Thnx, dit ga ik aanhouden. Het schema is voor 6 weken bedoelt en ik heb nog 16 weken. Maar hoe snel vind je 14km/h? Naar mijn mening is het heel pittig. Ken aardig wat mensen die lopen en die lopen allemaal rond de 10km/hquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:28 schreef No-P het volgende:
[..]
Gewoon aan het schema houden, niet harder of vaker lopen dan dat en je red het wel.
Als je in het leger wilt, lijkt het me dat je enigszins fit bent. Dan is 14min voor 12 minuutjes met wat training geen probleem.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:31 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Thnx, dit ga ik aanhouden. Het schema is voor 6 weken bedoelt en ik heb nog 16 weken. Maar hoe snel vind je 14km/h? Naar mijn mening is het heel pittig. Ken aardig wat mensen die lopen en die lopen allemaal rond de 10km/h
2800 meter in 12 minuten is goed te doen voor iemand die gezond/fit is en zijn conditie traint. Zelf vind ik de drie kilometer (of ongeveer 12 minuten) altijd een beetje een omslagpunt. Bijv. 14 km per uur lopen lukt wel drie kilometer(in goede doen dan, niet altijd) maar niet vier of vijf. Het is wel een duurafstand maar ook weer relatief kort.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Over 4 maanden moet ik een coopertest lopen. De coopertest, in 12 minuten minimaal 2800 meter hardlopen. Aardig pitten of niet? Dat is minimaal 15km/h. Heb vandaag in de sportschool 15km/h gelopen en dit is echt hard.
Dit is mijn schema op mij zo goed mogelijk voor te bereiden http://www.korpscommandot(...)ingsschema_KCT_3.pdf
Hebben jullie nog tips en wat vinden jullie van de afstand/tijd?
Keihard gefaald wat dit betreft; heb vanaf de zomer 2012 amper meer hardgelopen. Probeer nu 1x in de week te lopen, maar ga daarom absoluut niet in de buurt komen van bovengenoemde tijden.quote:TvhN
2012
5k < 20.00
4Mijl < 26.00
10k < 42.00
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:48 schreef kepler het volgende:
Beetje jammer, heb nu last van mn heup... Denk overbelasting. Komende week rustig aan doen en dan knallen op de royal ten 25 mei. Daarna echt 2-3 weken niks doen als ik nog steeds last heb. Heeft denk ik te maken met de (snelle) baantrainingen
Zitten ze anders dan de 2 en de 3?quote:Op zondag 5 mei 2013 19:23 schreef No-P het volgende:
http://blog.saucony.com/saucony-lab/kinvara-4-sneak-peek/
Deze heb ik vanmiddag gehaald. De oude kinvara's waren aan vervanging toe.
Zitten hetzelfde als de 3. Ze hebben geloof ik vooral de zool aan de achterkant wat veranderd. Tegenover de 2 zit hij iets ruimer aan de voorkant en heeft de 4 een verbeterde zool. Verder weinig verschil.quote:
Garmin kan soms wat.. hickups hebben wb hartslagmetersquote:Op maandag 6 mei 2013 18:45 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb horloge Forerunner 210 gekocht met hartslagmeter. Op de PC kan ik zeer gedetailleerde gegevens bekijken. De hartslag was bij de start vrij hoog: 190 per minuut. Na 1 km daalt de hartslag naar normale stand: 100 per minuut. Over de hele jogging van 10 km bleef het rond 100 per minuut.
Ik weet niet zoveel over hartslag per minuut maar wat wil dat zeggen bij de start? Is dat normaal? Startte ik misschien te snel en moet ik rustiger starten?
Ja, het is nu al wat minder. Sla vanavond ff over en woensdag misschien ookquote:Op maandag 6 mei 2013 09:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Wel fit worden he? Probeer ik ook, en daarna trainen we voortaan samen
Ik vind het verschil wel vrij groot tussen begin en eind. Heb zelf ook een Garmin HR meter. Bij mij is mijn hartslag bij rustig tempo 135-140 en bij een snel tempo 160 en als ik echt hard loop 170. Mar veel gelijkmatiger als hetgeen jij beschrijft. Maak je hem wel goed nat?quote:Op maandag 6 mei 2013 18:45 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb horloge Forerunner 210 gekocht met hartslagmeter. Op de PC kan ik zeer gedetailleerde gegevens bekijken. De hartslag was bij de start vrij hoog: 190 per minuut. Na 1 km daalt de hartslag naar normale stand: 100 per minuut. Over de hele jogging van 10 km bleef het rond 100 per minuut.
Ik weet niet zoveel over hartslag per minuut maar wat wil dat zeggen bij de start? Is dat normaal? Startte ik misschien te snel en moet ik rustiger starten?
Yep! Ik ga er van uit dat dat ergens in juni gaat gebeurenquote:Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, het is nu al wat minder. Sla vanavond ff over en woensdag misschien ook
Maar jij komt dus naar onze groep? Gezellig!
Leukquote:Op maandag 6 mei 2013 20:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Yep! Ik ga er van uit dat dat ergens in juni gaat gebeuren
Eend, ik denk zeker dat het aan je schoenen kan liggen. Maar ik denk dat je beter in dit topic kan kijken, aangezien daar veel beginners zitten: LIF / [Hardlopen] #464 - Loopverbeterende gesprekken: Føklektrainingquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:43 schreef 123eend het volgende:
Ik ben weer begonnen met hardlopen en had niet veel problemen met de conditie , maar moest met regelmaat stoppen omdat mijn knieën het niet leken te houden. Nou was ik ook gewoon op mijn Nike air max gegaan, kan dit hier aan liggen?
Ik doe alleen een beetje spuug. Ben je heel mager? Dat kan ook wel eens bij het begin problemen geven zei de verkoper tegen mij.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:44 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb hem wel nat gemaakt maar ik weet niet of het nat genoeg was.
De volgende keer zal ik hem wel flink onder water zetten alvorens ik ga lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |