abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124070570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:47 schreef Clubsoda het volgende:
Voorwaarde van de praktijk. Hij zat ook in het ziekenhuis en de verloskundigen deden alleen daar de bevallingen. Gewoon eerstelijns inderdaad.
Belachelijk.
Sorry :@ :P

ik neem aan dat je ook nog de keus had uit andere praktijken? dan kan ik me nog iets voorstellen bij die voorwaarden, dan kunnen ze het gooien op vrije keus om daar te gaan of bij een andere praktijk. Maar in principe is t wel wat gek. Je hebt recht om zelf te kiezen waar je bevalt. ben nieuwsgierig naar de praktijk, als je t niet erg vindt, wil je t dm'en?

Ik hoorde vanmiddag ook weer een verloskundige zeggen: "jaaa wij zeggen ook tegen onze cliënten dat de verloskundige die bij de bevalling is bepaald waar er bevallen gaat worden."
mn nekharen gingen recht overeind. Ik ben helemaal niet ultra-pro-thuisbevallen ofzo. (mooi is het wel he begrijp me niet verkeerd!) maar ik ben boven alles heel erg pro-vrije/eigen keus, en een verloskundige die me die mededeling zou doen bij de eerste intake, daar zou ik best recalcitrant van worden geloof ik :')
:)
pi_124070926
Ik had zeker vrije keus voor een andere praktijk :Y Sterker, er zijn in mijn woonplaats meerdere praktijken en heb bewust voor deze in een andere stad gekozen. En het staat heel duidelijk vermeld, op de website al, bij de intake nog eens. Ze doen geen thuisbevallingen en als je dat niet wilt, dan staat het je geheel vrij om ergens anders heen te gaan. Maar ik wilde sowieso een ziekenhuisbevalling en vond dit om verschillende redenen een praktische praktijk. En de verloskundige zei dus na de bevalling tegen me dat ik de volgende keer maar moest overwegen thuis te bevallen. Er was dus geen anti-thuisbevalsfeer. En achteraf gezien was het fijn, want als ik de vk had moeten bellen om eerst bij me thuis langs te komen, dan had ik de persweeën in de auto gehad. Ik dm je!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124071115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had zeker vrije keus voor een andere praktijk :Y Sterker, er zijn in mijn woonplaats meerdere praktijken en heb bewust voor deze in een andere stad gekozen. En het staat heel duidelijk vermeld, op de website al, bij de intake nog eens. Ze doen geen thuisbevallingen en als je dat niet wilt, dan staat het je geheel vrij om ergens anders heen te gaan. Maar ik wilde sowieso een ziekenhuisbevalling en vond dit om verschillende redenen een praktische praktijk. En de verloskundige zei dus na de bevalling tegen me dat ik de volgende keer maar moest overwegen thuis te bevallen. Er was dus geen anti-thuisbevalsfeer. En achteraf gezien was het fijn, want als ik de vk had moeten bellen om eerst bij me thuis langs te komen, dan had ik de persweeën in de auto gehad. Ik dm je!
ah dat maakt het heel anders!
ik verwachte al min of meer een stad, het lijkt me dat je zo'n benadering niet kunt maken wanneer mensen de keus hebben uit eh enkel 1 praktijk :P
pi_124073752
Dananana gefeliciteerd *O* en wat een mooie cijfers voor je beide jongens.

Nieuwe zwangere gefeliciteerd!

Gulara tot binnenkort, hopelijk mag Pi snel naar huis.

Ik ben vanavond naar een info avond over borstvoeding geweest samen met vriend.
Duurde bijna 2 uur en moet zeggen dat een kwartier voor mij ook goed genoeg was. Dat was het kwartier over de diverse houdingen en leren hoe je een kindje aanlegt. Van sommige dingen werd ik zelfs recalcitrant. Het was namelijk nogal pro bv/anti fv. En laat Eva nou een fv kind zijn
Vooral de opmerking dat je nog beter kon roken en bv kon geven dan fv zorgde bij mij voor opstaande nekharen.

Oh en Eva mist later ws 10 punten op haar iq score, want kindjes die bv krijgen scoren kater bij een iq test gemiddeld 10 punten hoger. :6
  donderdag 14 maart 2013 @ 23:52:58 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124074181
Jaaaaa dananana, daar zijn je jongetjes!! *O*

Wat een gewichten zeg! _O_

Heel veel geluk samen! *;
  donderdag 14 maart 2013 @ 23:53:41 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124074228
Oh danic, dat zijn wel rare opmerkingen zeg :{
pi_124074778
Ja dat over dat roken kwam nav quizvragen aan het einde. Hierbij hoorde de vraag of je alles mocht eten en drinken bij bv. Toen vroegiemand hoe het zat met roken. En daar kwam dus dit antwoord uit. |:(

Vervolgens gaf ze aan dat drinken wel mocht. Een enkel glaasje en dan direct na de voeding zodat de alcohol uit je systeem is voor de volgende voeding. nou had ik dat al meer gehoord dus mijn aansluitende vraag was hoe lang het dan duurt voordat dat glas uit je systeem is.
Die vraag begreep ze niet 8)7
Ik: nou, als je iedere 4 uur voedt zal het wel uit je systeem zijn, maar je promoot voeden op vraag. Dus wat nou als je kindje al na 2 uur weer komt? Is die alcohol dan al opgelost?
Antwoord: zo vaak komen ze alleen in het begin (ja want regeldagen bestaan in onze regio niet ofzo....) en anders de voeding maar afkolven en weggooien :o
Nee das niet zonde!

Oh en dit was dus de lactatiekundige waar ik straks mijn vragen bij moet stellen :X
pi_124074885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:05 schreef danic het volgende:
Ja dat over dat roken kwam nav quizvragen aan het einde. Hierbij hoorde de vraag of je alles mocht eten en drinken bij bv. Toen vroegiemand hoe het zat met roken. En daar kwam dus dit antwoord uit. |:(

Vervolgens gaf ze aan dat drinken wel mocht. Een enkel glaasje en dan direct na de voeding zodat de alcohol uit je systeem is voor de volgende voeding. nou had ik dat al meer gehoord dus mijn aansluitende vraag was hoe lang het dan duurt voordat dat glas uit je systeem is.
Die vraag begreep ze niet 8)7
Ik: nou, als je iedere 4 uur voedt zal het wel uit je systeem zijn, maar je promoot voeden op vraag. Dus wat nou als je kindje al na 2 uur weer komt? Is die alcohol dan al opgelost?
Antwoord: zo vaak komen ze alleen in het begin (ja want regeldagen bestaan in onze regio niet ofzo....) en anders de voeding maar afkolven en weggooien :o
Nee das niet zonde!

Oh en dit was dus de lactatiekundige waar ik straks mijn vragen bij moet stellen :X
Gewoon een andere bellen dan dus :Y)
pi_124075039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:05 schreef danic het volgende:
en anders de voeding maar afkolven en weggooien :o
Zeker weten dat het echt een lactatiekundige was en niet gewoon een vbn of lll persoon? want dit vind ik nog het meest shocking eigenlijk..
afkolven heeft geen enkel nut.. :') als het uit je bloed is etc is het ook uit je melk.
pi_124075138
Nee er werd tegen mij gezegd dat de avond werd verzorgd door de lactatiekundige. Helaas hadden we haar introductie gemist omdat vriend de reistijd een beetje verkeerd had ingeschat. Was minutenwerk hoor, maar voelde toch niet goed dat wij nog kwamen aankakken terwijl zij al was begonnen.
pi_124075207
En na hoeveel tijd is het uit je bloed? Daar heb ik nog steeds geen antwoord op :')
pi_124075439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:14 schreef danic het volgende:
En na hoeveel tijd is het uit je bloed? Daar heb ik nog steeds geen antwoord op :')
Uit mn hoofd dacht ik dat 2 uur per glas alcohol wordt aangehouden, als safe-zone

De site van Jellinek zegt anderhalf uur per standaard glas alcohol maar dat er verschillen zijn oa op basis van gewicht. Ze hebben een alcohol-calculator ( :')_! )
pi_124075579
Whahaha nou voordat ik bij jellinek aanklop.....ik ben toch al geen zuipschuit maar wilde het wel weten.
Thanks iig.
pi_124076168
Voor een glas staat een uur tot anderhalf uur.

Spuit 11, pardon :)
pi_124076589
t beïnvloedt wel je reactievermogen hè? :+
pi_124079528
Misschien is het mijn pro-bv-houding, maar ik heb exact dezelfde dingen gehoord tijdens de bv-info-avond hier, en vond het geen moment vervelend of stuitend eigenlijk.
pi_124079557
En afkolven als je een glaasje alcohol gaat nemen is toch een prima advies? Of mis ik nu iets, gezien het tijdstip?
pi_124080446
Volgens mij doelde ze voornamelijk op het weggooien, niet op het kolven.

Ik ga bewust geen borstvoeding geven en ik voel me er geen seconde schuldig over eigenlijk. Intussen wordt me hier aan alle kanten (vk, gyn, kraamzorg) verteld dat ik een goede keuze maak. Liever een relaxte mama dan een gestresste die bv geeft, zeggen ze.

Wel twee jaar geleden gestopt met roken. Dat vind ik dan wel weer het minste wat ik kon doen ;)

Wat is het stil he 's nachts zonder Gulara? Mis je wel een beetje hoor! :W
pi_124080455
Danana gefeliciteerd met e jongens *O*

Bubseltje mooie foto van je minimensje

Welkom nieuwe zwangere

Verder nog niet bijgelezen..komt straks wel als d nar school is :)
pi_124080529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 03:36 schreef L-E het volgende:
En afkolven als je een glaasje alcohol gaat nemen is toch een prima advies? Of mis ik nu iets, gezien het tijdstip?
Afkolven van te voren is een prima advies..
Maar afkolven en weggooien heeft geen effect..
Het is niet zo dat je kolft en het dan weggooit dat alles uit de melk is.
Zodra het uit je bloed is dan is het ook uit je melk.
pi_124080536
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:46 schreef mignonne het volgende:
t beïnvloedt wel je reactievermogen hè? :+
Ik snap m nu pas! :D :D
Zwanger zijn, dát beïnvloedt je reactievermogen pas, pfff..

Ik wilde nog even zeggen dat ik ook heel pro borstvoeding ben. En pro flesvoeding.
Pro voeding dus eigenlijk :+
Ik ben blij dat t een keuze is. En dat ze op een bv avond nogal pro zijn lijkt me best logisch eigenlijk :)
pi_124080560
Goedemorgen! Ik had een geile seksdrooom :9~ en ik ben er nu nog een beetje rozig van :@ . Niet met mijn man, maar met een vader van het schoolplein..
pi_124080589
_O-
Ik hoor het al. Je was stiekem in de mood voor Steak & BJ day gister!
pi_124080594
Ik vind het een houding die nogal naar lactivisme neigt en daar heb ik persoonlijk weinig mee. Mensen die nog twijfelen en hun keus gaan baseren op oa die avond kun je op die manier behoorlijk tegen de haren instrijken.
Bovendien ben ik het niet eens met de stelling dat je nog beter kunt roken en bv geven dan kunstvoeding geven. Sec gezien is het wel zo qua immuunsysteem dat borstvoeding de voorkeur verdient boven kunstvoeding, ook als er gerookt wordt. Maar in de praktijk vind ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Persoonlijk ben ik fel anti-roken, naar mijn mening funest voor je gezondheid. En door zo'n stelling in te nemen als roken/bv vs kv, ga je voorbij aan de gevolgen van meeroken voor het kind. Een moeder kan best buiten roken en alles, maar dat weet je dus niet en daar wordt dan wat mij betreft weer te luchtig over gedaan.
pi_124080598
Dat van dat IQ stond zelfs in mijn iq-test- en assessmentboekjes. Daar spraken ze over 3 tot maximaal 5 punten in het uitzonderlijkste geval. Met een verwijzing naar de psychologische onderzoeken. 3 tot 5 punten is echt verwaarloosbaar. Die 10 punten lijken mij onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')