Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Op dinsdag 12 maart 2013 09:53 schreef Jor_Dii het volgende: Ik wil eigenlijk best even een rondje gaan doen, maar het is zó ontzettend koud en de wind helpt daar ook niet echt bij.
Gisteravond weer een paar hoofdstukjes gelezen uit: Het duurloopmisverstand, van Lok. Interessante kost, eens kijken of ik die Souplessemethode echt kan gaan toepassen in mijn trainingen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
gisteren de eerste stap gezet richting hardlopen. Maar liefst twee minuten gelopen op 11km/u
Conditioneel kan ik het allemaal vrij eenvoudig aan, maar zit nog altijd met mijn scheenbeen. Heb er niet echt last van, maar ik heb het gevoel alsof het in mijn hoofd zit. Net voordat ik wilde gaan rennen op de sportschool kreeg ik er wat irritaties in die heel snel wegtrokken. Voor de rest heb ik er geen last van.
Kijken hoe het de volgende dagen voelt en dan vrijdag 3 minuten proberen. (opbouwen tot de vijf minuten achter elkaar en daarna beginnen met Start to Run 0-5km)
Op dinsdag 12 maart 2013 11:02 schreef Fuszy het volgende: gisteren de eerste stap gezet richting hardlopen. Maar liefst twee minuten gelopen op 11km/u
Conditioneel kan ik het allemaal vrij eenvoudig aan, maar zit nog altijd met mijn scheenbeen. Heb er niet echt last van, maar ik heb het gevoel alsof het in mijn hoofd zit. Net voordat ik wilde gaan rennen op de sportschool kreeg ik er wat irritaties in die heel snel wegtrokken. Voor de rest heb ik er geen last van.
Kijken hoe het de volgende dagen voelt en dan vrijdag 3 minuten proberen. (opbouwen tot de vijf minuten achter elkaar en daarna beginnen met Start to Run 0-5km)
Stapje rustiger lopen zal al een heel stuk helpen!
Stapje rustiger lopen zal al een heel stuk helpen!
Ik moest doorlopen van de fysio, dus dat deed ik. Normaal ren ik gemiddeld 10 km/u. Ben ook niet van plan om 11km/u te blijven rennen want als ik straks wat langer kan rennen dan houd ik het denk ik niet vol. Volgende keer gaat ie gewoon weer terug
Alleen die 'irritatie' mocht het uberhaupt iets zijn heeft nog niks te maken gehad met het rennen opzich. Dat gebeurd in de aanloop terwijl ik voor de rest weken niets voel. Vond het vrij apart dat je dan net voordat je wil gaan je iets voelt.
Ik moest doorlopen van de fysio, dus dat deed ik. Normaal ren ik gemiddeld 10 km/u. Ben ook niet van plan om 11km/u te blijven rennen want als ik straks wat langer kan rennen dan houd ik het denk ik niet vol. Volgende keer gaat ie gewoon weer terug
Alleen die 'irritatie' mocht het uberhaupt iets zijn heeft nog niks te maken gehad met het rennen opzich. Dat gebeurd in de aanloop terwijl ik voor de rest weken niets voel. Vond het vrij apart dat je dan net voordat je wil gaan je iets voelt.
Misschien moet je je fysio inruilen voor een psycholoog
Het werd ongeveer zo uitgelegd: wanneer je heel rustig loopt dus net iets meer dan wat je normaal loopt dan zou je het meer belasten dan wanneer je doorliep. Niet dat ik met 14km/u moest gaan lopen, maar 10km/u of 11km/u was ruim voldoende.
Misschien moet je je fysio inruilen voor een psycholoog
Heb ruim een jaar aan de kant gestaan . Ben gewoon bang dat ik dadelijk weer niet kan lopen en in 1 jaar tijd 2 paar schoenen weg mag gooien + dat ik er weer een lange tijd naast sta
Het werd ongeveer zo uitgelegd: wanneer je heel rustig loopt dus net iets meer dan wat je normaal loopt dan zou je het meer belasten dan wanneer je doorliep. Niet dat ik met 14km/u moest gaan lopen, maar 10km/u of 11km/u was ruim voldoende.
[..]
Heb ruim een jaar aan de kant gestaan . Ben gewoon bang dat ik dadelijk weer niet kan lopen en in 1 jaar tijd 2 paar schoenen weg mag gooien + dat ik er weer een lange tijd naast sta
Blijf het een bijzondere actie vinden, klinkt niet als iets waarmee je lekker kan gaan opbouwen de komende tijd
Ik ben als kind een paar keer naar Centerparcs geweest maar daar kan ik me weinig meer van herinneren. Het is voor mij eigenlijk een compleet nieuwe er aring GotC. Maar Yur neemt je vast snel eens mee Het is hier helemaal wit en schijnt vanavond code oranje te worden met veel sneeuw. Ach het ziet er wel sfeervol uit met lopen. Ik liep met vriendin en die loopt veel harder. Heb toch mijn eigen tempo aangehouden. Dribbelen zegt Renate. 7x2 min gelopen. En alles volgehouden. Watme douche gehad en nu op naar het zwembad!!
Succes met lopen allemaal vandaag!! Het is koud, maar als je eenmaal aan het lopen bent wordt het snel warm.
Blijf het een bijzondere actie vinden, klinkt niet als iets waarmee je lekker kan gaan opbouwen de komende tijd
Ik sta open voor suggesties hoor, dus wat zou jij denken dan? Je bent waarschijnlijk geen fysio o.i.d., maar zie je hier al heel lang posten dus ik denk dat je wel wat dingen hebt gelezen over andere blessures.
Het is gewoon dat ik nu 2, volgende 3 (als het goed gaat met 2), daarna 4 en daarna 5 ga lopen. Vanuit daar als alles goed gaat wil ik beginnen met les 1 start to run 0-5km. Dit kon ik nu ook al doen, maar ik vond die 18 minuten die de eerste les voorschreef te lang.
Op dinsdag 12 maart 2013 11:40 schreef MaleDuck het volgende: Leuk die foto's van de CPC, alleen mis mezelf elke keer erop... ben misschien toch niet zo fotogeniek als ik aan het lopen ben
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee, da's zo'n beetje de huisfotograaf van HAAG. Ik ga ook eens ff zoeken...