quote:Iedereen kent deze slopende ziekte wel, je kunt er niet van genezen en ik moet even mijn ei kwijt in het kort.
Mijn oma is vanacht aan deze slopende ziekte gestorven op de leeftijd van 67 jaar. Anderhalf jaar terug werd de kanker ontdekt bij mijn oma en nu is ze er dus aan gestorven. Ik vind het echt vreselijk, ik kon altijd bij mijn oma terecht wanneer ik ergens mee zat maar dat kan nu dus niet meer. Ik huil bijna nu ik dit type
Ik heb eerder iemand meegemaakt met kanker maar dit was in mijn jongere jaren toen ik 7 jaar was en heb ik dus niet bewust meegemaakt.
Hebben jullie ook mensen uit jullie buurt met deze ziekte of die zijn gestorven aan de ziekte?
Ik moet gewoon even mijn ei kwijt en wist niet goed waar dit te plaatsen.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:55 schreef MarMar het volgende:
Dikke domper, de chemo van pa kan sowieso niet doorgaan, zijn lever is te slecht.
Ik heb een ex collega met borstkanker uitgezaaid naar lever. Kreeg eerst paar keer chemo met hele lage dosis, de eerste keer dat ze de volle dosis kreeg ging ze er bijna onderdoor.quote:
Slecht nieuws dus. Wat blijft er nu nog aan mogelijkheden over?quote:
Niets.. zijn volgende gesprek met de oncoloog is een afsluitend gesprek wat de behandeling betreft.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Slecht nieuws dus. Wat blijft er nu nog aan mogelijkheden over?
Wat erg! Heel veel sterkte aan iedereen!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niets.. zijn volgende gesprek met de oncoloog is een afsluitend gesprek wat de behandeling betreft.
Meer geen pijn dus? Dat iemand dan nergens meer puf voor heeft dat kan ik begrijpen. Dat zal zondag een heel moeilijk gesprek worden vermoed ik. Heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:11 schreef MarMar het volgende:
Dank je.
Hij klonk aan de telefoon ietsjes fitter, maar er is niet veel meer van hem over. Hij blijft afvallen en komt alleen nog maar buiten in een rolstoel voor af en toe frisse neus.
Zondag gaan we naar hem toe.
Lucky wat fijn dat die pijnbestrijding eindelijk wat oplevert. Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik het goede kreeg. Pas na een half jaar bedachten ze dat er maar eens iemand langs moest komen op het te bespreken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh zeg wat een heftig nieuws Mar. Sterkte.
Met mijn schoonvader gaat het iets beter. Hij heeft sinds een half jaar pijn in zijn elleboog. Na een aantal maanden bleek dat te komen door een tumor op zijn borstwervel. Hij slikt ontzettend veel pijnstillers (o.a. morfine) en zuipt zich klem aan jenever maar niets helpt. Nu krijgt hij sinds 1,5 week neuropatische pijnbestrijding en het lijkt zowaar te helpen. Hij kan eindelijk langer dan 2 uur achter elkaar slapen en doet inmiddels amper nog iets anders.
Hij heeft zijn eerste chemokuur achter de rug en lijkt er, naast de vermoeidheid, nog niet al te veel last van te hebben. Hij heeft zelfs een weekje op een boot geregeld voor hem en zijn broers.
Het bezoek op zondag achter de rug. Heftig inderdaad. Was het bezoek ook wat je er vooraf van gedacht had? De een op een gesprekken zijn nu wel het belangrijkste lijkt mij.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:31 schreef MarMar het volgende:
Vandaag bij mijn pa geweest, heftig.
Woorden als dat er natuurlijk altijd een kans is dat de al besmette lymfeklieren die eruit gehaald zijn, gelijk ook alle besmette lymfeklieren waren.. dat hij dan misschien beter af is zo zonder chemo..
Sjah, ik snap het, een mens blijft hopen, dat is ook goed.. maar als ik dan even met hem alleen ben zijn de gesprekken anders..
Mbt het erfelijkheidsonderzoek, dat zal over een maand in gang gezet worden, de familieleden die eventueel meedoen worden dan allemaal bijelkaar geroepen bij de oncoloog en die zal eea uitleggen. Daarna kunnen we beslissen of we het al dan niet willen, maar ik ben er denk ik wel al over uit, zeker gezien deze soort kanker er wel een is die sneller getriggerd wordt door bepaalde dingen. Het scheelt nogal of je op je 60e of op je 80e kanker krijgt..
Het is best dubbel allemaal, we hebben sinds lange tijd weer écht contact.. wrang dat dit daar dan voor nodig was, wel heel fijn dat het contact er is op deze manier. Die een op een gesprekken zijn dierbaar inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het bezoek op zondag achter de rug. Heftig inderdaad. Was het bezoek ook wat je er vooraf van gedacht had? De een op een gesprekken zijn nu wel het belangrijkste lijkt mij.
Denk je dat er ook familie-leden zijn die het niet willen weten?
Heel veel sterkte voor jou en je familie.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is best dubbel allemaal, we hebben sinds lange tijd weer écht contact.. wrang dat dit daar dan voor nodig was, wel heel fijn dat het contact er is op deze manier. Die een op een gesprekken zijn dierbaar inderdaad.
Geen idee of er familieleden zijn die het niet willen weten, van mijn broers weet ik het ook niet zeker.
En ik ga nu maar naar bed, anders trek ik de fles wijn die ik net heb afgesloten weer open.
Het eerste sluit helaas het tweede niet uit. Is al besproken hoe/wat/waar indien er sprake van het laatste is?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:24 schreef MarMar het volgende:
Het gaat nu relatief goed met hem trouwens, hij is zelf wel erg optimistisch, maar liever een of twee jaar vrolijk met valse hoop dan zielig in een hoekje wachten op de dood denk ik dan maar.
Nope, struisvogels alom..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
Beiden heel veel sterkte!
[..]
Het eerste sluit helaas het tweede niet uit. Is al besproken hoe/wat/waar indien er sprake van het laatste is?
Ik snap het wel. Zolang je er niet over spreekt is het er niet. Maak het wel lastig dat wel.quote:
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanochtend kreeg mijn schoonvader de uitslag van zijn CT-scan. De kanker zit nu ook in zijn lever en is flink uitgezaaid. De prognose is bijgesteld van 6 maanden naar 10 weken. Afgelopen twee chemokuren hebben dus niet geholpen. Hij is erg verzwakt, ziet ook geel omdat de lever de rode bloedlichaampjes niet goed kan managen. Hij slaapt ongeveer 18 uur per dag.
Hij komt wel een stuk vrolijker over, de zenuwpijn in zijn arm is nu redelijk onder controle. Het is wel een constante pijn maar niet meer zo stekend. Daar zijn we in ieder geval blij mee, daar zat hij eigenlijk meer mee dan met de kanker zelf.
Er is nog wel een optie, namelijk een ander soort chemo. Maar omdat hij zo zwak is en al een aantal kuren van een ander middel heeft gehad, zal de nieuwe chemo erg hard aankomen. Hij neigt ernaar om wel voor die chemo te gaan, het zal hem een paar weken extra opleveren.
Er is nu een afspraak gemaakt om met die chemo te starten over 3 weken. Hij gaat binnenkort een week varen met zijn broers en beste maat (benieuwd of dat een succes wordt) en als hij terugkomt neemt hij de definitieve beslissing.
Shit zeg! Ik heb dan geen kanker maar wel een niet werkende schildklier, ofwel de autoimmuunziekte hashimoto. En het suckt echt big timequote:Op zaterdag 6 april 2013 01:54 schreef TC_Artemis het volgende:
Weer een controle gehad, was niets te zien. Wel een beetje jammer dat ik een kleine liesbreuk heb en blijkbaar mijn schildklier niet zo veel meer doet. No wonder dat ik het 99% van de tijd koud heb en moe ben. :/ . Het kan ook gewoon niet een keer ophouden. Kut kanker.
Na tegenslag na tegenslag na tegenslag na tegenslag hoop ik al nergens meer op. Just go with the flow. Was in januari weer begonnen met werken maar na 3/4 weken totaal ingestort dus lig sindsdien alweer op bed. Nergens energie voor of zin in, zie wel wat dit gaat opleveren. Ik had gehoopt in september weer te kunnen gaan studeren maar dat zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren.quote:Op zondag 7 april 2013 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shit zeg! Ik heb dan geen kanker maar wel een niet werkende schildklier, ofwel de autoimmuunziekte hashimoto. En het suckt echt big time
Maar goed, waarschijnlijk is het bij jou heel wat minder erg dan de kanker. Ik wil je alleen aanraden om er niet vanuit te gaan dat een schildklierprobleem zomaar opgelost is. Ik dacht bij elke nieuwe dosis medicatie dat ik beter zou worden. Of eigenlijk me beter zou voelen want beter worden kan ik niet. Het heeft 1,5 jaar geduurd voor ik weer de oude was en heb teleurstelling op teleurstelling moeten verkroppen.
Lang verhaal kort: ga er vanuit dat het retelang duurt voor je opknapt, dan kan het alleen maar meevallen
Shitzooiquote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Antimatter het volgende:
Ik meld me ook maar hier
Twee weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft, met uitzaaiingen in de lymfeklieren. Morgen krijgt ze haar eerste chemo en vandaag gaan we naar een pruik kijken. Ze kan niet meer worden genezen, en zonder behandeling zou ze nog een paar weken hebben. Weet iemand wat wij/ik kan verwachten wanneer ze weer thuis is van de chemo?
quote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Antimatter het volgende:
Ik meld me ook maar hier
Twee weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft, met uitzaaiingen in de lymfeklieren. Morgen krijgt ze haar eerste chemo en vandaag gaan we naar een pruik kijken. Ze kan niet meer worden genezen, en zonder behandeling zou ze nog een paar weken hebben. Weet iemand wat wij/ik kan verwachten wanneer ze weer thuis is van de chemo?
Column Ivan Wolffersquote:Pardon? Dat zeggen we als we iets onvergeeflijks horen en dat heel even nadrukkelijk willen laten merken. Zo van “hoorde ik het goed, wil je dat no even herhalen?”. Er zijn een hoop dingen die je beter niet kunt zeggen in de omgeving van iemand met kanker. Niet dat die zo veel fijngevoeliger zijn dan andere mensen. Nee, hun tenen zijn gemiddeld net zo lang als die van anderen en hun lontje even kort. Ze hebben echtr al kanker – wat meestal niet zo leuk is – en dan gaan personen die ze maar half kennen hen vertellen dat ()
http://lisabadams.com/201(...)ancertheir-families/quote:“It will all be okay, I just know it.”
“Someday you will put this all behind you” (to a stage IV patient)
“Don’t worry, things will get better.” (to a stage IV patient)
“So when will you be all better?” (to a stage IV patient)
“When will your cancer be gone?” (to a stage IV)
“But you don’t look sick.”
“Lance Armstrong cured his stage IV cancer. You can too.”
“But I thought you had chemo and surgery last time. How could it be back? This is why people shouldn’t do chemo.”
“Do you think it was a waste to do chemo last time?”
“Live in the moment.” “Be strong.” “Fight hard.” “Keep your chin up.” “Don’t give up.” “Attitude is everything.”
“We just need a miracle for you.”
http://lisabadams.com/201(...)h-a-serious-illness/quote:Maybe the listener is scared. Maybe they’ve had cancer or a family member with it. Maybe they are just uncomfortable talking about illness and death. It’s important to remember: it’s not about you. It’s about the person with the illness. If you are a friend you will need to get over your discomfort or get out of the way.
Laat je hierover door de artsen informeren. Er zijn honderden verschillende chemo's met allerlei bijwerkingen.quote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Antimatter het volgende:
Ik meld me ook maar hier
We zijn 2 weken verder en het gaat redelijk goed met mijn moeder, gelukkig. Ja nouja, ik ga binnenkort wel mee naar het ziekenhuis om met de hoofdverpleging te praten, so. Ik ben nu 19.quote:Op zondag 14 april 2013 00:21 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Laat je hierover door de artsen informeren. Er zijn honderden verschillende chemo's met allerlei bijwerkingen.
Ik ben er doodziek van geweest, wekenlang alleen maar op bed gelegen.
Steun haar, maar ook belangrijk: zorg dat je zelf ook ergens terecht kan met jouw gevoelens! Voor jou zal het ook niet makkelijk zijn.
Sterkte met alles, dit lijkt me vreselijk. Hoe oud ben je?
Oh en ik wilde jou even bedanken voor de tips, heeft mijn moeder erg veel aan gehad! Vooral het roomijs haha, daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn. Hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter?quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:13 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]Sterkte. Kut kanker!
De eerste chemo vond ik het engst maar wel het makkelijkst. Na een chemo lag ik altijd een dag of drie in bed, maar door de dexamethason (pepmiddel) was het nog redelijk te doen. Ik voelde me heel erg moe, alsof ik een marathon had gelopen. Vlagen van misselijkheid komen en gaan. Ik heb zelf maar 1 keer gekotst, dat was volgensmij ook alleen maar omdat ik verkeerd had gegeten. Soms ging het heel goed, maar soms ook een heel stuk minder. Eigenlijk is het het best te vergelijken alsof je een avond veeeeeel te veel gezopen hebt. En die kater dan een dag of 3/4 aanhoud.
De zeven dagen na de chemo was ik ook enorm zweterig en ik werd misselijk van elk geurtje. Op sommige dagen douchede ik 4/5 keer per dag omdat ik gewoon misselijk werd van mijn eigen geur. Chemo zweet je ook uit namelijk.
Ik kon altijd gewoon eten alleen naar de wc gaan was een ander verhaal. Over het algemeen kon ik dat gewoon niet en dat wordt na een paar dagen echt heel vervelend. Tip voor je ma: blijf je pillen hiervoor slikken ook al heb je er geen last van. Dit is waar ik het meest last van had.
Survivaltips voor je moeder:
ROOMIJS <3 . Makkelijk weg te werken. Bonk energie, suiker en eiwit. En het is fucking lekker. Als je vrolijk bent kan je er ook spikkels op doen.
Coca cola, alleen de echte.
Als je midden in de nacht zin hebt in patat. Doe het. Eet wat je wil en zoveel mogelijk.
Maak voorbereidingen om haar kamer te verduisteren. Chemo maakt je heel gevoelig voor licht.
Probeer zoveel mogelijk uit je bed te blijven. Tuurlijk, neem je rust maar probeer het gewoon.
Redelijk goed en ja. Heel snel moe maar dat wordt langzaamaan minder.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:03 schreef Antimatter het volgende:
[..]
Oh en ik wilde jou even bedanken voor de tips, heeft mijn moeder erg veel aan gehad! Vooral het roomijs haha, daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn. Hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter?
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, het is echt gebeurd. Mijn schoonvader is vanochtend om 6.15 overleden. Het is allemaal ok want beter voor iedereen natuurlijk enzo maar het is natuurlijk wel mooi kut dat ie maar 65 jaar oud is geworden.
Hij wordt vrijdag begraven. Alles is al geregeld, er zijn prachtige kaarten op de bus gegaan met een watermerk van een schip dat aan de kade van zijn favoriete matras ligt. Hij ligt thuis opgebaard. Echt prachtig, had ik niet verwacht. Hij ligt er ontspannener bij dan ik hem in maanden heb gezien. Het was de hele dag zoete inval bij mijn schoonmoeder dus we zijn kapot, we hebben ook maar 4 uur geslapen vannacht.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonvader wilde heel graag bij de bruiloft van zijn beste vriend zijn afgelopen zaterdagavond. Dat is met heel veel moeite gelukt. Daarna hebben we hem in bed gelegd en hij is niet meer wakker geworden. Gisterenavond werd hij kortademig en ging kreunen, het leek alsof hij zich verzette. Hij heeft een kalmeringsmiddel gekregen en er werd gezegd dat het nog een paar dagen kon blijven. Uiteraard, eigenwijs als hij was, werd hij helemaal niet kalm van dat middel. Echt, zelfs sterven deed hij nog op zijn eigen opstandige manier. We zijn blij dat hij zo snel is gestorven. Het moet toch gebeuren uiteindelijk, beter zo dan nog een paar dagen gereutel.
Mijn vriend werd net met een smoes door zijn moeder gebeld. We wonen aan de overkant van elkaar dus hij er heen, zat de vreemde buurman daar 'mee te waken'. Hij deed geen mond open, zat daar maar gewoon te zitten. Vriendlief heeft even tactisch gezorgd dat hij verdween.
Ik volg een revalidatieprogramma in het avl en ben in een paar weken van pannenkoek en altijd heel erg moe naar ik voel me best wel oke gegaan. Nogsteeds niet zoveel energie als vroegah, maar je leert het doseren enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:03 schreef Pauller het volgende:
Zitten hier (ex)patienten bij de AYA-community van het Radboud? Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, als die er zijn. Voor de mensen die het niet kennen, AYA staat voor Adolescent and Young Adult en moet ondersteuning bieden aan jongeren/jongvolwassenen met kanker.
Zelf heb ik er niet veel aan gehad, benieuwd hoe anderen er tegen aan kijken.
in theorie is dat er alquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt tijd dat ze met een geneesmiddel komen.
Wat ontzettend fijn voor je!quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:29 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik volg een revalidatieprogramma in het avl en ben in een paar weken van pannenkoek en altijd heel erg moe naar ik voel me best wel oke gegaan. Nogsteeds niet zoveel energie als vroegah, maar je leert het doseren enzo.
Zo oke dat ik in september weer ga proberen te studeren.
Het is niet zozeer een revalidatieprogramma maar meer 'geestelijke' (kutwoord) ondersteuning. Voor kinderen is er heel veel, voor ouderen ook maar jongvolwassenen vallen een beetje buiten de boot. Dat is het idee. Dat ze elkaar kunnen helpen met vragen over werk, sex, opleiding enz.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:29 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik volg een revalidatieprogramma in het avl en ben in een paar weken van pannenkoek en altijd heel erg moe naar ik voel me best wel oke gegaan. Nogsteeds niet zoveel energie als vroegah, maar je leert het doseren enzo.
Zo oke dat ik in september weer ga proberen te studeren.
Dat zit allemaal bij mijn programma er in, als je het wilt bespreken tenminste. Ergo, maatschappelijk werk, dietist, etc etc. Die hebben hier gewoon allemaal begeleiding voor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:03 schreef Pauller het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een revalidatieprogramma maar meer 'geestelijke' (kutwoord) ondersteuning. Voor kinderen is er heel veel, voor ouderen ook maar jongvolwassenen vallen een beetje buiten de boot. Dat is het idee. Dat ze elkaar kunnen helpen met vragen over werk, sex, opleiding enz.
Geestelijk moet je veel meer en langer revalideren dan lichamelijk. In mijn geval dan. Quote die ik een tijd geleden las en nog steeds nagalmt: Kanker komt pas binnen als het weg is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:15 schreef c-u-t-e het volgende:
Ik denk dat revalidatie ook prima geestelijke ondersteuning kan zijn. Je moet denk ik geestelijk net zoveel ''revalideren'' als lichamelijk tijdens/na deze ziekte.
Maar jij hebt het dus niet zo goed ervaren? Wat is daar dan precies te bedoeling van?
Niet rot bedoeld hoor. Maar ik vraag me af, en deze vraag is heel serieus bedoeld, had jij echt zo'n programma nodig om aan je antwoorden te komen over sex, opleidingen e.d.?
Ik bedoel dus meer te vragen of jij, omdat je kanker hebt gehad of nog hebt (?), meer moeite hebt om aan antwoorden te komen dan ''gezonde'' jongvolwassenen? Omdat je dingen gemist hebt of nog mist?
Ben hier wel benieuwd naar. Hoe jij denkt over zo'n programma en of het misschien daarom niet het gewenste resultaat heeft gehad.
Dat laatste is zo dom, ik zeg maar niks.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Dat zit allemaal bij mijn programma er in, als je het wilt bespreken tenminste. Ergo, maatschappelijk werk, dietist, etc etc. Die hebben hier gewoon allemaal begeleiding voor.
Maar come on, weet je niet meer hoe je hem er in moet hangen?.
Wat heeft hij gelogen dan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:24 schreef simmu het volgende:
ik wil even kwijt dat ik mijn schoonvader gewoon een heel naar mens vind
hij heeft alweer gelogen over wat de artsen zeggen. en elke keer trappen we erin he![]()
en wij maar altijd in een spagaat liggen. 200 km verderop, 2 kleine kindjes, vorige week een huis gekocht. elke dag bellen, elke 2 weken ernaartoe. je zou toch onderhand na dik 3 jaar wel verwachten dat we wel beter zou weten
over wat artsen tegen hem zeggen bijvoorbeeld. over zijn medicatie, over wat hij allemaal nog wel kan en wat hij niet kan.quote:
Lastig.. is het echt liegen, of de waarheid niet onder ogen willen komen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:32 schreef simmu het volgende:
[..]
over wat artsen tegen hem zeggen bijvoorbeeld. over zijn medicatie, over wat hij allemaal nog wel kan en wat hij niet kan.
Doet hij zich slechter voor om sympathie te krijgen, of beter om jullie niet ongerust te maken. Gezien e boosheid denk ik het eerste?quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:32 schreef simmu het volgende:
[..]
over wat artsen tegen hem zeggen bijvoorbeeld. over zijn medicatie, over wat hij allemaal nog wel kan en wat hij niet kan.
nja, het is heel erg lastig. ik weet niet of het echt liegen is, of de waarheid niet willen zien. hij is psychisch gewoon echt niet in orde. nooit geweest ook.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:41 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Lastig.. is het echt liegen, of de waarheid niet onder ogen willen komen?
Is het niet mogelijk dat er iemand anders meegaat naar de arts zodat jullie precies weten wat er nu is?
ja. het eerste. al jaren. in mei heeft mijn man zich toen bij een dokterafspraak gewurmd en toen voleden we ons ook al zo genaaid. dan ga je een paar weken naar het westen. kind van school gesnokt enzo. want het kan elk moment zijn hoor! en dan blijkt dat gewoon echt gelogen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
Doet hij zich slechter voor om sympathie te krijgen, of beter om jullie niet ongerust te maken. Gezien e boosheid denk ik het eerste?
Logisch dat dat je raakt, het is al zwaar genoeg door die rotkanker alleen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:04 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, het is heel erg lastig. ik weet niet of het echt liegen is, of de waarheid niet willen zien. hij is psychisch gewoon echt niet in orde. nooit geweest ook.
ik doe mijn best om zo min mogelijk betrokken te raken. het raakt me alleen zo dat mijn man het nu allemaal zo voor zn kiezen krijgt
Idd, wat een nare situatie.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:15 schreef simmu het volgende:
weet je. hij gebruikt zijn ziekte om dingen voor elkaar te krijgen die hij wil. en mijn man heeft toch vaak het gevoel om er maar wat aan toe te geven. want zn vader is ziek en gaat dood. maar ja; elke keer als mijn man wat toegeeft, pusht en dramt zn vader nog wat meer, waarna mijn man (inmiddels ook tsjokvol stress) weer wat afstand neemt. het is een hele nare dans zo
Dat is wel heel misselijk van de schoonvader. Vooral omdat ik me kan voorstellen dat je man geen nee tegen hem zal zeggen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:15 schreef simmu het volgende:
weet je. hij gebruikt zijn ziekte om dingen voor elkaar te krijgen die hij wil. en mijn man heeft toch vaak het gevoel om er maar wat aan toe te geven. want zn vader is ziek en gaat dood. maar ja; elke keer als mijn man wat toegeeft, pusht en dramt zn vader nog wat meer, waarna mijn man (inmiddels ook tsjokvol stress) weer wat afstand neemt. het is een hele nare dans zo
die zijn al jaren gescheiden. dat leverde al voor zijn ziekte problemen, want schoonma weigert in de praktijk om in 1 ruimte te zijn met schoonpa, wat de verjaardagen nogal awkward maakt, zeg maarquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat is wel heel misselijk van de schoonvader. Vooral omdat ik me kan voorstellen dat je man geen nee tegen hem zal zeggen.
En je schoonmoeder, want vind die ervan (als dat van toepassing is) ?
He gatver, klinkt erg naar allemaal. Maakt het nog moeilijker dan het al is, sterkte jullie.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:15 schreef simmu het volgende:
De operatie wordt na zijn verjaardag gedaan, dat wordt dan begin november ergens. Ze gaan tijdens de operatie beoordelen hoeveel er precies uit gaat naar ik begrijp.. of de milt er al dan niet uit moet kunnen ze dan pas met zekerheid zeggen.quote:
dat weet ik, helaas zijn de meeste nog dodelijk.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:49 schreef Pauller het volgende:
En ook het KWF besteed veel minder aan onderzoek dan ze claimen... Houdt het dan nooit op?
En hierboven, kanker is niet 1 ziekte maar honderden verschillende. Teelbalkanker is tegenwoordig bijvoorbeeld prima te behandelen en is lang niet meer dodelijk.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:48 schreef simmu het volgende:
het was natuurlijk weer een en al manipulatieve crap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |