abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124080602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:14 schreef Suikertante het volgende:
_O-
Ik hoor het al. Je bent helemaal in de mood voor Steak & BJ day!
uhhhh dat was gister :+
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:18:27 #227
378192 -mandy-
I am who I am
pi_124080641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:27 schreef Juud79 het volgende:

Ik heb overigens gisteren gehoord dat ze in mijn ziekenhuis sinds kort een 'natuurlijke keizersnede' doen... *O*

Klinkt als het Martiniziekenhuis...

Heb de reportage gezien begin deze week, jammer dat ze dat in Assen 'nog' niet doen.

Dananana gefeliciteerd met je jongenstweeling!!!! *O* *O* *O*

Voor diegene die ik vergeten ben sorrie :@ ...

Gisteravond, het resterende spul van de babyuitzet bij Prenatal opgehaald, en de halve winkel leeggekocht, nadien wipstoeltje opgehaald bij m'n collega. En nu nog gezegend met zere voeten.

(8> besloot me te verrassen gisteravond laat op de terugweg naar huis, met de mededeling dat hij een mooie, grotere auto op het internet had gezien. Mpv, meer kofferbakruimte met het oog op mini. Morgen maar eens kijken bij de desbetreffende dealer.
Ik ga vandaag maar heel veel koffie drinken :Z ... na zo'n korte nacht.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_124080650
}:| Ik verlies elk jaar nét van mijn moeder met de Nationale IQ test, en nou lees ik dat ze dat heel geraffineerd heeft gespeeld door mij geen bv te geven! :( :D

Pvoes ik had het al gezien! Komt dat even goed uit :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 15-03-2013 08:35:57 ]
pi_124080655
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:14 schreef Suikertante het volgende:
_O-
Ik hoor het al. Je was stiekem in de mood voor Steak & BJ day gister!
:D_! Dat had mijn man heel leuk gevonden! Jammer voor hem is hij een paar dagen weg en ben ik all by myself.. O-)
pi_124080690
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:15 schreef Limone het volgende:
Dat van dat IQ stond zelfs in mijn iq-test- en assessmentboekjes. Daar spraken ze over 3 tot maximaal 5 punten in het uitzonderlijkste geval. Met een verwijzing naar de psychologische onderzoeken. 3 tot 5 punten is echt verwaarloosbaar. Die 10 punten lijken mij onzin.
en dat dus ook.

Ik heb liever dat er vaker benadrukt zou worden wat nu echt gezondheidsvoordelen zijn die borstvoeding biedt over flesvoeding. De kans op obesitas op 3 en 10 jarige leeftijd, en waarschijnlijk ook volwassen leeftijd is kleiner met borstvoeding, en dan gaat het niet alleen om moedermelk maar om het drinken aan de borst zelf.
Daarnaast bijvoorbeeld de moeders met zwangerschapsdiabetes, hun kindjes hebben een grotere kans op oa diabetes op volwassen leeftijd. Door borstvoeding te geven normaliseert die kans zich weer en is hij weer gelijk aan die van kinderen uit een ongestoorde zwangerschap.
:)
pi_124080780
Sorry dat ik inbreek op het onderwerp maar op mijn scheurkalender staat dat ik vanaf nu het best mijn vluchttas klaar kan hebben staan :o
Ik heb allerlei dingen nog helemaal niet in huis! Dat stel ik dus nog even uit.
Jeeeee wat wordt het echt! :@ :D
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:33:08 #232
378192 -mandy-
I am who I am
pi_124080821
Tijd om te shoppen Suiker :D!

Voor je het weet is het mei en heb je je baby in je armen...

Nu al je vluchttas? ik zal inderdaad volgende week eens gaan kijken, wat ik daarvoor moet halen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_124080839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:31 schreef Loj het volgende:
Cwen, succes morgen...;)

Wat is trouwens een natuurlijke keizersnede?

Bubs, gefeliciteerd met je mooie echo!

Borstvoeding, dat wil ik wel gaan geven. Mijn verzekeraar vergoedt zo'n heel pakket en ik hoop dat het allemaal lukt. Maar ik heb ook niks tegen fv, vind net als Suiker dat je moet doen wat goed voelt.
Home is where the O+ is...
pi_124080877
Mandy, jij wil met de nieuwe wagen gaan shoppen, ik hoor t al! :D
pi_124080887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Suikertante het volgende:
Sorry dat ik inbreek op het onderwerp maar op mijn scheurkalender staat dat ik vanaf nu het best mijn vluchttas klaar kan hebben staan :o
Ik heb allerlei dingen nog helemaal niet in huis! Dat stel ik dus nog even uit.
Jeeeee wat wordt het echt! :@ :D
Wat voor een scheurkalender is dat?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:39:04 #236
378192 -mandy-
I am who I am
pi_124080921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:36 schreef Suikertante het volgende:
Mandy, jij wil met de nieuwe wagen gaan shoppen, ik hoor t al! :D
Liefst wel met mini en (8> :D!
pi_124080995
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Afkolven van te voren is een prima advies..
Maar afkolven en weggooien heeft geen effect..
Het is niet zo dat je kolft en het dan weggooit dat alles uit de melk is.
Zodra het uit je bloed is dan is het ook uit je melk.
Volgens mij begrijp ik jou niet. Het idee achter afkolven als je alcohol hebt genuttigd is toch juist het weg te gooien, zodat je ervan verzekerd bent dat je baby die alcohol niet binnen krijgt? Niemand zegt toch dat je door afkolven die alcohol uit je bloed/melk verwijdert?
pi_124081028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:15 schreef mignonne het volgende:
Ik vind het een houding die nogal naar lactivisme neigt en daar heb ik persoonlijk weinig mee. Mensen die nog twijfelen en hun keus gaan baseren op oa die avond kun je op die manier behoorlijk tegen de haren instrijken.
Bovendien ben ik het niet eens met de stelling dat je nog beter kunt roken en bv geven dan kunstvoeding geven. Sec gezien is het wel zo qua immuunsysteem dat borstvoeding de voorkeur verdient boven kunstvoeding, ook als er gerookt wordt. Maar in de praktijk vind ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Persoonlijk ben ik fel anti-roken, naar mijn mening funest voor je gezondheid. En door zo'n stelling in te nemen als roken/bv vs kv, ga je voorbij aan de gevolgen van meeroken voor het kind. Een moeder kan best buiten roken en alles, maar dat weet je dus niet en daar wordt dan wat mij betreft weer te luchtig over gedaan.
Mee eens. Dat is ook het enige waar ik over viel tijdens de bv-avond hier: dat er werd gesteld dat als je een enorme kettingroker was, dat zo lastig te combineren viel met borstvoeding dat je maar moest overwegen te stoppen. Met borstvoeding.

Dat vind ik best wel de omgekeerde wereld, roken vóór borstvoeding zetten. Ze hadden ook kunnen inzetten op stoppen met roken, op de gevolgen van roken, etc.

En ik ben enorm voor vrije keus enzo hoor, absoluut geen lid van de bv-maffia, maar dit ging me echt wat te ver.
pi_124081066
Oh ja, mijlpaal hier: 28 weken! :)
pi_124081171
*O*

Op de vraag over de scheurkalender moet ik terugkomen. Heb er twee, ze lopen totaal niet synchroon met de zwanger app maar vind het toch de leukste netzwangercadeautjes die ik heb gekregen!
pi_124081179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:43 schreef L-E het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik jou niet. Het idee achter afkolven als je alcohol hebt genuttigd is toch juist het weg te gooien, zodat je ervan verzekerd bent dat je baby die alcohol niet binnen krijgt? Niemand zegt toch dat je door afkolven die alcohol uit je bloed/melk verwijdert?
Het afkolven is niet nodig.. je haalt er melk mee weg.. maar het lichaam maakt nieuwe aan. Zolang de alcohol in je bloed zit dan zit het ook in je melk. Je bent dus ook met afkolven er niet zeker van dat het uit je melk is,

Is het UIT je bloed dan is het automagisch ook uit je melk :)

Maar kolf je na een uur je borst leeg, en het zit nog in je lichaam zit het ook in de melk die aangemaakt zal worden en die je kind zal drinken na 2 of 3 uur ;)
pi_124081221
We gaan week 15 in vandaag. Het begint nu te vlotten :P
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:03:15 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124081248
Danic, ik begrijp je volkomen hoor. Tuurlijk is bv beter maar soms doen ze alsof je je kind puur vergif geeft als hetkv krijgt. En als je 1e dan net kv heeft gekregen omdat het toen niet lukte dan kan dat heel naar overkomen, zeker die opmerking mbt roken zou bij mij ook slecht vallen. Hoop dat deze keer -net als bij mij- wellust :*
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:04:34 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124081270
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het afkolven is niet nodig.. je haalt er melk mee weg.. maar het lichaam maakt nieuwe aan. Zolang de alcohol in je bloed zit dan zit het ook in je melk. Je bent dus ook met afkolven er niet zeker van dat het uit je melk is,

Maar kolf je na een uur je borst leeg, en het zit nog in je lichaam zit het ook in de melk die aangemaakt zal worden en die je kind zal drinken na 2 of 3 uur ;)
En als je dan na 2 uur kolft dan is die melk gewoon nog te gebruiken?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:04:57 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124081280
quote:

[..]

Ja maar je kolft toch af omdat je een voeding overslaat wegens de alcohol en je stuwing hebt daardoor en dat gooi je dan weg?
En ja dat is dan zonde zoals danic zei maar iets anders kan je er niet mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124081330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef Kyara het volgende:
En als je dan na 2 uur kolft dan is die melk gewoon nog te gebruiken?
Als het uit je bloed is dan is het ook uit je melk ja.
(ik ga zelf uit van 3 uur overigens omdat 1,5 uur echt bij de standaard hoeveelheden is en een vol wijnglas is al veel meer dan dat :Y )
pi_124081343
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar je kolft toch af omdat je een voeding overslaat wegens de alcohol en je stuwing hebt daardoor en dat gooi je dan weg?
Ja voor de stuwing is dat prima.. maar als je kind om de 3,5 uur komt en je hebt gedronken.. zo 3 uur voor de voeding is kolven dus totaal overbodig :Y
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:08:23 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_124081345
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Zelf opdrinken :+ Alhoewel het dan wel langer duurt voordat het uit je bloed is natuurlijk :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124081347
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Als het uit je bloed is dan is het ook uit je melk ja.
(ik ga zelf uit van 3 uur overigens omdat 1,5 uur echt bij de standaard hoeveelheden is en een vol wijnglas is al veel meer dan dat :Y )
Giet je glazen dan niet zo vol, zuipschuit! >:O

:+
:)
pi_124081405
quote:

[..]

Nu snap ik hoe je dat bedoelt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')