Prachtig jaquote:
Nee, er komt nog een seizoen. Bovendien zie ik hank en karen juist niet samenkomen nu.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:52 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Prachtig ja
Ben ik de enige die denkt dat dit het laatste seizoen is?
Marcy & Runkle bij elkaar, Hank & Karen waarschijnlijk ook... Happy end en klaar na 6 seizoenen?
Wel een leuke EP trouwensin rehab met z'n allen aan de drugs
Welke is deze?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:24 schreef ArtistA het volgende:
Vonden meer mensen dat deze aflevering wat gehaast ging?
Aflevering 11. Ging zo vlot allemaal, het leek wel alsof ze een hoop moesten afsluiten voor het einde van het seizoen.quote:
Zo ging het vorig seizoen volgens mij ook.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:58 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Aflevering 11. Ging zo vlot allemaal, het leek wel alsof ze een hoop moesten afsluiten voor het einde van het seizoen.
ep van deze week was vorige week al rw downloadenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:16 schreef MikeyMo het volgende:
Kwam dat screenshot van die Amstel soms uit de promo aangezien hij in de EP van deze week zat... ik had gisteraaf echt in ene het idee dat ik een ep achter liep door die foto
Alle afleveringen zijn al een week eerder te downloaden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:16 schreef MikeyMo het volgende:
Kwam dat screenshot van die Amstel soms uit de promo aangezien hij in de EP van deze week zat... ik had gisteraaf echt in ene het idee dat ik een ep achter liep door die foto
Voor mij is juist de grootste anticlimax van de serie als Hank en Karen aan het einde bij elkaar komen. Dan wordt de serie voor mij teveel romantische komedie.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, er komt nog een seizoen. Bovendien zie ik hank en karen juist niet samenkomen nu.
Ik kan hem nergens vinden....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:06 schreef MikeyMo het volgende:
Dus ik zou nu al de season finale kunnen kijken?
Klopt, toen werden echt zo ongeveer alle lopende plotlijnen binnen een kwartier afgeraffeld. Inclusief onbegrijpelijke keuzes van karakters, zoals bijvoorbeeld Kali (Meagan Good) die na een seizoen lang RZA dissen ineens als een blok voor hem viel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 03:12 schreef j0rdiiii het volgende:
Zo ging het vorig seizoen volgens mij ook.
Klopt, toen dacht ik eigenlijk ook dat het afgelopen zou zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:13 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Voor mij is juist de grootste anticlimax van de serie als Hank en Karen aan het einde bij elkaar komen. Dan wordt de serie voor mij teveel romantische komedie.
Daarom was het einde van seizoen vier zo'n goeie afsluiting van de serie geweest. Hank die weg rijdt uit LA, met op de achtergrond You can't always get what you want.
Dachten ze zelf ook, was veel onzekerheid over verlenging. Hierdoor hadden ze een semi-einde geschreven, die inderdaad zeer goed als einde was geweest.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:17 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Klopt, toen dacht ik eigenlijk ook dat het afgelopen zou zijn.
De makers ook, maar toen bestelde de zender toch nog een nieuw seizoen. En nog één, en nog één.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:17 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Klopt, toen dacht ik eigenlijk ook dat het afgelopen zou zijn.
Dat is de enige reden waarom ik kijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef Littlecreep het volgende:
Op zich heb ik helemaal geen moeite met nieuwe seizoenen, maar het zijn voor mij meer losse avonturen aan het einde van het werkelijke verhaal.
Seizoen 1 t/m 4 is een doorlopend verhaal wat draait om het plot van seizoen één. Namelijk oudere man heeft seks met een minderjarig meisje. In seizoen vier is dat uiteindelijk opgelost. Seizoen vijf en zes zijn uiteindelijk meer 'The Adventures of Hank Moody' dan daadwerkelijk Californication.
Ben het helemaal eens met je rant. Californication zit natuurlijk altijd al vol met vrijzinnige omgang van sex en drugs. Maar het liet ook altijd wel de keerzijde zien. Maar hier was het gewoon een totale ophemeling van drugs, zonder enig oog voor de destructiviteit ervan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:34 schreef Xurk het volgende:
[..]
Klopt, toen werden echt zo ongeveer alle lopende plotlijnen binnen een kwartier afgeraffeld. Inclusief onbegrijpelijke keuzes van karakters, zoals bijvoorbeeld Kali (Meagan Good) die na een seizoen lang RZA dissen ineens als een blok voor hem viel.
Overigens vond ik aflevering 11 echt tegenvallen.
Disclaimer: Begrijp me niet verkeerd, ik vind Californication nog altijd een geweldige serie en kijk er met veel plezier naar. Het is voor mij een mix van over-the-top afleveringen en genuanceerde afleveringen met een impact. Uiteindelijk blijft het toch een komedie, dat zegt Duchovny zelfs in interviews (dat hij het zo beschouwt en niet als een drama).
Maar deze aflevering was wel heel over-the-top en erg ongeloofwaardig vond ik. Ik heb het met name over alle scènes in rehab. Daardoor had ik ook moeite met het nog grappig te vinden. Ik zat ook echt met verbazing te kijken dat die scènes nog goedgekeurd zijn ook aangezien de boodschap: "Drugs are good(, mmkay)" er vanaf droop. Ze smokkelen drugs binnen in een afkickkliniek en al die mensen daar waarvan de levens verwoest zijn door drugs worden er dus mee verleid en krijgen massaal relapses. Atticus die echt probeert af te kicken wordt zelfs onder enorme groepsdruk gezet om weer te gaan gebruiken. En uiteindelijk weten ze zelfs de baas van de kliniek zover te krijgen dat hij cocaïne gaat snuiven.
Slaat eigenlijk helemaal nergens meer op, zo verderfelijk als dat het allemaal was. En dan te bedenken dat Hank aan het begin van het seizoen zelf helemaal naar de klote was en ze juist erg goed lieten zien hoe je zo af kunt glijden van verslaafd (en depressief) zijn.
Goed, rant voorbijMaar het stoorde me best wel en hopelijk is de finale een stuk beter. Ik vond overigens wel dat de laatste scène tussen Hank en Karen erg goed was, vooral met de constatering dat Becca eigenlijk het enige was wat hen nog bij elkaar hield. Mooi einde met zoals gewoonlijk een erg goede muzikale score.
Is toch wel eens verfrissend. Meestal zie je juist het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben het helemaal eens met je rant. Californication zit natuurlijk altijd al vol met vrijzinnige omgang van sex en drugs. Maar het liet ook altijd wel de keerzijde zien. Maar hier was het gewoon een totale ophemeling van drugs, zonder enig oog voor de destructiviteit ervan.
Vond weinig verfrissend aan deze puberale ophemeling.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is toch wel eens verfrissend. Meestal zie je juist het tegenovergestelde.
Daar ben ik denk niet fan genoeg voor. Serie vind ik geweldig om te kijken, maar dat boek lijkt me niet echt iets.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:19 schreef ArtistA het volgende:
Net God Hates Us All uit gelezen en het was nog niet eens zo slecht. De echte Californication-liefhebber zou ik het boek zeker aanraden.
Ik zie hem helaas nog niet...quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:38 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Uit de FB-berichten maak ik op dat Showtime abonnees de laatste episode op de website van showtime kunnen kijken. Ik verwacht daarom dat deze vandaag nog wel op de baai komt.
Welcome to the entertainment industry. Where drugs is great and sex is free.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vond weinig verfrissend aan deze puberale ophemeling.
Mja, aparte kliniek inderdaad maar toch vind ik zo'n coup niet unthinkable. Al is Gabriel wel heel fragiel voor iemand die zoiets moet leiden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:34 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar wel een onrealistisch beeld van een afkickkliniek.![]()
Ik kijk trouwens Californication omdat het lekker losjes is en prettig wegkijkt.
Deeply rooted plots en drama zal me echt een zorg zijn als dat ontbrak.
Zie liever in Hank in een avontuur met een Faith dan dat standaard gedoe met Becca en Karen.
Het gaat me er meer om dat Hank wordt afgeschilderd als iemand die zonder enige morele bezwaren drugs gaat lopen uitdelen in een afkickkliniek. Hank was natuurlijk altijd van de vrije omgang met drank, drugs en vrouwen, maar had ook altijd wel nog een goed moreel kompas. Vond het erg out of character.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:49 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Mja, aparte kliniek inderdaad maar toch vind ik zo'n coup niet unthinkable. Al is Gabriel wel heel fragiel voor iemand die zoiets moet leiden.
(Batesy)
Ik hoop ook op een Hank en Faith avontuur. Het idee van een Faith spinoff stond me ook niet tegen ofzo.
Genoeg leuke groupie verhalen
Hank en goed moraal compas? No way. Altijd aan de foute kant van goed zelfs al deed hij z'n best.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat Hank wordt afgeschilderd als iemand die zonder enige morele bezwaren drugs gaat lopen uitdelen in een afkickkliniek. Hank was natuurlijk altijd van de vrije omgang met drank, drugs en vrouwen, maar had ook altijd wel nog een goed moreel kompas. Vond het erg out of character.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:34 schreef Xurk het volgende:
[..]
Klopt, toen werden echt zo ongeveer alle lopende plotlijnen binnen een kwartier afgeraffeld. Inclusief onbegrijpelijke keuzes van karakters, zoals bijvoorbeeld Kali (Meagan Good) die na een seizoen lang RZA dissen ineens als een blok voor hem viel.
Overigens vond ik aflevering 11 echt tegenvallen.
Disclaimer: Begrijp me niet verkeerd, ik vind Californication nog altijd een geweldige serie en kijk er met veel plezier naar. Het is voor mij een mix van over-the-top afleveringen en genuanceerde afleveringen met een impact. Uiteindelijk blijft het toch een komedie, dat zegt Duchovny zelfs in interviews (dat hij het zo beschouwt en niet als een drama).
Maar deze aflevering was wel heel over-the-top en erg ongeloofwaardig vond ik. Ik heb het met name over alle scènes in rehab. Daardoor had ik ook moeite met het nog grappig te vinden. Ik zat ook echt met verbazing te kijken dat die scènes nog goedgekeurd zijn ook aangezien de boodschap: "Drugs are good(, mmkay)" er vanaf droop. Ze smokkelen drugs binnen in een afkickkliniek en al die mensen daar waarvan de levens verwoest zijn door drugs worden er dus mee verleid en krijgen massaal relapses. Atticus die echt probeert af te kicken wordt zelfs onder enorme groepsdruk gezet om weer te gaan gebruiken. En uiteindelijk weten ze zelfs de baas van de kliniek zover te krijgen dat hij cocaïne gaat snuiven.
Slaat eigenlijk helemaal nergens meer op, zo verderfelijk als dat het allemaal was. En dan te bedenken dat Hank aan het begin van het seizoen zelf helemaal naar de klote was en ze juist erg goed lieten zien hoe je zo af kunt glijden van verslaafd (en depressief) zijn.
Goed, rant voorbijMaar het stoorde me best wel en hopelijk is de finale een stuk beter. Ik vond overigens wel dat de laatste scène tussen Hank en Karen erg goed was, vooral met de constatering dat Becca eigenlijk het enige was wat hen nog bij elkaar hield. Mooi einde met zoals gewoonlijk een erg goede muzikale score.
Dit was de finale?quote:Op maandag 1 april 2013 10:21 schreef SilentChaos het volgende:
Season finale staat online, ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |