abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123398088
De Eindhovense PvdA-wethouder Mary Fiers (Woonwagenzaken) heeft dinsdagavond een urenlang raadsdebat over de uit de hand gelopen verhuizing van woonwagens overleefd.

Een motie van wantrouwen van de voltallige oppositie kreeg geen steun van de coalitiepartijen. Ook voor een raadsenquête was geen meerderheid.

De oppositie verwijt de wethouder dat ze te weinig controle heeft gehouden op de verhuizing van een groep woonwagenbewoners. Vermoedelijke fraude door een ingehuurde projectleider werd daarom niet gesignaleerd. Een bedrag van 2,2 miljoen euro dat aan de betrokken woonwagenbewoners is uitgekeerd voor verhuizing of schade kan niet worden gerechtvaardigd. De schade voor de gemeente is geschat op 1 miljoen euro.

„Wij missen reflectie op het eigen functioneren”, zei fractievoorzitter Ans Heesterbeek van oppositiepartij SP over de wethouder. Volgens oppositiegenoot CDA waren snelheid en daadkracht belangrijker en liepen de kosten daarom uit de hand.

Haar eigen PvdA zegt dat Fiers niet de enige schuldige is aan het drama en meent dat ze competent én integer is.

De wethouder erkende dat de controle beter had gemoeten. Het college van Eindhoven heeft een lange reeks maatregelen genomen en aangekondigd om herhaling te voorkomen. Er zijn disciplinaire maatregelen genomen tegen de betrokken ambtenaren, medewerkers worden voortaan beter gescreend en de alertheid op budgetten is vergroot, zei wethouder Staf Depla (Financiën). „De kans op herhaling is beduidend kleiner en wordt nog minder”, beloofde hij.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rleeft_fiasco__.html

De burger betaalt, de wethouder blijft.

Zo kent iedereen weer zijn plek in de -Eindhovense- politiek
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123398628
Oorzaak en gevolg.

Oftewel de ontwikkeling van een politieke moraliteit.

NWS / 'Forse belastingverhoging in 2014'
pi_123398632
Zo kent iedereen weer zijn plek in de
quote:
De burger betaalt, de wethouder blijft.

Zo kent iedereen weer zijn plek in de -EindhovenseNederlandse- politiek
pi_123398663
Fouten maakt iedereen. Vind het zelf ook belachelijk, maar ben blij dat ze toch mag blijven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123399052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:28 schreef bijdehand het volgende:
Fouten maakt iedereen. Vind het zelf ook belachelijk, maar ben blij dat ze toch mag blijven.
Fouten ?

Ik noem zoiets: incabele mensen voor hun functie.

Als je in het bedrijfsleven 1 miljoen euro zeg maar verknald, dan wordt je ontslagen.
pi_123399175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Fouten ?

Als je in het bedrijfsleven 1 miljoen euro zeg maar verknald, dan wordt je ontslagen.
.. foutje van mij
pi_123399743
quote:

[..]

Fouten ?

Ligt er net aan waar in het bedrijfsleven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123399850
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ligt er net aan waar in het bedrijfsleven.
Advies: wordt nederlandse politicus, die relativeren net zolang dat er geen probleem meer is !

Je hebt echt talent !!
pi_123399875
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Advies: wordt nederlandse politicus, die relativeren net zolang dat er geen probleem meer is !

Je hebt echt talent !!
Daar zal jij iig geen last van hebben aangezien je hier niet eens woont. Waar je je maar druk om kan maken.
pi_123399889
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar zal jij iig geen last van hebben aangezien je hier niet eens woont. Waar je je maar druk om kan maken.
Zie...een goede start al
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:09:06 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123400730
Goed, ik was een van de coalitiestemmers. Zal hier uit de doeken doen waarom. Mijn zeggen dat het een moeilijke avond was. Ik had er voor kunnen kiezen dit topic te negeren maar dat kan ik niet maken imo.

De reden dat dit fout ging is vooral vanwege het ingeregelde systeem dat beheerst op budgetten van totale projecten en niet van deelprojecten. Zodoende bleef het lang onopgemerkt. dat er op he deelbudget Orgelplein de zaak uit het lood ging. Ook is de schade vooral gekomen door de inhuurkracht die de gemeente heeft opgelicht en enkele ambtenaren die hun taak verzuimd hebben.

Dragen Fiers (Woonwagens) en Depla (Bedrijfsvoering) verantwoordelijkheid. Ja, uiteindelijk is de bestuurder verantwoordelijk voor wat ambtenaren fout doen. Ook als ze zich laten flessen en heeft de wethouder zelf geen verwijtbare handelingen gedaan. .

Vonden we het een wethouderscrisis en gevallen college waard? Nee, uiteindelijk denk ik dat je daar geen bal mee opschiet. De hervormingen in de stad lopen averij op en er komen wel weer wat wachtgeldpremies bij. Als je het hebt over de burger betaald dan mag je dat ook meenemen Bovendien is de bedrijfsvoering sindsdien al danig aangepast dat we er wel in geloven dat dit soort ongein niet meer zal plaatsvinden. De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
pi_123401547
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Goed, ik was een van de coalitiestemmers. Zal hier uit de doeken doen waarom. Mijn zeggen dat het een moeilijke avond was. Ik had er voor kunnen kiezen dit topic te negeren maar dat kan ik niet maken imo.

De reden dat dit fout ging is vooral vanwege het ingeregelde systeem dat beheerst op budgetten van totale projecten en niet van deelprojecten. Zodoende bleef het lang onopgemerkt. dat er op he deelbudget Orgelplein de zaak uit het lood ging. Ook is de schade vooral gekomen door de inhuurkracht die de gemeente heeft opgelicht en enkele ambtenaren die hun taak verzuimd hebben.

Dragen Fiers (Woonwagens) en Depla (Bedrijfsvoering) verantwoordelijkheid. Ja, uiteindelijk is de bestuurder verantwoordelijk voor wat ambtenaren fout doen. Ook als ze zich laten flessen en heeft de wethouder zelf geen verwijtbare handelingen gedaan. .

Vonden we het een wethouderscrisis en gevallen college waard? Nee, uiteindelijk denk ik dat je daar geen bal mee opschiet. De hervormingen in de stad lopen averij op en er komen wel weer wat wachtgeldpremies bij. Als je het hebt over de burger betaald dan mag je dat ook meenemen Bovendien is de bedrijfsvoering sindsdien al danig aangepast dat we er wel in geloven dat dit soort ongein niet meer zal plaatsvinden. De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
De burger moet te maken hebben met professionals die leiding geven kunnen. Hij moet ze vertrouwen, dat belooft een wethouder aan ze.

De burger heeft niets te maken met interne manipulaties. De burger heeft niets te maken met persoonlijke verwachtingen op basis het komt nou wel goed.

Het is bewezen dat het niet goed is geweest.

Ikzelf noem zulke handelingen en behandelingen vriendjespolitiek.

Niet meer en niet minder.

Neem je schaamte en verantwoordelijkheid...ga weg !!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:46:08 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123401885
Wethouder Fiers is geen vriendin van me. Zal ze niet worden ook. Dus vriendjespolitiek kun je dit niet noemen.

Het is alleen niet altijd zinnig om het op een persoon te laten neerkomen en het antwoord op iedere fout altijd moet zijn dat er iemand weg moet. In deze zaak zou iedere wethouder die fout gemaakt hebben vanwege de wijze waarop het systeem werkte.

Ik ga pas weg wanneer mijn mandaat erop zit. D66 kiezers mogen me bij de verkiezing afrekenen op mijn afwegingen die ik gemaakt heb.
pi_123402145
Mijn God wat een prutsers zijn het toch ook. Onvoorstelbaar. Een paar wagens verzetten voor een paar miljoen, die prutsers zouden stante pede moeten ontheven worden van enige verantwoordelijkheid...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123402166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
De incompetentie zat in het systeem en niet in de wethouder.
_O-

De wethouder is verantwoordelijk voor het systeem. Dat hij een ondeugdelijk proces niet als zodanig heeft gesignaleerd is weldegelijk incompetentie van zijn kant. Als hij niet stuurt op duidelijke KPI's, wat doet hij dan wel?
pi_123402187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Wethouder Fiers is geen vriendin van me. Zal ze niet worden ook. Dus vriendjespolitiek kun je dit niet noemen.

Het is alleen niet altijd zinnig om het op een persoon te laten neerkomen en het antwoord op iedere fout altijd moet zijn dat er iemand weg moet. In deze zaak zou iedere wethouder die fout gemaakt hebben vanwege de wijze waarop het systeem werkte.

Ik ga pas weg wanneer mijn mandaat erop zit. D66 kiezers mogen me bij de verkiezing afrekenen op mijn afwegingen die ik gemaakt heb.
Het gevaarlijkste gedrag bij mensen in een open maatschappij is voorbeeld gedrag.

Als iemand een vrouw van 83 jaar beroofd en daar bv wat uurtjes een taakstraf voor krijgt, dan denkt hij of een andere potentiele crimineel: daar kom ik goed mee weg ! En gaat vervolgens gewoon door en accepteert zijn kleine nieuwe straf.

Dat is voor de crimineel geen straf maar een beloning geworden...zijn gedrag loont !!!

Politici worden niet beoordeeld op leiderschap maar om hun politieke keuze.

We wachten dus op het volgende nieuwe gelijksoortige incidentje. Want er zijn al zoveel van dit soort kaliber incidentjes geweest.

Snap je dat Hexagon ?
pi_123402296
Prachtig ook weer hoe alles wordt afgewimpeld op allerhande externe factoren. Qua politiek weer een prachtuitvoering, dat dan weer wel. In honderden jaren politiek weinig geleert van het verleden, of zou dit het eerste incident zijn waarbij er fouten onfortuinlijke samenloop van omstandigheden zich voordeden.

[ Bericht 42% gewijzigd door Gertje-Plongers op 27-02-2013 11:05:30 ]
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123402557
Hoe leeg moet je bestaan zijn als je bent verhuisd naar een ander land en het nieuws uit je vroegere vaderland op de voet blijft volgen en je daaraan ook nog eens enorm ergert, terwijl je naar eigen zeggen dolgelukkig bent met je nieuwe thuis?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123402830
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe leeg moet je bestaan zijn als je bent verhuisd naar een ander land en het nieuws uit je vroegere vaderland op de voet blijft volgen en je daaraan ook nog eens enorm ergert, terwijl je naar eigen zeggen dolgelukkig bent met je nieuwe thuis?
Ik heb mijzelf een paar dagen vrij gegeven.

Doe ik vaker om 2 redenen:

Energie opdoen met wat anders, bv ontspanning

Mijn geld tellen
pi_123402911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf een paar dagen vrij gegeven.

Doe ik vaker om 2 redenen:

Energie opdoen met wat anders

Mijn geld tellen
Gast, al ben je elke dag vrij omdat je op een gigantische zak met geld zit, dan nog blijft het treurig.
pi_123403224
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
En jij maakt je daar weer druk over. Wat is dat dan?
pi_123403351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

En jij maakt je daar weer druk over. Wat is dat dan?
Ik beweer ook niet dat ik zelf minder droevig ben.
pi_123403386
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:D
pi_123406001
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 27-02-2013 12:50:37 ]
pi_123406216
quote:

[..]

wil je dan wat geld van me hebben ?
pi_123406285
Een wethouder van woonwagenzaken? Is dat serieus? :D :')
pi_123406495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

wil je dan wat geld van me hebben ?
Heb je daar nou bijna twee uur op zitten broeden?
pi_123406583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:52 schreef fratsman het volgende:
Oui, c'est vrai.
pi_123406634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je daar nou bijna twee uur op zitten broeden?
lunchen...de paarden borstelen...kasverschil oplossen: heb over
pi_123406656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:01 schreef cempexo het volgende:
Oui, c'est vrai.
Niet te filmen... :') |:(
pi_123406843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

lunchen...de paarden borstelen...kasverschil oplossen: heb over
Had gedacht dat je tijdens het borstelen dan wel wat beters kon verzinnen.
pi_123407686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Had gedacht dat je tijdens het borstelen dan wel wat beters kon verzinnen.
Dat heb ik ook gedaan...ga de kijker van mijn jachtgeweer (kogel) nu op 1500 mtr instellen
pi_123408400
quote:

[..]

Zeer offtopic, maar hier hou ik nou van... top.
pi_123408720
quote:

[..]

Fouten ?

Er zijn dan ook mensen om ontslagen. Het gaat nu echter om de politieke verantwoordelijkheid, dat speelt in het bedrijfsleven toch op een andere wijze.
pi_123408968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:52 schreef fratsman het volgende:
Waarschijnlijk is het de wethouder van bijvoorbeeld 'Wonen' waarbij in de portefeuille ook Woonwagens (of het beleid daarover) vallen. Meestal heeft een wethouder een handvol onderwerpen in zijn of haar pakket.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:38:04 #36
66825 Reya
Fier Wallon
pi_123409834
Geld tellen, dat doen alleen armoezaaiers.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:54:37 #37
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_123410394
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het de wethouder van bijvoorbeeld 'Wonen' waarbij in de portefeuille ook Woonwagens (of het beleid daarover) vallen. Meestal heeft een wethouder een handvol onderwerpen in zijn of haar pakket.
In dit geval betreft het de wethouder voor "Wonen, Wijken, Ruimte en Burgerparticipatie". Woonwagenzaken wordt op de website van de gemeente zelfs niet letterlijk genoemd in haar portefeuille
pi_123410746
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn dan ook mensen om ontslagen. Het gaat nu echter om de politieke verantwoordelijkheid, dat speelt in het bedrijfsleven toch op een andere wijze.
gaat ie weer relativeren...oftewel meningsloos
pi_123410809
quote:

[..]

Je bedoelt dus: de wethouder bepaalt het OZB tarief voor de burger op 4%, het tarief voor de kamper is 0,4% met mogelijkheden tot kwijtschelding

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 27-02-2013 15:33:27 ]
pi_123411958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

gaat ie weer relativeren...oftewel meningsloos
Het toonde aan dat jouw stelling inhoudsloos was, niet meer en niet minder.
pi_123411987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je bedoelt dus: de wethouder bepaalt het OZB tarief voor de burger op 4%, het tarief voor de kamper is 0,4% met mogelijkheden tot kwijtschelding
Nee, dat bedoel ik niet. Wanneer ik dat zou bedoelen zou ik dat wel opschrijven...
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:24:38 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123418371
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gevaarlijkste gedrag bij mensen in een open maatschappij is voorbeeld gedrag.

Als iemand een vrouw van 83 jaar beroofd en daar bv wat uurtjes een taakstraf voor krijgt, dan denkt hij of een andere potentiele crimineel: daar kom ik goed mee weg ! En gaat vervolgens gewoon door en accepteert zijn kleine nieuwe straf.

Dat is voor de crimineel geen straf maar een beloning geworden...zijn gedrag loont !!!

Politici worden niet beoordeeld op leiderschap maar om hun politieke keuze.

We wachten dus op het volgende nieuwe gelijksoortige incidentje. Want er zijn al zoveel van dit soort kaliber incidentjes geweest.

Snap je dat Hexagon ?

Ik snap vooral dat de vergelijking met crimineel gedrag nergens op slaat. Het is niet dat er iemand zich uit eigen keuze heeft laten besodemieteren en dat graag ondergaat.
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:26:19 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123418432
quote:

[..]

Juistem
pi_123418656
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 27 februari 2013 18:24 schreef Hexagon het volgende:

Ik snap vooral dat de vergelijking met crimineel gedrag nergens op slaat. Het is niet dat er iemand zich uit eigen keuze heeft laten besodemieteren en dat graag ondergaat.
Ik geef geen vergelijking met de daad, dat is inderdaad onjuist

Ik geef een voorbeeld van het effect van voorbeeldgedrag. Als er in een bepaalde situatie reeds iets is gebeurd in die geest dan is/kan dat als voorbeeld gebruikt worden in het beslissingsproces voor de persoon.

De eigen verantwoordelijkheid wordt dan flinterdun.
pi_123447280
Deze wethouder, waardeloos stuk stront dat het is, had gewoon met pek en veren de stad uitgesmeten moeten worden. Politici zoals Hexagon, die haar de hand boven het hoofd houden, zijn heel ver heen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_123447545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:46 schreef Sicstus het volgende:
Deze wethouder, waardeloos stuk stront dat het is, had gewoon met pek en veren de stad uitgesmeten moeten worden. Politici zoals Hexagon, die haar de hand boven het hoofd houden, zijn heel ver heen.
Die zijn ook helemaal niet bezig met de betreffende politici maar wat de gevolgen zijn voor hun eigen positie.
pi_123467311
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:54 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Die zijn ook helemaal niet bezig met de betreffende politici maar wat de gevolgen zijn voor hun eigen positie.
sterk...
pi_123467436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:46 schreef Hexagon het volgende:

hey, dat betekent dat jij een collega van mij bent
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:42:57 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123489860
Met mijn eigen positie heeft dit niets te maken. Daar heeft dit namelijk helemaal geen invloed op.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:43:29 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123489868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:49 schreef Adames het volgende:

[..]

hey, dat betekent dat jij een collega van mij bent
Ja, wie ben jij in de Eindhovense politiek? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: