SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!quote:Op maandag 11 maart 2013 22:05 schreef Tommeke het volgende:
Omdat het zulk kutweer is ben ik wezen klussen, heb een dicht achterwiel gefabriceerd.
[ afbeelding ]
Wat heb je aan verzwaring in je wiel? Niets toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Alleen een dicht achterwiel. 'Echte' discs hebben geen verzwaring naar mijn weten?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:19 schreef Yankee het volgende:
Goed bezig kanowel jammer dat je slootwater drinkt
Uit krat: hertog jan, grolsch, palmquote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?
Hertog jan vind ik ook wel lekker ja, palm drink ik soms wat speciaals van en grolsch bijna nooit.quote:
Jupiler, warsteiner..quote:
Lijkt mij ook, als je op één plek extra gewicht aanbrengt krijg je één grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?
Sowieso, hoger gewicht=lagere gem+top snelheid.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, als je op een plek extra gewicht aanbrengt krijg je een grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.
Oh en grolsch vind ik nou ook niet echt bijzonder, palm of hertog jan wel beter
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:39 schreef MarcoD het volgende:
Hoger gewicht verdeeld over de velg (gelijkmatig) zou eventueel kunnen bijdragen aan een constante snelheid (als in opvangen van kleine vertragingen oid), versnellen na een bocht gaat langzamer door de grotere massa die je weer in beweging moet zetten. Dus handiger voor een rechte tijdrit veel bochten is het nadelig lijkt mij.
Je moet dat gewicht in beweging brengen en dat kost gewoon energie.
Ik heb met meerdere types echte dichte wielen gereden en geen van die dingen had dat. Je zit idd met onbalans en energieverlies bij optrekken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Als het echt zou werken zou je dat ook wel terugzien bij de profs. In een tijdrit zonder bochten zie je ze echt geen extra zware wielen steken though.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.
Elk voorwerp heeft een zwaartepunt, bij een wiel zit dat precies in het midden.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:50 schreef the_critic het volgende:
nouja, misschien heb ik verkeerd onthouden. Meen echt dat vroeger toen ik nog in wielerzaak werkte, die wielen echt een zwaartepunt hadden. Zal komende week, als ik zin heb, eens kijken of ik er iets over vinden kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |