Waar woon je dan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:08 schreef Symer het volgende:
Vanmiddag even de zon gezien. Vorige keer was 12 februari.
Ik houd dat bij.
Die houden geen rekening met lichte bewolking zeker? 12 februari is de laatste dag dat ik de zon wolkvrij gezien heb, de dag erna nog tussen de wolken door en sindsdien niet meer. Natuurlijk heb ik niet de hele dag zicht op buiten dus mis ik vast wel momentjes, maar ik kan iig niet wachten tot die zon-percentages omhoog gaanquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
Want bij het KNMI denken ze daar heel anders over. En die houden het ook bij.
http://www.knmi.nl/klimat(...)and_260_grafiek.html
Iedere minuut *tussen* de wolken door telt, het hoeft natuurlijk niet strak blauw te zijn. Maar door de wolken heen, telt niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Die houden geen rekening met lichte bewolking zeker? 12 februari is de laatste dag dat ik de zon wolkvrij gezien heb, de dag erna nog tussen de wolken door en sindsdien niet meer. Natuurlijk heb ik niet de hele dag zicht op buiten dus mis ik vast wel momentjes, maar ik kan iig niet wachten tot die zon-percentages omhoog gaan
lang, maar niet extreem koud ofzo en die sneeuw viel vaak tegen. Al met al vond ik het zelf vrij somber/grijs en meer tegen dan meevallen. Weinig extremenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:48 schreef Lemans24 het volgende:
Hier in het midden was het een veel te lange winter, met veel sneeuw en veel vorst. Vooral nu niet leuk, met onverwacht lage temperaturen. M'n gasverbruik was deze week het hoogste van de hele winter, door het lange douchen en vele eten en water koken... (1 kuub per dag, tegen gemiddeld 0,5)
Sweet cherry treesquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:52 schreef Adelante het volgende:
Hup, pas de OP eens aan aan de TT.
[ afbeelding ]
klopt. Maar de temperatuur viel me niet tegen op die drie dagen met 13 graden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
lang, maar niet extreem koud ofzo en die sneeuw viel vaak tegen. Al met al vond ik het zelf vrij somber/grijs en meer tegen dan meevallen. Weinig extremen
kan, kan, alles kan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:12 schreef -CRASH- het volgende:
Kou kan (als het ff tegenzit) nog een tijd aanduren...
Kou in maart
Met maart op de kalender is de winterkou nog niet voorbij.
Vooral in de eerste helft van maart kan het nog flink vriezen.
Pas daarna gaat de temperatuur in de lift.
Het begin van de astronomische lente,
rond 21 maart sluit meestal beter aan bij het dagelijkse weer
dan het begin van de meteorologische lente direct aan het begin van de maand.
Vrees het ergste... dan kan het alleen nog beter wordenquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
kan, kan, alles kan.
Maar gaat niet gebeuren hoor dit jaar, flinke vorst! in maart
Mark youre word "weingi"quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:47 schreef roislecxe het volgende:
Volgende week begint voor het gevoel de lente. En lente is in dit geval tegen of over de 10 graden, droog, zon en weingi wind. Nog eeeeeventjes. Mark my words.
yourequote:
En dan krijg je nog April die spreekwoordelijk doet wat hij wilquote:Op donderdag 28 februari 2013 00:12 schreef -CRASH- het volgende:
Kou kan (als het ff tegenzit) nog een tijd aanduren...
Kou in maart
Met maart op de kalender is de winterkou nog niet voorbij.
Vooral in de eerste helft van maart kan het nog flink vriezen.
Pas daarna gaat de temperatuur in de lift.
Het begin van de astronomische lente,
rond 21 maart sluit meestal beter aan bij het dagelijkse weer
dan het begin van de meteorologische lente direct aan het begin van de maand.
En mei legt een eiquote:Op donderdag 28 februari 2013 07:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
En dan krijg je nog April die spreekwoordelijk doet wat hij wil
Vriestemperaturen? Ik denk hoop toch echt dat ze een fout maken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:05 schreef Dven het volgende:
Fijn altijd, die voorspellingen op lange termijn
[ afbeelding ]
Ik ga er wel van uit maar opvallend is het welquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vriestemperaturen? Ik denk hoop toch echt dat ze een fout maken.
Vervallen we weer in de kouquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:12 schreef Adelante het volgende:
volgende week wel, maar die week erna
Niet te veel op vertrouwen, de blauwe lijn is meer een uitgang voor alle groene lijnen die net als de rode lijn erg onbetrouwbaar wordt na een week.quote:
Netjesquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:05 schreef Dven het volgende:
Uiteindelijk is hier gisteren 55 centimeter gevallen. Waarvan er mogelijk een centimeter of 5 is blijven liggen
Zal ongetwijlf nat vingerwerk zijn daar er uiteindelijk zeer weinig is blijven liggen. Kan wel bevestigen dat het bijna 24 uur ongelofelijk hard heeft gesneeuwd en ook nog eens met gigantische vlokken. Dus dat loopt aardig hard opquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:21 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Netjes
55 mm neerslag, of heeft iemand gewoon de intensiteit (met een natte vinger) bijgehouden?
Dat moet wel een mooi gezicht zijn geweest.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal ongetwijlf nat vingerwerk zijn daar er uiteindelijk zeer weinig is blijven liggen. Kan wel bevestigen dat het bijna 24 uur ongelofelijk hard heeft gesneeuwd en ook nog eens met gigantische vlokken. Dus dat loopt aardig hard op
Meest bizarre was vooral de temperatuur die ver boven nul lag. Dientengevolge bleef het ook pas vanaf een uur of twaalf s' nachts liggenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:44 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat moet wel een mooi gezicht zijn geweest.
Hier is het zowaar zonnig nu
Nou ja, geweldig toch dat we dan al een paar mooie dagen hebben? Dan ben ik net in Amsterdam. Hebben we weer geluk mee.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:38 schreef aloa het volgende:
Dat gaat tegenvallen. Volgende week is de 15 graden misschien haalbaar en daarna zakt de temperatuur weer naar beneden.
[ afbeelding ]
Lekker genieten van die dagen, daarna zien we wel weer. Grote kans dat het dan weer van de kaarten is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:38 schreef aloa het volgende:
Dat gaat tegenvallen. Volgende week is de 15 graden misschien haalbaar en daarna zakt de temperatuur weer naar beneden.
[ afbeelding ]
Waarom is er dan een blauwe lijn!?quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet te veel op vertrouwen, de blauwe lijn is meer een uitgang voor alle groene lijnen die net als de rode lijn erg onbetrouwbaar wordt na een week.
En dat was 1947. Tegenwoordig is het gemiddeld al een paar graden warmer en zijn ijsdagen half maart zo goed als onmogelijk.quote:In De Bilt is 3 november (1980) de vroegste datum met een ijsdag en 12 maart (1947) de laatste.
Leggen kippen geen eieren in de winter?quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Onze kippen hadden vandaag voor het eerst weer een ei gelegd!
Ik bedoel ook zo'n straalkacheltje...quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, dat is omdat het dan te kort licht is. Sommige mensen hangen een lamp in het hok en dan blijven ze wel doorleggen. Maar mijn vier kipjes mogen lekker een winterstop.
Het heeft met de *verandering* van daglengte te maken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou zo logisch is het toch ook weer niet. Het is toch in de winter ook wel 9 uur licht op een dag, tijd genoeg om een ei te leggen. Maar niks hoor.... luie beesten.
We zullen maar niets iets verder kijkenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 06:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ziet er goed uit, volgende week dinsdag, woensdag, donderdag. Temperaturen stijgen naar wel 14 graden!
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:32 schreef Xenorium het volgende:
Waar is die nieuwe pluim dan na volgende week. Ben de kou echt beu.
Daarna worden de voorspellingen onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zullen maar niets iets verder kijken
Dat zeggen we ook alleen maar wanneer het ons uit komtquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daarna worden de voorspellingen onbetrouwbaar
Het is wol, dat vervalt vanzelf welquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:03 schreef Adelante het volgende:
Hoezo beter dan vuurwerk? Wie ruimt die zooi weer op uit alle bomen?
Zo de tering niet te geloven,toch nog een koudegolf in maartquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zullen maar niets iets verder kijken
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:54 schreef Wessell het volgende:
[..]
Zo de tering niet te geloven,toch nog een koudegolf in maart
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daarna worden de voorspellingen onbetrouwbaar
Uiteraardquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zeggen we ook alleen maar wanneer het ons uit komt
[ afbeelding ]
Heb hier al zeker 2 weken weer 3 eitjes per dagquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou zo logisch is het toch ook weer niet. Het is toch in de winter ook wel 9 uur licht op een dag, tijd genoeg om een ei te leggen. Maar niks hoor.... luie beesten.
Ja, de mijne zijn nou eenmaal een beetje lui aangelegd. Maar vandaag had ik er weer 1, dus het begint op gang te komen. Het moet wel naar gemiddeld 3 per dag met 4 kippen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Heb hier al zeker 2 weken weer 3 eitjes per dag
Hier is het gewoon altijd 3 als het eierlegweer is zeg maarquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, de mijne zijn nou eenmaal een beetje lui aangelegd. Maar vandaag had ik er weer 1, dus het begint op gang te komen. Het moet wel naar gemiddeld 3 per dag met 4 kippen.
Hier zit een hele oude bij (al 10 jaar of zo) en die legt maar twee keer in de week, de rest leggen ongeveer 6 van de 7 dagen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:31 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hier is het gewoon altijd 3 als het eierlegweer is zeg maar
Ok, hier worden ze in mei alle 3 1 jaar en 20 wekenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier zit een hele oude bij (al 10 jaar of zo) en die legt maar twee keer in de week, de rest leggen ongeveer 6 van de 7 dagen.
Zon erbij en je kan op het terras zitten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:39 schreef Adelante het volgende:
17 graden, ik ga vrij nemen volgende week
winterjas?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:40 schreef aloa het volgende:
Voor de zekerheid nog even niet de winterjas opruimen. Kan nog koud worden op lange termijn.
Ik wil ook kippen! Ik eet 10 eieren in de week, precies goed dus. Heb alleen geen tuin die dicht kan...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:05 schreef Adelante het volgende:
Ik vind kippetjes ook wel leuk voor in de tuin, maar ik moet die eieren dan echt weggeven, want met z'n tweëen eten wij geen 21 eieren in de week
Is bij ons ook zo, maar iedereen is er blij mee, dus je raakt ze altijd wel kwijt. Is heel gezellig in de tuin en je kunt ook op een mooie manier van al je etensafval af, ze eten alles.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:05 schreef Adelante het volgende:
Ik vind kippetjes ook wel leuk voor in de tuin, maar ik moet die eieren dan echt weggeven, want met z'n tweëen eten wij geen 21 eieren in de week
Is ook raar, dan heb je zomaar een wintertrui en een zomerjurkje tegelijk in de was.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:53 schreef Lemans24 het volgende:
Een vriend van mij woont tegenwoordig in Hefei, China en daar gaan ze zomaar in een week van een dik pak sneeuw bij -2 in de ochtend en 's middags 8 graden, naar zon, 27 graden overdag en 14 graden 's nachts...
Daar geloof ik niks van, volgend mij zitten ze er een beetje veel naast. Het zou waarschijnlijk on de buurt van een kouderecord komen dan.quote:
Het is nu -1 in Arnhem e.o, zover zat de beste man er niet eens naast.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:11 schreef Fredo55 het volgende:
Piet Paulusma had het over -4 nachtvorst.![]()
Wat een droeftoeter is het ook eigenlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Adelante het volgende:
Weinig lente, zelfde saaie grijze koude weer als gisteren
Ja toen was het ook redelijk, maar in de loop van de avond was het ineens flink koud!quote:Op zondag 3 maart 2013 13:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]zelfde als gisteren...
Geen (weinig) wind... temperatuur boven nul.... droog...
Heerlijk wandelweer
Vond het zelfs gisteravond ook niet koud.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja toen was het ook redelijk, maar in de loop van de avond was het ineens flink koud!
Ach.... ze vinden het ook nooit goedquote:Op zondag 3 maart 2013 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een negatieve stemming zeg hier. Fijn toch, dat we al een paar mooie dagen krijgen. Het had ook nog steeds zo koud kunnen blijven tot eind maart.
Zeurpieten.
Dat is een typisch hollandse emotiequote:Op zondag 3 maart 2013 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een negatieve stemming zeg hier. Fijn toch, dat we al een paar mooie dagen krijgen. Het had ook nog steeds zo koud kunnen blijven tot eind maart.
Zeurpieten.
Geloof je het zelf?quote:
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op zondag 3 maart 2013 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zeurpieten.
Dat zijn gewoon normale dagtemperaturen voor de winter hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 00:06 schreef Lemans24 het volgende:
Ik kijk trouwens meestal op eltiempo.es voor het weer, omdat die site zo lekker snel werkt: even een plaatsnaam intikken en je ziet meteen de vooruitzichten.
En het zou in Utrecht 15 graden moeten worden op dinsdag en 16 graden op woensdagDe week erna gewoon 5-6 graden, dus verre van winter hoor!
Nu je het zegt, 5-6 graden is inderdaad de gemiddelde dagtemperatuur voor december t/m februari. Nou ja, gemdideld winterweer kan ik nog wel hebben, alleen extreem koud winterweer niet. En het zal heus meevallen en heus niet lang durenquote:Op maandag 4 maart 2013 00:18 schreef alors het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale dagtemperaturen voor de winter hoor
Volgens mij noemen ze dat lentequote:Op maandag 4 maart 2013 08:32 schreef Toto69 het volgende:
Potdomme, de lucht is blauw en de zon schijnt. Wat is dit??
Ja, maar na al die grijze dagen hier, zou ik bijna vergeten zijn wat de term 'lente' inhoudt...quote:
Volgens deze grafiek ligt het 30jarige gemiddelde onder 0, dat is niet zo.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:50 schreef aloa het volgende:
Ensemble GFS duikt volgende week naar beneden.
[ afbeelding ]
Ook voor maart verre van ongewoon. Alles tussen de 5 en 15 graden hoef je niet als bijzonder te beschouwenquote:Op maandag 4 maart 2013 00:18 schreef alors het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon normale dagtemperaturen voor de winter hoor
gaan er nou zoveel richting kou?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:50 schreef aloa het volgende:
Ensemble GFS duikt volgende week naar beneden.
[ afbeelding ]
Hier zorgt mist in de vroege morgen altijd voor een stralend zonnige dag dus laten we het hopen dat dit in Nederland ook geldtquote:Op maandag 4 maart 2013 09:04 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Mistig, is dat een goed teken?
Zondag is nog ver weg, eerst genieten van een lente-weekjequote:Op maandag 4 maart 2013 08:21 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag 8, morgen 13, woensdag 13, donderdag 11 en de rest van de week zo
Helaas gaat de temperatuur na zondag weer de put in
[ afbeelding ]
Dat zijn de temperaturen op 1500 meter hoogte hè.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens deze grafiek ligt het 30jarige gemiddelde onder 0, dat is niet zo.
dit is niet 2 meter. Klopt welquote:Op maandag 4 maart 2013 08:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens deze grafiek ligt het 30jarige gemiddelde onder 0, dat is niet zo.
De dip lijkt veel minder erg dan hieruit blijkt zo.
dat bedoel ikquote:Op maandag 4 maart 2013 11:11 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat zijn de temperaturen op 1500 meter hoogte hè.
Zeg, hou die giftige troep lekker binnen !quote:Op maandag 4 maart 2013 11:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zondag is nog ver weg, eerst genieten van een lente-weekje
Net heerlijk buiten in de zon een sigaretje gerookt. Moest mijn ogen gewoon dichtknijpen tegen het felle licht
Dat geloof ikzelf ja. Serieus winters zal het niet meer worden, hooguit nachtvorst en overdag rond de 5 graden.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Echt de blunder van het jaar, een omslag naar zulk koud weer voorspellen, na de eerste lenteweek.
Wat zijn die Golf van Biskaje en die Middellandse Zee trouwens warm...
Of er voor zorgen dat deze niet recht in de zon hangt?quote:Op maandag 4 maart 2013 16:35 schreef Adelante het volgende:
Hier ook alles open, heerlijke lucht. Volgens de buitenvoeler van de cv is het 26 graden buiten, mss moeten we die eens vervangen.
De hoofdloop in de pluim is nu weer 180 graden gedraaid. En de blauwe lijn is de weg kwijt...quote:Op maandag 4 maart 2013 12:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat geloof ikzelf ja. Serieus winters zal het niet meer worden, hooguit nachtvorst en overdag rond de 5 graden.
Vrij normaal in maart, maar geen lenteweer.
Nee, nog niet. De zon voelt nog niet zo warm. Oh, en het is morgenochtend net boven nulquote:Op maandag 4 maart 2013 13:35 schreef Coelho het volgende:
Morgen nog eens 5 graden erbij. Rokjesdag?
quote:Op maandag 4 maart 2013 17:56 schreef tomaat52 het volgende:
Vandaag in m'n t-shirt naar huis gefietst
Trek het je niet aan, Paul heeft bij vlagen enorm last van pmsquote:
sorry maar dan spoor je ook gewoon niet,het is nog te koud om zonder jas te fietsenquote:Op maandag 4 maart 2013 22:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Trek het je niet aan, Paul heeft bij vlagen enorm last van pms
Dan zal ik ook wel niet sporen, want ik heb in de afgelopen winter vaker zónder dan mét jas aan gelopenquote:Op maandag 4 maart 2013 22:21 schreef Wessell het volgende:
[..]
sorry maar dan spoor je ook gewoon niet,het is nog te koud om zonder jas te fietsen
ach met een trui of vest kan het wel,alleen in een t-shirt lijkt me nietquote:Op maandag 4 maart 2013 22:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan zal ik ook wel niet sporen, want ik heb in de afgelopen winter vaker zónder dan mét jas aan gelopen
Dat de kou terugkomt staat al een tijdje in de kaarten.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:42 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als dit uitkomt dan maak ik mijzelf van kant. Dagtemperatuur van -4 en rond de -20 in de nacht wat hier in en tussen de bergen nog wat lager zal zijn
Gelukkig is het wel erg ver weg dus erg onzeker
Punt is dat het hier rond 17 maart over het algemeen een graad of +17 is ipv -4. En zeker geen -20 in de nacht!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat de kou terugkomt staat al een tijdje in de kaarten.
[ afbeelding ]
Intens genieten toch.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:56 schreef alors het volgende:
Als de pluim uitkomt wordt het gewoon wéér een te koude maand
Wat ben ik blij dat ik over 5 weken richting warm Arizona vertrek voor 4 maandenquote:
Zit tot 16:15 opgeslotrn en in de vakantie vroor het nogquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:26 schreef tralalala het volgende:
Geniet eerst eens even van vandaag mensen...
Oh lijkt me héérlijk, ik ben rond deze tijd ook eens in het zuiden van de VS geweest, lekker warm daarquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik over 5 weken richting warm Arizona vertrek voor 4 maanden
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:56 schreef alors het volgende:
Als de pluim uitkomt wordt het gewoon wéér een te koude maand
Hier ook net! Het is hier gewoon 18 graden buiten!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:25 schreef knep het volgende:
Eerste vlinder gespot in m'n tuin, een citroentje.
April, mei, juni, juli zijn toch helemaal niet de maanden dat je daar heen wilt?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:38 schreef alors het volgende:
Oh lijkt me héérlijk, ik ben rond deze tijd ook eens in het zuiden van de VS geweest, lekker warm daar
Doe mij het laatste maar, vandaag smaakte naar meerquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef Adelante het volgende:
Volgens Helga kan het alle kanten op na zaterdag: vrieskou of lente
heb er hier zat gezien die in een tshirt fietste. Uit de wind of zo kon dat prima.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:35 schreef tomaat52 het volgende:
Wat een gezever over fietsen in een t-shirt met dit weer.
De pluim is wat minder positief, vrieskou gaat zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef Adelante het volgende:
Volgens Helga kan het alle kanten op na zaterdag: vrieskou of lente
Lekkerste geur ever is na een verse regenbui op een keihete zomerdagquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:57 schreef GekkePoes het volgende:
Het rook naar lente buiten, deze middag. Wel grappig, terwijl het toch niet echt een specifieke geur is
Ik zag er vanmorgen eentje lopen in zijn t shirt. Met een graad of 2 boven nulquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:53 schreef fotostarter het volgende:
[..]
heb er hier zat gezien die in een tshirt fietste. Uit de wind of zo kon dat prima.
Ik liep vandaag ook in korte mouwen te werken, was helemaal geen probleem. En als het mocht zou ik zelfs in een korte broek gaan lopen werken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zag er vanmorgen eentje lopen in zijn t shirt. Met een graad of 2 boven nul
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Lekkerste geur ever is na een verse regenbui op een keihete zomerdag
Tja, als het niet meer vriest dan begint er van alles te ontdooien en te rottenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:57 schreef GekkePoes het volgende:
Het rook naar lente buiten, deze middag. Wel grappig, terwijl het toch niet echt een specifieke geur is
Waar weer vliegen etc op af komenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Tja, als het niet meer vriest dan begint er van alles te ontdooien en te rotten
Kheb dit plaatje op facebook gezet, totale paniek!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:24 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
15 daagse noord-oost
Vies hoor ! na zo'n dag als vandaag
Even NS reisplanner checken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:24 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
15 daagse noord-oost
Vies hoor ! na zo'n dag als vandaag
Deze tijd was toen maart, als het hier 5 graden en grijs is overdag. Daar temperaturen van minimaal 15 en max 31quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
April, mei, juni, juli zijn toch helemaal niet de maanden dat je daar heen wilt?
Eerder oktober, november, december, januari, februari.
Gewoon als het hier guur weer is dus.
Maar hij gaat in april, mei, juni en juli.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:49 schreef alors het volgende:
Deze tijd was toen maart, als het hier 5 graden en grijs is overdag. Daar temperaturen van minimaal 15 en max 31
Vorst trekt zelfs Spanje inquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Er lijkt gelukkig een warmtegebied aan te komen, nu maar hopen dat deze het wint.
Met wat hangen en wurgen kan de laatste ijsdag ooit geevenaard worden. Bijzonderquote:
quote:
De laatste ooit?quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Met wat hangen en wurgen kan de laatste ijsdag ooit geevenaard worden. Bijzonder
Als in datumquote:
quote:Matige wind uit het oosten.
Een ijsdag met gemiddelde temperatuur van -2.4 °C en een gevoelstemperatuur van -7.7 °C. De minimum temperatuur was -4 °C en de maximum temperatuur -0.8 °C.
De zon liet zich amper zien, slechts 0.1 uur.
Er viel geen neerslag.
quote:Het weer in Nederland is in 1947 bijzonder extreem. Het jaar begint met een van de strengste winters van de 20e eeuw, hoewel er midden in januari een tijdelijke dooi-aanval is, met een warmterecord van 17 graden boven nul in Limburg. Er wordt in deze winter dan ook een Elfstedentocht gehouden. De zomer begint al vroeg met zeer warme dagen in mei en houdt aan tot ver in september; de zomer van 1947 is de warmste zomer van de eeuw.
Winter moet je vooral ook goed en lang in de winter hebben. Is inderdaad meer dan ongewenst wanneer de lente op het punt staat los te barsten. Momenteel worden hier ongelofelijk veel puppies geboren. Mijn hart brak toen ik zag dat de temperatuur mogelijk kon dalen tot -20quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:21 schreef Toradora het volgende:
Ik als die hard winterfan ben de kou en sneeuw nu een beetje zat. Vooral omdat het in combinatie met een paar hele warme dagen gaat. En dat kan mijn brakke lijf niet aan dus wordt ik weer strontverkouden. En daar heb ik echt geen zin meer in.
Dus zon , doe je best!
Puppies kun je nog naar binnen brengen, mij lijkt het vooral slecht voor planten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Winter moet je vooral ook goed en lang in de winter hebben. Is inderdaad meer dan ongewenst wanneer de lente op het punt staat los te barsten. Momenteel worden hier ongelofelijk veel puppies geboren. Mijn hart brak toen ik zag dat de temperatuur mogelijk kon dalen tot -20
Ja is goed, ik zal even tientallen zwerfpuppies in mijn gastkamers proppenquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Puppies kun je nog naar binnen brengen, mij lijkt het vooral slecht voor planten.
Bergen zijn altijd fantastisch! Laatst hier in de bergen geweest, tussen de sneeuw met temperaturen die ver boven nul lagenquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:54 schreef Igen het volgende:
Tja, de natuur is soms gewoon niet zo handig bezig. Wij hebben een tijdje last gehad van duiven, die het hele jaar door eieren gingen uitbroeden op het balkon. Ook als er 10cm sneeuw lag. Dat ging dan niet altijd helemaal goed. Zielig, maar wat doe je eraan? Het beste is misschien nog om ervoor te zorgen dat er überhaupt geen kuikens / puppies komen...
OT: Van mij mag die kou-aanval best komen. Sinds deze week woon ik vlak in de buurt van bergen, maar alleen tijdelijk, en als het nog weer wat kouder wordt dan kan ik misschien nog wat lol hebben aan sneeuw in de bergen. Al is het heerlijke lenteweer van vandaag ook niet mis hoor.
Ik zie in de voorspellingen voor Zondag en Maandag toch echt -6 en sneeuwquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)kans-op-sneeuw.dhtml
Klopt ook, alleen ik moest een beetje lachen om die enorme doem scenario titel van het AD met bijbehorend plaatje.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie in de voorspellingen voor Zondag en Maandag toch echt -6 en sneeuw
AD is de SBS onder de krantenquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt ook, alleen ik moest een beetje lachen om die enorme doem scenario titel van het AD met bijbehorend plaatje.
Wat is er doemscenario aan "volgende week grote kans op sneeuw" ?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt ook, alleen ik moest een beetje lachen om die enorme doem scenario titel van het AD met bijbehorend plaatje.
Volgens mij worden fruittelers hier niet vrolijk van..quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Puppies kun je nog naar binnen brengen, mij lijkt het vooral slecht voor planten.
Volgens mij sproeien ze dan de bomen waardoor er een laagje ijs ontstaat op de knoppen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij worden fruittelers hier niet vrolijk van..
Inderdaad, zo isoleren ze de knop.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:03 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Volgens mij sproeien ze dan de bomen waardoor er een laagje ijs ontstaat op de knoppen.
heb je nog een kamer te huur?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:12 schreef Dven het volgende:
Na Nederland is het onze beurt voor lente
[ afbeelding ]
Nog drie. Op = opquote:
ik was bijna blijquote:
quote:
Die zomer mag wat mij betreft wel herhaalt worden.quote:
Winter ook. Elfstedentochtquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die zomer mag wat mij betreft wel herhaalt worden.
Hier is het gewoon weer ijskoud. +10 in huisquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
het is idd nog absurd zacht buiten nu.
Deze is een pluim gemaakt op 1 april 2012, een complot van alle weerbedrijven ter wereldquote:
jaquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:02 schreef Againzender het volgende:
Vanaf vrijdagmiddag gaat de temperatuur tot zondagmiddag alleen maar omlaag?
goede reden voor een nieuw topicquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |