Dat laatste kan in het echt ook gewoon. Of het mág is een andere zaak natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Remwegen te kort (wel haalbaar voor modern materieel), geen doorschietlengtes, en soms ook plaatsing direct na wissels (moet normaliter minimaal 100 meter tussen zitten). Verder de mogelijkheid om op te rijden naast een perron op geel-knipper vanaf het moment dat een vertrekkende trein ervoor het uitrijsein afrijdt.
Opgevoerd en zonder zeikregeltjes dus die het nu verpesten voor de reiziger?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Remwegen te kort (wel haalbaar voor modern materieel), geen doorschietlengtes, en soms ook plaatsing direct na wissels (moet normaliter minimaal 100 meter tussen zitten). Verder de mogelijkheid om op te rijden naast een perron op geel-knipper vanaf het moment dat een vertrekkende trein ervoor het uitrijsein afrijdt.
In een p-seinquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat laatste kan in het echt ook gewoon. Of het mág is een andere zaak natuurlijk.
Uiteraard.. Een beetje de Japanse slag over het NL'se seinstelsel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Opgevoerd en zonder zeikregeltjes dus die het nu verpesten voor de reiziger?
Geel knipper in een P-sein? Da's nieuw.quote:
Goed voor kort volgen langs een perron.. Zo kan je binnen een minuut na een vertrek met de volgende trein stilstaan. Maarja.. Het is allemaal fictief hè?..quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geel knipper in een P-sein? Da's nieuw.
Je zou het eens naar ProRail moeten mailen en vragen of ze het eens willen spelen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Uiteraard.. Een beetje de Japanse slag over het NL'se seinstelsel.
Tjahquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou het eens naar ProRail moeten mailen en vragen of ze het eens willen spelen.
Ik wil het wel eens spelen, maar gewoon als geinteresseerde.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal vast wel iemand rondlopen met tijd over daar. TRDL in de nacht bijvoorbeeld
Als je er echt wat mee wil moet het naar de afdelingen RVT en Railbeveiliging van Prorail. Die zijn ook veel bezig geweest met "kort volgen".quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal vast wel iemand rondlopen met tijd over daar. TRDL in de nacht bijvoorbeeld
Dat zeg ik. Trdl's hebben daar vrij weinig over te zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je er echt wat mee wil moet het naar de afdelingen RVT en Railbeveiliging van Prorail. Die zijn ook veel bezig geweest met "kort volgen".
Dat van die poortjes klopt wel, eerst kon je "binnen de poortjes" overstappen tussen metro- en treinperrons en stonden er losse paaltjes voor overstappers. Later hebben ze de boel verbouwd en nu moet je twee keer door een poortje om over te stappen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op Bijlmer ArenA delen trein en metro een perron.
In de stationshal staat een rij poortjes voor NS, en een rij poortjes voor GVB. Tenminste, dat was de laatste keer dat ik daar was zo (2009)
Ik zou zeggen, wat let jequote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je er echt wat mee wil moet het naar de afdelingen RVT en Railbeveiliging van Prorail. Die zijn ook veel bezig geweest met "kort volgen".
Want hey, het self-loading cargo heeft toch niets beters te doen. Alles voor de verdeelsleutelquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat van die poortjes klopt wel, eerst kon je "binnen de poortjes" overstappen tussen metro- en treinperrons en stonden er losse paaltjes voor overstappers. Later hebben ze de boel verbouwd en nu moet je twee keer door een poortje om over te stappen.
Ja.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Examenvraag:
U wilt hier Handmatig een wissel omzetten:
Mag dat?
uiteraard, maar dan moet je de rommel wel zelf opruimenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Examenvraag:
U wilt hier Handmatig een wissel omzetten:
Mag dat?
quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Examenvraag
Uw komt uw collega tegen in de tegentrein, hij heeft materieelpech
Situatieschets:
Wat doet u:
-Afremmen en de Thermoskan afgeven, vervolgens treindienstleiding bellen en weer verdergaan
-Niets
- Doorrijden volgens dienstregeling, en de Treindienst melden dat je achterligger stoffer en blik meeneemt
Bron: Gemeente Den Haagquote:Initiatief Lage LandenLijn krijgt vorm
Gepubliceerd: 27 februari 2013 Laatste wijziging: 27 februari 2013
De aanvraag voor het treinpad Den Haag-Antwerpen-Brussel door The Hague Train Holdings BV, de BV van de gemeente Den Haag, is vandaag door de NMa in de Staatscourant gepubliceerd. "Ons initiatief is door de NMa ontvankelijk verklaard. Dit betekent dat we ons voorstel voor de Lage LandenLijn verder kunnen uitwerken," zegt de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer).
Inmiddels is een deel van het marktonderzoek voor de Lage LandenLijn afgerond. De afgelopen weken zijn er gesprekken gevoerd met zes verschillende binnen- en buitenlandse treinbedrijven. In deze gesprekken werden de bedrijven geïnformeerd over de wensen en voorwaarden om de Lage LandenLijn te exploiteren. Smit toont zich tevreden over het onderzoek: "De gesprekken zijn positief verlopen en we verwachten enkele serieuze voorstellen te ontvangen."
Vanwege het uitvallen van de Fyra rijdt sinds 18 februari jl. twee maal per dag een intercity tussen Den Haag en Brussel. Vanaf 11 maart gaat de frequentie omhoog naar acht maal per dag. Smit: "Alhoewel het een verbetering is dat er weer een intercity rijdt tussen Den Haag en Brussel, is dit slechts een doekje voor het bloeden vanwege de tijdelijkheid van de verbinding en vanwege de lage frequentie. Ons streven is om 16 keer per dag een treinverbinding tussen Den Haag en België te hebben. In de brief van staatssecretaris Mansveld aan de Tweede Kamer afgelopen maandag is dit niet verzekerd. Dus gaan we door met ons initiatief voor de Lage LandenLijn."
Echt, als dat een beetje leuk rijdt kan de fyra wel retour afzender.quote:
De jatters, dat was ons planquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Gemeente Den Haag
Het bericht in de Staatscourant staat hier.
Als de huidige Excuus Express een doekje voor het bloeden is, dan trekt Den Haag hiermee de wond van HSA weer open. Niet liefquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Gemeente Den Haag
Het bericht in de Staatscourant staat hier.
Ik heb er eens even wat filmpjes over zitten kijken op YouTube, echt heel gaaf zeg!quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:33 schreef James1988 het volgende:
Voor Train Simulator 2013 is onlangs de route London St. Pancras - Faversham uitgekomen, met High Speed 1, Class 395 (Javelin) én een werkende TVM-430. Hitachi Rail heeft uitgebreide medewerking verleend aan de route, waardoor de trein supergedetailleerd schijnt te zijn.
[ afbeelding ]
meer screenshots
Dan voel je je echt kut.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Examenvraag:
U wilt hier Handmatig een wissel omzetten:
Mag dat?
James, zijn al die Hafas apps op ios exact gelijk (met europa planning) of zitten er nuance verschillen in?(Obb, db,cfl)quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:37 schreef James1988 het volgende:
HAFAS is een product van HaCon Ingenieurgesellschaft mbH, maar die zijn op hun beurt weer afhankelijk van de gegevens die ze aangeleverd krijgen van de spoorwegmaatschappijen.
Werkt db navigator ook voor ns treinen ja?quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
Daarvoor gebruik ik meestal de NS-reisplanner, m.ns.nl, of DB Navigator.
Das ook die gene die ik gebruik op de blackberry, gratis.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:47 schreef James1988 het volgende:
Realtime informatie ontbreekt, maar afgezien daarvan is het een uitstekende reisplanner.
Je maakt een grapje? In mijn BlackBerry tijdperk wastie nog gewoon gratis.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das ook die gene die ik gebruik op de blackberry, gratis.
NS vraagt 1 euro voor zn planner op Blackberry
Nee, ik ben bloedserieus...quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Je maakt een grapje? In mijn BlackBerry tijdperk wastie nog gewoon gratis.
Jammer. Van Hongarije geeftie wel realtime alles.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:47 schreef James1988 het volgende:
Realtime informatie ontbreekt, maar afgezien daarvan is het een uitstekende reisplanner.
En wat moet je daar in hemelsnaam mee?quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NJammer. Van Hongarije geeftie wel realtime alles.
God man je moest eens weten hoe dat vroegah ging. Dan moest je eerst een soort switchpoint downloaden en installeren en dan kon je voor 1 gulden 50 per minuut verbinding maken met die site om een reisadvies op te vragen. Nog los van de datakosten zelf he.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das ook die gene die ik gebruik op de blackberry, gratis.
NS vraagt 1 euro voor zn planner op Blackberry
Vast wel. Er schijnen ook NUL internationale treinen meer van of naar Griekenland te rijden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klopt het echt dat er vanaf station Kiev Airport (Borispol) maar 4 treinen per dag rijden?
Albanië ook meen ik, in elk geval wat betreft reizigerstreinen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 00:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus Griekenland is dus het eerste land op het Euraziecontinent, wat nu een totaal geisoleerd treinnetwerk heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |