abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124195289
Ik vraag me af of de bevolking op Cyprus zich bewust is van de gevolgen als ze de pond herinvoeren en de eurozone verlaten. Ze zullen veel meer aan koopkracht verliezen dan als ze akkoord gaan met de afgesproken aderlating. Hun bankensector, een groot deel van hun economie zal zeer sterk krimpen en dat zal veel banen kosten. Bovendien zal het pond snel aan waarde verliezen. Ze voeren 2 miljard uit tegen 8 miljard import. Tel uit je gigantische verlies in koopkracht door inflatie als de pond daalt en de import sterk in prijs stijgt omgerekend in ponden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 maart 2013 @ 09:30:38 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124195958
RANsquawk:
quote:
Cyprus proposal to tax deposits of up to EUR 100,000 at 3% and deposits of up to EUR 500,000 at 10%, above EUR 550,000 at 15%

- Eurogroup teleconference to approve new Cyprus proposal likely this afternoon.
Evengoed een omzeiling van het Depositogarantiestelsel. De geest is nu uit de fles en die gaat er niet meer terug in. Mensen in heel Europa weten nu wat die garantie waard is en zullen daarnaar handelen in geval van crisis....

Dit is echt de EU eigen goal van het jaar imo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124196421
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:30 schreef SeLang het volgende:
RANsquawk:

[..]

Evengoed een omzeiling van het Depositogarantiestelsel. De geest is nu uit de fles en die gaat er niet meer terug in. Mensen in heel Europa weten nu wat die garantie waard is en zullen daarnaar handelen in geval van crisis....

Dit is echt de EU eigen goal van het jaar imo.
Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat. Sterker nog; het lijkt er sterk op dat Rusland een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van het besluit.

Het zou mij niks verbazen als Putin in de loop van vandaag zwaar gaat leunen op de communisten van AKEL om toch mee te stemmen vóór het eerste accoord.

Je financiële analyses zijn over het algemeen erg gedegen, maar du moment dat het gaat over beleidskeuzes laat je wel erg doorschemeren dat je een rentier bent. Elke aantasting van 'eigendom' laat je helemaal doorslaan.
pi_124196506
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:51 schreef HiZ het volgende:

Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat. Sterker nog; het lijkt er sterk op dat Rusland een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van het besluit.

Verklap ons eens dan hoe onafhankelijk een EU beslissing nog is als zelfs rusland zich er al mee bemoeit. :')

Die banken zouden gewoon failiet moeten gaan en de rijke miljardairs zouden beter geweten moeten hebben dat ze hun geld meer hadden moeten spreiden.
  maandag 18 maart 2013 @ 09:58:06 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_124196540
Ik vind dat geen goed besluit om de kleine spaarder te laten bloeden dat zal zeker meewegen bij de kiezer

quote:
ma 18 mrt 2013, 08:45
Spaanse en Italiaanse rente loopt op
ROME/MADRID - De onrust die is ontstaan door de financiële reddingsoperatie voor Cyprus zette maandagochtend druk op de Spaanse en Italiaanse rente.
Beleggers vrezen dat de crisissfeer overslaat van de kleine eilandstaat naar de grote economieën van Zuid-Europa.

De rente op 10-jarige Spaanse staatsobligaties klom in de vroege ochtendhandel naar iets meer dan 5 procent, tegen 4,9 procent op vrijdag. De rente op vergelijkbare Italiaanse obligaties steeg van 4,6 naar 4,7 procent.

Het rendement op obligaties beweegt tegengesteld aan de waarde. Een hogere rente duidt op een lagere waarde en een afname van het vertrouwen van beleggers in het betreffende schuldenpapier.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124196580
http://greece.greekreport(...)to-avoid-eu-bailout/

onzin zeker dit ?

Russian energy giant Gazprom has offered the Republic of Cyprus a plan in which the company will undertake the restructuring of the country’s banks in exchange for exploration rights for natural gas in Cyprus’’ exclusive economic zone, local media reported.
  maandag 18 maart 2013 @ 10:03:56 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124196642
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bullshit, het gaat nog altijd om hetzelfde besluit en uit de ECHTE reacties zie je helemaal niks van de chaos waar iedereen over praat.
Tenzij de boel direct ontploft (wat ik niet verwacht) dan zul je dat pas in de loop van mei zien als de cijfers van maart bekend worden. Dan zullen we zien of er opnieuw kapitaalvlucht is geweest vanuit Spanje en andere PIGS.
Mijn reisverslagen
pi_124196672
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:00 schreef arjan1212 het volgende:

onzin zeker dit ?

Russian energy giant Gazprom has offered the Republic of Cyprus a plan in which the company will undertake the restructuring of the country’s banks in exchange for exploration rights for natural gas in Cyprus’’ exclusive economic zone, local media reported.
Dat is een veel beter plan want de turken verweren zich tegen de gaswinning maar tegen Gazprom/russiche militaire macht hebben ze weinig in te brengen. Dan zijn er 2 problemen opgelost.
pi_124196798
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tenzij de boel direct ontploft (wat ik niet verwacht) dan zul je dat pas in de loop van mei zien als de cijfers van maart bekend worden. Dan zullen we zien of er opnieuw kapitaalvlucht is geweest vanuit Spanje en andere PIGS.
Als het echt substantieel is zal je het wel sneller merken neem ik aan. Het gaat niet meer alleen over de PIGS. Wat te denken van Frankrijk met Hollande aan het roer. Die is ook niet vies van confiscatory taxes.
  maandag 18 maart 2013 @ 10:10:34 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_124196817
quote:

onzin zeker dit ?

Als de EU dit toelaat dan zijn ze helemaal achterlijk, beter dan maar Cyprus er uitgooien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 maart 2013 @ 10:18:03 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124197005
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind dat geen goed besluit om de kleine spaarder te laten bloeden dat zal zeker meewegen bij de kiezer

Ik leg het nog één keer uit: Het gaat niet om "de kleine spaarder" of "de grote spaarder". Het gaat erom dat het Depositograntiestelsel minder waard blijkt te zijn dan het papier waarop het is gedrukt. En dat was nu juist één van de belangrijkste peilers die nog enige stabiliteit boden in het Europese bankenstelsel.

Wat er nu gaat gebeuren is dat spaarders in alle eurolanden waar een crisis dreigt in grote getale hun geld van de bank gaan halen. Het Depositogarantiestelsel diende er nu juist voor om dat te voorkomen want dat is een zichzelf versterkende spiraal.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze één van de weinige mechanismen die nog goed werkte in de eurozone nu de nek hebben omgedraaid voor een schamele ¤5 miljard, terwijl het gewoon had kunnen worden opgelost binnen de wet! Ik denk dat dit achteraf één van de grootste fouten zal blijken te zijn van deze hele crisis.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 maart 2013 @ 10:22:36 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124197118
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:09 schreef Digi2 het volgende:

Als het echt substantieel is zal je het wel sneller merken neem ik aan.
De ECB verstrekt onbeperkt liquiditeit dus de banken blijven voorlopig wel draaien. Alleen blijkt dan in mei uit de cijfers van de ECB hoeveel kapitaalvlucht er heeft plaatsgevonden. Voor de rest heb je alleen maar anekdotisch bewijs zoals rijen bij pinautomaten en individuele insiders in een banken die zeggen dat er een toename is van geldopnames of een instroom van geld (in de noordelijke landen).
Mijn reisverslagen
pi_124197207
De komende dagen de Zwitserse Frank in de gaten houden, als die weer vlak wordt op 1.20 weten we denk ik wel genoeg.
pi_124197279
De koers van de franc is toch irrelevant sinds de zwitserse centrale bank onbeperkt geld uitgeeft om de koers op 1,20 tegen de euro te houden
  maandag 18 maart 2013 @ 10:31:12 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124197347
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:25 schreef Sparqq het volgende:
De komende dagen de Zwitserse Frank in de gaten houden, als die weer vlak wordt op 1.20 weten we denk ik wel genoeg.
De helft van die move is reeds gemaakt in de afgelopen paar dagen

Mijn reisverslagen
pi_124197801
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat is het verschil met vermogensrendementsheffing zoals in Nederland? Ieder jaar wordt 1,2% van het vermogen afgesnoept, in Cyprus is het nu één jaar 9 %, maar dat is slechts een nuance in mijn ogen. Het principe is gewoon hetzelfde. Ik ben het overigens met je eens dat belastingheffing een fundamentele inbreuk is op de eigendomsrechten van een burger, maar om dat nu pas naar aanleiding van de heffing in Griekenland te roepen is wel een beetje vreemd.
In principe helemaal niet hetzelfde.
Het gaat er nu om dat ten tijde van nood jouw spaargeld (buiten algemene belastingen ) gewoon van jou gestolen kan worden zodat de overheid aan z'n betalingsverplichtingen kan voldoen, ongeacht hoeveel spaargeld je in je bezit hebt. Tot dusver het garantiestelsel 'tot 100.000 euro'.
pi_124198355
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

So what? Het geld verdwijnt niet uit de EU.

En je mag je werkelijk afvragen welke debielen geloven in een deposito stelsel dat een kapitaalverzekering aanbied op basis van een lege kas.
pi_124198394
quote:

onzin zeker dit ?

Nee, lijkt me geen onzin. En er zit een element daarvan in het huidige project. Op de lange termijn zouden kleine spaarders in Cyprus het wel eens kunnen betreuren dat ze niet goedkoop mochten meedoen.
pi_124198556
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

En je mag je werkelijk afvragen welke debielen geloven in een deposito stelsel dat een kapitaalverzekering aanbied op basis van een lege kas.
Welke eurofielen hebben dan in 2008 het DGS garantiestelsel van 20.000 tot 100.000 opgerekt, die zouden we als eerst bij de aankomende revolutie aan een hoge boom moeten knopen. :D
pi_124198586
er komt geen revolutie
pi_124198690
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke eurofielen hebben dan in 2008 het DGS garantiestelsel van 20.000 tot 100.000 opgerekt, die zouden we als eerst bij de aankomende revolutie aan een hoge boom moeten knopen. :D
Misschien omdat het in de meeste landen wel gestand kan worden gedaan? In Cyprus was dat overduidelijk niet het geval, net zoals in Griekenland.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:13:38 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124198760
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kapitaalvlucht verplaatst de risico's van PIGS spaarders naar Nederlandse en Duitse spaarders.

Eigenlijk wordt het daarom hoog tijd om dat soort vluchtgeld te weigeren, maar dat betekent defacto opgeven van de euro (het gaat in tegen de regels van vrije kapitaalstromen en creëert per definitie een wisselkoers tussen PIGS euros en "noordelijke" euros).
Mijn reisverslagen
pi_124198774
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien omdat het in de meeste landen wel gestand kan worden gedaan? In Cyprus was dat overduidelijk niet het geval, net zoals in Griekenland.
Dus uniforme europese regels blijken toch niet zo uniform te zijn als dat de eurofielen ze presenteren. Waar kennen we het van was het niet george orwell met zijn "all animals are equal but some animals are more equal than others"
pi_124198856
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus uniforme europese regels blijken toch niet zo uniform te zijn als dat de eurofielen ze presenteren. Waar kennen we het van was het niet george orwell met zijn "all animals are equal but some animals are more equal than others"
Heb ik iets gemist? Wanneer is er een Europes Deposito Garantiefonds opgericht? Oh, nee, dat was er niet.
pi_124198913
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kapitaalvlucht verplaatst de risico's van PIGS spaarders naar Nederlandse en Duitse spaarders.

Eigenlijk wordt het daarom hoog tijd om dat soort vluchtgeld te weigeren, maar dat betekent defacto opgeven van de euro (het gaat in tegen de regels van vrije kapitaalstromen en creëert per definitie een wisselkoers tussen PIGS euros en "noordelijke" euros).
:) ja hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')