uhhhh dat was gisterquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:14 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik hoor het al. Je bent helemaal in de mood voor Steak & BJ day!
Klinkt als het Martiniziekenhuis...quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb overigens gisteren gehoord dat ze in mijn ziekenhuis sinds kort een 'natuurlijke keizersnede' doen...![]()
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:14 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik hoor het al. Je was stiekem in de mood voor Steak & BJ day gister!
en dat dus ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:15 schreef Limone het volgende:
Dat van dat IQ stond zelfs in mijn iq-test- en assessmentboekjes. Daar spraken ze over 3 tot maximaal 5 punten in het uitzonderlijkste geval. Met een verwijzing naar de psychologische onderzoeken. 3 tot 5 punten is echt verwaarloosbaar. Die 10 punten lijken mij onzin.
Thanksquote:
Wat voor een scheurkalender is dat?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Suikertante het volgende:
Sorry dat ik inbreek op het onderwerp maar op mijn scheurkalender staat dat ik vanaf nu het best mijn vluchttas klaar kan hebben staan
Ik heb allerlei dingen nog helemaal niet in huis! Dat stel ik dus nog even uit.
Jeeeee wat wordt het echt!![]()
Liefst wel met mini enquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:36 schreef Suikertante het volgende:
Mandy, jij wil met de nieuwe wagen gaan shoppen, ik hoor t al!
Volgens mij begrijp ik jou niet. Het idee achter afkolven als je alcohol hebt genuttigd is toch juist het weg te gooien, zodat je ervan verzekerd bent dat je baby die alcohol niet binnen krijgt? Niemand zegt toch dat je door afkolven die alcohol uit je bloed/melk verwijdert?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Afkolven van te voren is een prima advies..
Maar afkolven en weggooien heeft geen effect..
Het is niet zo dat je kolft en het dan weggooit dat alles uit de melk is.
Zodra het uit je bloed is dan is het ook uit je melk.
Mee eens. Dat is ook het enige waar ik over viel tijdens de bv-avond hier: dat er werd gesteld dat als je een enorme kettingroker was, dat zo lastig te combineren viel met borstvoeding dat je maar moest overwegen te stoppen. Met borstvoeding.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:15 schreef mignonne het volgende:
Ik vind het een houding die nogal naar lactivisme neigt en daar heb ik persoonlijk weinig mee. Mensen die nog twijfelen en hun keus gaan baseren op oa die avond kun je op die manier behoorlijk tegen de haren instrijken.
Bovendien ben ik het niet eens met de stelling dat je nog beter kunt roken en bv geven dan kunstvoeding geven. Sec gezien is het wel zo qua immuunsysteem dat borstvoeding de voorkeur verdient boven kunstvoeding, ook als er gerookt wordt. Maar in de praktijk vind ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Persoonlijk ben ik fel anti-roken, naar mijn mening funest voor je gezondheid. En door zo'n stelling in te nemen als roken/bv vs kv, ga je voorbij aan de gevolgen van meeroken voor het kind. Een moeder kan best buiten roken en alles, maar dat weet je dus niet en daar wordt dan wat mij betreft weer te luchtig over gedaan.
Het afkolven is niet nodig.. je haalt er melk mee weg.. maar het lichaam maakt nieuwe aan. Zolang de alcohol in je bloed zit dan zit het ook in je melk. Je bent dus ook met afkolven er niet zeker van dat het uit je melk is,quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik jou niet. Het idee achter afkolven als je alcohol hebt genuttigd is toch juist het weg te gooien, zodat je ervan verzekerd bent dat je baby die alcohol niet binnen krijgt? Niemand zegt toch dat je door afkolven die alcohol uit je bloed/melk verwijdert?
En als je dan na 2 uur kolft dan is die melk gewoon nog te gebruiken?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het afkolven is niet nodig.. je haalt er melk mee weg.. maar het lichaam maakt nieuwe aan. Zolang de alcohol in je bloed zit dan zit het ook in je melk. Je bent dus ook met afkolven er niet zeker van dat het uit je melk is,
Is het UIT je bloed dan is het automagisch ook uit je melk![]()
Maar kolf je na een uur je borst leeg, en het zit nog in je lichaam zit het ook in de melk die aangemaakt zal worden en die je kind zal drinken na 2 of 3 uur
Ja maar je kolft toch af omdat je een voeding overslaat wegens de alcohol en je stuwing hebt daardoor en dat gooi je dan weg?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het afkolven is niet nodig.. je haalt er melk mee weg.. maar het lichaam maakt nieuwe aan. Zolang de alcohol in je bloed zit dan zit het ook in je melk. Je bent dus ook met afkolven er niet zeker van dat het uit je melk is,
Maar kolf je na een uur je borst leeg, en het zit nog in je lichaam zit het ook in de melk die aangemaakt zal worden en die je kind zal drinken na 2 of 3 uur
Als het uit je bloed is dan is het ook uit je melk ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef Kyara het volgende:
En als je dan na 2 uur kolft dan is die melk gewoon nog te gebruiken?
Ja voor de stuwing is dat prima.. maar als je kind om de 3,5 uur komt en je hebt gedronken.. zo 3 uur voor de voeding is kolven dus totaal overbodigquote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar je kolft toch af omdat je een voeding overslaat wegens de alcohol en je stuwing hebt daardoor en dat gooi je dan weg?
En ja dat is dan zonde zoals danic zei maar iets anders kan je er niet mee.
Zelf opdrinkenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar je kolft toch af omdat je een voeding overslaat wegens de alcohol en je stuwing hebt daardoor en dat gooi je dan weg?
En ja dat is dan zonde zoals danic zei maar iets anders kan je er niet mee.
Giet je glazen dan niet zo vol, zuipschuit!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als het uit je bloed is dan is het ook uit je melk ja.
(ik ga zelf uit van 3 uur overigens omdat 1,5 uur echt bij de standaard hoeveelheden is en een vol wijnglas is al veel meer dan dat)
Nu snap ik hoe je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |