Je hoeft niet gelijk beledigd te doen. Het lijkt me toch vrij duidelijk dat ik niet veel progressie zal boeken op 100kg deadlifts als ik 6x130kg doe.quote:
I know, echt ziek hoe je zo lang kan doortrainen.quote:
Het is niet mijn bedoeling om beledigend over te komen. Mijn excuses als je je beledigt voelt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je hoeft niet gelijk beledigd te doen. Het lijkt me toch vrij duidelijk dat ik niet veel progressie zal boeken op 100kg deadlifts als ik 6x130kg doe.
Overigens doe ik stiff-legged deadlifts wel op double overhand. Ik pak die op 3x8 met slechts 85kg op een defecit (klein plateautje).
Tering. Een nekhernia alleen al lijkt me genoeg om eens goed na te gaan denken waar ik mee bezig benquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man , sprak mij van de week aan op mijn squat techniek.
Stelde zich na mijn setje netjes voor als Barry gestudeerd had voor sport, Fysio iets en PT.
Ik zou veel te diep gaan. En zag de butt wink aan voor een gekromde rug.
Toen ik vroeg of ie het even voor kon doen sloeg de paniek even bij hem toe.
Ik vertelde hem dat het "slechts" 50 kilo was, iets wat echt licht is.
Helaas was het gewicht te zwaar voor hem om op te pakken en over zijn hoofd te gooien en een squat voor te doen. De alarm bel begon bij mij ringen.
Daarna 15 minuten een verhaal aangehoord over newtonmeters op mijn ruggegraad... chivo.nl en hoe Karl Noten dingen aanpakte (ja echt).
Ik kreeg van hem de tip GuyDroog.nl en Chovo.nl maar eens door te nemen.
Hij vroeg mij waar ik de squats techniek leerde, wees hem op onze god Mark Rippetoe.
Deze kende hij niet, en stelde dat ik niet naar die rare Amerikanen moest luisteren.
(Grappig genoeg staat Rippetoe gewoon met foto op Guydroog site).
Ook vertelde hij dat Bulgaren andere bekken hebben waardoor ze wel zo diep kunnen squatten en dat wij hier toch echt andere bekken en heupen hebben. (Zou kunnen?)
Ondertussen luisterde ik het allemaal rustig aan.
Kijk butt wink is iets waar je aan moet werken en als ik Mark Rippetoe goed begrijp niet perse schadelijk.
Uwer reacties zijn welkom.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2013 02:01:00 ]
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:55 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]Of het schadelijk is merk je pas wanneer je oud wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man , sprak mij van de week aan op mijn squat techniek.
Stelde zich na mijn setje netjes voor als Barry gestudeerd had voor sport, Fysio iets en PT.
Helaas was het gewicht te zwaar voor hem om op te pakken en over zijn hoofd te gooien en een squat voor te doen. De alarm bel begon bij mij ringen.
Daarna 15 minuten een verhaal aangehoord over newtonmeters op mijn ruggegraad... chivo.nl en hoe Karl Noten dingen aanpakte (ja echt).
Hij vroeg mij waar ik de squats techniek leerde, wees hem op onze god Mark Rippetoe.
Deze kende hij niet, en stelde dat ik niet naar die rare Amerikanen moest luisteren.
Ook vertelde hij dat Bulgaren andere bekken hebben waardoor ze wel zo diep kunnen squatten en dat wij hier toch echt andere bekken en heupen hebben. (Zou kunnen?)
Kijk butt wink is iets waar je aan moet werken en als ik Mark Rippetoe goed begrijp niet perse schadelijk.
Iedereen heeft zijn mening en onderzoeken ervoor.. je hebt mensen die ergens voor zijn en mensen die er tegen zijn.
Doe wat jij denkt dat goed is... kies de mensen en onderzoeken die je vertrouwd en hou deze aan.
En pas deze natuurlijk aan na andere ervaringen/ conclusies enz.
[ afbeelding ]je bent fysiotherapeut of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man , sprak mij van de week aan op mijn squat techniek.
pt is een loi cursus en sport is erg breed/vaag.
bulgaren andere bekken is quatsch, het zijn geen homo sapiens.
Is dat ergens beschreven/ zijn er mensen die dat idd. ook hebben gekregen hierdoor, asym bicep? Had er nog nooit van gehoord namelijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nou, op langere termijn heb je asymmetrische biceps. Als je dat niet boeit, dan maakt het niet uit. Persoonlijk vind mixed nutteloos. Ik versterk liever mijn overhand grip. Mixed vind ik zelf een beetje cheaten (straps daarbuiten gelaten). Het is meer persoonlijk. Ik heb meer respect voor iemand die 200kg overhand tilt dan 200kg mixed.
[ afbeelding ]lol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man , sprak mij van de week aan op mijn squat techniek.
Verbaasinwekkend dat als je perongeluk met een PT/begeleider gaat praten, en begint over simpele en heel basale en bekende dingen als Rippetoe, MyfitnessPal enz enz, dat ze er dan nog nooit van gehoord hebben![]()
Ik bedoel hoe kan dat nou, je staat daar 40u/wk in de gym mensen te instructen. Als het rustig is zitten ze achter een pc met het Animal icoon op de achtergrond, en de meest simpele dingen als herhalingen van 8 i.p.v. 20 kennen ze niet.![]()
Ik snap wel dat 98% van de clienten er komt met de hoop die vette pens weg te werken, maar toch
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 05-03-2013 08:25:47 ]
[ afbeelding ][/dagboek]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man , sprak mij van de week aan op mijn squat techniek.
Verder is het chivo.nl, niet chovo.nl.
En ruggengraat i.p.v. ruggegraad.
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 05-03-2013 09:23:13 (Nog meer fouten ontdekt in quote) ]
quote:Op maandag 4 maart 2013 23:50 schreef Chocolatebear het volgende:
Fit For Free in mijn town is echt een trieste bende zeg.Noodgedwongen Steinborn Lift fixen omdat ze geen rek hebben. En dan krijg ik commentaar van het personeel: "De smith machine is veel veiliger"
![]()
![]()
Knap kut, Raymond. Ws. hoopten ze drugs te vinden in je schoenen en toen het niet lukte dat aan te tonen hebben ze je maar genaaid met inklaringskosten.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:21 schreef RaymondK het volgende:
godvr
en nou nog ff 40,93euro inklaringskosten voor die kutschoenen![]()
dat doet deze meneer dus niet meer he, overseas shoppen.![]()
![]()
lol ja idd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Knap kut, Raymond. Ws. hoopten ze drugs te vinden in je schoenen en toen het niet lukte dat aan te tonen hebben ze je maar genaaid met inklaringskosten.
En wat is de meest effectieve manier om die vette pens weg te werken?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:52 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol.
Verbaasinwekkend dat als je perongeluk met een PT/begeleider gaat praten, en begint over simpele en heel basale en bekende dingen als Rippetoe, MyfitnessPal enz enz, dat ze er dan nog nooit van gehoord hebben![]()
Ik bedoel hoe kan dat nou, je staat daar 40u/wk in de gym mensen te instructen. Als het rustig is zitten ze achter een pc met het Animal icoon op de achtergrond, en de meest simpele dingen als herhalingen van 8 i.p.v. 20 kennen ze niet.![]()
Ik snap wel dat 98% van de clienten er komt met de hoop die vette pens weg te werken, maar toch
ja natuurlijk. spiermassa opbouwen. Spiermassa is vetverbranding.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En wat is de meest effectieve manier om die vette pens weg te werken?
Inderdaad. Kijk maar eens naar obese: daar komen toch echt wel squat-achtige oefeningen voor bij (met kettlebells bijvoorbeeld).
http://www.weightrainer.net/bodypred.htmlquote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:06 schreef RaymondK het volgende:
Hoe zit het met je Natural potentie m.b.t. lichaamsvetpercentage?
Is er iemand die daar een grafiekje van heeft hoe dat zich verhoudt? Hoe vetter je bent hoe meer spiermassa je netto kunt opbouwen/vasthouden dacht ik, maar staat dat ook ergens beschreven?
Iemand mailde me een keer een site waarop je je natty potentie kon schatten/uitrekenen, maar 'k weet niet meer wie, en kan die site niet meer vinden
Dus als die "fitnessintructeur" / "PT" dan toch niet met zijn reet achter dat bureau vandaan wil komen, laat hem dan Obese terugkijken bij uitzendinggemist. Misschien dat ie daar dan wat inspiratie uit op kan doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja natuurlijk. spiermassa opbouwen. Spiermassa is vetverbranding.
Ik heb het vernomen van die gozer van IceCreamFitness. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Is dat ergens beschreven/ zijn er mensen die dat idd. ook hebben gekregen hierdoor, asym bicep? Had er nog nooit van gehoord namelijk.
Volgens mij doe je verder bijzonder weinig met je biceps namelijk, behalve dat daar het gewicht deels aan hangt dan?
Mixed is wel degelijk nuttig. Het cancelt de rotatie van de bar uit.
Ik deed mixed toen ik begon en 60kg DL deed, en ik doe het nu op 200kg, nooit anders gedaan, en ik merk eigenlijk helemaal niets aan m'n biceps...
't is wel zo dat je misschien meer je grip trained met een overhand.
Ik ben er van overtuigd dat sportscholen bewust mensen 'dik' houden. Zij hebben er natuurlijk niks aan als mensen komen sporten, ze afvallen en weer vrolijk verder gaan met hun leven. Beangstigend, eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:52 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol.
Hier wat uitleg over de link: http://mennohenselmans.com/re-predicting-your-muscular-potential/quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:32 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
http://www.weightrainer.net/bodypred.html
nou, gelukkig maar weer.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:58 schreef Questular het volgende:
Net terug van het ziekenhuis, gelukkig niks ernstigs te zien op de echoMisschien toch iets teveel van mn buikspieren gevraagd maar ik mag gewoon door blijven trainen maar wel goed naar mn lichaam luisteren als ik er teveel last van krijg en dan wat minder belasten. In ieder gevaal geen tumor of vreemd onderliggend weefsel
De kans is klein dat het echt iets ergs is maar het maalt natuurlijk wel door je hoofd.
vaag probleem man; succes ermee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:58 schreef Questular het volgende:
Net terug van het ziekenhuis, gelukkig niks ernstigs te zien op de echoMisschien toch iets teveel van mn buikspieren gevraagd maar ik mag gewoon door blijven trainen maar wel goed naar mn lichaam luisteren als ik er teveel last van krijg en dan wat minder belasten. In ieder gevaal geen tumor of vreemd onderliggend weefsel
De kans is klein dat het echt iets ergs is maar het maalt natuurlijk wel door je hoofd.
Heeft ie al gedaan aan z'n hand te zienquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef star_gazer het volgende:
Als deze man eens ging cutten...
[ afbeelding ]
Waarom dat? Hij heeft niet veel vet op zijn lijf en heeft vreselijk veel moeite om aan te komen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:58 schreef star_gazer het volgende:
Als deze man eens ging cutten...
[ afbeelding ]
Ik vind het baggerspul. Zweten als een otter (en ook echt stinken), de hele tijd honger (dus met IF geen goed idee), opgejaagd gevoel en niks van de "euforie" of "extra energie".quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:39 schreef jeurse04 het volgende:
Oke vandaag begonnen met dexaprine.. Nadat ik wakker ben geworden een halve pil genomen. Na een halfuur voelde ik het al aardig. Echt merkbaar meer energie. Ik had aardig honger, heb een kom brinta en een banaan op en ik zit al vol... Voel me zelfs nu een beetje misselijk. Lijkt toch aardig sterk spul...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |