Evengoed een omzeiling van het Depositogarantiestelsel. De geest is nu uit de fles en die gaat er niet meer terug in. Mensen in heel Europa weten nu wat die garantie waard is en zullen daarnaar handelen in geval van crisis....quote:Cyprus proposal to tax deposits of up to EUR 100,000 at 3% and deposits of up to EUR 500,000 at 10%, above EUR 550,000 at 15%
- Eurogroup teleconference to approve new Cyprus proposal likely this afternoon.
Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat. Sterker nog; het lijkt er sterk op dat Rusland een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van het besluit.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:30 schreef SeLang het volgende:
RANsquawk:
[..]
Evengoed een omzeiling van het Depositogarantiestelsel. De geest is nu uit de fles en die gaat er niet meer terug in. Mensen in heel Europa weten nu wat die garantie waard is en zullen daarnaar handelen in geval van crisis....
Dit is echt de EU eigen goal van het jaar imo.
Verklap ons eens dan hoe onafhankelijk een EU beslissing nog is als zelfs rusland zich er al mee bemoeit.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:51 schreef HiZ het volgende:
Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat. Sterker nog; het lijkt er sterk op dat Rusland een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van het besluit.
quote:ma 18 mrt 2013, 08:45
Spaanse en Italiaanse rente loopt op
ROME/MADRID - De onrust die is ontstaan door de financiële reddingsoperatie voor Cyprus zette maandagochtend druk op de Spaanse en Italiaanse rente.
Beleggers vrezen dat de crisissfeer overslaat van de kleine eilandstaat naar de grote economieën van Zuid-Europa.
De rente op 10-jarige Spaanse staatsobligaties klom in de vroege ochtendhandel naar iets meer dan 5 procent, tegen 4,9 procent op vrijdag. De rente op vergelijkbare Italiaanse obligaties steeg van 4,6 naar 4,7 procent.
Het rendement op obligaties beweegt tegengesteld aan de waarde. Een hogere rente duidt op een lagere waarde en een afname van het vertrouwen van beleggers in het betreffende schuldenpapier.
Tenzij de boel direct ontploft (wat ik niet verwacht) dan zul je dat pas in de loop van mei zien als de cijfers van maart bekend worden. Dan zullen we zien of er opnieuw kapitaalvlucht is geweest vanuit Spanje en andere PIGS.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat.
Dat is een veel beter plan want de turken verweren zich tegen de gaswinning maar tegen Gazprom/russiche militaire macht hebben ze weinig in te brengen. Dan zijn er 2 problemen opgelost.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:00 schreef arjan1212 het volgende:
http://greece.greekreport(...)to-avoid-eu-bailout/
onzin zeker dit ?
Russian energy giant Gazprom has offered the Republic of Cyprus a plan in which the company will undertake the restructuring of the country’s banks in exchange for exploration rights for natural gas in Cyprus’ exclusive economic zone, local media reported.
Als het echt substantieel is zal je het wel sneller merken neem ik aan. Het gaat niet meer alleen over de PIGS. Wat te denken van Frankrijk met Hollande aan het roer. Die is ook niet vies van confiscatory taxes.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tenzij de boel direct ontploft (wat ik niet verwacht) dan zul je dat pas in de loop van mei zien als de cijfers van maart bekend worden. Dan zullen we zien of er opnieuw kapitaalvlucht is geweest vanuit Spanje en andere PIGS.
Als de EU dit toelaat dan zijn ze helemaal achterlijk, beter dan maar Cyprus er uitgooienquote:Op maandag 18 maart 2013 10:00 schreef arjan1212 het volgende:
onzin zeker dit ?
Russian energy giant Gazprom has offered the Republic of Cyprus a plan in which the company will undertake the restructuring of the country’s banks in exchange for exploration rights for natural gas in Cyprus’ exclusive economic zone, local media reported.
Ik leg het nog één keer uit: Het gaat niet om "de kleine spaarder" of "de grote spaarder". Het gaat erom dat het Depositograntiestelsel minder waard blijkt te zijn dan het papier waarop het is gedrukt. En dat was nu juist één van de belangrijkste peilers die nog enige stabiliteit boden in het Europese bankenstelsel.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind dat geen goed besluit om de kleine spaarder te laten bloeden dat zal zeker meewegen bij de kiezer
De ECB verstrekt onbeperkt liquiditeit dus de banken blijven voorlopig wel draaien. Alleen blijkt dan in mei uit de cijfers van de ECB hoeveel kapitaalvlucht er heeft plaatsgevonden. Voor de rest heb je alleen maar anekdotisch bewijs zoals rijen bij pinautomaten en individuele insiders in een banken die zeggen dat er een toename is van geldopnames of een instroom van geld (in de noordelijke landen).quote:Op maandag 18 maart 2013 10:09 schreef Digi2 het volgende:
Als het echt substantieel is zal je het wel sneller merken neem ik aan.
De helft van die move is reeds gemaakt in de afgelopen paar dagenquote:Op maandag 18 maart 2013 10:25 schreef Sparqq het volgende:
De komende dagen de Zwitserse Frank in de gaten houden, als die weer vlak wordt op 1.20 weten we denk ik wel genoeg.
In principe helemaal niet hetzelfde.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is het verschil met vermogensrendementsheffing zoals in Nederland? Ieder jaar wordt 1,2% van het vermogen afgesnoept, in Cyprus is het nu één jaar 9 %, maar dat is slechts een nuance in mijn ogen. Het principe is gewoon hetzelfde. Ik ben het overigens met je eens dat belastingheffing een fundamentele inbreuk is op de eigendomsrechten van een burger, maar om dat nu pas naar aanleiding van de heffing in Griekenland te roepen is wel een beetje vreemd.
So what? Het geld verdwijnt niet uit de EU.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tenzij de boel direct ontploft (wat ik niet verwacht) dan zul je dat pas in de loop van mei zien als de cijfers van maart bekend worden. Dan zullen we zien of er opnieuw kapitaalvlucht is geweest vanuit Spanje en andere PIGS.
Nee, lijkt me geen onzin. En er zit een element daarvan in het huidige project. Op de lange termijn zouden kleine spaarders in Cyprus het wel eens kunnen betreuren dat ze niet goedkoop mochten meedoen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:00 schreef arjan1212 het volgende:
onzin zeker dit ?
Welke eurofielen hebben dan in 2008 het DGS garantiestelsel van 20.000 tot 100.000 opgerekt, die zouden we als eerst bij de aankomende revolutie aan een hoge boom moeten knopen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
So what? Het geld verdwijnt niet uit de EU.
En je mag je werkelijk afvragen welke debielen geloven in een deposito stelsel dat een kapitaalverzekering aanbied op basis van een lege kas.
Misschien omdat het in de meeste landen wel gestand kan worden gedaan? In Cyprus was dat overduidelijk niet het geval, net zoals in Griekenland.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke eurofielen hebben dan in 2008 het DGS garantiestelsel van 20.000 tot 100.000 opgerekt, die zouden we als eerst bij de aankomende revolutie aan een hoge boom moeten knopen.
Kapitaalvlucht verplaatst de risico's van PIGS spaarders naar Nederlandse en Duitse spaarders.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
So what? Het geld verdwijnt niet uit de EU.
Dus uniforme europese regels blijken toch niet zo uniform te zijn als dat de eurofielen ze presenteren. Waar kennen we het van was het niet george orwell met zijn "all animals are equal but some animals are more equal than others"quote:Op maandag 18 maart 2013 11:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien omdat het in de meeste landen wel gestand kan worden gedaan? In Cyprus was dat overduidelijk niet het geval, net zoals in Griekenland.
Heb ik iets gemist? Wanneer is er een Europes Deposito Garantiefonds opgericht? Oh, nee, dat was er niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus uniforme europese regels blijken toch niet zo uniform te zijn als dat de eurofielen ze presenteren. Waar kennen we het van was het niet george orwell met zijn "all animals are equal but some animals are more equal than others"
quote:Op maandag 18 maart 2013 11:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kapitaalvlucht verplaatst de risico's van PIGS spaarders naar Nederlandse en Duitse spaarders.
Eigenlijk wordt het daarom hoog tijd om dat soort vluchtgeld te weigeren, maar dat betekent defacto opgeven van de euro (het gaat in tegen de regels van vrije kapitaalstromen en creëert per definitie een wisselkoers tussen PIGS euros en "noordelijke" euros).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |