abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:57:40 #1
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_123995332

Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
Severeweatheroutlook Benelux weer (Nederlands)
Meteo-Service.nl
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)

KNMI begrippen (nederlands)
Extreem weer begrippen (nederlands)
Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)

Kanaalrat
Polar Low
Windschering
CAPE + Liftedindex
GFS & Europese weermodel

WKN / Weerfoto's 2012

[ Bericht 10% gewijzigd door INViCTuS op 13-03-2013 10:19:15 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 09:58:21 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_123995354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:57 schreef INViCTuS het volgende:
VOL
Zat je daar op te wachten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:01:40 #3
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_123995452
het wil maar geen lente worden. nog een kouder pluim.
http://www.weerplaza.nl/1(...)oth_pluim&element=tt
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:02:07 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_123995464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zat je daar op te wachten?
Nee, ik reageerde op 4 berichten boven mijn post. En om er dan 1 open te houden vind ik ook nie nodig.

Zal gelijk is wat andere foto's zoeken...
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 10:03:28 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_123995501

Nog uit het vorige topic
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_123995593
:{ warmteliefhebbers zijn de afgelopen jaren ook niet verwend he. Vorig jaar zo'n slechte zomer en nu weer zo'n koude en eindeloze winter.
know'm sayin?
word? word.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 10:11:23 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_123995727
quote:
9s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:06 schreef alors het volgende:
:{ warmteliefhebbers zijn de afgelopen jaren ook niet verwend he. Vorig jaar zo'n slechte zomer en nu weer zo'n koude en eindeloze winter.
De zomer viel wel mee, was gewoon erg kort. De koude dagen was ik gelukkig in Italië en het bijna warmterecord was ik hier :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:12:07 #8
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_123995745
Ik vond de winter niet overdreven koud maar wel erg lang duren...
Never Stop Exploring!
pi_123995753
De zomer viel helemaal niet mee. Omdat het een weekend heel heet was denken mensen meteen dat het een goede zomer was. Ik zie cijfers van de horeca en dan zie je gewoon dat die heel slecht waren vorige zomer omdat er maar een paar terrasdagen zijn geweest.
pi_123995777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vond de winter niet overdreven koud maar wel erg lang duren...
Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:21:04 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123995984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.
Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_123996045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.
Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.
know'm sayin?
word? word.
pi_123996152
Zo is dat!
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:28:06 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123996159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:23 schreef alors het volgende:

[..]

Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.
Een hellmangetal van nog geen 70 zegt wat mij betreft alles. Deze winter valt net in de top 50. In de laatste tien jaar zijn er al vier koudere winters geweest. Het is dus alles behalve een koude winter. Dat het kouder is dan gemiddeld wil niet zeggen dat het ook direct een lange koude winter is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_123996210
Dat komt dan omdat er bijvoorbeeld in de winters van de laatste drie jaar extreem lage temperaturen zijn gemeten en dat was nu niet het geval.

Maar ik denk als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal vriesdagen dit jaar, of bijvoorbeeld het aantal dagen onder 5 graden, dat je veel hoger uit komt.

En voor mensen die veel buiten komen, zijn dat vervelende dagen (slepen met water voor dieren omdat het bevriest, niet buiten kunnen paardrijden of hardlopen, veel last op de wegen etc.).
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:40:35 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123996502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat komt dan omdat er bijvoorbeeld in de winters van de laatste drie jaar extreem lage temperaturen zijn gemeten en dat was nu niet het geval.

Maar ik denk als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal vriesdagen dit jaar, of bijvoorbeeld het aantal dagen onder 5 graden, dat je veel hoger uit komt.

En voor mensen die veel buiten komen, zijn dat vervelende dagen (slepen met water voor dieren omdat het bevriest, niet buiten kunnen paardrijden of hardlopen, veel last op de wegen etc.).
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!

Niet zo overdrijven hoor want dan wordt het helemaal zo zwaar wanneer er eens een winter is die echt koud is.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:43:09 #17
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_123996596
Flinke sneeuwval gehad vanmorgen, korte tijd 1cm :)
En nu? Zon zon zon zon zon zon zon zon zon zon zon
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:43:45 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123996617
Nogmaals, hoe hellman er uit ziet :

Streng (meer dan 300)
Zeer koud (tussen 160 en 300)
Koud (tussen 100 en 160)
Normaal (tussen 40 en 100)
Zacht (tussen 20 en 40)
Zeer zacht (tussen 10 en 20)
Buitengewoon zacht (Minder dan 10)

Zit gewoon dus nog behoorlijk ver van een koude winter vandaan.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:44:46 #19
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_123996648
deze winter duurt alleen lang en pas maar een half graad te koud.
eerste helft december was koud. van 15 december tm 10 januari extreme zacht herinner jullie dat nog toen sprongen veel elzenknoppen open en bloeiden er zelfs speenkruid. 10 januari tm 26 januari koud maar niet extreem koud. 26 januari tm 31 januari temperatuur loopt weer op naar de temperatuur boven de 10. een paar dagen later daalt de temperatuur naar 5 graden. de maand februari was kouder dan gemiddeld niet extreem koud. februari was ook wel een kwakkelmaand. dus al met al is de winter iets kouder dan normaal. misschien wordt de lente ook wel koud. de laatste jaren waren de lentes veel te warm.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 10:44:58 #20
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_123996658
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!

Niet zo overdrijven hoor want dan wordt het helemaal zo zwaar wanneer er eens een winter is die echt koud is.
Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:46:15 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123996698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.
Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.
pi_123996726
Zo extreem koud was het afgelopen drie jaar trouwens ook niet. Wel veel sneeuw.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_123996797
Hardlopen kan prima als het onder nul is vind ik. Water voor dieren moet inderdaad vaak ververst worden omdat het anders bevriest.
De chaos op de weg valt bij alleen kou erg mee. Sneeuw en ijzel zijn vervelender ja, maar al met al... Zolang het geen extreem winterweer is, zijn alle activiteiten goed te doen lijkt me.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 10:50:26 #24
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_123996854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.
Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.
pi_123996955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.
Dat klopt niet helemaal, eerste helft van de winter was vrij zacht. Het enige extreme is misschien dat het nu nog vrij koud is voor midden maart.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_123997000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef pietkanarie het volgende:
Hardlopen kan prima als het onder nul is vind ik. Water voor dieren moet inderdaad vaak ververst worden omdat het anders bevriest.
De chaos op de weg valt bij alleen kou erg mee. Sneeuw en ijzel zijn vervelender ja, maar al met al... Zolang het geen extreem winterweer is, zijn alle activiteiten goed te doen lijkt me.
Vind jij ja, ik krijg met dat weer van gister hoofdpijn en ik krijg het benauwd omdat ik die koude lucht inademen echt hels vind. Om maar niet te spreken over loopneuzen en paars aangelopen handen enzo.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:57:34 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123997101

Compleet niets bijzonder aan. Kouder dan gemiddeld maar niet koud.
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:02:31 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_123997295
Hier was de winter overigens relatief zacht.

7.4 overdag voor januari, -3.9 s'nachts
Februari was met 10.2 en 1.9 al helemaal zacht en maart lijkt gewoon warm te blijven O+

December was nog het koudst met 5.1 en -4.6
pi_123997742
Te koud, te warm, normaal... BlaBlaBla...

Het is nu gewoon tijd voor lente, klaar!
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:16:58 #30
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_124000177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef tribalwars het volgende:
deze winter duurt alleen lang en pas maar een half graad te koud.
eerste helft december was koud. van 15 december tm 10 januari extreme zacht herinner jullie dat nog toen sprongen veel elzenknoppen open en bloeiden er zelfs speenkruid. 10 januari tm 26 januari koud maar niet extreem koud. 26 januari tm 31 januari temperatuur loopt weer op naar de temperatuur boven de 10. een paar dagen later daalt de temperatuur naar 5 graden. de maand februari was kouder dan gemiddeld niet extreem koud. februari was ook wel een kwakkelmaand. dus al met al is de winter iets kouder dan normaal. misschien wordt de lente ook wel koud. de laatste jaren waren de lentes veel te warm.
wat een drama verhaal :')

Ik heb op een of twee dagen na elke dag gefietst, heb geen last gehad van de wegen, heb wel veel last gehad van mensen die niet weten hoe je met besneeuwde wegen om moet gaan.

Misschien zoeken ze bij de telegraaf nog iemand om stukjes over het weer te schrijven :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_124001060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:54 schreef alors het volgende:

[..]

Vind jij ja, ik krijg met dat weer van gister hoofdpijn en ik krijg het benauwd omdat ik die koude lucht inademen echt hels vind. Om maar niet te spreken over loopneuzen en paars aangelopen handen enzo.
Daarom had ik er ook bewust achter gezet ' vind ik'. Want het zal niet voor iedereen gelden. Het verkouden zijn en hoofdpijn hebben, heb ik dan weer in de zomer. In de winter ben ik in het algemeen het meest fit. Als je last hebt van kou kan ik me wel voorstellen dat je de winter het liefst zo snel mogelijk ziet verdwijnen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Forum Admin woensdag 13 maart 2013 @ 12:49:45 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124001258
Het was geen extreem koude winter, maar een hele vervelende die niet weggaat en steeds halfbakken terugkomt, daarom zijn zoveel mensen het zat. Het is gemiddeld misschien niet heel koud geweest..maar het is behoorlijk lang vies koud geweest, met een gevoelstemperatuur die best laag was. Weinig zon.. dáárom vinden mensen dit een kutwinter. Het was geen winter met blauwe luchten enzo. Hij was guur.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124003072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen.
Dat heeft met de bevroren grond te maken en kans op blessures. Als een paard een peesblessure heeft kun je die al afschrijven.
pi_124005359
FF een Limburgs record
Het weer in Limburg

De afgelopen nacht en vanochtend vroeg is het volgens Meteo Limburg voor de tijd van het jaar recordkoud geweest.
De laagste temperatuur van ons land werd in het Selzerbeekdal te Vijlen-Mamelis gemeten met -15,1 graden
op de normale waarnemingshoogte van anderhalve meter.

Het is vanmiddag wisselend bewolkt met opklaringen. Het blijft op een lichte sneeuwbui na, droog. De wind uit ZW tot W is slechts zwak en af en toe matig (2-3). Het wordt vanmiddag tijdens zonnige perioden slechts 1 à 2 graden.
Vanavond is het vrijwel overal droog en naast wolkenvelden zijn er brede opklaringen. Bij een zwakke (2) WNW wind gaat het matig vriezen en in de loop van de avond is het -5 tot -8 graden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een gezever over de iets langere winter.
ik vind als je zo een negatieve instelling hebt
dat je het dan erger voor jezelf maakt
dan dat het is.

A. je kunt naar buiten
B. het is droog

En volgende week mag je hier gaan zeiken over de regen....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:43:57 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_124005673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:36 schreef -CRASH- het volgende:
FF een Limburgs record
Het weer in Limburg

De afgelopen nacht en vanochtend vroeg is het volgens Meteo Limburg voor de tijd van het jaar recordkoud geweest.
De laagste temperatuur van ons land werd in het Selzerbeekdal te Vijlen-Mamelis gemeten met -15,1 graden
op de normale waarnemingshoogte van anderhalve meter.

Het is vanmiddag wisselend bewolkt met opklaringen. Het blijft op een lichte sneeuwbui na, droog. De wind uit ZW tot W is slechts zwak en af en toe matig (2-3). Het wordt vanmiddag tijdens zonnige perioden slechts 1 à 2 graden.
Vanavond is het vrijwel overal droog en naast wolkenvelden zijn er brede opklaringen. Bij een zwakke (2) WNW wind gaat het matig vriezen en in de loop van de avond is het -5 tot -8 graden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een gezever over de iets langere winter.
ik vind als je zo een negatieve instelling hebt
dat je het dan erger voor jezelf maakt
dan dat het is.

A. je kunt naar buiten
B. het is droog

En volgende week mag je hier gaan zeiken over de regen....
zeiken over de regen, krijg je alleen maar meer regen :P
pi_124005814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:43 schreef Klonk het volgende:

[..]

zeiken over de regen, krijg je alleen maar meer regen :P
:+
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:10:11 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124006642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Te koud, te warm, normaal... BlaBlaBla...

Het is nu gewoon tijd voor lente, klaar!
Deze man weet :Y

Ik ben er ook wel klaar mee. Wij hadden deze winter tennisles, buiten. Ongeveer de helft van de lessen zijn uitgevallen wegens regen, sneeuw en/of bevroren baan. Gevoelsmatig was (is ;( ) dit een lange, koude winter. Vanwege het telkens opnieuw terugkeren van de kou en het feit dat de gevoelstemperatuur vaak zo laag ligt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_124006932
Was vorige week in Oostenrijk... schitterend weer. Veel zon en tussen 10 en 15 graden. Had gehoopt op lenteweer bij terugkomst, maar nu krijg ik dit.... :(

Wie is hiervoor verantwoordelijk!? o|O
pi_124006964
En in Den Haag doen ze er ook al helemaal niks aan!
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:52:00 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124008230
Er komt een buiengebied aan richting Twente? Regent het hard?
Is hier volgens buienradar namelijk precies om Hockeytijd (van dochter) :(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:37:58 #41
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124010305
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:57 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]

Compleet niets bijzonder aan. Kouder dan gemiddeld maar niet koud.
Maar wel als een jojo, dat maakt het een heel aparte winter.
En de koude van dit moment is zeer uitzonderlijk.

Vandaag opnieuw een ijsdag in Maastricht. Dat zou een record voor Zuid-Nederland geweest zijn, ware het niet dat er blijkbaar één keer een ijsdag in april is geweest.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:40:45 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124010450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Was vorige week in Oostenrijk... schitterend weer. Veel zon en tussen 10 en 15 graden. Had gehoopt op lenteweer bij terugkomst, maar nu krijg ik dit.... :(

Wie is hiervoor verantwoordelijk!? o|O
Vorige week was het hier ook goed. Beter dan dat zelfs ;)
pi_124010507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:52 schreef MaLo het volgende:
In Almelo is het echt gigantisch aan het sneeuwen nu
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 16:43:46 #44
8781 crew  Frutsel
pi_124010621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:52 schreef MaLo het volgende:
Sneeuw! :P
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:43:57 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124010631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een grapje maakte!
In Utrecht is het weer zomer (achter glas), prachtige blauwe lucht en 5 graden.
pi_124010656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een grapje maakte!
In Utrecht is het weer zomer (achter glas), prachtige blauwe lucht en 5 graden.
Hier tot een uur geleden ook, compleet blauwe lucht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 16:54:28 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124011115
Aan de horizon zie ik mijn laatste kans om de komeet te zien verdwijnen :{

Nu is het nog prachtig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 16:57:05 #48
8781 crew  Frutsel
pi_124011212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Aan de horizon zie ik mijn laatste kans om de komeet te zien verdwijnen :{

Nu is het nog prachtig.
In november betere kansen :P
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:02:13 #49
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124011418
Hier in Twente is weer wat sneeuw gevallen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:05:14 #50
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124011551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:41 schreef Remzz het volgende:

[..]

Hier in O'zaal heeeeeeeel lichte sneeuw, nauwelijks waarneembaar gelukkig :P
pi_124012447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:05 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hier in O'zaal heeeeeeeel lichte sneeuw, nauwelijks waarneembaar gelukkig :P
Ik zit nog iets verder naar het oosten, hier ook lichte sneeuw, ik ging net even een uurtje lopen omdat 't zo heerlijk zonnig was, onderweg trok het dicht en nu sneeuwt het weer. Benieuwd of het gedoe uit Almelo hier nog heen komt.

Edit: het begint nu aardig door te sneeuwen

[ Bericht 3% gewijzigd door Gwywen op 13-03-2013 17:29:02 ]
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:42:45 #52
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124013240
Correctie: het sneeuwt nu hard met dikke vlokken :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:44:45 #53
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_124013317
Echt, 1 sneeuwbui en gelijk een gesloten sneeuwdek, geen gras meer te zien. Eigenlijk moet ik trainen vanavond...
Never Stop Exploring!
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:46:23 #54
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124013378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, 1 sneeuwbui en gelijk een gesloten sneeuwdek, geen gras meer te zien. Eigenlijk moet ik trainen vanavond...
Hier niet, sneeuw blijft gelukkig niet liggen :)
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:48:19 #55
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_124013472
Hier was de temperatuur pas laat boven nul en is ook niet veel hoger gekomen dan om en nabij de 1.5.
Never Stop Exploring!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 17:50:30 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124013563
Rond 12 was hier alle sneeuw (zo ver er lag) al verdwenen en het is nog steeds boven 0. Toch heeft het nog aardig gesneeuwd vandaag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:13:16 #57
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_124014354
Op de terugweg van m'n werk (Tilburg - Eindhoven) wel een vette sneeuwbui gehad. Ik reed zo'n mooie dreigende donkerbeige lucht tegenmoet en toen begon het te sneeuwen. Wat vrij zeldzaam is in Nederland is dat iedereen op de snelweg gewoon met een gangetje van 100~110 km/u door die sneeuwbui heen reed, ookal nam het zicht best wel terug.

Vooral het einde van de neerslagkern was zeer scherp begrenst, van het ene moment zware sneeuw op geen neerslag. Eenmaal uit de neerslagkern leek het in de binnenspiegel op een muur. :D
pi_124014632
Er komen de meest mooie wolkenformaties langs kantoor drijven O+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124014685
quote:
17s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:21 schreef minthy het volgende:
Er komen de meest mooie wolkenformaties langs kantoor drijven O+
Pas maar op, het begint straks zo te onweren als een gek :P
pi_124014796
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Pas maar op, het begint straks zo te onweren als een gek :P
Nare kwibus!

Ik zag net wel een aambeeld-achtig iets langsschuiven, maar het lijkt me toch sterk :P
Tante minthy!! O+
pi_124014814
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:25 schreef minthy het volgende:

[..]

Nare kwibus!

Ik zag net wel een aambeeld-achtig iets langsschuiven, maar het lijkt me toch sterk :P
Pas maar op dat je geen aambeien ziet langs schuiven :P
pi_124014833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:26 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Pas maar op dat je geen aambeien ziet langs schuiven :P
Dat zou kunstig zijn op 5 hoog :D
Tante minthy!! O+
pi_124014845
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:27 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zou kunstig zijn op 5 hoog :D
Dat zeker :D
Maar ik heb het idee dat er straks wel eens een fikse onweersbui zou kunnen ontstaan. :D
pi_124015779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat zeker :D
Maar ik heb het idee dat er straks wel eens een fikse onweersbui zou kunnen ontstaan. :D
Niet!! :{w
Tante minthy!! O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 18:55:36 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124016015
Mooi, ik kan de maansikkel zien, waar is die komeet? :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:16:19 #66
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_124017047
Maansnikkel? :9
Never Stop Exploring!
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:16:24 #67
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_124017058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:55 schreef Nattekat het volgende:
Mooi, ik kan de maansikkel zien, waar is die komeet? :D
gisteren toch?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 19:31:33 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124017925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

gisteren toch?
Vandaag ook, minder helder maar nog steeds zichtbaar.

Ik kan hem helaas nog niet spotten :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2013 @ 20:00:55 #69
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_124019870
Onweersklap hier net. :)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:43 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124019994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:00 schreef Stephan5 het volgende:
:o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_124020064
http://www.kmi.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html

ik heb geen zin om het te typen ;)
Werewolf
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2013 @ 20:23:21 #72
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_124021559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:o
Ook opgepikt door buienradar. De ontlading is zelfs vanuit Schiedam gezien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2013 @ 20:26:11 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124021819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:23 schreef Stephan5 het volgende:

[..]

Ook opgepikt door buienradar. De ontlading is zelfs vanuit Schiedam gezien.
Wow, die zou ik ook opgemerkt moeten hebben. (Leiden) Helaas zit mijn kamertje op het zuiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2013 @ 20:39:25 #74
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_124022808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wow, die zou ik ook opgemerkt moeten hebben. (Leiden) Helaas zit mijn kamertje op het zuiden.
Hij was iets ten zuiden van Haarlem, ik denk Tussen de Kaagbaan en Heemstede in. Het zou een vrij zeldzame landings-AIL geweest kunnen zijn. :)
pi_124023768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:00 schreef Stephan5 het volgende:
Kleintje dan? Buienradar meldt geen bliksem het afgelopen uur.
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2013 @ 21:05:12 #76
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_124024601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kleintje dan? Buienradar meldt geen bliksem het afgelopen uur.
Niet vanaf 20.00 nee. Hij vond plaats rond 19.35 en is wel degelijk geregistreerd. ;)
Op blids.de staat hij ook keurig.
pi_124037135
Sneeuwbuitje omg. Nijmegen. Denk dat ie maar van korte duur is trouwens, is ook niet veel te zien op de radar.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:54:58 #78
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124038127
hier sneeuwbuien in oost brabant in kort tijd 3 a 4 cm sneeuw.
pi_124038144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:54 schreef tribalwars het volgende:
Pff reed vanmorgen vlakbij Heesch (net voor Oss) en zag al wazige muur voor me.
Eerst reed iedereen 120 - 140 maar naarmate je de bui in reed zach je echt niks meer, zelfs de weg niet meer. Toen toch maar gas los gelaten :')

Ook nog vlak voor ewijk een flinke sneeuwbui gehad.

Collega net: Crazy-M je moet even opletten dat de politie je niet ziet, want je kenteken voor is niet meer leesbaar. Ik zo: Vindt je het gek als het zo hard sneeuwt onderweg :P Hier had het niks meer gedaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_124038990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:54 schreef tribalwars het volgende:
Dit dus. In Oss ligt enkele cm sneeuw :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124039143
Met het wakker worden verdomme alwéér sneeuw. :r
pi_124040463
Woensdag 27 maart, ik zag 16 graden voorbijkomen op weeronline.nl

Is it for real?? :7
pi_124040524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Xenorium het volgende:

_O_ I hope so!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 maart 2013 @ 10:24:01 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124040869

Bijna hele land sneeuw, enkel in het zuidoosten een echt dek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_124040985
quote:

Waarschijnlijk niet, want weeronline. Als er al een voorspellende gave is van die site, is dat je precies het tegenovergestelde moet aannemen van wat ze voorspellen :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124042562
Behoorlijke sneeuwbui in Den Haag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 maart 2013 @ 11:27:20 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_124042923
En de zon is terug
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:29:16 #88
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_124042982
Paar zielige vlokjes, dat is het zo'n beetje vandaag :P En zon!
pi_124043246
Morgen opnieuw sneeuw in het Z-Oosten :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:47:17 #90
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_124043602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen opnieuw sneeuw in het Z-Oosten :r
Oost en zuid-oost inderdaad. Ik hoop het eigenlijk niet want dan zie ik het wel weer gebeuren dat de wedstrijd zaterdag wordt afgelast en moeten nog meer inhalen doordeweeks....

http://www.weerplaza.nl/w(...)eft+nog+niet+op/1553
Never Stop Exploring!
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:36:05 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124045191
quote:

Wie weet.
Maar 11 graden is waarschijnlijker.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 14 maart 2013 @ 12:36:45 #92
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124046453
Normaal gaan wij deze week altijd skieen, maar door een blessure van mijn man slaan we een keertje over. Toen ik het hoorde (november) vond ik het heel jammer, maar nu ben ik eigenlijk blij om, heb wel genoeg sneeuw en kou gezien dit jaar.

Nu lekker kijken hoe de allerlaatste sneeuw deze winter voor de zon verdwijnt. En dan laat maar komen: lammetjes, kikkertjes, insekten, zon, regen, lente!
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:08:52 #94
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_124048073
In de zon is het best lekker weer vandaag eigenlijk! (Z-O Brabant)
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:13:43 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_124048210
Goed te merken dat het weer aan het omslaan is. We gaan hier het restje koude ontvangen dat Nederland aan het verlaten is. Het is grijs en een graadje of dertien, windstoten tot windkracht 8. Vanaf morgen trekt de koude het land in en krijgen we een dagtemperatuur rond het vriespunt met -6 in de nacht. Zondag zal iets warmer worden en daarna keert de lente terug en zal het weer rond de 20 graden zijn. Klein dipje dus :P
  Forum Admin donderdag 14 maart 2013 @ 15:00:21 #96
pi_124049670
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:36 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie een stijgende lijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124049800
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zie geen stijgende lijn.
  Forum Admin donderdag 14 maart 2013 @ 15:04:55 #98
pi_124049821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:04 schreef Mestras het volgende:

[..]

donderdag 14 maart 2013 @ 16:34:49 #99
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:52:32 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124053904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
En alweer een mooie zonnige dag!
Met het aantal zonuren in maart komt het vast wel goed.
Maar die gemiddelde temperatuur... gaat echt geen 6,2 graden worden :(
Koudste maart sinds 1987?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')