Ehhh...quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:44 schreef Igen het volgende:
Griekenland ... waardoor ze daar jarenlang gematigde ellende hebben ipv. eventjes een hele berg shit ...
Ik had het over de economische kant.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehhh...
http://www.express.be/jok(...)heropenen/187170.htm
"gematigde ellende" ziet er in mijn wereldbeeld anders uit, maar misschien ben ik wat minder afgestompt door (internationale) ervaringen dan jij...
Exact de fout die eenzijdig denkende EUrofielen maken, bij de ballen!quote:
Dat zei ik dan ook niet.quote:Maar dan nog, geen euro is geen oplossing hiervoor.
Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken. De Griekse economische krimp is misschien niet uitzonderlijk sterk, maar duurt wel uitzonderlijk lang. Het zou best kunnen dat ze zeven jaar krimp achter elkaar door hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact de fout die EUrofielen maken, bij de ballen!
Ja, wat wil je nou?!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken. De Griekse economische krimp is misschien niet uitzonderlijk sterk, maar duurt wel uitzonderlijk lang. Het zou best kunnen dat ze zeven jaar krimp achter elkaar door hebben.
In die zin zou bij nader inzien het afschaffen van de euro wél kunnen helpen: dan crasht het land in één keer helemaal en hebben ze tenminste gauw het ergste achter de rug.Maar het stoppen van de noodfondsen zou daarvoor eigenlijk ook al genoeg moeten zijn.
Goeie grap.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou?!
Laat die zwakke landen samen devalueren en het leed delen.
Hoe kortzichtig!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie grap.Niemand zal samen met de Grieken in het kneuzenclubje willen zitten. Zelfs Portugezen zien zichzelf als correcte, fatsoenlijke en serieuze mensen die totaal niet op die achterlijke Grieken lijken.
Eerlijk gezegd denk ik dat er wat betreft Griekenland helemaal geen 'oplossing' is. Ze moeten gewoon accepteren dat het zeker een jaar of 10 à 15 hard werken zal zijn om met échte economische groei het welvaartsniveau te evenaren dat ze in 2008 als bubbel met geleend geld hadden. Maar dat vooruitzicht is natuurlijk wel heel erg zuur. Ik ben dan ook héél blij dat ik geen Griek ben.
Het was heel Zuid-Europa.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig!
Hoe gaat het als na Griekenland, ook andere landen failliet raken? Het sneeuwbaleffect zich uitbreidend naar Spanje, Portugal, Cyprus, Ierland en Italie? Jij denkt echt dat het Griekse probleem op zichzelf staat? Dan was het makkelijk?! Het is juist heel Zuid-Europa (en Ierland)...
Het blijft mooi, dat eeuwige op lucht gebaseerde fantasieoptimisme van de EUrofielen...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Het was heel Zuid-Europa.
Griekenland heeft nog steeds een primair begrotings- en handelstekort. Als het daar mis gaat, dan betekent dat dus lege schappen qua geïmporteerde producten, plus dat de overheid ineens deels geen lonen, pensioenen etc. meer kan uitkeren.
Maar Italië en Portugal hebben (intussen) een primair begrotings- en handelsoverschot. Als zij failliet gaan, dan betekent dat alleen dat hun rentelast daalt maar verder is er voor hun maar weinig aan de hand. Zonder rente kunnen ze immers alle uitgaven met inkomsten dekken. SeLang heeft in het eurotopic zelfs regelmatig eens gezegd dat het daarom voor Italië heel slim zou zijn om zélf uit de euro te stappen en opzettelijk failliet te gaan.
Dus ja, Griekenland is er echt nog een stuk slechter aan toe dan de rest van Zuid-Europa.
Nee.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft mooi, dat eeuwige op lucht gebaseerde optimisme van de EUrofielen...
Zie je nou echt niet in dat deze Titanic gigantisch aan het kapseizen is? En wil jij eeuwig blijven doorbetalen aan de Zuid-Europese malaise?
Dat wij vóór de crisis te veel geld hebben uitgeleend aan Zuid-Europa, daarom. Op die manier hebben wij ons in zekere zin aan het lot van Zuid-Europa verbonden.quote:Wat hebben de Noord-Europese volkeren eigenlijk verdiend dat ze zo meegesleept worden in de Griekse tragedie die tot een geheel Zuid-Europees schouwspel ontpopt?
Zo veel landen werken met kiesdistricten. Onder andere alle landen rondom Nederland (het VK, België en Duitsland). Dus om je daar nou zo over op te winden?quote:Hebben mensen geen recht op vertegenwoordiging door nationale parlementen, in plaats van een onzichtbare, onwegstembare (je mag nog steeds niet als Nederlander op de Gouden Dageraad stemmen, bijvoorbeeld) EUlite in Brussel?
Want in Europa hebben homohatende katholieken de meerderheid?quote:Hoe zou jij het vinden, eerlijk zeggen, als een of andere Poolse (rijk geworden met Nederlandse tulpen en eigen schaliegas) Grote Blonde Leider in 2018 over jou de scepter zwaait? Een Geert Wilders, maar dan Pools, katholiek, homohatend, maar wel met macht.
Want dat soort scenario's zitten erin, als je het EUropese sprookje blijft volhouden.
Ik vind dat een beetje raar in het licht dat het Europese project van oorsprong als hoofddoel had om Duitsland en Frankrijk tegen wil en dank met elkaar te verbinden.quote:Een vrije handelsunie tussen de ZEFranc en de NEEuro waar slechts de Raad van Europa politieke Europese samenwerking uitvoert, lijkt me een stuk aantrekkelijker alternatief, eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:28 schreef Igen het volgende:
El_Matador vroeg:
Zie je nou echt niet in dat deze Titanic gigantisch aan het kapseizen is?
Nee.
Wrong. Gewoon boerenverstand. Maar begin nog eens over die homohaters in zijn partij, dat schijnt zo'n geweldig camembertargument te zijn...quote:Op woensdag 20 maart 2013 06:59 schreef 99.999 het volgende:
Farage is inderdaad een prima voorbeeld van goedkoop populisme.
Verstandige mensen verdienen het om gehoord te worden, heeft niets met blind te maken. Blijf jij maar blind geloven in het Sprookje van De Sterke EU.quote:Maar prima hoor wanneer je daar blind voor valt. Lekker makkelijk dat meegaan in die retoriek natuurlijk![]()
Dat jij wederom blind valt voor de zoveelste populist moet je helemaal zelf weten. Maar ga mensen er dan niet op aanvallen wanneer ze daar doorheen prikkenquote:Op woensdag 20 maart 2013 07:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wrong. Gewoon boerenverstand. Maar begin nog eens over die homohaters in zijn partij, dat schijnt zo'n geweldig camembertargument te zijn...
[..]
Verstandige mensen verdienen het om gehoord te worden, heeft niets met blind te maken. Blijf jij maar blind geloven in het Sprookje van De Sterke EU.
"Niets aan de hand mensen, doorlopen, geen vragen stellen, geen kanttekeningen plaatsen, geen gedegen kritiek leveren! Gewoon je spaargeld opofferen aan dit schitterende, succesvolle Projekt!"
Dat moeten allemaal leugens zijn. De grote held van 'sceptisch' Nederland doet zoiets nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 07:25 schreef Tem het volgende:
Is dat niet die man die zijn mond vol heeft over kosten maar zelf niet eens zijn eigen commissies bijwoont.
Please, leg me geen woorden in de mond. Correct was:quote:Op woensdag 20 maart 2013 05:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat is uiteraard "allemaal goedkoop populisme", aldus de EUrofielen.x 456.632.999
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:28 schreef Igen het volgende:
El_Matador vroeg:
En wil jij eeuwig blijven doorbetalen aan de Zuid-Europese malaise?
Nee.
Dit is revolutionaire propaganda om zoveel mogelijk kiezers in de flanken te krijgen (zoveel mogelijk negatieve berichtgeving en nieuws die men doorlopend over de massa heenstort)quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:26 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.
Wat het vorige kabinet deed, doet nu het huidige, en zo gaat dit al decennia lang (verschuiving) En nu gaat dit proces richting de flanken, de eindstations. Want kiezers gaan niet meer terug naar partijen die er een puinhoop van maakten, dus lopen al die kiezers zichzelf vast in de flanken zonder het te beseffen. Een partij als 50plus verdwijnt ook weer op een dag, is niets anders dan kiezers weer zand in de ogen strooien, die partij zorgt alleen voor hogere opkomst die aan het dalen was de laatste keer (mensen laten denken dat er een alternatief is, is er niet), daling omdat er geen oplossingen komen voor alle problemen. Jarenlang geen oplossingen, totdat er een grote partij op de flanken overblijft, dan zal je zien dat er plotseling wel verbetering komt (en zal er een euforische stemming kunnen ontstaan bij miljoenen, een groot probleem, want zijn dan volkomen verblind van vreugde, hebben niet in de gaten dat zij een partij aan absolute meerderheid helpen en hiermee hun vrijheid aan het verspelen zijn) Pas als er een grote machtige partij overblijft gaat dit land naar de klote (door imperialisme en kan zelfs uitlopen op oorlog) Daarom is de enige oplossing niet je macht uithanden geven en niet meedoen aan een revolutie of grote organisatie (politiek of vakbond of andere)quote:Wat vinden jullie? Is Rutte echt zo slecht?
Ik ben er nog niet aan uit, ik weet wel dat Nederland het steeds slechter aan het doen is als je kijkt naar de omliggende landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |