abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:21:47 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124087023
Asy, gok dat je rapley geeft, misschien wil je manneke liever gepureerd, ik zou gewoon aabieden, en een schaaltje ergens neerzetten , dat is hier de enige manier m iets bij Oliver naar binnen te krijgen, laat hem maar slepen met zijn sneetje brood/cracotte eet hij nog maar een kwart of paar hapjes, heel soms een halve f ietsjes meer, maar hij eet.
Iets eten vind ik voorals nog belangrijker dan tafelmanieren.. \
Verder als je je zorgen maakt om gewicht etc. misschien eens contact met een dietist opnemen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:26:36 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124087202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Asy, gok dat je rapley geeft, misschien wil je manneke liever gepureerd, ik zou gewoon aabieden, en een schaaltje ergens neerzetten , dat is hier de enige manier m iets bij Oliver naar binnen te krijgen, laat hem maar slepen met zijn sneetje brood/cracotte eet hij nog maar een kwart of paar hapjes, heel soms een halve f ietsjes meer, maar hij eet.
Verder als je je zorgen maakt om gewicht etc. misschien eens contact met een dietist opnemen?
Ik doe een mix want soms heeft hij het liever hapklaar gepureerd en andere keer dan eet hij zo stukken weg. Ik maak me niet echt zorgen om zijn gewicht want hij is ook superactief, maar ik wil er gewoon mee zeggen dat ik niet kan zeggen (net als jij): hij eet vanzelf wel als hij honger heeft
pi_124087579
Kyara, had je op deze site al gezocht? Ik hoop dat je iemand kunt vinden:

http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124102029
Ben van plan voor het eerst pannekoeken te maken met moedermelk
Vandaag met rijstmelk gemaakt en vond S wel lekker
Tijdens het koken gekolft :+ mooie opbrengst van 80ml uit 1 borst (daarna 1pannekoek klaar dus verder met koken), aan het sparen voor de pannekoeken dus.. Hoop dat ze die wel met bv wil
Aardappels/groente met bv, pap met bv en gewoon bv (koud of warm, in fles tuit of beker) ze wil het allemaal niet -O-
pi_124103027
Zoe, ze wil bv blijkbaar echt alleeen aan de borst. Hoe eet ze de bijvoeding dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48:11 #56
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124104606
Ik ben op zoek naar de lijst met meds die wel/niet mogen tijdens de zwangerschap/borstvoeding. Heeft iemand het linkje voor me?
(Niet voor mezelf overigens ;) )
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_124104837
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124105285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:21 schreef _evenstar_ het volgende:
R sleept ook met haar eten, zo loopt ze de hele middag rond met haar cracker en in de ochtend leg in haar brood met pindakaas gewoon op de salontafel, af en toe tijdens het spelen komt ze dan een stukje halen en eten. Werkt het beste :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124107131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:16 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ze wil bv blijkbaar echt alleeen aan de borst. Hoe eet ze de bijvoeding dan?
Ja echt alleen uit de borst
Opzich eet ze goed aardappels groente enz gepureerd (anders gooit ze er mee) liga koek, brood met ongezouten roomboter
Fruit soms (ze eet nu minder goed vaste voeding nu er allemaal tanden tegelijk doorkomen)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:15:23 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124111606
quote:
Tnx. Daar is toch ook een consult aan te vragen? Het gaat om medicijn gebruik nog voor de zwangerschap waar naar gekeken moet worden.
Ylana
pi_124137464
ik baal als n stekker van t kolven. krijg steeds meer weerstand ertegen. vooral omdat ik niet bijgekolfd krijg en nu dus op mijn vrije dagen tussen de voedingen moet kolven. dat wil ik niet.

is het dan mogelijk om 2avonden in de week kv te geven, op de momenten dat ik niet genoeg afgekolfd heb gekregen?
lust ze dat dan wel? en wil ze dan daarna mijn melk nog wel?

bo is helemaal over gelukkig :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:09:57 #62
258612 nytar
boys boys boys
pi_124137641
Ik heb de oudste ook een tijd een combinatie gegeven. Voor mij en hem werkte het prima, maar het zal een kwestie van proberen zijn :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 20:44:10 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124141421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:05 schreef Kwisted het volgende:
ik baal als n stekker van t kolven. krijg steeds meer weerstand ertegen. vooral omdat ik niet bijgekolfd krijg en nu dus op mijn vrije dagen tussen de voedingen moet kolven. dat wil ik niet.

is het dan mogelijk om 2avonden in de week kv te geven, op de momenten dat ik niet genoeg afgekolfd heb gekregen?
lust ze dat dan wel? en wil ze dan daarna mijn melk nog wel?

bo is helemaal over gelukkig :)
Ja hoor, mijn vriend gaf mijn baby ook heel af en toe kunstvoeding als ik wat langer van huis was, dat ging prima. Nu krijgt hij half half en hij drinkt t prima en heeft nergens last van. Hoe jouw baby erop reageert is misschien even afwachten, maar het hoeft geen problemen op te leveren.
pi_124142256
Is denk ik een kwestie van proberen. Wij geven nu een mengsel van bv en kv (op advies van de ka aangezien kv moeilijker te verteren is).

Ze krijgen nu van de 7 voedingen minimaal 2 aan de borst, 1 volledige mm uit de fles en 4x een mengsel van 75% mm en 25% kv. Maximaal 1 voeding kv per etmaal dus. En ze moet er wel aan wennen hoor, je merkt gewoon dat ze moeite hebben om het te verteren. Maar ik krijg het nog steeds niet bijgekolfd dus we hebben geen keuze. Hopelijk is het een kwestie van wennen....
pi_124143148
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:15 schreef Saffier het volgende:

[..]

Tnx. Daar is toch ook een consult aan te vragen? Het gaat om medicijn gebruik nog voor de zwangerschap waar naar gekeken moet worden.
Medicijngebruik tijdens de zws is heel wat anders dan tijdens de lactatie. Voor dat eerste kun je een preconceptioneel consult aanvragen bij de verloskundige of gynaecoloog, voor de tweede kun je een consult bij Eurolac per email aanvragen.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 23:16:30 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124147880
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Medicijngebruik tijdens de zws is heel wat anders dan tijdens de lactatie. Voor dat eerste kun je een preconceptioneel consult aanvragen bij de verloskundige of gynaecoloog, voor de tweede kun je een consult bij Eurolac per email aanvragen.
Tnx!!!!! :*
Ylana
  zondag 17 maart 2013 @ 11:01:37 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124156733
Kyara wat goed dat jullie al twee live voedingen hebben!
Ga je proberen ze volledig aan de borst te krijgen of hebben ze nog prematurenbijvoeding nodig?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_124158369
bedankt voor de reacties!

Ik ga kv erbij halen. Al is het alleen om de druk van het kolven eraf te halen. Denk ook dat ik bo heb gehad omdat ik zo verwoed aan het kolven ben geslagen 'er-moet-een-hele-voeding-uit' :( Beetje dat idee.

F.leur zit deze week op 6 maanden bv, daar ben ik al hartstikke trots op. Ik hoop het nog veel langer vol te houden. Mijn streven is een jaar. De kv wil ik enkel gebruiken als ik op het werk niet genoeg heb kunnen kolven, zodat ik niet in mijn vrije tijd met F nog moet gaan zitten kolven tussen de voedingen. Het gaat dus om hoogstens 1 a 2 flesjes kv in de week.
Ook is het voor (8> makkelijk als hij een dag weg wil met F, dan kan hij kv meenemen.
Bij bv moet je toch altijd rekening houden met de temperatuur en met koeltasjes gaan sjouwen, en dan nog vertrouw ik het niet helemaal.
  zondag 17 maart 2013 @ 13:03:33 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124159397
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 11:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Kyara wat goed dat jullie al twee live voedingen hebben!
Ga je proberen ze volledig aan de borst te krijgen of hebben ze nog prematurenbijvoeding nodig?
Ze krijgen nog wel breast milk fortifier, die moeten ze in principe tot 3,5 kg hebben. Ik weet ook niet of ik het trek om ze volledig aan de borst te hebben. Het is heel handig als iemand anders ook een flesje kan geven (met moedermelk). Je hebt dan net meer handen vrij en dan hoeven ze ook niet te wachten tot ze aan de beurt zijn.

Tegelijk voeden werkt vooral als M niet in de buurt is....
pi_124160081
Hoe groter ze worden, hoe makkelijker dat natuurlijk ook wordt. Jullie raken steeds meer op elkaar ingespeeld, het aanleggen gaat steeds iets makkelijker en voor hen het aanhappen, straks kunnen ze ook zittend drinken (echt hoor, eerder dan je zou denken!) en drinken ze ook steeds effectiever. Het is nu wel ff buffelen, maar ik geloof dat je daar straks onwijs profijt van hebt.
pi_124160114
Heb je eigenlijk contact met mede-tweelingvoedende mama's?
  zondag 17 maart 2013 @ 13:40:19 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124160662
Ja, er is een facebookgroep speciaal voor tweelingmoeders en daar geven ook een aantal moeders borstvoeding. Maar dat zijn wel vaak moeders waarbij de tweeling hun enige kindjes zijn.

Doel is trouwens wel om ze weer volledig op bv te krijgen hoor. Die bmf is echt een toevoeging aan de moedermelk. De kunstvoeding geeft mij wel wat meer rust mbt het kolven en het opbouwen van het live voeden.

Denk dat het ook wel makkelijker wordt als M wat groter wordt zodat hij meer begrijpt en kan zeggen.
pi_124162296
Ken je dit verhaalal Kyara? Al was deze tweeling niet prematuur natuurlijk
pi_124162721
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:24 schreef WupWup het volgende:
Hoe groter ze worden, hoe makkelijker dat natuurlijk ook wordt. Jullie raken steeds meer op elkaar ingespeeld, het aanleggen gaat steeds iets makkelijker en voor hen het aanhappen, straks kunnen ze ook zittend drinken (echt hoor, eerder dan je zou denken!) en drinken ze ook steeds effectiever. Het is nu wel ff buffelen, maar ik geloof dat je daar straks onwijs profijt van hebt.
Zittend drinken krijgt mijn mini nu pas door :'). 9 maanden _O- Maar verder geheel eens! :Y Een voeding duurt nu nog maar 5-10 min overdag. Voor het slapen gaan en 's nachts wel langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 17 maart 2013 @ 15:13:56 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124164407
Dat soort verhalen ken ik ook inderdaad. Allemaal heel mooi hoor, maar het ligt toch net iets anders als je voedt met een rondkruipende dreumes. Ik kan prima met 1 kindje aan de borst nog een dreumes troosten of entertainen. Ook als er daarnaast nog een baby op een kussen (waar ze niet af kan vallen) ligt die de fles krijgt. Het tegelijk voeden lijkt me het probleem niet. De combinatie met M maakt het lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')