abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123783115
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij is dat van die eieren iets van de jaren 70, wat nog steeds rondhangt. Het is veel waarschijnlijker wat kevin zegt, te veel carbs en omega6.

Ik las er laatst een stukje over, kan het uiteraard niet meer vinden. :')
Hier wordt er ook naar gerefereerd:

PMID: 23016129
quote:
Contrary to the belief that eggs and dietary cholesterol should not be provided to patients at risk for CVD [14], effects of cholesterol intake, in individuals classified with MetS, have not shown any detrimental effect on lipoprotein profiles [15]. MetS is characterized by central obesity, elevated blood pressure, high plasma fasting glucose and dyslipidemias (elevated triglycerides (TG) and low HDL). Studies conducted in individuals with MetS have demonstrated that consuming additional 550 mg of dietary cholesterol (via eggs) for 12 weeks results in a very significant increase in HDL (p < 0.0001) with no changes in LDL [15]. This is a very significant finding considering that low HDL is one of the features of MetS that predisposes for heart disease risk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:26:13 #272
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_123783207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:18 schreef kevin_ het volgende:
Een goed artikel over cholesterol is deze trouwens: http://chriskresser.com/cholesterol-doesnt-cause-heart-disease

Volgens de Framingham studie (langst lopende studie naar hart- en vaatziekten) heeft cholesterol in je voeding geen enkel effect op hart- en vaatziekten. Op konijnen en kippen heeft cholesterol wel effect en dit effect is doorgetrokken naar mensen. :')

Een verhoogde cholesterol in je bloed kan zelfs beschermend zijn tegen hart- en vaatziekten. Waar mensen voor moeten oppassen is een te laag cholesterol volgens de studies in het artikel.

Oxidatieve stress en ontstekingen in het lichaam door onder andere teveel omega 6 vetten/te weinig goede vetten en teveel koolhydraten zijn slecht voor je hart.
Ik heb even gebookmarked voor later en nu globaal zitten lezen en er wordt steeds gesproken over 'serum cholesterol'. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen LDL en HDL. Wat betekent dit?

Verder interessant artikel, bedankt voor de link. Dit kan ik weer gebruiken in mijn 'campagne' voor veel (verzadigd) vet en eieren eten. :P
This isn't even my final form.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:35:54 #273
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123783535
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:23 schreef Weissman het volgende:
Inbe4 shitload aan tekst van Stereo en Diabox
:6

Het is nogal complex. Je HDL/LDL ratio is belangrijker dan je LDL niveau alleen, dat ten eerste. Ik heb ook vrij hoge LDL cholesterol, maar nóg veel hoger HDL cholesterol relatief gezien, waardoor ik qua ratio bij de beste 25% hoor, zeg maar.

Daarnaast heb je weer verschillende subklassen LDL. De grote met lage dichtheid zijn ongevaarlijk (die krijg je samen met lage triglyceridewaardes), de kleine met hogere dichtheid zijn gecorreleerd aan CVD.

Van grote invloed op je cholesterol:

- lichaamsvetpercentage (met name verhouding spier ten opzichte van vet, en visceraal vet specifiek)
- voedsel
- beweging

De laatste twee kunnen vrij acuut een verbetering/verslechterig weergeven. Maar omdat je lichaamsvetpercentage niet snel fluctueert, geeft dit meer een 'baseline' verbetering/verslechtering. Het is dan ook imho de meest duurzame manier om een goed cholesterolprofiel te krijgen.

en zaken als:

- ouderdom
- geslacht
- erfelijkheid

waar je geen controle op hebt.

Als ik advies zou geven:

1) Krijg je lichaamsvetpercentage op een fatsoenlijk niveau, ofwel haal die bierbuik weg door op een lager kcal niveau te eten
2) Ga bewegen

Dan heb je al 95% van de zaken gedaan waar je invloed op hebt.
Confidence through competence
pi_123783556
Ik wil even een maandje wat andere oefeningen doen dan de SS oefeningen.
Wat zijn goede vervangers?

Ik dacht zelf aan Legpress, lunges en planks om de squat tijdelijk te vervangen (en wat stretchoefeningen om de squat beter uit te kunnen voer)
Cablefly/dumbbell fly ter vervanging van de benchpress (omdat ik op de bench behoorlijk vast zit)
Deadlift wil ik er wel inhouden
Voor de schouders wat met dumbbells (gestrekte armen aan voorkant en zijkant opheffen)
en dan chins/negative pullups.
pi_123783619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

WAUW DIE ZIJN HIER OOK BEN IK NU EEN OLYMPISCHE LIFTER???
Als je de olympische lifts doet wel
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:37:53 #276
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_123783628
Ff een update wat betreft dexaprine inname: Fucking hell man, het is echt net drugs. Ben begonnen met 3 dagen achter elkaar, direct na het opstaan een halve pil te nemen. Ik merkte zeker een energie toename, en voelde me ook een beetje opgejaagd. Sinds vandaag een hele pil genomen en teringggg man. Een uur na inname begon ik te zweten als een gek en kreeg ik een beetje een misselijk gevoel (dit hield ongeveer een kwartier aan). De energietoename is echt heel erg merkbaar, ik zit de hele tijd te trillen met mn benen en ik heb last van zweethanden.

Het gevoel bij een uur na inname was niet erg prettig, maar ik voel me nu wel beter, wel erg veel energie nog, ik merk ook dat mn eetlust verminderd is, maar rond 12 uur (om 8 uur ingenomen) begin mn hongergevoel wel erg op te komen.

Ik hoop dat mn lichaam er een beetje snel aan gewend raakt, want zoals ik me vanochtend voelde was echt niet chill sinds ik die hele pil nam.

Nog meer mensen met ervaring hiermee?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_123783694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld inderdaad, we kunnen het op deze manier natuurlijk nooit aantonen, maar het zou goed kunnen dat jij aanleg hebt voor te hoog cholesterol, maar dat door je leefstijl toch tegenwerkt.
We hebben heel veel zelf in de hand, ook al kan het je soms tegenzitten.

[..]

Op Mark Sisson's website stond een link naar een artikel die aantoonde dat carbs voor verhoogde LDL zorgen, kan het ook niet meer terugvinden. :')

Maar op de vraag van Y_B wat hij dan zou moeten eten, is dit wel een leuke link:
http://www.marksdailyappl(...)foods/#axzz2MwSSs4Zy

Doorklikken op de vele links is ook leerzaam. Nu heb ik niet alles zitten controleren en Mark zal vast ook wel onwaarheden verkondigen, maar volgens mij heeft deze man voor een groot deel gewoon gelijk.
Ik heb geen hoog LDL cholesterol hé, mijn collega. Ik heb natuurlijk superieure waardes. B-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:18 schreef kevin_ het volgende:
Een goed artikel over cholesterol is deze trouwens: http://chriskresser.com/cholesterol-doesnt-cause-heart-disease

Volgens de Framingham studie (langst lopende studie naar hart- en vaatziekten) heeft cholesterol in je voeding geen enkel effect op hart- en vaatziekten. Op konijnen en kippen heeft cholesterol wel effect en dit effect is doorgetrokken naar mensen. :')

Een verhoogde cholesterol in je bloed kan zelfs beschermend zijn tegen hart- en vaatziekten. Waar mensen voor moeten oppassen is een te laag cholesterol volgens de studies in het artikel.

Oxidatieve stress en ontstekingen in het lichaam door onder andere teveel omega 6 vetten/te weinig goede vetten en teveel koolhydraten zijn slecht voor je hart.
Thanks.
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:40:00 #278
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123783741
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:37 schreef jeurse04 het volgende:
Ff een update wat betreft dexaprine inname: Fucking hell man, het is echt net drugs. Ben begonnen met 3 dagen achter elkaar, direct na het opstaan een halve pil te nemen. Ik merkte zeker een energie toename, en voelde me ook een beetje opgejaagd. Sinds vandaag een hele pil genomen en teringggg man. Een uur na inname begon ik te zweten als een gek en kreeg ik een beetje een misselijk gevoel (dit hield ongeveer een kwartier aan). De energietoename is echt heel erg merkbaar, ik zit de hele tijd te trillen met mn benen en ik heb last van zweethanden.

Het gevoel bij een uur na inname was niet erg prettig, maar ik voel me nu wel beter, wel erg veel energie nog, ik merk ook dat mn eetlust verminderd is, maar rond 12 uur (om 8 uur ingenomen) begin mn hongergevoel wel erg op te komen.

Ik hoop dat mn lichaam er een beetje snel aan gewend raakt, want zoals ik me vanochtend voelde was echt niet chill sinds ik die hele pil nam.

Nog meer mensen met ervaring hiermee?
zelfde. Met eenhalve ben ik nu van de ergste ellende af dus ik doe ochtends een halve en voor op trainingsdagen een halve rond een uur of 4. Verder identiek. uur na inname is een ramp. Klamme handen, zweet stinkt ook meer.
En honger gevoel slaat veel eerder en veel harder toe. Dus met IF ben ik er niet zo blij mee.

Van een hele word ik nog steeds niet vrolijk....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_123783773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het is nogal complex. Je HDL/LDL ratio is belangrijker dan je LDL niveau alleen, dat ten eerste. Ik heb ook vrij hoge LDL cholesterol, maar nóg veel hoger HDL cholesterol relatief gezien, waardoor ik qua ratio bij de beste 25% hoor, zeg maar.

Daarnaast heb je weer verschillende subklassen LDL. De grote met lage dichtheid zijn ongevaarlijk (die krijg je samen met lage triglyceridewaardes), de kleine met hogere dichtheid zijn gecorreleerd aan CVD.

- lichaamsvetpercentage (met name verhouding spier ten opzichte van vet, en visceraal vet specifiek)
- voedsel
- beweging

De laatste twee kunnen vrij acuut een verbetering/verslechterig weergeven. Maar omdat je lichaamsvetpercentage niet snel fluctueert, geeft dit meer een 'baseline' verbetering/verslechtering. Het is dan ook imho de meest duurzame manier om een goed cholesterolprofiel te krijgen.

en zaken als:

- ouderdom
- geslacht
- erfelijkheid

Als ik advies zou geven:

1) Krijg je lichaamsvetpercentage op een fatsoenlijk niveau, ofwel haal die bierbuik weg door op een lager kcal niveau te eten
2) Ga bewegen

^O^
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:40:59 #280
55709 Stereotomy
pi_123783791
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

^O^
En vergis je niet in vrouwen, die hebben vaak ook een buikje maar weten dat met goede kledingsmaak te verhullen ;)

Ik ken echter ook een paar redelijk slanke, oudere vrouwen die ook een slecht cholesterolprofiel hebben, maar dat was duidelijk erfelijk. Wel aten ze veel carbs / weinig vet bij de vleet: ik denk dat hun triglycerideprofiel een stuk lager zou zijn als ze wat gebalanceerder richting vet zouden eten.
pi_123783849
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En vergis je niet in vrouwen, die hebben vaak ook een buikje maar weten dat met goede kledingsmaak te verhullen ;)
Ik zei al tegen haar dat het kan komen door een overgewicht. Kwam ze al aanzetten dat een familielid sport een goed dieet heeft en ook een hoge waarde heeft. :D
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:42:33 #282
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_123783860
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kies daarom een vrouw uit die haar vet sneller in de kont opslaat (peer i.p.v. appel).

Dikke kont is altijd mooier dan een dikke pens.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:43:17 #283
55709 Stereotomy
pi_123783886
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik zei al tegen haar dat het kan komen door een overgewicht. Kwam ze al aanzetten dat een familielid sport een goed dieet heeft en ook een hoge waarde heeft. :D
Ik zie ook altijd olifanten op de stairmaster ploegen in mijn gym :P

En *iedereen* die ik ken denkt dat hij/zij gezond eet :P

dus go figure.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:44:42 #284
55709 Stereotomy
pi_123783936
Leuke foto die ik net tegenkwam:

... want je moet wel genieten he ;)
pi_123783968
Sporten is ook een beetje arbitrair. Was op fok laatst een topic van iemand die het gek vond dat hij niet kon afvallen want sportte wel gewoon. Sporten bleek een totaal van 6 uur per week aan fietsen. Daar zit je al snel overheen als je naar je werk fietst.
pi_123783984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:44 schreef Stereotomy het volgende:

[ afbeelding ]

Zo voor de afwisseling even een sugar-free Red Bull halen.

Volgens mij vertelde jij ook toen dat de voedingsindustrie moest kiezen tussen vet of suiker, en dat ze toen kozen om vet in voedsel te verlagen. Als ze nou voor suiker gekozen hadden...
If not now, then when.
pi_123784023
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik heb even gebookmarked voor later en nu globaal zitten lezen en er wordt steeds gesproken over 'serum cholesterol'. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen LDL en HDL. Wat betekent dit?

Verder interessant artikel, bedankt voor de link. Dit kan ik weer gebruiken in mijn 'campagne' voor veel (verzadigd) vet en eieren eten. :P
Serum cholesterol is volgens mij de totale hoeveelheid cholesterol in je bloed.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:47:32 #288
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_123784042
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Volgens mij vertelde jij ook toen dat de voedingsindustrie moest kiezen tussen vet of suiker, en dat ze toen kozen om vet in voedsel te verlagen. Als ze nou voor suiker gekozen hadden...
Vet verlagen verkoopt beter, want het verlaagt het aantal kcal wel.
Maar zo dom inderdaad om vetten door suikers te vervangen. :')
pi_123784060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:44 schreef Stereotomy het volgende:

[ afbeelding ]

Die tweede is melk? Drie tbs suiker in melk? Lijkt mij bijzonder smerig. Mooi bord verder, zouden ze in alle kantines moeten hangen.
pi_123784070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Vet verlagen verkoopt beter, want het verlaagt het aantal kcal wel.
Maar zo dom inderdaad om vetten door suikers te vervangen. :')
Mja, ik geloof wel dat suiker daadwerkelijk verslavend is.
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:48:31 #291
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_123784091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:47 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Serum cholesterol is volgens mij de totale hoeveelheid cholesterol in je bloed.
Het artikel gaat dus niet in op de ratio HDL/LDL.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:48:31 #292
55709 Stereotomy
pi_123784092
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mja, het grootste probleem, zoals ik hierboven schreef, is een te hoog lichaamsvetpercentage. Gecombineerd met een sedentaire lifestyle. Dat is wat diabetes, hart- en vaatziektes etc. drijft.

Of je nou via suiker of vet teveel eet, is ondergeschikt. Fabrieksvoedsel is in laboratoria zo lekker mogelijk gemaakt zodat je door blijft eten, ook als je eigenlijk geen honger meer hebt. Dat is het aller, aller grootste probleem, en pas op een tweede plek komt macronutrient verhoudingen.
pi_123784095
Sugar rehab.
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:48:46 #294
69994 seto
-|||--------|||-
pi_123784100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:47 schreef ssebass het volgende:

[..]

Die tweede is melk? Drie tbs suiker in melk? Lijkt mij bijzonder smerig. Mooi bord verder, zouden ze in alle kantines moeten hangen.
Melk in Amerika is heel anders :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:50:27 #295
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123784169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

- voedsel
- beweging

en zaken als:

- ouderdom
- geslacht
- erfelijkheid

Als ik advies zou geven:

2) Ga bewegen

Mijn vetpercentage moet een stuk naar beneden. M´n visceraal vet is al een stuk naar beneden dus dat moet in een paar maanden wel lukken. Ik zal dan nog eens laten prikken op cholestorol en hier laten weten wat de uitkomst was tov de laatste keer.

Deze is van 22 oktober.

Cholesterol totaal 6.4
HDL cholesterol 1
LDL cholesterol 4.5
Cholesterol/HDL - cholesterol ratio 6.4
Triglyceriden 2.07

Altijd handig als je zulke dingen aan Stereo PM´t, dan heb je het nog ergens. :D
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:50:36 #296
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_123784176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mja, ik geloof wel dat suiker daadwerkelijk verslavend is.
Sowieso.
Wederom wijze woorden van Stereo, doch niet letterlijk geciteerd: mensen die vol zitten van het avondeten hebben wel altijd nog een plekje voor het toetje.
pi_123784214
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Sowieso.
Wederom wijze woorden van Stereo, doch niet letterlijk geciteerd: mensen die vol zitten van het avondeten hebben wel altijd nog een plekje voor het toetje.
Inderdaad. Na die beesten cheatmeal gaat die McFlurry er gemakkelijk in.
If not now, then when.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:52:52 #298
55709 Stereotomy
pi_123784262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef Snakey het volgende:

Triglyceriden 2.07

Altijd handig als je zulke dingen aan Stereo PM´t, dan heb je het nog ergens. :D
:P

Ik hoop dat je cutten geholpen zal hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Sowieso.
Nouja, het is Stephen Guyenet die daar veel over schrijft he. ;)

http://wholehealthsource.blogspot.nl/
pi_123784274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:48 schreef seto het volgende:

[..]

Melk in Amerika is heel anders :P
Heb in de VS gewoond en al was het California waar de meesten dus zeker wel beach proof waren zijn sommige dingen toch echt onbegrijpelijk. Zo verkochten ze in het ziekenhuis ontbijtburgers! Had een huisgenootje die naar deep fry parties ging, dus dingen frituren als mars, snickers, volledige cheese burgers etc. Sick shit.

De wijk waar ik woonde was iedereen overigens enorm opgepompd, wat voor mij ook de reden is geweest om te gaan trainen. Voelde mij echt een nerd tussen al die football gasten. Echt gewoon iedereen was ontzettend breed. Dus ook maar keihard gaan trainen :D
pi_123784280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Het artikel gaat dus niet in op de ratio HDL/LDL.
Ah zo bedoel je het :P . Dit is mij ook niet helemaal duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')