dat is alleen best vreemd als hij puur op korte termijn uit eigenbelang stemt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:18 schreef arjan1212 het volgende:
Eigenlijk best vreemd dat hij vvd stemt, aangezien de vvd terug wil naar 2 publieke netten.. dat kan tot gevolg hebben dat hij niet meer op tv komt
Jammer.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:55 schreef karton2 het volgende:
Heeft ooit samen met Dominque en Jojanneke in een programma van Van Nieuwkerk gezegd dat hij VVD heeft gestemd.
Misschien zit ik er naast maar volgens mij is er voor het grootste deel van de VVD-stemmers slechts 1 voorname reden om op de VVD te stemmen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:24 schreef Asphias het volgende:
[..]
dat is alleen best vreemd als hij puur op korte termijn uit eigenbelang stemt.
hij kan denken dat nederland als geheel beter wordt van de vvd, hij kan denken dat op de lange termijn hij zelf dankzei de vvd meer nieuwe en betere banen kan vinden, hij kan denken dat hij het qua baan toch wel red en vanwege andere redenen vvd stemmen, etc.
Ook ik hoop dat mensen omwille van het langetermijnbeleid stemmen op een partij. Ik vrees dat dit voor de meeste mensen niet geldt. De valse populistische belofte van de VVD, triomfantelijk verkondigd door Rutte die hiermee misbruik maakte van zijn functie als eerste minister, om elke HARDwerkende Nederlander 1000 Euro te geven lijkt geen windeiëren te hebben gelegd al weten we natuurlijk niet zeker wat er anders zou zijn gebeurd.quote:het is wel heel kortzichtig om te denken dat iemand puur vanwege korte termijn baanzekerheid op een partij stemt.
Dat is voor elke partij, of het nou links of rechts is, het geval. Het gaat om de manier waarop het geld wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien zit ik er naast maar volgens mij is er voor het grootste deel van de VVD-stemmers slechts 1 voorname reden om op de VVD te stemmen.
Mijn punt is dat de meeste VVD-stemmers vooral stemmen op de VVD omdat ze hopen dat ze dan minder belasting gaan hoeven te betalen. Het kan dat hetzelfde geldt voor een deel van de SP-stemmers maar voor de PvdA geldt het veel minder en dat wordt toch als de tegenpool van de VVD gezien. Ik ben het daar zelf trouwens niet helemaal mee eens, naar mijn mening staat de VVD veel verder van de middenstreep af dan de PvdA.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is voor elke partij, of het nou links of rechts is, het geval. Het gaat om de manier waarop het geld wordt gebruikt.
Ik zou hem niet intelligent noemen, ook zeker niet dom. Gewoon een normale intelligentie met een redelijk goede mensenkennis. Rutger is als journalist op zoek naar een leuk verhaal, leuke uitspraken etc.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:57 schreef stephano1990 het volgende:
Ik vraag me weleens af wat er in die kerel z'n kop rond gaat. Ik denk dat hij best wel intelligent is, maar hij zou toch ook zelf wel moeten zien dat hij met sommige dingen gewoon echt te ver gaat ( zoals de heksenjacht op Sjoerd van Keulen).
jaja, iedereen die op de tegenpartij stemt doet dat alleen omdat ze geld willen zien, en iedereen die jou partij stemt maakt een weloverwogen keuze.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de meeste VVD-stemmers vooral stemmen op de VVD omdat ze hopen dat ze dan minder belasting gaan hoeven te betalen. Het kan dat hetzelfde geldt voor een deel van de SP-stemmers maar voor de PvdA geldt het veel minder en dat wordt toch als de tegenpool van de VVD gezien. Ik ben het daar zelf trouwens niet helemaal mee eens, naar mijn mening staat de VVD veel verder van de middenstreep af dan de PvdA.
Wat een onzin. Geen commentaar willen geven praat helemaal niets goed, ook geen stalking.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou hem niet intelligent noemen, ook zeker niet dom. Gewoon een normale intelligentie met een redelijk goede mensenkennis. Rutger is als journalist op zoek naar een leuk verhaal, leuke uitspraken etc.
Reageer op een normale manier tegen hem en er is geen probleem, probeer hem te ontwijken en hij gaat zuigen. Zie dat filmpje met Jorritsma. Met Vogelaar had ik nog een beetje medelijden (al moest ik ook wel lachen toen ik het zag), Jorritsma zou beter moeten weten. Zij gedroeg zich arrogant en regentesk door PowNed/GeenStijl te verbieden het stadshuis van Almere te betreden tijdens een persconferentie. Ik weet niet of dat dit juridisch in de haak ligt (lijkt mij in het grijze gebied te liggen) maar het is natuurlijk oliedom. Als vervolgens Rutger om uitleg vraagt en je reageert dan op zo'n arrogante en regenteske manier ja, dan gaat Rutger een beetje zuigen. En terecht. Dan blijft hij volgen, wijs hij er op dat ze toch gewoon normaal antwoord kan geven enz.
Jorritsma faciliteerde het niet alleen, ze stimuleerde het ook nog eens.
Dat heet provoceren. Hij is een (provocerende) revolutionair, via ophitsen, intimideren, onder druk zetten mensen en poppentjes uit het systeem (zit ook toneel tussen voor de nietsvermoedende televisiekijker)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:57 schreef stephano1990 het volgende:
Ik vraag me weleens af wat er in die kerel z'n kop rond gaat. Ik denk dat hij best wel intelligent is, maar hij zou toch ook zelf wel moeten zien dat hij met sommige dingen gewoon echt te ver gaat ( zoals de heksenjacht op Sjoerd van Keulen).
Rutger is op zoek naar manieren om een situatie te provoceren. Het is helemaal niet zo dat als je normaal tegen hem doet hij (of andere Powned journalisten) normaal terug doen. Kijk maar naar dat filmpje van die flits agent, tot drie keer toe naar de apparatuur van die agent toe lopen ondanks dat deze hem erop gewezen heeft dat hij hier uit de buurt moet blijven is gewoon provoceren om op die manier "leuke" tv te maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou hem niet intelligent noemen, ook zeker niet dom. Gewoon een normale intelligentie met een redelijk goede mensenkennis. Rutger is als journalist op zoek naar een leuk verhaal, leuke uitspraken etc.
Reageer op een normale manier tegen hem en er is geen probleem, probeer hem te ontwijken en hij gaat zuigen. Zie dat filmpje met Jorritsma. Met Vogelaar had ik nog een beetje medelijden (al moest ik ook wel lachen toen ik het zag), Jorritsma zou beter moeten weten. Zij gedroeg zich arrogant en regentesk door PowNed/GeenStijl te verbieden het stadshuis van Almere te betreden tijdens een persconferentie. Ik weet niet of dat dit juridisch in de haak ligt (lijkt mij in het grijze gebied te liggen) maar het is natuurlijk oliedom. Als vervolgens Rutger om uitleg vraagt en je reageert dan op zo'n arrogante en regenteske manier ja, dan gaat Rutger een beetje zuigen. En terecht. Dan blijft hij volgen, wijs hij er op dat ze toch gewoon normaal antwoord kan geven enz.
Jorritsma faciliteerde het niet alleen, ze stimuleerde het ook nog eens.
of PVV....quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat was toch allang duidelijk, dat die gasten van PowNews/GeenStijl allemaal VVD stemmen?
jaja.. de vrijheid van de een kan de onvrijheid van de andere zijn....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:22 schreef cempexo het volgende:
Rutger zoekt de grenzen op van mogelijkheden, a looking for the edge. Dat is een vrije gedachte.
Provoceren met een rede als je het mij vraagt. Door politici met een voorgebakken praatje uit deze "trance" te halen, kan Rutger wel eens rare dingen zeggen. Ik denk wel dat hierdoor de meeste politici een stuk eerlijker zijn. In ieder geval eerlijker dan wanneer Ferry Mingelen of Frits Wester dat doen. Ze weten dat Rutger hier tegenin gaat en niet met ze mee lult.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:26 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Rutger is op zoek naar manieren om een situatie te provoceren. Het is helemaal niet zo dat als je normaal tegen hem doet hij (of andere Powned journalisten) normaal terug doen. Kijk maar naar dat filmpje van die flits agent, tot drie keer toe naar de apparatuur van die agent toe lopen ondanks dat deze hem erop gewezen heeft dat hij hier uit de buurt moet blijven is gewoon provoceren om op die manier "leuke" tv te maken.
Een ander filmpje dat ik me kan herinneren ging over een opsporingsambtenaar (een van de eerste afleveringen van Powned). Ook die stond Rutger gewoon te woord. Tot Rutger opmerkingen ging maken over het bespieden van minderjarige meisjes en of zijn vader een hoge pief was binnen de NSB. Een van de mooiste stukjes van Powned vond ik nog hoe hij Rutger letterlijk bij zijn kraag pakte om hem zijn kantoor uit te zetten!
En om een recent voorval aan te halen, in welke maten was het ophitsen van de publieke woede tegen Sjoerd van Keulen überhaupt journalistiek? Dat doen ze puur omdat ze weten dat de mensen die Powned kijken het gewoon prachtig vinden dat die vent nu uit veiligheidsoverweging naar het buitenland is gevlucht!
Ik zie Rutger dit zelden inzetten om echt iets zinvols uit een politici te krijgen. Meestal gebruikt hij het puur om zijn respondenten voor aap te zetten.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:11 schreef angusjames het volgende:
[..]
Provoceren met een rede als je het mij vraagt. Door politici met een voorgebakken praatje uit deze "trance" te halen, kan Rutger wel eens rare dingen zeggen. Ik denk wel dat hierdoor de meeste politici een stuk eerlijker zijn. In ieder geval eerlijker dan wanneer Ferry Mingelen of Frits Wester dat doen. Ze weten dat Rutger hier tegenin gaat en niet met ze mee lult.
1. Jorritsma startte dit spelletje door ostentatief PowNews de toegang te weigeren tot een persconferentie. Arrogant, regentest en oliedom.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:56 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Wat een onzin. Geen commentaar willen geven praat helemaal niets goed, ook geen stalking.
Leuk dat je voorbeelden geeft maar een link zou handig zijn dus als je die bij de hand hebt plaats die dan alsjeblieft.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:26 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Rutger is op zoek naar manieren om een situatie te provoceren. Het is helemaal niet zo dat als je normaal tegen hem doet hij (of andere Powned journalisten) normaal terug doen. Kijk maar naar dat filmpje van die flits agent, tot drie keer toe naar de apparatuur van die agent toe lopen ondanks dat deze hem erop gewezen heeft dat hij hier uit de buurt moet blijven is gewoon provoceren om op die manier "leuke" tv te maken.
Wij weten niet waarom hij naar het buitenland is gevlucht. Voor mij is het waarschijnlijker dat hij geen verantwoording wil afleggen. Dit soort mensen zijn alphamannetjes met een groot ego, dat is algemeen bekend (het is een voorwaarde om zo'n positie te krijgen). Ik vind het niet abnormaal dat iemand die een grote bank op de rand van de afgrond heeft gebracht en hierdoor de Nederlandse burger opzadelde met een grote rekening tijdens een recessie wordt gevraagd om verantwoording af te leggen. Op het moment dat hij dan weigert om de media te woord te staan dan is het niet zo gek dat de media hierop reageert met een dergelijke actie. Het was op de rand van het fatsoenlijke, misschien erover heen (misschien ook niet), maar het is nu niet dat een grote boze wolf een lammetje aanviel.quote:En om een recent voorval aan te halen, in welke maten was het ophitsen van de publieke woede tegen Sjoerd van Keulen überhaupt journalistiek? Dat doen ze puur omdat ze weten dat de mensen die Powned kijken het gewoon prachtig vinden dat die vent nu uit veiligheidsoverweging naar het buitenland is gevlucht!
De bezoekers van de website overwegend, daarom niet noodzakelijk hen drie. Van de baas had ik niet anders verwacht, ik had gehoopt dat Rutger en Jojanneke op een andere partij (een partij die wat socialer is) zouden stemmen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat was toch allang duidelijk, dat die gasten van PowNews/GeenStijl allemaal VVD stemmen?
Dat dus. Dat heeft niet alleen betrekking op politici. Wat mij betreft is het een passend middel tegen spinning, PR-medewerkers en andere communicatiemiepjes.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:11 schreef angusjames het volgende:
[..]
Provoceren met een rede als je het mij vraagt. Door politici met een voorgebakken praatje uit deze "trance" te halen, kan Rutger wel eens rare dingen zeggen. Ik denk wel dat hierdoor de meeste politici een stuk eerlijker zijn. In ieder geval eerlijker dan wanneer Ferry Mingelen of Frits Wester dat doen. Ze weten dat Rutger hier tegenin gaat en niet met ze mee lult.
Nee.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Jorritsma startte dit spelletje door ostentatief PowNews de toegang te weigeren tot een persconferentie. Arrogant, regentest en oliedom.
2. Zij moet wel degelijk commentaar geven wanneer een journalist voor een populair nationaal nieusprogramma iets vraag. Zij is een bestuurder, zij wordt door ons betaald en zij neemt beslissingen voor en over ons. Me dunkt dat je dan verantwoording moet afleggen.
De technische vraag of dat zij dat moet of niet is echter niet zo relevant, iedereen die een beetje kan nadenken had kunnen voorspellen hoe dit zou aflopen en Jorritsma heeft dan ook aan zichzelf te wijten wat is gebeurd. Rutger reageerde best normaal, aan het einde werd hij wat plagerig nadat Jorritsma opmerkte dat ze naar het lokale politiebureau zou bellen. Mag hij?
Dennis de Pennis.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:43 schreef Monolith het volgende:
Rutger doet me altijd denken aan die Britse kerel die een programma had waarin hij zogenaamd namens de BBC beroemdheden interviewde / vragen stelde langs de rode loper. Die vroeg dan bijvoorbeeld aan actrices wanneer ze eens een film gingen maken waarin ze niet uit de kleren gingen en dergelijke. Best vermakelijke TV destijds, hoewel het wel snel meer van hetzelfde werd.
Ook in dat programma was de beste reactie al gewoon een beetje mee ouwehoeren.
Jij bent het er dus mee eens dat Jorritsma het aan zichzelf te wijten had?quote:Jorritsma haar optreden was gewoon bar slecht en totaal niet effectief.
Daar is hij natuurlijk al mee begonnen toen hij nog Rutger leert stappen deed bij de lokale omroep.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Rutger heeft zijn ware, laffe persoontje al lang laten zien toen hij door die Kinneging eens bij zijn kraag werd gegrepen, omdat deze totaal niet gecharmeerd was van Rutger's huisbezoek. Toen waren de rollen omgedraaid en daar konden Rutger en Geenstijl maar moeilijk mee omgaan. Toen lieten ze zich van hun slechtste kant zien, door de videobeelden zo te bewerken om van plofkop Castricum een martelaar te maken. Zo rollen ze bij Geenstijl. Lekker mensen jennen, maar o wee als ze zelf eens in de spotlight staan...
Maar waarom zou dat de norm moeten zijn? Waarom zou tot het vak van politicus moeten gaan horen dat je goed weet om te gaan met afzeikcabaret?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Tem het volgende:
Ja, ik heb geen enkele sympathie voor Jorritsma. Haar optreden is gewoon slecht en onprofessioneel.
Kijk naar zo'n Plasterk of Rutte die kunnen prima met die gasten omgaan, maar dan komt er direct nog minder interessants uit.
Als je de rest van mijn post ook quote zie je dat ik ook geen toegevoegde waarde in dit soort figuren zie. Snap je selectieve quote niet echt.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat de norm moeten zijn? Waarom zou tot het vak van politicus moeten gaan horen dat je goed weet om te gaan met afzeikcabaret?
Een gesprek heeft tenminste twee vrijwillige deelnemers nodig. Ik zie geen enkele reden waarom politici mee zouden moeten willen werken aan dit soort amusement.
Daar gaat het niet om, ik heb op mijn beurt weer een boel dingen van Pownews waar ik wel positief tegenover sta. Jij stelt dat andere politici daar wel professioneel mee omgaan, dan is je norm kennelijk dat meedoen met die lolbroekerij bij het vak hoort.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Als je de rest van mijn post ook quote zie je dat ik ook geen toegevoegde waarde in dit soort figuren zie. Snap je selectieve quote niet echt.
Dat heet goede kritische journalistiek, zo heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:26 schreef Tem het volgende:
Kijk naar zo'n Plasterk of Rutte die kunnen prima met die gasten omgaan, maar dan komt er direct nog minder interessants uit. Ik vind het toontje van GeenStijl of Pownews helemaal niets maar dat is misschien smaak en die kan verschillen. Daarnaast blijf ik erbij dat ze weinig toevoegen op een paar lucky schots na dan, zoals je zelf al aangeeft.
Daar gaat het zeker wel om. Ik zeg helemaal niet dat dat de norm is, integendeel zelfs. Dat jij dat ervan wil maken is voor jouw rekening. Of het nu Pownews of ieder ander medium, wanneer je politicus bent en je reageert op zaken die je niet bevallen zoals Jorritsma dat doet, ben je niet professioneel en bereik je voornamelijk het tegenovergestelde.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik heb op mijn beurt weer een boel dingen van Pownews waar ik wel positief tegenover sta. Jij stelt dat andere politici daar wel professioneel mee omgaan, dan is je norm kennelijk dat meedoen met die lolbroekerij bij het vak hoort.
Waarom? Alleen omdat Pownews er nou eenmaal is en het probeert? Omdat andere politici maar een beetje meelachen omdat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan?
Precies.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat de norm moeten zijn? Waarom zou tot het vak van politicus moeten gaan horen dat je goed weet om te gaan met afzeikcabaret?
Een gesprek heeft tenminste twee vrijwillige deelnemers nodig. Ik zie geen enkele reden waarom politici mee zouden moeten willen werken aan dit soort amusement.
Sterk, een parodiefilmpje gebruiken als argumentatie tegen de persoon die geparodieerd wordt.quote:
Bestuurders (waaronder wethouders en burgemeesters) moeten vooral goed kunnen besturen, ze moeten op een normale manier verantwoording kunnen en willen afleggen over hun beslissingen maar ze hoeven zeker niet mediageniek te zijn. Parlementariërs moeten vooral kritisch het beleid volgen van ministers en leerlingministers (staatssecretarissen) en ingrijpen met de middelen (wetsvoorstellen, amendementen, moties, mobilisering, media) die zij tot hun beschikking hebben wanneer zij dat nodig vinden.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat de norm moeten zijn?
Niet, maar wanneer er inhoudelijke vragen worden gesteld, ook al zijn het inkoppers, dan moet je wel even op een normale manier antwoord geven. Je hoeft niet per se zoals Halsema gevat te reageren, je moet ook niet zoals Vogelaar struisvogel spelen of zoals Jorritsma het medium te boycotten.quote:Een gesprek heeft tenminste twee vrijwillige deelnemers nodig. Ik zie geen enkele reden waarom politici mee zouden moeten willen werken aan dit soort amusement.
Nee. Nou neem je Powned alsnog als norm aan. Je stelt dat politici tussen de 'heb je nog geneukt'-vragen door inhoudelijk moeten reageren op inhoudelijke vragen. Dat slaat nergens op en ik vind dat politici best de norm mogen stellen dat ze alleen een vraaggesprek doen met iemand die een inhoudelijk vraaggesprek wil hebben en niet slechts een paar inhoudelijk vragen stelt als onderdeel van het pestgedrag.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet, maar wanneer er inhoudelijke vragen worden gesteld, ook al zijn het inkoppers, dan moet je wel even op een normale manier antwoord geven. Je hoeft niet per se zoals Halsema gevat te reageren, je moet ook niet zoals Vogelaar struisvogel spelen of zoals Jorritsma het medium te boycotten.
Doorskippen naar 2 minuut 50. Struisvogel +1 voor jou.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb Rutger nog nooit bij de inleiding van een gesprek horen vragen aan een politicus of dat zij nog geneukt heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Die anti - Israel damequote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Doorskippen naar 2 minuut 50. Struisvogel +1 voor jou.
Dit.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:04 schreef poepa het volgende:
Grenzeloos respectloos. Icoon van verhufterend Nederland.
Het punt is zuigende, treiterende, brutale journalistiek.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kijk eens naar die laatste twee filmpjes. Het is niet Rutger die de hufter is.
Wat een dom geleuter. Die rechter zegt 'nee', klaar dan, geen interview, punt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[quote]Op dinsdag 19 maart 2013 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De camera wordt gesloopt door een rechter, nota bene toen der tijd (hopelijk gedegradeerd) de vice-president van een rechtbank. Op het moment dat Rutger verhaal komt halen bij zijn kantoor (de rechtbank) maken zijn collega's misbruik van de gesloten deuren in plaats van dat ze die rechter even naar Rutger toe laten komen en verschuilen ze zich laf achter het feit dat het een rechtbank is blablabla
Zeggen jullie het maar. Lokt Rutger dat uit tijdens het opnemen van deze filmpjes? Nee toch?
Jij hebt blijkbaar een ander filmpje gezien dan ik.quote:Wat een dom geleuter. Die rechter zegt 'nee', klaar dan, geen interview, punt.
Daar zit een kern van waarheid in maar als die camera er niet bij was geweest zouden ze Rutger dan wel hebben binnen gelaten of op zijn minst de contactgegevens van die man hebben gegeven? Ik vermoed van niet. Het feit dat het een rechter is die dit misdrijf pleegde maakt de zaak anders dan wanneer een burger dat zou doen. Idem als een politie-agent zoiets had geflikt.quote:Niemand is verantwoording verschuldigd aan die lolbroek met zijn camera, en niemand hoeft hem binnen te laten. Als hij een interview wil houden moet hij maar een afspraak maken, en dan nog gebeurt dat niet zomaar in het afgesloten deel van een rechtbank. Het is niet zo dat als je een camera op je schouder hijst iedereen voor je moet kruipen, dat is de grote misvatting.
Ah kom op, grenzeloos respectloos? Genoeg politici die hem op het gevraagde niveau te woord kunnen staan. Nodige knip- en plakwerk in de montage. Castricum staat natuurlijk geen uur te vragen aan Rutte of hij nog geneukt heeft. En nee, dat is geen nette vraag, niet aan een politicus maar ook niet aan iemand anders. Maar 'grenzeloos' lijkt mij wat overdreven. Nodeloos wellicht.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:04 schreef poepa het volgende:
Grenzeloos respectloos. Icoon van verhufterend Nederland.
Dit lijkt me een passende omschrijving.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:31 schreef poepa het volgende:
[..]
Het punt is zuigende, treiterende, brutale journalistiek.
quote:
Je weet toch dat bijna heel Geenstijl wordt gesubsidieerd door de Telegraaf wat het propagandablad is van zowel de PVV als de VVD?quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:44 schreef martijnde3de het volgende:
Wat is eigenlijk de politieke voorkeur van Rutger Castricum of wat heeft hij gestemd in 2010 en 2012?
The A-team is natuurlijk ook naar elke maatstaf van in ieder geval na 2001 een terroristische organisatie. Dat het een fictieve terroristische organisatie is betekent niet dat ze zich niet schuldig maken aan het verheerlijken van terrorisme natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een filmpje wat ik nog niet had gezien: Buurtbewoners die teveel films en series hebben gezien zien spielerei van jongens met plastic pistooltjes met oranje pijltjes aan voor terrorisme, ze bellen de politie en politieagentjes komen met 3 busjes om hen te arresteren, 4 uur lang op te sluiten en een boete van 180 Euro te geven. Een foutje kan gebeuren maar vervolgens volharden in die fout...
Rutger wil natuurlijk even verhaal halen, de politie probeert het natuurlijk allemaal in de doofpot te stoppen, de PR-vrouw blijkt een spindoctor te zijn. "Jullie zijn niet al te pro-politie dus..."
Ja bimbo, zo werkt het in een democratie.
De personen in kwestie kunnen er duidelijk niet mee omgaan maar Rutger lokt op zijn beurt ook wel een beetje uit. Als je iemand wil filmen is het wel normaal om eerst toestemming te vragen en daarna de camera pas aan te zetten. Deze mensen geven echter al duidelijk aan niet gefilmd te willen worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Rutger wordt geïntimideerd omdat hij verslag doet van het E3-strand in Eersel, een medewerker had namelijk met zijn webcam ingezoomd op een naakte vrouw.
De camera wordt gesloopt door een rechter, nota bene toen der tijd (hopelijk gedegradeerd) de vice-president van een rechtbank. Op het moment dat Rutger verhaal komt halen bij zijn kantoor (de rechtbank) maken zijn collega's misbruik van de gesloten deuren in plaats van dat ze die rechter even naar Rutger toe laten komen en verschuilen ze zich laf achter het feit dat het een rechtbank is blablabla
Zeggen jullie het maar. Lokt Rutger dat uit tijdens het opnemen van deze filmpjes? Nee toch?
Een minister of een rechter hoef je bijvoorbeeld geen toestemming te vragen. Deze mensen werken voor alle Nederlanders, ze worden door alle Nederlanders betaald en ze moeten verantwoording afleggen over hen professionele doen en laten aan alle Nederlanders.quote:Op zondag 21 april 2013 20:24 schreef I0_0I het volgende:
\Als je iemand wil filmen is het wel normaal om eerst toestemming te vragen en daarna de camera pas aan te zetten. Deze mensen geven echter al duidelijk aan niet gefilmd te willen worden.
Het toont enkel het niveau van Rutger en z'n kijkvee lijkt me. Hoewel ik Rutger dan weer wat hoger heb zetten, bij hem is het duidelijk een act. Z'n publiek is simpelweg achterlijk.quote:Op zondag 21 april 2013 20:26 schreef Fides het volgende:
Al is het wel grappig dat bijvoorbeeld profvoetballers en rappers/artiesten Rutger veel beter kunnen handelen dan politici met al hun spindoctors:')
Het valt mee hoor, slecht 20% van de bevolking lijkt een beetje achterlijk te zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 20:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat sla jij jezelf toch op de borst Gelly. Zie dat je je warm kleedt, het moet koud zijn daar boven.
Hoezo zeggen deze items iets over het publiek? Ik denk eerder dat het zegt dat politici gewoon veel te verkrampt reageren. Die voetballers/rappers maken hun punt en lachen hem weg wanneer dat nodig is en zodra Rutger een punt heeft geven ze hem gewoon gelijk.quote:Op zondag 21 april 2013 20:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Het toont enkel het niveau van Rutger en z'n kijkvee lijkt me. Hoewel ik Rutger dan weer wat hoger heb zetten, bij hem is het duidelijk een act. Z'n publiek is simpelweg achterlijk.
Mensen die kunnen genieten van het kleineren van andere mensen. Beetje typisch volk dus.quote:Op zondag 21 april 2013 20:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoezo zeggen deze items iets over het publiek?
Daarom kunnen voetballers en rappers Rutger beter handelen dan politici dat kunnen?quote:Op zondag 21 april 2013 21:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen die kunnen genieten van het kleineren van andere mensen. Beetje typisch volk dus.
Daar valt inderdaad ook e.a voor te zeggen net zo als het NRC.quote:Op zondag 21 april 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
GeenStijl is toch wel heel wat populairder dan dat hoor.
Nu vind ook ik dat je bij GeenStijl bepaalde zaken met een korreltje zou moet nemen, zoals bij elk Nederlands nieuwsmedium (Telegraaf, Volkskrant, Trouw, Elsevier, ...) het geval is. Jezelf verheven voelen boven dat deel van het volk lijkt me niet legitiem. Over de Volkskrant valt bijvoorbeeld ook het een en ander te klagen.
Dat lijkt mij behoorlijk met elkaar in tegenspraak.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:56 schreef Iwanius het volgende:
Sowieso kranten die d.m.v hun columnisten menen voor ons de gewone man te moeten denken en iets te vinden.Naar de mond praten noem ik dat soms ook wel.
'Demonisering' is zoooo 2002quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:10 schreef Iwanius het volgende:
Laat de PVV maar weg want dat riekt heel erg naar het stokpaardje wat linkse lieden altijd graag van stal halen als het om demonisering gaat.
Neequote:Op zondag 21 april 2013 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bepaalde personen mag je ongevraagd interviewen, bijvoorbeeld personen die voor alle Nederlandse burgers werken en die dus verantwoording moeten afleggen aan alle Nederlandse burgers.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:08 schreef gelly het volgende:
[..]
"Heb je nog geneukt"
Echt geweldig inderdaad. Daar word je een stuk wijzer van.
Overigens is het sowieso een niet terzake doende reactie van je, aangezien het helemaal geen voorbeeld is van hetgeen ik op doelde. Enkel een 'flauwiteitje' waarmee je ironisch genoeg een succesvolle poging doet het niveau dat je zogenaamd zo verschrikkelijk vindt te evenaren.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:56 schreef Kaas- het volgende:
(...) dat ik de soms minder smaakvolle verslagen van Pownews geheel voor lief neem.
Heb je zo een voorbeeld dan ? Aan de deur jengelen bij iemand die ligt te slapen en dan de partner maar lastigvallen ?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[..]
Overigens is het sowieso een niet terzake doende reactie van je, aangezien het helemaal geen voorbeeld is van hetgeen ik op doelde. Enkel een 'flauwiteit'.
En dan ?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:55 schreef Kaas- het volgende:
Nee, een VVD'er die bloedserieus zegt voor de camera dat zijn achterban dondersgoed begrijpt waarom de partijleiding een bepaalde keuze maakt (bijv. die inkomensafhankelijke zorgpremie), terwijl het een ieder volstrekt duidelijk is dat die achterban op dat moment juist volkomen in rep en roer is en het helemaal niet begrijpt. Met die arrogantie kom je prima weg bij een NOS-journalist, terwijl we met Powned eindelijk eens mensen in Den Haag hebben rondlopen die dan terecht in hun gezicht opmerken dat het flauwekul is wat ze daar staan te roepen.
Ik zou niet weten waarom niet. Je belt natuurlijk niet ongevraagd bij die mensen thuis aan tenzij ze hardnekkig weigeren om verantwoording af te leggen. Tijdens de uitoefening van hun baan mag je hen ongevraagd interviewen. Ze werken voor jou en mij, ze moeten dus verantwoording afleggen aan jou en mij en dat doen ze via de media. Weet jij hoe het vaak in werkelijkheid gaat? De media wordt misbruikt voor spinning (de media laat zich hiervoor misbruiken), artikelen moeten worden goedgekeurd, vragen moeten van tevoren worden doorgegeven etcetera. Dan is het toch mooi dat er nog wat 'brutale' journalisten zijn die gewoon vragen wat ze willen vragen, spontane reacties krijgen doordat het niet allemaal is ingestudeerd (kan niet bij onverwachte interviews) en die niet voor elk woord toestemming vragen.quote:
Jij begrijpt het.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:56 schreef Kaas- het volgende:
Pownews / Rutger Castricum. Durven door te vragen wanneer een politicus grote onzin uitkraamt, waar bijvoorbeeld een NOS-journalist uit beleefdheid het er direct maar bij laat zitten. Dat voegt op zichzelf al zoveel toe aan het huidige journalistieke landschap dat ik de soms minder smaakvolle verslagen van Pownews geheel voor lief neem.
Tja moet een journalist op nieuws jagen of zelf politicus gaan spelen...quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:55 schreef Kaas- het volgende:
Nee, een VVD'er die bloedserieus zegt voor de camera dat zijn achterban dondersgoed begrijpt waarom de partijleiding een bepaalde keuze maakt (bijv. die inkomensafhankelijke zorgpremie), terwijl het een ieder volstrekt duidelijk is dat die achterban op dat moment juist volkomen in rep en roer is en het helemaal niet begrijpt. Met die arrogantie kom je prima weg bij een NOS-journalist, terwijl we met Powned eindelijk eens mensen in Den Haag hebben rondlopen die dan terecht in hun gezicht opmerken dat het flauwekul is wat ze daar staan te roepen.
Mooie vergelijking, Hans Teeuwen is heel wat slimmer dan dat je zou denken, zo bleek toen hij die drie hoofddoekdragende moslimmeisjes een lesje gaf in de vrijheid van meningsuiting. Hij is ook een nar. Dat is Rutger ook. Ik gebruik de term nar hier niet op een negatieve manier. De nar was vroeger een van de weinige personen die de vorst een spiegel mocht voorhouden. De rol van de nar wordt dan ook door de meeste mensen onderschat.quote:Op maandag 29 april 2013 00:00 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso zal het me een zorg zijn als hij af en toe vragen stelt die niets toevoegen, daar hij over de gehele linie juist behoorlijk veel toevoegt aan de Nederlandse journalistiek. En ja, vermakelijk is het ook; die Rutger is wel een beetje de Hans Teeuwen onder de journalisten..
Dat kun je niet algemeen stellen, de RIVD wordt ook van belastinggeld van ons allemaal betaald maar die hoeven aan iedereen verantwoording af te leggen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Je belt natuurlijk niet ongevraagd bij die mensen thuis aan tenzij ze hardnekkig weigeren om verantwoording af te leggen. Tijdens de uitoefening van hun baan mag je hen ongevraagd interviewen. Ze werken voor jou en mij, ze moeten dus verantwoording afleggen aan jou en mij en dat doen ze via de media. Weet jij hoe het vaak in werkelijkheid gaat? De media wordt misbruikt voor spinning (de media laat zich hiervoor misbruiken), artikelen moeten worden goedgekeurd, vragen moeten van tevoren worden doorgegeven etcetera. Dan is het toch mooi dat er nog wat 'brutale' journalisten zijn die gewoon vragen wat ze willen vragen, spontane reacties krijgen doordat het niet allemaal is ingestudeerd (kan niet bij onverwachte interviews) en die niet voor elk woord toestemming vragen.
Voor een deel is het probleem een gebrek aan kwaliteiten bij de journalisten, het wordt hen echter ook niet gemakkelijk gemaakt om hen werk goed te doen. Johan Derksen heeft er eens over verteld hoe die interviews met voetballers in het werk gaat. Als dit behoorlijk analoog is met het interviewen van politici en soortgelijke mensen die wel verantwoording moeten afleggen dan zou het de journalisten niet gemakkelijk worden gemaakt: van te voren de vragen doorsturen, een verbod krijgen om over bepaalde zaken te spreken, achteraf het artikel moeten laten keuren en enkel met toestemming van de geïnterviewde het mogen plaatsen. Bij een live medium (televisie en radio) is het dichttimmeren van het gesprek moeilijker maar dan zit je weer met het probleem dat de tijd die je hiervoor krijgt veel te kort is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:06 schreef sorcees het volgende:
[..]
Dat kun je niet algemeen stellen, de RIVD wordt ook van belastinggeld van ons allemaal betaald maar die hoeven aan iedereen verantwoording af te leggen.
Politici moeten ook hun werk kunnen doen en ten alle tijde voor alle journalisten beschikbaar zijn is daar geen onderdeel van.
Journalisten moeten inderdaad beter intervieuwen, meer doorvragen en brutaler zij, maar het moet wel terzake blijven.
Eens.quote:Rutger zou het een stuk beter kunnen doen als hij niet altijd zonodig moet "scoren".
De burgemeester van Almere, oud-minister Jorritsma, zette zichzelf laatst nog behoorlijk voor schut doordat zij niet op een normale manier met Rutger kon omgaan.quote:Maar de hype is al een beetje over, de meeste parlementariers weten inmiddels hoe ze daar mee om moeten gaan, het is ook maar een truukje, net als Rutgers methoden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |