abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 16:48:05 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124133143
ze hebben NK helemaal niet opgerold, in geen enkele zin

geen behoefte aan, valt niets te halen, kan ze geen bal schelen en dat heeft helemaal niets met het al dan niet hebben van kernwapens te maken maar gewoon met het feit dat het niemand wat kan schelen wat daar gebeurt behalve Zuid Korea en als Zuid Korea zegt 'go-time!' dan gaan de Amerikanen gewoon mee ondanks 'de bom'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 16:50:43 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124133223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:41 schreef fp7igx het volgende:

[..]

Was niet verkeerd bedoelt. ;) maar zo simpel is het wel als ze die centrales niet hebben meer kunnen ze ook niet wapens maken meer.. dus wat jij zegt dat het programma niet vernietigd is bij een aanval is niet juist.. tuurlijk ze kunnen weer opnieuw beginnen. maar dat is niet in enkele jaren gedaan. Rusland vindt het prima kunnen ze weer opnieuw centrales verkopen. :)
atoombommen worden niet gemaakt in kerncentrales

er is nuclear restmateriaal ofzo nodig uit kerncentrales ... dat is niet ineens weg als je nu die gebouwen stuk gaat schieten en het ligt daar echt niet open en bloot op het terrein opgeslagen tot het verwerkt kan worden

nogmaals ze zijn niet dom in Iran
pi_124133256
Ze hebben nog niet het hoogverijkte uranium wat nodig is voor een kernwapen anders waren die centrales al plat gegooid.
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 16:52:49 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124133277
dat weet je dus niet
pi_124178749
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:14 schreef miera het volgende:

Niets, niemand durft Israël aan te vallen

als Israël Iran genuked heeft (hoe rapper hoe liever) dan zullen Rusland en China niets doen hoor
Je bent extreem naïef. Angstaanjagend naïef. En ik krijg de koude rillingen van dit soort geluiden.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124181103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:14 schreef miera het volgende:

[..]
als Israël Iran genuked heeft (hoe rapper hoe liever) dan zullen Rusland en China niets doen hoor
Klopt, Rusland en China gaan zich er ook niet mee bemoeien.

Tevens zijn die 10,000 ballistische raketten in Libanon, Syrië, Irak en Iran meer dan voldoende. En zodra Tehran genuked wordt dan garandeer ik je dat Israël, Saudi Arabië en de Amerikaanse basissen naar de tyfus gaan. Oh, en alle oliefaciliteiten en de straat van hormuz.

Denken dat Tehran ooit genuked wordt :')
pi_124181164
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:19 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Klopt, Rusland en China gaan zich er ook niet mee bemoeien.

Tevens zijn die 10,000 ballistische raketten in Libanon, Syrië, Irak en Iran meer dan voldoende. En zodra Tehran genuked wordt dan garandeer ik je dat Israël, Saudi Arabië en de Amerikaanse basissen naar de tyfus gaan. Oh, en alle oliefaciliteiten en de straat van hormuz.

Denken dat Tehran ooit genuked wordt :')
De kerncentrales? Zeker, als Iran voortdoet met zijn atoombom zal Israël niet twijfelen
pi_124181245
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:20 schreef miera het volgende:

[..]

De kerncentrales? Zeker, als Iran voortdoet met zijn atoombom zal Israël niet twijfelen
Kerncentrales nuke je niet. Dan bombardeert Israël de kerncentrales, en dan wat?

Iran bouwt ze opnieuw, op geheime locaties, onder paar honderd meter beton, op volle toeren en dit keer wel met als doel een kernwapen ;)
pi_124181444
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:21 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Kerncentrales nuke je niet. Dan bombardeert Israël de kerncentrales, en dan wat?

Iran bouwt ze opnieuw, op geheime locaties, onder paar honderd meter beton, op volle toeren
Jij dacht dat ze dit nu nog niet doen? :')
pi_124181466
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jij dacht dat ze dit nu nog niet doen? :')
Wat precies?

Edit: Alle locaties zijn bekend by de IAEA. Iran's actieve kerncentrale ligt bovengronds.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 21:27:17 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124181581
sowieso krijg je direct honderden raketten terug per dag en niet van dat simpele type als waar de Palestijnen mee knallen, die moet je dan ook weer uitschakelen

daarna krijg sturen ze een paar duizend 'vrijwilligers' naar Libanon

bedreiging voor het voortbestaan van Israel?
nee, dat is een Iraanse atoombom ook niet maar leven in Israel word op deze manier wel heel vervelend
pi_124181659
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Wat precies?

Edit: Alle locaties zijn bekend by de IAEA.
Dat hoop je maar, is nog maar de vraag of zij alles weten, of weten zij ook waar de USA al zijn shit maakt.. die laten echt niet alles zien hoor. Die Amerikanen zullen daar alsnog wel op van de hoogte zijn maar deze zullen daar nu nog niet op ingrijpen.
pi_124182097
Ik zie geen enkel voordeel in een toename van macht voor Iran of welk ander niet-westers land dan ook.
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 21:38:00 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124182357
vraag is of de Iraanse macht heel erg veel toeneemt met een atoombom

ze kunnen het niet inzetten en hun grootste troef is nog steeds de straat van Hormuz
pi_124192151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:57 schreef fonkeymonkey het volgende:

En over een jaar , is er nog geen f*ck gebeurt :')

Precies. Deze afschrikwekkende propaganda is al sinds 2005 gaande. Een land als Noord Korea dreigt al een aantal decennia lang met een nucleare aanval, in de jaren tachtig was het 'de bom' waarmee men de massa bestookde, daarvoor de koude oorlog, en zo weet men al decennia lang de massa te bestoken met afschrikkende propaganda (met een doel, zorgen voor politieke verandering (om zo tot een imperium erdoor te krijgen, via de flanken waar het langzaam maar zeker aan het heengaan is) en de opbouw van een imperium in het Midden Oosten (de Arabische Liga die werd opgericht in 1945), het zoveelste imperium over de afgelopen paar duizend jaar) De burger heeft het niet in de gaten allemaal, word niet vertelt in wat voor (kunstmatige en propagandistische) wereld zij zitten en waar het politiek heengaat sinds y2k en 9/11.
pi_124195498
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:38 schreef sp3c het volgende:
vraag is of de Iraanse macht heel erg veel toeneemt met een atoombom

ze kunnen het niet inzetten en hun grootste troef is nog steeds de straat van Hormuz
Dit dus. Een nucleair arsenaal is veelal van defensieve aard - een troef om aanvallen zoals die van Israel op Iran te voorkomen. Als Iran een aanzienlijk arsenaal met kernwapens vervaardigt, dan zal Israel twee keer nadenken voordat het de aanval tegen Iran inzet.

Overigens is het allemaal vrij hypocriet. ''Wij' beslissen wie wel en niet kernwapens mag ontwikkelen - Israel deed dat zonder slag of stoot in alle geniepigheid terwijl Iran dat niet zou mogen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het Midden-Oosten stabieler wordt als Israel een tegenpool heeft en de machtsbalans dus verschuift. Ik geloof niet in de retoriek die predikt dat Iran Israel wilt vernietigen, één poging en Iran verdwijnt zelf van de aardbol - dat is echt niet wat die radicale jurken willen.
pi_124197119
mochten ze een atoombom hebben ze zullen het toch niet gebruiken... want dat wordt hun eigen doodvonnis...

VN moet eens kappen met angst zaaien (amerika voorop) , en laat die landen toch lekker
  maandag 18 maart 2013 @ 10:28:31 #143
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_124197286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:52 schreef fp7igx het volgende:
Ze hebben nog niet het hoogverijkte uranium wat nodig is voor een kernwapen anders waren die centrales al plat gegooid.
Je weet dat Iran ligt op grote voorraden uranium en de technologie heeft men ook, dus dat zal niet lang duren.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 18 maart 2013 @ 11:01:07 #144
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_124198304
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:22 schreef King_Merc het volgende:
mochten ze een atoombom hebben ze zullen het toch niet gebruiken... want dat wordt hun eigen doodvonnis...

VN moet eens kappen met angst zaaien (amerika voorop) , en laat die landen toch lekker
Noooouuuuu... nee.

Zie je, het hoofdprobleem is dit. Iran is een land met een middeleeuwse instelling, waar alles wordt bepaald door wat een onzichtbaar tovervriendje al dan niet zou willen van de mensheid. Wij hebben daar in Europa ook héél lang last van gehad, tot ruim in de achttiende eeuw aan toe, maar inmiddels weten we beter.

Landen met een middeleeuwse instelling moeten niet de beschikking krijgen over atoomwapens. Daar kunnen in potentie, hele rare dingen van komen. Kijk maar eens naar hun barbaarse haat jegens een volk ergens ten westen van ze. Dat is niet goed, hoor. Eerst moeten ze Verlichten, of eigenlijk gewoon het voorbeeld van Ataturk volgen ("geen religie in staatsaangelegenheden!"), dan mogen ze na gaan denken over atoomwapens. Hoewel die natuurlijk sowieso zouden moeten verdwijnen.
pi_124198487
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:01 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Noooouuuuu... nee.

Zie je, het hoofdprobleem is dit. Iran is een land met een middeleeuwse instelling, waar alles wordt bepaald door wat een onzichtbaar tovervriendje al dan niet zou willen van de mensheid. Wij hebben daar in Europa ook héél lang last van gehad, tot ruim in de achttiende eeuw aan toe, maar inmiddels weten we beter.

Landen met een middeleeuwse instelling moeten niet de beschikking krijgen over atoomwapens. Daar kunnen in potentie, hele rare dingen van komen. Kijk maar eens naar hun barbaarse haat jegens een volk ergens ten westen van ze. Dat is niet goed, hoor. Eerst moeten ze Verlichten, of eigenlijk gewoon het voorbeeld van Ataturk volgen ("geen religie in staatsaangelegenheden!"), dan mogen ze na gaan denken over atoomwapens. Hoewel die natuurlijk sowieso zouden moeten verdwijnen.
Oh, wij handelen niet middeleeuws. Hoe omschrijf jij de "bevrijding" van Irak bijvoorbeeld of de steun aan het extremistische Saud koningshuis of de bejegening van Palestijnse burgers door Israel? Laat me niet lachen! Die ayatollahs sporen niet, maar doe alsjeblieft niet zo schijnheilig.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:15:58 #146
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_124198838
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:06 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Oh, wij handelen niet middeleeuws. Hoe omschrijf jij de "bevrijding" van Irak bijvoorbeeld of de steun aan het extremistische Saud koningshuis of de bejegening van Palestijnse burgers door Israel?
Euh... lokale en wereldpolitiek?
quote:
Laat me niet lachen!
Hm.
* BorisDeLul trekt broek weer omhoog
quote:
Die ayatollahs sporen niet, maar doe alsjeblieft niet zo schijnheilig.
Graag, want ik heb met "heilige" zaken geen donder te maken. :)
(Hee, dat rijmt!)
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 11:20:56 #147
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124199034
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:02 schreef Doler12 het volgende:
Alweer?
Dit.

Echt weer zo'n sensatie topic.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124199035
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:15 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Euh... lokale en wereldpolitiek?
Ah! Dus als ik het goed begrijp zijn wij meer humaan omdat we lokaal elkaars kop er minder vaak afhakken, maar het feit dat we in de naam van de democratie dit internationaal wel doen, maakt ons beter.

Jij bent wel degelijk schijnheilig.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:19:45 #149
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_124201117
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:20 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ah! Dus als ik het goed begrijp zijn wij meer humaan omdat we lokaal elkaars kop er minder vaak afhakken, maar het feit dat we in de naam van de democratie dit internationaal wel doen, maakt ons beter.
Zullen we even terugkeren naar het onderwerp: Iran en atoombommen? Is geen goed idee, he, hoevaak jij ook aankomt met "WEG MET ONS!". ;)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:47:11 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124239553
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:19 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Zullen we even terugkeren naar het onderwerp: Iran en atoombommen? Is geen goed idee, he, hoevaak jij ook aankomt met "WEG MET ONS!". ;)
Zullen we het er dan maar over hebben dat Iran in zijn lange verleden nog minder oorlogen is begonnen dan Nederland? Op zich spreken de feiten wel voor zichzelf. En het gaat uiteindelijk om internationale politiek.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')