quote:Songfestival Weblog
7 uur geleden
Azerbeidzjan weet #songfestival lied 'Hold me' slim neer te zetten. Finale gegarandeerd en na repetitie outsider voor hoge klassering finale!
De act is anders geweldigquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:20 schreef grazz het volgende:
ze weten dat het lied maar middelmatig is dus moet de act het weer compenseren en het werkt nog ook volgens mij. Hopelijk wint dit niet, veel te fake.
Maar alleen op een act mag nooit een land winnen vind ik echtquote:
+1quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar alleen op een act mag nooit een land winnen vind ik echt
En het nummer zelf vind ik echt niet goed genoeg als winnaar.
Een 'oké' nummer zou nooit mogen winnen puur op de actquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:19 schreef Eitjee het volgende:
Het nummer is oke, de act is echt geweldig..! Ik zet mijn geld op Azerbeidzjan dit jaar.
Mee eens. Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik het nummer door de act ineens veel leuker ben gaan vinden. Het zit al de hele dag in m'n hoofd...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Een 'oké' nummer zou nooit mogen winnen puur op de act
In dat geval mag hetquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:40 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik het nummer door de act ineens veel leuker ben gaan vinden. Het zit al de hele dag in m'n hoofd...
Dus ook zoietsquote:This song is sophisticated and meaningful, and Anouk has some of the strongest vocals in the contest. I know I’m supposed to love it and orgasm when she comes on stage, but I’m just not that turned on. The dreary mood reads as suicidal, even if the lyrics speak to self-empowerment and the right to be yourself. Staging will be crucial. If Anouk brings something pared down and dramatic it could elevate the song. If it’s as rubbish as her preview video above, Ima ask for a refund. Anouk has the name and the voice. I just wish she had brought a song more aligned with her rocker roots. (Update: I just watched her first rehearsal and she is amazing. Love the staging. And now I love the song. Pass the towel as I might have that orgasm now!)
Ik vind het echt een heel mooi/leuk nummer (wel een beetje cliché, maar dat maakt het niet minder), een geweldige act en tot slot maak ik deel uit van de tienermeisjesvotequote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:17 schreef Greys het volgende:
Dat meen je niet![]()
Ik vind het altijd zo gruwelijk als een afgezaagd flutlied heel veel punten krijgt PUUR door de act
Dit is een stuk beter dan Running Scared. Dat had geen goede act én het was übervals. Bij deze is het allebei beter. Ook was Running Scared als liedje een stuk saaier dan dit imo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:21 schreef Greys het volgende:
Ik vind het altijd een beetje een verkeerd signaal uitgeven voor een volgend jaar zeg maar... als dit hoog eindigt.
Zo van 'maak maar een mooie act, je liedje doet er minder toe'
Ik vond Running Scared ook een gruwelwinnaar
Maar welke act doet dat niet voor volgend jaar?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:21 schreef Greys het volgende:
Ik vind het altijd een beetje een verkeerd signaal uitgeven voor een volgend jaar zeg maar... als dit hoog eindigt.
Zo van 'maak maar een mooie act, je liedje doet er minder toe'
Ik vond Running Scared ook een gruwelwinnaar
Dit. Dan nog liever Denemarken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:17 schreef Greys het volgende:
Dat meen je niet![]()
Ik vind het altijd zo gruwelijk als een afgezaagd flutlied heel veel punten krijgt PUUR door de act
Ik ben weleens benieuwd hoeveel invloed het zou hebben als de commentators tijdens het ESF wat minder kwalitatieve uitspraken over een liedje zouden doen. Dus ipv 'orgineel is het zeker' of 'dit is de gedoodverfde winnaar' of 'de act is toch bijzonder sterk' gewoon wat meer statische neutrale dingen over de artiest en het nummer vertellen vooraf.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Helemaal mee eens. Het nummer werd weliswaar heel goed gebracht met zang en act, maar alleen daarom verdien je geen tweede plek.
Ik vind eigenlijk de hele top 5 overgewaardeerd. Podiumacts en gehype van tevoren hebben toch duidelijk veel invloed gehad.
Ik vraag me meer af of Denemarken had gewonnen als dat meisje er uit zag als welke andere kandidate dan ook.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:30 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af of Denemarken ook had gewonnen als die hele hype er niet was geweest en er gewoon weinig media aandacht aan was geschonken.
Dat is voor mij toch echt de inzending van vorig jaar, verder vond ik het nooit watquote:Op zondag 19 mei 2013 20:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik kan me erbij aansluiten dat ik vind dat er minder waardeoordelen mogen zijn aan de kant van commentatoren... Denemarken had volgens mij zonder gehype en ge-"dit-is-de-grote-favoriet" niet gewonnen. Datzelfde geldt trouwens voor de Zweedse regie: met het vuurwerk, de confetti en de startplek ben ik er echt niet zo zeker van dat die onpartijdig is geweest. Maar dat even terzijde: ik heb juist helemaal niks positief subjectiefs gehoord over Azerbeidzjan. Ik weet niet hoe het in de andere landen zit, maar "Azerbeidzjan heeft een bijzondere act" oid is wat mij betreft objectief genoeg.
Desondanks vond ik het geweldig, het was mijn grote favoriet
De enige reden dat ik niet blij ben dat Azerbeidzjan heeft gewonnen is dat we anders volgend jaar weer in Baku zitten, met zo'n vreselijke organisatie...
Daarover gesproken, dit liedje heeft zowel in de halve finale als in de finale meer punten gehaald dan het winnende liedje destijds (234-139 vs 221-122). Ook is het opvallend dat er dit jaar heel veel liedjes zijn met weinig punten, en dat in het jaar dat Azerbeidzjan won de één-na-laatste plek (Estland) 44 punten had: dat zou dit jaar een 18e plaats betekenen. De kwaliteit van de top is dit jaar dus beduidend beter dan dat jaar: dat zegt wat over Running scared, maar ook over Hold me.
Wat mij betreft is dit de beste Azerbeidzjaanse inzending ooit
Dat vond ik dan juist weer een minder nummer. Maar afgezien van het gegil uit 2008 vind ik alle Azerbeidzjaanse inzendingen eigenlijk goed. Het zal wel aan mij, terwijl de meeste Nederlanders een bloedhekel hebben aan Azerbeidzjaanse liedjes, liggen dat ik voor dergelijke liedjes val.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is voor mij toch echt de inzending van vorig jaar, verder vond ik het nooit wat
Beter dan Drip Drop (wat ik me dan nog wel kan voorstellen) en Always? Vooral die laatste lijkt mij toch interessanter dan dit cliché nummer? Uiteraard valt over smaak niet te twisten, dus is het zeker geen aanval, maar ik vind het zeer opmerkelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik kan me erbij aansluiten dat ik vind dat er minder waardeoordelen mogen zijn aan de kant van commentatoren... Denemarken had volgens mij zonder gehype en ge-"dit-is-de-grote-favoriet" niet gewonnen. Datzelfde geldt trouwens voor de Zweedse regie: met het vuurwerk, de confetti en de startplek ben ik er echt niet zo zeker van dat die onpartijdig is geweest. Maar dat even terzijde: ik heb juist helemaal niks positief subjectiefs gehoord over Azerbeidzjan. Ik weet niet hoe het in de andere landen zit, maar "Azerbeidzjan heeft een bijzondere act" oid is wat mij betreft objectief genoeg.
Desondanks vond ik het geweldig, het was mijn grote favoriet
De enige reden dat ik niet blij ben dat Azerbeidzjan heeft gewonnen is dat we anders volgend jaar weer in Baku zitten, met zo'n vreselijke organisatie...
Daarover gesproken, dit liedje heeft zowel in de halve finale als in de finale meer punten gehaald dan het winnende liedje destijds (234-139 vs 221-122). Ook is het opvallend dat er dit jaar heel veel liedjes zijn met weinig punten, en dat in het jaar dat Azerbeidzjan won de één-na-laatste plek (Estland) 44 punten had: dat zou dit jaar een 18e plaats betekenen. De kwaliteit van de top is dit jaar dus beduidend beter dan dat jaar: dat zegt wat over Running scared, maar ook over Hold me.
Wat mij betreft is dit de beste Azerbeidzjaanse inzending ooit
Ze zouden maximaal 5 of 10 stemmen per telefoon kunnen instellen. En ja, met die laatste zin ben ik het eens. Maar er mag best voor worden gezorgd dat men ethisch blijft.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gaat heel ver om op zo'n manier aan je overwinning te willen komen. Maar het is voor de organisatie natuurlijk amper mogelijk om hier tegen op te treden. Daarnaast is er niks illegaals aan, het is hooguit een beetje onethisch te noemen.
Minder stemmen per telefoon schiet denk ik niet echt op: dat is een kwestie van meer simkaarten uitdelen... Het is gewoon jammer dat er bepaalde landen zijn die bijna denken over lijken te moeten gaan voor een overwinning.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:06 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ze zouden maximaal 5 of 10 stemmen per telefoon kunnen instellen. En ja, met die laatste zin ben ik het eens. Maar er mag best voor worden gezorgd dat men ethisch blijft.
Maar het wordt wel veel moeilijker, en de kans dat ze mensen aanspreken die het rapporteren wordt steeds groter.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Minder stemmen per telefoon schiet denk ik niet echt op: dat is een kwestie van meer simkaarten uitdelen... Het is gewoon jammer dat er bepaalde landen zijn die bijna denken over lijken te moeten gaan voor een overwinning.
Dat zou mij best een goede maatregel lijken ja. Maar zoals al vermeld, dit is niet tegen regels.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de lange termijn is een diskwalificatie waarschijnlijk wel de enige manier om tegen deze praktijken op te treden. Laat de EBU er een stevige sanctie op zetten wanneer deze vorm van omkoping gesignaleerd wordt (denk aan 5 jaar uitsluiting oid).
Nee, dat is waar, ik begrijp je ook echt niet verkeerd. Ik vind dit echt walgelijk, en uitsluiting zou echt op zijn plek zijn. Trouwens bij ieder land waarbij dit gebeurt. Ik kots intussen op Azerbeidzjan, zeker wanneer ik die verhalen hoor over homo-onderdrukking en over mensen die voor de Crystal Arena uit hun huis moesten.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:36 schreef Cyan9 het volgende:
Begrijp me ook niet verkeerd, ik wil het nummer verder niet afkraken. Maar dit is niet het eerste jaar dat deze verhalen de ronde gaan over dit land
Maar hoe bewijs je dat?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Gewoon deze vorm van "PR" verbieden en er een sanctie aan hangen? In zekere zin is het natuurlijk gewoon omkoping.
Dat kost te veel geld.quote:
Gewoon waarnemers de straat op sturen en mensen vooral laten weten dat ze zich moeten melden als ze deze praktijken zien? Alleen wel lastig haalbaar en het kost natuurlijk geld.quote:
Of het is een Armeens complot dat dit naar buiten komtquote:Op maandag 20 mei 2013 01:04 schreef grazz het volgende:
Tsja ze zullen ongetwijfeld willen laten zien dat ze erbij horen en goed zijn, maar ook vooral tegenover Armenië. Want wat zou het verschrikkelijk zijn als Armenië boven Azerbeidzjan eindigt
Haha, oja dat kan ook nog. Zet beide landen er dan gewoon uit, klaar.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Of het is een Armeens complot dat dit naar buiten komt
Seriously? Ik geloof dat uit de klassering van bijvoorbeeld Duitsland, de UK, Frankrijk dit jaar, alsook de prestaties van Nederland in de afgelopen 9 jaar, blijkt dat 'de meeste' landen in onze contreien zich helemaal niet van deze praktijken bedienen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Maar ik geloof dan ook best dat de meeste landen dat doen, zoals die meneer vertelt.
Van http://www.bbc.co.uk/programmes/b0070hvg/features/voting-faqquote:Op maandag 20 mei 2013 01:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens waarom men in de UK gisteren alleen kon stemmen door te bellen en niet via Sms? Ik ga er van uit dat de UK te groot is om om te kopen, dus dat zal het niet geweest zijn (toch?), maar wat dan wel?
quote:5. Why are you offering voting via Mobile Short Dial Codes instead of Text Voting?
Text voting cannot be included in the Eurovision Song Contest UK vote due to the relatively short periods in which the vote is open and during which the result needs to be provided and verified. There is the risk of potential delays within the mobile networks at busy times which could result in text votes not being received within the period the vote is open. With a phone call, if the exchange is busy you will hear an engaged tone, however with text/SMS you would not know if there is any late delivery of your vote (causing it to not be registered). There are no such potential network delays with Mobile Short Dial Codes other than busy tones at local exchange level with heavy traffic.
In addition, call attempts to Mobile Short Dial Codes outside of the vote open period, or to numbers no longer in use, are non-chargeable to callers, unlike text where charges may still apply.
The advantage of using telephone calls for voting rather than text voting is that the caller knows at the time of the call that their vote has been counted and also that they have been charged for their vote. They will also know from receiving an engaged tone if they did not get through and that they can then just press redial to try again. The same is not true of text voting as the texter has to wait for a confirmation message back from their mobile network operator which may take some time to arrive or which may not arrive at all.
Ah tnx! Duidelijk. Wel goed hoe ze dat ik de UK doen, trouwens. Je weet dan tenminste zeker dat je stem (waar je voor betaalt) ook meegeteld wordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Van http://www.bbc.co.uk/programmes/b0070hvg/features/voting-faq
[..]
Bij de BBC vermelden ze ook meerdere malen dat je niet op je eigen land kunt stemmen en als je wel stemt dat deze niet wordt meegeteld, maar dat het je wel geld kost. Uiteraard wordt dit bij ons en bij de Belgen ook wel gezegd. Maar bij de BBC benadrukken ze het echt met klem.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah tnx! Duidelijk. Wel goed hoe ze dat ik de UK doen, trouwens. Je weet dan tenminste zeker dat je stem (waar je voor betaalt) ook meegeteld wordt.
Ik zeg toch ook niet dat Engeland en Nederland enzo dat doen, misschien liggen die slechte resultaten juist aan het feit dat we het niet doenquote:Op maandag 20 mei 2013 01:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Seriously? Ik geloof dat uit de klassering van bijvoorbeeld Duitsland, de UK, Frankrijk dit jaar, alsook de prestaties van Nederland in de afgelopen 9 jaar, blijkt dat 'de meeste' landen in onze contreien zich helemaal niet van deze praktijken bedienen.Wat een bullshit zeg!
Ik ben het met je eens dat dit soort problemen moeilijk op te lossen zijn. Want ja, als ik een vriend in Duitsland vraag om op Nederland te stemmen is dat toch technisch hetzelfde, als hij er bij wijze van spreken een koekje voor krijgt o.i.d.? Alleen op veel kleinere schaal. Bewijs het maar eens, en weet maar eens een goede grens te trekken van wat nog wel mag en wat niet meer.quote:Je kunt er laconiek over doen, maar dit soort dingen brengen het voortbestaan van het festival wel in gevaar. Wie heeft er zin om te kijken naar de uitslag van een wedstrijdje "wie heeft er dit jaar genoeg geld in gestoken en de juiste landen omgekocht?" Ik denk niet zoveel mensen. Ik denk dan ook dat men wel gaat proberen om er een stokje voor te steken. Hoe weet ik niet. Uitsluiten is een mogelijkheid, maar het is natuurlijk moeilijk (vooraf!) te bewijzen. Televoting afschaffen in te kleine 'omkoopbare' landen kan ook, maar dat is dan zuur voor de fans daar. Televoting helemaal afschaffen lost het zeker op, maar dat kost te veel.
Ik denk dat de lijn vrij simpel getrokken kan worden bij het iemand betalen voor het stemmen op een land. Zeker als dit meer is dan dat het de stemmer zou kosten. Als er dan voorbeelden zijn dat meerdere mensen betaald worden voor het stemmen, dan lijkt mij het nog logischer dat je dat strafbaar stelt binnen de EBU.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:59 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat Engeland en Nederland enzo dat doen, misschien liggen die slechte resultaten juist aan het feit dat we het niet doenIk zeg juist dat niet iedereen het doet, leer lezen
[..]
Ik ben het met je eens dat dit soort problemen moeilijk op te lossen zijn. Want ja, als ik een vriend in Duitsland vraag om op Nederland te stemmen is dat toch technisch hetzelfde, als hij er bij wijze van spreken een koekje voor krijgt o.i.d.? Alleen op veel kleinere schaal. Bewijs het maar eens, en weet maar eens een goede grens te trekken van wat nog wel mag en wat niet meer.
Uitsluiten zou wel kunnen als er dit soort verhalen uitkomen en geverifieerd zijn. Maar zolang dat niet gebeurt (en dat is meestal het geval) kan je niks maken. En dan heb je het probleem dat je maar een klein deel pakt: je gaat me echt niet vertellen dat Azerbeidzjan de enige is die dit doet. Of dat dit voor 2012 nooit is gebeurd.
Wat dacht je van Russen die hun weddenschappen binnen willen harken?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Minder stemmen per telefoon schiet denk ik niet echt op: dat is een kwestie van meer simkaarten uitdelen... Het is gewoon jammer dat er bepaalde landen zijn die bijna denken over lijken te moeten gaan voor een overwinning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |