abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 maart 2013 @ 16:46:51 #101
163650 Greys
pi_124053672
Om het gehyper toch maar weer wat te temperen... ik zat net een flink aantal top-zoveels op youtube te kijken van eurovisiefans van de afgelopen 2 dagen (dus toen Birds al bekend was) en ze zit negen van de tien keer niet in de top tien :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:59:00 #102
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_124056130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
Om het gehyper toch maar weer wat te temperen... ik zat net een flink aantal top-zoveels op youtube te kijken van eurovisiefans van de afgelopen 2 dagen (dus toen Birds al bekend was) en ze zit negen van de tien keer niet in de top tien :X
Boeie er zijn veel meer bookmakers dan mensen die die filmpjes op YouTube zetten
Dit is gewoon raar :l
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 maart 2013 @ 18:00:44 #103
163650 Greys
pi_124056188
Aan de andere kant was het weer een goede reality check :P
We zijn d'r nog niet. Maar dat ze in de finale komt weet ik nog steeds zeker *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124059152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
Ik denk niet dat dit soort tieners Patricia Kaas in hun Top 10 hadden, een paar jaar terug.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_124060468
quote:
Gianluca Da Siena 6 uur geleden

My favourite song in the contest, I'll vote for her a billion times in the first semifinal (I'm Italian)

I WANT The Netherlands in the grand final after 9 years where they were robbed of the qualification and, possibly...

AMSTERDAM 2014!!!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:35:09 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_124087525
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:31 schreef Cee het volgende:
Ik word nog stikzenuwachtig van dit topic. :X
Ik ook :')!

Ik vraag me soms een beetje af in hoeverre we onszelf (weer :+) voor de gek houden, en gewoon over de negatieve reacties heen lezen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 13:02:13 #107
163650 Greys
pi_124088450
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:35 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik ook :')!

Ik vraag me soms een beetje af in hoeverre we onszelf (weer :+) voor de gek houden, en gewoon over de negatieve reacties heen lezen.
De positieve reacties zijn veruit in de meerderheid, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik soms expres vergeet dat mensen die het ECHT mooi vinden vaak ook eerder de moeite nemen om te reageren :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124088911
Heb echt zelden zo'n saai nummer gehoord als dit
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:04:02 #109
87554 Cee
Welluk?
pi_124102428
Zijn de reacties een beetje te vergelijken met die op Glennis Grace's nummer? Aangezien die ook hoog stond genoteerd bij de bookmakers en het uiteindelijk niet haalde. En ik noem ook nog even een Kate Ryan. [/doemdenker]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17:19 #110
163650 Greys
pi_124103080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:04 schreef Cee het volgende:
Zijn de reacties een beetje te vergelijken met die op Glennis Grace's nummer? Aangezien die ook hoog stond genoteerd bij de bookmakers en het uiteindelijk niet haalde. En ik noem ook nog even een Kate Ryan. [/doemdenker]
Nee, Glennis stond 'wel aardig' bij de bookies, maar zeker geen derde.

Van dit nummer zeggen diverse mensen dat het art is, een masterpiece, dat ze niet kunnen stoppen er naar luisteren, dat het zo goed zou zijn voor het Eurovisie als het wint omdat het dan weer 'echt om muziek' gaat, dat het sowieso een hit wordt ook al wint ze niet etc etc.
Dat zeiden ze niet van Glennis :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124103353
Volgens mij was vooral Cornald Maas heel enthousiast over Glennis, en viel het verder wel mee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:22:16 #112
87554 Cee
Welluk?
pi_124103356
Ik vind Glennis' nummer leuker. :@
Maar, misschien moet ik het meer dan 1x luisteren. Alhoewel het merendeel van de ESF kijkers dat ook niet gaat doen. Die horen het ook maar een keer.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 19:23:51 #113
375570 crew  Cyan9
pi_124103426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef Cee het volgende:
Maar, misschien moet ik het meer dan 1x luisteren. Alhoewel het merendeel van de ESF kijkers dat ook niet gaat doen. Die horen het ook maar een keer.
Dat is niet helemaal waar. Heel veel stemmers hebben alle nummers voor het festival al een keer of wat gehoord :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:24:14 #114
163650 Greys
pi_124103442
Cee, je moet het een keertje vrij 'hard' luisteren met oortjes in.
Dan komt ie binnen. Gewoon er even in zwelgen zeg maar.

Want toegegeven, je moet er wel een beetje voor in the mood zijn voor zo'n nummer.
En dat gaat dus ook 'lastig' worden op een Eurovisie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 19:25:43 #115
87554 Cee
Welluk?
pi_124103503
Ga ik doen. Misschien vanavond al. ^O^ Daarna zet ik wel wat vrolijks op ter compensatie. Maar ik laat weten of ik van mening ben veranderd.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 19:26:37 #116
163650 Greys
pi_124103544
Ja ik ben benieuwd!
Dat deed het 'm voor mij. Een keertje echt goed er naar luisteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124104037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:22 schreef Cee het volgende:
Meen je dat nou? Haar stem was (is) goed, maar het nummer vond ik een draak, met die foute eighties elektrische gitaartjes erin brrrrr
  ESF Reporter vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:52 #118
87554 Cee
Welluk?
pi_124107730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 19:37 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Haar stem was (is) goed, maar het nummer vond ik een draak, met die foute eighties elektrische gitaartjes erin brrrrr
Daar ben ik erg gevoelig voor. :@
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:15:49 #119
163650 Greys
pi_124108870
Nog een paar Duitse reacties, geen reactie tussenuit geknipt, dus geen negatieve weggelaten :)

Ich bin immer noch geplättet von diesem Werk. Es ist vielleicht das großartigste, was der ESC in den letzten Jahren musikalisch hervorgebracht hat. Auch deshalb mag es nicht so recht reinpassen, aber das war ja noch nie ein Hemmschuh für erfolgreiches Abschneiden. Wenn es nach mir ginge, hätten wir hier den Sieger. Aber ich habe vermutlich einfach keine Ahnung.

Patrick
11.03.2013 | 17:38
Dieses Lied ist absolute Spitzenklasse, es passiert wirklich nur alle zwei Jahrzehnte (zuletzt 94 To nie ja), dass mich ein Lied derart berührt. Das sollte den Pott holen wenns nach mir geht.

Jorge
11.03.2013 | 17:55
Ich werde in Fahrstühlen auch immer so nachdenklich und melancholisch. Der Song sollte es schaffen, an Malmös Bars den Alkoholkonsum trotz gigantischer Preise hochzutreiben. Immerhin nicht allzu so gesichtslos der Song, mit Glück und Jury reicht es womöglich für’s Finale.

Usain
11.03.2013 | 18:32
Na endlich mal ein guter Beitrag für Malmö! Danke Amsterdam… hat übrigens auch ein bisschen was von Joni Mitchell…

Aussie
11.03.2013 | 19:44
Herausragend!!! Wenn es nicht die Niederlande wären, würd ich auf Sieg wetten. Aber kann ein Land gewinnen, dass es zuvor fast ein Jahrzehnt nicht mal ins Final geschafft hat? Ich drücke die Daumen. Bislang klar der beste Song dies Jahr.

Matthes
11.03.2013 | 20:15
Habe das Lied grade fasziniert 5 mal hintereinander angehört und mich die ganze Zeit gefragt, an was mich das erinnert. Und dann hatte ich´s plötzlich: Das ist die moderne Alexandra (Mein Freund …). Diese großartige Melancholie mit orchestralem Bombast! Bin total geflasht und sehr froh, dass ich endlich ein Land gefunden habe, mit dem ich dieses Jahr mitfiebern werde, nachdem ich mit Cascada so garnichts anfangen kann.
Anouk and the Netherlands 12 Points.

Meikel
11.03.2013 | 22:19
Ein wirklich sehr schöner Song. Ich hoffe doch sehr das sie damit in’s Finale kommt.

funtasticc
11.03.2013 | 23:27
Also ich möchte wirklich gern behaupten, hier die Siegerin gehört zu haben. Das ist ja total super! Die Jurys hat sie bestimmt schon in der Tasche… und wenn das ganze auch noch gut über den Bildschirm geschickt wird und den Zuschauer anspricht… dann haben wir hier was zwischen Platz 1 – 3. Einer der wenigen ernstzunehmenden Teilnehmer in diesem Jahr. Der klägliche Rest klingt wie kläglicher Rest.

inter
12.03.2013 | 08:46
ich kann verstehen, dass vielen der Song gut gefällt, weil er sich etwas abhebt vom Rest. Aber für mich ist das absolut kein Gewinner-Song. Er ist zugegeben einfach “anders”, aber für mich persönlich sehr langweilig. Viel wird von der Performance abhängen. Was mich etwas stört, dass sie offenbar relativ wenig mit dem ESC zu tun haben will, aber ihn eben als Verkaufsplattform nutzen will. Ist zwar okay, aber sympathisch macht sie das für mich nicht unbedingt ;-)

Chris
12.03.2013 | 11:14
SuperSong, wie so oft aus Holland. Leider scheinen die irgendwie keine Freunde zu haben. Denn ins Finale kommen sie ja irgendwie nie. Ich werde diese ESCPerle mit meinem Anruf unterstützen!

Winter
12.03.2013 | 13:38
Wirklich eine starke Nummer. Hut ab Niederlande!

ESCFrank
12.03.2013 | 16:05
Bin sofort geflasht, tolle Nummer!!

Jorge
12.03.2013 | 16:32
Na, wir werden sehen: Schön orchestral arrangiertes Stück und etwas Eigenständiges (was ich an sich gut finde), aber thematisch und melodisch viel zu depressiv. Habe es mir auch nach einem Tag noch nicht warmgehört, was wohl auch an meiner Abneigung gegen die Lana-del-Rey ähnliche Monotonie liegt. Mir kommen manche messianische Lobpreisungen des Songs reichlich überhöht vor und ich bezweifle, dass die Masse ausserhalb der Insel der nordeuropäischen Glückseligkeit diese Grundstimmung im Lied auch so tristesse-bejahend aufnimmt. Einen Finalplatz würde ich dem Song schon gönnen, weiter reicht meine Fantasie nicht.

DerMoment1608
15.03.2013 | 00:01
Einer der ganz wenigen Songs in diesem Jahr, der mich emotional erreicht, es ist nicht dieses “ja, ganz okay”, was ich so oft dieses Jahr hatte. Und ich finde, dass der Song ganz von sich aus wirkt, es ist nicht so, dass einem von außen Emotionen “aufgedrückt” werden (wie beispielsweise bei Georgien, ganz schrecklich).
Ich finde es auch ganz faszinierend, wie musikalisch visuell der Song auf mich wirkt, ich habe so ganz viele Bilder und Farben in meinem Kopf beim Anhören. Der Song erinnert mich an Glas und an eine dunstig blaue Phantasiewelt und Regentropfen und… Klingt vielleicht etwas wirr, aber es ist immer etwas Besonderes, wenn Songs es schaffen Assoziationen und Emotionen hervor zu rufen, und “Birds” macht das für mich.
Außerdem mag ich das Arrangement sehr, es hat etwas Verspieltes und sehr Eigenes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124108968
w/ w/ w/ WE HEBBEN GOUD IN HANDEN w/ w/ w/

w/ w/ w/ De winst kan Nederland niet meer ontgaan w/ w/ w/

toch?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:29:43 #121
163650 Greys
pi_124109451
Paar reacties van escunited.com:

Jesus uit Spanje:
O.M.G. The Netherlands will not only reach finals but have serious possibilities to end at top5 or even winning. Really magical song. 12p

Kenga uit Portugal:
Anouk has the gift to transmit her emotions right to our heart with her unique voice.
This is a masterpiece! I'm ecstaticly in love!

CypriotGirl:
The thing with this song: the ESC fans were amazed by it. I really liked it too. And I want to see it doing well. But I don't know if it will be well-received by the ESC audience.

Reggie uit Frankrijk:
This is excellent, that's all I can say. One of my favorites this year.

Smudy, Duitsland:
It is very special, but that's about it for me. Depressing song TBH, might get in the final, you can't be too sure about it since it's the Netherlands here.

Sean uit UK:
I don't think it'll win, but it's by far and away the most solid effort at a good result the Netherlands have made. Should sail through to the final... I imagine the juries alone will bump it into the Top 10.

Franco Italië:
1: Norway
2: Netherlands
3: Denmark

Daniel Hongarije:
It's such an unique and nice song 10 points. And her voice is really amazing
This is surely the song which will get Netherlands into the final.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_124110078
Het lieve Google heeft wat Italiaans, Spaans en Portugees voor ons vertaald

quote:
Stuk dat verplaatst bijna alle andere .. x klasse, elegantie en factuur ... Ik denk dat het te chic .. x op de Esc!
quote:
Ik ben sprakeloos, het is echt mooi. Ik durf zeggen, voor mij, een van de beste nummers van het ESC in de afgelopen jaren.
quote:
Bescheiden.
Mijn probleem met dit lied is dat ... Nou, ik kan het niet uitleggen. Laten we zeggen dat geeft mij de indruk dat de song begint een laatste epische epicness, maar dit gebeurde niet aankomen en het stoort me
quote:
nog nooit gehoord van zoiets ESC, dit jaar is er zoveel vlakheid, maar 4 of 5 nummers in plaats staan ​​voor schoonheid en elegantie en dit is een van die. Het zal niet gebeuren, maar ik zou graag een Amsterdams 2014 ...
http://forumesi.altervista.org/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=1317

quote:
558.000 uitzicht op de video, bestialiteit
quote:
Normaal is een geweldig nummer, dat is opperste, ik hem het beste wensen in Nederland dit jaar, omdat deze kwestie heeft een enorme kwaliteit en mooi, dit jaar is Nederland al de batterijen en het is top 2 hem gaan voor altijd, omdat het zou een groot onrecht zijn .
www.foroeurosongcontest.es/foro/viewtopic.php?f=101&t=6583

quote:
Het is geweldig! Ik ben gehypnotiseerd! Ik als ik al de komende TeMazo Dankzij Holland verwacht!
quote:
Zeldzaam of zeer zeldzaam. Maar in ieder geval is het een leuke zeldzaamheid
http://euroconcursos.forums.fm/t74p15-hol-anouk-birds

quote:
Ik vond de muziek, het heeft een leuke melodie hoor je goed. Ik denk dat dit jaar is dat Nederland kan passeren de finale.
quote:
De muziek is goed ja, maar ik denk dat het overdreven om te zeggen dat het is om te winnen. Een plaats in de finale al reden genoeg voor een feestje
http://janelaescportugal.(...)-holanda-anouk-birds
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 maart 2013 @ 21:51:20 #123
163650 Greys
pi_124110415
Euh...

quote:
558.000 uitzicht op de video, bestialiteit
Watte? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 21:57:03 #124
375570 crew  Cyan9
pi_124110693
Google vertalen kent z'n talen niet goed :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † zaterdag 16 maart 2013 @ 12:37:48 #125
368283 ato
pi_124126297
Hahahaha..

Het valt mij op dat de zuiderburen in het algemeen ook positief zijn over Anouk.
Dat is ook anders geweest.
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')