abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2013 @ 17:36:09 #1
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_123919122

Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken, zal de serie Rick Grimes - een sheriff in Georgia - volgen die terecht is gekomen in een zombie-apocalyptische wereld na het ontwaken uit een coma. De serie volgt bij aanvang het verhaal van de strips, maar de makers hebben toestemming om later hun eigen verhaal uit te stippelen.

De eerste afleveringen worden geregisseerd door Frank Darabont, bekend van o.a. de The Shawshank Redemption en The Mist verfilmingen.

Schrijvers van bekende series als Breaking Bad, The Shield, Battlestar Galactica, The Wire en 24 zullen afleveringen voor hun rekening nemen. Bear McCreary, vaste componist van de Battlestar Galactica serie, zal de muziek verzorgen.

Karakters

Links
Officiele site: http://www.amctv.com/shows/the-walking-dead/
Blog van AMC: http://blogs.amctv.com/the-walking-dead/

Aftellen
http://tvcountdown.com/s/the-walking-dead
pi_123919209
Vond het een prima aflevering. Gebeurde niet veel, maar interessant om te zien hoe de groepen mixen.

Daryl + Martinez zou trouwens wel een ultieme badass duo zijn zeg _O_
pi_123919263
Kan er bij de gouvernor niet een klein kruisje bij zijn rechteroog? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 11 maart 2013 @ 18:04:41 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_123920491
Ben nu beetje zat van The Governor.
opgezegd@fok.nl
pi_123921661
Ondanks de weinige actie vond ik het wel een toffe ep.
pi_123922873
Rik had zoveel kansen om gewoon een kogel door the governor zijn kop te jagen :').

Redelijke aflevering, maar dit biedt wel enorm veel voor de komende ep's.
Feyenoord Rotterdam
pi_123923463
Vond het een beetje een tegenstrijdige aflevering.

Alle tekens werden gegeven dat ze het allemaal wel met elkaar konden vinden tussen de kampen, alleen de governer en rick staan dit in de weg. Rick kiest nog liever voor vechten dan dat hij Michonne opoffert (al weet hij niet of Governer woord houd), terwijl hij 35minuten van deze aflevering met hem kan vechten door hem gewoon om te brengen daar. Zodat niet heel het gevangenis kamp hoeft mee te doen met een massale slagpartij.

Verhaal technisch gezien is zo'n slagpartij wel het spannends, maar deze hele aanloop die mij veel te serieus was, en zeker met het bezinningsmomentje dat beide heren terug keren met muziek, maakt het veel te dramatisch en hiermee neemt vooral de serie zichzelf veel te serieus.
Nu kan je zeggen dat ik het te serieus neem :P , maar deze aflevering voelde heel vreemd aan alsof de schrijvers net terug waren van vakantie. (ook stijltechnisch niet echt consequent met voorgaande afleveringen, alhoewel ik vernieuwing toejuich, viel me bepaalde shots me hier wel erg op)
  maandag 11 maart 2013 @ 19:27:17 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_123924190
Gaaaaaap. En weer een slome ep... Sjongejonge, ff oprekken.
Als een artiest die nog een albumpje moet afleveren om zijn contract uit te dienen en dus maar een greatest hits met 1 nieuw nummer uitpoept :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_123924323
Goed.
Duidelijk wat dé clash van dit seizoen gaat worden.
Wie gaan er dood en wie blijft er leven:

Rick: leeft omdat hij de hoofdpersoon is.
Carl: leeft omdat hij zoon van hoofdpersoon is.
Glenn: leeft, omdat romance met Maggie moet doorgaan.
Maggie: leeft, omdat lekker wijf. en zie: Glenn
Beth: leeft, omdat Carl (in de toekomst)
Carol: dood.
Hershel: leeft, omdat hij al eens zwaar gewond is geraakt.
Merle: leeft. Pas weer bij de groep gekomen.
Daryl: leeft, cult personage.
Michonne: lastig.. dood/levend/dood.. dood dus
Andrea: MORSDOOD
Governor: dood, al zou wegvluchten na verlies toffe anticlimax zijn.
Die nerd: dood.
pi_123924956
Ik denk dat Milton aan het eind van het seizoen echt zo'n stuk krijgt waar hij zichzelf opoffert voor iemand van de groep van Rick, maar dan zelf sterft :P
pi_123925175
Maggie gaat dood denk ik.
pi_123925363
Ik vond de preview het beste van de aflevering. Deze ep had wel heel weinig. In het begin was de cameravoering bij het gesprek boeiend, je verwacht wat. Maar het vervolg: :')
That's all folks!
  maandag 11 maart 2013 @ 20:04:00 #13
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123926465
Di kruisboog is ook elke week anders hè.

Van normaal, naar gepimpt met aimsight naar camouflage met god weet wat er nu bovenop zat :')

Net zo bijzonder als die Magnum van Rick waar ie 9mm inpropt :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_123926561
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:04 schreef stinkie het volgende:
Di kruisboog is ook elke week anders hè.

Van normaal, naar gepimpt met aimsight naar camouflage met god weet wat er nu bovenop zat :')

Net zo bijzonder als die Magnum van Rick waar ie 9mm inpropt :D
Ze hebben vorige episode een kruisboog gevonden hé...
  maandag 11 maart 2013 @ 20:07:56 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123926726
Die acteur die The Governor speelt is echt heel matig zeg. Die random anekdote over z'n vrouw: :'). Tenenkrommend.
2000 light years from home
  maandag 11 maart 2013 @ 20:11:01 #16
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_123926882
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:07 schreef Merkie het volgende:
Die acteur die The Governor speelt is echt heel matig zeg. Die random anekdote over z'n vrouw: :'). Tenenkrommend.
Dat sloeg nergens op idd, wat was de boodschap erachter?
Het leven is een toverbal.
pi_123927525
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:07 schreef Merkie het volgende:
Dat ligt aan de scriptschrijvers, niet de acteur.
pi_123927986
In welke ep hadden ze trouwens die meeting van deze ep gepland? 2 afleveringen terug?
Dacht eerst dat ik de ep van vorige week nog niet gezien had maar blijkbaar niet opgelet. :')
pi_123928189
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:28 schreef tralalala het volgende:
In welke ep hadden ze trouwens die meeting van deze ep gepland? 2 afleveringen terug?
Dacht eerst dat ik de ep van vorige week nog niet gezien had maar blijkbaar niet opgelet. :')
Dit :D ik lees even het topic nu ik aan het kijke benn en dacht ook ff wtf heb ik gemist :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 maart 2013 @ 20:32:09 #20
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123928192
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:04 schreef Lyzio het volgende:

[..]

For the time being, ja. Op de lange termijn verspil je alleen maar ammo en zet je nog meer kwaad bloed. Het moet in één keer gebeuren. Dat is ook waar Rick op uit is, en ook zeker Philip. One showdown, see who comes out on top. Wat hij precies met Michonne wilt snap ik niet, maar goed. Het zal er mee te maken hebben dat hij geen voorbeeld heeft kunnen zetten voor zijn volk en dat alsnog wilt doen met Michonne. Rick gaat daar nooit aan toegeven ben ik bang.

Ik vond de nieuwe vriendschappen wel erg mooi om te zien tussen Hershel en Milton en tussen Daryl en Martinez. Het zit wel goed tussen de rest. Het is alleen Rick vs Philip. Allebei leiders die hun waardigheid terug willen krijgen. Egoïstisch, uiteraard.. maar wel begrijpelijk van beide kanten. Ik krijg toch steeds wat meer compassie voor Philip.

Ook al is ie aan het einde van dit seizoen zo dood als een pier. Zelfde geldt voor Andrea, die zie ik haarzelf nog wel heroïsch opofferen voor Rick en zijn crew.
Wtf, Rick vindt het prima als ze elkaar gewoon met rust laten. Dat hij op het eind de boel een beetje misleid wil nog niet zeggen dat hij net als de Governor een geheime agenda voor oorlog heeft. :P De Governor loopt de boel juist op te blazen voor z'n eigen ego. Die liegt en bedriegt de boel bij elkaar en wil perse bloed zien.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:32:32 #21
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123928232
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:28 schreef tralalala het volgende:
Ik had hetzelfde, ik heb zelfs de synopsis van de vorige aflevering nog even gewiki'd,
pi_123928432
Ik dacht eerst dat het een flashforward was. :P
pi_123928508
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:32 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde, ik heb zelfs de synopsis van de vorige aflevering nog even gewiki'd,
Ik had ook een WTF momentje, dacht ook dat ik per ongeluk een aflevering had overgeslagen.

Vond hem ook maar matig.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 11 maart 2013 @ 20:39:53 #24
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123928844
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:29 schreef karton2 het volgende:
Goed.
Duidelijk wat dé clash van dit seizoen gaat worden.
Wie gaan er dood en wie blijft er leven:

Rick: leeft omdat hij de hoofdpersoon is.
Carl: leeft omdat hij zoon van hoofdpersoon is.
Glenn: leeft, omdat romance met Maggie moet doorgaan.
Maggie: leeft, omdat lekker wijf. en zie: Glenn
Beth: leeft, omdat Carl (in de toekomst)
Carol: dood.
Hershel: leeft, omdat hij al eens zwaar gewond is geraakt.
Merle: leeft. Pas weer bij de groep gekomen.
Daryl: leeft, cult personage.
Michonne: lastig.. dood/levend/dood.. dood dus
Andrea: MORSDOOD
Governor: dood, al zou wegvluchten na verlies toffe anticlimax zijn.
Die nerd: dood.
No way, Beth en Hershel gaan keihard dood. Het was even leuk voor de scriptschrijvers om dat gedoe rondom zijn been te schrijven en om duidelijk te maken dat een beet soms te overleven is, maar dat is na een seizoen ook wel klaar. Maggie is de enige van de familie die over mag blijven, dan kan ze begin volgend seizoen lekker dramatisch gaan doen.

Michonne overleeft het omdat mij dat een personage lijkt die ze langzaam willen opbouwen. Ze heeft genoeg potentie om een populair personage te worden als ze wat meer kanten krijgt. En haar zwaardkunsten zijn een makkelijke manier voor de schrijvers om de groep uit een idioot gevaarlijke situatie te krijgen.

Merle gaat dood of raken ze weer kwijt. Die willen ze er vast niet te lang bijhouden, als je hem te lang spanningen laat veroorzaken binnen de groep gaat dat de kijkers irriteren. Ik denk dat ze dat soort spanning al wel genoeg gehad hebben tijdens het gedoe rondom Rick, Shane en deels Lori.

Die nerd verwacht ik ook dood, al zou die nog wel eens de rol van Hershel kunnen overnemen. Het is voor de schrijvers altijd fijn om een personage erbij te hebben die geloofwaardig gewonden kan helpen.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:41:02 #25
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_123928948
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:35 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik had ook een WTF momentje, dacht ook dat ik per ongeluk een aflevering had overgeslagen.

Vond hem ook maar matig.
Aan de ene kant denk ik: "Ze hebben verdomme een hele aflevering verspild aan een piemelvergelijking".
Aan de andere kant denk ik: "Ik had helemaal niet door dat het alweer bijna afgelopen is".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')