Daar heb je toch geen glazen bol voor nodig? Mijn vraag is simpel: is er iets veranderd in de belastingschijven, waardoor ik nu ineens 1400 euro terugkrijg tegen 0 vorig jaar. Terwijl er aan mijn kant niet echt iets is veranderd...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:04 schreef ManAtWork het volgende:
Moment, ik zal mijn glazen bol even uit de kast halen,...
Ja: loon (loonheffing/pvv)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:21 schreef Verbal het volgende:
Ah, ik zie al wat ik fout heb gedaan... 'Loon ZVW' ingevuld, ipv gewoon 'Loon' (dat moet toch?)
Nu mag ik 48 euro bijbetalen
V.
Dank voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:57 schreef starla het volgende:
[..]
Ja: loon (loonheffing/pvv)
Sowieso levert een verandering in de schijventarieven geen verandering met betrekking tot teruggaaf. Je betaalt gewoon meer of minder belasting.
Dank beiden. Dam\n kan 'ie wegquote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:57 schreef starla het volgende:
[..]
Ja: loon (loonheffing/pvv)
Sowieso levert een verandering in de schijventarieven geen verandering met betrekking tot teruggaaf. Je betaalt gewoon meer of minder belasting.
Ja, moet je opgeven. Drempel is 45 euro, maar dat zijn de totale inkomsten. Jij hebt 100 euro verdiend + loon uit loondienst, en dat is meer dan 45 euro.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:46 schreef secondant het volgende:
Moet ik dit daadwerkelijk opgeven of is er een drempel van bijverdiensten (Ik ben ernaast gewoon in Loondienst)?
Jaquote:Op zondag 10 maart 2013 12:46 schreef secondant het volgende:
Hoe kan ik dit het beste verwerken in mijn aangifte? Is het Loon uit andere inkomsten? En dan inkomsten uit overig werk?
Er is geen drempel voor de inkomsten. De drempel die jij bedoelt is de aanslaggrens (zie ook de OP).quote:Op zondag 10 maart 2013 13:36 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, moet je opgeven. Drempel is 45 euro, maar dat zijn de totale inkomsten. Jij hebt 100 euro verdiend + loon uit loondienst, en dat is meer dan 45 euro.
Ja akkoord, maar als je 5 euro hebt verdiend hoef je geen belasting te betalen.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Er is geen drempel voor de inkomsten. De drempel die jij bedoelt is de aanslaggrens (zie ook de OP).
In principe moet je iedere euro aan inkomsten zoals in de wet genoemd, opgeven.
Als je 45 euro hebt verdiend ook niet. Als je 100 euro hebt verdiend, ook niet. Bij 1000 euro ook niet. Enz.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:34 schreef starla het volgende:
[..]
Ja akkoord, maar als je 5 euro hebt verdiend hoef je geen belasting te betalen.
Eens, zie de aanvullingquote:Op zondag 10 maart 2013 14:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je 45 euro hebt verdiend ook niet. Als je 100 euro hebt verdiend, ook niet. Bij 1000 euro ook niet. Enz.
Het gaat immers om het totaal aan inkomen/bijverdiensten.
Dus als je loon uit dienstbetrekking hebt van 10.000 en je hebt 5 euro bijverdiend, moet je wel belasting betalen.
Hoe kom je er dan bij dat er een drempel van 45 euro is?quote:Op zondag 10 maart 2013 14:34 schreef starla het volgende:
Nog sterker, verdien je iets van 6000 euro dan is dit minus de (33.10% IB + AHK + AK) vaak nihil en hoef je geen belasting te betalen.
Het belastingplichting zijn, met andere woorden alle knaken opgeven die je hebt verdiend staat hier los van.
Inderdaad opgeven bij andere inkomsten / inkomsten ut overig werk.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:46 schreef secondant het volgende:
Vraagje. Ik ben bij de afgelopen verkiezingen een dag lid van het stembureau geweest in mijn gemeente. Ik hier een vergoeding voor gekregen die als volgt is vermeld: Stembureauleden ontvangen het presentiegeld netto binnen 6 weken na de verkiezingsdag. Presentiegeld is een marktconforme beloning en geen vrijwilligerswerk. Dit betekent dat u de ontvangst ervan moet opgeven bij de Belastingdienst (exclusief de onbelaste vergoeding).
Het bedrag dat ik heb ontvangen is 125, waarvan 25 euro onbelast was. Ik moet dus 100 euro Moet ik dit daadwerkelijk opgeven of is er een drempel van bijverdiensten (Ik ben ernaast gewoon in Loondienst)? Hoe kan ik dit het beste verwerken in mijn aangifte? Is het Loon uit andere inkomsten? En dan inkomsten uit overig werk?
Jawel je moet beter kijken.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:26 schreef Sjappel het volgende:
Wij krijgen allemaal een arbeidskorting en een algemene heffingskorting, maar geen korting op volksverzekeringen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |