quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:03 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
ik snap het probleem niet? Je moet gewoon betalen. Heel simpel
Zeik nou niet zo over die akte van cessie/bewijs van bevoegdheid. Je moet gewoon betalen. Desnoods betaal je aan het kredietbureau met de mededeling dat je het incassobureau niet vertrouwt omdat ze je geen bewijs van de overdracht van de vordering willen sturen. Je zit nu gewoon te zoeken naar manieren om de betaling uit te stellen terwijl je donders goed weet dat je dat geleende geld gewoon allang terug had moeten betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:57 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat is dus onduidelijk nu, ze hebben de "14 dagen brief" niet verstuurd waardoor ze nu onterecht incassokosten rekenen.
Daarnaast heb ik gevraagd om een akte van cessie/bewijs van bevoegdheid die ze nog niet hebben toegestuurd.
En de jaarlijkse kosten aan wettelijke rente zijn onduidelijk omdat het hier niet gaat om normale rente maar verkapte rente.
Dat is de akte van cessie/bewijs van bevoegdheid.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:05 schreef Walging het volgende:
[..]
Zeik nou niet zo over die akte van cessie/bewijs van bevoegdheid. Je moet gewoon betalen. Desnoods betaal je aan het kredietbureau met de mededeling dat je het incassobureau niet vertrouwt omdat ze je geen bewijs van de overdracht van de vordering willen sturen. Je zit nu gewoon te zoeken naar manieren om de betaling uit te stellen terwijl je donders goed weet dat je dat geleende geld gewoon allang terug had moeten betalen.
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want een hoop rookgordijnen en gelul om er proberen onderuit te komen. Dat hij schrijft dat hij wel degelijk wil betalen is om aan ons aan te geven dat hij vooral geen cheapskate is.
Overigens. Als je voor een lousy 300 euro gebruik moet maken van een constructie als dit, dan kun je niet met geld omgaan en dan geloof ik er geen zak van dat TS nu ineens wel dat bedrag + extra kosten op de plank heeft liggen
Ja, maar je hebt niet betaald he! DOE DAT DAN.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:06 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Dat heb ik in brief 1 al gezet. Verder zie mijn reactie hierboven.
Dus eerst ga je een overeenkomst aan met zo'n dubieuze partij, waarschijnlijk omdat ze bijvoorbeeld geen BKR-check doen, en het risico wat daar aan kleeft in hun kostenplaatje verrekend is, en als je dan terug moet betalen ga je piepen dat het niet klopt wat ze doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Want kredietverstrekker en incassobureau houden zich niet aan de wet.
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eerst ga je een overeenkomst aan met zo'n dubieuze partij, waarschijnlijk omdat ze bijvoorbeeld geen BKR-check doen, en het risico wat daar aan kleeft in hun kostenplaatje verrekend is, en als je dan terug moet betalen ga je piepen dat het niet klopt wat ze doen?
Prima.... bedenk dan eens even goed waarom je juist naar zo'n partij stapte toen je het geld nodig had, en niet naar je eigen bank, je ouders, je vrienden of je werkgever.
Niet weten dat dat soort bedrijven dubieus zijn.... echt, welke steen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.
En natuurlijk had ik beter van vrienden oid kunnen lenen, dat lijkt me logisch alleen op dat moment wist ik dat nu niet.
Ja, ik werk gewoon fulltime, verdien modaal en heb geen extrem hoge vaste lasten.quote:
Je kunt nu wel uitgebreide juridische dingen googlen, maar van te voren even op flistkrediet googlen was teveel werk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Vooraf wist ik niet dat dit bedrijf dubieus was. Ik had snel geld nodig vanwege een aantal onverwachte uitgaven die ik had.
En natuurlijk had ik beter van vrienden oid kunnen lenen, dat lijkt me logisch alleen op dat moment wist ik dat nu niet.
Tja, gedane zaken nemen geen keer zullen we maar zeggen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet weten dat dat soort bedrijven dubieus zijn.... echt, welke steen?
Betaal het en zie het als lesgeld.... op zich valt de schade nog mee, en het is een les die je je hele leven bijblijft.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja, ik werk gewoon fulltime, verdien modaal en heb geen extrem hoge vaste lasten.
Gaat hier puur om de zaken die hun niet volgens de wet en regelgeving doen die ik opgehelderd wil hebben zoals aangegeven in de brieven en hier.
- Heb al voorgesteld aan Betaaldag om aan hun terug te betalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Walging het volgende:
Je betaalt de geleende 300 euro terug aan het kredietbedrijfje. Je maakt een screenshot van je internetbankieren om te laten zien dat je dat daadwerkelijk hebt overgemaakt, die stop je als bijlage bij een brief/e-mail waarin je het volgende schrijft:
- Geleend geld terugbetaald, zie afschrift
- Niet aan incassobureau want willen geen bewijs van bevoegdheid/cessie sturen dus ik kan er niet op vertrouwen dat ik aan incassobureau bevrijdend kan betalen
- Geen incassokosten want geen aanmaning + 14 dagentermijn gekregen
- Geen garantiekosten want mag niet want is verkapte rente, zie uitspraken.
- Ik ga ervan uit dat de kwestie hiermee is afgedaan, zo niet zie ik mij genoodzaakt juridische bijstand in te schakelen.
En ophouden met janken en nooit meer geld lenen bij dit soort bedrijven. Of beter überhaupt nooit meer geld lenen want je kan er blijkbaar niet mee omgaan.
Je wil niet aan het incassobureau betalen want ze willen geen bewijs sturen dat je daadwerkelijk aan hen moet betalen, en je wil ook niet aan het kredietbedrijfje betalen want de vordering ligt bij het incassobureau, maar jij gelooft dat niet, want dat incassobureau wil jou daar geen bewijs van verstrekken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:18 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
- Heb al voorgesteld aan Betaaldag om aan hun terug te betalen.
Kan niet meer want vordering is verkocht.
Zie mail Betaaldag:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:17 schreef Walging het volgende:
Je betaalt de geleende 300 euro terug aan het kredietbedrijfje. Je maakt een screenshot van je internetbankieren om te laten zien dat je dat daadwerkelijk hebt overgemaakt, die stop je als bijlage bij een brief/e-mail waarin je het volgende schrijft:
- Geleend geld terugbetaald, zie afschrift
- Niet aan incassobureau want willen geen bewijs van bevoegdheid/cessie sturen dus ik kan er niet op vertrouwen dat ik aan incassobureau bevrijdend kan betalen
- Geen incassokosten want geen aanmaning + 14 dagentermijn gekregen
- Geen garantiekosten want mag niet want is verkapte rente, zie uitspraken.
- Ik ga ervan uit dat de kwestie hiermee is afgedaan, zo niet zie ik mij genoodzaakt juridische bijstand in te schakelen.
En ophouden met janken en nooit meer geld lenen bij dit soort bedrijven. Of beter überhaupt nooit meer geld lenen want je kan er blijkbaar niet mee omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil niet aan het incassobureau betalen totdat ze mij akte van cessie/bevoegdheid sturen. Dat zijn ze gewoon verplicht.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:21 schreef Walging het volgende:
[..]
Je wil niet aan het incassobureau betalen want ze willen geen bewijs sturen dat je daadwerkelijk aan hen moet betalen, en je wil ook niet aan het kredietbedrijfje betalen want de vordering ligt bij het incassobureau, maar jij gelooft dat niet, want dat incassobureau wil jou daar geen bewijs van verstrekken.
Dus eigenlijk hoef je aan niemand te betalen? Godverdomme zeg wat ben jij een klaploper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |