Hallon shaderonquote:
Volgens mijn nog niet, want ik zag een bericht van net dat het nog in een test-fase zat?quote:Op zondag 17 maart 2013 03:32 schreef Gezicht het volgende:
Ik las in het vorige topic iets over dat de doorstroming in het verkeer verbeterd is, maar is die pathfinding bug nu gefixt of niet?
Dat ze het verdomme fixen dan. Mijn meest succesvolle stad tot nu tos ligt nog steeds op z'n gat door die kut pathfinding.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:33 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Volgens mijn nog niet, want ik zag een bericht van net dat het nog in een test-fase zat?
Het grootse probleem is niet eens de kut AI. Doordat ze zo hersenloos zijn en elke dag naar een andere werkplek gaan, ontstaat er gigantische verwarring onder de AIquote:Op zondag 17 maart 2013 03:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat ze het verdomme fixen dan. Mijn meest succesvolle stad tot nu tos ligt nog steeds op z'n gat door die kut pathfinding.
Ben geen kenner maar lijkt me dat dat ook door de pathfinding komt? Gewoon elke locatie afgaan, tot er ergens iets is waar nog een plek vrij is.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:37 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Het grootse probleem is niet eens de kut AI. Doordat ze zo hersenloos zijn en elke dag naar een andere werkplek gaan, ontstaat er gigantische verwarring onder de AI
Jup, als ze nou gewoon een vaste plek zouden hebben, gingen ze met de bus en stapte ze bij de juiste halte uit. Nu blijven ze net zolang zitten tot dat ze iets vinden. En dat dan iedere dag... Vraag me echt af welke gek bij Maxis dacht dat dit een goed idee wasquote:Op zondag 17 maart 2013 03:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ben geen kenner maar lijkt me dat dat ook door de pathfinding komt? Gewoon elke locatie afgaan, tot er ergens iets is waar nog een plek vrij is.
• Dichtheid krijg je door dure parken in je dorp te plaatsen, en dan vooral wachten. Als je op het gebouw klikt zie je een groen balkje waar je kunt zien of een gebouw groter wordt.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:59 schreef Melancholische-jongen het volgende:
Ik heb het spel pas sinds vandaag en ik zit met een grote vraag. Hoe krijg ik meer dichtheid? Ik weet d.m.v. betere wegen maar wat zijn andere manieren? En er werd al vanaf zowat het begin gedemonstreerd over teveel bacteriën, maar ik heb mijn ziekenhuis op-en-top en er is nergens luchtvervuiling of iets dergelijks... Derde vraag is hoe ik op de beste manier samen met een vriend van me verschillende steden kan maken puur gefocust op een bepaald resource of speciality.
specialisatie -> tourismequote:Op zondag 17 maart 2013 10:23 schreef PeterPastoor het volgende:
Ik zou een expo-centre kunnen bouwen maar waar doe je dat? Ik kan het niet vinden
dit wist ik niet...quote:Donstil schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:41:
Heeft het nou zin om extra vrachtwagens voor je HandelsDepot te bouwen als je alles verkoopt aan de wereldwijde market?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nee, da's alleen nuttig als je je trade posts gebruikt om goederen binnen je stad weer te verspreiden (of misschien ook als je spullen naar een buurman/great work stuurt? Weet niet precies hoe dat werkt). Als je er puur en alleen spullen opslaat om op de wereldmarkt te verkopen heb je in ieder geval geen vrachtwagens nodig, de vrachtwagens die de spullen daarvoor komen halen komen van buiten de stad.
quote:er zit een bug in de burgermeester vila .. als je hem geplaatst hebt krijg je 4 keer een expansion als je je waardering boven de 75% moet zitten ( wat eigenlijk een vluitje van een cent is ). daar moet je boven de 80 gaan zitten om nieuwe villa expansions te krijgen.. als je de eerste vier expansions hebt. sloop je villa en plaats hem opnieuw de teller staat dan weer op nul en kan je weer 4 keer een expansion kiezen als je waardering boven de 75% zit. Zo had ik binnen 10 minuten alle burgermeester upgrades.. ( wat trouwens een achievement is )
Hmm, die laatste is wel buggy, want bij het stadhuis werkt het dus juist andersquote:Op zondag 17 maart 2013 10:51 schreef mschol het volgende:
even bij tweakers gekeken in hun tips topic
[..]
dit wist ik niet...
en:
[..]
de surplus electra wordt gewoon gedeeld door het aantal steden waar je het aanbied. ook wanneer ze maar een fractie nodig hebben. 300 mw aan drie steden aanbieden zorgt er dus voor dat elke stad een quota van 100 mw krijgt ongeacht wat het gebruikt. (quote:Op zondag 17 maart 2013 10:57 schreef Ztijlvol het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn waterpomp. Ik heb in een stad een gigantisch waterpomp systeem met iets van 350 kg/hr ofzoiets. Nu kan ik als ik met mijn buurstad speel, slechts 110 kg/hr van mijn buurstad kopen, terwijl die buurstad zelf maar 10 kg/hr gebruikt. Hoe kan dit? Daarnaast heb ik ook mijn sewage filter naast mijn waterpomp gezet, maar ik zie nog niet direct dat alles daar blauwer wordt?
Maar je bied toch automatisch aan aan elke stad waar je mee verbonden bent?quote:Op zondag 17 maart 2013 11:05 schreef jogy het volgende:
[..]
de surplus electra wordt gewoon gedeeld door het aantal steden waar je het aanbied. ook wanneer ze maar een fractie nodig hebben. 300 mw aan drie steden aanbieden zorgt er dus voor dat elke stad een quota van 100 mw krijgt ongeacht wat het gebruikt. ()
Ik hoop(!) dat de (basischool) formule nog wel rekening houdt met het aantal steden dat daadwerkelijk iets af wil nemen anders is het nog kutterquote:Op zondag 17 maart 2013 11:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar je bied toch automatisch aan aan elke stad waar je mee verbonden bent?
zet gewoon een kern centrale neerquote:Op zondag 17 maart 2013 11:17 schreef JaimyLee het volgende:
WatIk heb elektriciteit te kort, dus ik bouw meer dingen om het op te wekken, en sluit wat gebouwen af om het gebruik te verminderen. Somehow word m'n tekort steeds groter en groter
Oh Maxis....quote:kNoRepeatNetworkAlertSeconds : 15,
kNetDownForceQuitAfterMinutes : 20,
Niet genoeg geld en bang voor een meltdownquote:
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...quote:Op zondag 17 maart 2013 11:22 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Niet genoeg geld en bang voor een meltdown
M'n universiteit is bezig naar onderzoek greatwork zonnepanelen
Dat is niet echt veel.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...
vervolgens kan je 2 torens researchen die nog meer power genereren.. ik had gegeven moment een kerncentrale die 1,2 kW leverde
quote:Finally, emergency & service vehicles such as fire trucks, ambulances, coal trucks, buses, etc… will now have priority when they leave their garages, so traffic in front of their building will stop to let them on the street.
New SimCity Update: Lead Gameplay Scripter Guillaume Pierre shows off an upcoming traffic fix: http://bit.ly/YEAM9qquote:Op zondag 17 maart 2013 11:31 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Wanneer komt die improved traffic patch dan?
Dat dat er nog niet in zat bij de release...quote:
tja.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat dat er nog niet in zat bij de release...
als ze de rest van de files ook oplossen.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Thrilled het volgende:
Ik denk dat we daar nu wel van af moeten stappenEr zitten nog veel meer dingen niet in de release-versie die nu pas gepatched worden.
Verder vraag ik mij af of het veel nut heeft, ze zeggen dat ze voorrang krijgen om de weg op te mogen draaien.. In veel gevallen betekent dat niets meer dan: voorrang krijgen om aan te mogen sluiten in de file..
Thanks, toch maar even gebouwd. Hopen op geen meltdown en zo snel mogelijk zonnepanelen als greatworkquote:Op zondag 17 maart 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...
vervolgens kan je 2 torens researchen die nog meer power genereren.. ik had gegeven moment een kerncentrale die 1,2 kW leverde
Heb ik ook gehad.. Een dag later was mijn stad van paar dagen oud teruggezet naar ongeveer een half uur na het starten. Dus met net een power plant en klein wijkjequote:Op zondag 17 maart 2013 10:58 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb bovenstaand probleem. Al een uur of 20 staat mijn grootste stad er zo bij.
Let ook op het "mementeel"![]()
Ik kan dus helemaal niks met die stad
kmw danquote:
gewoon de safety in de gaten houden.. die moet iig in het groen staanquote:Op zondag 17 maart 2013 11:47 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Thanks, toch maar even gebouwd. Hopen op geen meltdown en zo snel mogelijk zonnepanelen als greatwork
1200 MW = 1,2 GW (Gigawatt)quote:Op zondag 17 maart 2013 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
kmw dan? 1200Mw iig (1 toren levert standaard 200 op, ik had 3x de eerste upgrade staan, die 400 per toren opleveren
ah ja.. dan is het wel meer/veel ja.quote:
Dat vind ik ook wel. Ik heb veel te snel de map volgebouwd.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grootste minpunt aan de hele game blijf ik toch echt de absurd kleine map vinden. Op geen enkel moment in de game heb ik het gevoel dat ik een grote metropool aan het bouwen ben...
Map zou minstens 4 keer zo groot moeten zijn.
Zou eens tijd wordenquote:
Dat zou ook wel moeten inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:32 schreef iScripters het volgende:
[..]
Zou eens tijd wordenEn hopen dat ze niet alleen voorrang krijgen om de weg op te gaan, maar ook gewoon door rood crossen.. en misschien zelfs dat auto's aan de kant gaan voor ze..
ja, er wordt niet gesynced, dus heeft het geen effect, volgens mij was al eerder bekend dat je andermans stad kon slopen maar dat deze changes niet naar de server werden geschreven omdat je niet de eigenaar van de savegame was..quote:Op zondag 17 maart 2013 13:01 schreef cherrycoke het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ans-stad-slopen.html
klopt. stond een dag of vier geleden al in deze threadquote:Op zondag 17 maart 2013 13:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, er wordt niet gesynced, dus heeft het geen effect, volgens mij was al eerder bekend dat je andermans stad kon slopen maar dat deze changes niet naar de server werden geschreven omdat je niet de eigenaar van de savegame was..
Beste revieuw en helemaal waarquote:
als ik het zo zie blijven ze beide staan, je kan zelf kijken wat er gebeurd:quote:Op zondag 17 maart 2013 13:54 schreef MrTorture het volgende:
Ojee, ik wil mijn schooltje uitbreiden, maar daarvoor moet de bulldozer door een groot gebouw, of door een straat:
[ afbeelding ]
Als ik nu die straat (rood gemarkeerd) vernietig, ben ik dan ook mijn aangrenzende gebouwen (groen) kwijt?
Als het zo zie, liggen die groene gebouwen aan de 'zij'straten van je roodgemarkeerde weg.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:54 schreef MrTorture het volgende:
Ojee, ik wil mijn schooltje uitbreiden, maar daarvoor moet de bulldozer door een groot gebouw, of door een straat:
[ afbeelding ]
Als ik nu die straat (rood gemarkeerd) vernietig, ben ik dan ook mijn aangrenzende gebouwen (groen) kwijt?
Ah jaquote:Op zondag 17 maart 2013 13:57 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik het zo zie blijven ze beide staan, je kan zelf kijken wat er gebeurd:
bulldozer selecteren, klikken op de weg en slepen (niet loslaten in de tussen tijd)
gebouwen worden niet geel? dan kan je em weg halen, worden ze wel geel kan je annuleren met escape
Natuurlijk. Eerst wordt de straling nog deels tegengehouden door het gebouw. Daarna niet meer. In Fukushima hebben ze ook niets gesloopt.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik sloop die kapotte toren en dan krijg ik juist nog meer straling
Ja fuck dit heel mijn stad is nu verneukt. Water helemaal vies. Nergens meer schoon water. Geen geld.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Natuurlijk. Eerst wordt de straling nog deels tegengehouden door het gebouw. Daarna niet meer. In Fukushima hebben ze ook niets gesloopt.
In theorie ja. In de praktijk reizen studenten nog niet tussen stedenquote:Op zondag 17 maart 2013 14:22 schreef jogy het volgende:
Ik ga nu ff proberen om een school stad in de regio te plaatsen door te beginnen met openbaar vervoer overal neer te plempen en dan in één stad alle educatie te zetten. Dat zou in theorie moeten werken volgens mijn.
Iemand?quote:Op zondag 17 maart 2013 12:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Zoek twee actieve spelers om een mooie regio te bouwen, en steden op elkaar af te stemmen. Meerdere steden p.p.
Wel als er geen educatie in de thuis stad is. dus ook geen basisschool of bibliotheek. (volgens mij dan. ik laat wel weten of het gelukt isquote:Op zondag 17 maart 2013 14:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In theorie ja. In de praktijk reizen studenten nog niet tussen steden
welke regio? en hoeveel steden pp?quote:
per upgrade van je gemeentehuis en die krijg je per bepaald aantal inwonersquote:Op zondag 17 maart 2013 14:43 schreef Davidboaz het volgende:
Hoe krijg je een bepaalde Regio Afdeling (bijv Vervoer & Transport) i je stad zodat je bep gebouwen kunt unlocken?
Ik wil wel maar ben wel een beginnerquote:Op zondag 17 maart 2013 12:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Zoek twee actieve spelers om een mooie regio te bouwen, en steden op elkaar af te stemmen. Meerdere steden p.p.
Map is atol der reflectie. Wat mij betreft 3 personen totaal, 7 steden. Server is europa west 2.quote:
Sorry, liever een beetje ervarener spelers.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:50 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Ik wil wel maar ben wel een beginner
Misschien meer bussen boten en vliegtuigen?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:57 schreef Disana het volgende:
Wat betekent 'stel stadsdiensten in om winkelaars met meer geld te trekken'?
Oh, vervoersdiensten. Ja zou kunnen. Al heb ik geen water. Dank, ik ga eens kijken.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:58 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Misschien meer bussen boten en vliegtuigen?
In mijn regio wil het maar niet lukken. Scholen hebben geen regionale studenten en in het regio overzicht zie ik ook nooit studenten reizen tussen steden.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Wel als er geen educatie in de thuis stad is. dus ook geen basisschool of bibliotheek. (volgens mij dan. ik laat wel weten of het gelukt is)
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn.quote:
Stuur maar een invite, waar wil je het overleg doen? irc.fok.nl oid?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Map is atol der reflectie. Wat mij betreft 3 personen totaal, 7 steden. Server is europa west 2.
Eens.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn.
Terwijl ik het ook leuk vind staan om een weggetje te hebben naar een afgelegen low density wijkje tussen de bomen. Maar nu is dat verspilling van kostbare grond.
Kan, of over de chat van origin. Wat is je ID?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Stuur maar een invite, waar wil je het overleg doen? irc.fok.nl oid?
Haha, geweldig. De intonatie van de reviewer alleen alquote:
joog79quote:Op zondag 17 maart 2013 15:12 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Kan, of over de chat van origin. Wat is je ID?
daarom met regelmaat de centrale checken op veiligheid (verrek, het is net echt)quote:Op zondag 17 maart 2013 14:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja fuck dit heel mijn stad is nu verneukt. Water helemaal vies. Nergens meer schoon water. Geen geld.
hoe?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom met regelmaat de centrale checken op veiligheid (verrek, het is net echt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |