abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123949135
Alle tijd die je in deze negatieve dingen stop zou je beter even gewoon een paar uurtjes voor kunnen werken, betalen van die onzin en nooit meer zoiets doms afsluiten. :D
pi_123949163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef kvbeurden het volgende:
De reden dat ik het op Fok zet, zeker in een forum als WGR is om wat advies te krijgen van mensen die er iets meer vanaf weten als ik.
Neem gewoon je verlies, je hebt gegokt en verloren.

Het is heel gaaf en tof enzo dat je via Google wat interessante woorden hebt gevonden en in een "brief" hebt geplakt (die overigens amper een brief te noemen is, je mist nogal wat etiquette) maar daarmee heb je jezelf buiten spel gezet. Je doet heel tof, maar eigenlijk weet en kan je niks op dit vlak. Geeft niet, maar dan moet je gewoon je verlies nemen.
pi_123949170
TS, heb je geleerd van je fout? Dat vraag ik mij wel af :)
pi_123949216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:18 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel volgens de AFM. De garantstelling wordt in verschillende zaken als verkapte rente gezien:

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV8106
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW7949
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV7006
Gaan allen over een loonvordering situatie, daar zit jij niet in zover ik het begrijp. Die jurisprudentie is dus niet relevant.
pi_123949229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
TS, heb je geleerd van je fout? Dat vraag ik mij wel af :)
Ik weet wel dat ik nooit meer van de diensten van dit soort bedrijven ga gebruikmaken, dan kan je nog beter bij de ABN een persoonlijke lening oid aanvragen.

Gaat mij hier puur om de werkwijze van zowel Betaaldag als het incassobureau, en wil graag wat advies van mensen die er verstand van hebben.
Zover ik het kan beoordelen doe ik geen onredelijke verzoeken, en ja daar ben ik heel principieel in.
pi_123949236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Neem gewoon je verlies, je hebt gegokt en verloren.

Het is heel gaaf en tof enzo dat je via Google wat interessante woorden hebt gevonden en in een "brief" hebt geplakt (die overigens amper een brief te noemen is, je mist nogal wat etiquette) maar daarmee heb je jezelf buiten spel gezet. Je doet heel tof, maar eigenlijk weet en kan je niks op dit vlak. Geeft niet, maar dan moet je gewoon je verlies nemen.
Dit dus.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_123949261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik nooit meer van de diensten van dit soort bedrijven ga gebruikmaken, dan kan je nog beter bij de ABN een persoonlijke lening oid aanvragen.

Gaat mij hier puur om de werkwijze van zowel Betaaldag als het incassobureau, en wil graag wat advies van mensen die er verstand van hebben.
Zover ik het kan beoordelen doe ik geen onredelijke verzoeken, en ja daar ben ik heel principieel in.
Of gewoon zorgen dat je niet hoeft te lenen? Mensen zoals jij belanden in de goot en kosten de maatschappij handen vol geld.. :N
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_123949274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
in zover ik het begrijp. Die jurisprudentie is du
Dat is dus wel de volgende stap die ze gaan zetten.
- Betaaldag leent geld
- Klant betaald niet
- Incassobureau komt
- Klant betaald niet
- Zaak gaat naar deurwaarder + rechter doet uitspraak
- Loonvordering
- Zaak komt voor
- Rechter doet uitspraak over de garantstelling
pi_123949289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Heb ik ja. Die ga ik pas inschakelen als ik er met het incassobureau niet uitkom, wat ik overigens nog wel hoop.

De reden dat ik het op Fok zet, zeker in een forum als WGR is om wat advies te krijgen van mensen die er iets meer vanaf weten als ik.
Ik zou maar eens de voorwaarden van jouw rechtsbijstandverzekering lezen als ik jou was.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_123949306
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zou maar eens de voorwaarden van jouw rechtsbijstandverzekering lezen als ik jou was.
Waarom?
pi_123949375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Dat is dus wel de volgende stap die ze gaan zetten.
- Betaaldag leent geld
- Klant betaald niet
- Incassobureau komt
- Klant betaald niet
- Zaak gaat naar deurwaarder + rechter doet uitspraak
- Loonvordering
- Zaak komt voor
- Rechter doet uitspraak over de garantstelling
Tip: als ik jou was zou ik het niet voor laten komen, die proceskosten zijn niet bepaald laag en je gaat geheid verliezen.
pi_123949413
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Of gewoon zorgen dat je niet hoeft te lenen? Mensen zoals jij belanden in de goot en kosten de maatschappij handen vol geld.. :N
90% van Nederland leent geld, persoonlijke lening, rood staan, doorlopend krediet, creditcard, hypotheek etc
pi_123949436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

90% van Nederland leent geld, persoonlijke lening, rood staan, doorlopend krediet, creditcard, hypotheek etc
Die lenen geen 300 euro met rente percentages van 15% ofzo.
pi_123949441
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:43 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tip: als ik jou was zou ik het niet voor laten komen, die proceskosten zijn niet bepaald laag en je gaat geheid verliezen.
Waarom denk je dat? Ik denk niet eens dat ze hier naar de rechter kunnen aangezien de garantsteller een Engelse LTD is.
pi_123949448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die lenen geen 300 euro met rente percentages van 15% ofzo.
27%, wat dus niet mag.
pi_123949669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:46 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

27%, wat dus niet mag.
Als het niet mag betaal je dus wat wel mag. Je draaft nu door :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:53:47 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123949725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:46 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

27%, wat dus niet mag.
12% boven de wettelijke maximale rente van 16% lees ik...

en was de lening korter dan 3 maanden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 10:54:03 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_123949732
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Wat een briljant topic :')

Als je nou van tevoren advies had gevraagd aan mensen die er verstand van hadden, dan had je deze situatie nu niet gehad :') Daarnaast, daar ben je principieel in ja? Als je nou eens net zo principieel was in het niet uitgeven van geld dat je niet hebt, dan zijn al je problemen ineens opgelost.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_123949750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:45 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Ik denk niet eens dat ze hier naar de rechter kunnen aangezien de garantsteller een Engelse LTD is.
Jawel hoor, volgens het Brussel I-verdrag gaat het om de rechtbank in de woonplaats/land van verweerder.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:56:01 #70
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_123949789
Betaal nou gewoon om te beginnen eens (aan het incassobureau, want daar ligt de vordering nu en niet meer bij dat kredietbedrijfje) die 300 euro terug die je geleend hebt met een mooi (niet gegoogled) briefje erbij dat je van mening bent dat dit is wat je moet betalen en niet meer. Zo toon je je goede wil en laat je zien dat je de verantwoordelijkheid neemt voor hetgeen je geleend hebt.
Mochten ze daar geen genoegen mee nemen kan je altijd nog gaan steggelen over extra kosten voor garantstelling en incasso die ze volgens jou helemaal niet hadden mogen rekenen.

Misschien heb je geluk en hebben ze geen zin om moeite te doen voor die paar centen als ze het hoofdbedrag al terug hebben. En misschien ook niet, maar dan kan je altijd nog je rechtsbijstandverzekering inschakelen. Kan je ook nu al doen trouwens, je betaalt die premie ook niet voor niets.
pi_123949843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als het niet mag betaal je dus wat wel mag. Je draaft nu door :)
Dat is dus onduidelijk nu, ze hebben de "14 dagen brief" niet verstuurd waardoor ze nu onterecht incassokosten rekenen.
Daarnaast heb ik gevraagd om een akte van cessie/bewijs van bevoegdheid die ze nog niet hebben toegestuurd.
En de jaarlijkse kosten aan wettelijke rente zijn onduidelijk omdat het hier niet gaat om normale rente maar verkapte rente.
pi_123949846
Betaal gewoon.
pi_123949881
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Betaal gewoon.
Dat was de eerste reactie hier, maar dat wil hij niet zomaar doen, want bladiebla.
pi_123949925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat was de eerste reactie hier, maar dat wil hij niet zomaar doen, want bladiebla.
Want kredietverstrekker en incassobureau houden zich niet aan de wet.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 11:02:29 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_123949959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja want een hoop rookgordijnen en gelul om er proberen onderuit te komen. Dat hij schrijft dat hij wel degelijk wil betalen is om aan ons aan te geven dat hij vooral geen cheapskate is.

Overigens. Als je voor een lousy 300 euro gebruik moet maken van een constructie als dit, dan kun je niet met geld omgaan en dan geloof ik er geen zak van dat TS nu ineens wel dat bedrag + extra kosten op de plank heeft liggen :')
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')