abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:21:47 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124087023
Asy, gok dat je rapley geeft, misschien wil je manneke liever gepureerd, ik zou gewoon aabieden, en een schaaltje ergens neerzetten , dat is hier de enige manier m iets bij Oliver naar binnen te krijgen, laat hem maar slepen met zijn sneetje brood/cracotte eet hij nog maar een kwart of paar hapjes, heel soms een halve f ietsjes meer, maar hij eet.
Iets eten vind ik voorals nog belangrijker dan tafelmanieren.. \
Verder als je je zorgen maakt om gewicht etc. misschien eens contact met een dietist opnemen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:26:36 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124087202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Asy, gok dat je rapley geeft, misschien wil je manneke liever gepureerd, ik zou gewoon aabieden, en een schaaltje ergens neerzetten , dat is hier de enige manier m iets bij Oliver naar binnen te krijgen, laat hem maar slepen met zijn sneetje brood/cracotte eet hij nog maar een kwart of paar hapjes, heel soms een halve f ietsjes meer, maar hij eet.
Verder als je je zorgen maakt om gewicht etc. misschien eens contact met een dietist opnemen?
Ik doe een mix want soms heeft hij het liever hapklaar gepureerd en andere keer dan eet hij zo stukken weg. Ik maak me niet echt zorgen om zijn gewicht want hij is ook superactief, maar ik wil er gewoon mee zeggen dat ik niet kan zeggen (net als jij): hij eet vanzelf wel als hij honger heeft
pi_124087579
Kyara, had je op deze site al gezocht? Ik hoop dat je iemand kunt vinden:

http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124102029
Ben van plan voor het eerst pannekoeken te maken met moedermelk
Vandaag met rijstmelk gemaakt en vond S wel lekker
Tijdens het koken gekolft :+ mooie opbrengst van 80ml uit 1 borst (daarna 1pannekoek klaar dus verder met koken), aan het sparen voor de pannekoeken dus.. Hoop dat ze die wel met bv wil
Aardappels/groente met bv, pap met bv en gewoon bv (koud of warm, in fles tuit of beker) ze wil het allemaal niet -O-
pi_124103027
Zoe, ze wil bv blijkbaar echt alleeen aan de borst. Hoe eet ze de bijvoeding dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48:11 #56
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124104606
Ik ben op zoek naar de lijst met meds die wel/niet mogen tijdens de zwangerschap/borstvoeding. Heeft iemand het linkje voor me?
(Niet voor mezelf overigens ;) )
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_124104837
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124105285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:21 schreef _evenstar_ het volgende:
R sleept ook met haar eten, zo loopt ze de hele middag rond met haar cracker en in de ochtend leg in haar brood met pindakaas gewoon op de salontafel, af en toe tijdens het spelen komt ze dan een stukje halen en eten. Werkt het beste :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124107131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:16 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ze wil bv blijkbaar echt alleeen aan de borst. Hoe eet ze de bijvoeding dan?
Ja echt alleen uit de borst
Opzich eet ze goed aardappels groente enz gepureerd (anders gooit ze er mee) liga koek, brood met ongezouten roomboter
Fruit soms (ze eet nu minder goed vaste voeding nu er allemaal tanden tegelijk doorkomen)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:15:23 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124111606
quote:
Tnx. Daar is toch ook een consult aan te vragen? Het gaat om medicijn gebruik nog voor de zwangerschap waar naar gekeken moet worden.
Ylana
pi_124137464
ik baal als n stekker van t kolven. krijg steeds meer weerstand ertegen. vooral omdat ik niet bijgekolfd krijg en nu dus op mijn vrije dagen tussen de voedingen moet kolven. dat wil ik niet.

is het dan mogelijk om 2avonden in de week kv te geven, op de momenten dat ik niet genoeg afgekolfd heb gekregen?
lust ze dat dan wel? en wil ze dan daarna mijn melk nog wel?

bo is helemaal over gelukkig :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:09:57 #62
258612 nytar
boys boys boys
pi_124137641
Ik heb de oudste ook een tijd een combinatie gegeven. Voor mij en hem werkte het prima, maar het zal een kwestie van proberen zijn :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:44:10 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124141421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:05 schreef Kwisted het volgende:
ik baal als n stekker van t kolven. krijg steeds meer weerstand ertegen. vooral omdat ik niet bijgekolfd krijg en nu dus op mijn vrije dagen tussen de voedingen moet kolven. dat wil ik niet.

is het dan mogelijk om 2avonden in de week kv te geven, op de momenten dat ik niet genoeg afgekolfd heb gekregen?
lust ze dat dan wel? en wil ze dan daarna mijn melk nog wel?

bo is helemaal over gelukkig :)
Ja hoor, mijn vriend gaf mijn baby ook heel af en toe kunstvoeding als ik wat langer van huis was, dat ging prima. Nu krijgt hij half half en hij drinkt t prima en heeft nergens last van. Hoe jouw baby erop reageert is misschien even afwachten, maar het hoeft geen problemen op te leveren.
pi_124142256
Is denk ik een kwestie van proberen. Wij geven nu een mengsel van bv en kv (op advies van de ka aangezien kv moeilijker te verteren is).

Ze krijgen nu van de 7 voedingen minimaal 2 aan de borst, 1 volledige mm uit de fles en 4x een mengsel van 75% mm en 25% kv. Maximaal 1 voeding kv per etmaal dus. En ze moet er wel aan wennen hoor, je merkt gewoon dat ze moeite hebben om het te verteren. Maar ik krijg het nog steeds niet bijgekolfd dus we hebben geen keuze. Hopelijk is het een kwestie van wennen....
pi_124143148
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:15 schreef Saffier het volgende:

[..]

Tnx. Daar is toch ook een consult aan te vragen? Het gaat om medicijn gebruik nog voor de zwangerschap waar naar gekeken moet worden.
Medicijngebruik tijdens de zws is heel wat anders dan tijdens de lactatie. Voor dat eerste kun je een preconceptioneel consult aanvragen bij de verloskundige of gynaecoloog, voor de tweede kun je een consult bij Eurolac per email aanvragen.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 23:16:30 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124147880
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Medicijngebruik tijdens de zws is heel wat anders dan tijdens de lactatie. Voor dat eerste kun je een preconceptioneel consult aanvragen bij de verloskundige of gynaecoloog, voor de tweede kun je een consult bij Eurolac per email aanvragen.
Tnx!!!!! :*
Ylana
  zondag 17 maart 2013 @ 11:01:37 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124156733
Kyara wat goed dat jullie al twee live voedingen hebben!
Ga je proberen ze volledig aan de borst te krijgen of hebben ze nog prematurenbijvoeding nodig?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124158369
bedankt voor de reacties!

Ik ga kv erbij halen. Al is het alleen om de druk van het kolven eraf te halen. Denk ook dat ik bo heb gehad omdat ik zo verwoed aan het kolven ben geslagen 'er-moet-een-hele-voeding-uit' :( Beetje dat idee.

F.leur zit deze week op 6 maanden bv, daar ben ik al hartstikke trots op. Ik hoop het nog veel langer vol te houden. Mijn streven is een jaar. De kv wil ik enkel gebruiken als ik op het werk niet genoeg heb kunnen kolven, zodat ik niet in mijn vrije tijd met F nog moet gaan zitten kolven tussen de voedingen. Het gaat dus om hoogstens 1 a 2 flesjes kv in de week.
Ook is het voor (8> makkelijk als hij een dag weg wil met F, dan kan hij kv meenemen.
Bij bv moet je toch altijd rekening houden met de temperatuur en met koeltasjes gaan sjouwen, en dan nog vertrouw ik het niet helemaal.
  zondag 17 maart 2013 @ 13:03:33 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124159397
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 11:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Kyara wat goed dat jullie al twee live voedingen hebben!
Ga je proberen ze volledig aan de borst te krijgen of hebben ze nog prematurenbijvoeding nodig?
Ze krijgen nog wel breast milk fortifier, die moeten ze in principe tot 3,5 kg hebben. Ik weet ook niet of ik het trek om ze volledig aan de borst te hebben. Het is heel handig als iemand anders ook een flesje kan geven (met moedermelk). Je hebt dan net meer handen vrij en dan hoeven ze ook niet te wachten tot ze aan de beurt zijn.

Tegelijk voeden werkt vooral als M niet in de buurt is....
pi_124160081
Hoe groter ze worden, hoe makkelijker dat natuurlijk ook wordt. Jullie raken steeds meer op elkaar ingespeeld, het aanleggen gaat steeds iets makkelijker en voor hen het aanhappen, straks kunnen ze ook zittend drinken (echt hoor, eerder dan je zou denken!) en drinken ze ook steeds effectiever. Het is nu wel ff buffelen, maar ik geloof dat je daar straks onwijs profijt van hebt.
pi_124160114
Heb je eigenlijk contact met mede-tweelingvoedende mama's?
  zondag 17 maart 2013 @ 13:40:19 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124160662
Ja, er is een facebookgroep speciaal voor tweelingmoeders en daar geven ook een aantal moeders borstvoeding. Maar dat zijn wel vaak moeders waarbij de tweeling hun enige kindjes zijn.

Doel is trouwens wel om ze weer volledig op bv te krijgen hoor. Die bmf is echt een toevoeging aan de moedermelk. De kunstvoeding geeft mij wel wat meer rust mbt het kolven en het opbouwen van het live voeden.

Denk dat het ook wel makkelijker wordt als M wat groter wordt zodat hij meer begrijpt en kan zeggen.
pi_124162296
Ken je dit verhaalal Kyara? Al was deze tweeling niet prematuur natuurlijk
pi_124162721
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:24 schreef WupWup het volgende:
Hoe groter ze worden, hoe makkelijker dat natuurlijk ook wordt. Jullie raken steeds meer op elkaar ingespeeld, het aanleggen gaat steeds iets makkelijker en voor hen het aanhappen, straks kunnen ze ook zittend drinken (echt hoor, eerder dan je zou denken!) en drinken ze ook steeds effectiever. Het is nu wel ff buffelen, maar ik geloof dat je daar straks onwijs profijt van hebt.
Zittend drinken krijgt mijn mini nu pas door :'). 9 maanden _O- Maar verder geheel eens! :Y Een voeding duurt nu nog maar 5-10 min overdag. Voor het slapen gaan en 's nachts wel langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 17 maart 2013 @ 15:13:56 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124164407
Dat soort verhalen ken ik ook inderdaad. Allemaal heel mooi hoor, maar het ligt toch net iets anders als je voedt met een rondkruipende dreumes. Ik kan prima met 1 kindje aan de borst nog een dreumes troosten of entertainen. Ook als er daarnaast nog een baby op een kussen (waar ze niet af kan vallen) ligt die de fles krijgt. Het tegelijk voeden lijkt me het probleem niet. De combinatie met M maakt het lastig.
pi_124164641
Ik vind het idd ook al zo lastig met mijn rellende peuter erbij. En dan heb ik alleen Luuk nog maar te voeden. Dik respect voor jou Kyara :*
*poef* nu is het weg
pi_124165886
Ja Kyara, echt super hoe je dat doet. Hier op fok heeft Mikoxx ook een tijdje zijn tweeling bv gegeven. Ook daar wel eerste kindjes, maar misschien toch wel leuk om wat tips uit te wisselen. Kyara, wat ik vaak deed in de beginperiode was even ipad geven aan peuter of tv aan, zodat ik rustig kon voeden. Misschien heb je daar iets aan voor M?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 maart 2013 @ 15:53:44 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124166371
Ja, babytv is hier ook een uitkomst hoor. Maar zijn concentratiespanne is nog niet zo ver dat ie dat heel lang vol houdt. En hij is nu ook niet lekker dus dan begint hij ook ineens zomaar te huilen.
  zondag 17 maart 2013 @ 16:55:32 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124169177
Kyara, ik vind het sowieso superknap dat het zo goed lijkt te gaan.
Ze beheersen iig de drinktechniek, dus je kan zelf altijd nog kiezen of je ze meer aan de borst wil laten drinken, toch?
Hopelijk wordt het idd snel makkelijker doordat M ouder wordt en meer snapt en de dames sneller gaan drinken. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124174531
Kyara
Lijkt me veel geplan en multitasken, heb er veel bewondering voor. :*

Kwisted
Ik weet niet of een BO door veel kolven enz kan komen, denk eerder door weinig weerstand door stress en veel van jezelf vragen

S heeft nu voor de 2e keer weinig gedronken voor het slapen gaan. Lag ze eerst makkelijk 15-30min aan de borst, gister en vandaag was ze na 5min klaar en ging ze lachen en knuffelen en spelen enzo en kon ik haar zo in haar bedje neerleggen :? Ze at gister en vandaag weer goed dus misschien minder honger?
Wel eventjes wennen..
Overdag speelt ze ook aan de borst (meer knuffelen en lachen dan drinken) gaat ze dan de borst op een gegeven moment minder voor drinken gebruiken en meer als knus moment?
pi_124174910
Ik kom jullie uitzwaaien :) na iets meer dan 8 maanden zijn we hier gestopt! Heel relaxed, geleidelijk aan. En het is goed zo.

In totaal 20 maanden gevoed (oudste 12 maanden, mini dus 8). Naast moeder worden een van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven!

Er komen geen mini's meer, dus dit is een echt 'einde'. Op naar de zo gewenste borst verkleining.

Maar trots ben ik! Bij beide verantwoordelijk voor de eerste 10 kilo :D wonderlijk!

Succes allemaal! Kom af en toe zeker nog wel eens bijlezen!

:W
pi_124175252
Kyara nogmaals je bent echt een topper. Zou ook makkelijk zijn als ze nu nog even niet steeds tegelijkertijd wilden drinken, toch. Dat is alleen ook moeilijk te plannen lijkt me.

Kwis bo komt denk ik eerder door borst niet goed legen tijdens het kolven dan door teveel kolven.

Gerberaatje, zwaai naar jou. Tof, dat je 20 maanden fijn hebt kunnen voeden. Lekker de eerste kilo's op je meiden door je eigen melk. Fijn ook dat je geleidelijk kon afbouwen en dat jullie het zo mooi geweest vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124178576
Wat fijn Gerberaatje, dat je het zo hebt af kunnen sluiten! En 8 maanden is toch weer mooi meegenomen!

Kwisted: borstontsteking door teveel kolven klinkt mij ook raar in de oren. Neemt niet weg dat een BO ontzettend naar is :*

Kyara, gewoon nogmaals: kanjer!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 17 maart 2013 @ 21:00:13 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124180011
Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten Gerberaatje!

Thanx allen, wordt er verlegen van :@

Ik moet trouwens ook nog een drempeltje over om te voeden met anderen erbij (kraamvisite bijvoorbeeld). Heb ik eigenlijk ook nog niet gedaan :@
  zondag 17 maart 2013 @ 21:06:53 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124180406
quote:
17s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten Gerberaatje!

Thanx allen, wordt er verlegen van :@

Ik moet trouwens ook nog een drempeltje over om te voeden met anderen erbij (kraamvisite bijvoorbeeld). Heb ik eigenlijk ook nog niet gedaan :@
Nou, met een aan de borst is dan nog wel te doen, gewoon een hydrofiel in de buurt houden, dan kan je je borst een beetje bedekken. Met twee aan de borst zou ik het zelf niet zo snel doen, dan zit je wel heel erg in je blootje...maar dat is ieders persoonlijke keuze. ;)
  zondag 17 maart 2013 @ 21:09:44 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124180579
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Nou, met een aan de borst is dan nog wel te doen, gewoon een hydrofiel in de buurt houden, dan kan je je borst een beetje bedekken. Met twee aan de borst zou ik het zelf niet zo snel doen, dan zit je wel heel erg in je blootje...maar dat is ieders persoonlijke keuze. ;)
Ik bedoel ook met 1 aan de borst hoor. Hoe doe je dat dan met die hydrofiel? Vind vooral het aanleggen dan lastig. Ik ben dan nog wat klungelig of zo...
  zondag 17 maart 2013 @ 21:37:29 #87
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124182323
Kyara, ik vind je stoer! Super dat je het nog steeds zo vol houdt ^O^ . wb voeden met anderen erbij, dat is even een drempel en een stukjr handigheid die je ontwikkeld. Ook is het afhankelijk van je kleding, ikzelf vind voeden met een hemd dat naar beneden kan een een longsleeve die omhoog kan makkelijk en als er een kind voor ligt zie je er niets van.

Gerb super gedaan! Fijn dat het nu goed is en dat je heerlijk hebt kunnen genieten van je dames aan de borst.
pi_124182407
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik bedoel ook met 1 aan de borst hoor. Hoe doe je dat dan met die hydrofiel? Vind vooral het aanleggen dan lastig. Ik ben dan nog wat klungelig of zo...
Je word er handig in!
Geen idee hoe het met een hydrofiel gaat!

pessie hoe gaat het met jou? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124182520
Dat doe ik ook, trui omhoog, hemd naar beneden en dan bh open. Snel het tepelhoedje ertussen frotten en dan Luuk zijn bolle hoofd ervoor.

Hij heeft trouwens vanmorgen een kwart voeding zonder hoedje gedaan. Hij werd heel onrustig, dus toch maar weer erbij gepakt. Ik ga het maar vaker proberen zonder.
*poef* nu is het weg
pi_124182539
Ik zorg liever voor een leuke sjaal, een hydrofiel benadrukt het geheel weer zo lijkt me. En hemdje met trui of longsleeve inderdaad.
pi_124183101
20 maanden, 20 kilo, mooi Gerb! O+
pi_124183464
Kyara, wat fijn dat het steeds beter gaat! Mooi om mee te leven/lezen met de ontwikkeling. O+

Gerberaatje, wat fijn dat het zo rustig is afgebouwd. Heerlijk en stoer toch, die 10 kilo! ^O^

Kwisted, ik vroeg me af, jij gaf hier aan dat je kindje 240 ml drinkt uit de fles als jij er niet bent. Dat vind ik best wel veel! Heb je al eens geprobeerd wat minder te laten geven? Kijken of ze dan ook tevreden is?
Ik heb weleens begrepen dat een van de nadelen van flesvoeding is dat kindjes niet zelf hun verzadigingspunt voelen en maar doordrinken omdat die fles beschikbaar is. Dus leegdrinken, ongeacht of ze wel zoveel willen drinken.
Misschien zou ze ook best met bijvoorbeeld 200 ml tevreden zijn, dat zou al wat kunnen schelen in hoeveel je moet kolven nietwaar?
Nouja, ik moest daar ineens aan denken, dat dat misschien een oplossing voor je zou kunnen zijn en wat druk van je schouders zou halen.

Over 5 dagen word mijn dochter 1! Dan geef ik al een jaar bv! :D
Ik had 2 weken geleden wat gedoe bij het CB, ze vonden dat ze niet goed groeide in de lengte. Ze is echt een klein meisje. Maar ze doet het zo goed, ze eet de oren van mijn hoofd, ze kruipt, ze staat, ze loopt aan de hand, ze kletst en ze ruzied en stoeit met haar grote broer. Ze is voor niemand bang. O+
Ze is alleen heel klein. Ze drinkt ook nog heel vaak, en ik hoop maar dat ze volgende weegafspraak wat groter is, want ik krijg er echt het heen en weer van. ;)

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_124186640
even terugkomen op de reacties die ik krijg mbt de bo. ik bedoelde niet dat ik denk dat t komt foor teveel kolven. maar door te lang achter elkaar. op t werk blijf ik dan maar doorkolven (30min aan n stuk ooit) tot mijn tepels er schraal van zijn. wondje + stress= bo..

oeke, dankjewel voor je reactie! dat is dus iets waar ik over nadenk. kijk F drint goed uit de fles. ben ook begonnen met iets van 150ml, maar dat dronk ze zo op. 180ml ook enz enz tot ik nu op 250ml zit. omdat ze t steeds opdronk was ik bang dat t niet genoeg was, dus de keer erop nog meer.
ik durf niet zo goed minder te doen, al weet ik zeker dat ze uit de borst minder drinkt. ooit drinkt ze dan zo kort dat t nooooit 250ml kan zijn.

kan ik die flesjes dan minder vol doen? ben bang dat ze dan niet goed aankomt, terwijl ze misschien wel tevreden is. want eeeeeeeeeigenlijk zou ik t allerliefst niet aan willen vullen met fv natuurlijk. maar ik heb niet zo'n dikkertje dus durf niet goed te minderen..

oh en oeke, knap al bijna een jaar bv! ik zou me niet te druk maken om haar lengte als ze t verder goed doet. ben je zelf ook klein?

gerbera, je bent n topper! knap gedaan hoor.
  zondag 17 maart 2013 @ 23:16:08 #94
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_124188492
Jeetje Kwisted, wat een grote flessen drinkt je meisje :o
Oeke heeft geloof ik wel een punt. Het aanbod is groot, dus wordt de vraag ook steeds groter, zoiets?

Oeke, je kleine maar fijne meisje klinkt als een echte stoere O+

Kyara, goed bezig joh *O*

Gerbera, op naar een beschaafdere cup :*

Phaidra, ik had je eerdere reactie op mij ook al gelezen. Lastig he :O

Luxeprobleem: het kleine vriezervakje van de koelkast en 1,5 van de 4 laden van de vriezer zitten vol met melk. En in de koelkast staan de voedingen voor morgen en woensdag ook al klaar te zijn....
Zakjes, bakjes, flesjes vol... Overal melk!!
.... met gevoel voor drama....
pi_124194073
oh mijn god, mijn man zegt gisteren dat F een recordtijd heeft van 4min doen over n volle fles van 250ml! en dan hoeft ze niet te spugen of niks, krampjes heeft ze ook nooit, ze laat alleen een harde boer. dat is toch ongelofelijk!

net heeft ze ook 2 volle (stuwing) borsten geleegd. fijn is dat als de stuwing weer weg is. en die lieve smakgeluidjes
pi_124194353
Kwisted, ik zou toch ook overwegen te minderen. Ik heb ook een kleiner, fijner kereltje kwa gewicht. Ondanks verhalen van het kdv dat hij niet tevreden is met de hoeveelheid in de fles, nooit te hoog opgevoerd. Zelfs toen hij al bijvoeding kreeg, wou het kdv nog meer bv geven, in plaats van hem dan meer bijvoeding te geven. Ik merk aan de borst en net ook met een flesje wat ik gaf, dat hij heel hard zuigt en wil niet loslaten, ook niet als hij klaar is. Ik heb het tot nu toe gewijd aan zuigbehoefte alleen zou die nu moeten afnemen.
Kun je weer terug naar een kleiner speentje en dan proberen met minder volle flessen, 200ml bv om te beginnen?

Oeke, mooie curve. Was het cb met haar gewicht wel tevreden, alleen met de lengte niet? Kwa gewicht volgt ze mooi haar curve. Over lengte zou ik me niet te druk maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124196522
Kwisted M. wil ook wel eens veel drinken, maar ik begin altijd met 180, als hij daarna nog huilt krijgt ie een beetje extra. Vaak is fles op prima, soms begint ie dan weer te huilen en dan haalt hij de 240 cc ook wel.

Ik zit er hier toch wel over te denken om er bijna mee op te houden. M. is bijna 6 maanden en ik ben te mutsig om het altijd normaal voeden voor elkaar te krijgen, dat gaat nog steeds maar 1 x per kant, anders begint het pijn te doen. En het kolven ben ik nu wel zat. Hoewel het vannacht toen hij ineens weer wakker werd wel erg relaxed was om hem gewoon even aan te kunnen leggen. Dus weet het nog niet zo goed.

Misschien dat ik 2x per dag normaal voeden nog wel kan halen en dat ik als ik dat 's ochtends en 's middags als ik weer thuis ben nog gewoon kan voeden gewoon voor de gezeligheid en dan niet meer kolven. Maar ja dan weet ik natuurlijk niet of het wel blijft lopen. Nu is het per kant 3x per dag. En ik kan me vooorstellen dat ik hem dan allebei de kanten laat drinken omdat het vast minder wordt dus dat is maar 1x minder per kant. Maar goed dat kan natuurlijk net te weinig zijn. Dilemma's...
pi_124204704
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 05:27 schreef Kwisted het volgende:
oh mijn god, mijn man zegt gisteren dat F een recordtijd heeft van 4min doen over n volle fles van 250ml! en dan hoeft ze niet te spugen of niks, krampjes heeft ze ook nooit, ze laat alleen een harde boer. dat is toch ongelofelijk!
Daar schrik ik best van.
Vaak lees ik dat flessen van 210 worden afgeraden omdat je anders het maagje oprekt en dat kan weer gevolgen hebben voor later, bijvoorbeeld dat een baby dan geen verzadiging voelt en dat hij een grotere kans op overgewicht krijgt.
Ik zou een speen zoeken waar ze wat meer moeite moet doen zodat de zuigbehoefte wel voldaan wordt, maar waar ze ook meer werk moet steken in het naar binnen krijgen van de voeding. En ik zou dan wel de hoeveelheid melk die ze nu drinkt beschikbaar hebben voor de eerste tijd, maar gewoon een stuk minder geven. Beginnen met 150 bijvoorbeeld, heeft ze nog dorst dan nog iets geven. Het kost wat werk, maar ik denk dat dat een stuk beter voor je kindje is.

Je zegt hier vaak bang te zijn dat ze te weinig krijgt, maar daar zou ik niet bang voor zijn, als je goed naar haar kijkt dan zie je vanzelf wel of ze vaker wil drinken. Volgens mij is haar curve goed toch? Je bent zelf ook een slanke dame dacht ik, dus dat kan ze best van je gekregen hebben.
Een beetje vertrouwen hebben in je lichaam en je melk! :*

Ik ben trouwens niet klein en mijn vriend ook niet. Maar mijn schoonmoeder is wel heel klein en zo heeft mijn vriend nog wat kleine familieleden dus tja, daar kan het best vandaan komen.
In de lengte groei je trouwens vooral door groeihormonen en niet door voedsel, vandaar dat ik me niet zo druk maak.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_124205776
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:04 schreef oeke het volgende:

[..]

Daar schrik ik best van.
Vaak lees ik dat flessen van 210 worden afgeraden omdat je anders het maagje oprekt en dat kan weer gevolgen hebben voor later, bijvoorbeeld dat een baby dan geen verzadiging voelt en dat hij een grotere kans op overgewicht krijgt.
Ik zou een speen zoeken waar ze wat meer moeite moet doen zodat de zuigbehoefte wel voldaan wordt, maar waar ze ook meer werk moet steken in het naar binnen krijgen van de voeding. En ik zou dan wel de hoeveelheid melk die ze nu drinkt beschikbaar hebben voor de eerste tijd, maar gewoon een stuk minder geven. Beginnen met 150 bijvoorbeeld, heeft ze nog dorst dan nog iets geven. Het kost wat werk, maar ik denk dat dat een stuk beter voor je kindje is.

Je zegt hier vaak bang te zijn dat ze te weinig krijgt, maar daar zou ik niet bang voor zijn, als je goed naar haar kijkt dan zie je vanzelf wel of ze vaker wil drinken. Volgens mij is haar curve goed toch? Je bent zelf ook een slanke dame dacht ik, dus dat kan ze best van je gekregen hebben.
Een beetje vertrouwen hebben in je lichaam en je melk! :*

Ik ben trouwens niet klein en mijn vriend ook niet. Maar mijn schoonmoeder is wel heel klein en zo heeft mijn vriend nog wat kleine familieleden dus tja, daar kan het best vandaan komen.
In de lengte groei je trouwens vooral door groeihormonen en niet door voedsel, vandaar dat ik me niet zo druk maak.
Ja ik schrok er ook best van inderdaad! Maar nu jij dat zegt van het oprekken van het maagje helemaal!. Wat akelig!

Wat heb je dat trouwens allemaal goed onthouden, maar inderdaad het klopt allemaal. Ik ben slank en mijn man ook. Ik heb me inderdaad zorgen gemaakt omdat F niet hard aankwam, terwijl ze wel flink was bij de geboorte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wbt de speen. Ze drinkt uit Avent S-flessen. We zijn begonnen met de S-speen en daar begon ze op gegeven moment te mopperen en duurt het minstens 40min voordat ze die leeg had. Toen overgestapt naar M, waar ze nu nog uit drinkt.

Ik ga proberen om minder in de flessen te doen. Wil kijken hoe ze het doet op flessen van 200ml.
Heb ook het idee dat ze sochtends meer honger heeft dan savonds, herkennen jullie dat? Houden jullie daar dan ook rekening mee met flessen als je gaat werken?

Soms kan ik zo moedeloos worden van dat kolven en die flessen. Uit mijn borst weet ik tenminste altijd dat t goed is.. :{
  maandag 18 maart 2013 @ 14:37:47 #100
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124206029
Kwisted,,ikweeyt mnieythoe je meisje sslaapt maar zeker als ze lang achter elkaar slaapt vind ik het heel logoisvh dat ze sochtends meer honger heeft. En misschien toch weer eens kijken naar die s speen? In 4 minuten kan ze was haar zuigbehoefye niet vervullen.

Gaat hier heel goed hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')