Seriously? Ik geloof dat uit de klassering van bijvoorbeeld Duitsland, de UK, Frankrijk dit jaar, alsook de prestaties van Nederland in de afgelopen 9 jaar, blijkt dat 'de meeste' landen in onze contreien zich helemaal niet van deze praktijken bedienen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Maar ik geloof dan ook best dat de meeste landen dat doen, zoals die meneer vertelt.
Van http://www.bbc.co.uk/programmes/b0070hvg/features/voting-faqquote:Op maandag 20 mei 2013 01:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens waarom men in de UK gisteren alleen kon stemmen door te bellen en niet via Sms? Ik ga er van uit dat de UK te groot is om om te kopen, dus dat zal het niet geweest zijn (toch?), maar wat dan wel?
quote:5. Why are you offering voting via Mobile Short Dial Codes instead of Text Voting?
Text voting cannot be included in the Eurovision Song Contest UK vote due to the relatively short periods in which the vote is open and during which the result needs to be provided and verified. There is the risk of potential delays within the mobile networks at busy times which could result in text votes not being received within the period the vote is open. With a phone call, if the exchange is busy you will hear an engaged tone, however with text/SMS you would not know if there is any late delivery of your vote (causing it to not be registered). There are no such potential network delays with Mobile Short Dial Codes other than busy tones at local exchange level with heavy traffic.
In addition, call attempts to Mobile Short Dial Codes outside of the vote open period, or to numbers no longer in use, are non-chargeable to callers, unlike text where charges may still apply.
The advantage of using telephone calls for voting rather than text voting is that the caller knows at the time of the call that their vote has been counted and also that they have been charged for their vote. They will also know from receiving an engaged tone if they did not get through and that they can then just press redial to try again. The same is not true of text voting as the texter has to wait for a confirmation message back from their mobile network operator which may take some time to arrive or which may not arrive at all.
Ah tnx! Duidelijk. Wel goed hoe ze dat ik de UK doen, trouwens. Je weet dan tenminste zeker dat je stem (waar je voor betaalt) ook meegeteld wordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Van http://www.bbc.co.uk/programmes/b0070hvg/features/voting-faq
[..]
Bij de BBC vermelden ze ook meerdere malen dat je niet op je eigen land kunt stemmen en als je wel stemt dat deze niet wordt meegeteld, maar dat het je wel geld kost. Uiteraard wordt dit bij ons en bij de Belgen ook wel gezegd. Maar bij de BBC benadrukken ze het echt met klem.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah tnx! Duidelijk. Wel goed hoe ze dat ik de UK doen, trouwens. Je weet dan tenminste zeker dat je stem (waar je voor betaalt) ook meegeteld wordt.
Ik zeg toch ook niet dat Engeland en Nederland enzo dat doen, misschien liggen die slechte resultaten juist aan het feit dat we het niet doenquote:Op maandag 20 mei 2013 01:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Seriously? Ik geloof dat uit de klassering van bijvoorbeeld Duitsland, de UK, Frankrijk dit jaar, alsook de prestaties van Nederland in de afgelopen 9 jaar, blijkt dat 'de meeste' landen in onze contreien zich helemaal niet van deze praktijken bedienen.Wat een bullshit zeg!
Ik ben het met je eens dat dit soort problemen moeilijk op te lossen zijn. Want ja, als ik een vriend in Duitsland vraag om op Nederland te stemmen is dat toch technisch hetzelfde, als hij er bij wijze van spreken een koekje voor krijgt o.i.d.? Alleen op veel kleinere schaal. Bewijs het maar eens, en weet maar eens een goede grens te trekken van wat nog wel mag en wat niet meer.quote:Je kunt er laconiek over doen, maar dit soort dingen brengen het voortbestaan van het festival wel in gevaar. Wie heeft er zin om te kijken naar de uitslag van een wedstrijdje "wie heeft er dit jaar genoeg geld in gestoken en de juiste landen omgekocht?" Ik denk niet zoveel mensen. Ik denk dan ook dat men wel gaat proberen om er een stokje voor te steken. Hoe weet ik niet. Uitsluiten is een mogelijkheid, maar het is natuurlijk moeilijk (vooraf!) te bewijzen. Televoting afschaffen in te kleine 'omkoopbare' landen kan ook, maar dat is dan zuur voor de fans daar. Televoting helemaal afschaffen lost het zeker op, maar dat kost te veel.
Ik denk dat de lijn vrij simpel getrokken kan worden bij het iemand betalen voor het stemmen op een land. Zeker als dit meer is dan dat het de stemmer zou kosten. Als er dan voorbeelden zijn dat meerdere mensen betaald worden voor het stemmen, dan lijkt mij het nog logischer dat je dat strafbaar stelt binnen de EBU.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:59 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat Engeland en Nederland enzo dat doen, misschien liggen die slechte resultaten juist aan het feit dat we het niet doenIk zeg juist dat niet iedereen het doet, leer lezen
[..]
Ik ben het met je eens dat dit soort problemen moeilijk op te lossen zijn. Want ja, als ik een vriend in Duitsland vraag om op Nederland te stemmen is dat toch technisch hetzelfde, als hij er bij wijze van spreken een koekje voor krijgt o.i.d.? Alleen op veel kleinere schaal. Bewijs het maar eens, en weet maar eens een goede grens te trekken van wat nog wel mag en wat niet meer.
Uitsluiten zou wel kunnen als er dit soort verhalen uitkomen en geverifieerd zijn. Maar zolang dat niet gebeurt (en dat is meestal het geval) kan je niks maken. En dan heb je het probleem dat je maar een klein deel pakt: je gaat me echt niet vertellen dat Azerbeidzjan de enige is die dit doet. Of dat dit voor 2012 nooit is gebeurd.
Wat dacht je van Russen die hun weddenschappen binnen willen harken?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Minder stemmen per telefoon schiet denk ik niet echt op: dat is een kwestie van meer simkaarten uitdelen... Het is gewoon jammer dat er bepaalde landen zijn die bijna denken over lijken te moeten gaan voor een overwinning.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |