Dit heb je ze meegedeeld. Ze doen er niets mee. Dus kun je niet betalen. Goed. Jammer.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:23 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik wil niet aan het incassobureau betalen totdat ze mij akte van cessie/bevoegdheid sturen. Dat zijn ze gewoon verplicht.
Hoe kun je nou in hemelsnaam modaal verdienen, geen extreem hoge lasten hebben (vergeleken met je inkomen) maar 300 euro niet kunnen opvangen? Echt gast, hoe is dat nou mogelijk? Dan heb je gewoon geen cent spaargeld, want anders kun je niet door een 'aantal onverwachte uitgaven' zo verrast worden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja, ik werk gewoon fulltime, verdien modaal en heb geen extrem hoge vaste lasten.
Gaat hier puur om de zaken die hun niet volgens de wet en regelgeving doen die ik opgehelderd wil hebben zoals aangegeven in de brieven en hier.
Nee precies, en dan kan ik wel aan betaaldag betalen, maar de vordering ligt niet meer bij hun.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit heb je ze meegedeeld. Ze doen er niets mee. Dus kun je niet betalen. Goed. Jammer.
Die 300eur zou ik dan gewoon storten naar betaaldag, dan heb je dat gesteggel niet meer.
Veel onverwachte uitgaven achter elkaar en moest voor deze lening belasting terugbetalen over 2009 ivm een jaar in het buitenland werken waar ik dus schijnbaar minder inkomstenbelasting heb betaald.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in hemelsnaam modaal verdienen, geen extreem hoge lasten hebben (vergeleken met je inkomen) maar 300 euro niet kunnen opvangen? Echt gast, hoe is dat nou mogelijk? Dan heb je gewoon geen cent spaargeld, want anders kun je niet door een 'aantal onverwachte uitgaven' zo verrast worden.
M.a.w., je kunt niet met geld omgaan.
Een verhuizing, een verhuizing...hoe kun je nou al je geld opmaken met een verhuizing? Echt hoor, daar is geen enkele reden voor. Als je iets gaat doen waarvoor je je volledige buffer nodig hebt dan is het dus eigenlijk te duur, dus moet je het simpelweg niet doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:28 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Veel onverwachte uitgaven achter elkaar en moest voor deze lening belasting terugbetalen over 2009 ivm een jaar in het buitenland werken waar ik dus schijnbaar minder inkomstenbelasting heb betaald.
Dat en een verhuizing eerder dit jaar heeft mijn buffers weggevaagd.
Niet mijn hele buffer, ongeveer 40%. De rest is naar de belasting gegaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een verhuizing, een verhuizing...hoe kun je nou al je geld opmaken met een verhuizing? Echt hoor, daar is geen enkele reden voor. Als je iets gaat doen waarvoor je je volledige buffer nodig hebt dan is het dus eigenlijk te duur, dus moet je het simpelweg niet doen.
Overigens, heb jij een tijd geleden een topic geopend over die op handen zijnde verhuizing? Of was jij dat niet? Want toen was er ook al een gebrek aan geld, iets met een PC die gekocht moest worden ofzo. Maar kan best zijn dat jij dat niet was.
Dus je had een buffer. 40% daarvan is opgegaan aan de verhuizing en die overige 60% naar de belasting? Net was je buffer weg n.a.v. verhuizing. Wat is het nou? Waarom gaan bij die verhuizing die 60% naar de belasting dan? En dan lijkt het mij dat je dat van tevoren aan ziet komen, of nou ja, als je vooronderzoek doet zoals je lijkt te doen adhv dit topic dan snap ik wel dat je dat niet aan zag komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:32 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Niet mijn hele buffer, ongeveer 40%. De rest is naar de belasting gegaan.
Dat is al tijden geleden maar ging over een huis waar de huurlasten veel hoger lagen als in mijn huidige woning. Dus die woning heb ik ook niet genomen.
Nee, dat doen ze idd niet, en als zaken gedaan is dan zul je met de consequenties moeten leven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Tja, gedane zaken nemen geen keer zullen we maar zeggen?
Die overige 60% is niet naar de belasting gegaan nav de verhuizing, die zijn naar de belasting gegaan nav een naheffing uit 2009 waar ik een jaar in het buitenland heb gewerkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je had een buffer. 40% daarvan is opgegaan aan de verhuizing en die overige 60% naar de belasting? Net was je buffer weg n.a.v. verhuizing. Wat is het nou? Waarom gaan bij die verhuizing die 60% naar de belasting dan? En dan lijkt het mij dat je dat van tevoren aan ziet komen, of nou ja, als je vooronderzoek doet zoals je lijkt te doen adhv dit topic dan snap ik wel dat je dat niet aan zag komen.
Maar echt, dat verandert niet dat je niet met geld kunt omgaan. Dit soort situaties heb je niet als je wel fatsoenlijk met geld kunt omgaan.
En de belastingdienst had geen mogelijkheid voor een betalingsregeling?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Die overige 60% is niet naar de belasting gegaan, die zijn naar de belasting gegaan nav een naheffing uit 2009 waar ik een jaar in het buitenland heb gewerkt.
Als de TS zich tegenover de belastingdienst net zo heeft opgesteld als in dit topic zie ik wel hoe dat zo is gekomen..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de belastingdienst had geen mogelijkheid voor een betalingsregeling?
Dan heb je dat ook een behoorlijke tijd lopen rekken, want in principe kan dat meestal wel.
Heb die in 1x betaald, toen was er nog geen zicht op dat ik mijn buffers niet kon aanvullen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de belastingdienst had geen mogelijkheid voor een betalingsregeling?
Dan heb je dat ook een behoorlijke tijd lopen rekken, want in principe kan dat meestal wel.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:43 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Heb die in 1x betaald, toen was er nog geen zicht op dat ik mijn buffers niet kon aanvullen.
Maar toen gingen er wat dingen kapot in huis en had ik kosten aan de APK van mijn auto, waardoor ik snel extra geld nodig had.
Je had dat barrel verkocht omdat je een auto van de zaak kreeg....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:43 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Heb die in 1x betaald, toen was er nog geen zicht op dat ik mijn buffers niet kon aanvullen.
Maar toen gingen er wat dingen kapot in huis en had ik kosten aan de APK van mijn auto, waardoor ik snel extra geld nodig had.
Ja leuk, maar betalingsregeling daar? Daarnaast, als je dat moet terug betalen over 2009, waarom was je dan in 2010 bezig met een huurhuis terwijl voor belasting bijzondere regels gelden en je dus had kunnen informeren hoe en wat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Die overige 60% is niet naar de belasting gegaan nav de verhuizing, die zijn naar de belasting gegaan nav een naheffing uit 2009 waar ik een jaar in het buitenland heb gewerkt.
Had op dat moment 2 auto's. Auto van de zaak klopt idd, gebruik ik alleen voor werk-werk verkeer.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had dat barrel verkocht omdat je een auto van de zaak kreeg....
V&A / [TK] Mazda Demio (1998, 169.000km)
Dus je zit met een geldprobleem, en je had die Mazda, een auto van de zaak die eraankwam, en nog een auto?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:45 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Had op dat moment 2 auto's. Auto van de zaak klopt idd, gebruik ik alleen voor werk-werk verkeer.
En hij zit allerlei dingen te verkopen, had wel een topic in FHF om zn woonkamer/slaapkamer ingericht te krijgen etc etc. Er tekent zich een beeld af van TS dat past in de lijn van dit topic, maar weigert er iets mee te doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je zit met een geldprobleem, en je had die Mazda, een auto van de zaak die eraankwam, en nog een auto?
Ja, maar ik snap niet dat je dan niet gewoon bijtelling gaat betalen voor die auto van de zaak, dat kost je minder dan er een eigen auto bij (onder)houden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En hij zit allerlei dingen te verkopen, had wel een topic in FHF om zn woonkamer/slaapkamer ingericht te krijgen etc etc. Er tekent zich een beeld af van TS dat past in de lijn van dit topic, maar weigert er iets mee te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |