Wordt "succes" bepaald door het afzien van de vordering door dat bedrijf, of dat er een rechtzaak komt waarin dat bedrijf wordt veroordeeld voor het afzien van die vordering + betalen van jouw advocaten kosten?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Is niet van belang maar heb wel een constructie afgesproken dat bij succes bedrag x betaald moet worden en bij verlies bedrag y wat veel lager ligt. No cure no pay is niet toegestaan.
Advocaatskosten lopen uiteen van ¤100/uur voor een "eenvoudige" civielrechtelijke advocaat tot zo'n ¤1500/uur voor de partner van gerenommeerde kantoren in bedrijfsrecht. K denk dan ook niet dat TS goedkoper uit isquote:Op zondag 17 maart 2013 14:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Wordt "succes" bepaald door het afzien van de vordering door dat bedrijf, of dat er een rechtzaak komt waarin dat bedrijf wordt veroordeeld voor het afzien van die vordering + betalen van jouw advocaten kosten?
(En puur uit nieuwsgierigheid: Wat kost zo'n advocaat eigenlijk? Ik kan daar echt totaal geen inschatting van maken. Ik hoor altijd alleen dat ze per 6 minuten schrijven oid.)
Iemand die eerst 225 euro -moest- lenen bij een flitskrediet die nu ineens 'uit principe' geld gaat uitgeven omdat hij de vordering betwist. Ik geloof er niet zo heel veel van.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:41 schreef destrovel het volgende:
[..]
Advocaatskosten lopen uiteen van ¤100/uur voor een "eenvoudige" civielrechtelijke advocaat tot zo'n ¤1500/uur voor de partner van gerenommeerde kantoren in bedrijfsrecht. K denk dan ook niet dat TS goedkoper uit is
natuurlijk niet. en straks gaat het verhaal zijn dat hij gewonnen heeft, en niets hoeft te betalen en blablabla.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Iemand die eerst 225 euro -moest- lenen bij een flitskrediet die nu ineens 'uit principe' geld gaat uitgeven omdat hij de vordering betwist. Ik geloof er niet zo heel veel van.
Nouja, als hij meer van dit soort principes heeft kan ik me voorstellen dat ie uiteindelijk Flitskrediet nodig heeftquote:Op maandag 18 maart 2013 07:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Iemand die eerst 225 euro -moest- lenen bij een flitskrediet die nu ineens 'uit principe' geld gaat uitgeven omdat hij de vordering betwist. Ik geloof er niet zo heel veel van.
Gelukkig kan je altijd een flitskredietje afsluiten om de advocaat te betalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:56 schreef destrovel het volgende:
[..]
Nouja, als hij meer van dit soort principes heeft kan ik me voorstellen dat ie uiteindelijk Flitskrediet nodig heeft
Zo iemand die bij de supermarkt ook zegt "Ja, ik heb vorige week maar een half brood opgegeten, en een heel brood gekocht, dus ik wil graag de helft van mn geld terug" enzo
dan zou ie beter af zijn geweest met het principe dat ie geen geld uit geeft wat ie niet heeft, icm dat ie zorgt dat ie dermate veel geld spaart dat ie een aantal fikse tegenvallers makkelijk kan opvangen. Dan heb je de principes die ie hier zogenaamd heeft niet nodig.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:56 schreef destrovel het volgende:
[..]
Nouja, als hij meer van dit soort principes heeft kan ik me voorstellen dat ie uiteindelijk Flitskrediet nodig heeft
Zo iemand die bij de supermarkt ook zegt "Ja, ik heb vorige week maar een half brood opgegeten, en een heel brood gekocht, dus ik wil graag de helft van mn geld terug" enzo
Advocaat heeft vrijdag een aangetekende brief + fax hun kant op gestuurd, heb nu reactie terug dat ze onder het mom van coulance afzien van verdere stappen.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Wordt "succes" bepaald door het afzien van de vordering door dat bedrijf, of dat er een rechtzaak komt waarin dat bedrijf wordt veroordeeld voor het afzien van die vordering + betalen van jouw advocaten kosten?
(En puur uit nieuwsgierigheid: Wat kost zo'n advocaat eigenlijk? Ik kan daar echt totaal geen inschatting van maken. Ik hoor altijd alleen dat ze per 6 minuten schrijven oid.)
Dus je hoeft niet terug te betalen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:39 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Advocaat heeft vrijdag een aangetekende brief + fax hun kant op gestuurd, heb nu reactie terug dat ze onder het mom van coulance afzien van verdere stappen.
Hij is nu met meer zaken bezig via een ander forum dat al eerder is gepost tegen oa Betaaldag, dus kosten worden nu gedeeld.
Had de hoofdsom + 10% rente (op jaarbasis) 3 euro nog iets ofzo al overgemaakt naar ze.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:54 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Dus je hoeft niet terug te betalen?
En wat was je nu uiteindelijk kwijt aan advocaatkosten + aangetekende brief sturen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:39 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Advocaat heeft vrijdag een aangetekende brief + fax hun kant op gestuurd, heb nu reactie terug dat ze onder het mom van coulance afzien van verdere stappen.
Hij is nu met meer zaken bezig via een ander forum dat al eerder is gepost tegen oa Betaaldag, dus kosten worden nu gedeeld.
ok... belangrijkste, heb je hier wat van geleerd?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:56 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Had de hoofdsom + 10% rente (op jaarbasis) 3 euro nog iets ofzo al overgemaakt naar ze.
Maar ze bleven bezig over de overige zaken (verkapte rente, te vroeg gerekende en te hoge incassokosten).
De les is bijna altijd hetzelfde: Dat je eigen gezonde verstand primeert boven het geblaat van het gros van de Fokkers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:15 schreef craftyvirus het volgende:
ok... belangrijkste, heb je hier wat van geleerd?
3 tientjes, eigen bijdrage rechtbijstandquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:13 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En wat was je nu uiteindelijk kwijt aan advocaatkosten + aangetekende brief sturen?
Thanksquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De les is bijna altijd hetzelfde: Dat je eigen gezonde verstand primeert boven het geblaat van het gros van de Fokkers.
Hakken in het zand, net als TS. Goed gedaan !!
Wat voor rechtsbijstand heb je dan als ze een geschil van 75 euro in behandeling nemen? Daarnaast klopt het niet met wat je eerder in dit topic riep:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:59 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
3 tientjes, eigen bijdrage rechtbijstand
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Is niet van belang maar heb wel een constructie afgesproken dat bij succes bedrag x betaald moet worden en bij verlies bedrag y wat veel lager ligt. No cure no pay is niet toegestaan.
Gewoon via mijn bank geregeld, en is afhankelijk van je inkomen van afgelopen jar(en) geloof ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat voor rechtsbijstand heb je dan als ze een geschil van 75 euro in behandeling nemen? Daarnaast klopt het niet met wat je eerder in dit topic riep:
[..]
Dat eigen gezonde verstand dat ertoe leidde dat TS deze lening afsloot?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De les is bijna altijd hetzelfde: Dat je eigen gezonde verstand primeert boven het geblaat van het gros van de Fokkers.
Hakken in het zand, net als TS. Goed gedaan !!
Nee, het eigen gezonde verstand dat vertelt dat je geen woekerpremies hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat eigen gezonde verstand dat ertoe leidde dat TS deze lening afsloot?
Jammer dat dat gezonde verstand hem in de steek liet toen hij de lening afsloot en dat zijn gezonde verstand het ook liet afweten op het moment dat hij bezwaar aan wilde tekenen omdat hij er toch een topic op FOK voor nodig had voordat hij iets ging ondernemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, het eigen gezonde verstand dat vertelt dat je geen woekerpremies hoeft te betalen.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat eigen gezonde verstand dat ertoe leidde dat TS deze lening afsloot?
Nee, dan toch liever het geblaat van mensen die nadenken VOOR ze een beslissing nemen in plaats van ERNA.
En als we het dan toch over doorlezen van wat je tekent hebt, een ander topic waarin TS vraagt of hij onder een clausule uit kan komen in een contract dat hij zelf ondertekend heeft.....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |