Inderdaad.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:16 schreef TeleportingKing het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je zomaar even binnen kon lopen bij een uitzendbureau en dezelfde week nog aan het werk kon?
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:14 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb vandaag na een proefplaatsing van 2 maanden een contract aangeboden gekregen voor een half jaar. Ik ben allang blij dat ik nu een soort van vastigheid heb en een baan heb waar ik me echt in thuis voel. Ik heb nog veel te leren maar ik heb ook het gevoel dat ik die kansen krijg.
Me is a happy man!
Voor de echte werkgelegenheid moet je nog een stukje zuidelijker, richting stuttgart.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:18 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Overigens is het voor mij wél 'n zeer realistische optie om "gewoon naar het buitenland te verhuizen". Ik woon vlakbij de Duitse grens....en ja ik ben meer en meer in die richting aan het denken.
In Ostfriesland was de werkgelegenheid volgens mij ook heel laag op dit moment.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Voor de echte werkgelegenheid moet je nog een stukje zuidelijker, richting stuttgart.
Bij een bedrijf waar ik de afgelopen week contact mee heb gehad zijn trainees in dienst voor een onkostenvergoeding van 500 euro per maand.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij zijn traineeships gewoon opleidingstrajecten met een normaal salaris.
dat. Traineeship stelt wel wat meer voor dan een stage. En meestal ook geen 40 urige werkweek maar wat meer. Worden hoge eisen aan je gesteld en ook veel mogelijkheden geboden om dingen te leren. Tegen een redelijk salaris wat na je traineeship omhoog schiet omdat je gelijk op niveau kan beginnen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hmmm... dan is het voor mijn begrip geen traineeship maar een stage.
Gewoon wel proberen. Mocht het niet lukken, dan laat je het toch gewoon weg van je cv?quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:52 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat is dat toch?
Eerst wordt je met bullpoep redenen afgewezen voor banen waarbij je duidelijk goed en/of overgekwalificeerd ben en vervolgens wordt ik gestalkt door een recruter die me op een funtie wil plaatsen die buiten mijn kennisgebied ligt..
Maar ik wil dat werk eigenlijk niet doen omdat ik vrees dat ik niet door de proeftijd kom omdat het dus niet in een gebied is waarin ik ervaring heb en ergens twee maanden werken staat zo slecht op je c.v.
Wat nu?
je hoeft die baan waar je 2 maanden werkte niet te vermelden op je CVquote:Op donderdag 14 maart 2013 08:52 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat is dat toch?
Eerst wordt je met bullpoep redenen afgewezen voor banen waarbij je duidelijk goed en/of overgekwalificeerd ben en vervolgens wordt ik gestalkt door een recruter die me op een funtie wil plaatsen die buiten mijn kennisgebied ligt..
Maar ik wil dat werk eigenlijk niet doen omdat ik vrees dat ik niet door de proeftijd kom omdat het dus niet in een gebied is waarin ik ervaring heb en ergens twee maanden werken staat zo slecht op je c.v.
Wat nu?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:16 schreef TeleportingKing het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je zomaar even binnen kon lopen bij een uitzendbureau en dezelfde week nog aan het werk kon?
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan me nog herinneren dat die balk links op zo'n website vol met getalletjes stond.
Wat doen die bureaus eigenlijk nog? Waarom hebben ze nog bestaansrecht? Daar zitten de hele dag mensen koffie te drinken om vervolgens elke persoon die binnen stapt resoluut naar hun website te verwijzen.
quote:Zo onderhoud arvato voor een grote bank het dagelijks klantencontact voor international corporate clients en beheren wij de consumenteninformatielijn voor een energiemaatschappij.
Lekker Nederlands, die mag ook voor die functie solliciterenquote:Dus morgen gesprek voor callcenterwerk. Verwachtingen zijn 0,0 want ben al eerder voor zulk werk met (vage) redenen afgewezen. Opvallend is dat ik 'n hele rits taaltesten moet maken en ze hameren op correct gebruik van de Nederlandse taal. Zie ik dit op hun site staan:
[..]![]()
Ik weet niet of ik nu moet lachen of moet huilen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |