Dus niet exact 60 jaar later.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:18 schreef theguyver het volgende:
exact 60 jaar later op een paar maandjes na..
what are they up to...
pietje precies maar valt wel op...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus niet exact 60 jaar later.
De eenhoorn van Kim. Als je de 'heilige geschriften' mag geloven danquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
pietje precies maar valt wel op...
misschien heeft NK een geheim wapen
Het gevolg van de hardliners die zich steeds meer laten gelden in Noord-Korea.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:22 schreef Brum_brum het volgende:
Mijn beleving is natuurlijk anders dan die van een Koreaan maar het opzeggen van dit verdrag lijkt me toch wel een indicatie dat de spierballen taal momenteel toch wel een wat grotere kans maakt om te escaleren. Als dit escaleert dan is het resultaat aan beide zijden nogal desastreus.
Welnee.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:22 schreef Brum_brum het volgende:
Mijn beleving is natuurlijk anders dan die van een Koreaan maar het opzeggen van dit verdrag lijkt me toch wel een indicatie dat de spierballen taal momenteel toch wel een wat grotere kans maakt om te escaleren. Als dit escaleert dan is het resultaat aan beide zijden nogal desastreus.
precies .. wie weet wat ze in petto hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De eenhoorn van Kim. Als je de 'heilige geschriften' mag geloven dan
NK heeft niet alleen atoombommen aan de grens staan. Ook nog genoeg artillerie om een groot gedeelte van Seoul in puin te schieten. Ook oud schroot kan steden verwoesten hebben we in Europa toch wel geleerd mag ik hopen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Welnee.
Als ze een atoomraket lanceren wordt die al zo snel mogelijk door een Patriot onderschept. Vervolgens worden er bommen teruggeschoten en plannen gemaakt voor een Zuid-Koreaanse aanval.
Met het verouderd schroot van Noord-Korea zitten ze dan zo in Pyong Yang en kunnen de leiders dag zeggen met hun handjes.
Die zijn ook niet dom, dus ze zullen nooit die raket afschieten. Hoogstens een atoomproef weer doen, om te laten weten dat ze de atoommacht nog steeds hebben...
Bereik van een patriot is nihil. Die stonden niet voor niets aan de grens van Turkije.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Welnee.
Als ze een atoomraket lanceren wordt die al zo snel mogelijk door een Patriot onderschept. Vervolgens worden er bommen teruggeschoten en plannen gemaakt voor een Zuid-Koreaanse aanval.
Met het verouderd schroot van Noord-Korea zitten ze dan zo in Pyong Yang en kunnen de leiders dag zeggen met hun handjes.
Die zijn ook niet dom, dus ze zullen nooit die raket afschieten. Hoogstens een atoomproef weer doen, om te laten weten dat ze de atoommacht nog steeds hebben...
Geen idee hoeveel van die dingen de VS aan de grens heeft staan maar alleen NL, Duitsland en de VS hebben patriots.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bereik van een patriot is nihil. Die stonden niet voor niets aan de grens van Turkije.
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:34 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel van die dingen de VS aan de grens heeft staan maar alleen NL, Duitsland en de VS hebben patriots.
quote:Patriot systems have been sold to Taiwan, Egypt, Germany, Greece, Israel, Japan, Kuwait, Saudi Arabia, United Arab Emirates,[3] Jordan and Spain
http://en.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriotquote:The South Korea also purchased several second-hand Patriot systems from Germany after North Korea test-launched ballistic missiles to the Sea of Japan and proceeded with underground nuclear testing in 2006
Edit ik had niet goed onthouden...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
quote:Nederland beschikt naast Duitsland en de Verenigde Staten als enige NAVO-partner over het moderne Patriotsysteem, waarmee verdediging tegen scudraketten mogelijk is. Elk van de drie landen gaat met twee Patriot-eenheden een deel van het bedreigde gebied in Turkije beschermen.
China gaat zich daar niet mee bemoeien , die zijn die dolle hond ook spuugzatquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:58 schreef MilaNL het volgende:
Als je denkt dat Noord-Korea snel verslagen kan worden vergis je je denk ik behoorlijk. Ze hebben ook nog bondgenoot China. Het grootste leger en 4e grootste leger van de wereld... Dat vaag je niet zomaar even weg.
Als ze er 60 jaar over gedaan hebben om dat 'geheime' wapen te ontwikkelen dan begin ik me af te vragen wat voor een wapen dit wel niet moet zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
precies .. wie weet wat ze in petto hebben.
virus misschien?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ze er 60 jaar over gedaan hebben om dat 'geheime' wapen te ontwikkelen dan begin ik me af te vragen wat voor een wapen dit wel niet moet zijn.
china is geen 'bondgenoot' in de zin dat ze vrienden zijn met het regime.. de chinese houding tov noord-korea is enkel ingegeven door zelfbelang en gebaseerd op de 'vazal' status die noord-korea aanhoud, waarbij de chinezen dus niks van de noord-koreanen te vrezen hebben en deze een perfecte 'buffer' vormen.quote:
Dat zal niet best zijn, dan nog liever een atoombom. Overigens denk ik niet dat NK daartoe in staat is...quote:
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen voorraadje pokken hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zal niet best zijn, dan nog liever een atoombom. Overigens denk ik niet dat NK daartoe in staat is...
wat is zover begrijp van die atoombom is het maar een rotje vergeleken met 1 van die van de VS.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zal niet best zijn, dan nog liever een atoombom. Overigens denk ik niet dat NK daartoe in staat is...
Jij snapt er niks van, als de vs vertrekt uit zuid-korea dan valt de hele regio in de chinese invloed sfeer... zelfde met de 'bondgenoten' egypte en turkije die een tegenwicht moeten bieden aan iran.. zo is de hele wereld opgedeeld in invloeds sferen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:33 schreef UpsideDown het volgende:
De ene keer hoor je dat het noorden toenadering zoekt met het zuiden en de andere keer hoor je weer oorlogstaal. Als de VS nou eens vertrekt uit het zuiden, dan hoeft het noorden ook geen oorlogsdreiging meer naar het zuiden te maken. De VS gooit steeds weer olie op het vuur met hun gezamelijke militaire oefeneningen met het zuiden. Het noorden ziet dit alleen maar als provocatie.
Bij sancties tegen NK stemt China altijd tegen (behalve laatste keer, maar dat is dan ook een opmerkelijke verandering). In de Koreaanse oorlog heeft China NK ook flink geholpen. De grens NK-China wordt door China bewaakt. Vluchtelingen uit NK stuurt China gewoon terug naar NK ipv naar ZK (die ze met open armen ontvangt), terwijl ze weten wat er met ze gebeurt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
china is geen 'bondgenoot' in de zin dat ze vrienden zijn met het regime.. de chinese houding tov noord-korea is enkel ingegeven door zelfbelang en gebaseerd op de 'vazal' status die noord-korea aanhoud, waarbij de chinezen dus niks van de noord-koreanen te vrezen hebben en deze een perfecte 'buffer' vormen.
Als heerser is Jong-Un ook bij de chinezen niet populair (te merken eraan dat ook in de chinese media deze met regelmaat belachelijk gemaakt wordt) en er lijkt steeds meer reden te vermoeden dat ook de chinezen hem graag willen zien vertrekken, mits ze een goed alternatief zouden hebben die én noord-korea stabiel houd en een volksopstand voorkomt, na zo'n regime-overgang.
Enige doel van de chinezen is het handhaven van een buffer en voorkomen van verdergaande wetserse invloed, of en anti-chinees regime in een herenigd Korea.
Daarom is eigenlijk ook het westerse streven naar steeds verdergaande handelsboycots en economische verzwakking nutteloos, omdat de chinezen daaraan nooit echt zullen meewerken en juist genoeg zullen doen de ergste effecten daarvan 'op te heffen'. Omdat ook de chinezen een 'spontane' regime-change door bv een volksopstand willen voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |