abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124000174
Waar is de tijd gebleven dat je zomaar even binnen kon lopen bij een uitzendbureau en dezelfde week nog aan het werk kon? ;(
pi_124000582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:16 schreef TeleportingKing het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je zomaar even binnen kon lopen bij een uitzendbureau en dezelfde week nog aan het werk kon? ;(
Inderdaad. ;(

Net te horen gekregen dat ik niet naar de 2e ronde ga.... :(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_124001944
Reden?
pi_124004759
Geen directe ervaring met deze functie
  Moderator / Redactie FP woensdag 13 maart 2013 @ 21:14:30 #155
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_124025206
Ik heb vandaag na een proefplaatsing van 2 maanden een contract aangeboden gekregen voor een half jaar. Ik ben allang blij dat ik nu een soort van vastigheid heb en een baan heb waar ik me echt in thuis voel. Ik heb nog veel te leren maar ik heb ook het gevoel dat ik die kansen krijg.

Me is a happy man! *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:18:23 #156
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_124025464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:14 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb vandaag na een proefplaatsing van 2 maanden een contract aangeboden gekregen voor een half jaar. Ik ben allang blij dat ik nu een soort van vastigheid heb en een baan heb waar ik me echt in thuis voel. Ik heb nog veel te leren maar ik heb ook het gevoel dat ik die kansen krijg.

Me is a happy man! *O*
Gefeliciteerd. :)

Overigens is het voor mij wél 'n zeer realistische optie om "gewoon naar het buitenland te verhuizen". Ik woon vlakbij de Duitse grens. :P ...en ja ik ben meer en meer in die richting aan het denken. :)
Hallon!
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:23:20 #157
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124025809
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:18 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. :)

Overigens is het voor mij wél 'n zeer realistische optie om "gewoon naar het buitenland te verhuizen". Ik woon vlakbij de Duitse grens. :P ...en ja ik ben meer en meer in die richting aan het denken. :)
Voor de echte werkgelegenheid moet je nog een stukje zuidelijker, richting stuttgart.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_124031801
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:23 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voor de echte werkgelegenheid moet je nog een stukje zuidelijker, richting stuttgart.
In Ostfriesland was de werkgelegenheid volgens mij ook heel laag op dit moment. :P Ze lieten laatst geloof ik op het nieuws nog een reportage zien van een bedrijf daar, dat zich verbaasde dat Zuid-Europeanen de deur plat liepen maar Nederlanders niet, terwijl ze toch vlak bij de grens waren gevestigd.

En bijv. in het Ruhrgebied is de werkloosheid vooral zo hoog doordat dat wat de ex-mijnwerkers kunnen niet aansluit bij wat moderne werkgevers nodig hebben. Zo hebben beide kanten een probleem. Maar het zegt niet zo veel over je baankansen als je niet toevallig zelf ook mijnwerker bent, net zoals die ex-mijnwerkers vast ook niet spontaan een baan vinden als ze naar Stuttgart verhuizen.
pi_124032265
Ik zie tegenwoordig vaak dat bedrijven traineeships hebben. Dat is toch gewoon een trucje om mensen met weinig ervaring te laten werken voor een fooi? Een trainee is een stagiair en die hoef je dus niet het minimumsalaris te betalen, maar slechts een onkostenvergoeding.

Ik heb zelf 2 maanden stage gelopen op een notariskantoor voor 500 euro per maand. Klinkt aardig, maar het was wel 44 uur per week werken. Je wordt tegenwoordig overal uitgebuit, arbeid mag niks meer kosten.
Copthorne 2.0
pi_124032391
Volgens mij zijn traineeships gewoon opleidingstrajecten met een normaal salaris. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124032481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Volgens mij zijn traineeships gewoon opleidingstrajecten met een normaal salaris. :)
Bij een bedrijf waar ik de afgelopen week contact mee heb gehad zijn trainees in dienst voor een onkostenvergoeding van 500 euro per maand.
Copthorne 2.0
pi_124032566
Hmmm... dan is het voor mijn begrip geen traineeship maar een stage.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124035946
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hmmm... dan is het voor mijn begrip geen traineeship maar een stage.
dat. Traineeship stelt wel wat meer voor dan een stage. En meestal ook geen 40 urige werkweek maar wat meer. Worden hoge eisen aan je gesteld en ook veel mogelijkheden geboden om dingen te leren. Tegen een redelijk salaris wat na je traineeship omhoog schiet omdat je gelijk op niveau kan beginnen.

En helaas, zullen altijd werkgevers zijn die misbruik willen maken van de huidige markt. Kwestie van onthouden welke dat zijn en daar in elk geval nooit gaan werken (ook niet als de tijden aantrekken).
pi_124039003
Wat is dat toch?

Eerst wordt je met bullpoep redenen afgewezen voor banen waarbij je duidelijk goed en/of overgekwalificeerd ben en vervolgens wordt ik gestalkt door een recruter die me op een funtie wil plaatsen die buiten mijn kennisgebied ligt..

Maar ik wil dat werk eigenlijk niet doen omdat ik vrees dat ik niet door de proeftijd kom omdat het dus niet in een gebied is waarin ik ervaring heb en ergens twee maanden werken staat zo slecht op je c.v.

Wat nu?
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:54:34 #165
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124039025
quote:
5s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:52 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat is dat toch?

Eerst wordt je met bullpoep redenen afgewezen voor banen waarbij je duidelijk goed en/of overgekwalificeerd ben en vervolgens wordt ik gestalkt door een recruter die me op een funtie wil plaatsen die buiten mijn kennisgebied ligt..

Maar ik wil dat werk eigenlijk niet doen omdat ik vrees dat ik niet door de proeftijd kom omdat het dus niet in een gebied is waarin ik ervaring heb en ergens twee maanden werken staat zo slecht op je c.v.

Wat nu?
Gewoon wel proberen. Mocht het niet lukken, dan laat je het toch gewoon weg van je cv?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:00:04 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124039106
quote:
5s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:52 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat is dat toch?

Wat nu?
je hoeft die baan waar je 2 maanden werkte niet te vermelden op je CV
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124039316
Ik ben nog in dubio.
pi_124040676
Vanmiddag sollicitatiegesprek. Spannend, want het werk ligt precies in mijn straatje en ik heb verder niets meer lopen wat betreft sollicitatieactiviteiten. Had vorige week nog ergens op gereageerd maar daar heb ik, hoe voorspelbaar, niks meer op gehoord.
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:10:40 #169
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_124046203
Heb ook weer een sollicitatie op het oog. En zelfs wat motivatie gevonden om ervoor te gaan!

Lager dan waar ik voor gestudeerd heb, maar ik wil gewoon ook wat meer vastigheid! De dienstjes via het uitzendbureau zijn ook maar erg matig. (En op de organisaties waar ik dan werkzaam ben, komen binnenkort ook complete re-organisaties!)
pi_124048354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:16 schreef TeleportingKing het volgende:

Ik kan me nog herinneren dat die balk links op zo'n website vol met getalletjes stond.

Wat doen die bureaus eigenlijk nog? Waarom hebben ze nog bestaansrecht? Daar zitten de hele dag mensen koffie te drinken om vervolgens elke persoon die binnen stapt resoluut naar hun website te verwijzen.
pi_124048582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kan me nog herinneren dat die balk links op zo'n website vol met getalletjes stond.

Wat doen die bureaus eigenlijk nog? Waarom hebben ze nog bestaansrecht? Daar zitten de hele dag mensen koffie te drinken om vervolgens elke persoon die binnen stapt resoluut naar hun website te verwijzen.
Dat inderdaad.
Als je binnen loopt zeggen ze meteen: sta je al ingeschreven via onze site? Nee? Ga dan maar naar huis, want wij doen geen inschrijvingen....

Meegemaakt bij Timing uitzendbureau hier in Lelystad... Wat een :r toko is dat zeg.
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:30:35 #172
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_124048746
Dus morgen gesprek voor callcenterwerk. Verwachtingen zijn 0,0 want ben al eerder voor zulk werk met (vage) redenen afgewezen. Opvallend is dat ik 'n hele rits taaltesten moet maken en ze hameren op correct gebruik van de Nederlandse taal. Zie ik dit op hun site staan:

quote:
Zo onderhoud arvato voor een grote bank het dagelijks klantencontact voor international corporate clients en beheren wij de consumenteninformatielijn voor een energiemaatschappij.
:|W

Ik weet niet of ik nu moet lachen of moet huilen... :')
Hallon!
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:44:08 #173
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_124049099
quote:
Dus morgen gesprek voor callcenterwerk. Verwachtingen zijn 0,0 want ben al eerder voor zulk werk met (vage) redenen afgewezen. Opvallend is dat ik 'n hele rits taaltesten moet maken en ze hameren op correct gebruik van de Nederlandse taal. Zie ik dit op hun site staan:

[..]

:|W

Ik weet niet of ik nu moet lachen of moet huilen... :')
Lekker Nederlands, die mag ook voor die functie solliciteren :')
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:13:23 #174
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_124052441
heb werk mag maandag beginnen, ww gelijk stop gezet krijg ik een mail van uwv voor een evaluatie gesprek. wat moet ik mij hier bij voorstellen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_124053297
Ze zullen wel een pluim in hun eigen reet willen hebben, omdat ze je zo goed geholpen hebben met het vinden van een baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')