SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik wil eigenlijk best even een rondje gaan doen, maar het is zó ontzettend koud en de wind helpt daar ook niet echt bij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Goed aankleden en wat harder lopenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil eigenlijk best even een rondje gaan doen, maar het is zó ontzettend koud en de wind helpt daar ook niet echt bij.
F means you're fucked![]()
Verwachte aankomsttijd pakketje.
wo 13 mrt 2013
13:30-15:30 2013-03-13 13:30
NOES!
Maar ach, genoeg tijd om hem op te laden want donderdag loopdag
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vast niet zoveel plek. Anders zinkt het.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:13 schreef YUR het volgende:
Ik lees net dat de Texel Halve Marathon binnen een kwartier vol zat dit jaarJa doei.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vast niet zoveel plek. Anders zinkt het.![]()
![]()
Of de boot waar ze vanaf startenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vast niet zoveel plek. Anders zinkt het.
Samen 1600 startbewijzen voor 10 en 21kmF means you're fucked![]()
Volgend jaar denk ik maar eens dit proberen: www.mudmasters.nl“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ghehehe...quote:
Gisteravond weer een paar hoofdstukjes gelezen uit: Het duurloopmisverstand, van Lok. Interessante kost, eens kijken of ik die Souplessemethode echt kan gaan toepassen in mijn trainingen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
![]()
gisteren de eerste stap gezet richting hardlopen. Maar liefst twee minuten gelopen op 11km/u
Conditioneel kan ik het allemaal vrij eenvoudig aan, maar zit nog altijd met mijn scheenbeen. Heb er niet echt last van, maar ik heb het gevoel alsof het in mijn hoofd zit. Net voordat ik wilde gaan rennen op de sportschool kreeg ik er wat irritaties in die heel snel wegtrokken. Voor de rest heb ik er geen last van.
Kijken hoe het de volgende dagen voelt en dan vrijdag 3 minuten proberen. (opbouwen tot de vijf minuten achter elkaar en daarna beginnen met Start to Run 0-5km)Feyenoord Rotterdam![]()
Stapje rustiger lopen zal al een heel stuk helpen!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:02 schreef Fuszy het volgende:
gisteren de eerste stap gezet richting hardlopen. Maar liefst twee minuten gelopen op 11km/u
Conditioneel kan ik het allemaal vrij eenvoudig aan, maar zit nog altijd met mijn scheenbeen. Heb er niet echt last van, maar ik heb het gevoel alsof het in mijn hoofd zit. Net voordat ik wilde gaan rennen op de sportschool kreeg ik er wat irritaties in die heel snel wegtrokken. Voor de rest heb ik er geen last van.
Kijken hoe het de volgende dagen voelt en dan vrijdag 3 minuten proberen. (opbouwen tot de vijf minuten achter elkaar en daarna beginnen met Start to Run 0-5km)![]()
Ik moest doorlopen van de fysio, dus dat deed ik. Normaal ren ik gemiddeld 10 km/u. Ben ook niet van plan om 11km/u te blijven rennen want als ik straks wat langer kan rennen dan houd ik het denk ik niet vol. Volgende keer gaat ie gewoon weer terugquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Stapje rustiger lopen zal al een heel stuk helpen!
Alleen die 'irritatie' mocht het uberhaupt iets zijn heeft nog niks te maken gehad met het rennen opzich. Dat gebeurd in de aanloop terwijl ik voor de rest weken niets voel. Vond het vrij apart dat je dan net voordat je wil gaan je iets voelt.Feyenoord Rotterdam![]()
Aparte actie van je fysioquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:11 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik moest doorlopen van de fysio, dus dat deed ik. Normaal ren ik gemiddeld 10 km/u. Ben ook niet van plan om 11km/u te blijven rennen want als ik straks wat langer kan rennen dan houd ik het denk ik niet vol. Volgende keer gaat ie gewoon weer terug
Alleen die 'irritatie' mocht het uberhaupt iets zijn heeft nog niks te maken gehad met het rennen opzich. Dat gebeurd in de aanloop terwijl ik voor de rest weken niets voel. Vond het vrij apart dat je dan net voordat je wil gaan je iets voelt.
Succes met het herstel iig!![]()
Misschien moet je je fysio inruilen voor een psycholoogquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:11 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik moest doorlopen van de fysio, dus dat deed ik. Normaal ren ik gemiddeld 10 km/u. Ben ook niet van plan om 11km/u te blijven rennen want als ik straks wat langer kan rennen dan houd ik het denk ik niet vol. Volgende keer gaat ie gewoon weer terug
Alleen die 'irritatie' mocht het uberhaupt iets zijn heeft nog niks te maken gehad met het rennen opzich. Dat gebeurd in de aanloop terwijl ik voor de rest weken niets voel. Vond het vrij apart dat je dan net voordat je wil gaan je iets voelt.
Het werd ongeveer zo uitgelegd: wanneer je heel rustig loopt dus net iets meer dan wat je normaal loopt dan zou je het meer belasten dan wanneer je doorliep. Niet dat ik met 14km/u moest gaan lopen, maar 10km/u of 11km/u was ruim voldoende.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Aparte actie van je fysio
Succes met het herstel iig!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Misschien moet je je fysio inruilen voor een psycholoogHeb ruim een jaar aan de kant gestaan
. Ben gewoon bang dat ik dadelijk weer niet kan lopen en in 1 jaar tijd 2 paar schoenen weg mag gooien
+ dat ik er weer een lange tijd naast sta
Feyenoord Rotterdam![]()
Blijf het een bijzondere actie vinden, klinkt niet als iets waarmee je lekker kan gaan opbouwen de komende tijdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:19 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Het werd ongeveer zo uitgelegd: wanneer je heel rustig loopt dus net iets meer dan wat je normaal loopt dan zou je het meer belasten dan wanneer je doorliep. Niet dat ik met 14km/u moest gaan lopen, maar 10km/u of 11km/u was ruim voldoende.
[..]Heb ruim een jaar aan de kant gestaan
. Ben gewoon bang dat ik dadelijk weer niet kan lopen en in 1 jaar tijd 2 paar schoenen weg mag gooien
+ dat ik er weer een lange tijd naast sta
![]()
![]()
Ik ben als kind een paar keer naar Centerparcs geweest maar daar kan ik me weinig meer van herinneren. Het is voor mij eigenlijk een compleet nieuwe er aring GotC. Maar Yur neemt je vast snel eens mee
Het is hier helemaal wit en schijnt vanavond code oranje te worden met veel sneeuw. Ach het ziet er wel sfeervol uit met lopen.
Ik liep met vriendin en die loopt veel harder. Heb toch mijn eigen tempo aangehouden. Dribbelen zegt Renate.7x2 min gelopen. En alles volgehouden. Watme douche gehad en nu op naar het zwembad!!
Succes met lopen allemaal vandaag!!
Het is koud, maar als je eenmaal aan het lopen bent wordt het snel warm.![]()
Ik sta open voor suggesties hoor, dus wat zou jij denken dan? Je bent waarschijnlijk geen fysio o.i.d., maar zie je hier al heel lang posten dus ik denk dat je wel wat dingen hebt gelezen over andere blessures.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Blijf het een bijzondere actie vinden, klinkt niet als iets waarmee je lekker kan gaan opbouwen de komende tijd
Het is gewoon dat ik nu 2, volgende 3 (als het goed gaat met 2), daarna 4 en daarna 5 ga lopen. Vanuit daar als alles goed gaat wil ik beginnen met les 1 start to run 0-5km. Dit kon ik nu ook al doen, maar ik vond die 18 minuten die de eerste les voorschreef te lang.Feyenoord Rotterdam![]()
Fuszy wat hard om op te bouwen. Langzaam lopen schijnt beter te zijn om conditie op te bouwen. Maar zoveel versyand heb ik er niet van.
Bij runkeeper kan ik avg min/km zien en current pace.![]()
Leuk die foto's van de CPC, alleen mis mezelf elke keer erop... ben misschien toch niet zo fotogeniek als ik aan het lopen benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:40 schreef MaleDuck het volgende:
Leuk die foto's van de CPC, alleen mis mezelf elke keer erop... ben misschien toch niet zo fotogeniek als ik aan het lopen benHee, da's zo'n beetje de huisfotograaf van HAAG. Ik ga ook eens ff zoeken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Ik denk dat je niet zoveel moet nadenken, maar gewoon moet gaan starten met Evy of start to run, met in je achterhoofd dat je die minuten rennen niet volle bak hoeft te gaan, gewoon een tempo zoeken waarin je lekker ontspannen kan lopen... en als je merkt dat een les te hoog gegrepen is, gewoon over blijven doen tot hij wel lukt...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik sta open voor suggesties hoor, dus wat zou jij denken dan? Je bent waarschijnlijk geen fysio o.i.d., maar zie je hier al heel lang posten dus ik denk dat je wel wat dingen hebt gelezen over andere blessures.
Het is gewoon dat ik nu 2, volgende 3 (als het goed gaat met 2), daarna 4 en daarna 5 ga lopen. Vanuit daar als alles goed gaat wil ik beginnen met les 1 start to run 0-5km. Dit kon ik nu ook al doen, maar ik vond die 18 minuten die de eerste les voorschreef te lang.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja, dit dusquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zoveel moet nadenken, maar gewoon moet gaan starten met Evy of start to run, met in je achterhoofd dat je die minuten rennen niet volle bak hoeft te gaan, gewoon een tempo zoeken waarin je lekker ontspannen kan lopen... en als je merkt dat een les te hoog gegrepen is, gewoon over blijven doen tot hij wel lukt...En Evy les 1 is niet 18 min lopen, maar 1 min lopen, 2 min wandelen etc..
![]()
Qua conditie moet het allemaal lukken. Overigens is 11 km/u geen volle bakquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zoveel moet nadenken, maar gewoon moet gaan starten met Evy of start to run, met in je achterhoofd dat je die minuten rennen niet volle bak hoeft te gaan, gewoon een tempo zoeken waarin je lekker ontspannen kan lopen... en als je merkt dat een les te hoog gegrepen is, gewoon over blijven doen tot hij wel lukt.... Dat nadenken is sowieso klote als je er zo lang uit lag. Dat wanneer het niet lukte je het de volgende keer weer probeerde weet ik ook.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:40 schreef Beau87 het volgende:
Fuszy wat hard om op te bouwen. Langzaam lopen schijnt beter te zijn om conditie op te bouwen. Maar zoveel versyand heb ik er niet van.
Bij runkeeper kan ik avg min/km zien en current pace.Conditie maakt me niets uit, want die heb ik. Als ik een half uur zou kunnen rennen qua spieren/benen dan zou ik dat zo kunnen doen. Heb daar totaal geen moeite mee. Het gaat me meer om die revalidatie en het opbouwen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:42 schreef Beau87 het volgende:
Maar bij les 1 hoef je niet 18 min achter elkaar hard te lopen hoor.
Ik weet ook dat het geen 18 minuten rennen is, maar 9 op 9 lopen en rennen. Of iets in die buurt. Vond ik voor die eerste keer toch net iets teveel. Dus vandaar die opbouw naar 5 minuten en daarna die les.Feyenoord Rotterdam![]()
Nja, het gaat niet om conditie maar om je spieren/pezen. Die moeten eraan wennen, anders had je ook geen scheenbeenproblemen gehad. Dus je kan beter rustig opbouwen.![]()
Maar dan loop je 5 minuten achter elkaarquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:50 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Qua conditie moet het allemaal lukken. Overigens is 11 km/u geen volle bak. Dat nadenken is sowieso klote als je er zo lang uit lag. Dat wanneer het niet lukte je het de volgende keer weer probeerde weet ik ook.
[..]
[..]
Conditie maakt me niets uit, want die heb ik. Als ik een half uur zou kunnen rennen qua spieren/benen dan zou ik dat zo kunnen doen. Heb daar totaal geen moeite mee. Het gaat me meer om die revalidatie en het opbouwen.
Ik weet ook dat het geen 18 minuten rennen is, maar 9 op 9 lopen en rennen. Of iets in die buurt. Vond ik voor die eerste keer toch net iets teveel. Dus vandaar die opbouw naar 5 minuten en daarna die les.Dat lijkt me juist niet beter ivm 1 min rennen 2 min wandelen.
![]()
Ik snap het wel hoor, zeker als je al een paar keer snel de lappenmand in gelopen bent, dan is het lastig om te beginnen, maar het schema van Evy begint volgens mij niet met gelijk 9 minuten, maar met 1 of 2, zo bouw je het langzaam op. En hou je ook aan de rustdagen, dan moet het helemaal goedkomenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:50 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Qua conditie moet het allemaal lukken. Overigens is 11 km/u geen volle bak. Dat nadenken is sowieso klote als je er zo lang uit lag. Dat wanneer het niet lukte je het de volgende keer weer probeerde weet ik ook.
[..]
[..]
Conditie maakt me niets uit, want die heb ik. Als ik een half uur zou kunnen rennen qua spieren/benen dan zou ik dat zo kunnen doen. Heb daar totaal geen moeite mee. Het gaat me meer om die revalidatie en het opbouwen.
Ik weet ook dat het geen 18 minuten rennen is, maar 9 op 9 lopen en rennen. Of iets in die buurt. Vond ik voor die eerste keer toch net iets teveel. Dus vandaar die opbouw naar 5 minuten en daarna die les.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Juist zo heerlijk aan zo'n opbouwschema: je hoeft zelf niet na te denken. Voor je het weet boek je vooruitgang![]()
![]()
Daar zit helaas wel wat meer achter. Voetafwikkeling die niet helemaal 100 was blijkbaar en ik nu wel op let. Onstabiele enkel en als kers op de taart nog verkeerde schoenen gekregen hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:53 schreef GotC het volgende:
Nja, het gaat niet om conditie maar om je spieren/pezen. Die moeten eraan wennen, anders had je ook geen scheenbeenproblemen gehad. Dus je kan beter rustig opbouwen.. Dus dan loop je jezelf wel de afgrond in.
Ik weet niet wat er beter is en volg alleen het advies van mijn fysio op. Ik was er zelf niet gerust op dat ik die 9 minuten moest rennen(niet achter elkaar, dat snap ikquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar dan loop je 5 minuten achter elkaarDat lijkt me juist niet beter ivm 1 min rennen 2 min wandelen.
).
Rustdagen houd ik sowieso aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:54 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, zeker als je al een paar keer snel de lappenmand in gelopen bent, dan is het lastig om te beginnen, maar het schema van Evy begint volgens mij niet met gelijk 9 minuten, maar met 1 of 2, zo bouw je het langzaam op. En hou je ook aan de rustdagen, dan moet het helemaal goedkomen. Ik snap ook hoe dat evy schema in elkaar zit en die heb ik al een keer gebruikt
.
Feyenoord Rotterdam![]()
En bijna iedereen hier die je HM's, 10 km's, 5 km's ziet lopen zijn begonnen met een schema zoals start to run of EvyEn de meesten hebben ook al blessures overwonnen
Je bedoelt dat je nu eerst 2 x 1 minuut hebt gerend, de volgende keer 3 x 1, de keer daarna 4 x 1 etc gaat rennen, en dan eventueel met een keer 2 minuten, totdat je in totaal 5 minuten heb gerend? Dat lijkt me prima namelijk, als je extra voorzichtig wilt zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:58 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Daar zit helaas wel wat meer achter. Voetafwikkeling die niet helemaal 100 was blijkbaar en ik nu wel op let. Onstabiele enkel en als kers op de taart nog verkeerde schoenen gekregen hoor. Dus dan loop je jezelf wel de afgrond in.
[..]
Ik weet niet wat er beter is en volg alleen het advies van mijn fysio op. Ik was er zelf niet gerust op dat ik die 9 minuten moest rennen(niet achter elkaar, dat snap ik).
[..]
Rustdagen houd ik sowieso aan.. Ik snap ook hoe dat evy schema in elkaar zit en die heb ik al een keer gebruikt
.
Ik ben met start to run begonnen, in combinatie met Evy. Tijdens die opbouw geen blessures gehad![]()
![]()
Ditquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:57 schreef Quoi het volgende:
Juist zo heerlijk aan zo'n opbouwschema: je hoeft zelf niet na te denken. Voor je het weet boek je vooruitgang
Ja doei.![]()
Nee, 2 minuten rennen -> 3 minuten -> 4 minuten -> 5 minuten achter elkaar. (dan sta ik ook maar max 5 mins op de loopband/buiten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je nu eerst 2 x 1 minuut hebt gerend, de volgende keer 3 x 1, de keer daarna 4 x 1 etc gaat rennen, en dan eventueel met een keer 2 minuten, totdat je in totaal 5 minuten heb gerend? Dat lijkt me prima namelijk, als je extra voorzichtig wilt zijn.
Ik ben met start to run begonnen, in combinatie met Evy. Tijdens die opbouw geen blessures gehad
Die laatste twee stappen ben ik niet zeker op hoor, omdat bijna elk schema in het begin met 1 minuut achter elkaar begint of max 2. Ik weet dat ik het conditioneel kan lopen, maar wil het ook niet forceren.Feyenoord Rotterdam![]()
Week 1, op de zesde interval van een minuut "Fuck dit, hardlopen zuigt, ik krijg geen lucht, mijn benen doen pijn."quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:57 schreef Quoi het volgende:
Juist zo heerlijk aan zo'n opbouwschema: je hoeft zelf niet na te denken. Voor je het weet boek je vooruitgang
Week 4, op de derde interval van 5 minuten in de stromende regen "Hey dat gaat gemakkelijker dan verwacht, de regen is best lekker eigenlijk, hey verrek de 5 minuten zijn al voorbij."
Was echt verrast over hoe snel je uithoudingsvermogen opbouwt. Dan ook nog wat kilo's ernaast verliezen en je gaat je zoveel beter voelen.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
He? Maar waarom wil je dan dit lopen voordat je met een schema begint? Het start-to-run schema uit de OP heeft in week 3 pas 5 minuten achter elkaar lopen. 2 x 1 is minder belastend dan 1 x 2.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Nee, 2 minuten rennen -> 3 minuten -> 4 minuten -> 5 minuten achter elkaar. (dan sta ik ook maar max 5 mins op de loopband/buiten.
Die laatste twee stappen ben ik niet zeker op hoor, omdat bijna elk schema in het begin met 1 minuut achter elkaar begint of max 2. Ik weet dat ik het conditioneel kan lopen, maar wil het ook niet forceren.![]()
En stop eens met jezelf 'verdedigen' of 'bewijzen'. Je hoeft hier niet te roepen dat je 'dingen conditioneel wel uit kunt houden' en blablablablabla.
Nagenoeg iedereen is hier met nul begonnen. De een liep al snel 13km/uur, een ander loopt het fijnst op 9.5km/uur. De een bouwt sneller op naar een 10K, de ander loopt graag wat langer 5K's en weer een ander loopt of traint voor marathons. Je wordt er niet minder of meer om gevonden als je iets conditioneel niet of wel aan kunt. Jezelf verbeteren zonder naar anderen te kijken en jezelf gelukkig houden met jouw eigen manier van hardlopen is wat telt hier, en daar kunnen we dan weer samen om jompelen.
Ja doei.![]()
Dat is nog eens goeie pasta!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef Quoi het volgende:
Ik doe hier een private-pasta-party achter mijn pjuutertje. Pasta van Julia's![]()
Vanavond lopen![]()
![]()
Zo is het maar net!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
En stop eens met jezelf 'verdedigen' of 'bewijzen'. Je hoeft hier niet te roepen dat je 'dingen conditioneel wel uit kunt houden' en blablablablabla.
Nagenoeg iedereen is hier met nul begonnen. De een liep al snel 13km/uur, een ander loopt het fijnst op 9.5km/uur. De een bouwt sneller op naar een 10K, de ander loopt graag wat langer 5K's en weer een ander loopt of traint voor marathons. Je wordt er niet minder of meer om gevonden als je iets conditioneel niet of wel aan kunt. Jezelf verbeteren zonder naar anderen te kijken en jezelf gelukkig houden met jouw eigen manier van hardlopen is wat telt hier, en daar kunnen we dan weer samen om jompelen.
Spiegelen doe je toch wel, kijken hoever je zelf staat ten opzichte van andere lopers maar het is niet het programma om de snelste en de beste te worden.
Zelf loop ik niet hard, voor de 1 is het te langzaam om te kunnen lopen en voor de ander loop ik harder dan iemand bij kan houden. Als ik dat spiegel aan de posters hier loop ik ergens achteraan, en dat is prima, ik loop tenminste.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik bewijs of verdedig mezelf niet, maar ik wijs alleen aan dat ik dit niet kies omdat ik het conditioneel moet opbouwen. Je conditie verbetert sowieso een stuk sneller dan je spieren, daar waarschuwt iedereen je voor. Ik ben overigens ook op nul begonnen dus dat weet ik ook wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Mij lijkt 5 minuten rennen minder belastend dan dat je 18 minuten bezig bent met lopen en rennen. Ik vond die tijd te lang, omdat ook wanneer je wandelt je een belasting hebt. Wel minder, maar je hebt hem wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
He? Maar waarom wil je dan dit lopen voordat je met een schema begint? Het start-to-run schema uit de OP heeft in week 3 pas 5 minuten achter elkaar lopen. 2 x 1 is minder belastend dan 1 x 2.
Ik vroeg het aan mijn fysio omdat ik geen vertrouwen had om ineens een workout van 18 minuten te doen. Die raadde me dit dus aan.Feyenoord Rotterdam![]()
Nou, als ik in het begin gelijk 5 minuten achter elkaar had moeten rennen, waren m'n benen eraf gevallen denk ik![]()
![]()
![]()
Ach ja, Fysio's zijn ook geen raketgeleerden. Heb niet altijd evenveel vertrouwen in die figuren, de een zegt dit, de ander dat.![]()
Is it? Ik loop er steeds dapper voorbij, maar nu moet ik toch maar eens proberenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik vind het zeker de moeite waard! Penne met bolognese saus en parmezaanse kaas: Nom. En enorm veel!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Is it? Ik loop er steeds dapper voorbij, maar nu moet ik toch maar eens proberen![]()
De pure pastapolitie zal het wel nix vinden....maar voor ons pastaplebs is het prima te doenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Is it? Ik loop er steeds dapper voorbij, maar nu moet ik toch maar eens proberen
Dan nog zou ik kiezen om toch een minuutje extra belasting te hebben en tussendoor te wandelen. Dus in plaats van 3 aan een stuk, 1 minuut lopen - 1 minuut wandelen - 2 minuten lopen. Maar dat ben ik.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:36 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik bewijs of verdedig mezelf niet, maar ik wijs alleen aan dat ik dit niet kies omdat ik het conditioneel moet opbouwen. Je conditie verbetert sowieso een stuk sneller dan je spieren, daar waarschuwt iedereen je voor. Ik ben overigens ook op nul begonnen dus dat weet ik ook wel.
[..]
Mij lijkt 5 minuten rennen minder belastend dan dat je 18 minuten bezig bent met lopen en rennen. Ik vond die tijd te lang, omdat ook wanneer je wandelt je een belasting hebt. Wel minder, maar je hebt hem wel.
Ik vroeg het aan mijn fysio omdat ik geen vertrouwen had om ineens een workout van 18 minuten te doen. Die raadde me dit dus aan.Veel? Ik heb altijd nog honger als ik dat eetquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vind het zeker de moeite waard! Penne met bolognese saus en parmezaanse kaas: Nom. En enorm veel!![]()
![]()
Die heb ik net opquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vind het zeker de moeite waard! Penne met bolognese saus en parmezaanse kaas: Nom. En enorm veel!Penne Primavera met parmezaanse kaas en rucola toppings.... Heerlijk zo'n Leiden CS naast de deur. Aan te raden Gup!
![]()
Ik denk dat dit wel voor heel veel beginners zou geldenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:37 schreef GotC het volgende:
Nou, als ik in het begin gelijk 5 minuten achter elkaar had moeten rennen, waren m'n benen eraf gevallen denk ik![]()
. Als het mijn eerste keer hardlopen was of voor het eerst sporten in een lange tijd dan had ik dat sowieso niet gered.
Feyenoord Rotterdam![]()
Oké, daarvoor moet ik m'n snacken op het station maar weer eens hervattenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vind het zeker de moeite waard! Penne met bolognese saus en parmezaanse kaas: Nom. En enorm veel!is ook gezond he, dus dan mag het
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik zal het eens proberen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan nog zou ik kiezen om toch een minuutje extra belasting te hebben en tussendoor te wandelen. Dus in plaats van 3 aan een stuk, 1 minuut lopen - 1 minuut wandelen - 2 minuten lopen. Maar dat ben ik.
[..]
Veel? Ik heb altijd nog honger als ik dat eet
Feyenoord Rotterdam![]()
Ik ben elke dag op Utrecht CS en Arnhem CS. Toch eens proberen dan, soonquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die heb ik net opPenne Primavera met parmezaanse kaas en rucola toppings.... Heerlijk zo'n Leiden CS naast de deur. Aan te raden Gup!
Stelletje autisten zijn we ook he..... OH NOES, IEMAND DOET HET ANDERS!! DUIK ER BOVENOP!!
Maar geinig is het wel
Gelukkig is het goedbedoeldquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
Stelletje autisten zijn we ook he..... OH NOES, IEMAND DOET HET ANDERS!! DUIK ER BOVENOP!!
Maar geinig is het wel
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Ooh wat ik trouwens nog niet had verteld in m'n verslag van gisteren is dat ik die mevrouw met dat Kanjer-spandoek gezien heb. Twee keerik herkende haar en heb even extra gezwaaid
Klopt ja, die heb ik ook 2 keer gezienquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh wat ik trouwens nog niet had verteld in m'n verslag van gisteren is dat ik die mevrouw met dat Kanjer-spandoek gezien heb. Twee keerik herkende haar en heb even extra gezwaaid
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
Maar geinig is het wel. Beetje vermaak op de dinsdagmiddag!
@Gup, wat leuk dat ze er weer was!![]()
![]()
Vond ik liefquote:die heeft daar toch ook de hele dag gestaan!
Ja en vooral ook omdat ze hier nog besproken is en allesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:57 schreef GotC het volgende:
[..]. Beetje vermaak op de dinsdagmiddag!
@Gup, wat leuk dat ze er weer was!
http://annelooptlangzaamhard.wordpress.com/quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vond ik liefdie heeft daar toch ook de hele dag gestaan!
[..]
Ja en vooral ook omdat ze hier nog besproken is en alles
Heldin
Ik heb haar ook gezien! En zei: JIJ bent een kanjerquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
![]()
Wat je zegt ben je zellufquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb haar ook gezien! En zei: JIJ bent een kanjer
Heus welquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:40 schreef electronique het volgende:
met al die sneeuw kan ik helemaal niet hardlopenbalen
![]()
Straks moeten we het weer een maand of 9 a 10 zonder sneeuw doen, dus geniet er nog even van.![]()
Is het misschien voor jou ook niet beter om juist je hele looptechniek om te gooien en meer richting pose-running of natural-running te gaan? Dan land je meer op je mid- of voorvoet en heb je ook geen last met afwikkelen. Ook krijgt je enkel dan minder harde klappen. Voor mij heeft het in ieder geval geholpen om van mn shin-splints af te komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:13 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Nee, 2 minuten rennen -> 3 minuten -> 4 minuten -> 5 minuten achter elkaar. (dan sta ik ook maar max 5 mins op de loopband/buiten.
Die laatste twee stappen ben ik niet zeker op hoor, omdat bijna elk schema in het begin met 1 minuut achter elkaar begint of max 2. Ik weet dat ik het conditioneel kan lopen, maar wil het ook niet forceren.
Moet je maar eens zoeken op YouTube. Dan loop je met snellere passen en land je vanzelf wat meer onder je lichaam en daardoor ook op mid- voorvoet.![]()
Deze post zat er ook al aan te komen ja...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Is het misschien voor jou ook niet beter om juist je hele looptechniek om te gooien en meer richting pose-running of natural-running te gaan? Dan land je meer op je mid- of voorvoet en heb je ook geen last met afwikkelen. Ook krijgt je enkel dan minder harde klappen. Voor mij heeft het in ieder geval geholpen om van mn shin-splints af te komen.
Moet je maar eens zoeken op YouTube. Dan loop je met snellere passen en land je vanzelf wat meer onder je lichaam en daardoor ook op mid- voorvoet.F means you're fucked![]()
Haha sorry.. Beetje voorspelbaar inderdaad, het is ook niet dat ik iedereen hier wil brainwashen ofzo, maar het zou kunnen helpen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Deze post zat er ook al aan te komen ja...
Ik zal iets minder de profeet uithangen..![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Deze post zat er ook al aan te komen ja...![]()
![]()
Ik denk dat ik liever helemaal stop als het zo niet gaat, dan dat ik zo ga hardlopen zoals jij aangeeft.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Is het misschien voor jou ook niet beter om juist je hele looptechniek om te gooien en meer richting pose-running of natural-running te gaan? Dan land je meer op je mid- of voorvoet en heb je ook geen last met afwikkelen. Ook krijgt je enkel dan minder harde klappen. Voor mij heeft het in ieder geval geholpen om van mn shin-splints af te komen.
Moet je maar eens zoeken op YouTube. Dan loop je met snellere passen en land je vanzelf wat meer onder je lichaam en daardoor ook op mid- voorvoet.
Lijkt me echt helemaal niks
Feyenoord Rotterdam![]()
Nieuw hardloop shirtje, bye bye hoodie!![]()
http://img191.imageshack.us/img191/9277/fotoro.jpg (copy/paste deze link)
En waarom doet 'ie het nou weer niet?![]()
![]()
Imageshack doet het niet op FOK!. Als je de link kopieert dan wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef kwaitnait het volgende:
[ http://img191.imageshack.us/img191/9277/fotoro.jpg (copy/paste deze link) ]
Ziet er tof uit
Feyenoord Rotterdam![]()
Zo, had je niet even kunnen waarschuwen dat ik m'n zonnebril moest opzetten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef kwaitnait het volgende:
Mooi shirtje met een toffe kleur
![]()
![]()
Ah, thanks!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:32 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Imageshack doet het niet op FOK!. Als je de link kopieert dan wel.
Ziet er tof uit![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Zo, had je niet even kunnen waarschuwen dat ik m'n zonnebril moest opzetten?Mooi shirtje met een toffe kleur
![]()
![]()
Under Armour! Mooi dingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef kwaitnait het volgende:
Dat betekent niet automatisch dat je op je blote voeten of Vibrams ofzo moet gaan hardlopen he....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik liever helemaal stop als het zo niet gaat, dan dat ik zo ga hardlopen zoals jij aangeeft.
Lijkt me echt helemaal niksF means you're fucked![]()
Ik heb het ook gelezen hoor en het lijkt me serieus niets. Ik ben al een denker, iets wat ik vaak beter niet kan doen. Door een andere pose aan te moeten nemen bij het hardlopen word ik denk ik helemaal gekquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat betekent niet automatisch dat je op je blote voeten of Vibrams ofzo moet gaan hardlopen he..... Natuurlijk kan je ook op blote voeten en Vibrams, maar daar ligt mijn interesse al helemaal niet.
Feyenoord Rotterdam![]()
Nu snap ik officieel niets meer van jequote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:40 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen hoor en het lijkt me serieus niets. Ik ben al een denker, iets wat ik vaak beter niet kan doen. Door een andere pose aan te moeten nemen bij het hardlopen word ik denk ik helemaal gek. Natuurlijk kan je ook op blote voeten en Vibrams, maar daar ligt mijn interesse al helemaal niet.
Wat je ook doet, en hoe je het ook doet: Ik hoop dat je snel lekker kunt lopen zonder pijn
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Nu snap ik officieel niets meer van je
Wat je ook doet, en hoe je het ook doet: Ik hoop dat je snel lekker kunt lopen zonder pijnZo moeilijk ben ik niet, toch?
Feyenoord Rotterdam![]()
Als je als excuus voor het niet aan kunnen/willen passen van hardlooptechniek opvoert dat je een denker bent, kun je misschien beter maar echt een psycholoog raadplegen ipv een fysioquote:F means you're fucked![]()
Je wilt lopen zonder pijn, maar wilt er niet echt veel moeite voor doen behalve 'gewoon lopen'. Dan kun je inderdaad wellicht gewoon beter niet lopen.Ja doei.![]()
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Je wilt lopen zonder pijn, maar wilt er niet echt veel moeite voor doen behalve 'gewoon lopen'. Dan kun je inderdaad wellicht gewoon beter niet lopen.Jullie maken het helemaal mooiquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je als excuus voor het niet aan kunnen/willen passen van hardlooptechniek opvoert dat je een denker bent, kun je misschien beter maar echt een psycholoog raadplegen ipv een fysio. Het is geen excuus.
Overigens kom ik net terug uit een blessure die ik heb opgelopen omdat ik niet normaal liep. Samen met verkeerde schoenen. Als je gelezen had dan wist je dat.
Nu heb ik nieuwe schoenen die wel voldoen als ik het winkelpersoneel mag geloven en dat doe ik. Daarnaast let ik op hoe ik loop en hardloop. Gisteren heb ik heel even gelopen zonder pijn en wil ik opbouwen. En of ik er moeite voor heb gedaan om er vanaf te komen.Feyenoord Rotterdam![]()
Overigens heb ik uitgelegd wat mijn fysio zei en wat mijn gevoel was over direct beginnen met een schema van evy/start to run. Heb ik tips aangenomen die hier aan mij gegeven zijn.
Het enige wat ik zeg is dat het pose running mij niets lijkt en direct hoor je dat ik wellicht beter niet kan rennen. Net zoals een directe aanval op conditie, terwijl anderen er wel op in gingen.Feyenoord Rotterdam![]()
Volgens mij zei je zelf dat je liever zou stoppen met lopen als het op een gewone manier niet zou gaanquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:55 schreef Fuszy het volgende:
Overigens heb ik uitgelegd wat mijn fysio zei en wat mijn gevoel was over direct beginnen met een schema van evy/start to run. Heb ik tips aangenomen die hier aan mij gegeven zijn.
Het enige wat ik zeg is dat het pose running mij niets lijkt en direct hoor je dat ik wellicht beter niet kan rennen. Net zoals een directe aanval op conditie, terwijl anderen er wel op in gingen.
Klopt, ik heb toch ook aangegeven dat ik nooit normaal heb gerend. Dus dat mijn voet afwikkeling niet zo ging als zou moeten. Dat ik daar voortaan op let tijdens het rennen het lopen. Nu probeer ik het op de normale manier, omdat ik voorheen niet wist wat ik fout deed.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Volgens mij zei je zelf dat je liever zou stoppen met lopen als het op een gewone manier niet zou gaanFeyenoord Rotterdam![]()
Ziet er leuk uit. Ik zou gezien de temp buiten toch nog even de hoody aanhouden, ik in ieder geval welquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef kwaitnait het volgende:
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Maar wat is dan normaal rennen? Ik loop heel veel met andere mensen, en bijna iedereen loopt anders...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:02 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Klopt, ik heb toch ook aangegeven dat ik nooit normaal heb gerend. Dus dat mijn voet afwikkeling niet zo ging als zou moeten. Dat ik daar voortaan op let tijdens het rennen het lopen. Nu probeer ik het op de normale manier, omdat ik voorheen niet wist wat ik fout deed.F means you're fucked![]()
Ja, dat vond ik wel gaaf om te zien bij de finish van de HM afgelopen zondag, dat je echt zoveel verschillende loopstijlen zagquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar wat is dan normaal rennen? Ik loop heel veel met andere mensen, en bijna iedereen loopt anders...
Zeker als de mensen er al 21km op hebben zittenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:08 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik wel gaaf om te zien bij de finish van de HM afgelopen zondag, dat je echt zoveel verschillende loopstijlen zag
Lijkt mij de afwikkeling van je hak naar de voorvoet. Daar je schoen op aangepast omdat ik overproneer (of hoe dat ook mag heten). Ik heb schoenen die anti proneren zijn en zooltjes in mijn schoenen die daar ook bij helpen. Dat had ik voorheen niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar wat is dan normaal rennen? Ik loop heel veel met andere mensen, en bijna iedereen loopt anders...Feyenoord Rotterdam![]()
Leuk was het he?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:08 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik wel gaaf om te zien bij de finish van de HM afgelopen zondag, dat je echt zoveel verschillende loopstijlen zag
Je zag bij de toppers nauwelijks haklanding, logisch ook aangezien dat zwaarder is voor je spieren/gewrichten. De toppers leken wel te zweven![]()
![]()
Ik riep altijd "Hardlopen is de meest onzinnige manier van voortbewegen op kruipen na dan" maar toch week of wat geleden dan toch maar de stap gezet.. ook begonnen met Start2Run olv Evy, aangezien het wielrennen ook behoorlijk stil lag vanwege kou/gladheid ed en ik naast het kickboxen toch wel wat meer aan de conditie wilde gaan doen.
Moet zeggen het is echt verslavend, 1x een aflv dubbel gedaan omdat er iets te veel tijd tussen zat, maar vanavond gaan we wk 3 afsluiten.
Tot nu toe allemaal erg goed te doen, en maak mij niet uit wat voor weer het is eigenlijk. Al met dikke kou, regen ed gelopen. Juiste kleding is de key in deze. Kijk nu al weer uit naar vanavond.
[ Bericht 0% gewijzigd door RedScorpion op 12-03-2013 14:28:52 ]= What else do you have to do on a saterdaynight =![]()
Zo lopen heel veel mensen niet hequote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:10 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Lijkt mij de afwikkeling van je hak naar de voorvoet. Daar je schoen op aangepast omdat ik overproneer (of hoe dat ook mag heten). Ik heb schoenen die anti proneren zijn en zooltjes in mijn schoenen die daar ook bij helpen. Dat had ik voorheen niet.Hier in het topic zijn er al een paar te vinden, waaronder ikzelf
Ik herken bijna alles...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:18 schreef RedScorpion het volgende:
Ik riep altijd "Hardlopen is de meest onzinnige manier van voortbewegen op kruipen na dan" maar toch week of wat dan toch maar de stap gezet.. ook begonnen met Start2Run olv Evy, aangezien het wielrennen ook behoorlijk stil lag vanwege kou/gladheid ed en ik naast het kickboxen toch wel wat meer aan de conditie wilde gaan doen.
Moet zeggen het is echt verslavend, 1x een aflv dubbel gedaan omdat er iets te veel tijd tussen zat, maar vanavond gaan we wk 3 afsluiten.
Tot nu toe allemaal erg goed te doen, en maak mij niet uit wat voor weer het is eigenlijk. Al met dikke kou, regen ed gelopen. Juiste kleding is de key in deze. Kijk nu al weer uit naar vanavond.
Ja, maar jij bent ook niet normaal!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Zo lopen heel veel mensen niet heHier in het topic zijn er al een paar te vinden, waaronder ikzelf
Ja doei.![]()
Hoe moet ik het dan verwoorden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Zo lopen heel veel mensen niet heHier in het topic zijn er al een paar te vinden, waaronder ikzelf
Nu snap ik er zelf niks meer van. Ik weet dat ik fout liep en ook met verkeerde schoenen. Door een speciale zool en schoen moet ik nu iig niet meer overproneren. Dat met die voetafwikkeling weet ik dan ook niet meer
Feyenoord Rotterdam
Forum Opties Forumhop: Hop naar: