quote:De burger betaalt, de wethouder blijft.
Zo kent iedereen weer zijn plek in de -EindhovenseNederlandse- politiek
Fouten ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:28 schreef bijdehand het volgende:
Fouten maakt iedereen. Vind het zelf ook belachelijk, maar ben blij dat ze toch mag blijven.
.. foutje van mijquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Fouten ?
Ik noem zoiets: incabele mensen voor hun functie.
Als je in het bedrijfsleven 1 miljoen euro zeg maar verknald, dan wordt je ontslagen.
Ligt er net aan waar in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Fouten ?
Als je in het bedrijfsleven 1 miljoen euro zeg maar verknald, dan wordt je ontslagen.
Advies: wordt nederlandse politicus, die relativeren net zolang dat er geen probleem meer is !quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ligt er net aan waar in het bedrijfsleven.
Daar zal jij iig geen last van hebben aangezien je hier niet eens woont. Waar je je maar druk om kan maken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
Advies: wordt nederlandse politicus, die relativeren net zolang dat er geen probleem meer is !
Je hebt echt talent !!
Zie...een goede start alquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daar zal jij iig geen last van hebben aangezien je hier niet eens woont. Waar je je maar druk om kan maken.
De burger moet te maken hebben met professionals die leiding geven kunnen. Hij moet ze vertrouwen, dat belooft een wethouder aan ze.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Goed, ik was een van de coalitiestemmers. Zal hier uit de doeken doen waarom. Mijn zeggen dat het een moeilijke avond was. Ik had er voor kunnen kiezen dit topic te negeren maar dat kan ik niet maken imo.
De reden dat dit fout ging is vooral vanwege het ingeregelde systeem dat beheerst op budgetten van totale projecten en niet van deelprojecten. Zodoende bleef het lang onopgemerkt. dat er op he deelbudget Orgelplein de zaak uit het lood ging. Ook is de schade vooral gekomen door de inhuurkracht die de gemeente heeft opgelicht en enkele ambtenaren die hun taak verzuimd hebben.
Dragen Fiers (Woonwagens) en Depla (Bedrijfsvoering) verantwoordelijkheid. Ja, uiteindelijk is de bestuurder verantwoordelijk voor wat ambtenaren fout doen. Ook als ze zich laten flessen en heeft de wethouder zelf geen verwijtbare handelingen gedaan. .
Vonden we het een wethouderscrisis en gevallen college waard? Nee, uiteindelijk denk ik dat je daar geen bal mee opschiet. De hervormingen in de stad lopen averij op en er komen wel weer wat wachtgeldpremies bij. Als je het hebt over de burger betaald dan mag je dat ook meenemen Bovendien is de bedrijfsvoering sindsdien al danig aangepast dat we er wel in geloven dat dit soort ongein niet meer zal plaatsvinden. De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
Het gevaarlijkste gedrag bij mensen in een open maatschappij is voorbeeld gedrag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Wethouder Fiers is geen vriendin van me. Zal ze niet worden ook. Dus vriendjespolitiek kun je dit niet noemen.
Het is alleen niet altijd zinnig om het op een persoon te laten neerkomen en het antwoord op iedere fout altijd moet zijn dat er iemand weg moet. In deze zaak zou iedere wethouder die fout gemaakt hebben vanwege de wijze waarop het systeem werkte.
Ik ga pas weg wanneer mijn mandaat erop zit. D66 kiezers mogen me bij de verkiezing afrekenen op mijn afwegingen die ik gemaakt heb.
Ik heb mijzelf een paar dagen vrij gegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe leeg moet je bestaan zijn als je bent verhuisd naar een ander land en het nieuws uit je vroegere vaderland op de voet blijft volgen en je daaraan ook nog eens enorm ergert, terwijl je naar eigen zeggen dolgelukkig bent met je nieuwe thuis?
Gast, al ben je elke dag vrij omdat je op een gigantische zak met geld zit, dan nog blijft het treurig.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:16 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb mijzelf een paar dagen vrij gegeven.
Doe ik vaker om 2 redenen:
Energie opdoen met wat anders
Mijn geld tellen
En jij maakt je daar weer druk over. Wat is dat dan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe leeg moet je bestaan zijn als je bent verhuisd naar een ander land en het nieuws uit je vroegere vaderland op de voet blijft volgen en je daaraan ook nog eens enorm ergert, terwijl je naar eigen zeggen dolgelukkig bent met je nieuwe thuis?
Ik beweer ook niet dat ik zelf minder droevig ben.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
En jij maakt je daar weer druk over. Wat is dat dan?
quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat ik zelf minder droevig ben.
wil je dan wat geld van me hebben ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je daar nou bijna twee uur op zitten broeden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
wil je dan wat geld van me hebben ?
Oui, c'est vrai.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:52 schreef fratsman het volgende:
Een wethouder van woonwagenzaken? Is dat serieus?![]()
lunchen...de paarden borstelen...kasverschil oplossen: heb overquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je daar nou bijna twee uur op zitten broeden?
Had gedacht dat je tijdens het borstelen dan wel wat beters kon verzinnen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
lunchen...de paarden borstelen...kasverschil oplossen: heb over
Dat heb ik ook gedaan...ga de kijker van mijn jachtgeweer (kogel) nu op 1500 mtr instellenquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Had gedacht dat je tijdens het borstelen dan wel wat beters kon verzinnen.
Zeer offtopic, maar hier hou ik nou van... top.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn dan ook mensen om ontslagen. Het gaat nu echter om de politieke verantwoordelijkheid, dat speelt in het bedrijfsleven toch op een andere wijze.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Fouten ?
Waarschijnlijk is het de wethouder van bijvoorbeeld 'Wonen' waarbij in de portefeuille ook Woonwagens (of het beleid daarover) vallen. Meestal heeft een wethouder een handvol onderwerpen in zijn of haar pakket.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:52 schreef fratsman het volgende:
Een wethouder van woonwagenzaken? Is dat serieus?![]()
In dit geval betreft het de wethouder voor "Wonen, Wijken, Ruimte en Burgerparticipatie". Woonwagenzaken wordt op de website van de gemeente zelfs niet letterlijk genoemd in haar portefeuillequote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het de wethouder van bijvoorbeeld 'Wonen' waarbij in de portefeuille ook Woonwagens (of het beleid daarover) vallen. Meestal heeft een wethouder een handvol onderwerpen in zijn of haar pakket.
gaat ie weer relativeren...oftewel meningsloosquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook mensen om ontslagen. Het gaat nu echter om de politieke verantwoordelijkheid, dat speelt in het bedrijfsleven toch op een andere wijze.
Je bedoelt dus: de wethouder bepaalt het OZB tarief voor de burger op 4%, het tarief voor de kamper is 0,4% met mogelijkheden tot kwijtscheldingquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het de wethouder van bijvoorbeeld 'Wonen' waarbij in de portefeuille ook Woonwagens (of het beleid daarover) vallen. Meestal heeft een wethouder een handvol onderwerpen in zijn of haar pakket.
Het toonde aan dat jouw stelling inhoudsloos was, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:04 schreef cempexo het volgende:
[..]
gaat ie weer relativeren...oftewel meningsloos
Nee, dat bedoel ik niet. Wanneer ik dat zou bedoelen zou ik dat wel opschrijven...quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je bedoelt dus: de wethouder bepaalt het OZB tarief voor de burger op 4%, het tarief voor de kamper is 0,4% met mogelijkheden tot kwijtschelding
Ik snap vooral dat de vergelijking met crimineel gedrag nergens op slaat. Het is niet dat er iemand zich uit eigen keuze heeft laten besodemieteren en dat graag ondergaat.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:56 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het gevaarlijkste gedrag bij mensen in een open maatschappij is voorbeeld gedrag.
Als iemand een vrouw van 83 jaar beroofd en daar bv wat uurtjes een taakstraf voor krijgt, dan denkt hij of een andere potentiele crimineel: daar kom ik goed mee weg ! En gaat vervolgens gewoon door en accepteert zijn kleine nieuwe straf.
Dat is voor de crimineel geen straf maar een beloning geworden...zijn gedrag loont !!!
Politici worden niet beoordeeld op leiderschap maar om hun politieke keuze.
We wachten dus op het volgende nieuwe gelijksoortige incidentje. Want er zijn al zoveel van dit soort kaliber incidentjes geweest.
Snap je dat Hexagon ?
Juistemquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geef geen vergelijking met de daad, dat is inderdaad onjuistquote:[b]Op woensdag 27 februari 2013 18:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik snap vooral dat de vergelijking met crimineel gedrag nergens op slaat. Het is niet dat er iemand zich uit eigen keuze heeft laten besodemieteren en dat graag ondergaat.
Die zijn ook helemaal niet bezig met de betreffende politici maar wat de gevolgen zijn voor hun eigen positie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:46 schreef Sicstus het volgende:
Deze wethouder, waardeloos stuk stront dat het is, had gewoon met pek en veren de stad uitgesmeten moeten worden. Politici zoals Hexagon, die haar de hand boven het hoofd houden, zijn heel ver heen.
sterk...quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Die zijn ook helemaal niet bezig met de betreffende politici maar wat de gevolgen zijn voor hun eigen positie.
hey, dat betekent dat jij een collega van mij bentquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Wethouder Fiers is geen vriendin van me. Zal ze niet worden ook. Dus vriendjespolitiek kun je dit niet noemen.
Het is alleen niet altijd zinnig om het op een persoon te laten neerkomen en het antwoord op iedere fout altijd moet zijn dat er iemand weg moet. In deze zaak zou iedere wethouder die fout gemaakt hebben vanwege de wijze waarop het systeem werkte.
Ik ga pas weg wanneer mijn mandaat erop zit. D66 kiezers mogen me bij de verkiezing afrekenen op mijn afwegingen die ik gemaakt heb.
Ja, wie ben jij in de Eindhovense politiek?quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:49 schreef Adames het volgende:
[..]
hey, dat betekent dat jij een collega van mij bent
Dat is z'n broer Paul, maar ook die zit tegenwoordig nog steeds in de politiek. Hij is burgemeester in Heerlen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:34 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kan het trouwens dat depla wederom de politiek in gegaan is na het schandaal van de fietsenkelder in nijmegen. Over integer gedrag gesproken.
geen politiek, I en Bquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, wie ben jij in de Eindhovense politiek?
Een goed voorbeeld van een ambtenaar die de werkelijkheid mist.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:38 schreef Hexagon het volgende:
Een vervolg
Mary Fiers is opgestapt uit eigen beweging. Het is haar toch teveel geworden me nieuwe dingen die mis zijn gezien. Politiek gezien terecht nu. Persoonlijk een groot drama.
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.3709731
Slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Bijna net zo zielig als de directeur van SNS inderdaad.
Door haar stijl van leiderschap heeft zij zich laten verneuken !quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Slechte vergelijking.
Wanneer je zo verneukt wordt door je eigen ambtenaren dan wordt het een keer teveel om aan te kunnen blijven. Maar dat maakt het voor de persoon natuurlijk niet minder dramatisch.
Prima vergelijking. Persoonlijke drama's zijn totaal niet relevant in beide gevallen.quote:
Naast inhoudelijk falen kan ze dus ook niet met mensen omgaan. Dat maakt het voornamelijk een drama voor de belastingbetaler.quote:Wanneer je zo verneukt wordt door je eigen ambtenaren dan wordt het een keer teveel om aan te kunnen blijven. Maar dat maakt het voor de persoon natuurlijk niet minder dramatisch.
De beste stuurlui staan aan wal, hoeveel grote organisaties heb jij al geleid dat je zo zelfverzekerd bent, en natuurlijk maak jij nooit fouten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Door haar stijl van leiderschap heeft zij zich laten verneuken !
Daar hebben die ambtenaren niets mee te maken.
Je probeert haar gewoon de gebruikelijke zieligheidssticker op te plakken.
jammer van je laatste zin...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal, hoeveel grote organisaties heb jij al geleid dat je zo zelfverzekerd bent, en natuurlijk maak jij nooit fouten.![]()
Waarom maak jij je eigenlijk nog druk over nederland en niet over denemarken aangezine je daar woont en daar belastingen betaald.
goed...je eerste zin, dit is mijn brood:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer dat je dan niet op de eerste zin in gaat.
Tja, ook al is haar opstappen terecht. Enig medelijden met een dergelijke trieste afgang zie ik toch wel als menselijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je probeert haar gewoon de gebruikelijke D66 zieligheidssticker op te plakken.
Jij was erbij?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je probeert haar gewoon de gebruikelijke D66 zieligheidssticker op te plakken.
Ik niet...onbekwaamheid mag nooit plaats innemen in een organisatie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, ook al is haar opstappen terecht. Enig medelijden met een dergelijke trieste afgang zie ik toch wel als menselijk.
Nou dan weet je dus ook heel geod dat niet alles te managen is en dus ook dat medewerkers wel eens dingen doen die je niet met ze hebt afgesproken, dan kun je als manager wel gaan micromanagen en proberen al die medewerkers in de gaten te houden maar dan kun je net zo geod zelf die taken gaan doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:55 schreef cempexo het volgende:
[..]
goed...je eerste zin, dit is mijn brood:
http://en.wikipedia.org/wiki/William_James_Reddin
http://www.reddinconsultants.com/
en ja...ik heb een organisatie opgebouwd vanuit het niets naar 25 man personeel...
Cempexo neemt louter bedrijfsgoddelijken in dienst.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan weet je dus ook heel geod dat niet alles te managen is en dus ook dat medewerkers wel eens dingen doen die je niet met ze hebt afgesproken, dan kun je als manager wel gaan micromanagen en proberen al die medewerkers in de gaten te houden maar dan kun je net zo geod zelf die taken gaan doen.
leer eens wat meer over managen en leidinggeven...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan weet je dus ook heel geod dat niet alles te managen is en dus ook dat medewerkers wel eens dingen doen die je niet met ze hebt afgesproken, dan kun je als manager wel gaan micromanagen en proberen al die medewerkers in de gaten te houden maar dan kun je net zo geod zelf die taken gaan doen.
Ze krijgen bij mij een test op diverse gebieden waarin hij/zij bekwaam moet zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cempexo neemt louter bedrijfsgoddelijken in dienst.
Ze worden vast niet getest op juist hoofdlettergebruik.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ze krijgen bij mij een test op diverse gebieden waarin hij/zij bekwaam moet zijn.
Maargoed als ze jou ondanks hun bekwaamheden verneuken en jouw tent gaat failliet dan is dat geen persoonlijk drama.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ze krijgen bij mij een test op diverse gebieden waarin hij/zij bekwaam moet zijn.
Daar heb ik al op geantwoord...nee dusquote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maargoed als ze jou ondanks hun bekwaamheden verneuken en jouw tent gaat failliet dan is dat geen persoonlijk drama.
Leidinggeven en managen is niet te leren dat kun je of dat kun je niet, anders ken je alleen maar truukjes en dat hebben een beetje slimme medewerkers zo door en maken er ook meteen misbruik van.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:16 schreef cempexo het volgende:
[..]
leer eens wat meer over managen en leidinggeven...
Vergelijk je nu het failliet gaan van een ondernemer met het opstappen van een politica?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed als ze jou ondanks hun bekwaamheden verneuken en jouw tent gaat failliet dan is dat geen persoonlijk drama.
gesproken.quote:
ik ga nog verder...de leider van de leider mag ook vertrekken ... zonder pardon en één gram medelijdenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:14 schreef Hexagon het volgende:
Dus in de wereld van Cracka-ass is falen puur iets zakelijks en mag iedereen die het overkomt, om welke reden dan ook, geen krimp geven en mag je het als beoordelaar ook niet erg vinden voor die persoon.
En de leider van deze leider mag dan ook vertrekken, en zo door redenerend hoeven we willem ook geen koning te gaan maken want deze is verantwoordelijk hier voor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik ga nog verder...de leider van de leider mag ook vertrekken ... zonder pardon en één gram medelijden
Ik had niet anders verwacht, gezien persoonlijke wrok de enige reden is dat jij je druk maakt over deze affaire.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik ga nog verder...de leider van de leider mag ook vertrekken ... zonder pardon en één gram medelijden
In mijn wereld vertrekt een incompetente politicus, die door falen publieke gelden verbrandt, niet met een staande ovatie van collega bestuurders.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:14 schreef Hexagon het volgende:
Dus in de wereld van Cracka-ass is falen puur iets zakelijks en mag iedereen die het overkomt, om welke reden dan ook, geen krimp geven en mag je het als beoordelaar ook niet erg vinden voor die persoon.
Dat zegt niets over mij maar alles over de effectiviteit van het leiderschap aldaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht, gezien persoonlijke wrok de enige reden is dat jij je druk maakt over deze affaire.
Dat is helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:23 schreef Basp1 het volgende:
Maar misschien heeft deze wethouder in haar zittingstijd de gemeenschap ook wel nog meer miljoenen bespaard, maar die kant van het verhaal wordt dan niet verteld, het is nogal 1 zijdig waarbij alleen naar 1 beleidspunt gekeken wordt waarop ze gefaald heeft.
Het 'zij doen het ook' argument.quote:Bij onze verlichte bankbestuurders kijkt men toch ook naar het totaalplaatje wat zogenaamd hun megalomae beloningen zou reechtvaardigen, dat er afdelingen tussen zitten die flink langs de pot pissen wordt hun ook niet aangerekend.
Dus iemand die altijd te goeder trouw handelde maar door fouten (en het beflikkerd worden door ambtenaren) terecht het veld moet ruimen verdient geen enkel medelijden als persoon?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In mijn wereld vertrekt een incompetente politicus, die door falen publieke gelden verbrandt, niet met een staande ovatie van collega bestuurders.
Ik zal je roze droom maar eens kapot prikken...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus iemand die altijd te goeder trouw handelde maar door fouten (en het beflikkerd worden door ambtenaren) terecht het veld moet ruimen verdient geen enkel medelijden als persoon?
We hadden haar op een kille manier door de security uit het stadhuis moeten laten verwijderen? Ik houd er op persoonlijk vlak wat andere fatsoensnormen op na.
1000 en sollicitaties voor een bedrijf van 25 mensen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:16 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik zal je roze droom maar eens kapot prikken...
In mijn periode heb enkele duizenden solliciaties gehad.
Eén beslissing was bij voorbaat al genomen...geen ambtenaren aannemen
Ook al hadden ze 100 diploma's en de meest fabelachtige staat van dienst.
Vraag: zeg dat iets over die ambtenaar of iets over mij ?
Lijkt me een tamelijk retorische vraagquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:16 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik zal je roze droom maar eens kapot prikken...
In mijn periode heb enkele duizenden solliciaties gehad.
Eén beslissing was bij voorbaat al genomen...geen ambtenaren aannemen
Ook al hadden ze 100 diploma's en de meest fabelachtige staat van dienst.
Vraag: zeg dat iets over die ambtenaar of iets over mij ?
Waarom zou ik medelijden hebben met iemand die terecht het veld moet ruimen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus iemand die altijd te goeder trouw handelde maar door fouten (en het beflikkerd worden door ambtenaren) terecht het veld moet ruimen verdient geen enkel medelijden als persoon?
Een fucking staande ovatie. Dat is pas onfatsoenlijk als je er objectief naar kijkt.quote:We hadden haar op een kille manier door de security uit het stadhuis moeten laten verwijderen? Ik houd er op persoonlijk vlak wat andere fatsoensnormen op na.
de stijl van je antwoord geeft voldoening over mijn besluit van destijds om geen ambtenaren aan te nemen...en nu nogquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me een tamelijk retorische vraag
En over welke roze droom heb je het trouwens.
Dat je nederland ontvlucht bent, of welke besluit heb je het nu precies over?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
de stijl van je antwoord geeft mij voldoening over mijn besluit van destijds...en nu nog
is veranderdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je nederland ontvlucht bent, of welke besluit heb je het nu precies over?
Werkloosheid is blijkbaar wat aan de hoge kant in Denemarken. Kutland dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1000 en sollicitaties voor een bedrijf van 25 mensen?
Dus Diederik Samson moet zich terugtrekken uit de politiek omdat er in eindhoven iets niet goed ging??quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
Diegene die de dagelijkse leiding geeft aan de functie van deze mevrouw.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dus Diederik Samson moet zich terugtrekken uit de politiek omdat er in eindhoven iets niet goed ging??
deze meneer bedoel je ?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:48 schreef cempexo het volgende:
[..]
Diegene die dagelijkse leiding geeft aan de functie van deze mevrouw.
is hij daar verantwoordelijk voor ?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:49 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
deze meneer bedoel je ? [ afbeelding ]
Nee, dat klopt niet echt. Uiteindelijk is de raad het hoogste orgaan binnen een gemeente en daarmee de eindverantwoordelijke. De bestuurders hebben een portefeuille waar ze verantwoordelijk voor zijn, zo ook de burgemeester. Maar soms kan ook het hele college samen verantwoordelijk gehouden worden ergens voor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:52 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens mij is de burgemeester de baas van de wethouders maar ik kan het ook mis hebben he.
Inderdaad. Ik woon in Eindhoven en zelfs ik vind dit gerommel in de marge.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dus in dit geval mevr Pistor?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet echt. Uiteindelijk is de raad het hoogste orgaan binnen een gemeente en daarmee de eindverantwoordelijke. De bestuurders hebben een portefeuille waar ze verantwoordelijk voor zijn, zo ook de burgemeester. Maar soms kan ook het hele college samen verantwoordelijk gehouden worden ergens voor.
Heb gelukkig geen enkele kennis van de lokale politiek daar zo diep in de generaliteitslanden.quote:
gemeentesecretaris/algemeen directeur, als hoofd van de gemeenteraad dus eindverantwoordelijke voor de controle op de wethoudersquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb gelukkig geen enkele kennis van de lokale politiek daar zo diep in de generaliteitslanden.
Tja prima, mij heb je er niet mee wanneer jij geen Deense oud-ambtenaren in dienst wilt nemen. Zijn ze daar ook zo "incompetent" dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
de stijl van je antwoord geeft voldoening over mijn besluit van destijds om geen ambtenaren aan te nemen...en nu nog
Wethouders worden door fracties voorgedragen dus dat is in die zin de Eindhovense PvdA-fractie.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef cempexo het volgende:
In dit geval, het functioneren van deze wethouder, bedoel ik vooral die persoon die haar naar voren heeft geschoven of toestemming heeft gegeven om haar op deze plek te zetten.
Dat moet m.i. iemand uit haar partij zijn geweest lijkt me.
De gemeentesecretaris is juist ondergeschikt aan B&W en juist meer het hoofd van de ambtelijke organisatie. B&W worden uiteindelijk door de raad gecontroleerd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:06 schreef Adames het volgende:
[..]
gemeentesecretaris/algemeen directeur, als hoofd van de gemeenteraad dus eindverantwoordelijke voor de controle op de wethouders
Serieus, even een vraag. Je woont in Denemarken, heb niks meer te maken met Nederland. Toch kies je om via internet alleen maar te kankeren op Nederland. Heb je zo'n rotleven of wat moet ik me hierbij voorstellen? Je zegt overal dat je een organisatie van 25 man onder je hebt, maar je bent alleen maar aan het kankeren. Dat rijmt niet met elkaar.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:55 schreef cempexo het volgende:
Nederland-Fraudeland houdt niet op bij de gemeentegrenzen...
http://www.leoverhoef.nl/
dan lees je niet goed bijdehandquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Serieus, even een vraag. Je woont in Denemarken, heb niks meer te maken met Nederland. Toch kies je om via internet alleen maar te kankeren op Nederland. Heb je zo'n rotleven of wat moet ik me hierbij voorstellen? Je zegt overal dat je een organisatie van 25 man onder je hebt, maar je bent alleen maar aan het kankeren. Dat rijmt niet met elkaar.
ah op die manierquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gemeentesecretaris is juist ondergeschikt aan B&W en juist meer het hoofd van de ambtelijke organisatie. B&W worden uiteindelijk door de raad gecontroleerd.
Een onrechtvaardige uitgave van 2,2miljoen die onopgemerkt blijft...?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Goed, ik was een van de coalitiestemmers. Zal hier uit de doeken doen waarom. Mijn zeggen dat het een moeilijke avond was. Ik had er voor kunnen kiezen dit topic te negeren maar dat kan ik niet maken imo.
De reden dat dit fout ging is vooral vanwege het ingeregelde systeem dat beheerst op budgetten van totale projecten en niet van deelprojecten. Zodoende bleef het lang onopgemerkt. dat er op he deelbudget Orgelplein de zaak uit het lood ging. Ook is de schade vooral gekomen door de inhuurkracht die de gemeente heeft opgelicht en enkele ambtenaren die hun taak verzuimd hebben.
Dragen Fiers (Woonwagens) en Depla (Bedrijfsvoering) verantwoordelijkheid. Ja, uiteindelijk is de bestuurder verantwoordelijk voor wat ambtenaren fout doen. Ook als ze zich laten flessen en heeft de wethouder zelf geen verwijtbare handelingen gedaan. .
Vonden we het een wethouderscrisis en gevallen college waard? Nee, uiteindelijk denk ik dat je daar geen bal mee opschiet. De hervormingen in de stad lopen averij op en er komen wel weer wat wachtgeldpremies bij. Als je het hebt over de burger betaald dan mag je dat ook meenemen Bovendien is de bedrijfsvoering sindsdien al danig aangepast dat we er wel in geloven dat dit soort ongein niet meer zal plaatsvinden. De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |