en toen had ik inderdaad direct beeld op Sport1. Dat werkte dus prima.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:10 schreef Kickstart het volgende:
[..]
+2
iemand de gratis pay per view aanbieding van Ziggo geprobeerd?
heb je dan alleen de F1 uitzending van Sport1??
de rest wat op Sport1 is interesseert me eigenlijk geen r**t
betaal dan liever 6,95 voor de uitzendingen die niet door BBC en Veronica worden uitgezonden
Die gaan lekkertwitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 17-03-2013 om 10:51:51Martin Whitmarsh has not ruled out a switch to their 2012 philosophy if McLaren pace does not improve http://t.co/aSP09Cd6L2 #skyf1 reageer retweet
Hij doet het tot nu toe goed. Veruit de snelste van de achterhoedeteams, al is vooral de vergelijking met Chilton interessant, omdat Caterham wat achterligt op Marussia. Chilton gaat geen lange carrière tegemoet als hij zich niet snel verbetert.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:32 schreef JohnB52 het volgende:
Bianchi niet op tv gezien, maar volgens mij ook puike race?
Bedankt voor het meldenquote:Op zondag 17 maart 2013 09:59 schreef RJD het volgende:
[..]
Ja, ik had de gratis pay-per-view besteld via Ziggo. Gisteravond bij het naar bed gaan al de decoder op Sport1 gezet en de tv uit. Vanochtend om 6.45 uur de tv aangezet en toen had ik inderdaad direct beeld op Sport1. Dat werkte dus prima.
Ik schakelde ook nog tijdens de race naar de Sport1 Extra kanalen voor onboard beelden en highlights. Deze Extra-kanalen waren echter geblokkeerd, daar kreeg ik een E16 foutmelding. Ik kon dus alleen de race op het vaste Sport1 kanaal bekijken.
0.045 tov Vettels snelste ronde, en iets 0.215s dan Massa. Das idd niet slecht in een Cosworth aangedreven bak.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:57 schreef JohnB52 het volgende:
Waar vind ik n lijst met de snelste rondetijden?
Heb al op google gezocht.
Had gelezen dat Bianchi maar 1 tiende vd tijd v vettel en massa zat?
twitter:GvanderGarde twitterde op zondag 17-03-2013 om 11:12:43Hi Guys First race under the belt, Thanks to the whole team for the first race! #mycaterhamf1 reageer retweet
Bedankt!quote:
http://www.statsf1.com/quote:Op zondag 17 maart 2013 11:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Bedankt!
Had eerst op mn telefoon n site in de favorieten staan. Engelse site met alle facts...
Maar welke?
Massa en Vettel hebben de race verloren achter Sutil. Ik denk dat als Sutil niet Vettel en Massa zo lang had opgehouden dat Vettel gewoon eerste was geworden.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:49 schreef kepler het volgende:
Wordt een leuk seizoen denk ikIedereen kan winnen. Ferrari had de snelste auto vandaag, maar Raikkonen had de beste strategie
Massa kon de eerste helft goed meekomen, maar zakte toch weg in de tweede helft (tactiek? Slechte banden?)
Vorige x was t podium ook zo!quote:Op zondag 17 maart 2013 11:35 schreef Sinister-D- het volgende:
En waar ik nu ineens aan denk: die aandachtsslet van Hamilton is vandaag niet in beeld geweest![]()
[ afbeelding ]
Abu Dhabi 2012, wat heb ik gewonnen?quote:Op zondag 17 maart 2013 11:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vorige x was t podium ook zo!
Toen kimi won dan he
Wordt een mooi seizoen jaquote:Op zondag 17 maart 2013 11:49 schreef kepler het volgende:
Wordt een leuk seizoen denk ikIedereen kan winnen. Ferrari had de snelste auto vandaag, maar Raikkonen had de beste strategie
Massa kon de eerste helft goed meekomen, maar zakte toch weg in de tweede helft (tactiek? Slechte banden?)
rtl5 heeft geen rechten meer voor uitzendingenquote:Op zondag 17 maart 2013 12:14 schreef Noodlez het volgende:
Ik weet niet of dit hier kan vragen maar heeft iemand straks een stream link oid naar RTL 5 als de herhaling vd race begint rond 14u. Als die kan worden geDM-D zou dat top zijn!
Of de race downloaden, BBC trouwens ook geen F1 vandaag toen ik gisteren keek naar de programmering.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
rtl5 heeft geen rechten meer voor uitzendingenKunt beter op tv naar de BBC kijken vanmiddag,
of dat iddquote:
Das waar, maar Sutil was toch behoorlijk rapquote:Op zondag 17 maart 2013 11:54 schreef Waffle het volgende:
[..]
Massa en Vettel hebben de race verloren achter Sutil. Ik denk dat als Sutil niet Vettel en Massa zo lang had opgehouden dat Vettel gewoon eerste was geworden.
ze komen helemaal niet terug op uitvallers, terwijl het wel op diverse plaatsen vermeld wordt. Niet gehoord over lekke band van Van der Garde, of dat Rosberg uitviel met elektronische problemen. Dat is toch info die mensen willen weten.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een geweldige race! Dat belooft wat dit seizoen.
Ik vond het commentaar eigenlijk best wel te pruimen, al mist van Dam wel het een en ander. Maar 100 keer beter dan dat domme geblaat en geschreeuw van Olav Mol. Dat is echt een SBS-reporter.
Ik wil liever weten naast welke wijk Albert Park ligt en om welk meer ze rijden.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:24 schreef franklop het volgende:
[..]
ze komen helemaal niet terug op uitvallers, terwijl het wel op diverse plaatsen vermeld wordt. Niet gehoord over lekke band van Van der Garde, of dat Rosberg uitviel met elektronische problemen. Dat is toch info die mensen willen weten.
In het begin ging iedereen op de Supersofts al binnen 10 rondjes naar binnen, geloof ik. Toen Sutil naar binnen ging waren er nog 13-14 ronden te gaan als ik me niet vergis. Ik vond het in ieder geval overdreven vroeg toen die naar binnen ging voor de laatste stop.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:31 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom gingen de SS-banden van Sutil zo snel eraan? Hij wisselde ze pas in zijn laatste stint, normaal gesproken het moment dat de wagen op zijn lichtst is en wat zuiniger met de banden om gaat. Ik had eigenlijk een vliegende sutil verwacht op supersofts.
Ik kan niet wachten tot Albers een keertje aanschuift voor nog meer deskundig commentaar. Een ieder die zich nog afvraagt of dit alles die 15 euro nog wat waard is, ik zou zeggen lees het verhaal nog een keer en oordeel zelf.quote:Geen reclame onderbrekingen tijdens de race
OK, bedankt voor de analyse. Ik had er niet bij stilgestaan dat de FI's een 2 stop strategie hanteerden en Sutil in zijn eerste stint voor de pitstop wat minder rondes heeft kunnen volhouden omdat hij een hoger tempo moest rijden om Vettel en Alonso voor te blijven:quote:Op zondag 17 maart 2013 13:39 schreef Racerblade het volgende:
[..]
In het begin ging iedereen op de Supersofts al binnen 10 rondjes naar binnen, geloof ik. Toen Sutil naar binnen ging waren er nog 13-14 ronden te gaan als ik me niet vergis. Ik vond het in ieder geval overdreven vroeg toen die naar binnen ging voor de laatste stop.
Desalniettemin had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Geweldig verwoordquote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
Goed, zojuist even teruggekeken. Heb lange week gehad dus 7 uur was mij te vroeg. Ik moet toegeven dat het een leuke race was met een verrassende uitkomst. En nou zou het erg makkelijk zijn om Maldonado uit te lachen wegens een ongelooflijke beginnersfout. Ook het eigenlijk iets magere debuut van Giedo zou ik kunnen bespreken maar ook dat doe ik niet.
In plaats daar van ga ik voor een ieder die de samenvatting van Veronica of BBC gaat kijken of die live keek via een stream eens vertellen wat je allemaal wel niet voor fantastisch krijgt voor 15 euro nog wat per maand.
Goed, het uitzendschema stond gepland om te beginnen om 7:45. Dit verbaasde mij want ik meen mij te herinneren dat er werd gesproken over uitgebreide voor- en nabeschouwingen. Maar, laten we het een kans geven. Die uitzending duurde overigens een kwartier en daarna zou dan de race beginnen. Lekker handig, twee aparte opnames. Hoe dan ook, decoder aan en het eerste kwartier zet ik aan. Fijn, het begint met Olav Mol in beeld, altijd fijn dat er iemand op locatie is om verslag te doen, zeker als je een mooie voor- en nabeschouwing wil doen. Olav, take it away: "Goedemorgen dames en heren, over enkele momenten gaat het seizoen van start hier 'down under' met de grote prijs van Australië". Fijn, Olav is niet vergeten dant 'grand prix' Frans is voor grote prijs. Ga verder Olav! "We beginnen met een samenvatting van de kwalificatie, want daar gebeurde nogal wat. Commentaar daarbij komt van Ronald van Dam ". Ehm, dit heb ik gisterochtend en vannacht nog gezien, maar laat nog maar een keer zien dan. Kwalificatie is voorbij en Olav weer in beeld, wat nu? "Dan gaan we nu over naar een live verslag van de race met RvD en Robert Doornbos ". Wauw, werkelijk, wat een geweldige voorbeschouwing. Goed, misschien niet niveau van de BBC maar absoluut een verbetering tov RTL7, en dat voor slechts 15 euro nog wat.
Goed, hier stopt mijn eerste opname en ga over op de 2e opname. Ronald en Robert gaan gelijk vertellen dat Vd Garde zin heeft in zijn eerste race etc. We krijgen nog even een overzicht van het circuit met daarin het detectiepunt voor DRS en de beide zones waar DRS gebruikt kan worden. Ronald, waarvoor was dat DRS ook alweer? "Dat is voor extra PK's". Top, dankje Ronald! Dan is de opwarmronde gereden, tijd voor de start. Webber komt matig weg, Alonso vrij goed en Massa ook. Top! Het commentaar weet te melden dat een start als deze niet vaak voorkomt in Australië. Ronald strooit even met wat cijfers waar hij volgens mij een archief van vol heeft en weet even te melden dat het 18 graden is en de baan 24. Robert: "Kijk daar gaat Giedo voorbij aan Pik (nee, niet Pic maar Pik)". De race vordert en er ontstaat een groepje van drie vooraan met Vettel, Massa en Alonso. Als Alonso na een paar ronden besluit om banden te wisselen moet hier natuurlijk een reden voor zijn. Robert opert dat het wel eens een wijziging van zijn tactiek zou kunnen zijn om achter Massa en Vettel weg te gaan en daarna vrij lucht te hebben. Dat zijn banden op zijn zou natuurlijk te makkelijk zijn. Ondertussen rijd Sutil lekker op P1 en dat zou hij wel eens vast kunnen houden, niet toch Ronald? "Als Sutil zo doorgaat op zijn medium's kan hij wel eens gaan winnen!". Dat je twee type banden moet gebruiken in een droge race vergeten we maar even. De stops komen eraan en warempel daar komt Giedo ook binnen. Robert: "Daar is Giedo alweer binnen, dat is snel." Ronald:"Dat is zeker snel, zou er iets mis zijn met de auto?" Robert:"Ja, misschien wel een vleugeltje verloren ofzo". Dat Giedo een lekke band heeft word gemist.
Ronald, heb je misschien nog een interessant statistiekje voor ons? Iets met Sutil die lekker vooraan rijde of Massa die weer eens goed onderweg is? Ronald: "Sutil is goed onderweg, zeker als je er rekening mee houd dat hij er een jaar niet bij is geweest, de laatste race dateert alweer van eind 2011 toen hij in Brazilië nog 6e werd". Ronald, top jongen, dankje. Ondertussen gaan Ricciardo en Vergne ook goed, die willen graag Webber opvolgen volgend seizoen. Webber word een dagje ouder en ach, Ronald doe nog eens een leuk feitje! Ronald: "Webber is nu Schumacher gestopt is weer de oudste coureur van het veld met zijn 37 jaren jong en word dit jaar 38". Ronald jongen, top hartstikke bedankt voor het googlen en rekenen. Ondertussen komt Maldonado door een ongelooflijke blunder tot stilstand in het grind, in de herhaling is te zien dat hij ongeveer een halve meter te ver naar links zit en dus door het gras rijd. Ronald spreekt liever van een beetje teveel over een geel lijntje rijden, wat jij wil joh. Kort daarop zien we Maldonado ergens achter bij de motorhomes lopen terwijl hij lekker een slokje drinken neemt, fijn! Misschien kan Olav even bij de BBC en Sky gaan staan om even te vragen wat er gebeurde en dit live in de uitzending brengen, tenslotte is Olav op locatie dankzij mijn 15 euro nog wat en kan hij dat mooi eens vragen of niet Ronald? Ronald: "En daar loopt Maldonado na zijn ongelukkige spin die eindigde in de grindbak". Haha, goede grap Ronald, ongelukkige spin, gewoon dom, maar zoals gezegd, wat jij wil. Waar blijft Olav eigenlijk? Moet die niet even op die jongen af stappen en wat aan hem vragen? Blijkbaar niet, Olav zit waarschijnlijk even in de motorhome bij Caterham mee te kijken hoe Giedo de sterren van de hemel rijd.
Goed, we maken even een sprongetje en komen op het punt dat het team van Mercedes aan Hamilton laat weten dat er wat lichte regen valt, zoals het een goede commentator betaamt lult Ronald hier dwars doorheen want zijn verhaal is toch echt even belangrijker. Gelukkig heeft Robert het wel verstaan en vertaalt hij: "Lewis, there is some light rain falling in corner thirteen and fourteen, nothing heavy so stay out and keep pushing" naar het prachtige "Ja, het gaat zometeen even regenen in bocht drie". Apart, iemand die in dezelfde uitzending vol trots vertelt de Gazetto Dello Sport te lezen (Italiaans) kan thirteen and fourteen niet vertalen naar bocht dertien en veertien. Uiteindelijk vordert de race, worden er nog wat taalfouten gemaakt met verkeerde spreekwoorden, memoreert Robert nog even aan zijn fantastische jaren bij Red Bull met een fantastische simulator die moet voorkomen dat Webber volgende keer weer zo'n poepstart heeft en strooit Ronald nog met machtig leuke cijfers en statistieken. Hé, is Olav dat motorhome van Caterham al uit en onderweg naar Maldonado? "Hé daar kegelde Alonso nog bijna VD Garde van de baan!!!!" Ronald, niet elke Caterham word bestuurd door Giedo, dat heeft hij gelukkig ook in de gaten en hersteld het 3 bochten later als hij zich opeens bedenkt dat de andere groene auto word bestuurd door Charles Pic. Ook zien we nog even hoe Raikkonen voorbij gaat aan Sutil die compleet versleten banden heeft, dit weet iedereen behalve Doornbos die het heeft over het voeden van een F1-wagen, het zal wel.
Einde race, tijd voor de nabeschouwing. Toch? Ja, nu, coureurs zeggen even wat leuks in eigen taal. Kom maar door Ronald: "Tot zover het verslag van de race van Australië. Robert, jij bedankt voor je deskundig (Hahaha, deskundig...) commentaar." Er volgen nog wat hoogtepunten die de race van anderhalf uur laat zien in 2 minuten en vervolgens komt er voetbal op.
Samenvattend, echt waanzinnig goed, mooie voorbeschouwing met Olav Mol. Deskundig commentaar van Ronald en Robert en dat allemaal zonder reclame, nee echt!
[..]
Ik kan niet wachten tot Albers een keertje aanschuift voor nog meer deskundig commentaar. Een ieder die zich nog afvraagt of dit alles die 15 euro nog wat waard is, ik zou zeggen lees het verhaal nog een keer en oordeel zelf.
Misschien dat ik wat dingen niet helemaal in de juiste volgorde heb geplaatst. Volgende keer schrijf ik direct mee.
Albert Park Lake.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik wil liever weten naast welke wijk Albert Park ligt en om welk meer ze rijden.
Bereid je voor, de volgende race ga ik meeschrijven. Misschien maak ik er wel gewoon een vaste column van en kan ik lekker op de FP meedoen.quote:
*Gniffel*. Jammer dat ik dat heb moeten missen.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
Goed, zojuist even teruggekeken. Heb lange week gehad dus 7 uur was mij te vroeg. Ik moet toegeven dat het een leuke race was met een verrassende uitkomst. En nou zou het erg makkelijk zijn om Maldonado uit te lachen wegens een ongelooflijke beginnersfout. Ook het eigenlijk iets magere debuut van Giedo zou ik kunnen bespreken maar ook dat doe ik niet.
In plaats daar van ga ik voor een ieder die de samenvatting van Veronica of BBC gaat kijken of die live keek via een stream eens vertellen wat je allemaal wel niet voor fantastisch krijgt voor 15 euro nog wat per maand.
Goed, het uitzendschema stond gepland om te beginnen om 7:45. Dit verbaasde mij want ik meen mij te herinneren dat er werd gesproken over uitgebreide voor- en nabeschouwingen. Maar, laten we het een kans geven. Die uitzending duurde overigens een kwartier en daarna zou dan de race beginnen. Lekker handig, twee aparte opnames. Hoe dan ook, decoder aan en het eerste kwartier zet ik aan. Fijn, het begint met Olav Mol in beeld, altijd fijn dat er iemand op locatie is om verslag te doen, zeker als je een mooie voor- en nabeschouwing wil doen. Olav, take it away: "Goedemorgen dames en heren, over enkele momenten gaat het seizoen van start hier 'down under' met de grote prijs van Australië". Fijn, Olav is niet vergeten dant 'grand prix' Frans is voor grote prijs. Ga verder Olav! "We beginnen met een samenvatting van de kwalificatie, want daar gebeurde nogal wat. Commentaar daarbij komt van Ronald van Dam ". Ehm, dit heb ik gisterochtend en vannacht nog gezien, maar laat nog maar een keer zien dan. Kwalificatie is voorbij en Olav weer in beeld, wat nu? "Dan gaan we nu over naar een live verslag van de race met RvD en Robert Doornbos ". Wauw, werkelijk, wat een geweldige voorbeschouwing. Goed, misschien niet niveau van de BBC maar absoluut een verbetering tov RTL7, en dat voor slechts 15 euro nog wat.
Goed, hier stopt mijn eerste opname en ga over op de 2e opname. Ronald en Robert gaan gelijk vertellen dat Vd Garde zin heeft in zijn eerste race etc. We krijgen nog even een overzicht van het circuit met daarin het detectiepunt voor DRS en de beide zones waar DRS gebruikt kan worden. Ronald, waarvoor was dat DRS ook alweer? "Dat is voor extra PK's". Top, dankje Ronald! Dan is de opwarmronde gereden, tijd voor de start. Webber komt matig weg, Alonso vrij goed en Massa ook. Top! Het commentaar weet te melden dat een start als deze niet vaak voorkomt in Australië. Ronald strooit even met wat cijfers waar hij volgens mij een archief van vol heeft en weet even te melden dat het 18 graden is en de baan 24. Robert: "Kijk daar gaat Giedo voorbij aan Pik (nee, niet Pic maar Pik)". De race vordert en er ontstaat een groepje van drie vooraan met Vettel, Massa en Alonso. Als Alonso na een paar ronden besluit om banden te wisselen moet hier natuurlijk een reden voor zijn. Robert opert dat het wel eens een wijziging van zijn tactiek zou kunnen zijn om achter Massa en Vettel weg te gaan en daarna vrij lucht te hebben. Dat zijn banden op zijn zou natuurlijk te makkelijk zijn. Ondertussen rijd Sutil lekker op P1 en dat zou hij wel eens vast kunnen houden, niet toch Ronald? "Als Sutil zo doorgaat op zijn medium's kan hij wel eens gaan winnen!". Dat je twee type banden moet gebruiken in een droge race vergeten we maar even. De stops komen eraan en warempel daar komt Giedo ook binnen. Robert: "Daar is Giedo alweer binnen, dat is snel." Ronald:"Dat is zeker snel, zou er iets mis zijn met de auto?" Robert:"Ja, misschien wel een vleugeltje verloren ofzo". Dat Giedo een lekke band heeft word gemist.
Ronald, heb je misschien nog een interessant statistiekje voor ons? Iets met Sutil die lekker vooraan rijde of Massa die weer eens goed onderweg is? Ronald: "Sutil is goed onderweg, zeker als je er rekening mee houd dat hij er een jaar niet bij is geweest, de laatste race dateert alweer van eind 2011 toen hij in Brazilië nog 6e werd". Ronald, top jongen, dankje. Ondertussen gaan Ricciardo en Vergne ook goed, die willen graag Webber opvolgen volgend seizoen. Webber word een dagje ouder en ach, Ronald doe nog eens een leuk feitje! Ronald: "Webber is nu Schumacher gestopt is weer de oudste coureur van het veld met zijn 37 jaren jong en word dit jaar 38". Ronald jongen, top hartstikke bedankt voor het googlen en rekenen. Ondertussen komt Maldonado door een ongelooflijke blunder tot stilstand in het grind, in de herhaling is te zien dat hij ongeveer een halve meter te ver naar links zit en dus door het gras rijd. Ronald spreekt liever van een beetje teveel over een geel lijntje rijden, wat jij wil joh. Kort daarop zien we Maldonado ergens achter bij de motorhomes lopen terwijl hij lekker een slokje drinken neemt, fijn! Misschien kan Olav even bij de BBC en Sky gaan staan om even te vragen wat er gebeurde en dit live in de uitzending brengen, tenslotte is Olav op locatie dankzij mijn 15 euro nog wat en kan hij dat mooi eens vragen of niet Ronald? Ronald: "En daar loopt Maldonado na zijn ongelukkige spin die eindigde in de grindbak". Haha, goede grap Ronald, ongelukkige spin, gewoon dom, maar zoals gezegd, wat jij wil. Waar blijft Olav eigenlijk? Moet die niet even op die jongen af stappen en wat aan hem vragen? Blijkbaar niet, Olav zit waarschijnlijk even in de motorhome bij Caterham mee te kijken hoe Giedo de sterren van de hemel rijd.
Goed, we maken even een sprongetje en komen op het punt dat het team van Mercedes aan Hamilton laat weten dat er wat lichte regen valt, zoals het een goede commentator betaamt lult Ronald hier dwars doorheen want zijn verhaal is toch echt even belangrijker. Gelukkig heeft Robert het wel verstaan en vertaalt hij: "Lewis, there is some light rain falling in corner thirteen and fourteen, nothing heavy so stay out and keep pushing" naar het prachtige "Ja, het gaat zometeen even regenen in bocht drie". Apart, iemand die in dezelfde uitzending vol trots vertelt de Gazetto Dello Sport te lezen (Italiaans) kan thirteen and fourteen niet vertalen naar bocht dertien en veertien. Uiteindelijk vordert de race, worden er nog wat taalfouten gemaakt met verkeerde spreekwoorden, memoreert Robert nog even aan zijn fantastische jaren bij Red Bull met een fantastische simulator die moet voorkomen dat Webber volgende keer weer zo'n poepstart heeft en strooit Ronald nog met machtig leuke cijfers en statistieken. Hé, is Olav dat motorhome van Caterham al uit en onderweg naar Maldonado? "Hé daar kegelde Alonso nog bijna VD Garde van de baan!!!!" Ronald, niet elke Caterham word bestuurd door Giedo, dat heeft hij gelukkig ook in de gaten en hersteld het 3 bochten later als hij zich opeens bedenkt dat de andere groene auto word bestuurd door Charles Pic. Ook zien we nog even hoe Raikkonen voorbij gaat aan Sutil die compleet versleten banden heeft, dit weet iedereen behalve Doornbos die het heeft over het voeden van een F1-wagen, het zal wel.
Einde race, tijd voor de nabeschouwing. Toch? Ja, nu, coureurs zeggen even wat leuks in eigen taal. Kom maar door Ronald: "Tot zover het verslag van de race van Australië. Robert, jij bedankt voor je deskundig (Hahaha, deskundig...) commentaar." Er volgen nog wat hoogtepunten die de race van anderhalf uur laat zien in 2 minuten en vervolgens komt er voetbal op.
Samenvattend, echt waanzinnig goed, mooie voorbeschouwing met Olav Mol. Deskundig commentaar van Ronald en Robert en dat allemaal zonder reclame, nee echt!
[..]
Ik kan niet wachten tot Albers een keertje aanschuift voor nog meer deskundig commentaar. Een ieder die zich nog afvraagt of dit alles die 15 euro nog wat waard is, ik zou zeggen lees het verhaal nog een keer en oordeel zelf.
Misschien dat ik wat dingen niet helemaal in de juiste volgorde heb geplaatst. Volgende keer schrijf ik direct mee.
Je bent de opmerking over Michelin van Van Dam vergeten (als ik het tenminste niet gemist hebquote:Op zondag 17 maart 2013 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bereid je voor, de volgende race ga ik meeschrijven. Misschien maak ik er wel gewoon een vaste column van en kan ik lekker op de FP meedoen.
en zen domme bs over het motor home bij mclaren (geloof dat dat in de race was?)quote:Op zondag 17 maart 2013 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je bent de opmerking over Michelin van Van Dam vergeten (als ik het tenminste niet gemist heb)
Herhaling is zojuist begonnen op Sport 1.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik denk dat ik de race ook maar eens ga downloaden als ik een Sport1 variant kan vinden. Dat is gewoon puur leedvermaak als ik dit zo allemaal lees
quote:Op zondag 17 maart 2013 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je bent de opmerking over Michelin van Van Dam vergeten (als ik het tenminste niet gemist heb)
Klopt, ik zal vast wat dingen gemist hebben. Daarom ga ik volgende keer met pen en papier in de aanslag kijken. Dan schrijf ik het allemaal mee. Dan beleef ik nog een beetje plezier aan mijn 15 euro.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
en zen domme bs over het motor home bij mclaren (geloof dat dat in de race was?)
Het is af en toe zwaar irritant. Ik hoop dat jullie er om kunnen lachen als ik het opschrijf voor degene die geen Sport1 hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik denk dat ik de race ook maar eens ga downloaden als ik een Sport1 variant kan vinden. Dat is gewoon puur leedvermaak als ik dit zo allemaal lees
Dat klinkt erg goed inderdaadquote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 maart 2013 14:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Herhaling is zojuist begonnen op Sport 1.
Valt allemaal wel mee, al moet ik toegeven dat ik niet echt geluisterd heb, ik had Sport1 al en krijg F1 er dus gewoon gratis bij, ik zie het dus als een bonus maar opboksen tegen Sky, BBC of zelfs RTL Dld kunnen ze natuurlijk niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Helmut Marko strikes again?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens Ted Kravitz had Webber - je raadt het nooit - geen KERS tijdens de eerste 10 ronden.
Ik dacht met Sauber te kunnen scoren omdat die zo hard gingen OMG... kheb zwaar gefaald hahahahquote:Op zondag 17 maart 2013 13:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mooie eerste race met meerdere kanshebbers voor de zege. Race stond rond 11u online.
Voor mijn manager echter dramatisch. Ik dacht: "zonder risico win je nooit" dus ik koos Maldonado, Vergne, Williams en Caterham.
Tja ik zeg ook dat hij wel het een en ander mist, maar dat is niks nieuws bij de Nederlandse F1 verslaggeving. Het kan gewoon niet tippen aan de BBC. Maar toch vind ik het minder irritant dan toen Mol het deed.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:24 schreef franklop het volgende:
[..]
ze komen helemaal niet terug op uitvallers, terwijl het wel op diverse plaatsen vermeld wordt. Niet gehoord over lekke band van Van der Garde, of dat Rosberg uitviel met elektronische problemen. Dat is toch info die mensen willen weten.
quote:Op zondag 17 maart 2013 15:44 schreef Spinacia het volgende:
Vanochtend naar Sport1 gekeken, kijk nu naar de samenvatting van de BBC. Tenminste een leuke voorbeschouwing en het commentaar hier is echt 100x beter, levendiger en geen gelul over domme weetjes![]()
Zo te zien zenden ze minimaal gewoon 80% van de race uit dus ik kijk nog liever naar de BBC samenvatting dan naar dat saaie en domme commentaar van Sport1. Dan maar niet live.
Oh en: Raikkonen![]()
![]()
![]()
Prachtig verwoord, maar ik mis je punt wat betreft de reclamequote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ook problemen met zijn koppeling. En het is Webber natuurlijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef JohnB52 het volgende:
Webber zn kakstart kwam dus doordat ie geen KERS had?
Ik moest hier om lachen, heerlijk hahaha. Ik herken dit zeer zeker.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geweldige verslagquote:Op zondag 17 maart 2013 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
Goed, zojuist even teruggekeken. ......................
Dat absoluut inderdaad, maar er is genoeg ruimte voor verbetering.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja ik zeg ook dat hij wel het een en ander mist, maar dat is niks nieuws bij de Nederlandse F1 verslaggeving. Het kan gewoon niet tippen aan de BBC. Maar toch vind ik het minder irritant dan toen Mol het deed.
Ik denk dat die rol in de voorbeschouwing nog wat invulling moet gaan krijgen de komende tijd?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:18 schreef nils7 het volgende:
Mol heeft de mooiste baan, ben benieuwd hoe lang Sport 1 dat volhoudt om hem overal naar toe te sturen voor 2 minuten beeld. Ik gun het Mol wel maar is wat karig... geef hem gewoon een fatsoenlijk voorprogramma dan.
Dit dus. Plus dat ik denk dat ie voornamelijk voor Veronica gaat werken, om die samenvattingen te maken.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat die rol in de voorbeschouwing nog wat invulling moet gaan krijgen de komende tijd?
Sinds de aankondiging van Olav bij Sport 1 kan ik me voorstellen dat het wel erg kort dag is geweest om een productieteam bij elkaar te schrapen, laat staan alle visuals en andere productie technishe aspecten voor elkaar te krijgen.
Voorheen had Webber altijd wel goede starts maar de laatste tijd niet meer.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ook problemen met zijn koppeling. En het is Webber natuurlijk.
Poeh gelukkig even reclame na dit diepgaande gesprek was ik wel aan toe!quote:Op zondag 17 maart 2013 18:09 schreef JohnB52 het volgende:
Haha. Ja ik zag t ja....
En dan nu de voorbeschouwing kijken!
en iedereen maar kankeren op Mol, maar dit is nog slechterquote:
Ik bedoelde dat dit gewoon t commentaar was die je ook tijdens de race had.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:31 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en iedereen maar kankeren op Mol, maar dit is nog slechter
Jazeker!quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 08:42 schreef Schunckelstar het volgende:
wel goed voor zo'n middelmatige coureur trouwens![]()
zal wel aan de auto liggen
Sutil liep ronden aan een stuk uit op Vettelquote:Op zondag 17 maart 2013 11:54 schreef Waffle het volgende:
[..]
Massa en Vettel hebben de race verloren achter Sutil. Ik denk dat als Sutil niet Vettel en Massa zo lang had opgehouden dat Vettel gewoon eerste was geworden.
Voor die situatie in de eerste kwalificatie? Daar is hij niet voor bestraft.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Is Hamilton trouwens nog bestraft geworden?
Nee nergens voor eigenlijk, maar die zin komt normaal standaard in elk topic voor. Dacht vraag het ook eens....quote:Op zondag 17 maart 2013 19:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Voor die situatie in de eerste kwalificatie? Daar is hij niet voor bestraft.
Nadat Vertel zijn banden op gerookt had achter Sutil. Waarom anders kwamen de Ferrari's en Kimi zo snel dichter bij?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Sutil liep ronden aan een stuk uit op Vettel![]()
Vettel had geen enkele kans om te winnen vandaag. Blij toe overigens
Dat vond ik ook wel prettig, dat de RBR op race afstand niet wegloopt van de rest.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Sutil liep ronden aan een stuk uit op Vettel![]()
Vettel had geen enkele kans om te winnen vandaag. Blij toe overigens
Is z'n zoontje.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:06 schreef vosss het volgende:
Is dat Massa toen ie klein was? Of een zoontje van Massa?
Is gewoon niet handig om dit zelf te willen doen, kan me niet voorstellen dat de rechten met commentaar van Sky meer kosten dan wat ze nu kwijt zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:05 schreef THEFXR het volgende:
gezien de commentaren, kan sport1 de rechten beter weer doorverkopen.
Weet niet. Die stond gewoon in het album op formule1.nlquote:Op zondag 17 maart 2013 20:06 schreef vosss het volgende:
Is dat Massa toen ie klein was? Of een zoontje van Massa?
Precies dezelfde kop als zn paquote:
quote:Hij was in staat om rondetijden te doen op oudere banden, waar wij alleen van kunnen dromen!
Kimi heeft wel een enorm salaris geloof ik, en met vettel hebben ze al iemand die kampioenschappen kan winnen, denk niet dat je hem daarom snel bij ferarri/mercedes/rb zal zienquote:Op zondag 17 maart 2013 20:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan vorige jaar nog het contract van webber verlengen
Pffff zet die duikbril ff af voor een persfoto man.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Vind ik altijd wel een toffe foto foto aan het begin van het seizoen![]()
[ afbeelding ]
Alle WDC's de zonnebril opButton: ''wait whut''
![]()
![]()
Ik denk dat je hem sowieso al nooit terug gaat zien bij McLaren of Ferrari en heb zo'n beetje het idee dat hij redelijk blij is met zijn positie bij lotus. Als hij net zoveel vrijheid krijgt als dat kubica kreeg.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi heeft wel een enorm salaris geloof ik, en met vettel hebben ze al iemand die kampioenschappen kan winnen, denk niet dat je hem daarom snel bij ferarri/mercedes/rb zal zien
Kimi vertrekt volgend jaar naar Red Bull, met Vettel naar Ferrari.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:50 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem sowieso al nooit terug gaat zien bij McLaren of Ferrari en heb zo'n beetje het idee dat hij redelijk blij is met zijn positie bij lotus. Als hij net zoveel vrijheid krijgt als dat kubica kreeg.
Dat is inderdaad altijd een toffe foto. Ik vind het wel echt debiel dat bijna iedereen op die foto met een zonnebril op zit. Alsof ze meteen verblind worden als ze 2 minuten dat ding afzetten, even voor op de foto....quote:Op zondag 17 maart 2013 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Vind ik altijd wel een toffe foto foto aan het begin van het seizoen![]()
[ afbeelding ]
Alle WDC's de zonnebril opButton: ''wait whut''
![]()
![]()
Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar ik heb echt een superspannende race gezien, van begin tot eind. Maar jij bent zeker zo'n "formule 1 fan" die een race alleen mooi vindt als er crashes zijn geweest?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef Kenju het volgende:
Wat een saaie kutrace zeg. Volgens mij is het weer een tijd geleden dat het zo'n optocht was. De baan helpt ook niet.
Optocht, dafuq? Het halve veld heeft aan de leiding gelegen man.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef Kenju het volgende:
Wat een saaie kutrace zeg. Volgens mij is het weer een tijd geleden dat het zo'n optocht was. De baan helpt ook niet.
Ik ben blij dat ik het gedownload had, kon ik er ten minste doorheen skippen. In ongeveer een half uur de hele race gekeken.
Ben benieuwd hoe de verhoudingen zich zullen ontwikkelen gedurende derest van het seizoen. McLaren heeft nog flink wat werk te doen, zo lijkt het. De Mercedessen zagen er redelijk uit. Force India doet het knap met twee auto's in de top 10, maar of ze dat gaan volhouden?
Dat ligt denk ik aan hoeveel geld VJ nog kan verbrandenquote:Force India doet het knap met twee auto's in de top 10, maar of ze dat gaan volhouden?
Sponsoren, sponsoren, sponsoren... denk maar niet dat ze 'toevallig' besloten die zonnebrillen op te houden hoor.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd een toffe foto. Ik vind het wel echt debiel dat bijna iedereen op die foto met een zonnebril op zit. Alsof ze meteen verblind worden als ze 2 minuten dat ding afzetten, even voor op de foto....
Ja dat zal ook wel. En alsof je ziet vanaf zo'n foto welk merk iemand op heeft. Maar ja, misschien iemand met verstand van zonnebrillen wel. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit een zonnebril zal kopen van het merk dat Vettel op heeft. Of is het een duikbril?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Sponsoren, sponsoren, sponsoren... denk maar niet dat ze 'toevallig' besloten die zonnebrillen op te houden hoor.
Die jongens hebben gewoon een mooi persoonlijk contract met een Ray-Ban, Oakley etc.
Het merk zien is niet direct meer van belang tegenwoordig, want: Google.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat zal ook wel. En alsof je ziet vanaf zo'n foto welk merk iemand op heeft.
Sowieso kun je niet zeggen dat een race saai was als je 'm doorgespoeld hebt. Met doorspoelen mis je altijd de spanning. Spanning zit niet en 3 bochten van de race, spanning bouwt zich op.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef JohnB52 het volgende:
Echte fans spoelen een wedstrijd niet door maar kijkt m helemaal!
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar ik heb echt een superspannende race gezien, van begin tot eind. Maar jij bent zeker zo'n "formule 1 fan" die een race alleen mooi vindt als er crashes zijn geweest?
Ik vond er iig geen ruk aan. En ik kijk al 20 jaar F1. Er moet gewoon actie op het circuit zijn. Dat veel mensen aan de leiding hebben gelegen is geen graadmeter voor een spannende race. Dat was ook al wat Olav Mol zei twee seizoenen geleden over het seizoen. In de ranglijst gebeurde er een hoop. Voor hem was dat reden om te stellen dat alle ingrepen als DRS hadden geholpen. Maar feitelijk zag je alleen nog maar strategie en was de raceactie enorm verminderd.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Optocht, dafuq? Het halve veld heeft aan de leiding gelegen man.
Waarschijnlijk klopt dit wel. Al zie je wel eens vaker dat teams goed of slecht beginnen en er een ontwikkeling plaats vind naar voren of naar achteren. Het is iig wel interessant om te zien dat ze dit kunnen en ze binnen de organisatie dus in principe wel wat capaciteiten hebben. Hoewel zo'n Mallya wel de complimenten verdient het team organisatorisch zo ontwikkelt te hebben, blijft het jammer dat ze zo afhankelijk zijn van zijn geld.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik aan hoeveel geld VJ nog kan verbranden
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Kimi vertrekt volgend jaar naar Red Bull, met Vettel naar Ferrari.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 18 maart 2013 07:14 schreef Tarahumara het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen dit een saaie race vonden. Strategisch was het een zeer spannende race, 5/6 kanshebbers op de overwinning. Verschillende strategieën. Prachtig. Bij dit soort races heb je echt livetiming erbij nodig, dus opnemen en doorspoelen is geen optie.
Verder heb ik ook nog genoeg mooie acties op de baan gezien. Räikkönen buitenom bij Hamilton. Gevecht tussen Alonso en Hamilton. Enz. Ik heb geen kans gezien om een bakkie koffie te zetten tijdens deze race![]()
Als je dit geen leuke race vond, kan je beter een andere sport gaan kijken.
Zullen we die beslissing aan die knakker zelf over laten?quote:
En dat terwijl ik nog geen 10 minuten wakker benquote:
huldequote:Op maandag 18 maart 2013 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat terwijl ik nog geen 10 minuten wakker ben
Ik denk dat de verwachten wel wat hoog zijn, Nederland is geen race land en er is dus nauwelijks markt, ik heb geen idee hoeveel extra abonnees F1 Sport1 oplevert maar dat zal niet veel zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:
ik vond het echt een prachtige race en spannend van begin tot eind.
Heb gisterenmiddag ook nog de race de BBC gekeken. Wat is dat toch goed, als je dan 'smorgens Sport 1 hebt gekeken is dat wel een fiasco hoor. Ook een leuke voorbeschouwing, waarbij alle teams even werden voorgesteld met foto's van de coureurs en data en wat de rookies voorheen hebben gedaan. Zo simpel, maar zelfs dat is teveel voor Sport 1. En leuke interviews met de coureurs en teamleden.
Stuur eens een uitgebreid mailtje naar Sport 1 met dit standpunt !quote:Op maandag 18 maart 2013 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwachten wel wat hoog zijn, Nederland is geen race land en er is dus nauwelijks markt, ik heb geen idee hoeveel extra abonnees F1 Sport1 oplevert maar dat zal niet veel zijn.
Als je dan de budgetten naast elkaar legt is het niet meer dan begrijpelijk dat er geen geld is voor een goed randprogramma, daarom vind ik het zonde dat Sport1 niet gewoon de Sky uitzending integraal overneemt, beter goed gekocht dan slecht gemaakt
Nouja het hele idee van televisie maken lijkt me dat er geld verdient wordt.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de verwachten wel wat hoog zijn, Nederland is geen race land en er is dus nauwelijks markt, ik heb geen idee hoeveel extra abonnees F1 Sport1 oplevert maar dat zal niet veel zijn.
Als je dan de budgetten naast elkaar legt is het niet meer dan begrijpelijk dat er geen geld is voor een goed randprogramma, daarom vind ik het zonde dat Sport1 niet gewoon de Sky uitzending integraal overneemt, beter goed gekocht dan slecht gemaakt
Ik denk dat je dat wat overschat, ik schat dat Sky er iedere race met een man of 50 is, die hebben alleen al voor het presenteer/commentaar werk 11 manquote:Op maandag 18 maart 2013 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja het hele idee van televisie maken lijkt me dat er geld verdient wordt.
Dat kan denk ik beter met een zeer puik programma dan met een zo kaal mogelijk programma, want dan zullen veel meer mensen dat abo afsluiten en hou je onder de streep meer over.
Ik bedoel alleen al van de mensen hier die een abo hebben kunnen ze Olav naar elke race laten vliegen. En dan hebben we het maar over een handjevol mensen.
Ook dat lukt niet eens, er zijn niet meer dan 20 mensen hier die het hebben aangeschaft, dat is nog geen 4000 euro op jaarbasisquote:Op maandag 18 maart 2013 10:23 schreef vosss het volgende:
Ik heb het niet over het productieteam van Sky. Ik heb het over de vliegtickets van Olav
Last minute misschien dan?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook dat lukt niet eens, er zijn niet meer dan 20 mensen hier die het hebben aangeschaft, dat is nog geen 4000 euro op jaarbasis
Ow dat is hier wel anders hoor. Hier kan dat prima.quote:Ik zie al dat ik hier een cafe in stap, kunnen we formule 1 kijken? Dan kijken ze je aan of je gek bent.
Een keer in Brazilië in een strandbar. een man of 500, was GP van Brasil, ik geloof Burinho op pole, die lag er na een paar ronden uit, was ik samen met een Duitser alleen nog overquote:
Die overige 498 man gingen naar huis toen hij uit viel?????quote:Op maandag 18 maart 2013 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een keer in Brazilië in een strandbar. een man of 500, was GP van Brasil, ik geloof Burinho op pole, die lag er na een paar ronden uit, was ik samen met een Duitser alleen nog over
Ja was echt grappigquote:Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Die overige 498 man gingen naar huis toen hij uit viel?????![]()
Tuurlijk, er zijn heus wel bepaalde cafe's waar ze liefhebber zijn en daar van houden. Maar ga eens naar Weert of Eindhoven, daar hoef je echt niet bij een willekeurig cafe aan te komen hoor!quote:Op maandag 18 maart 2013 10:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow dat is hier wel anders hoor. Hier kan dat prima.
Vroeger zat er zelfs een kroeg die ontheffing van de sluitingstijd vroeg aan de gemeente en deze ook kreeg als een race bv om 04:00 uur 's nachts van start ging.
Dat was vroeger op de Nurburgring ook hoor als Schumacher uitviel. Wat helaas te weinig gebeurde.... Dan taaiden alle Duitsers hem al af. Met hun koelboxen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Die overige 498 man gingen naar huis toen hij uit viel?????![]()
Strategisch ja. Maar daar moet het niet puur om gaan bij een race. Ik wil actie op de baan zien. Uiteraard zijn mooie strategieën ook mooi. Maar die kun je uiteindelijk ook in de krant lezen en op eenzelfde manier waarderen. Of gewoon via de live timing op je tablet of smartphone. Feitelijk beleef je dan hetzelfde als in de race.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:14 schreef Tarahumara het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen dit een saaie race vonden. Strategisch was het een zeer spannende race,
Beiden acties duurden niet meer dan een paar seconden. Räikkönen was veel sneller en kon makkelijk buitenom, en Hamilton kon amper verdedigen. Eigenlijk was het met Alonso niet veel anders, maar Hamilton kon wat tegenspartelen door met een blokkerend voorwiel de binnenkant te houdenquote:Verder heb ik ook nog genoeg mooie acties op de baan gezien. Räikkönen buitenom bij Hamilton. Gevecht tussen Alonso en Hamilton.
Ik denk niet dat het een optie is om een buitenlands programma over te nemen. Doel is immers om een Nederlands pakket aan te bieden. Ik heb de uitzending niet gezien, maar kennelijk hebben ze het zo goedkoop mogelijk gedaan? Was Olav Mol niet te duur om gewoon het idee dat in de afgelopen paar jaar aangehouden is, over te nemen? En Skye zal voor een eigen live productie waar groots op is ingezet ook geen peanuts vragen natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kloptquote:Op maandag 18 maart 2013 14:18 schreef JohnB52 het volgende:
Sky & Sport1 is hetzelfde bedrijf.
Of heb ik t nou mis?
Hmm, zit het nog eens na te kijken, maar kan er verder niks over vinden. Was altijd in de veronderstelling dat het bij elkaar hoorde.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:31 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Nu weet ik het nog niet. Is het nu hetzelfde bedrijf of heeft die het mis?
Het is voor Sport 1 van belang om een zo breed mogelijk scala aan sporten te hebben, waarmee ze eigenlijk ieder huishouden in Nederland aan willen spreken.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:47 schreef JohnB52 het volgende:
Als je bedenkt wat die rechten kosten, hebben ze flink wat abonnees nodig idd!
Het is natuurlijk ook de waan van de dag. Als er ooit een Nederlandse coureur bij Ferrari zou rijden en een kandidaat zou zijn voor het wereldkampioenschap is Nederland in 1 klap Formule 1 fan en staat het wel aan op grote schermen in de kroegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, er zijn heus wel bepaalde cafe's waar ze liefhebber zijn en daar van houden. Maar ga eens naar Weert of Eindhoven, daar hoef je echt niet bij een willekeurig cafe aan te komen hoor!
Daarom volg ik sinds een jaar of 2 de Dakar vooral via Twitter. Erg leuke beelden, verslagen en nieuwtjes van diverse Dakar teams. Er waren zelfs auto's met live streams tijdens de verbindingsroutes, kon je stukjes meerijdenquote:Op maandag 18 maart 2013 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Net als met Dakar, dan is er wel elke dag een programma van drie kwartier, maar dan vullen ze daar de helft van met flauwe items en quizjes.
Erg cool, ziet er uit als een tof schermquote:Op maandag 18 maart 2013 17:55 schreef LWD-Godius het volgende:
• Race radio communications on YouTube
Pits-kanaal van Sport1quote:Op maandag 18 maart 2013 18:06 schreef kepler het volgende:
[..]
Erg cool, ziet er uit als een tof schermWaar kan ik al die info vinden??
Huh, ze hebben toch alleen maar een onboard kanaal? Of heb ik dus een kanaal gemist?quote:
Is alleen via internet met het F1 pakketquote:Op maandag 18 maart 2013 18:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Huh, ze hebben toch alleen maar een onboard kanaal? Of heb ik dus een kanaal gemist?
Dus daar moet ik met mijn TV-F1 pakket dus extra voor betalen??quote:Op maandag 18 maart 2013 18:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is alleen via internet met het F1 pakketDaar zit ook een driver-tracker en live timing bij.
Leuk om te zien en te luisteren:quote:Op maandag 18 maart 2013 17:55 schreef LWD-Godius het volgende:
10 euro per race jaquote:Op maandag 18 maart 2013 18:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Dus daar moet ik met mijn TV-F1 pakket dus extra voor betalen??
Ik moest wel lachen om 7:30 tijdens de race.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:55 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je dat achter elkaar hoort kan je de race echt niet meer volgen!quote:Op maandag 18 maart 2013 19:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
10 euro per race jaHad het dit weekend geprobeerd, maar is het geld niet echt waard.
kosteloos of toch 5 euro schade?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sport1 weer opgezegd. Ik doe het wel met de BBC en torrents. Misschien probeer ik RTL+ nog, ik moet toch mijn Duits oefenen.
Ik heb gewoon de normale opzegging gedaan dus ik heb nog een maand beeld en ben idd ¤ 5 kwijt. Had waarschijnlijk ook kosteloos kunnen opzeggen maar ik heb wel naar de kwalificatie gekeken, dus dat vind ik ook weer zo schraal.quote:
Je kan gewoon per maand opzeggenquote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Tijdens de race van Maleisie is er weer geen voorbeschouwing![]()
![]()
![]()
Wat doet Olav op locatie dan?? De mensen zijn tijdens de f1 launch gewoon voorgelogen.
Als ik Sport 1 opzegt kan dat nu dan? Of moet ik mij 3 maanden vol maken? Het is gewoon zonde van mij geld.
Van mij mag het weer naar rtl7 hebben we wel reclame er tussen door maar dan hebben we wel Olav weer terug.
daar heb je een punt, je gaat hem niet de wereld over laten vliegen voor een paar min tvquote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat doet Olav op locatie dan?? De mensen zijn tijdens de f1 launch gewoon voorgelogen.
Of hij heeft een mooi contract voor elkaar gebokst.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar heb je een punt, je gaat hem niet de wereld over laten vliegen voor een paar min tv
lekkere wereldreis voor noppaquote:Op maandag 18 maart 2013 20:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Of hij heeft een mooi contract voor elkaar gebokst.
Geen slecht idee.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sport1 weer opgezegd. Ik doe het wel met de BBC en torrents. Misschien probeer ik RTL+ nog, ik moet toch mijn Duits oefenen.
...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Tijdens de race van Maleisie is er weer geen voorbeschouwing![]()
![]()
![]()
Oftewel, zullen we het nog even wat tijd geven voor we het compleet afzeiken?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat die rol in de voorbeschouwing nog wat invulling moet gaan krijgen de komende tijd?
Sinds de aankondiging van Olav bij Sport 1 kan ik me voorstellen dat het wel erg kort dag is geweest om een productieteam bij elkaar te schrapen, laat staan alle visuals en andere productie technische aspecten voor elkaar te krijgen.
http://pitlane.sport1.nl zou gratis zijn voor alles en iedereen, ongeacht je abo. Zo werd het tenminste verteld.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is alleen via internet met het F1 pakketDaar zit ook een driver-tracker en live timing bij.
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:50 schreef vosss het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat Torro Rosso, dat zuster team van Red Bull in de Formule 1 dus ook gewoon Red Bull heet. Ofja, letterlijk Stier Rood of Bull Red.
Nooit die link tussen Red Bull en Torro Rosso gelegd om onverklaarbare redenen![]()
En dan kijk ik al een jaar of 20 minstens iedere race
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:51 schreef vosss het volgende:
Uit dit topic:
GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 74
[..]![]()
![]()
Waarom heeft me dat nooit iemand verteld?![]()
![]()
Uit dit topic:
[..]![]()
![]()
![]()
Ja WTF man. Hoe verzin je het? Red Bull en Torro Rosso. Ja dat zijn die teams van Natteschnitzel ja. Red Bull is zn topteam en Torro Rosso is dat zusterteam. Dat weet iedereen natuurlijk.quote:
Ja dat wist ik dus ook gewoon. Ik had het in mn hoofd echter nooit vertaald zegmaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, de meesten mensen weten toch wel dat Toro stier is en Rosso rood....... Ook als ze geen Italiaans hebben geleerd.
het plaatje is ook erg onduidelijkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat wist ik dus ook gewoon. Ik had het in mn hoofd echter nooit vertaald zegmaar.
Ben wel benieuwd hoelang het gaat duren voor je weet dat het Toro is met één r, hoop binnen 10 jaar.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:51 schreef vosss het volgende:
Uit dit topic:
[..]![]()
![]()
![]()
Meer zoiets eigenlijk:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 02:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit verdiend inderdaad wel een facepalm voss.
Sorry. [ afbeelding ]
Same here. Kwam alleen niet verder dan een glimlachje. Ligt overigens aan mij hoor.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 06:34 schreef Schunckelstar het volgende:
Mijn hemel vosss
Ik moest lachen, en dat is vrij uniek zo vroeg op de morgen
En dat dan minimaal 2xquote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meer zoiets eigenlijk:
[ afbeelding ]
Graag gedaanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 06:34 schreef Schunckelstar het volgende:
Mijn hemel vosss
Ik moest lachen, en dat is vrij uniek zo vroeg op de morgen
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:09 schreef vosss het volgende:
Dit was ongeveer mijn blik voor een halve minuut toen ik daar achter kwam:
[ afbeelding ]
Daarna ook naar TheFifthDriver dit gekke idee getweet.quote:@Olav_Mol Als Mclaren de pullrods wil leren begrijpen, is Jos Verstappen dan geen goede raadgever? De Arrowsen reden er ook mee en... 1/2
.Jos kon elk bultje dingetje haarfijn aanvoelen. Als ze Jos eens in die simulator van hun zetten hebben het lek zo boven :-D
Ik weet het, mijn Engels is niet best en ik kan ook direct tweets plaatsen, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoequote:@TheFifthDriver Just a crazy idea, J.Verstappen droves 2 years with a 'pullrod-car' and haves a very technical talent to solve your problem!
@TheFifthDriver So maybe 2 days of testing with the simulator with Jos could be very helpfull. #OutsideTheBox #GoodLuck ;-)
Ze zullen Pedro misschien wel missenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Verstappen is wel een prettige factor om aan je gelederen toe te voegen ja. Geduldig, prettige persoonlijkheid, ongetwijfeld goed met vrouwelijke collega's. [ afbeelding ]
Die mannen uit Woking hebben Jos echt niet nodig hoor.
Dat denk ik ook wel ja. Juist nu met die pull-rods hebben ze wel heimwee naar De La Rosa denk ik. Heeft ook met die knakenbak van Arrows gereden.quote:Ze zullen Pedro misschien wel missen
Uit dit topic:
[..]![]()
![]()
![]()
Die Arrows uit 2000 was niet echt een knakenbak hoorquote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:40 schreef Meike26 het volgende:
Ja, qua persoonlijkheid heb je wel een punt, maar hij heeft ook na 10 jaar uit de F1 te zijn, nog steeds een enorme dosis kennis, ervaring en talent om dit soort kwesties uit te vogelen en met oplossingen te komen.
Of het indd prettig samenwerken is, weet ik niet. Maar wat betreft het pull-rod verhaal denk ik dat ze met Jos wel een dosis ervaring/kennis hebben en die McLaren vooruit kan krijgen dmv de simulator.
[..]
Dat denk ik ook wel ja. Juist nu met die pull-rods hebben ze wel heimwee naar De La Rosa denk ik. Heeft ook met die knakenbak van Arrows gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |