abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 13:36:30 #1
163650 Greys
pi_123908675
Plak hier alles dat je kunt vinden qua (opvallende) buitenlandse reacties op Anouk's 'Birds'!

http://wiwibloggs.com/201(...)reveals-birds/23080/

quote:
It is, as expected, absolutely gorgeous, and a serious contender to take the Eurovision title this year. It’s in a league of its own! The sweeping ballad really is the “killer song” that the Anouk threatened us with and that the Dutch have been anxiously waiting for. Not only can they hope it to end the “Eurovision curse” that has been plaguing the Netherlands since 2004, but they are right to dream of Amsterdam 2014.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 13:40:04 #2
163650 Greys
pi_123908836
Ook op eurovision.tv (de officiële Eurovisie site) veel goede reacties:

quote:
Posted on 11/March 2013 at 12:14

Erik Hebbuzz

What a musical masterpiece this is. For the first time ever Netherlands is my number 1 entry in Eurovision! Anouk will do very well live on stage as she's doing that already over 17 years.

I can imagine Adele or Katie Melua queing up being the first to be allowed to cover this Beatlesque wals with Billie Holliday vocals. Maybe James Bond wants Anouk to write the next soundtrack?
Meer reacties aldaar:
http://www.eurovision.tv/(...)d_in_the_netherlands
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 13:41:44 #3
163650 Greys
pi_123908936
quote:
howmenare from Germany

“Birds falling down the rooftops, out of the sky like raindrops.” A sad song from the Netherlands, sounds like coming out of a fifties Hollywood movie. Very strong entry, very nice melancholy tune. Gives me goosebumps. (*_*) And I don’t have any doubt that Anouk’s performance will be a perfect fit. Go Anouk, good luck Netherlands!!!!!!
quote:
Gloria_Chen from China

Seriously I had tears in my eyes listening to this song...Very beautiful both in its melody and the lyrics...Come on this has to be in the Final and get some good points in the Final!!

My favorite of all entries so far.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123909230
Je hebt dit soort reacties:
quote:
It's as if The Netherlands has all the ingredients to serve us filet mignon, but ends up serving us a burger. Of course you're dissapointed when dinner is served. Even if burgers are okay, it wasn't what you expected when you read the menu.
quote:
It's an entry I can tell is quality, but it's not really my sort of thing.
Maar dan staan deze dan weer tegenover:
quote:
Veeery strong entry for The Nederlands. When I listen to it on accappella version it didn't told me anything. i tried it out many times but no way, and I was upset since I love Anouk!
Then I listen to the real song, I find out that it is magnificent. Currently is on my top 10, since I'm more used to the other songs I like, but I think that with a great stage performance "Björk-style" with this ethereal song it will allow everyone to fly like a bird to paradise!!!!
Really happy for Nederlands!
quote:
FANTASTIC! I would never believe I would ever like a dutch entry, but this is really really good. Classy ballad, sung very well and fits Anouk in so many ways. This will do very well, congrats Netherlands, this has to be in the final in Malmö!
quote:
I also think it's great! One of my favourites this year, finally a ballad for this year that's something different and doesn't just follow the same old ESC-ballad-formula (and we've got way too many of the latter this year.)
pi_123909284
Laat ik positief zijn en hopen dat onze politici en oligarchen dit keer genoeg geld hebben uitgetrokken om ons een kans op winst te geven.

En heel misschien dat het songfestival nu weer een beetje een serieus muziekfestival wordt. Het laagtepunt was nog wel dat groepje Russische dames van 80+.
pi_123909493
Pls Pls laat haar een mega orkest achter haar hebben, met mooie belichting. de rest maakt dan ook geen zak meer uit ^O^ O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 14:11:44 #7
163650 Greys
pi_123910283
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:52 schreef Aloria het volgende:
Pls Pls laat haar een mega orkest achter haar hebben, met mooie belichting. de rest maakt dan ook geen zak meer uit ^O^ O+
Er mogen maar 6 man max op het podium, dus dat orkest zal op de band moeten staan ;)
Verder over de act: ESF / [2013] Nederland: Anouk - Birds #3

Hier alsjeblieft alleen de buitenlandse reacties O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 maart 2013 @ 15:43:54 #8
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_123914224
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:48 schreef RetepV het volgende:
Laat ik positief zijn en hopen dat onze politici en oligarchen dit keer genoeg geld hebben uitgetrokken om ons een kans op winst te geven.

En heel misschien dat het songfestival nu weer een beetje een serieus muziekfestival wordt. Het laagtepunt was nog wel dat groepje Russische dames van 80+.
Je bedoelt die Russische dames die ook gewoon van de Nederlandse stemmers punten kregen? :')

on topic:

quote:
Yes, I concur....it is a great song, definitively at higher level than others in this ESC. I will have it in my playlist. I am not sure if the ESC audience (which UNFORTUNATELY is below average in terms of music taste and judgement...see the higher rating for the annoying Cascada or the Finland performer) will appreciate this song.
Anouk please do not care if you will be underrated.....it is like giving flowers to pigs sometimes....thy do not understand.

Cheers!

I vote for Netherlands this year!
Wellicht de reden dat de 'gemiddelde' Nederlander zich altijd rot ergert aan de uitkomsten ;)
Fuck the EBU
pi_123919589
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:43 schreef Yesse het volgende:

[..]

Je bedoelt die Russische dames die ook gewoon van de Nederlandse stemmers punten kregen? :')
Ja, ik wilde ze eigenlijk ook stemmen geven. Ik vond het gewoon zooooo schattig! Stel je voor. Ze waren zo oud dat ze het volgende jaar wel dood hadden kunnen zijn! Alleen daarvoor verdienden ze al onze stem!
pi_123926923
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Er mogen maar 6 man max op het podium, dus dat orkest zal op de band moeten staan ;)
Verder over de act: ESF / [2013] Nederland: Anouk - Birds #3

Hier alsjeblieft alleen de buitenlandse reacties O+
Ze moeten er echt geen suf bandje achter zetten. Dat wordt een ramp.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:12:41 #11
248295 TDHS
2 hoog achter
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 20:43:27 #12
163650 Greys
pi_123929180
Zonder er één reactie tussenuit te knippen (dus niet alleen positieve gepakt!) een selectie van de meest recente reacties op de Eurovision site:

Lintver from Italy
Masterpiece. 12 points from Italy... it will happen 'cause Anouk has a lot of fans there

Posted on 11/March 2013 at 20:14
prionis
This song is just a masterpiece but only for open minded people....Most love only catchy pop songs that will survive for 1 month(cascada). .But this song is just melody to your heart and you dont have to pressure yourself to like it,just listen to it.This song my friends is art.

Posted on 11/March 2013 at 20:11
NicoleKidmanFreak from Canada
Great choice, Netherlands. If this does a simple performance, such as Patricia Kaas' in 2009 or MayaSar's in 2012, this will do great! Good work!

Posted on 11/March 2013 at 20:08
Momerath from Spain
Interesting entry, Netherlands. I like it very much, it has something different!
Good luck! :)

Posted on 11/March 2013 at 20:02
KarabakhisofAzerbaijan from Azerbaijan
finaly we heard good song after boring songs..If this year Netherlands doesn't qulaify for final, Eurovision must postphone !

Posted on 11/March 2013 at 19:52
Kurosawa from Sweden
Finally the Netherlands bring a really great song to the contest. Haven't heard all songs yet, but to me a victory to Netherlands after all these years would do the contest good. A waltzy björkish Regina Spector-like song with a touch of Shirley Bassey. Well done, Holland!

Posted on 11/March 2013 at 19:50
supertrooper from Switzerland
This song is a masterpiece. I so damn much love it and i cannot stop listen to it. Well done Netherlands. Its my personal winner already. It just cant get better than that. I am so euphorias about it !!

Posted on 11/March 2013 at 19:48
kastilla from Spain
It's a good song with nice artist, should pass to the final without doubts. With a good atmosfere and TV performance she will be up to voting decissions.
Good choice The Netherlands

http://www.eurovision.tv/(...)d_in_the_netherlands
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 20:56:55 #14
163650 Greys
pi_123930238
quote:
Die Italiaan ook op dat forum daar die zich nu al kwaad zit te maken voor als ze NIET bij de top 3 eindigt _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 21:03:00 #15
163650 Greys
pi_123930718
Van een ander eurovisieforum van iemand uit de UK:

quote:
What a unique, rather bold entry from the Netherlands. I must say i'm shocked by the overwhelming positivity this song has received. Even my precocious little avant-garde ears didn't understand this on first listen It's such a weird, quite uncomfortable melody. Anouk's voice is kinda "off", pretty experimental. I'm not sure how this will go down at Eurovision. Rona's song was instant for me whereas this isn't but we all saw how Rona was rewarded last year for her experimental neo classical piece. The same thing could apply here. The added bonus for Anouk is that she already has Eurovision fans behind her. Do we have our winner?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 maart 2013 @ 21:17:55 #16
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_123931830
Dit is gewoon raar :l
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 21:19:37 #17
163650 Greys
pi_123931971
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123933025
leuke topic ^O^
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_123933260
Blijkbaar leidt Nederland zelfs op basis van de ESC United poll vóór Denemarken en Noorwegen...
http://www.escunited.com/t7539-40/#post953970
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 21:35:44 #20
163650 Greys
pi_123933355
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:34 schreef Toposcoupe het volgende:
Blijkbaar leidt Nederland zelfs op basis van de ESC United poll vóór Denemarken en Noorwegen...
http://www.escunited.com/t7539-40/#post953970
Kan je een printscreendingetje maken ajb? O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123933600
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan je een printscreendingetje maken ajb? O+
Ik baseer me alleen op deze reactie: "Btw., Anouk is the new forum poll leader before Emmelie and Margaret."

Ik wil wel printscreentjes maken van de polls van de Noorse, Deense en Nederlandse inzendingen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 21:40:02 #22
163650 Greys
pi_123933717
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:38 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Ik baseer me alleen op deze reactie: "Btw., Anouk is the new forum poll leader before Emmelie and Margaret."

Ik wil wel printscreentjes maken van de polls van de Noorse, Deense en Nederlandse inzendingen.
Oh oke, sorry, ik dacht dat er een poll was met alle inzendingen en dat ze daar bovenaan stond ;)
Dat leek me een leuk plaatje om te zien (ben me er nu zelf ook aan het registreren!).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123934407
w/
Nieuw is niet altijd beter.
pi_123934894
Oké, printscreendingetjes.

Nederland

Denemarken

Noorwegen

Doen alle landen het dan goed? Nou...

Roemenië valt niet in de smaak :)

Maar laten we maar niet te enthousiast worden, want met een overwinning in gedachte in de halve finale stranden is ook weer zoiets :')
pi_123935552
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:55 schreef Toposcoupe het volgende:
Oké, printscreendingetjes.

Nederland

[ afbeelding ]

Denemarken

[ afbeelding ]

Noorwegen

[ afbeelding ]

Doen alle landen het dan goed? Nou...

[ afbeelding ]

Roemenië valt niet in de smaak :)

Maar laten we maar niet te enthousiast worden, want met een overwinning in gedachte in de halve finale stranden is ook weer zoiets :')
NL stemt massaal als eerste natuurlijk (via proxies als stemmen vanaf NL ip niet worden meegeteld voor NL). Pas na een weekje zul je de echte stemming kunnen zien lijkt me. Dan heeft het buitenland ook gemerkt dat Anouk's liedje publiek is gemaakt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 22:07:27 #26
163650 Greys
pi_123935804
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

NL stemt massaal als eerste natuurlijk (via proxies als stemmen vanaf NL ip niet worden meegeteld voor NL). Pas na een weekje zul je de echte stemming kunnen zien lijkt me. Dan heeft het buitenland ook gemerkt dat Anouk's liedje publiek is gemaakt.
Die andere landen zijn al een tijdje bekend en die polls van hen staan al langer volgens mij? :@

Juist als je in het forum van DIE site kijkt, zie je dat de buitenlanders juist massaal roepen dat ze op Birds gestemd hebben met 10 of 12 punten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123935807
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De stemverhoudingen zullen over een week ongetwijfeld (wat) anders liggen, maar het enthousiasme van veel buitenlanders stemt me positief. Ik heb het idee dat er op ESC United relatief veel Scandinaviërs zitten, niet zo vreemd gezien de populariteit die het festival daar nog heeft (geloof ik). De resultaten op een forum zijn dus sowieso niet representatief voor wat dan ook ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Toposcoupe op 11-03-2013 22:13:53 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 22:09:59 #28
163650 Greys
pi_123935975
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:07 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

De stemverhoudingen zullen over een week ongetwijfeld (wat) anders liggen, maar het enthousiasme van veel buitenlanders stemt me positief. Ik heb het idee dat er op ESC United relatief veel Scandinavieërs zitten, niet zo vreemd gezien de populariteit die het festival daar nog heeft (geloof ik). De resultaten op een forum zijn dus sowieso niet representatief voor wat dan ook ;)
Ik zag in het topic over Birds voornamelijk Italie, Spanje, Schotland, Frankrijk e.d. positief op de inzending reageren :Y Oh en een Amerikaan die helemaal lyrisch is _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123936459
Ik denk dat Birds meer in de smaak valt in West-Europa dan Oost, maar we zullen zien.
Ik vind het ook wel iets voor Zwitserland, waar dergelijke nummers vaak goed scoren in de charts, of misschien Israël, die vaak mooie oprechte ballades brengen (en niet de hoor-mij-eens-goed zingen ballades). Maar goed, daar hebben we in de halve finale nog niets aan.
pi_123938347
Ik snap niet dat sommige buitenlandse fans het woordje 'winning' durven te gebruiken o|O Mogen we AUB eerst de finale halen? *O* :P
  maandag 11 maart 2013 @ 22:50:24 #32
338108 SecretStoryWous
pi_123938352
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:32 schreef Jojoke het volgende:
De Spanjaarden: "TEMAZO"
http://www.foroeurosongcontest.es/foro/viewtopic.php?f=101&t=6583

De Italianen: "Meravigliosa, splendida, sublime, superiore"
http://www.eurofestival.w(...)-con-birds-di-anouk/

De Fransen: "Absolument magnifique"
http://eurovision-quotidi(...)s-oiseaux-senvolent/

De Russen: "Dark horse"
http://www.euroforum.com.ru/read.php?1,780078,page=11
En zijn hun allemaal ook positief?
Spaans, Italiaans, Frans en Russisch zijn niet mijn beste talen namelijk...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 22:51:50 #33
163650 Greys
pi_123938432
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:50 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

En zijn hun allemaal ook positief?
Spaans, Italiaans, Frans en Russisch zijn niet mijn beste talen namelijk...
Nee, ik zag bij de Fransen ook zeker een paar negatieve reacties.
De andere talen lukt me ook niet :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123938739
Еще эта мелодия хороша тем, что скачет по интервалам Тайги, а Тайга шедеврейший шедевр

Huh, kunnen jullie dit niet lezen dan? (8>

Google translate is your friend
  maandag 11 maart 2013 @ 22:58:04 #35
255101 Eitjee
Lekker vers
pi_123938774
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, ik zag bij de Fransen ook zeker een paar negatieve reacties.
De andere talen lukt me ook niet :D
Barcelona calling, thank you for the great show;

Het merendeel vindt het geweldig, absoluut top 5, zelfs winnaarspotentieel. Enige wat men afvraagt is hoe dit juist op het podium weer te gaan geven.

83% vindt het helemaal geweldig, 12% 'oke' voor Nederland en 5% afschuwelijk.
Beter hard gekookt dan te zacht gebakken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 22:59:06 #36
163650 Greys
pi_123938829
Op Eurovision.tv zag ik mensen die vinden dat het gewoon een donker podium moet zijn met Anouk in een spotlight. Precies wat een deel van ons (en ik zelf) ook vonden in het Anouk topic. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123939136
Ik zit wat verder te bladeren in het Russisch forum. Ik ben verrast door het aantal positieve reacties. Had eigenlijk niet verwacht dat het in het oosten goed zou vallen. Natuurlijk zijn er ook verschillende mensen die het niks vinden, maar behoorlijk wat Russen vinden het niet gewoon mooi... nee ze vinden het prachtig.
pi_123939479
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:04 schreef Jojoke het volgende:
Ik zit wat verder te bladeren in het Russisch forum. Ik ben verrast door het aantal positieve reacties. Had eigenlijk niet verwacht dat het in het oosten goed zou vallen. Natuurlijk zijn er ook verschillende mensen die het niks vinden, maar behoorlijk wat Russen vinden het niet gewoon mooi... nee ze vinden het prachtig.
Da's wel goed nieuws. Als alleen het westen positief is schiet je er niets mee op. Het hele balkanblok en voormalige oostblok is juist die je moet paaien. Die hosselen de winnaars elk jaar. Juist omdat we daar geen pepernoot meer scoren lukt het ons al tien jaar niet meer.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:25:42 #39
255101 Eitjee
Lekker vers
pi_123940387
Google translate vertelt me dat enkele Italianen bommen op Malmö gaan gooien als dit niet top 3 wordt. Anderen stellen voor om dan collectief het songfestival te verlaten. Waar gaat dit heen?
Beter hard gekookt dan te zacht gebakken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 23:27:05 #40
163650 Greys
pi_123940459
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef Eitjee het volgende:
Google translate vertelt me dat enkele Italianen bommen op Malmö gaan gooien als dit niet top 3 wordt. Anderen stellen voor om dan collectief het songfestival te verlaten. Waar gaat dit heen?
De Italianen op een ander forum rollen over elkaar heen idd, die zijn NU al boos voor als het de top 3 niet gaat halen ja _O- Zullen dezelfde mensen wel zijn :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin maandag 11 maart 2013 @ 23:29:01 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123940573
Wat een reacties :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_123941158
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:27 schreef Greys het volgende:

[..]

De Italianen op een ander forum rollen over elkaar heen idd, die zijn NU al boos voor als het de top 3 niet gaat halen ja _O- Zullen dezelfde mensen wel zijn :D
Italianen hebben van oudsher (operatraditie) altijd al veel met symfonische, enigszins pompeuze muziek.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 23:41:00 #43
163650 Greys
pi_123941224
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:39 schreef Poespas het volgende:

[..]

Italianen hebben van oudsher (operatraditie) altijd al veel met symfonische, enigszins pompeuze muziek.
Italië zit in de finale, mogen die wel op ons stemmen in de halve finale? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123941234
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:39 schreef Poespas het volgende:

[..]

En laat nou uitgerekend Italië meestemmen in de 1e halve finale :+
pi_123941258
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

En laat nou uitgerekend Italië meestemmen in de 1e halve finale :+
Samen met de UK toch? die zijn van wat ik zo lees ook enthousiast
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 23:42:28 #46
163650 Greys
pi_123941293
1e halve finale stemt: Italie, Zweden &VK
2e halve finale stemt: Frankrijk, Duitsland & Spanje

Ja dus *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123941302
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:41 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Samen met de UK toch? die zijn van wat ik zo lees ook enthousiast
Samen met de UK en Zweden. Duitsland, Frankrijk en Spanje in de andere HF.
pi_123941342
Maakt ook niet zo gek veel uit, duitsland is ook overwegend positief, net als spanje. Zweden krijgt Anouk sowieso stemmen van
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 23:44:26 #49
163650 Greys
pi_123941376
Nou dat Italië er bij zit vind ik stiekem toch wel lekker :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123941644
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:44 schreef Greys het volgende:
Gezien hun eigen inzendingen zouden die deze ballad moeten vreten als zoete koek... maar goed, het blijft lastig voorspellen....

wel grappig dat de ultieme oostblok ESF-er Philip Kirkorov (verantwoordelijk voor meerdere Russische, Oekrainse en Wit-Russische inzendingen) en ook oud-deelnemer er ook helemaal mee wegloopt... die man zou best wel eens in een jury kunnen zitten in mei, altijd handig :P

Maar laten we aub nuchter blijven, ik ben al blij als we de finale halen :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_123941663
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:44 schreef Greys het volgende:
En straks wint ze met een enorme overmacht en zeggen we "wist je nog dat we zelfs blij waren dat Italie erbij zat?"
  Admin maandag 11 maart 2013 @ 23:51:53 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123941702
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 maart 2013 @ 23:53:35 #53
163650 Greys
pi_123941772
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:50 schreef TheVulture het volgende:

Maar laten we aub nuchter blijven, ik ben al blij als we de finale halen :+
Welnee, lekker hyperen en er het beste van verwachten *O*
En wordt het dan niks, dan dikke pech, hebben we in elk geval veel lol gehad!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2013 @ 00:12:02 #54
368283 ato
pi_123942592
Heerlijk je enthousiasme Greys, that's the spirit...
Ik geloof wel in de finale!
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 00:14:13 #55
163650 Greys
pi_123942683
Deze keer mogen jullie het ECHT niet missen he!
In een afgehuurde supergezellige Rotterdamse kroeg (gratis parkeren! 2 min lopen vanaf metro dus goed met OV bereikbaar!) gezamenlijk de halve finale kijken op groot scherm.
Zo tof heb je nog nooit het songfestival gekeken w/

ESF / [MEET] Birds is the word! 14/5 #2
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 00:16:38 #56
163650 Greys
pi_123942776
O+ O+

Posted on 11/March 2013 at 22:50

Malte Abapinavi

I am very pleased to eventually hear something like this. What s sincere musical effort, what a paragon of artistic dignity! And finally some colourful harmonies that are not worn out, which are not searching for the universal remedy of catchiness and funmania. I like the arrangement using a wider dynamic range than any other song this year, I like Anouk's warm, slightly hushed voice, the general, occasionally ruffled mood and texture of the song, its darkness and striking maturity. - Yes, Eurovision is about music, it still is, and I don't think that you will find a better example in Malmö proving this. And if this gem won't qualify - then the Netherlands will have every reason to rail against their fate. And I will join in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123943121
Ik ben benieuwd of Perez Hilton haar lied nog gaat oppikken... die was altijd fan van haar :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 00:43:40 #58
163650 Greys
pi_123943554
Dan moeten we hem er even op attenderen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123943566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of Perez Hilton haar lied nog gaat oppikken... die was altijd fan van haar :P
Stuur een berichtje! ;)
pi_123943656
Deze stond op ESCtoday

quote:
I hope I don't put an Owen-jinx on this but Ladies and Gentlemen I think we might have a winner.... This lends itself to a fantasticly climactic stage performance! I agree with Ben, I wish that Eurovision was more like this, proper classy music with quality singers and few or no gimmicks (both musically and on the stage). Netherlands this is your moment, please don't arse it up with some cheap stage performance! I SOOOO want to go to Amsterdam next year!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 11:10:34 #61
163650 Greys
pi_123950205
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:44 schreef grazz het volgende:

[..]

Stuur een berichtje! ;)
Done :)
Met youtube link en oddschecker link :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 maart 2013 @ 11:30:57 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_123950859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:14 schreef Greys het volgende:
Deze keer mogen jullie het ECHT niet missen he!
In een afgehuurde supergezellige Rotterdamse kroeg (gratis parkeren! 2 min lopen vanaf metro dus goed met OV bereikbaar!) gezamenlijk de halve finale kijken op groot scherm.
Zo tof heb je nog nooit het songfestival gekeken w/

ESF / [MEET] Birds is the word! 14/5 #2
:D!

Ik vind je zo'n grappige PR-dame op deze manier, :D _O-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 11:31:57 #63
163650 Greys
pi_123950906
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

:D!

Ik vind je zo'n grappige PR-dame op deze manier, :D _O-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leuke is, het heeft in dit geval echt geen bal met FOK! PR te maken, ik was bij de eerdere ESF meets en het is echt zóveel toffer om het Eurovisie met een groep op groot scherm te kijken dan in je eentje voor de buis :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 maart 2013 @ 11:32:26 #64
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_123950924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Het leuke is, het heeft in dit geval echt geen bal met FOK! PR te maken, ik was bij de eerdere ESF meets en het is echt zóveel toffer om het Eurovisie met een groep op groot scherm te kijken dan in je eentje voor de buis :D
Haha ja, dat snap ik. Maar het 'klonk' zo grappig, _O-.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Admin dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34:15 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123950996
Is het al Mei?

Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34:55 #66
163650 Greys
pi_123951024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef yvonne het volgende:
Is het al Mei?
Bijna!
En Chips komt ook! :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 12 maart 2013 @ 11:40:23 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_123951224
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Bijna!
En Chips komt ook! :7
:o
Heu! Dat heb ik niet gezegd, :6.
pi_123951658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar he, en wie fokt er dan hier mee tijdens de live-uitzendingen? :o
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 maart 2013 @ 11:54:41 #69
163650 Greys
pi_123951674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mobiel, jonguh!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:10:24 #70
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_123954773
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:47 schreef grazz het volgende:
Deze stond op ESCtoday

[..]

Whehehe, die komt dan alleen voor de gebruikelijke dingen die Amsterdam te bieden heeft _O- :')
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:11:10 #71
247887 Takaiki
pi_123954808
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Je zou versteld staan :') _O-
Sometimes you're the bug
pi_123959069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:11 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Je zou versteld staan :') _O-
Ja maar ik zit gewoon achter mijn laptopje :P
pi_123961545
Een reactie uit Noorwegen vertaald met de google translator

quote:
This year the Netherlands must be able to make it to the final!! Otherwise, I pissed on their behalf!! .... biggrin.gif But seriously they deserve it real this year!!! Thus, basta!! Flink, experienced artist with a good voice and stage win, fine tune, and it builds up throughout the song. song is not exactly catchy and one first associates with Eurovision, so I think at least that they deserve a chance in the finals! It stands out in a positive way for me. And I do not think it sounds so ancient like many others here, of course with some retro touches here and there, but nice mixed with more modern tonga collector. Thumbs up for Anouk and the Netherlands!! Fingers crossed it and going to give it a vote or more when it takes it to the final!! If it does not take the final, I'm going to start a sorgeuke, fixed to boycott ESC throughout the 3 days prostest against the ESC .... biggrin.gif It would be a scandal and I'm going to be greatly angered at the injustice that some countries are subjected to year after year, with the Netherlands as one of the best examples of it! I'm afraid that the Netherlands will withdraw next year even if they do not go ahead this year AGAIN!!

HEIA Netherlands!!
pi_123966110
Kwam het tegen op een ander forum en nee ik ga het niet samenvatten :6

quote:
Eurovision 2013: How will 'Birds' fly for the Netherlands?
Posted by Daniel

In the year that Bonnie Tyler is representing the UK, punters are clearly ‘Holding Out For A Hero’ in the Eurovision ante-post market. The latest great white hope is Anouk from the Netherlands, after her song ‘Birds’ was revealed on Dutch radio today. You can listen to it here.

She’s been backed into a general 10-1 to reverse nearly 40 years of hurt for the Dutch – their last Eurovision victory was in 1975. This price looks even more remarkable when you consider how heartily the Dutch would celebrate mere qualification to the final, a feat which they haven’t managed since 2004. Failure to get there this time would be a great disappointment given Anouk is one of their biggest names.

This is the first preview article written since the Eurovision community woke up to a significant rule change for this year. In the past, the awarding of each country’s points was decided by combining that country’s televote 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 with the national jury’s 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 to determine the finishing order of the combined top ten. This year, the jurors will be asked to rank all of the songs, from first to last, and those rankings will be combined with the televote first-to-last ranking to determine the finishing order. Viewers at home won’t notice any difference, but it creates a huge headache for punters.

‘Birds’ is a good example of why.

Let’s start with an opinion on the song, which is a melancholic ballad featuring an atmospheric combination of Anouk’s smokey vocals and some lovely instrumentation. Having said that, I think the verses tend to drag and are not melodic enough, though the refrain in the chorus lifts it.

It’s a shame the child choir that provides a suitable backing in the final third can’t be replicated exactly as it is in Malmo (no pre-recorded vocals are allowed and the minimum age for Eurovision is 16) but other vocalists can at least step in.

In the Sofabet comments, Tim B sums up what is the feeling of many about how the song will fare: “Anouk has a charming and haunting quality to her voice that I’m sure the juries will go for. Unfortunately, I think televoters will largely ignore it.”

I don’t disagree with that. ‘Jury bait’ was the phrase that came to mind when I first heard it. I don’t think it’s televote-friendly enough to win in May.

Tim is even unsure of its qualification hopes. One disadvantage in the semi is that Anouk is up against a plethora of other slowish numbers, many of them featuring female soloists. There are rather a lot of them in the first half of the first heat in which the Netherlands has been drawn, including Austria, Estonia, Russia and Ukraine. Slovenia is the only truly uptempo number among these first eight entries.

In the Netherlands’ favour, this semi is slightly more ‘western’ in feel and includes Belgium. I would hope that a song of the quality of ‘Birds’ would get one of the top ten places in a weak field of 16. At this stage, I don’t think the entries from Ireland, Slovenia, Lithuania, Cyprus, Estonia and Austria are particularly strong. We are yet to hear the final version of Belgium or the Moldovan and Montenegrin entries. None of these countries have a big, guaranteed televote to rely on either.

In these circumstances, I would normally have said that a very high jury score for Anouk should be enough in itself to get it to the final, and then to get at least a respectable number of points on the board on Saturday night. But this year’s rule change makes it much harder to be confident about any of this.

The beauty of the old system was that you had to guess only the top ten of televoters and jurors in each country. Allies and diaspora helped fill in some of the televote jigsaw, whilst we have got used to working out the more earnest and/or vocally superior songs that juries tended to put in their top ten.

What we haven’t had to do is worry about who comes eleventh onwards with either constituency. Now we do. Imagine a song in the final that comes eleventh with a particular country’s jurors and eleventh with its televoters. That gives it a ranking of (11 + 11 =) 22. Under the old system, it would have got no points. Under the new system, it would finish above a song that comes first with jurors but 25th with televoters, giving a combined ranking of (1 + 25 =) 26.

In the past, if punters considered that a song like ‘Birds’ was unlikely to make the top ten in a country’s televote, they simply didn’t have to think any more about it. It didn’t matter whether it was likely to finish 11th, 20th or 25th. Now, it’s imperative for us to figure out if we’re likely to be looking at mid-table mediocrity or bottom of the pile.

I should point out that this is relatively less important in a semi of 15 rivals than a final of 25 rivals. The difference between an 11th finish and a 15th finish is obviously less stark than the difference between an 11th finish and a 25th finish. That’s another reason to be hopeful of Anouk’s qualification chances.

We have to ask ourselves, how would this rule change have played out in previous years? There are recent examples of songs that were jury bait in the same way that Anouk’s promises to be: Patricia Kaas for France in 2009 springs to mind. Plenty of jurors clearly put her in their top five. Ordinary viewers largely failed to put her in each televote top ten. The question we cannot answer but would like to know is: to what extent were televoters ignoring it?

If this example – well performed, but not ideal for a Saturday-night Eurovision audience – was finishing just below the top ten in general televotes, then combining that with a high jury ranking would see it pick up plenty of points under the new system. But if it was regularly down in the televote bottom five, it would score badly with the rule change.

My own guess at answering the new and vexed question of 11th-to-last in the televote is that blandness is the kiss of death – you’ve got more chance of getting a smattering of votes if you’re attention-grabbingly awful than if you’re completely forgettable. Belgium’s derisory televote score in last year’s semi is an illustration. It was a nice enough song with a nice enough performance, on which basis I incorrectly thought it would qualify. But in hindsight, televoters clearly found the whole package as bland as Iris’s white dress.

What makes this new system such a conundrum for punters is that the exact reverse applies when it comes to juries – it seems likely that the attention-grabbingly awful songs are going to be marked right down at the bottom of jurors’ scoresheets, while the bland and forgettable songs are going to fill the middle of the jurors’ table.

Back to ‘Birds’, and how low it finishes in national televotes may come down to where it lies on a spectrum of blandness against its rivals. And it has to be said there’s a lot of beige in this year’s contest. In order to distinguish oneself in these circumstances, much will depend on presentation and the stage presence of the artist in question. The rehearsal period will obviously tell us more about this, though staging has not been a strong point for the Netherlands in the past.

A kind draw in the final would also help a great deal. Patricia Kaas was not lucky in this respect. There is an argument that if Anouk is in the final, she could be very well treated by the Swedish producers who decide the running order. She’s a big name in her country, which just so happens to be one of the bigger contributors to the EBU. The Netherlands has been staunchly loyal to the contest despite a run of bad results. If politics enter it at all, even sub-consciously, that could mean a last-ballad-in-the-final penultimate slot.

In the circumstances, whilst I think ‘Birds’ is far too short in the win market, I’m not looking to lay it in the top ten market despite being sceptical of its televote appeal.

What do you think of ‘Birds’ and its chances in Malmo, and how is the rule change affecting your strategy now that you’ve had a few days to digest it? Do let us know below.
http://sofabet.com/2013/0(...)for-the-netherlands/
pi_123970924
quote:
As a mini survey (and as it’s top of my fave song list) I got family and friends to listen to it (this covers a wide range of countries!), and all were in agreement that it’s a great song and they’d have it on their i-pod/phones etc..so maybe a lot of points from around Europe?! (survey included relatives in South Africa too who also gave it douze points!) :-) , and 99% are not ESC fans!
pi_123972357
Wat een mooie analyse, en spot on, als je bij een van de twee (jury of televote) als 16e wordt gerangschikt ben je sowieso al bijna kansloos voor de punten
pi_123972527
Ik heb nog niet alles in volgorde beluisterd, maar ik moet er echt aan wennen dat we gewoon een hele goede kans hebben om naar de finale te gaan! *O*
pi_123974052
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb nog niet alles in volgorde beluisterd, maar ik moet er echt aan wennen dat we gewoon een hele goede kans hebben om naar de finale te gaan! *O*
"Dit kan niet meer misgaan!"
pi_123990046
quote:
Holy crap, Netherlands, where did you get this from? After the disaster that brought up Sieneke, did anyone expect anything remarkable from this country again? I mean, I thought Joan Franka was cute, but that song was a hard sell.

This year, they decided to skip past voting, and just picked internally. And honestly, this year has been quite a mess for national finals, Sweden has international juries (why?) overruling their public vote, Belarus doesn't understand the point at all, Bulgaria clearly doesn't trust it's public, and there's plagiarism accusations flying everywhere, along with superfluous dancers and Loreen, who, like all winners, is at far too many of these things and becoming quite irritating with her pretentious dancing.

I cannot say enough nice things about this song. It's a classy and grown-up ballad that doesn't have some stupid cliche of shining love light bright eyed hearts because of youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu at the centre. Look at those lyrics.
It's freaking poetry people. Last year we had the fake 'arty' winner. Now let's have the proper one. Amsterdam 2014!

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
quote:
I don’t understand why people fail to see the highest winning chances in NETHERLANDS this year !
It’s the only entry so far that comes as a breath of fresh air , oozing class and distinctness in a sea of blandness and averageness !
quote:
opa_greek from Greece
If Loreen took 372 points Anouk will take 472!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
If Netherlands will lose the finals once more,i will never NEVER NEVER watch ESC again!!!!!!!!!!!!!
MASTERPIECE
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 00:41:37 #80
163650 Greys
pi_123990376
Whohooooooo :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 01:07:25 #82
163650 Greys
pi_123990996
Hahahahaha :D
Wat tof!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 08:53:14 #83
375570 crew  Cyan9
pi_123993861
Als ik de reacties op de officiele ESC site lees zie ik heel veel enthousiaste mexicanen. Beetje jammer dat die niet mogen stemmen in eigen land :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_123994017
Het begint eng te worden :D
pi_124000742

De meningen uit Frankrijk. Anouk komt hoog binnen in de toplijst.

http://www.eurovision-bon(...)ursBIGCHART2013.html
pi_124000885
Het lijkt echt niet alleen maar een zogenaamde 'fanwank' te zijn maar heel veel uiteenlopende mensen die het erg mooi vinden...

www.kolumbus.fi/jarpen is een fanlijst.... daarop lijkt Anouk ook reuzesprongen te gaan maken, alleen al gezien het feit dat 35 mensen het hun favoriet noemen na 1 dag...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 13:23:41 #87
163650 Greys
pi_124002352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:35 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]

De meningen uit Frankrijk. Anouk komt hoog binnen in de toplijst.

http://www.eurovision-bon(...)ursBIGCHART2013.html
Gelijk met Bonnie Tyler vind ik dan weer een belediging :X :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124005423
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Nu staat Engeland eerste zelfs. :{
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 14:48:50 #89
163650 Greys
pi_124005854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:38 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nu staat Engeland eerste zelfs. :{
Het linkje is vast in Engeland gedeeld net, die zijn allemaal aan het stemmen :D
Zullen wij even Nederland omhoog gooien? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 14:51:15 #90
163650 Greys
pi_124005961

Zo, Engeland een 1 en Birds een 10 :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124006367
Maar dan heeft die lijst toch geen waarde meer als wij allemaal op Anouk gaan stemmen? :o
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2013 @ 15:08:53 #92
163650 Greys
pi_124006587
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef Fascination het volgende:
Maar dan heeft die lijst toch geen waarde meer als wij allemaal op Anouk gaan stemmen? :o
Alsof ie wel waarde heeft nu Bonnie bovenaan staat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124010066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:51 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb ook gestemd alleen dan 0 punten voor Engeland en Nederland 10 punten w/
pi_124010843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:51 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]

Greys, we lijken wel Zuid-Europeanen :D
pi_124020178
HYPE IT gurls! *O* w/
pi_124021146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef Fascination het volgende:
Jazeker. Mensen stemmen graag op winnaars. Als je in alle polls hoog staat, stemmen er meer mensen op je dan als je een onbeduidend middenmotertje bent. Wetenschappelijk bewezen :Y
pi_124022661
En wat is er mooier dan aangekondigd te worden als één van de favorieten in de polls O+
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_124022815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:37 schreef Fred_B het volgende:
En wat is er mooier dan aangekondigd te worden als één van de favorieten in de polls O+
Leuk he!
Vooral in Frankrijk, Engeland, Ierland, Belgie en vooral Italie is ze topfavoriet. Echter ben ik ook benieuwd wat ze in de Oostblok- en Balkanlanden zal gaan doen....daar heeft ze ook niet echt een fanbase
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:57:09 #99
338108 SecretStoryWous
pi_124028070
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar boven Cascada :D
  ESF Reporter donderdag 14 maart 2013 @ 07:31:46 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_124038267
Ik word nog stikzenuwachtig van dit topic. :X
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 maart 2013 @ 16:46:51 #101
163650 Greys
pi_124053672
Om het gehyper toch maar weer wat te temperen... ik zat net een flink aantal top-zoveels op youtube te kijken van eurovisiefans van de afgelopen 2 dagen (dus toen Birds al bekend was) en ze zit negen van de tien keer niet in de top tien :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:59:00 #102
338108 SecretStoryWous
pi_124056130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
Om het gehyper toch maar weer wat te temperen... ik zat net een flink aantal top-zoveels op youtube te kijken van eurovisiefans van de afgelopen 2 dagen (dus toen Birds al bekend was) en ze zit negen van de tien keer niet in de top tien :X
Boeie er zijn veel meer bookmakers dan mensen die die filmpjes op YouTube zetten
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 maart 2013 @ 18:00:44 #103
163650 Greys
pi_124056188
Aan de andere kant was het weer een goede reality check :P
We zijn d'r nog niet. Maar dat ze in de finale komt weet ik nog steeds zeker *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124059152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
Ik denk niet dat dit soort tieners Patricia Kaas in hun Top 10 hadden, een paar jaar terug.
pi_124060468
quote:
Gianluca Da Siena 6 uur geleden

My favourite song in the contest, I'll vote for her a billion times in the first semifinal (I'm Italian)

I WANT The Netherlands in the grand final after 9 years where they were robbed of the qualification and, possibly...

AMSTERDAM 2014!!!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:35:09 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_124087525
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:31 schreef Cee het volgende:
Ik word nog stikzenuwachtig van dit topic. :X
Ik ook :')!

Ik vraag me soms een beetje af in hoeverre we onszelf (weer :+) voor de gek houden, en gewoon over de negatieve reacties heen lezen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 13:02:13 #107
163650 Greys
pi_124088450
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:35 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik ook :')!

Ik vraag me soms een beetje af in hoeverre we onszelf (weer :+) voor de gek houden, en gewoon over de negatieve reacties heen lezen.
De positieve reacties zijn veruit in de meerderheid, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik soms expres vergeet dat mensen die het ECHT mooi vinden vaak ook eerder de moeite nemen om te reageren :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124088911
Heb echt zelden zo'n saai nummer gehoord als dit
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:04:02 #109
87554 Cee
Welluk?
pi_124102428
Zijn de reacties een beetje te vergelijken met die op Glennis Grace's nummer? Aangezien die ook hoog stond genoteerd bij de bookmakers en het uiteindelijk niet haalde. En ik noem ook nog even een Kate Ryan. [/doemdenker]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17:19 #110
163650 Greys
pi_124103080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:04 schreef Cee het volgende:
Zijn de reacties een beetje te vergelijken met die op Glennis Grace's nummer? Aangezien die ook hoog stond genoteerd bij de bookmakers en het uiteindelijk niet haalde. En ik noem ook nog even een Kate Ryan. [/doemdenker]
Nee, Glennis stond 'wel aardig' bij de bookies, maar zeker geen derde.

Van dit nummer zeggen diverse mensen dat het art is, een masterpiece, dat ze niet kunnen stoppen er naar luisteren, dat het zo goed zou zijn voor het Eurovisie als het wint omdat het dan weer 'echt om muziek' gaat, dat het sowieso een hit wordt ook al wint ze niet etc etc.
Dat zeiden ze niet van Glennis :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124103353
Volgens mij was vooral Cornald Maas heel enthousiast over Glennis, en viel het verder wel mee.
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:22:16 #112
87554 Cee
Welluk?
pi_124103356
Ik vind Glennis' nummer leuker. :@
Maar, misschien moet ik het meer dan 1x luisteren. Alhoewel het merendeel van de ESF kijkers dat ook niet gaat doen. Die horen het ook maar een keer.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 19:23:51 #113
375570 crew  Cyan9
pi_124103426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef Cee het volgende:
Maar, misschien moet ik het meer dan 1x luisteren. Alhoewel het merendeel van de ESF kijkers dat ook niet gaat doen. Die horen het ook maar een keer.
Dat is niet helemaal waar. Heel veel stemmers hebben alle nummers voor het festival al een keer of wat gehoord :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:24:14 #114
163650 Greys
pi_124103442
Cee, je moet het een keertje vrij 'hard' luisteren met oortjes in.
Dan komt ie binnen. Gewoon er even in zwelgen zeg maar.

Want toegegeven, je moet er wel een beetje voor in the mood zijn voor zo'n nummer.
En dat gaat dus ook 'lastig' worden op een Eurovisie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:25:43 #115
87554 Cee
Welluk?
pi_124103503
Ga ik doen. Misschien vanavond al. ^O^ Daarna zet ik wel wat vrolijks op ter compensatie. Maar ik laat weten of ik van mening ben veranderd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:26:37 #116
163650 Greys
pi_124103544
Ja ik ben benieuwd!
Dat deed het 'm voor mij. Een keertje echt goed er naar luisteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124104037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef Cee het volgende:
Meen je dat nou? Haar stem was (is) goed, maar het nummer vond ik een draak, met die foute eighties elektrische gitaartjes erin brrrrr
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:52 #118
87554 Cee
Welluk?
pi_124107730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:37 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Haar stem was (is) goed, maar het nummer vond ik een draak, met die foute eighties elektrische gitaartjes erin brrrrr
Daar ben ik erg gevoelig voor. :@
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:15:49 #119
163650 Greys
pi_124108870
Nog een paar Duitse reacties, geen reactie tussenuit geknipt, dus geen negatieve weggelaten :)

Ich bin immer noch geplättet von diesem Werk. Es ist vielleicht das großartigste, was der ESC in den letzten Jahren musikalisch hervorgebracht hat. Auch deshalb mag es nicht so recht reinpassen, aber das war ja noch nie ein Hemmschuh für erfolgreiches Abschneiden. Wenn es nach mir ginge, hätten wir hier den Sieger. Aber ich habe vermutlich einfach keine Ahnung.

Patrick
11.03.2013 | 17:38
Dieses Lied ist absolute Spitzenklasse, es passiert wirklich nur alle zwei Jahrzehnte (zuletzt 94 To nie ja), dass mich ein Lied derart berührt. Das sollte den Pott holen wenns nach mir geht.

Jorge
11.03.2013 | 17:55
Ich werde in Fahrstühlen auch immer so nachdenklich und melancholisch. Der Song sollte es schaffen, an Malmös Bars den Alkoholkonsum trotz gigantischer Preise hochzutreiben. Immerhin nicht allzu so gesichtslos der Song, mit Glück und Jury reicht es womöglich für’s Finale.

Usain
11.03.2013 | 18:32
Na endlich mal ein guter Beitrag für Malmö! Danke Amsterdam… hat übrigens auch ein bisschen was von Joni Mitchell…

Aussie
11.03.2013 | 19:44
Herausragend!!! Wenn es nicht die Niederlande wären, würd ich auf Sieg wetten. Aber kann ein Land gewinnen, dass es zuvor fast ein Jahrzehnt nicht mal ins Final geschafft hat? Ich drücke die Daumen. Bislang klar der beste Song dies Jahr.

Matthes
11.03.2013 | 20:15
Habe das Lied grade fasziniert 5 mal hintereinander angehört und mich die ganze Zeit gefragt, an was mich das erinnert. Und dann hatte ich´s plötzlich: Das ist die moderne Alexandra (Mein Freund …). Diese großartige Melancholie mit orchestralem Bombast! Bin total geflasht und sehr froh, dass ich endlich ein Land gefunden habe, mit dem ich dieses Jahr mitfiebern werde, nachdem ich mit Cascada so garnichts anfangen kann.
Anouk and the Netherlands 12 Points.

Meikel
11.03.2013 | 22:19
Ein wirklich sehr schöner Song. Ich hoffe doch sehr das sie damit in’s Finale kommt.

funtasticc
11.03.2013 | 23:27
Also ich möchte wirklich gern behaupten, hier die Siegerin gehört zu haben. Das ist ja total super! Die Jurys hat sie bestimmt schon in der Tasche… und wenn das ganze auch noch gut über den Bildschirm geschickt wird und den Zuschauer anspricht… dann haben wir hier was zwischen Platz 1 – 3. Einer der wenigen ernstzunehmenden Teilnehmer in diesem Jahr. Der klägliche Rest klingt wie kläglicher Rest.

inter
12.03.2013 | 08:46
ich kann verstehen, dass vielen der Song gut gefällt, weil er sich etwas abhebt vom Rest. Aber für mich ist das absolut kein Gewinner-Song. Er ist zugegeben einfach “anders”, aber für mich persönlich sehr langweilig. Viel wird von der Performance abhängen. Was mich etwas stört, dass sie offenbar relativ wenig mit dem ESC zu tun haben will, aber ihn eben als Verkaufsplattform nutzen will. Ist zwar okay, aber sympathisch macht sie das für mich nicht unbedingt ;-)

Chris
12.03.2013 | 11:14
SuperSong, wie so oft aus Holland. Leider scheinen die irgendwie keine Freunde zu haben. Denn ins Finale kommen sie ja irgendwie nie. Ich werde diese ESCPerle mit meinem Anruf unterstützen!

Winter
12.03.2013 | 13:38
Wirklich eine starke Nummer. Hut ab Niederlande!

ESCFrank
12.03.2013 | 16:05
Bin sofort geflasht, tolle Nummer!!

Jorge
12.03.2013 | 16:32
Na, wir werden sehen: Schön orchestral arrangiertes Stück und etwas Eigenständiges (was ich an sich gut finde), aber thematisch und melodisch viel zu depressiv. Habe es mir auch nach einem Tag noch nicht warmgehört, was wohl auch an meiner Abneigung gegen die Lana-del-Rey ähnliche Monotonie liegt. Mir kommen manche messianische Lobpreisungen des Songs reichlich überhöht vor und ich bezweifle, dass die Masse ausserhalb der Insel der nordeuropäischen Glückseligkeit diese Grundstimmung im Lied auch so tristesse-bejahend aufnimmt. Einen Finalplatz würde ich dem Song schon gönnen, weiter reicht meine Fantasie nicht.

DerMoment1608
15.03.2013 | 00:01
Einer der ganz wenigen Songs in diesem Jahr, der mich emotional erreicht, es ist nicht dieses “ja, ganz okay”, was ich so oft dieses Jahr hatte. Und ich finde, dass der Song ganz von sich aus wirkt, es ist nicht so, dass einem von außen Emotionen “aufgedrückt” werden (wie beispielsweise bei Georgien, ganz schrecklich).
Ich finde es auch ganz faszinierend, wie musikalisch visuell der Song auf mich wirkt, ich habe so ganz viele Bilder und Farben in meinem Kopf beim Anhören. Der Song erinnert mich an Glas und an eine dunstig blaue Phantasiewelt und Regentropfen und… Klingt vielleicht etwas wirr, aber es ist immer etwas Besonderes, wenn Songs es schaffen Assoziationen und Emotionen hervor zu rufen, und “Birds” macht das für mich.
Außerdem mag ich das Arrangement sehr, es hat etwas Verspieltes und sehr Eigenes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124108968
w/ w/ w/ WE HEBBEN GOUD IN HANDEN w/ w/ w/

w/ w/ w/ De winst kan Nederland niet meer ontgaan w/ w/ w/

toch?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:29:43 #121
163650 Greys
pi_124109451
Paar reacties van escunited.com:

Jesus uit Spanje:
O.M.G. The Netherlands will not only reach finals but have serious possibilities to end at top5 or even winning. Really magical song. 12p

Kenga uit Portugal:
Anouk has the gift to transmit her emotions right to our heart with her unique voice.
This is a masterpiece! I'm ecstaticly in love!

CypriotGirl:
The thing with this song: the ESC fans were amazed by it. I really liked it too. And I want to see it doing well. But I don't know if it will be well-received by the ESC audience.

Reggie uit Frankrijk:
This is excellent, that's all I can say. One of my favorites this year.

Smudy, Duitsland:
It is very special, but that's about it for me. Depressing song TBH, might get in the final, you can't be too sure about it since it's the Netherlands here.

Sean uit UK:
I don't think it'll win, but it's by far and away the most solid effort at a good result the Netherlands have made. Should sail through to the final... I imagine the juries alone will bump it into the Top 10.

Franco Italië:
1: Norway
2: Netherlands
3: Denmark

Daniel Hongarije:
It's such an unique and nice song 10 points. And her voice is really amazing
This is surely the song which will get Netherlands into the final.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124110078
Het lieve Google heeft wat Italiaans, Spaans en Portugees voor ons vertaald

quote:
Stuk dat verplaatst bijna alle andere .. x klasse, elegantie en factuur ... Ik denk dat het te chic .. x op de Esc!
quote:
Ik ben sprakeloos, het is echt mooi. Ik durf zeggen, voor mij, een van de beste nummers van het ESC in de afgelopen jaren.
quote:
Bescheiden.
Mijn probleem met dit lied is dat ... Nou, ik kan het niet uitleggen. Laten we zeggen dat geeft mij de indruk dat de song begint een laatste epische epicness, maar dit gebeurde niet aankomen en het stoort me
quote:
nog nooit gehoord van zoiets ESC, dit jaar is er zoveel vlakheid, maar 4 of 5 nummers in plaats staan ​​voor schoonheid en elegantie en dit is een van die. Het zal niet gebeuren, maar ik zou graag een Amsterdams 2014 ...
http://forumesi.altervista.org/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=1317

quote:
558.000 uitzicht op de video, bestialiteit
quote:
Normaal is een geweldig nummer, dat is opperste, ik hem het beste wensen in Nederland dit jaar, omdat deze kwestie heeft een enorme kwaliteit en mooi, dit jaar is Nederland al de batterijen en het is top 2 hem gaan voor altijd, omdat het zou een groot onrecht zijn .
www.foroeurosongcontest.es/foro/viewtopic.php?f=101&t=6583

quote:
Het is geweldig! Ik ben gehypnotiseerd! Ik als ik al de komende TeMazo Dankzij Holland verwacht!
quote:
Zeldzaam of zeer zeldzaam. Maar in ieder geval is het een leuke zeldzaamheid
http://euroconcursos.forums.fm/t74p15-hol-anouk-birds

quote:
Ik vond de muziek, het heeft een leuke melodie hoor je goed. Ik denk dat dit jaar is dat Nederland kan passeren de finale.
quote:
De muziek is goed ja, maar ik denk dat het overdreven om te zeggen dat het is om te winnen. Een plaats in de finale al reden genoeg voor een feestje
http://janelaescportugal.(...)-holanda-anouk-birds
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:51:20 #123
163650 Greys
pi_124110415
Euh...

quote:
558.000 uitzicht op de video, bestialiteit
Watte? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 21:57:03 #124
375570 crew  Cyan9
pi_124110693
Google vertalen kent z'n talen niet goed :P
  † In Memoriam † zaterdag 16 maart 2013 @ 12:37:48 #125
368283 ato
pi_124126297
Hahahaha..

Het valt mij op dat de zuiderburen in het algemeen ook positief zijn over Anouk.
Dat is ook anders geweest.
  † In Memoriam † zaterdag 16 maart 2013 @ 13:01:28 #126
368283 ato
pi_124126943
Filip schreef op 16/03/2013:
Hier beweren dat één valse noot Belgie wel eens de finale zou kunnen kosten vind ik nogal ver gezocht.Men mag mij eens vertellen hoeveel winnaars van de afgelopen jaren juist gezongen hebben.Sorry maar die redenering gaat dus niet op.Trouwens Azerbijan al eens live gehoord, da's een pak erger dan onze eigen inzending.Trouwens winst kansen een dikke nul.Zo zijn er twaalf in een dozijn.Goed scoren?Waarschijnlijk wel met de hulp van de buren en de Turkse immigranten verspreid over Europa moet dat lukken.Verder blijf ik er mij over verbazen wat zo goed is aan die rotzooi uit Georgie(met mijn excuses voor het woord)Nee ik ben het helemaal eens met Paul D.Noorwegen heeft dit jaar echt wel een goed liedje en zal terecht hoog scoren.Maar mijn absolute favoriet dat is toch wel het wondermooie liedje van onze buren uit Nederland...

Angel schreef op 16/03/2013:
Mijn voorlopige top tien. Ahum, schiet me niet af hè. Dit is geen voorspelling gewoon een persoonlijke voorkeur. Smaken verschillen nu eenmaal.1)Nederland, 2)Azerbeidjan, 3)IJsland, 4)Zwitserland, 5)Israël, 6)Oekraïne, 7)UK, 8)Duitsland, 9)Rusland, 10)Estland.

Tim schreef op 15/03/2013:
Wat spijtig van Macedonië, vond het eerste nummer veel beter:(. De nieuwe versie van België vind ik wel schitterend, hopelijk laat de zang het niet afweten in Malmö en wie weet , misschien staan we dan toch nog eens in de finale.... Overwinning Noorwegen of Nederland, succes N-countreys!
pi_124132669
De meeste mensen stemmen straks maar op 1 nummer! Dus al vind 95% het lied slecht/matig/goed, maakt dat niet uit. Als 5% Anouk top en ook het beste vindt, Is de kans heel groot dat ze in de finale zit. In voorgaande jaren waren (sommige) liedjes niet slecht of zelfs goed, maar daar schiet je niets mee op, omdat de mensen toch een andere liedje beter vonden! Zelf denk ik dat ze het moet hebben van de jury, maar ja op het esf is niks te voorspellen:P
leven zoals het leven is
pi_124177670
Birds staat zowaar in de iTunes chart van Slovenië. Nummer 258, dat dan weer wel, maar tóch!
pi_124177739
(en het album Sad Singalong Songs op 365 in Letland)
pi_124181946
Tja, het beste wat ze kunnen doen is Birds pluggen op radiostations in heel het Oostblok. De sleutel tot succes is het liedje vaker dan 1 keer laten horen. It kinda grows on ya is erg van toepassing.
  † In Memoriam † zondag 17 maart 2013 @ 22:03:21 #131
368283 ato
pi_124184008
Waaaaaaattttt????
In het buitenland, ook al is het laag, maar dat is toch een record in 1 week tijd in het buitenland. Wat leuk zeg..
pi_124184473
Yup, dus allemaal deze link in de gaten blijven houden
http://kworb.net/itunes/anouk.html
  † In Memoriam † zondag 17 maart 2013 @ 22:37:53 #133
368283 ato
pi_124186316
De cd heb ik ook besteld.
Maar leuk, Pluto 1975 hou ik zeker in de gaten.
pi_124189039
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:03 schreef ato het volgende:
Waaaaaaattttt????
In het buitenland, ook al is het laag, maar dat is toch een record in 1 week tijd in het buitenland. Wat leuk zeg..
Waarschijnlijk hebben we het over een download of 3 van echte fans :D
pi_124189688
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben we het over een download of 3 van echte fans :D
Nah toch leuk. Is een NLse inzending nog niet eerder gelukt binnen een week :6 w/
pi_124189797
Alleen in Bulgarije loopt ze wat achter met Nobody's Wife
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 20:37:00 #137
368283 ato
pi_124222374
http://www.kolumbus.fi/jarpen/

om de positiviteit erin te houden...
pi_124224415
:o Wat staan we eng hoog op die lijst.
pi_124225682
Ook fijn dat het voornamelijk buitenlanders zijn die daar stemmen, en dat we ook heel veel keer als topfavoriet zijn gekozen al... dat is wel een belangrijke graadmeter...
pi_124226756
Slechts 43% chart time ook tov de 100% van veel andere landen in de top 10
pi_124230165
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nog steeds niet warm lopen voor Birds (en toegegeven, ik vind Anouk absoluut niet leuk en een vervelend, aandachtsgeil mens).. ik vind het saai en het gaat nergens naar toe.
pi_124232908
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:44 schreef Knipoogje het volgende:

En op de vierde plaats qua "favoriet"; dat is toch wel hetgeen je het van moet hebben, voor de persoonlijke nummer twee en drie stemt een beduidend lager aantal mensen
pi_124233035
Kan het nog heel erg misgaan overigens? In vele charts een goede positie, bij de bookies idem...... ik schat de kans bijzonder klein dat ze het uiteindelijk niet redt (dan niet als winnaar maar toch zeker top 5)
pi_124234121
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:18 schreef Pluto1975 het volgende:
Kan het nog heel erg misgaan overigens? In vele charts een goede positie, bij de bookies idem...... ik schat de kans bijzonder klein dat ze het uiteindelijk niet redt (dan niet als winnaar maar toch zeker top 5)
Ja misgaan kan het altijd, ze zal de eerste niet zijn die zo hoog in de polls staat en dan niet scoort... al heeft dat vaak wel met het uiteindelijke optreden te maken... zoals Noorwegen in 2011 of Estland vorig jaar...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 maart 2013 @ 00:11:14 #145
163650 Greys
pi_124235555
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:18 schreef Pluto1975 het volgende:
Ja kan zeker. Ze zit in een halve finale bomvol goede ballads gezongen door goede zangeressen. Dus mocht ze live niet echt uit de verf komen en de anderen stijgen boven zichzelf uit dan is het gedaan. Maar het komt vast goed *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124271699
Nieuwe update:

Nu dus 5e en hard op weg naar Denemarken, ze staat nu tweede op basis van het aantal keren de favoriete inzending
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 22:19:48 #147
375570 crew  Cyan9
pi_124271950
w/ w/ w/
pi_124272614
Het is echt sinds 2000 geleden dat de bookmakers en de fansites Nederland zo hoog hebben ingeschat... maar we weten ook hoe dat toen afliep, met een slechte belichting, te hysterische act en een valszingende Linda Wagenmakers :')
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 22:36:50 #149
375570 crew  Cyan9
pi_124273136
Die jurk ook.. :')
pi_124273312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef Cyan9 het volgende:
Die jurk ook.. :')
Ik vond dat in de Nationale Finale echt een geweldig verrassende act... maar ze hadden hem daarna zo aangepast dat hij echt te cheasy werd, met ontblote bovenlijven enzo :')
pi_124274125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Nieuwe update:

Nu dus 5e en hard op weg naar Denemarken, ze staat nu tweede op basis van het aantal keren de favoriete inzending
Ik denk dat Nederland niet doorgaat maar dat heeft niet te maken met Anouk of het lied , maar meer het ongunstig loting want als je kijkt zijn er best landen uit voormalig Joegoslavië en daarbij komt er ook nog boven opdat er veel landen meedoen waar zij een grote minderheid groep zijn.
pi_124280880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:49 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland niet doorgaat maar dat heeft niet te maken met Anouk of het lied , maar meer het ongunstig loting want als je kijkt zijn er best landen uit voormalig Joegoslavië en daarbij komt er ook nog boven opdat er veel landen meedoen waar zij een grote minderheid groep zijn.
De loting van de halve finales maakt sinds de rentree van de jury niet zo veel meer uit. Vorig jaar kwalificeerden landen als Malta of Macedonië zich ook vanaf onmogelijke startposities.
pi_124291936
http://www.tummiweb.com/scorewiz/poll
Volgens die poll gaat ze 2de worden in haar halve finale
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:06:34 #154
368283 ato
pi_124306685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:17 schreef Stefkeeh het volgende:
http://www.tummiweb.com/scorewiz/poll
Volgens die poll gaat ze 2de worden in haar halve finale
Wat gaat die lijst hard net zat Anouk nog op 109 punten en nu weer 147 :-)
San Marino en Oekraine zijn trouwens flink gestegen..
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:07:06 #155
368283 ato
pi_124306714
Leuk detail van deze lijst is dat je niet op je eigen land mag stemmen..
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 20:20:32 #156
375570 crew  Cyan9
pi_124307513
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:07 schreef ato het volgende:
Leuk detail van deze lijst is dat je niet op je eigen land mag stemmen..
Ik zie net dat een griek zijn eigen land 12 punten geeft, dus dat lijkt wel te kunnen :(
pi_124307969
Zo zie je welk land de meeste punten geeft

http://www.tummiweb.com/s(...)iz-poll-2013---final
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:28:53 #158
368283 ato
pi_124307994
Ok ik lees net ergens dat je op eigen land kan stemmen maar punten niet meetellen?
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 20:32:00 #159
375570 crew  Cyan9
pi_124308141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:28 schreef Pluto1975 het volgende:

België, Georgië, Montenegro en Spanje geven ons de 12 punten. Graag ook zo in mei :D
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:33:04 #160
368283 ato
pi_124308180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:28 schreef Pluto1975 het volgende:

Dus Nederland geeft 12 punten aan Denemarken en heeft 4 x 12 punten gehad.
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:35:31 #161
368283 ato
pi_124308301
Dus heb ik gelijk, je kan wel stemmen op je eigen land maar punten tellen niet mee.
Dan gaat het best goed met Nederland.
Stonden een paar dagen geleden op de 7e plaats gisteren op 5 met circa 90 punten, nu weer gezakt naar 6. Maar wel met meer punten, :-)
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:36:56 #162
368283 ato
pi_124308364
Maar ja Noorwegen spant de troon met 8x 12 punten.
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:37:15 #163
368283 ato
pi_124308386
of was het spant de kroon..
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 20:37:55 #164
375570 crew  Cyan9
pi_124308425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:37 schreef ato het volgende:
of was het spant de kroon..
Die laatste ;)
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 20:40:56 #165
368283 ato
pi_124308581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Die laatste ;)
ok hahaha
pi_124352259

Ze heeft op deze site inmiddels Denemarken ingehaald met de meeste 12's w/
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 22:37:51 #167
368283 ato
pi_124355716
San Marino, Italie en Moldavie zullen ook snel richting top 5) gaan.
Ik heb zo'n idee dat het nu gaat om Denemarken, Noorwegen, Italie, San Marino en ja toch ook Nederland..
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 22:38:44 #168
368283 ato
pi_124355782
Qua populariteit..Was Moldavie vergeten.
pi_124356107
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:10 schreef Pluto1975 het volgende:
Yup, dus allemaal deze link in de gaten blijven houden
http://kworb.net/itunes/anouk.html
Slovenie inmiddels alweer verdwenen. Je zou eigenlijk wat andere songfestival liedjes moeten checken... Maar ik kan geen zoekfunctie vinden op die site...
pi_124361134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Slovenie inmiddels alweer verdwenen. Je zou eigenlijk wat andere songfestival liedjes moeten checken... Maar ik kan geen zoekfunctie vinden op die site...
Heel simpel: in de adresbalk "anouk" vervangen door de artiest die je wilt zoeken
pi_124383754
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:17 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Heel simpel: in de adresbalk "anouk" vervangen door de artiest die je wilt zoeken
dat deed ik een paar keer, maar geen resultaat... Kan natuurlijk net pech hebben.
pi_124384559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

dat deed ik een paar keer, maar geen resultaat... Kan natuurlijk net pech hebben.
Je kan er iedere artiest invullen die je wilt :)
pi_124419235
Whoooop! En wéér gestegen!
Ik begin er met de dag meer in te geloven!
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 00:03:59 #174
368283 ato
pi_124427585
Ja dat gaat wel goed he, maar Denemarken staat wel erg goed vastgeroest op nr 1)
pi_124446448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:36 schreef Pluto1975 het volgende:
Whoooop! En wéér gestegen!
Ik begin er met de dag meer in te geloven!
Waarin te geloven?

Het is super dat ons land een keer bij de favorieten lijkt te horen, maar laten we niet te snel conclusies trekken. Elk jaar weer staan er nummers hoog genoteerd in deze lijst die vervolgens op het ESF hun favorietenrol niet kunnen waarmaken. We weten allemaal dat Anouk kan zingen, maar hoe wordt het lied op de avond zelf ontvangen? En laten we niet vergeten dat hoe professioneel Anouk ook is, ze moet wel haar uiterste best doen om het lied te verkopen en dat is niet alleen door het lied eventjes te gaan zingen.

Hier nog wat voorbeelden van landen uit de lijst die boven aan staan, maar uiteindelijk nooit zo hoog zijn geeindigd:
http://www.escstats.com/chart12.htm
http://www.escstats.com/chart11.htm
http://www.escstats.com/chart10.htm
  zondag 24 maart 2013 @ 18:22:44 #176
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_124451255
Ontnuchterende bijdrage :{

Maar je hebt groot gelijk.
pi_124453958
vind het eerlijk gezegd een adele ripoff, maarja ieder jaar wordt de eurovisie toch slechter en slechter
pi_124462302
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:16 schreef grazz het volgende:

[..]

Waarin te geloven?

Het is super dat ons land een keer bij de favorieten lijkt te horen, maar laten we niet te snel conclusies trekken. Elk jaar weer staan er nummers hoog genoteerd in deze lijst die vervolgens op het ESF hun favorietenrol niet kunnen waarmaken. We weten allemaal dat Anouk kan zingen, maar hoe wordt het lied op de avond zelf ontvangen? En laten we niet vergeten dat hoe professioneel Anouk ook is, ze moet wel haar uiterste best doen om het lied te verkopen en dat is niet alleen door het lied eventjes te gaan zingen.

Hier nog wat voorbeelden van landen uit de lijst die boven aan staan, maar uiteindelijk nooit zo hoog zijn geeindigd:
De landen die daar flopten hadden toch wel aantoonbare redenen zoals een hele slechte liveuitvoering... maar inderdaad, niks is zeker
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 22:10:32 #179
368283 ato
pi_124463657
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:16 schreef grazz het volgende:

[..]

Waarin te geloven?

Alles hangt af van de live uitzending. Men gaat juist meer van zo'n nummer wat hoog staat. Laten wij hopen dat het met Anouk ook gebeurt, maar ik heb er vertrouwen in hoor. Hoe hoog zijn de 3 J's, Sieneke en Joan op deze lijst geweest?
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 22:12:18 #180
368283 ato
pi_124463798
Men gaat meer van zo'n liedje verwachten wat hoog staat in de polls, wilde ik in bovenstaande text zeggen..
  zondag 24 maart 2013 @ 22:15:52 #181
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_124464065
Als ze de begeleidende muziek wat veranderen kan het best hoog komen.
pi_124469213
Ja don't get me wrong hoor, ik hoop uiteraard dat we minimaal in de top 5 komen (en ergens verwacht ik het ook wel :D ), maar ik ben ergens toch weer bang dat we straks teleurgesteld raken ofzo..het blijft Nederland he :P Ik wil het eerst zien, ik wil eigenlijk alles weten omtrent haar act, de gehele aanpak.

Verder probeerde ik aan te geven dat polls, bookmakers echt geen garantie zijn voor een goed resultaat. Al lijken de bookmakers het de laatste jaren wel steeds vaker juist te hebben.
pi_124483769
Ik heb het gevoel dat het altijd dezelfde landen zijn die winnen! :?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 maart 2013 @ 14:48:14 #184
163650 Greys
pi_124484230
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:37 schreef handige_har het volgende:
Ik heb het gevoel dat het altijd dezelfde landen zijn die winnen! :?
De winnaars van de laatste tien jaren hieronder, meer uiteenlopend en afwisselend kan je het niet krijgen bijna :D :@

2002 Letland
2003 Turkije
2004 Oekraïne
2005 Griekenland
2006 Finland
2007 Servië
2008 Rusland
2009 Noorwegen
2010 Duitsland
2011 Azerbeidzjan
2012 Zweden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124484265
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef Greys het volgende:

[..]

De winnaars van de laatste tien jaren hieronder, meer uiteenlopend en afwisselend kan je het niet krijgen bijna :D :@

2002 Letland
2003 Turkije
2004 Oekraïne
2005 Griekenland
2006 Finland
2007 Servië
2008 Rusland
2009 Noorwegen
2010 Duitsland
2011 Azerbeidzjan
2012 Zweden
Haha, vandaar dat het ook een gevoel is!
Misschien ook gewoon puur omdat NL er de laatste jaren nooit bij zit ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 maart 2013 @ 14:49:57 #186
163650 Greys
pi_124484302
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef handige_har het volgende:

[..]

Haha, vandaar dat het ook een gevoel is!
Misschien ook gewoon puur omdat NL er de laatste jaren nooit bij zit ;)
Ja snap ik hoor :D Net als dat een groot deel nog steeds het gevoel heeft dat het 'altijd een Oostblokfeestje is', terwijl dat ook al jaren achterhaald is en niet meer zo is ;)
Maar tis (ook voor mij) wel eens goed om die winnaars zo op een rijtje te zien, het is echt heel afwisselend he haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 25 maart 2013 @ 15:53:18 #187
247887 Takaiki
pi_124486925
Nederland is gewoon nu een keer aan de beurt *G*
Sometimes you're the bug
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 maart 2013 @ 16:08:28 #188
163650 Greys
pi_124487588
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef Takaiki het volgende:
Nederland is gewoon nu een keer aan de beurt *G*
Vind ik ook!
En dan hoeft het nog niet eens als winnaar (ohhhhhhh wat zou dat tof zijn, ESF in Nederland in 2014 :D :D :D Overal live FOK! verslaggeving enzo!) maar iig in de finale ajb.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 25 maart 2013 @ 18:58:52 #189
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124493565
Nederland zit bij Rusland toch, in de 1e halve finale?
Dan kan ik mijn Russische familie en vrienden spammen om op Nederland te stemmen. :D
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_124493951
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:58 schreef Voszje het volgende:
Nederland zit bij Rusland toch, in de 1e halve finale?
Dan kan ik mijn Russische familie en vrienden spammen om op Nederland te stemmen. :D
Nederland en Rusland kunnen in de finale nog wel eens concurrenten zijn voor een mooie eindpositie. Allebei sturen ze een mooie ballad :)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:09:29 #191
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124493995
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nederland en Rusland kunnen in de finale nog wel eens concurrenten zijn voor een mooie eindpositie. Allebei sturen ze een mooie ballad :)
Dan hoop ik wel dat Nederland het nu wél een keer maakt tot de daadwerkelijke finale.
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2013 @ 19:31:47 #192
368283 ato
pi_124494933
Het zal toch eindelijk weer eens leuk zijn om de finale te halen en mee te tellen in het linker scorebord en dan nog boven :-)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:36:12 #193
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124495233
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:31 schreef ato het volgende:
Het zal toch eindelijk weer eens leuk zijn om de finale te halen en mee te tellen in het linker scorebord en dan nog boven :-)
Eens. Maar we gaan het zien. Ik hoop ieder jaar weer dat Nederland in de finale komt, ieder jaar zit ik te duimen en dan is het telkens toch weer geen Nederland in de finale..
pi_124495907
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja snap ik hoor :D Net als dat een groot deel nog steeds het gevoel heeft dat het 'altijd een Oostblokfeestje is', terwijl dat ook al jaren achterhaald is en niet meer zo is ;)
Maar tis (ook voor mij) wel eens goed om die winnaars zo op een rijtje te zien, het is echt heel afwisselend he haha.
Mwoah...

2002 Letland - Oost-blok, schurkend aan Scandi-blok
2003 Turkije - Balkan-blok
2004 Oekraïne - Oost-blok
2005 Griekenland - Balkan-blok
2006 Finland - Scandi-blok
2007 Servië - Balkan-blok
2008 Rusland - Oost-blok
2009 Noorwegen - Scandi-blok
2010 Duitsland - WOOEHOOE! Westers _O_ _O_
2011 Azerbeidzjan - Oost-blok
2012 Zweden -Scandi-blok
  maandag 25 maart 2013 @ 19:51:01 #195
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124496152
Ach, mooie verdeling tussen het Oostblok, Balkan-blok en Scandi-blok.
  maandag 25 maart 2013 @ 20:02:10 #196
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_124496816
quote:
I can imagine Adele or Katie Melua queing up being the first to be allowed to cover this Beatlesque wals with Billie Holliday vocals.
Túúrlijk! _O-
pi_124503170
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mwoah...

2002 Letland - Oost-blok, schurkend aan Scandi-blok
2003 Turkije - Balkan-blok
2004 Oekraïne - Oost-blok
2005 Griekenland - Balkan-blok
2006 Finland - Scandi-blok
2007 Servië - Balkan-blok
2008 Rusland - Oost-blok
2009 Noorwegen - Scandi-blok
2010 Duitsland - WOOEHOOE! Westers _O_ _O_
2011 Azerbeidzjan - Oost-blok
2012 Zweden -Scandi-blok
Nu is het ook zo dat daar gewoon de betere liedjes vandaan komen. Van de meeste jaren kan ik absoluut geen Westerse inzending bedenken die überhaupt aanspraak mocht maken op de overwinning. En sinds de herinvoering van de jury winnen 2 Scandinavische landen, 1 Oostblokland en 1 Westers land. Lijkt me een hele mooie verdeling.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:10:04 #198
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_124504801
Eens met TheArt.
pi_124509179
Hoe doen we het bij de forummers van ESC United? Nou, heel behoorlijk. Hoewel de prestatie van San Marino het meest opvallend is, scoort Nederland een keurige vierde positie. Italië deed overigens nog niet mee in de stemming. Dat is nog geen garantie voor succes, want of San Marino nu echt de finale gaat halen?

quote:
1.Denmark 285
2.Norway 259
3.San Marino 241
4.Netherlands 208
5.Germany 168
6.Ukraine 157
7.United Kingdom 141
8.Austria 128
9.Sweden 112 (22 voters)
10.Montenegro 112 (17 voters)
11.Georgia 99
12.Greece 94
13.Finland 82
14.France 81
15.Israel 71
16.Switzerland 70
17.Spain 68
18.Russia 67
19.Belarus 53 (15 voters)
20.Moldova 53 (12 voters)
21.Hungary 51
22.Azerbaijan 49
23.Macedonia 44
24.Croatia 41
25.Ireland 40
26.Lithuania 39
27.Bulgaria 37 (8 voters)
28.Cyprus 37 (7 voters)
29.Serbia 36
30.Iceland 35
31.Albania 29
32.Estonia 26
33.Malta 23
34.Romania 14
35.Slovenia 10
36.Belgium 05 (2 voters)
37.Latvia 05 (1 voter)
38.Armenia 04
Bron: http://www.escunited.com/t9265-60/
pi_124509468
Dat lied van San Marino zit best goed in elkaar, alleen die switch na 2 minuten is wat vreemd, maar het is het beste wat ze tot nu toe hebben ingezonden :Y
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 20:22:00 #201
368283 ato
pi_124539214
http://wiwibloggs.com/201(...)te-1-25-march/23348/

Het wordt een beetje vervelend zo :-)
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 20:23:11 #202
368283 ato
pi_124539286
Over een paar dagen weten wij de startpositie............
En over 2 maanden zitten wij in spanning hoe Anouk het gaat doen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 20:46:17 #203
368283 ato
pi_124540620
Jana izAzerbaijana (2 uur geleden)

What a song!!! JUST BRILLIANT! 10 points from Azerbaijan (12 for Denmark)!!!

sciannatv (3 uur geleden)

This song has something epic in it *--* 12 points from Italy!

Alle reacties weergeven »
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 20:52:38 #204
368283 ato
pi_124540964
see you in the final and 12 points from israel

This song is f*cking AWESOME! Netherlands in the final! 12 POINTS FROM GREECE, GOOD LUCK!!!

amazing voice.... 12 points from Romania!

Schöne Stimme aber ...sorry....scheiss Lied ^^ Hahahaha sorry...
pi_124541399
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:22 schreef ato het volgende:
http://wiwibloggs.com/201(...)te-1-25-march/23348/

Het wordt een beetje vervelend zo :-)
Ik werd er blij van... totdat ik zag dat dezelfde stemmers Roemenie de 2e halve finale laten winnen _O- _O- _O-
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 23:09:08 #206
368283 ato
pi_124550092
Hahahaha I know....Moeten wij maar op de koop toe nemen.
pi_124661124
We staan bovenaan bij de 'jurywanks' van 2013 :D
http://www.escunited.com/t9887/

Voorlopige Top 5:
1. Nederland 42.11%
2. Israël 36.84%
3. Italië 28.95%
4. San Marino 28.95%
5. Verenigd Koninkrijk 23.68%

Jurywanks zijn de inzendingen die enorm bij de jury's in de smaak vallen, maar die het publiek links laat liggen. Hopelijk komt het eerste uit, maar valt Birds ook in de smaak bij een voldoende groot publiek.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 19:47:23 #209
163650 Greys
pi_124729012
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:45 schreef Toposcoupe het volgende:
We staan bovenaan bij de 'jurywanks' van 2013 :D
http://www.escunited.com/t9887/

Voorlopige Top 5:
1. Nederland 42.11%
2. Israël 36.84%
3. Italië 28.95%
4. San Marino 28.95%
5. Verenigd Koninkrijk 23.68%

Jurywanks zijn de inzendingen die enorm bij de jury's in de smaak vallen, maar die het publiek links laat liggen. Hopelijk komt het eerste uit, maar valt Birds ook in de smaak bij een voldoende groot publiek.
Ik snap dat niet zo, want die 'vakjury' zijn toch uit elk land gewoon een paar pipo's?
Voor Nederland is dat soms Jan Smit enzo, toch? :@ Of ben ik nou gek?
Dan ben je ook maar gewoon afhankelijk van de smaak van die paar lui.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 19:49:21 #210
163650 Greys
pi_124729090
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124729759
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik snap dat niet zo, want die 'vakjury' zijn toch uit elk land gewoon een paar pipo's?
Voor Nederland is dat soms Jan Smit enzo, toch? :@ Of ben ik nou gek?
Dan ben je ook maar gewoon afhankelijk van de smaak van die paar lui.
Ja, en de vakjury van Albanië stemde vorig jaar bijvoorbeeld op Montenegro (Euro neuro, weten jullie nog? :') ) en San Marino (Facebook), om maar geen hoge punten aan concurrenten te geven.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 20:10:31 #212
163650 Greys
pi_124729819
Daarom, aan die 'vakjury' hecht ik eerlijk gezegd geen enkele waarde :X
Die kunnen alsnog (en doen ze soms idd ook) wel of niet voor buurlanden of geen-concurrenten kiezen.

Laten we de Birds hoop dus in godsnaam niet op de vakjury richten :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124735180
Precies, jury's schieten vaak hun doel voorbij. Bij Albanië is dat inderdaad erg opvallend. Dat kan gewoon echt geen toeval zijn. Niemand geeft serieus 12 punten aan Euro Neuro...

Ik vind het sowieso ook stom om elk jaar zo op vakjury's te richten. Dat is inderdaad per land een groepje dat de omroep heeft geselecteerd en dat kan echt nogal verschillen. Je weet nooit wat zij gaan doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 22:05:24 #214
163650 Greys
pi_124735407
Zat voor Nederland Thomas Berge niet in de vakjury? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124736556
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:05 schreef Greys het volgende:
Zat voor Nederland Thomas Berge niet in de vakjury? _O-
volgens mij wel ja, maar in de voorrondes van NL vorig jaar ook, wat weet die Carlo Boszhard er nou van? Of Ali B? Totaal onzinnig dus....
Wie zaten er vorig jaar nog meer voor NL in?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 22:25:18 #216
163650 Greys
pi_124736626
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:24 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

volgens mij wel ja, maar in de voorrondes van NL vorig jaar ook, wat weet die Carlo Boszhard er nou van? Of Ali B? Totaal onzinnig dus....
Wie zaten er vorig jaar nog meer voor NL in?
Hoe heet ie, die het met Paris Hilton deed, die DJ.
Afrojack.
En Stacey Rookhuizen geloof ik. In de jury van het NSF dan he.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124736707
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe heet ie, die het met Paris Hilton deed, die DJ.
Afrojack.
En Stacey Rookhuizen geloof ik. In de jury van het NSF dan he.
Bedoelde eigenlijk die van het eurovisie......zat sieneke er ook niet bij ofzoiets?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 22:54:14 #218
163650 Greys
pi_124738471
Ik zocht net maar kan het serieus nergens vinden :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 maart 2013 @ 23:02:50 #219
163650 Greys
pi_124739055
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:26 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk die van het eurovisie......zat sieneke er ook niet bij ofzoiets?
Gevonden, idd met Sieneke :')
Als andere landen ook zulke 'vaklui' inzetten hoeven we echt niet op goede smaak te rekenen voor Anouk...

Net als in de andere 41 landen had een vakjury 50% invloed op de stemming. De Nederlandse vakjury bestond dit jaar uit Carlo Boszhard, Stacey Rookhuizen, Sieneke Peeters, Mandy Huydts en Jeroen Nieuwenhuize. Drie van hen zaten eerder jaar ook in de vakjury van het Nationaal Songfestival. Mandy Huydts (ex-Frizzle Sizzle) deelde vorig jaar nog de punten uit, terwijl Sieneke in 2010 namens Nederland het podium betrad in Oslo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 23:42:07 #220
375570 crew  Cyan9
pi_124741120
Oh jee :')
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 00:56:46 #221
375570 crew  Cyan9
pi_124744894
We zijn een plekje gezakt bij de bookmakers, Oekraïne is ons voorbij :(
pi_124752902
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Gevonden, idd met Sieneke :')
Als andere landen ook zulke 'vaklui' inzetten hoeven we echt niet op goede smaak te rekenen voor Anouk...
Het enige voordeeltje is dat 'juryleden' zich vaak ook jurylid voelen en ineens heel 'objectief' gaan denken. Hierdoor zijn ze toch vaak geneigd om kwalitatief goede nummers wat meer punten te geven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 april 2013 @ 12:45:50 #223
163650 Greys
pi_124752990
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het enige voordeeltje is dat 'juryleden' zich vaak ook jurylid voelen en ineens heel 'objectief' gaan denken. Hierdoor zijn ze toch vaak geneigd om kwalitatief goede nummers wat meer punten te geven.
Ik hoop dat dat dan voor de meesten geldt, want als je idd naar vorige keer kijkt dat de vakjury op Euro Neuro ( :X ) ging stemmen, dan oef _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 april 2013 @ 12:46:40 #224
163650 Greys
pi_124753013
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:56 schreef Cyan9 het volgende:
We zijn een plekje gezakt bij de bookmakers, Oekraïne is ons voorbij :(
Ik vind dat ook echt een kanshebber. Tis mijn smaak niet, maar kan me voorstellen dat velen dat tof vinden. Dus op zich wel terecht. En we moeten er nog pal ná ook straks :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 13:43:14 #225
375570 crew  Cyan9
pi_124754575
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind dat ook echt een kanshebber. Tis mijn smaak niet, maar kan me voorstellen dat velen dat tof vinden. Dus op zich wel terecht. En we moeten er nog pal ná ook straks :{
En nu zijn we Oekraïne weer voorbij :D

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/eurovision/winner
pi_124755573
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

En nu zijn we Oekraïne weer voorbij :D

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/eurovision/winner
Dat was dan maar een half uurtje, want nu is het weer omgedraaid :P
pi_124759830
aantal reacties die ik tegen kwam op tumblr:

quote:
I want to make it clear that I cannot wait to see this on the ESC stage. It really is the best entry from the Netherlands in forever. It is one of my favorite songs of the contest this year, if not the favorite for me. I am somewhat surprised at this clip. It’s very intimate and you can see every expression on Anouk’s face, and the woman looks fiercely proud of the song she has submitted.
quote:
“Birds” is a stormer, a ringing ballad with a hint of the Adeles that really shows off the rich character of Anouk’s voice. We’ve established my general dislike of ballads, but I’m willing to put that aside for the right one, and I like this one. I like the strings, I like the drums, I like the vocals (and backup vocals), I like the way it really builds up in the end. It’s retro, but in a very contemporary way. With the right staging behind it could really do well.
quote:
Was just doing one of my occasional investigations of the iTunes charts of Europe for the Jukebox. The current Netherlands #1 is this song, which is as magnificently bleak as the lyrics and the video preview shot suggest.

It is a very pretty and classic sounding ballad with a fine string arrangement rather than the goth-metal that might also fit. It also turns out to be their Eurovision entry, which kind of makes sense once it hits the key change, but means that I’ve blown my tradition of avoiding all of the songs until the night itself.
quote:
So we now have the 2013 entry from the Netherlands. Dutch entries are certainly not known for doing well, but this is of another calibre indeed.

‘Birds’ from Anouk is quite simply pure class. Her breathy vocals just melt over this sad, melodic, very simple ballad. Think Lana Del Rey does Eurovision.

It’s a gorgeous song, and will most certainly be a gorgeous performance, but as we all know too well nothing is guaranteed on the night.
quote:
what a song! It’s a sad mournful song that showcases the beautiful voice of the artist, and a wonderful orchestral arrangements. It is very contained and then when you expect it to explode into an arrangement of colour and a bang, it does as big as you expect it to. Am I disappointed? No. I am incredibly pleased that the Dutch have submitted a song of such high quality. It is not easy for me to say but the last Dutch song I enjoyed was probably 2003. I dearly want to install it as the favorite for the trophy, but this is the Netherlands and it pains me to say that the Dutch have been fan favorites before and come of nothing. I am quietly optimistic.
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 17:20:06 #228
368283 ato
pi_124760949
Dat Oekraine en Nederland blijft ook stuivertje wisselen he!
Ik denk dat Denemarken, Oekraine en Nederland voor de favorieten gaan in de eerste halve finale.
pi_124761492
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:20 schreef ato het volgende:
Dat Oekraine en Nederland blijft ook stuivertje wisselen he!
Ik denk dat Denemarken, Oekraine en Nederland voor de favorieten gaan in de eerste halve finale.
Onderschat Rusland niet, Disney-ballads doen het vaak goed op het songfestival, en zo'n beetje alle buurlanden in de eerste semi.
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 17:58:08 #230
368283 ato
pi_124762115
Rusland, Moldavie gaan absoluut ook naar de finale.
Ik denk dat zelfs Moldavie ook bij de favo's gaat horen (pracht nummer ook).
Ik heb niet zo veel met Rusland, prima nummer mooie stem. Maar zo cliché.
pi_124768835
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat dan voor de meesten geldt, want als je idd naar vorige keer kijkt dat de vakjury op Euro Neuro ( :X ) ging stemmen, dan oef _O-
Dat was Albanië, en ongetwijfeld was dat opzettelijk gedaan, hoewel je dat nooit kunt bewijzen. Net als de onbewezen afspraken van de jury van Malta met andere jury's.

Het voordeel van het genre van Anouk is dat een jurylid er redelijk 'risicoloos' een paar punten aan kan geven, in tegenstelling tot iets als Bulgarije ofzo.
  maandag 1 april 2013 @ 21:27:33 #232
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_124770348
en NL en Oekraïne hebben weer gewisseld van plek: NL 3
pi_124806537
ik ben al blij genoeg als nederland de finale haalt.. dat is al een overwinning haha (opzich)
pi_124806811
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef vjsb het volgende:
ik ben al blij genoeg als nederland de finale haalt.. dat is al een overwinning haha (opzich)
Ja ik ook hoor, wat we daarna dan doen maakt me eigenlijk dan niet zoveel meer uit :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 april 2013 @ 22:08:35 #235
862 Arcee
Look closer
pi_124812810
quote:
Anouk pakt Ieren in met songfestivalnummer

Het jaarlijkse stemmen van alle Europese Songfestivalclubs is weer begonnen en Ierland is het eerste land waarvan de leden hun voorkeur laten blijken. En Nederland pakt meteen de twaalf punten van het land.

Lange tijd staan Noorwegen, Rusland en Denemarken bovenaan bij de Ierse fans, maar Nederland weet zich na een tijdje in de top te nestelen. Het is spannend tot aan de laatste stemmer.
Letland daarentegen is volledig uit de gratie bij de Ierse fans. Dat land eindigt bij de Ierse fans op 0 punten.
EUROVISION PREVIEW PARTY 2013

Duurt wel lang. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 april 2013 @ 22:29:55 #236
862 Arcee
Look closer
pi_124814100
Dat wordt uiteindelijk dit:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_124815494
Straks moeten we ons 2x zenuwachtig maken. De halve finale en in de finale -O-
  ESF Reporter dinsdag 2 april 2013 @ 22:53:50 #238
87554 Cee
Welluk?
pi_124815949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk het zelfde. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 22:58:35 #239
163650 Greys
pi_124816276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef Jojoke het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:53 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik denk het zelfde. _O-
Dat hebben we er graag voor over w/

TOCH? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124816405
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:29 schreef Arcee het volgende:
Dat wordt uiteindelijk dit:

[ afbeelding ]
En er zitten ook veel 12 punten bij *O*
  ESF Reporter dinsdag 2 april 2013 @ 23:02:38 #241
87554 Cee
Welluk?
pi_124816514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:58 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Zekers! Maar het gaat zo onwerkelijk wezen als het gebeurt. En tegelijkertijd denk ik "waar hebben we het in godsnaam over? Een liedjesfestijn! Get a grip!" En dan word ik weer zenuwachtig. Vicueuze cirkel, of hoe je vicieus ook schrijft.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:04:46 #242
163650 Greys
pi_124816640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:02 schreef Cee het volgende:

[..]

Zekers! Maar het gaat zo onwerkelijk wezen als het gebeurt. En tegelijkertijd denk ik "waar hebben we het in godsnaam over? Een liedjesfestijn! Get a grip!" En dan word ik weer zenuwachtig. Vicueuze cirkel, of hoe je vicieus ook schrijft.
Kan je je voorstellen hoe het in onze FOK!kroeg gaat zijn voor dat grote scherm als we doorgaan?
Ik durf het me nog niet voor te stellen, maar dat wordt iets dat we nooit meer gaan vergeten :D

Wie komen er nog meer in een speciaal afgehuurd oergezellig huiskamercafé kijken met alleen maar FOK!kers naar de halve finale op 14 mei? w/
Meld je aan! ESF / [MEET] Birds is the word! 14/5 #7 Pffffrt. Lekker man! Bonensoep!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 2 april 2013 @ 23:05:29 #243
87554 Cee
Welluk?
pi_124816689
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan je je voorstellen hoe het in onze FOK!kroeg gaat zijn voor dat grote scherm als we doorgaan?
Is het heel genant als ik al kippenvel bij de gedachte krijg? :@
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:07:31 #244
163650 Greys
pi_124816811
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:05 schreef Cee het volgende:

[..]

Is het heel genant als ik al kippenvel bij de gedachte krijg? :@
Nee, want ik ook :@
Dat gaat ontploffen dan. In vreugde en laf oh laf en hysterie en ik geloof dat ik er misschien wel om ga janken _O- :@ En daarna kan ik een week niet meer praten.

OH LAAT HET ZO ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124816826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:58 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Van Eurovisiesongfestival-lachertje naar topfavoriet. Dat zou gewoon eng zijn oO<
pi_124816890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Van Eurovisiesongfestival-lachertje naar topfavoriet. Dat zou gewoon eng zijn oO<
Doping! :D :')
pi_124816955
...als je in vrijwel alle polls in de top 5 staat bén je al favoriet voor de top
pi_124817080
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, want ik ook :@
Dat gaat ontploffen dan. In vreugde en laf oh laf en hysterie en ik geloof dat ik er misschien wel om ga janken _O- :@ En daarna kan ik een week niet meer praten.

OH LAAT HET ZO ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!
:'( :D! Daar ga ik je dan nog jaren mee pesten. _O_
pi_124817154
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Doping! :D :')
En omkoping :Y In 2037 wordt Nederland de positie van 2013 ontnomen op verdenking van omkoping en doping. Want het kan gewoon niet na zoveel debacles. Anouk zal dan snikkend bekennen dat ze verboden middelen heeft gebruikt, maar beweren dat iedereen dat in die tijd deed, oO<
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:14:09 #250
163650 Greys
pi_124817161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:10 schreef Pluto1975 het volgende:
...als je in vrijwel alle polls in de top 5 staat bén je al favoriet voor de top
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:27 schreef TDHS het volgende:
en NL en Oekraïne hebben weer gewisseld van plek: NL 3
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef vjsb het volgende:
Komen jullie ook dit jaar in de speciale FOK! Eurovisie Kroeg op groot scherm kijken de 14e? w/
Je wilt het echt niet missen! Samen kijken! O+ Met 50 FOK!kers!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:15:12 #251
163650 Greys
pi_124817231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:12 schreef Fascination het volgende:

[..]

:'( :D! Daar ga ik je dan nog jaren mee pesten. _O_
Dat mag, je mag er zelfs een foto van maken. Mits we doorgaan :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124817305

[ Bericht 100% gewijzigd door Pluto1975 op 02-04-2013 23:17:15 ]
pi_124817307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]

En omkoping :Y In 2037 wordt Nederland de positie van 2013 ontnomen op verdenking van omkoping en doping. Want het kan gewoon niet na zoveel debacles. Anouk zal dan snikkend bekennen dat ze verboden middelen heeft gebruikt, maar beweren dat iedereen dat in die tijd deed, oO<
Die is dan allang dood door overdosis _O-
pi_124817319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:16 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Not sure, lijkt me wel leuk en woon om de hoek :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:18:08 #255
163650 Greys
pi_124817393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:16 schreef Pluto1975 het volgende:

Not sure yet en hij woont om de hoek enzo (quote ging fout)

Serieus? :o
Woon je er echt dichtbij? Waarom twijfel je dan nog? :@
Het is serieus het gezelligst wat ik ooit heb meegemaakt, om daar het songfestival te kijken.
En dit jaar is het dus zelfs FOK!-only! Ik hoop dat je komt, lijkt me tof!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124817452
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Serieus? :o
Woon je er echt dichtbij? Waarom twijfel je dan nog? :@
Het is serieus het gezelligst wat ik ooit heb meegemaakt, om daar het songfestival te kijken.
En dit jaar is het dus zelfs FOK!-only! Ik hoop dat je komt, lijkt me tof!
Ben ongelooflijk mensenschuw en quoten kan ik ook al niet hahaha ;)
pi_124817484
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat mag, je mag er zelfs een foto van maken. Mits we doorgaan :7
En we gaan toeterend de straten door, he?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:21:24 #258
163650 Greys
pi_124817568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:19 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ben ongelooflijk mensenschuw en quoten kan ik ook al niet hahaha ;)
Whehehe dat quoten gaat al een stuk beter :+
Maar - en dat meen ik oprecht - er waren bij de eerste ESF meet best wat mensen 'schijterig' (en dat bedoel ik lief :P ) om te gaan met al die 'vreemden'. Maar het is echt een warm bad en supergezellig, binnen een minuut ben je er doorheen.

SPOILER
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:21:43 #259
163650 Greys
pi_124817584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:19 schreef Fascination het volgende:

[..]

En we gaan toeterend de straten door, he?
En daarna de Hofplein fontein in?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124817634
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Whehehe dat quoten gaat al een stuk beter :+
Maar - en dat meen ik oprecht - er waren bij de eerste ESF meet best wat mensen 'schijterig' (en dat bedoel ik lief :P ) om te gaan met al die 'vreemden'. Maar het is echt een warm bad en supergezellig, binnen een minuut ben je er doorheen.

SPOILER
Haha, was ironisch bedoeld, grotere kans dat ik door de hele uitzending heen m'n klep niet kan houden, maar toch aardig bedoeld hahaha, en wie weet kom ik gewoon! (ondanks dat ik al meerdere SF dates heb lopen ;))
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:23:52 #261
163650 Greys
pi_124817704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:22 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Haha, was ironisch bedoeld, grotere kans dat ik door de hele uitzending heen m'n klep niet kan houden, maar toch aardig bedoeld hahaha, en wie weet kom ik gewoon! (ondanks dat ik al meerdere SF dates heb lopen ;))
Ohhhh, jij bruut :D Ik helemaal sociaal doen enzo :{w
Ik vind dat je nu gewoon moet komen :7 Tot de 14e! Neem je SF dates maar mee!
Of tot maandag bij het sjoelen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124817755
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben :@ maar SF dates? Wat zijn dat? :@

Semi Final dates?
San Francisco dates?
pi_124817769
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ohhhh, jij bruut :D Ik helemaal sociaal doen enzo :{w
Ik vind dat je nu gewoon moet komen :7 Tot de 14e! Neem je SF dates maar mee!
Of tot maandag bij het sjoelen!
Zal ik eerst even uitleggen wat SF dates zijn? ;) Maar goed, ik neem het in overweging, lijkt me wel tof
pi_124817795
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:24 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben :@ maar SF dates? Wat zijn dat? :@

Semi Final dates?
San Francisco dates?
Suq Fuq dates....nee SongFestival ;) Heel netjes dus
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:26:06 #265
163650 Greys
pi_124817799
Oh ik dacht gewoon Song Festival dates.
Maar dat was te makkelijk gedacht zeker? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2013 @ 23:26:51 #266
163650 Greys
pi_124817835
Ja dus. Kap nah.
Gewoon meenemen die handel. Want in Duitsland kijken ze ook altijd massaal op grote pleinen en da's tof en daar ben ik altijd jaloers op als ik voor de buis zit dus doen wij dat in de kroeg :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124817875
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:26 schreef Greys het volgende:
Oh ik dacht gewoon Song Festival dates.
Maar dat was te makkelijk gedacht zeker? :')
Wat slecht dat ik daar niet aan denk :') _O-
pi_124817895
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:21 schreef Greys het volgende:

[..]

En daarna de Hofplein fontein in?
Ja, en onze boobs flashen toch? :o
pi_124817941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:28 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, en onze boobs flashen toch? :o
Ben ik zo uitgeflasht!
pi_124820810
Willen jullie ook de Top 50 niet vergeten :@

Zou leuk zijn als er wat meer mensen stemmen :P

en sorry voor de spam, heb ik van Greys geleerd O+
pi_124824820
Jeetje, bijna eng hoe goed het gaat! Ik ga met een groep Anoukfans kijken als ze de finale haalt!
pi_124832686
Voor het eerst deden alle landen mee in de Ranking game van ESC United. Dit is de uitslag:

Bron: http://www.escunited.com/(...)g-game-2013-week-12/

Ik denk niet dat België het gaat redden dit jaar...
pi_124832912
Ik zet Ierland, Belgie en Litouwen een beetje in hetzelfde schuitje qua song en performance (mannelijk-uptempo) Vaak zie je dan dat maar 1 van de 3 het redt... op basis van het liedje zou dat dan Ierland moeten zijn, maar de performance is net zo belangrijk, wellicht profiteert Belgie daar nog van...

Anouk mooi 5e weer O+
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2013 @ 20:36:48 #274
368283 ato
pi_124890193
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:53:07 #275
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_124946761
quote:
Komen jullie ook dit jaar in de speciale FOK! Eurovisie Kroeg op groot scherm kijken de 14e? w/
Je wilt het echt niet missen! Samen kijken! O+ Met 50 FOK!kers!
Lijkt me leuk. Ik zal kijken of ik niet ergens anders wordt verwacht. Ben sowieso vlakbij.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 april 2013 @ 11:56:35 #276
163650 Greys
pi_124946870
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:53 schreef TDHS het volgende:

[..]

Lijkt me leuk. Ik zal kijken of ik niet ergens anders wordt verwacht. Ben sowieso vlakbij.
Super! Als je het weet, roep je dan even in het meet topic?
Lijkt me zo tof om nog meer ESF FOK!kers te ontmoeten *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124960332
Met dank aan google translator:

quote:
Every year I sit and listen to all contributions to the ESC, and sometimes I wonder why. Actually it's not my style at all, but still I am so incredibly intrigued by this contest. I love the ESC. I listen and listen, but most of what you hear lacks real soul. Sometimes the songs you know has a little extra but then destroyed it totally by some singer who placed in the light even though they do not belong there.

But sometimes something happens that makes you forget all the time you "wasted" away on this, it can be of different nature and sometimes it is enough a word. In that case, I will now talk about, it was about the only word for it was enough that word for me to understand that now something happened out of the ordinary in the ESC. Word was isoleted and it was pronounced as the first word in the song BIRD and then it was Mike completely sold.

I can already appoint singer as pronounced this word as the best singer / vocalist. Anouk called the woman and the voice of her body is in possession can melt the hardest and toughest. It is so damn beautiful that it almost hurts. I do not know how many times I've listened. I'm a guy who analyzes everything in a song but namely how hard I try, I can not find any flaws in her wonderful voice.

What about the song she performs then? This year's biggest waxer as I see it. Very boring Kerstin that you see it as a sad song. But you make it so I understand that you have difficulty getting it to you. I see it in a completely different way. I work a lot and are therefore often very tired. In my tired moments, it is wonderful to put on relaxing relaxing music and that's exactly how I see Bird with Anoux.

Think it is so liberating to get with this kind of song in contrast to all la la la music and dancing and jumping. A song that really stands out and feels a bit like a regeneration of one of James Bond's world.

For me, an absolutely amazing song and singer. Handball finals but I think unfortunately it simply is too good to have the chance to win in this competition
© http://www.schlagerpingla(...)irds%E2%80%9C-anouk/
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 april 2013 @ 19:43:42 #278
163650 Greys
pi_124960601
:) O+

Ik zag echter ook deze... gepost door een niet-Ukraïnert:

quote:
Giving the first semifinal a listen in full, this needs a very very strong performance to qualify I'm afraid as Ukraine before walks all over it.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 april 2013 @ 19:50:08 #279
163650 Greys
pi_124960855
Wat uberstrontirritant dat er op escunited een Nederlander ( :o ) echt alles van Anouk zit af te zeiken zeg... Hij riep dat ze Joan Franka enorm heeft afgezeken waarna een aantal buitenlanders zeiden 'Echt?? Oh nu stem ik niet meer op haar...' enzo :')

Hij is haar compleet door de stront aan het trekken, dat Anouk eigenlijk een schijthekel aan het Songfestival heeft en dit alleen maar doet om haar album te promoten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2013 @ 20:21:24 #280
368283 ato
pi_124962205
Die zeikerds heb je ook he, zijn er geen Nederlanders die hem juist af remmen?
Maar die heb je jammer genoeg ook de Anouk haters.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 april 2013 @ 20:24:54 #281
163650 Greys
pi_124962419
Het staat echt bespottelijk, zo'n Nederlandse vlag die roept dat ie hoopt dat ze plat op d'r muil gaat :')
In het Engels :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2013 @ 21:00:57 #282
368283 ato
pi_124964397
Ach die valt toch door de mand...
pi_124965240
Nederlanders zijn zeikerds.... Grappig hoe wij altijd onze artiesten zo dissen... terwijl het buitenland het te gek vindt
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 april 2013 @ 21:26:55 #284
163650 Greys
pi_124965657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:18 schreef Sidneysamson het volgende:
Nederlanders zijn zeikerds.... Grappig hoe wij altijd onze artiesten zo dissen... terwijl het buitenland het te gek vindt
Echt he...
Ik had serieus plaatsvervangende schaamte toen ik het las :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124965746
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt he...
Ja! Maargoed niet zo zeiken en gewoon kijken of niet. Dan kijk je niet. Ik heb niks met dat festival. Maar om dit nu slecht te noemen. Neu..... We zullen wel zien ;)
pi_124980457
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt he...
De gemiddelde televoter leest dat gelukkig toch niet. Blijkbaar is het onvermijdelijk, op de Songfestivalweblog posten ook een heel stel van dat soort sneue figuren.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 12:02:36 #287
368283 ato
pi_124981875

Om weer in het positieve te komen, Roemenen die met elkaar jureren.......
pi_124982708
Oostenrijk doet het opvallend goed. Het is ook wel een prima nummer (kwalitatief, zowel qua liedje als zang), maar ik vind het zelf te nietszeggend.
pi_124983251
Het mooie van Birds is natuurlijk wel dat hoe vaker je het hoort, hoe beter het wordt. Als we de finale dus halen, horen veel mensen Birds voor de 2e keer en vinden ze het dus mooier :Y
pi_125001681
Weer een leuke poll op ESC United: welk land moet volgens jou het ESF 2013 winnen?
http://www.escunited.com/t9818/

1. Nederland - 24 stemmen
2. Noorwegen - 18 stemmen
3. San Marino - 16 stemmen
4. Denemarken - 15 stemmen
5. Italië - 13 stemmen

We hebben de gunfactor *O*
pi_125122994
zie net dat ze bij de bookies een val heeft gemaakt, nu heeft ze ineens noorwegen, zweden, ukraine en denemarken voor zich.....zakt best snel
pi_125123127
Dan staat ze nog 5e toch?
pi_125123366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:40 schreef TheVulture het volgende:
Dan staat ze nog 5e toch?
Klopt, maar wekenlang derde....ineens een stuk lager dus
pi_125123644
Tussen Nederland, Oekraïne, Rusland en Zweden zit nauwelijks verschil. En laten we eerlijk zijn, de kans dat Nederland echt wint is natuurlijk niet zo heel groot.
  Moderator woensdag 10 april 2013 @ 19:58:31 #295
375570 crew  Cyan9
pi_125124081
Niet echt opeens, ze wisselt de laatste dagen non stop tussen plek 3 t/m 5 w/
pi_125126441
Ik vind Zweden echt totaal overschat
pi_125130642
Oekraïne vind ik ook overgewaardeerd. Moldavië (nu mijn favoriet van 2013) dan weer zwaar onderschat, staat bij de odds niet eens in de Top 20.
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 23:10:36 #298
368283 ato
pi_125136682
Ik vind het geen verrassing dat Oekraine, Nederland voorbij is gestiefeld (is dat een woord?)..
Maar al een tijdje in de top 5) is zeker niet slecht hoor. Over 5 weken weten wij het.
pi_125188140
6e bij de odds :(
pi_125190628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:35 schreef Deceit het volgende:
6e bij de odds :(
Zag het net ook ja, birds falling down....
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 12:06:12 #301
375570 crew  Cyan9
pi_125191048
Kom op, beetje moed houden! w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')