Nee, ik reageerde op 4 berichten boven mijn post. En om er dan 1 open te houden vind ik ook nie nodig.quote:
De zomer viel wel mee, was gewoon erg kort. De koude dagen was ik gelukkig in Italië en het bijna warmterecord was ik hierquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:06 schreef alors het volgende:
warmteliefhebbers zijn de afgelopen jaren ook niet verwend he. Vorig jaar zo'n slechte zomer en nu weer zo'n koude en eindeloze winter.
Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vond de winter niet overdreven koud maar wel erg lang duren...
Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.
Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.
Een hellmangetal van nog geen 70 zegt wat mij betreft alles. Deze winter valt net in de top 50. In de laatste tien jaar zijn er al vier koudere winters geweest. Het is dus alles behalve een koude winter. Dat het kouder is dan gemiddeld wil niet zeggen dat het ook direct een lange koude winter is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:23 schreef alors het volgende:
[..]
Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat komt dan omdat er bijvoorbeeld in de winters van de laatste drie jaar extreem lage temperaturen zijn gemeten en dat was nu niet het geval.
Maar ik denk als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal vriesdagen dit jaar, of bijvoorbeeld het aantal dagen onder 5 graden, dat je veel hoger uit komt.
En voor mensen die veel buiten komen, zijn dat vervelende dagen (slepen met water voor dieren omdat het bevriest, niet buiten kunnen paardrijden of hardlopen, veel last op de wegen etc.).
Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!
Niet zo overdrijven hoor want dan wordt het helemaal zo zwaar wanneer er eens een winter is die echt koud is.
Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.
Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.
Dat klopt niet helemaal, eerste helft van de winter was vrij zacht. Het enige extreme is misschien dat het nu nog vrij koud is voor midden maart.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.
Vind jij ja, ik krijg met dat weer van gister hoofdpijn en ik krijg het benauwd omdat ik die koude lucht inademen echt hels vind. Om maar niet te spreken over loopneuzen en paars aangelopen handen enzo.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef pietkanarie het volgende:
Hardlopen kan prima als het onder nul is vind ik. Water voor dieren moet inderdaad vaak ververst worden omdat het anders bevriest.
De chaos op de weg valt bij alleen kou erg mee. Sneeuw en ijzel zijn vervelender ja, maar al met al... Zolang het geen extreem winterweer is, zijn alle activiteiten goed te doen lijkt me.
wat een drama verhaalquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef tribalwars het volgende:
deze winter duurt alleen lang en pas maar een half graad te koud.
eerste helft december was koud. van 15 december tm 10 januari extreme zacht herinner jullie dat nog toen sprongen veel elzenknoppen open en bloeiden er zelfs speenkruid. 10 januari tm 26 januari koud maar niet extreem koud. 26 januari tm 31 januari temperatuur loopt weer op naar de temperatuur boven de 10. een paar dagen later daalt de temperatuur naar 5 graden. de maand februari was kouder dan gemiddeld niet extreem koud. februari was ook wel een kwakkelmaand. dus al met al is de winter iets kouder dan normaal. misschien wordt de lente ook wel koud. de laatste jaren waren de lentes veel te warm.
Daarom had ik er ook bewust achter gezet ' vind ik'. Want het zal niet voor iedereen gelden. Het verkouden zijn en hoofdpijn hebben, heb ik dan weer in de zomer. In de winter ben ik in het algemeen het meest fit. Als je last hebt van kou kan ik me wel voorstellen dat je de winter het liefst zo snel mogelijk ziet verdwijnen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:54 schreef alors het volgende:
[..]
Vind jij ja, ik krijg met dat weer van gister hoofdpijn en ik krijg het benauwd omdat ik die koude lucht inademen echt hels vind. Om maar niet te spreken over loopneuzen en paars aangelopen handen enzo.
Dat heeft met de bevroren grond te maken en kans op blessures. Als een paard een peesblessure heeft kun je die al afschrijven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen.
zeiken over de regen, krijg je alleen maar meer regenquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef -CRASH- het volgende:
FF een Limburgs record
Het weer in Limburg
De afgelopen nacht en vanochtend vroeg is het volgens Meteo Limburg voor de tijd van het jaar recordkoud geweest.
De laagste temperatuur van ons land werd in het Selzerbeekdal te Vijlen-Mamelis gemeten met -15,1 graden
op de normale waarnemingshoogte van anderhalve meter.
Het is vanmiddag wisselend bewolkt met opklaringen. Het blijft op een lichte sneeuwbui na, droog. De wind uit ZW tot W is slechts zwak en af en toe matig (2-3). Het wordt vanmiddag tijdens zonnige perioden slechts 1 à 2 graden.
Vanavond is het vrijwel overal droog en naast wolkenvelden zijn er brede opklaringen. Bij een zwakke (2) WNW wind gaat het matig vriezen en in de loop van de avond is het -5 tot -8 graden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat een gezever over de iets langere winter.
ik vind als je zo een negatieve instelling hebt
dat je het dan erger voor jezelf maakt
dan dat het is.
A. je kunt naar buiten
B. het is droog
En volgende week mag je hier gaan zeiken over de regen....
quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
zeiken over de regen, krijg je alleen maar meer regen
Deze man weetquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Te koud, te warm, normaal... BlaBlaBla...
Het is nu gewoon tijd voor lente, klaar!
Maar wel als een jojo, dat maakt het een heel aparte winter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:57 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Compleet niets bijzonder aan. Kouder dan gemiddeld maar niet koud.
Vorige week was het hier ook goed. Beter dan dat zelfsquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Was vorige week in Oostenrijk... schitterend weer. Veel zon en tussen 10 en 15 graden. Had gehoopt op lenteweer bij terugkomst, maar nu krijg ik dit....
Wie is hiervoor verantwoordelijk!?
In Almelo is het echt gigantisch aan het sneeuwen nuquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:52 schreef MaLo het volgende:
Er komt een buiengebied aan richting Twente? Regent het hard?
Is hier volgens buienradar namelijk precies om Hockeytijd (van dochter)
Sneeuw!quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:52 schreef MaLo het volgende:
Er komt een buiengebied aan richting Twente? Regent het hard?
Is hier volgens buienradar namelijk precies om Hockeytijd (van dochter)
Ik dacht even dat je een grapje maakte!quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
In Almelo is het echt gigantisch aan het sneeuwen nu
Hier tot een uur geleden ook, compleet blauwe luchtquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je een grapje maakte!
In Utrecht is het weer zomer (achter glas), prachtige blauwe lucht en 5 graden.
In november betere kansenquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Aan de horizon zie ik mijn laatste kans om de komeet te zien verdwijnen
Nu is het nog prachtig.
Hier in O'zaal heeeeeeeel lichte sneeuw, nauwelijks waarneembaar gelukkigquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
In Almelo is het echt gigantisch aan het sneeuwen nu
Ik zit nog iets verder naar het oosten, hier ook lichte sneeuw, ik ging net even een uurtje lopen omdat 't zo heerlijk zonnig was, onderweg trok het dicht en nu sneeuwt het weer. Benieuwd of het gedoe uit Almelo hier nog heen komt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:05 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier in O'zaal heeeeeeeel lichte sneeuw, nauwelijks waarneembaar gelukkig
Hier niet, sneeuw blijft gelukkig niet liggenquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, 1 sneeuwbui en gelijk een gesloten sneeuwdek, geen gras meer te zien. Eigenlijk moet ik trainen vanavond...
Pas maar op, het begint straks zo te onweren als een gekquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:21 schreef minthy het volgende:
Er komen de meest mooie wolkenformaties langs kantoor drijven
Nare kwibus!quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pas maar op, het begint straks zo te onweren als een gek
Pas maar op dat je geen aambeien ziet langs schuivenquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Nare kwibus!
Ik zag net wel een aambeeld-achtig iets langsschuiven, maar het lijkt me toch sterk
Dat zou kunstig zijn op 5 hoogquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:26 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen aambeien ziet langs schuiven
Dat zekerquote:
Niet!!quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:27 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat zeker
Maar ik heb het idee dat er straks wel eens een fikse onweersbui zou kunnen ontstaan.
gisteren toch?quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:55 schreef Nattekat het volgende:
Mooi, ik kan de maansikkel zien, waar is die komeet?
Vandaag ook, minder helder maar nog steeds zichtbaar.quote:
Ook opgepikt door buienradar. De ontlading is zelfs vanuit Schiedam gezien.quote:
Wow, die zou ik ook opgemerkt moeten hebben. (Leiden) Helaas zit mijn kamertje op het zuiden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:23 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ook opgepikt door buienradar. De ontlading is zelfs vanuit Schiedam gezien.
Hij was iets ten zuiden van Haarlem, ik denk Tussen de Kaagbaan en Heemstede in. Het zou een vrij zeldzame landings-AIL geweest kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow, die zou ik ook opgemerkt moeten hebben. (Leiden) Helaas zit mijn kamertje op het zuiden.
Niet vanaf 20.00 nee. Hij vond plaats rond 19.35 en is wel degelijk geregistreerd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Kleintje dan? Buienradar meldt geen bliksem het afgelopen uur.
Pff reed vanmorgen vlakbij Heesch (net voor Oss) en zag al wazige muur voor me.quote:Op donderdag 14 maart 2013 06:54 schreef tribalwars het volgende:
hier sneeuwbuien in oost brabant in kort tijd 3 a 4 cm sneeuw.
Dit dus. In Oss ligt enkele cm sneeuwquote:Op donderdag 14 maart 2013 06:54 schreef tribalwars het volgende:
hier sneeuwbuien in oost brabant in kort tijd 3 a 4 cm sneeuw.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Xenorium het volgende:
Woensdag 27 maart, ik zag 16 graden voorbijkomen op weeronline.nl
Is it for real??
Waarschijnlijk niet, want weeronline. Als er al een voorspellende gave is van die site, is dat je precies het tegenovergestelde moet aannemen van wat ze voorspellenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Xenorium het volgende:
Is it for real??
Oost en zuid-oost inderdaad. Ik hoop het eigenlijk niet want dan zie ik het wel weer gebeuren dat de wedstrijd zaterdag wordt afgelast en moeten nog meer inhalen doordeweeks....quote:
Wie weet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Xenorium het volgende:
Is it for real??
Ik zie een stijgende lijn.quote:
quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie geen stijgende lijn.
quote:
Met het aantal zonuren in maart komt het vast wel goed.quote:
Ik keek zo naar buiten en dacht zo van 'huh, het is hier windstil'.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:59 schreef Dven het volgende:
Flink aan het waaien hier! Zat bomen zijn al takken kwijt. Gaan een paar zware dagen worden
Wat ook helpt is even de waterkoker vullen en aanzetten in de woonkamer.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef DemonRage het volgende:
De luchtvochtigheid in huis is wel erg laag de laatste tijd... ik krijg er een uitgedroogde huid van en alles knettert van de statische elektriciteit.
Heb nu een zeiknatte handdoek (kan veel water in) over de radiator gelegd om te kijken of dat wil helpen.
Waar dan?twitter:MeteoConsult twitterde op donderdag 14-03-2013 om 18:22:34Laatste ontwikkelingen duiden erop dat sneeuwval morgen stuk forser gaat uitpakken. Regionaal meer dan 5 cm sneeuw in korte tijd mogelijk. reageer retweet
Zuiden en Oosten van NLquote:Op donderdag 14 maart 2013 19:31 schreef MaLo het volgende:
Waar dan?twitter:MeteoConsult twitterde op donderdag 14-03-2013 om 18:22:34Laatste ontwikkelingen duiden erop dat sneeuwval morgen stuk forser gaat uitpakken. Regionaal meer dan 5 cm sneeuw in korte tijd mogelijk. reageer retweet
Laat Twente gespaard blijvenquote:
Dat ja, hoop dat ze met het oosten Nijmegen / Venlo en dergelijke bedoelenquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:01 schreef Adelante het volgende:
Zo lang het maar onder de rivieren blijft
namens Venlo en omgeving wil ik even melden dat ook wij de sneeuw beu zijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat Twente gespaard blijven
[..]
Dat ja, hoop dat ze met het oosten Nijmegen / Venlo en dergelijke bedoelen
quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat Twente gespaard blijven
[..]
Dat ja, hoop dat ze met het oosten Nijmegen / Venlo en dergelijke bedoelen
het is inderdaad al flink warm in de zon ook al is het maar een paar graden boven nul.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:24 schreef Gwywen het volgende:
De zon heeft idd al flink wat kracht, alles is zo weg.
Maar toch bekruipt me steeds meer het gevoel dat deze winter van plan is z'n volledige termijn t/m 20 maart uit te zitten voor-ie het stokje doorgeeft aan de lente.
Staat ook al 4 dagen non-stop op de site van het KNMI. Alleen de begin- en einddagen worden aangepastquote:donderdag 21 maart tot en met donderdag 28 maart
Grote kans (70-80%) op het aanhouden van het vrij koude weer met geregeld neerslag. De kans op een overgang naar zacht lenteweer is vooralsnog klein.
Kom maar op met de lente!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Qua temperatuur is de pluim gunstig, maar komt ook weer neerslag bij kijken. Kou eindelijk weg?
[..]
Staat ook al 4 dagen non-stop op de site van het KNMI. Alleen de begin- en einddagen worden aangepast
Disclaimer: Ik heb de pluim niet opgeslagen dus die wordt vanzelf aangepast
Herfst.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Qua temperatuur is de pluim gunstig, maar komt ook weer neerslag bij kijken. Kou eindelijk weg?
[..]
Staat ook al 4 dagen non-stop op de site van het KNMI. Alleen de begin- en einddagen worden aangepast
Disclaimer: Ik heb de pluim niet opgeslagen dus die wordt vanzelf aangepast
Inderdaadquote:
De neerslag komt nog niet echt deze kant opquote:
Er zit verbetering in:quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Sneeuwvlokken van meer dan een cm doorsnee vallen hier nu in groten getalequote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
De neerslag komt nog niet echt deze kant op
ja hier ook al een half uurtje.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Sneeuwvlokken van meer dan een cm doorsnee vallen hier nu in groten getale
Blijven gelukkig niet liggen.
Ik weiger hier in te gelovenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:03 schreef beantherio het volgende:
Een MEGA-HOOG gaat na het weekend die regie in handen nemen
Er bestaat dus een kans dat de winter gaat aanzetten i.p.v. afnemen. Ok, ik ben er inmiddels ook wel klaar mee: de lol is er af met dit weer.
In onderstaande pluimvoorspelling zitten (vooral voor de week na volgende week) allerlei uitlopers naar -10 en -15. Ik weet niet wat het gaat worden.quote:
Gemiddeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
In onderstaande pluimvoorspelling zitten (vooral voor de week na volgende week) allerlei uitlopers naar -10 en -15. Ik weet niet wat het gaat worden.![]()
zal wel nietquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:06 schreef Lemans24 het volgende:
Het blijft vannacht boven nul, eindelijk is de winter voorbij. Alweer, hopelijk nu definitief.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:07 schreef beantherio het volgende:
Ik ga alvast kleine mutsjes breien voor mijn Paaseieren. Ze zullen het nodig hebben.
Is dit nou nep of echt? KNMI geeft hoge temperaturen aan voor aankomende week.quote:
Het kan nog alle kanten op, de onzekerheid is nog groot.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Is dit nou nep of echt? KNMI geeft hoge temperaturen aan voor aankomende week.
Deze is voor het noordoosten. Daar zit het gemiddelde rond nul graden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze![]()
Gelukkig is de meest waarschijnlijke route het gemiddelde maar wat schrok ik hiervan
Dat is echt grote bullshit!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze![]()
Gelukkig is de meest waarschijnlijke route het gemiddelde maar wat schrok ik hiervan
Van +15 naar -3 in twaalf uur, slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:01 schreef Greebs het volgende:
Tsja in de run van vanochtend zat de oper voor regio west op 15 graden max. temp en in de run van vanavond zit ze op -3 graden max. temp voor zaterdag 23 maart. Onzekerheid lijkt dus heeeel groot te zijn, maar goed, ook ik word niet blij van deze pluim
Ik heb de hele winter de verwarming niet aan, doe gewoon twee extra truien aanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
NEEEEE
Ik zit 3 dagen zonder verwarming vanaf de 26e
De onderste run is van 12 uur eerder. Daarboven is de meest recente run.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:21 schreef RemcoW23 het volgende:
Vreemd..
Hier schiet de pluim naar beneden voor eind maart (23 t/m 26e). Beetje wazig want veel groene lijnen zitten op normale temperaturen. Control en Oper zitten helemaal naar beneden.
[ afbeelding ]
En in de 15 daagse gaan Control en Oper voor diezelfde dagen al naar de 15 graden met daarna uitschieters naar 18:
[ afbeelding ]
Ze komen allebei van het KNMI af dus ik snap niet echt waarom er 20 graden verschil in de control/oper lijnen zit
Ah ok bedankt. Wat 12 uurtjes al niet met een pluimpje kunnen doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De onderste run is van 12 uur eerder. Daarboven is de meest recente run.
Tja, de ene avond wordt je blij gemaakt met een warmere pluim om volgende ochtend weer chago wakker te worden met een koudere pluim...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ah ok bedankt. Wat 12 uurtjes al niet met een pluimpje kunnen doen
Het laat alleen naar zien dat ze het niet weten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tja, de ene avond wordt je blij gemaakt met een warmere pluim om volgende ochtend weer chago wakker te worden met een koudere pluim...
Laatste 2 pluimen werden steeds weer kouder, kijken wat die van morgenochtend bied..
Tja, dit is de eerste winter dat ik er vrij groot belang bij heb dat ie zacht zou verlopen en kort zou duren. Wil nog wel eens pech hebben, sorry jongensquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het laat alleen naar zien dat ze het niet weten.
Maar, kom nou, ijsdagen eind maart in De Bilt, dat zou de start van de nieuwe kleine ijstijd moeten betekenen. Sinds 1901 is er nooit een ijsdag geweest ná 12 maart...
In de pluim zouden dat 24, 25, 26 maart zijn.
Geldt voor mij ook. Zonder verwarming aan, is het niet leuk dat de winter zo lang duurt. In mijn omgeving krijg ik al opmerkingen: "lekkere winter heb je uitgekozen voor je experiment"quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tja, dit is de eerste winter dat ik er vrij groot belang bij heb dat ie zacht zou verlopen en kort zou duren. Wil nog wel eens pech hebben, sorry jongens
Eens moet een eerste keer zijnquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar, kom nou, ijsdagen eind maart in De Bilt, dat zou de start van de nieuwe kleine ijstijd moeten betekenen. Sinds 1901 is er nooit een ijsdag geweest ná 12 maart...
Van mij hoeft het niet, maar volgens mij heb ik dat al vaak genoeg geroepen hierquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En 5 april 1911 was een ijsdag in Den Helder, Beek en Vlissingen...
Eens, eens, eens!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet, maar volgens mij heb ik dat al vaak genoeg geroepen hier
Precies, wij zijn het wel eens met elkaar!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eens, eens, eens!
Lente in april graag, zomer in juni!
Tja, langetermijnvoorspellingen, daar hebben we wat aan...quote:zaterdag 23 maart tot en met zaterdag 30 maart Wisselvallig. 50% kans op (vrij) koud weer met soms winterse neerslag, 50% kans op normale of bovennormale temperaturen.
Zo langzamerhand krijg ik bewondering voor je uithoudingsvermogenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geldt voor mij ook. Zonder verwarming aan, is het niet leuk dat de winter zo lang duurt. In mijn omgeving krijg ik al opmerkingen: "lekkere winter heb je uitgekozen voor je experiment"
Ik dacht al drie keer dat het voorbij was, maar steeds begint de winter opnieuw... Vorige week 15 graden, nu weer 11. Volgende week weer 15 dus.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:06 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zo langzamerhand krijg ik bewondering voor je uithoudingsvermogen
Ik ken het gevoel, broederquote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik dacht al drie keer dat het voorbij was, maar steeds begint de winter opnieuw... Vorige week 15 graden, nu weer 11. Volgende week weer 15 dus.
Ach, niet aan storen, het KNMI is helemaal de weg kwijt. Zij zijn de enigen die dat momenteel voorspellen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:48 schreef viagraap het volgende:
Dafuq is er met de pluim gebeurd?Gisteren keek ik nog en toen werd het langzaamaan warmer, nu gaan de belangrijkste lijntjes ineens voor temperaturen onder het vriespunt overdag.
Gisteravond laat waren er heel wat modellen die voor kouder weer gingen,kijk hier eigenlijk niet van op.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:48 schreef viagraap het volgende:
Dafuq is er met de pluim gebeurd?Gisteren keek ik nog en toen werd het langzaamaan warmer, nu gaan de belangrijkste lijntjes ineens voor temperaturen onder het vriespunt overdag.
GFS spreekt over koud weer. Overdag net boven nul, s'nachts eronder. Hier is het overigens begonnen met sneeuwen. -1 ook op het moment. Vandaag en morgen overleven, dinsdag weer 20 gradenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, niet aan storen, het KNMI is helemaal de weg kwijt. Zij zijn de enigen die dat momenteel voorspellen.
Amen! Hoe mooi ik de winter ook vind, nu heel graag de lente in. Met een goeie zomer en een indian summer na tot ergens in Oktober. Flinke onstuimige herfst erachter en dan weer een killerwinter! Alleen de lente dan wat eerder graag.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eens, eens, eens!
Lente in april graag, zomer in juni!
Ik heb nog wat lente van het vorig jaar gehamsterd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:08 schreef MissHobje het volgende:
Wegens de crisis is de lente momenteel slecht verkrijgbaar, de eerst volgende levering van zachte lente lucht met wen vleugje zon, wordt verwacht op 1 april!
New Mini Ice Age is upon usquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
in de 19 eeuw kwam er ook ijsdagen voor later in maart dan nu het geval is. het extreemste voorbeeld is 1845 het was toen heel de maand maart koud. met nog ijsdagen rond 20 maart. pasen viel in dat jaar vroeg. dus ze konden schaatsen met pasen.quote:
1845 is héél lang geleden en er werd op andere plekken gemeten, daar kun je moeilijk eerlijk mee vergelijken. (en zelfs toen dus geen ijsdagen eind maart, maar t/m de 17e)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
in de 19 eeuw kwam er ook ijsdagen voor later in maart dan nu het geval is. het extreemste voorbeeld is 1845 het was toen heel de maand maart koud. met nog ijsdagen rond 20 maart. pasen viel in dat jaar vroeg. dus ze konden schaatsen met pasen.
Helemaal mee eens. Maar winter in de lente is gewoon abjectquote:Op zondag 17 maart 2013 00:35 schreef GekkePoes het volgende:
Er zullen bij elk seizoen haters zijn. Maar ik haat alleen op al die airco's die ze overal neerzetten. ik walg er van. Ik vind het heerlijk dat het een beetje warm is, en dan blaast er ineens koude lucht over je in een winkel of kantoor, en heb je dan buiten ineens weer last van de warmte. Of mensen die in de auto de airco op zuidpool zetten. nee dank je.
VERANDEREND klimaat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:46 schreef Adelante het volgende:
1845, we zitten nu in een opwarmend klimaat volgens Al Gore
Koude opgerot!
Als het voorjaar straks losbarst moet jij de eerste dagen buiten gaan zitten om het warm te krijgen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter de verwarming niet aan, doe gewoon twee extra truien aan
11 graden nu, best ok.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:08 schreef MissHobje het volgende:
Wegens de crisis is de lente momenteel slecht verkrijgbaar, de eerst volgende levering van zachte lente lucht met wen vleugje zon, wordt verwacht op 1 april!
Voor jou ja, ik kan me never nooit opwarmen bij kou, ik heb altijd paarse versteende handen dan. En van warmte op zomernachten heb ik juist nooit last van. Ik denk altijd hoe kun je het nou warm krijgen als je gewoon stil ligt?quote:Op zondag 17 maart 2013 08:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb toch echt liever -20 dan +30+ graden en vochtigheid van 70/80%.
Punt is dat je tegen de kou wel kunt opwarmen, maar tegen de hitte dus niet + slapeloze nachten omdat het zo fucking warm is in de slaapkamer.
Airco? Nee niet in huis dat wordt een dure energyrekening
Klopt, daar doe ik het ook voor.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Als het voorjaar straks losbarst moet jij de eerste dagen buiten gaan zitten om het warm te krijgen.
ik zei het toch,we gaan gewoon richting de 15 graden en misschien wel naar de eerste 20 graden van dit jaarquote:
Nog voor september svpquote:Op zondag 17 maart 2013 18:33 schreef Wessell het volgende:
[..]
ik zei het toch,we gaan gewoon richting de 15 graden en misschien wel de eerste 20 graden van dit jaar
In april pas. In maart een tijdje 10 graden (na nog wat koudere dagen deze week).quote:Op zondag 17 maart 2013 18:33 schreef Wessell het volgende:
[..]
ik zei het toch,we gaan gewoon richting de 15 graden en misschien wel naar de eerste 20 graden van dit jaar
Knmi heeft het over boven normaal ik ben de 28e jarig en ik heb bijna altijd zacht zonnig weer gehad op mijn verjaardagquote:Op zondag 17 maart 2013 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In april pas. In maart een tijdje 10 graden (na nog wat koudere dagen deze week).
quote:Op zondag 17 maart 2013 19:09 schreef alors het volgende:
Waar zien jullie die temperaturen? De pluim komt al niet eens boven de 10 graden uit... () Ik geloof er niks van, april zal ook wel kut worden.
Hier hetzelfde. Moet constant bij doorgeven meterstand een reden opgeven dat ik zo weinig gebruik. Met keuzes zoals "lange vakantie, niet bewoond ivm werk buitenland, meter kapot). Ze nemen de meterstand nooit over als ik deze zelf opgeef. Achteraf natuurlijk wel....slecht prognosemodelquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb de hele winter de verwarming niet aan, doe gewoon twee extra truien aan
11 graden nu, best ok.
That's the spiritquote:Op zondag 17 maart 2013 19:09 schreef alors het volgende:
Waar zien jullie die temperaturen? De pluim komt al niet eens boven de 10 graden uit... () Ik geloof er niks van, april zal ook wel kut worden.
Hah, ik heb Greenchoice, die verachten dat je bespaard, dus doen niet moeilijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:15 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Moet constant bij doorgeven meterstand een reden opgeven dat ik zo weinig gebruik. Met keuzes zoals "lange vakantie, niet bewoond ivm werk buitenland, meter kapot). Ze nemen de meterstand nooit over als ik deze zelf opgeef. Achteraf natuurlijk wel....slecht prognosemodel
Hier (omg Ommen) ook... Bahquote:Op maandag 18 maart 2013 00:24 schreef overcast666 het volgende:
Het sneeuwt hier gewoon in omgeving Giethoorn
Dat is gewoon een vliegtuigquote:Op maandag 18 maart 2013 00:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Er staat ook een vallende ster op, rechts midden
Ik hoop dat het weg is in de ochtendquote:Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef Pino112 het volgende:
Hier ook, ben benieuwd hoeveel er ligt vanochtend.
Een beetje ver weg nogquote:Op maandag 18 maart 2013 09:38 schreef Xenorium het volgende:
Wow, op weeronline 17 graden 30 maart! En zon!
Weeronlinequote:Op maandag 18 maart 2013 09:38 schreef Xenorium het volgende:
Dat niet alleen. Het is ook nog eensquote:
Maar goed dat ik 2 april naar Nederland komquote:Op maandag 18 maart 2013 18:03 schreef Adelante het volgende:
Ik zie juist overal redelijk positieve pluimen, eind maart boven de 15 graden
Stad waarin ik woon ligt op 50 tot 500 meter hoogte (weinig steden op de wereld met zoveel relief als deze stadquote:Op maandag 18 maart 2013 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Daar in Bulgarije wisselt het echt wel heel erg per dag he momenteel? Is dat omdat het hoog ligt of zo?
quote:Op maandag 18 maart 2013 09:38 schreef Xenorium het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2013 21:54 schreef INViCTuS het volgende:
WTF is dit nu weer dan? Wat denken ze nou zelf...
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja en weer die smerige oostenwindquote:Op maandag 18 maart 2013 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zou weeronline met alle plezier en fun willen hacken en al die temperaturen omgooien naar 50+ graden overdag en -50 in de nachten![]()
Ooooh wat wil ik de reacties zien van hun![]()
Dokkum
[ afbeelding ]
Heldquote:Op maandag 18 maart 2013 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zou weeronline met alle plezier en fun willen hacken en al die temperaturen omgooien naar 50+ graden overdag en -50 in de nachten![]()
Ooooh wat wil ik de reacties zien van hun![]()
Dokkum
[ afbeelding ]
Gaat leuk worden zondag als ik over het strand van Zandvoort moet hardlopen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:06 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en weer die smerige oostenwindvoor het weer zou ik echt wel willen emigreren, wat een ellende dit, gebed zonder eind zo
quote:
Laat die winter dan ook echt steenkoud worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:32 schreef Gitank2 het volgende:
2013 kan de prullenbak in? en dan op naar de steenkoude winter 2013 - 14.
Alhoewel het vandaag hier toch wel lenteachtig aanvoelde met de zon erbij
18 juni 1955 (-0.8)quote:Op maandag 18 maart 2013 22:36 schreef Nattekat het volgende:
Donderdag 28 maart, de dag dat het eindelijk stopt met vriezen. Record?
Hmm blijkt dat het ooit ook in juni heeft gevroren
Topidee!!quote:Op maandag 18 maart 2013 22:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Kunnen we niet gaan protesteren in Den Haag? Geert Wilders heeft nu toch zo'n verzet opgericht. Wij pikken het niet langer. We eisen lente!! Nu!!
Dat probleem heb ik ookquote:Op maandag 18 maart 2013 22:28 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Gaat leuk worden zondag als ik over het strand van Zandvoort moet hardlopen.
Ik heb hem nooit leuk gevonden...quote:Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef beantherio het volgende:
Vinden jullie de winter niet meer leuk dan?
Al ruim een maand niet meer.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef beantherio het volgende:
Ik besef me dat ik niet zo'n fanatieke winterliefhebber ben.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:46 schreef beantherio het volgende:
April 2012 schijnt waardeloos geweest te zijn, de eerste drie weken zelfs 'uitgesproken koud' (7 graden ofzo, zouden we nu warm noemen...).quote:Op maandag 18 maart 2013 23:35 schreef beantherio het volgende:
Het weer van (dinsdag) precies een jaar geleden: http://nos.nl/video/35327(...)t-19-maart-2012.html
Kortom: voorjaar!
Als het een ijsdag wordt, is het een heel dik record ja.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:36 schreef Nattekat het volgende:
Donderdag 28 maart, de dag dat het eindelijk stopt met vriezen. Record?
Hmm blijkt dat het ooit ook in juni heeft gevroren
Afgelopen 2 jaar was het bij de Circuitrun perfect weer met zon - weinig wind en een graad of 12. Gaat niet helemaal gebeuren nu...quote:Op maandag 18 maart 2013 22:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik ookToch de muts/handschoenen maar weer opzoeken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |