abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:12:20 #176
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124054612
Uitzendbureau's zijn de paria van de maatschappij. Het enigste wat ze doen is bedrijven een excuus geven om onder contracten uit te komen en maken personeel zo duur dat bedrijven minder vast personeel kan aannemen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124055318
Vandaag sollicitatie gesprek gehad n.a.v. een open sollicitatie die ik gestuurd had. Die vrouw begint als ik binnenkom mijn c.v. te lezen.

Haar mond viel bijna open. "Goh jij hebt wel een indrukwekkend c.v., heb je al die diploma's?" "Ehh ja"
"nou dan neem ik je niet aan hoor, ik zocht eigenlijk iemand voor de functie van kamermeisje"

....... :X
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:32:57 #178
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_124055331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Vandaag sollicitatie gesprek gehad n.a.v. een open sollicitatie die ik gestuurd had. Die vrouw begint als ik binnenkom mijn c.v. te lezen.

Haar mond viel bijna open. "Goh jij hebt wel een indrukwekkend c.v., heb je al die diploma's?" "Ehh ja"
"nou dan neem ik je niet aan hoor, ik zocht eigenlijk iemand voor de functie van kamermeisje"

....... :X
wat? _O- das wel sneu zeg
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 14 maart 2013 @ 18:14:42 #179
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124056618
Ja net zoals: Waarom solliciteer je met zoveel diploma's op deze functie.....ehhhh omdat het recessie is en ik ook werk wil hebben? Sommige mensen leven buiten de realiteit,
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124056668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:14 schreef trigt013 het volgende:
Ja net zoals: Waarom solliciteer je met zoveel diploma's op deze functie.....ehhhh omdat het recessie is en ik ook werk wil hebben? Sommige mensen leven buiten de realiteit,
"Er is werk zat." - iedereen die nog een baan heeft.
pi_124060491
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vanmiddag sollicitatiegesprek. Spannend, want het werk ligt precies in mijn straatje en ik heb verder niets meer lopen wat betreft sollicitatieactiviteiten. Had vorige week nog ergens op gereageerd maar daar heb ik, hoe voorspelbaar, niks meer op gehoord.
Ik werd een half uur na het gesprek al gebeld dat ik volgende week terug mag komen voor het tweede gesprek. :)
pi_124060555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:59 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik werd een half uur na het gesprek al gebeld dat ik volgende week terug mag komen voor het tweede gesprek. :)
Top! :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124064303
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

wat? _O- das wel sneu zeg
Hoefde ik in elk geval niet uit te leggen dat ik niet geintresseerd was ;) (heb nu ook al schoonmaak werk om rond te komen). Ben toch echt op zoek naar een "echte" baan met 28+ uren.
pi_124067035
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kan me nog herinneren dat die balk links op zo'n website vol met getalletjes stond.

Wat doen die bureaus eigenlijk nog? Waarom hebben ze nog bestaansrecht? Daar zitten de hele dag mensen koffie te drinken om vervolgens elke persoon die binnen stapt resoluut naar hun website te verwijzen.
Het enige dat ze af en toe nog kunnen is iemand in een callcenter proppen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarmee winstgevend zijn.
pi_124069616
Nog wat leuke opmerkingen (vaak van types die de meest relaxte baantjes in hun schoot geworpen hebben gekregen):

Tegen iemand die geen baantje kan vinden: "De McDonald's neemt wel mensen aan!"
Tegen iemand die bij de McDonald's werkt: "Haha WTF loser, je kan toch wel wat beters vinden dan de Mac?"
pi_124077356
'Kunnen jullie niet in de kassen gaan werken, stelletje profiteurs?'
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:17:49 #187
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_124077569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Om jou als collega te krijgen? Best wel een drempel, me dunkt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:18:09 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124077578
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:17 schreef Staal het volgende:

[..]

hey jij ging toch friet bakken? :(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:19:44 #189
42366 Staal
pi_124077629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben een boer geworden. Kutcrisis.
Un certain jeune homme
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:25:55 #190
42366 Staal
pi_124077804
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Picture Romy Schneider met spierballen, Maantje.

Verdorie. Het lukt niet om het rap bij elkaar te krijgen. Want dan is de auto kapot, dan moet het dak van het huis etc. Het gaat wel maar niet zo rap als ik dacht.

Behoorlijk ruk iig. En wat al helemaal niet helpt is om bij de tofste West Brabantse familie in een bedrijf samen te werken en je je prachtige CV voor het gemak ook maar helemaal maar vergeet alleen maar omdat ze meer familie voor me geworden zijn dan mijn eigen ouders.
Un certain jeune homme
pi_124077827
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:17 schreef Staal het volgende:

[..]

Let op de haakjes in mijn bericht en het bericht boven mij. ;)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:38:22 #192
42366 Staal
pi_124078084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Let op de haakjes in mijn bericht en het bericht boven mij. ;)
Kwam letterlijk binnen banjeren, had ooit gepost in deze reeks en dan blijft dat terugkomen. Zag je posten en dan is het leuk om je even te naggen.

Als je nu werkloos bent en zeker in bepaalde regio's is dat gewoon ronduit klote. Snap het echt en wrs. als geen ander ook.

Zal me wel even inlezen morgen want dit is geen reeks om te buggen.
Un certain jeune homme
pi_124078128
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:38 schreef Staal het volgende:

[..]

Kwam letterlijk binnen banjeren, had ooit gepost in deze reeks en dan blijft dat terugkomen.
Dat kun je ook uitschakelen.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:41:09 #194
42366 Staal
pi_124078150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat kun je ook uitschakelen.
Neuh, je hebt pech. Ik lees me wel een beetje in.
Un certain jeune homme
pi_124078299
Hier heb je dan vast het bericht waar mijn bericht op is gebaseerd. ;)

quote:
15s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Wat mij opvalt is dat niemand gewoon de fiets of auto pakt en langs de Kassen in het Westland o.i.d. rijdt en gewoon binnenstapt en vraagt of zij nog om mensen verlegen zitten.

Bedoel als je echt wilt werken moet je wel alle opties openhouden en gebruiken zeg ik altijd.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 02:18:53 #196
42366 Staal
pi_124078817
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hier heb je dan vast het bericht waar mijn bericht op is gebaseerd. ;)

[..]

Jullie moeten je daar niks van aantrekken. Laat die knakker maar even binnenlopen bij die kassen en daadwerkelijk om werk vragen en dan hier een verslagje posten. Gewoon omdat hij dat kan.

Je mag het trouwens best weten ook. Ik ben niet de kostwinner in dit huishouden. Ik had andere plannen en na overlijden van een directe collega... blabla lang verhaal. Mijn CV is puik maar ik kon het niet meer. Ik werk voor de extra's. Zo gelukkig is het maar mijn werk is ronduit zwaar te noemen.

Nu we het hier toch over hebben, vorige lente heb ik drie maanden bij een boer gewerkt in de asperges. Dat was zwaar, onder erbarmelijke omstandigheden werken, geen pauzes, en doorbeulen. in een kwartier je middageten wegwerken en weer door urenlang. In de middag deed ik (dat was makkelijk) de winkel aan huis, de kassa was een rekenmachine, allemaal zwart geld wat vanuit België naar binnen werd geharkt.
Tien procent van de lonen gingen wit en de rest ging allemaal zwart.

Goh, dat weet meneer Kamp niet. Ook dringt het niet door dat je niet zomaar dat werk kunt doen zonder dat ze je direct of indirect kennen en liever het werk nog goedkoper besteden aan oost Europeanen. Die klagen niet want die verdienen een vermogen als je het vergelijkt met wat ze verdienen in hun eigen land. Men zit niet te wachten op mondige Nederlandse mensen met een hoge opleiding in de kassen.

Overigens is er toch sprake van een vreemde verschuiving. Hoogopgeleide jongeren in Spanje trekken naar Marokko om daar aardbeien te plukken en de Kroaten trekken naar Polen om dat zelfde werk te doen en de Polen trekken al een jaar of vijf naar Nederland om hetzelfde werk hier weer te doen.

Enfin, inmiddels probeer ik nog steeds voor mijn eigen bedrijfje te sparen, zie post aan Maantje.
En werk ik alweer bijna een jaar bij een boerenfamilie waaraan ik me teveel ben gaan hechten. We werken allemaal samen en dat schept een band. Lastig om uit te leggen maar ik ben lui geworden m.b.t. solliciteren. Maar waar ik woon zijn gewoon ook simpelweg geen banen.

Een ding, trekken jullie je hier vooral niks aan van zo'n onwetend figuur. Neem dat niet serieus, echt niet. Je weet zelf wel wat je doet en het is lastig genoeg ook.
Un certain jeune homme
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:35:09 #197
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124080852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zeg, je valt in herhaling! Waarom heb je deze niet gebruikt "Als je echt gemotiveerd bent, dan word je ook in een winkel aangenomen zonder ervaring O+ "
-weg-
  vrijdag 15 maart 2013 @ 08:37:41 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124080893
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:35 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Zeg, je valt in herhaling! Waarom heb je deze niet gebruikt "Als je echt gemotiveerd bent, dan word je ook in een winkel aangenomen zonder ervaring O+ "
Als je gewoon quantificeert bij hoeveel kassen, tuincentra, horeca en winkels je hebt gesolliciteerd en bent afgewezen dan zal niemand nog zeggen dat je te weinig moeite doet, dan denken ze gewoon dat je te lelijk bent om een baan te krijgen ;).
PS: Pas na 20 winkels, 10 tuincentra, 5 kassen en 30 horecabedrijven mag je echt komen klagen hè :P. En niemand haalt dat want na 2x afgewezen te zijn geven de meesten al op.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124081444
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:35 schreef Domme_Gans het volgende:
En geen ervaring is ook een kutsmoes, want je moet al die winkels, kassen, tuincentra en restaurants ook aanbieden gratis en voor niets te komen stage lopen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124081449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 08:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je gewoon quantificeert bij hoeveel kassen, tuincentra, horeca en winkels je hebt gesolliciteerd en bent afgewezen dan zal niemand nog zeggen dat je te weinig moeite doet, dan denken ze gewoon dat je te lelijk bent om een baan te krijgen ;).
PS: Pas na 20 winkels, 10 tuincentra, 5 kassen en 30 horecabedrijven mag je echt komen klagen hè :P. En niemand haalt dat want na 2x afgewezen te zijn geven de meesten al op.
Dus dan moet je dat schriftelijk met bewijsstukken bij jou indienen en daarna mag je klagen?

Wie ben jij dan wel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')