abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123825717
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

WOII zorgde er de vorige keer voor dat men uit de crisis kwam.
Op de pof dan he.
pi_123825857
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Sorry, dit is complete bullshit. Interessant dat de luchtvaart aan bod komt hier, want ik zal laatst te denken dat deze sector eigenlijk één van de weinige is waar marktwerking wel degelijk goed werkt. Ik werk zelf ook in de luchtvaart, dus ik klink misschien biassed, maar laat het me uitleggen.

In de luchtvaart heb je als maatschappij de vrije keuze over vliegtuigen en hoe ze te opereren. Vliegtuigen worden gecontroleerd door overheidsinstanties (controle op ontwerp etc etc). Luchtvaartmaatschappijen en alle denkbare toeleveranciers moeten vervolgens de normen van de wet (niet alleen FAA of EASA maar ook lokale instanties zoals ons ministerie van ILT bijv.) voldoen. In de luchtvaart wordt geen rooie cent verdiend omdat niemand bezuinigd op veiligheid (if you think maintenance is expensive, try an accident) en tóch zoveel mogelijk mensen wil vervoeren. In de luchtvaart is de delicate mix van toezicht vs. vrije markt nagenoeg perfect. Nergens heb ik ervaren dat de discipline mbt veiligheid zo ingebakken zit. Nergens heb ik zoveel pro-activiteit gezien als er ruimte is voor verbetering, dan in de luchtvaart.
Ik weet nog die EL Al vlucht die eindigde in een Bijlmerflat.
Daar waren diverse mankementen die provisorisch werden gemaakt omdat reparatie in Israel goedkoper was.
Dat kwam naar buiten tijdens de enquette naar de Bijlmerramp.
Dus dat verhaal van oompaloompa lijkt me niet ongeloofwaardig.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:09:01 #103
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_123827493
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:53 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De schone energie revolutie windmolens zonnepanelen elektrische auto's !!
Daar doe ik volop aan mee. Niet omdat ik geloof in de CO2 hoax maar omdat je eigen energie opwekken betekent dat je los komt van het systeem.

Als iedereen het doet zal de huidige overheid het zonder twijfel weer gaan belasten. Het is niet de evolutie die ik voor ogen heb.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:10:24 #104
379943 Paper_Tiger
pi_123827534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:03 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Ik weet nog die EL Al vlucht die eindigde in een Bijlmerflat.
Daar waren diverse mankementen die provisorisch werden gemaakt omdat reparatie in Israel goedkoper was.
Dat kwam naar buiten tijdens de enquette naar de Bijlmerramp.
Dus dat verhaal van oompaloompa lijkt me niet ongeloofwaardig.
Het feit dat je dat weet komt omdat dit een enorme uitzondering vormt op de regel.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:11:02 #105
379943 Paper_Tiger
pi_123827555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:56 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Op de pof dan he.
Dat poffen kwam pas later.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:13:13 #106
379943 Paper_Tiger
pi_123827619
quote:

[..]

Sorry, dit is complete bullshit. Interessant dat de luchtvaart aan bod komt hier, want ik zal laatst te denken dat deze sector eigenlijk één van de weinige is waar marktwerking wel degelijk goed werkt. Ik werk zelf ook in de luchtvaart, dus ik klink misschien biassed, maar laat het me uitleggen.

In de luchtvaart heb je als maatschappij de vrije keuze over vliegtuigen en hoe ze te opereren. Vliegtuigen worden gecontroleerd door overheidsinstanties (controle op ontwerp etc etc). Luchtvaartmaatschappijen en alle denkbare toeleveranciers moeten vervolgens de normen van de wet (niet alleen FAA of EASA maar ook lokale instanties zoals ons ministerie van ILT bijv.) voldoen. In de luchtvaart wordt geen rooie cent verdiend omdat niemand bezuinigd op veiligheid (if you think maintenance is expensive, try an accident) en tóch zoveel mogelijk mensen wil vervoeren. In de luchtvaart is de delicate mix van toezicht vs. vrije markt nagenoeg perfect. Nergens heb ik ervaren dat de discipline mbt veiligheid zo ingebakken zit. Nergens heb ik zoveel pro-activiteit gezien als er ruimte is voor verbetering, dan in de luchtvaart.
Ben je het met mij eens dat de luchtvaart zonderoverheid net zo veilig zou zijn? Kortom zou die markt zichzelf reguleren?
pi_123827670
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

Het feit dat je dat weet komt omdat dit een enorme uitzondering vormt op de regel.
Of omdat men onder ede dingen moest verklaren.
pi_123827682
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

Dat poffen kwam pas later.
Marshall plan en sterk oplopende staatsschuld.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:16:14 #109
379943 Paper_Tiger
pi_123827705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:15 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Marshall plan en sterk oplopende staatsschuld.
De staatsschuld groeit nu per jaar harder dan de totale kosten van de wederopbouw. Want sociaaldemocratie.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:17:04 #110
379943 Paper_Tiger
pi_123827726
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:15 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Of omdat men onder ede dingen moest verklaren.
Nee omdat het net als de vuurwerkramp een unicum is.
pi_123827841
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

De staatsschuld groeit nu per jaar harder dan de totale kosten van de wederopbouw. Want sociaaldemocratie.
Dat het nu harder gaat wil niet zeggen dat we toen niet begonnen zijn met op de pof te leven.
pi_123828058
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

Nee omdat het net als de vuurwerkramp een unicum is.
Volgens de monteur die toen aan het woord was deden ze dat altijd op die manier.
Als EL Al dat al deed/doet dan lijkt het me niet ondenkbaar dat het niet de enige is/was.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:31:41 #113
379943 Paper_Tiger
pi_123828137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:22 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Dat het nu harder gaat wil niet zeggen dat we toen niet begonnen zijn met op de pof te leven.
Mijn ouders leenden geld (hypotheek) en betaalden hun schulden weer af. Heb ik ook gedaan. Voor tegenslagen maakte je een spaarpot. Voor een investering leen je geld en met het rendement ervan betaal je je schulden af. Daar is niets mis mee. Dat is niet poffen.

De sociaaldemocratie heeft van geld iets gemaakt wat niets meer te maken heeft met arbeid of productie.

Het poffen (lenen en niet afbetalen) is iets van de afgelopen 15 jaar.
pi_123828427
Hoezo geef je de sociaal democraten daar de schuld van het waren toch juist Reagan , Thatcher en in nederland Ruud Lubbers die de bank regels e.d hadden versoepeld en de belastingen hadden verlaagd.. gevolg.. banken overspoelden bedrijven particulieren en overheden met leningen.. ?
pi_123828505
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

Mijn ouders leenden geld (hypotheek) en betaalden hun schulden weer af. Heb ik ook gedaan. Voor tegenslagen maakte je een spaarpot. Voor een investering leen je geld en met het rendement ervan betaal je je schulden af. Daar is niets mis mee. Dat is niet poffen.

De sociaaldemocratie heeft van geld iets gemaakt wat niets meer te maken heeft met arbeid of productie.

Je zou gelijk hebben als de staatsschuld vanaf 1945 niet gestegen was.
pi_123828628
De staatschuld tussen 1945 en 1980 steeg toch nauwelijks.. vanaf 1980 begon het pas flink te stijgen. om ergens in de jaren 90 te stabiliseren en vanaf 2007 weer verder omhoog
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:11:42 #117
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123829523
quote:

[..]

Ik denk dat ik het voor een groot deel met je eens ben, de marktwerking werkt inderdaad goed. Alleen komt dit (mi) voor een groot deel omdat de markt gereguleerd wordt.

Dat vliegtuigen het voorbeeld waren is gewoon toevallig omdat vliegen complexe materie is, en consumenten niet in staat zijn maatschappijen goed te evalueren op zaken die er toe doen. Omdat die zaken gereguleerd zijn, kunnen consumenten tussen allemaal voldoende maatschappijen kiezen op zaken die ze wel kunnen beoordelen (prijs, service, etc.)

Het feit dat er controlerende organen zijn m.b.t. veiligheid, en eeen zwarte lijst van maatschappijen die te onveilig geacht worden om binnen europa te vliegen (iets wat een consument nooit zou zelf zou kunnen beoordelen) geeft toch al aan dat er weldegelijk maatschappijen zijn die veiligheid minder zwaar nemen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:40:10 #118
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_123830368
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het beste toezicht houd je zelf. In een ongereguleerde wereld gaan banken gewoon failliet, stapt uiteindelijk niemand meer in vliegtuigen die uit de lucht vallen en kunnen er geen corporaties ontstaan met 100 duizenden medewerkers. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een bank die voldoende eigen vermogen aanhoudt en vliegtuigen te mijden die als onbetrouwbaar te boek staan en door het ontbreken van patenten kan iedereen toetreden tot de markt.

Iedereen die zegt dat dit met voorbeelden weerlegt kan worden kletst uit de nek want er zijn altijd mensen die hun bestaan financieren door het reguleren van anderen. Een vrij maatschappij heeft nog nooit bestaan.
Hoe zie je dat voor je?

Het is maandag en je wordt wakker.

Voordat je gaat douchen check je even op internet of je watermaatschappij niet toevallig heeft bezuinigd op het reinigen van het water. Je kunt niets vinden, maar ja, zware metalen stapelen zich vaak pas langzaam op, dus zeker dat het veilig is ben je niet.

Je skipt je douche dus maar.

Voordat je ontbijt wilt maken, controleer je de fabrikanten op internet. Helaas is er weinig geupdate informatie over hun processen te vinden. Sinds er niet meer gecontroleerd wordt, is het gebruik van bestrijdingsmiddelen enorm toegenomen, werkt veel goedkoper, en de consument zal toch moeten eten. De labeltjes zeggen wel zonder bestrijdingsmiddelen maar aangezien niemand de labeltjes meer controleert kun je net zo goed een muntje opgooien. Je besluit de gok dus maar te nemen.

Je kleedt je aan in de hoop dit keer geen uitslag te krijgen, Wat geldt voor de bestrijdingsmiddelen geldt helaas ook voor kleuringsprocessen in kleding.

Voordat je naar je werk gaat plan je je route. Sinds de wegen allemaal in eigen beheer zijn, is het essentieel de route te nemen waar je auto niet vast in komt te zitten, maar waar de tol zo laag mogelijk is. Wel een gedoe, elke 50 meter aan iemand anders tol betalen, maar hey, uiteindelijk zal marktwerking er voor zorgen dat het beter wordt!

Ad infinitum
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:22:46 #119
379943 Paper_Tiger
pi_123846023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?

Het is maandag en je wordt wakker.

Voordat je gaat douchen check je even op internet of je watermaatschappij niet toevallig heeft bezuinigd op het reinigen van het water. Je kunt niets vinden, maar ja, zware metalen stapelen zich vaak pas langzaam op, dus zeker dat het veilig is ben je niet.

Je skipt je douche dus maar.

Voordat je ontbijt wilt maken, controleer je de fabrikanten op internet. Helaas is er weinig geupdate informatie over hun processen te vinden. Sinds er niet meer gecontroleerd wordt, is het gebruik van bestrijdingsmiddelen enorm toegenomen, werkt veel goedkoper, en de consument zal toch moeten eten. De labeltjes zeggen wel zonder bestrijdingsmiddelen maar aangezien niemand de labeltjes meer controleert kun je net zo goed een muntje opgooien. Je besluit de gok dus maar te nemen.

Je kleedt je aan in de hoop dit keer geen uitslag te krijgen, Wat geldt voor de bestrijdingsmiddelen geldt helaas ook voor kleuringsprocessen in kleding.

Voordat je naar je werk gaat plan je je route. Sinds de wegen allemaal in eigen beheer zijn, is het essentieel de route te nemen waar je auto niet vast in komt te zitten, maar waar de tol zo laag mogelijk is. Wel een gedoe, elke 50 meter aan iemand anders tol betalen, maar hey, uiteindelijk zal marktwerking er voor zorgen dat het beter wordt!

Ad infinitum
Je overschat de taken van de overheid. Die doen dat namelijk ook niet. Ben jij ook die gelooft dat zonder de overheid [die ook gewoon uit mensen bestaat] we allemaal vervallen tot elkaar uitmoordende dieren?
Als dat waar zou zijn dan waren we als mensheid al lang uitgestorven.
pi_123846030
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ben je het met mij eens dat de luchtvaart zonderoverheid net zo veilig zou zijn? Kortom zou die markt zichzelf reguleren?
Dat denk ik niet, omdat maatschappijen dan steeds strakker aan de randjes gaan opereren. Ook zijn de overheidsinstellingen vrij streng als de regels overtreden worden, iets wat bijvoorbeeld in het bankwezen ernstig tekort schiet.
  maandag 11 maart 2013 @ 12:36:05 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_123906264
Waar ze op zouden kunnen bezuinigen is de zorg. Maar dan op de goede manier. Niet halen bij de patienten (in dit marktwerkingsysteem ook wel clienten genoemd) maar bij de bobos, graaiers en veelverdieners.

Voorbeeld: laatste weken is steeds meer bekend geworden over ziekenhuizen die niet bestaande behandelingen bij de zorgverzekeraar indienen. Of behandelingen mooier maken dan ze zijn. Tien minuten werk is opeens 500 euro.
Verscheidene patienten hebben naar de zorgverzekeraar gebeld. Maar dan zeggen zij 'waarom belt u?' als standaard reactie. Waarom? Omdat zij ook van dit vernaggelde VVD systeem profiteren.

En dan wil VVD ook nog winstuitkeringen en de toetreding van private investeerders gaan bevorderen (iets wat de EU ook wil). Hét recept om de publieke sector verder uit te hollen en onbetaalbaar te maken...

Graaiers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_123906483
Jij bent het vast met liliane marijnissen eens.
pi_123918157
Cool, wij hebben ook ons eigen acroniem gekregen:

quote:
EU’s FISH economies unsettle US investors

Unease on France, Italy, Spain and Holland has replaced ‘Grexit’
http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#axzz2NFRYxWh8
  maandag 11 maart 2013 @ 18:37:59 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123921854
Texaans prijsschieten deze OP
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123922700
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

een overheid met een bedrijf, of erger nog, met een huishouden vergelijken is een teken dat je er niks van begrepen hebt. maar dat wisten we van jou eigenlijk al wel heh, papieren tijger. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')