Sjongejonge ik mijn serieuze bezigheden opzij geschoven voor wat ik dacht een boeiend filmpje.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:29 schreef JustinK het volgende:
http://m.youtube.com/inde(...)/watch?v=VNfFTuIk-dQ
Bovendien zal in het stervensproces de zon eerst in omvang toenemen tot voorbij de baan van de aarde, wat voor het leven op aarde (als er rond die tijd nog iets van leven op aarde is) niet echt houdbaar is.quote:
- Met een koepel kan we zelf warmte vasthouden, zoals een ruimte schip. samen eigen levensklimaat. Kernenergie hou je voor 10 a 20 jaar lekker warmte.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:26 schreef spierbal het volgende:
Licht en verwarming kunnen wij kunstmatig opwekken. Waarschijnlijk wordt het zo koud dat al onze brandstoffen in een raptempo op zijn.
Vervolgens krijgen wij geen vitamine D en belanden we in een grote depressie met zijn allen.
Uiteindelijk zullen wij sterven aan een langzame dood. Het water zal bevriezen, eten zal niet meer groeien.
Zou je het mee willen maken dat de zon opeens weg is?
Aarde is al lang foetsie tegen de tijd dat de zon uitdooft.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:48 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]![]()
Die kan uitdoven dan gaan we allemaal sowieso dood.
Kan de zon nog wel 'op' gaan.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:05 schreef Adelante het volgende:
[..]
Aarde is al lang foetsie tegen de tijd dat de zon uitdooft.
Altijd leuk, onze forumdeskundiges.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:36 schreef furions het volgende:
voordat de zon op is zal het universum waarin wij leven waarschijnlijk al geïmplodeerd zijn. (the big crunch)
alles stort uiteindelijk in elkaar. zo werkt het universum nou eenmaal
jij hebt het misschien net even opgezocht op wikipedia maar ik heb het eerlijk gezegd toevallig laatst gelezen in een boek van stephen hawkingquote:Op zondag 3 maart 2013 23:03 schreef spierbal het volgende:
[..]
Altijd leuk, onze forumdeskundiges.
Laat die wikipediainfo gewoon achterwege man.
Dit was bij mij ook al bekend, maar er zijn meerdere theorieen over het einde van het helal, maar al die theorieen vallen niet te bewijzen.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:04 schreef furions het volgende:
[..]
jij hebt het misschien net even opgezocht op wikipedia maar ik heb het eerlijk gezegd toevallig laatst gelezen in een boek van stephen hawking
quote:Op zondag 3 maart 2013 21:26 schreef spierbal het volgende:
Licht en verwarming kunnen wij kunstmatig opwekken. Waarschijnlijk wordt het zo koud dat al onze brandstoffen in een raptempo op zijn.
Vervolgens krijgen wij geen vitamine D en belanden we in een grote depressie met zijn allen.
Uiteindelijk zullen wij sterven aan een langzame dood. Het water zal bevriezen, eten zal niet meer groeien.
Dit was mij ook bijgebleven.quote:
De maan verschuift elk jaar cm van de aarde vandaan, de aarde zal dus ook jaarlijks en aantal cm opschuiven van de zon. Op een gegeven moment zullen we dan alsnog doodvriezen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit was mij ook bijgebleven.
We zullen niet bevriezen, maar verbranden. Maar de mens is er over 5 miljard jaar niet meer, dus ik maak me er geen zorgen om.
Daar hebben we toch ook nog de warmte van de zon nodig...quote:Op maandag 4 maart 2013 22:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ja, de zon die opraakt. Zeer problematisch.De mens heeft nog maar een paar miljard jaar om ruimteschepen te ontwikkelen en naar een andere planeet te reizen.
Tijdmachine maken.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ja, de zon die opraakt. Zeer problematisch.De mens heeft nog maar een paar miljard jaar om ruimteschepen te ontwikkelen en naar een andere planeet te reizen.
3,8 cm.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:59 schreef spierbal het volgende:
De maan verschuift elk jaar cm van de aarde vandaan, de aarde zal dus ook jaarlijks en aantal cm opschuiven van de zon. Op een gegeven moment zullen we dan alsnog doodvriezen.
De zon explodeert niet als hij op is, maar zwelt op.quote:Maar goed waarom zou de zon opeens exploderen als ie bijna op is? Een openhaart gaat tot ook geleidelijk uit...
quote:Na 10 miljard jaar is het waterstof in de kern op, waardoor de kern zal samentrekken en de druk en temperatuur zullen toenemen. De druk en temperatuur net buiten de kern worden nu hoog genoeg dat daar ook kernfusie kan gaan plaatsvinden. Er zal waterstof worden gefuseerd in een schil rond de kern, dus nog steeds diep in de Zon. Deze schil maakt de kern weer zwaarder en dus compacter en heter. De temperatuur in het centrum is nu zò hoog, dat de Zon als het ware wordt 'opgepompt', zodat het oppervlak van de Zon verder weg van de kern komt te liggen. Het oppervlak komt zover van de hete kern te liggen, dat deze afkoelt van 6000 graden naar iets van 4000 graden. Dit type ster wordt een rode reus genoemd, in het geval van de Zon ongeveer 150 keer z'n huidige omvang en precies groot genoeg om de Aarde op te slokken
http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Zon/004.html
Hoe hebben ze die metingen naar waterstof ooit kunnen doen bij de zon?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:43 schreef R0N1N het volgende:
[..]
3,8 cm.![]()
& door hetzelfde effect (getijdewerking) draait de aarde 0,000017 seconde langzamer om haar as.
... dus ooit staan we dan stil
& inderdaad neemt de afstand aarde - zon met ~15cm per jaar toe, maar waarom dat zo is weet men nog niet. 1 verklaring veronderstelt wel een gelijksoortige getijdewerking.
[..]
De zon explodeert niet als hij op is, maar zwelt op.
[..]
... planeet in een ander zonnestelsel.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:00 schreef spierbal het volgende:
Daar hebben we toch ook nog de warmte van de zon nodig...
Dat zijn schattingen. (wel gebaseerd op zaken als massa, straling etc.)quote:Op maandag 4 maart 2013 23:45 schreef spierbal het volgende:
Hoe hebben ze die metingen naar waterstof ooit kunnen doen bij de zon?
Als de afstand toe neemt ...quote:Dus de Aarde gaat ieder jaar dus steeds dichter naar de zon toe?
quote:
Haha ik las het net verkeerd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat zijn schattingen. (wel gebaseerd op zaken als massa, straling etc.)
Bovendien is waterstof hetgeen waar sterren uit bestaan. Gaande weg wordt dat omgezet tot Helium en zo verder het periodieke pad af
Waterstof is de "basis bouwsteen" van het universum. De rest is het product van sterren.
[..]
Als de afstand toe neemt ...
Elke ster is een zon.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:00 schreef spierbal het volgende:
[..]
Daar hebben we toch ook nog de warmte van de zon nodig...
De zon is geen houtkachel en explodeert nietquote:Op maandag 4 maart 2013 22:59 schreef spierbal het volgende:
[..]
Maar goed waarom zou de zon opeens exploderen als ie bijna op is? Een openhaart gaat tot ook geleidelijk uit...
De moderne mens leeft al 200.000 jaar, en we halen de volgende 1000 ook wel. Al is een weddenschap een beetje zinloos.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:06 schreef andre_k het volgende:
Denken dat de mens nog meer dan 1000 jaar leeft.
Dit. Eerst wordt het een Rode Reus, slokt de aarde op en alles op aarde verbrand. Maarja over 4,7 miljard jaar pas.quote:
Het probleem alleen is dat er vroeger natuurlijk geen sprake was van overbevolking en nu (of binnenkort) wel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De zon is geen houtkachel en explodeert niet
[..]
De moderne mens leeft al 200.000 jaar, en we halen de volgende 1000 ook wel. Al is een weddenschap een beetje zinloos.
pas over paar miljard jaar... denk niet dat jij er nog bentquote:Op zondag 3 maart 2013 21:48 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]![]()
Die kan uitdoven dan gaan we allemaal sowieso dood.
Misschien ja voor een week 7 dagen lang of zo om het een keer te ervaren hoe het is.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:26 schreef spierbal het volgende:
Nog lang geen overbevolking. Verkeerd verdeelde bevolking, datwel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:04 schreef andre_k het volgende:
[..]
Het probleem alleen is dat er vroeger natuurlijk geen sprake was van overbevolking en nu (of binnenkort) wel.
Op deze manier denken een wetenschappelijke theorie te kunnen ontkrachten...quote:Op donderdag 7 maart 2013 01:35 schreef loop het volgende:
Dit topic gaat slechts over theorieen, er is nog niemand met een tijdmachine naar de toekomst gegaan op aarde om het uitdoven van de zon te zien. De zon zal afkoelen en uiteindelijk tot stof vergaan, net als al het andere. Ik las iets over dat de materie in de kern dat een proces zou veroorzaken buiten de kern van de zon, echter de materie in de kern heeft dan geen energie meer om zo'n proces op te starten. Er is ook niets buiten die kern wat zo'n proces kan opstarten. Die wetenschappelijke theorie klopt dus niet.
Wat snuif jij, en waar kan ik het kopen?quote:Ik geloof zelf dat het de bedoeling was dat de mens het bestaan zou begrijpen en zo zou voorspellen dat zij hun eigen zelfbedachte realiteit zouden maken waardoor het leven in een nieuwe realiteit zou gaan bestaan, waardoor de mens ook meteen de toekomst/heden/verleden paradox begrijpt, die paradox van het kip en het ei, wat was er eerst. Daarna zou een cyclus komen waarin de mens leert dat er geen begin of eind is aan oneindigheid waarin wij allen bestaan.
Helaas is dat op dit moment niet meer mogelijk en daarmee zal het nooit zo gebeuren. De mensheid heeft grote fouten begaan in het verleden die onherstelbaar zijn, zelfs voor buitenaardse civilizaties die hier ook bij betrokken zijn. Het is zelfs zo erg dat er door die fouten een (onvermijdelijke) kettingreactie in gang is gezet die alle leven die ooit heeft bestaan, bestaat en zal bestaan zal 'uitzetten', waarna er 1 iemand weer zal worden gereactiveerd die dan alle leven weer zal heractiveren. Waarvan niemand in eerste instantie iets van zal merken, dit alles zal buiten alle tijdslijnen gebeuren of niemand zal er besef van hebben nadat zij gereactiveerd zullen zijn omdat alles min of meer geprogrammeerd zal zijn.
Dit is al eens eerder gebeurd overigens, alleen niet met alle (parallele) universa, normaliter zijn er beschavingen voor die dit soort gebeurtenissen incapsuleren oftewel in quarantaine plaatsen, helaas bleek de mensheid op aarde die beschavingen te slim af te zijn en hadden die beschavingen de mensheid op aarde onderschat.
Maar de zon zal in ieder geval uitdoven.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 01:35 schreef loop het volgende:
Dit topic gaat slechts over theorieen, er is nog niemand met een tijdmachine naar de toekomst gegaan op aarde om het uitdoven van de zon te zien. De zon zal afkoelen en uiteindelijk tot stof vergaan, net als al het andere. Ik las iets over dat de materie in de kern dat een proces zou veroorzaken buiten de kern van de zon, echter de materie in de kern heeft dan geen energie meer om zo'n proces op te starten. Er is ook niets buiten die kern wat zo'n proces kan opstarten. Die wetenschappelijke theorie klopt dus niet.
Ik geloof zelf dat het de bedoeling was dat de mens het bestaan zou begrijpen en zo zou voorspellen dat zij hun eigen zelfbedachte realiteit zouden maken waardoor het leven in een nieuwe realiteit zou gaan bestaan, waardoor de mens ook meteen de toekomst/heden/verleden paradox begrijpt, die paradox van het kip en het ei, wat was er eerst. Daarna zou een cyclus komen waarin de mens leert dat er geen begin of eind is aan oneindigheid waarin wij allen bestaan.
Helaas is dat op dit moment niet meer mogelijk en daarmee zal het nooit zo gebeuren. De mensheid heeft grote fouten begaan in het verleden die onherstelbaar zijn, zelfs voor buitenaardse civilizaties die hier ook bij betrokken zijn. Het is zelfs zo erg dat er door die fouten een (onvermijdelijke) kettingreactie in gang is gezet die alle leven die ooit heeft bestaan, bestaat en zal bestaan zal 'uitzetten', waarna er 1 iemand weer zal worden gereactiveerd die dan alle leven weer zal heractiveren. Waarvan niemand in eerste instantie iets van zal merken, dit alles zal buiten alle tijdslijnen gebeuren of niemand zal er besef van hebben nadat zij gereactiveerd zullen zijn omdat alles min of meer geprogrammeerd zal zijn.
Dit is al eens eerder gebeurd overigens, alleen niet met alle (parallele) universa, normaliter zijn er beschavingen voor die dit soort gebeurtenissen incapsuleren oftewel in quarantaine plaatsen, helaas bleek de mensheid op aarde die beschavingen te slim af te zijn en hadden die beschavingen de mensheid op aarde onderschat.
Maar de zon zal in ieder geval uitdoven.
Tof! Daar ga ik een topic over openenquote:Op donderdag 7 maart 2013 02:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind het interresanter (want realistischer) de vraag te stellen; wat als de maan verdween.
Sterker nog, de aarde zal worden opgeslokt door de zon omdat deze veel groter wordt aan het einde van haar leven.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:48 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Bovendien zal in het stervensproces de zon eerst in omvang toenemen tot voorbij de baan van de aarde, wat voor het leven op aarde (als er rond die tijd nog iets van leven op aarde is) niet echt houdbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |