Neem gewoon je verlies, je hebt gegokt en verloren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef kvbeurden het volgende:
De reden dat ik het op Fok zet, zeker in een forum als WGR is om wat advies te krijgen van mensen die er iets meer vanaf weten als ik.
Gaan allen over een loonvordering situatie, daar zit jij niet in zover ik het begrijp. Die jurisprudentie is dus niet relevant.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:18 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel volgens de AFM. De garantstelling wordt in verschillende zaken als verkapte rente gezien:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV8106
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW7949
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7006
Ik weet wel dat ik nooit meer van de diensten van dit soort bedrijven ga gebruikmaken, dan kan je nog beter bij de ABN een persoonlijke lening oid aanvragen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
TS, heb je geleerd van je fout? Dat vraag ik mij wel af
Dit dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Neem gewoon je verlies, je hebt gegokt en verloren.
Het is heel gaaf en tof enzo dat je via Google wat interessante woorden hebt gevonden en in een "brief" hebt geplakt (die overigens amper een brief te noemen is, je mist nogal wat etiquette) maar daarmee heb je jezelf buiten spel gezet. Je doet heel tof, maar eigenlijk weet en kan je niks op dit vlak. Geeft niet, maar dan moet je gewoon je verlies nemen.
Of gewoon zorgen dat je niet hoeft te lenen? Mensen zoals jij belanden in de goot en kosten de maatschappij handen vol geld..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik nooit meer van de diensten van dit soort bedrijven ga gebruikmaken, dan kan je nog beter bij de ABN een persoonlijke lening oid aanvragen.
Gaat mij hier puur om de werkwijze van zowel Betaaldag als het incassobureau, en wil graag wat advies van mensen die er verstand van hebben.
Zover ik het kan beoordelen doe ik geen onredelijke verzoeken, en ja daar ben ik heel principieel in.
Dat is dus wel de volgende stap die ze gaan zetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
in zover ik het begrijp. Die jurisprudentie is du
Ik zou maar eens de voorwaarden van jouw rechtsbijstandverzekering lezen als ik jou was.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Heb ik ja. Die ga ik pas inschakelen als ik er met het incassobureau niet uitkom, wat ik overigens nog wel hoop.
De reden dat ik het op Fok zet, zeker in een forum als WGR is om wat advies te krijgen van mensen die er iets meer vanaf weten als ik.
Waarom?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zou maar eens de voorwaarden van jouw rechtsbijstandverzekering lezen als ik jou was.
Tip: als ik jou was zou ik het niet voor laten komen, die proceskosten zijn niet bepaald laag en je gaat geheid verliezen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat is dus wel de volgende stap die ze gaan zetten.
- Betaaldag leent geld
- Klant betaald niet
- Incassobureau komt
- Klant betaald niet
- Zaak gaat naar deurwaarder + rechter doet uitspraak
- Loonvordering
- Zaak komt voor
- Rechter doet uitspraak over de garantstelling
90% van Nederland leent geld, persoonlijke lening, rood staan, doorlopend krediet, creditcard, hypotheek etcquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Of gewoon zorgen dat je niet hoeft te lenen? Mensen zoals jij belanden in de goot en kosten de maatschappij handen vol geld..
Die lenen geen 300 euro met rente percentages van 15% ofzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
90% van Nederland leent geld, persoonlijke lening, rood staan, doorlopend krediet, creditcard, hypotheek etc
Waarom denk je dat? Ik denk niet eens dat ze hier naar de rechter kunnen aangezien de garantsteller een Engelse LTD is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:43 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tip: als ik jou was zou ik het niet voor laten komen, die proceskosten zijn niet bepaald laag en je gaat geheid verliezen.
27%, wat dus niet mag.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die lenen geen 300 euro met rente percentages van 15% ofzo.
12% boven de wettelijke maximale rente van 16% lees ik...quote:
Wat een briljant topicquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik nooit meer van de diensten van dit soort bedrijven ga gebruikmaken, dan kan je nog beter bij de ABN een persoonlijke lening oid aanvragen.
Gaat mij hier puur om de werkwijze van zowel Betaaldag als het incassobureau, en wil graag wat advies van mensen die er verstand van hebben.
Zover ik het kan beoordelen doe ik geen onredelijke verzoeken, en ja daar ben ik heel principieel in.
Jawel hoor, volgens het Brussel I-verdrag gaat het om de rechtbank in de woonplaats/land van verweerder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:45 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik denk niet eens dat ze hier naar de rechter kunnen aangezien de garantsteller een Engelse LTD is.
Dat is dus onduidelijk nu, ze hebben de "14 dagen brief" niet verstuurd waardoor ze nu onterecht incassokosten rekenen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als het niet mag betaal je dus wat wel mag. Je draaft nu door
Want kredietverstrekker en incassobureau houden zich niet aan de wet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat was de eerste reactie hier, maar dat wil hij niet zomaar doen, want bladiebla.
Ja want een hoop rookgordijnen en gelul om er proberen onderuit te komen. Dat hij schrijft dat hij wel degelijk wil betalen is om aan ons aan te geven dat hij vooral geen cheapskate is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat was de eerste reactie hier, maar dat wil hij niet zomaar doen, want bladiebla.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:03 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
ik snap het probleem niet? Je moet gewoon betalen. Heel simpel
Zeik nou niet zo over die akte van cessie/bewijs van bevoegdheid. Je moet gewoon betalen. Desnoods betaal je aan het kredietbureau met de mededeling dat je het incassobureau niet vertrouwt omdat ze je geen bewijs van de overdracht van de vordering willen sturen. Je zit nu gewoon te zoeken naar manieren om de betaling uit te stellen terwijl je donders goed weet dat je dat geleende geld gewoon allang terug had moeten betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:57 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat is dus onduidelijk nu, ze hebben de "14 dagen brief" niet verstuurd waardoor ze nu onterecht incassokosten rekenen.
Daarnaast heb ik gevraagd om een akte van cessie/bewijs van bevoegdheid die ze nog niet hebben toegestuurd.
En de jaarlijkse kosten aan wettelijke rente zijn onduidelijk omdat het hier niet gaat om normale rente maar verkapte rente.
Dat is de akte van cessie/bewijs van bevoegdheid.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:05 schreef Walging het volgende:
[..]
Zeik nou niet zo over die akte van cessie/bewijs van bevoegdheid. Je moet gewoon betalen. Desnoods betaal je aan het kredietbureau met de mededeling dat je het incassobureau niet vertrouwt omdat ze je geen bewijs van de overdracht van de vordering willen sturen. Je zit nu gewoon te zoeken naar manieren om de betaling uit te stellen terwijl je donders goed weet dat je dat geleende geld gewoon allang terug had moeten betalen.
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want een hoop rookgordijnen en gelul om er proberen onderuit te komen. Dat hij schrijft dat hij wel degelijk wil betalen is om aan ons aan te geven dat hij vooral geen cheapskate is.
Overigens. Als je voor een lousy 300 euro gebruik moet maken van een constructie als dit, dan kun je niet met geld omgaan en dan geloof ik er geen zak van dat TS nu ineens wel dat bedrag + extra kosten op de plank heeft liggen
Ja, maar je hebt niet betaald he! DOE DAT DAN.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:06 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat heb ik in brief 1 al gezet. Verder zie mijn reactie hierboven.
Dus eerst ga je een overeenkomst aan met zo'n dubieuze partij, waarschijnlijk omdat ze bijvoorbeeld geen BKR-check doen, en het risico wat daar aan kleeft in hun kostenplaatje verrekend is, en als je dan terug moet betalen ga je piepen dat het niet klopt wat ze doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Want kredietverstrekker en incassobureau houden zich niet aan de wet.
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eerst ga je een overeenkomst aan met zo'n dubieuze partij, waarschijnlijk omdat ze bijvoorbeeld geen BKR-check doen, en het risico wat daar aan kleeft in hun kostenplaatje verrekend is, en als je dan terug moet betalen ga je piepen dat het niet klopt wat ze doen?
Prima.... bedenk dan eens even goed waarom je juist naar zo'n partij stapte toen je het geld nodig had, en niet naar je eigen bank, je ouders, je vrienden of je werkgever.
Niet weten dat dat soort bedrijven dubieus zijn.... echt, welke steen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.
En natuurlijk had ik beter van vrienden oid kunnen lenen, dat lijkt me logisch alleen op dat moment wist ik dat nu niet.
Ja, ik werk gewoon fulltime, verdien modaal en heb geen extrem hoge vaste lasten.quote:
Je kunt nu wel uitgebreide juridische dingen googlen, maar van te voren even op flistkrediet googlen was teveel werk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.
En natuurlijk had ik beter van vrienden oid kunnen lenen, dat lijkt me logisch alleen op dat moment wist ik dat nu niet.
Tja, gedane zaken nemen geen keer zullen we maar zeggen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet weten dat dat soort bedrijven dubieus zijn.... echt, welke steen?
Betaal het en zie het als lesgeld.... op zich valt de schade nog mee, en het is een les die je je hele leven bijblijft.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja, ik werk gewoon fulltime, verdien modaal en heb geen extrem hoge vaste lasten.
Gaat hier puur om de zaken die hun niet volgens de wet en regelgeving doen die ik opgehelderd wil hebben zoals aangegeven in de brieven en hier.
- Heb al voorgesteld aan Betaaldag om aan hun terug te betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Walging het volgende:
Je betaalt de geleende 300 euro terug aan het kredietbedrijfje. Je maakt een screenshot van je internetbankieren om te laten zien dat je dat daadwerkelijk hebt overgemaakt, die stop je als bijlage bij een brief/e-mail waarin je het volgende schrijft:
- Geleend geld terugbetaald, zie afschrift
- Niet aan incassobureau want willen geen bewijs van bevoegdheid/cessie sturen dus ik kan er niet op vertrouwen dat ik aan incassobureau bevrijdend kan betalen
- Geen incassokosten want geen aanmaning + 14 dagentermijn gekregen
- Geen garantiekosten want mag niet want is verkapte rente, zie uitspraken.
- Ik ga ervan uit dat de kwestie hiermee is afgedaan, zo niet zie ik mij genoodzaakt juridische bijstand in te schakelen.
En ophouden met janken en nooit meer geld lenen bij dit soort bedrijven. Of beter überhaupt nooit meer geld lenen want je kan er blijkbaar niet mee omgaan.
Je wil niet aan het incassobureau betalen want ze willen geen bewijs sturen dat je daadwerkelijk aan hen moet betalen, en je wil ook niet aan het kredietbedrijfje betalen want de vordering ligt bij het incassobureau, maar jij gelooft dat niet, want dat incassobureau wil jou daar geen bewijs van verstrekken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
- Heb al voorgesteld aan Betaaldag om aan hun terug te betalen.
Kan niet meer want vordering is verkocht.
Zie mail Betaaldag:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Walging het volgende:
Je betaalt de geleende 300 euro terug aan het kredietbedrijfje. Je maakt een screenshot van je internetbankieren om te laten zien dat je dat daadwerkelijk hebt overgemaakt, die stop je als bijlage bij een brief/e-mail waarin je het volgende schrijft:
- Geleend geld terugbetaald, zie afschrift
- Niet aan incassobureau want willen geen bewijs van bevoegdheid/cessie sturen dus ik kan er niet op vertrouwen dat ik aan incassobureau bevrijdend kan betalen
- Geen incassokosten want geen aanmaning + 14 dagentermijn gekregen
- Geen garantiekosten want mag niet want is verkapte rente, zie uitspraken.
- Ik ga ervan uit dat de kwestie hiermee is afgedaan, zo niet zie ik mij genoodzaakt juridische bijstand in te schakelen.
En ophouden met janken en nooit meer geld lenen bij dit soort bedrijven. Of beter überhaupt nooit meer geld lenen want je kan er blijkbaar niet mee omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil niet aan het incassobureau betalen totdat ze mij akte van cessie/bevoegdheid sturen. Dat zijn ze gewoon verplicht.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef Walging het volgende:
[..]
Je wil niet aan het incassobureau betalen want ze willen geen bewijs sturen dat je daadwerkelijk aan hen moet betalen, en je wil ook niet aan het kredietbedrijfje betalen want de vordering ligt bij het incassobureau, maar jij gelooft dat niet, want dat incassobureau wil jou daar geen bewijs van verstrekken.
Dus eigenlijk hoef je aan niemand te betalen? Godverdomme zeg wat ben jij een klaploper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |