Eh..quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er staat niet dat je 'netto meer vet verliest'.
Er staat dat volgens Big Cat je 'procentueel meer vet verliest ten opzichte van spier met een IF pattern'.
[..]
Net zoals instructie: 4x een dosis van 5 gram leucine niet betekent dat je in een keer 20 gram leucine moet nemen.quote:
Haha.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Net zoals instructie: 4x een dosis van 5 gram leucine niet betekent dat je in een keer 20 gram leucine moet nemen.
Ja, dat is waarschijnlijk ook zo met IF, maar dat betekent niet dat je in absolute hoeveelheden meer vet aan het verliezen bent.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha.
Maar ik vat het even niet man. Hij zegt toch dat je tijd bespaart doordat je juist meer vet ten opzichte van spier verliest i.t.t. een 6x per dag voedingspatroon?
Ja, dat energie in/uit dat is overduidelijk onderhand. Maar laat ik een situatie nemen waarbij je twee mensen hebt op een gecontroleerd onderzoek. Beide personen hebben dezelfde deficit over een periode van 52 weken. De ene doet IF van laat maar zeggen 00:00-18:00 en de ander eet gewoon 6-8 maaltijden per dag. Dan mag ik toch aannemen dat diegene die IF doet netto meer vet heeft verloren dan diegene die 6-8 maaltijden per dag at?quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, dat is waarschijnlijk ook zo met IF, maar dat betekent niet dat je in absolute hoeveelheden meer vet aan het verliezen bent.
Dat is namelijk nog altijd voornamelijk afhankelijk van energie in / uit. Daarom kun je ook bulken met IF, mocht dat nodig zijn.
Laat maar een paar van deze studies zien dan, die goed zijn uitgevoerd en wat jij zegt bewijst. Die zijn er niet. De meeste cohortstudies bij elkaar wijzen netto uit dat maaltijdfrequentie geen reet uitmaakt voor netto vetverlies van mensen, maar dat energieinname en daarin de consequentheid de hoofdrol in speelt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, dat energie in/uit dat is overduidelijk onderhand. Maar laat ik een situatie nemen waarbij je twee mensen hebt op een gecontroleerd onderzoek. Beide personen hebben dezelfde deficit over een periode van 52 weken. De ene doet IF van laat maar zeggen 00:00-18:00 en de ander eet gewoon 6-8 maaltijden per dag. Dan mag ik toch aannemen dat diegene die IF doet netto meer vet heeft verloren dan diegene die 6-8 maaltijden per dag at?
Ik hoop nergens stiekem op. Voordat het artikel überhaupt geschreven was zat ik te filosoferen of dit een mogelijk voordeel van IF was dat na mijn eerste voordeel een 'onderbouwing' kon zijn waarom ik IF (naast de andere reden) doe. Ook al heeft maaltijdfrequentie geen impact op het algeheel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Laat maar een paar van deze studies zien dan, die goed zijn uitgevoerd en wat jij zegt bewijst. Die zijn er niet. De meeste cohortstudies bij elkaar wijzen netto uit dat maaltijdfrequentie geen reet uitmaakt voor netto vetverlies van mensen, maar dat energieinname en daarin de consequentheid de hoofdrol in speelt.
Je praat wel steeds over verhoogde vetverbranding in de fasting window, maar er vindt natuurlijk een tegenbalancerende vetophoping plaats in je feeding window als je bv. 1500 kcal in één keer naar binnen kiept. Dit heft elkaar weer op en netto kom je weer op kcals in / uit. Sterker nog, dit gebeurt ook met niet-IF stijl eten.
Wat hier speelt is dat je heel enthousiast bent over je manier van eten en stiekem hoopt dat er van alles aan voordelen van zijn, behalve makkelijker minder kcals per dag eten. Het kan zijn dat je met grote maaltijden in IF of alternate fasting style langer leptinesensitief blijft etc. maar hoe dan ook: maaltijdfrequentie is geen grote correlator met vetverlies. Energieinname wel.
Flikker op met je ONZ man.quote:
Volgens mij is dit juist wel relevant voor bodybuilding ivm voedingspatronen etcquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Flikker op met je ONZ man.Dat het in ONZ staat wilt niet zeggen dat er over en over van die domme 'grapjes' gemaakt hoeven te worden. Ik keek uit naar rijke conversaties en grappige plaatjes die niet zoals hierboven wat te maken hadden met bodybuilding.
Dat staat er ook.quote:Op donderdag 7 maart 2013 01:14 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist wel relevant voor bodybuilding ivm voedingspatronen etc
Ja.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:46 schreef Seam het volgende:
Hey vraagje jongens. IK heb nu een laagvet% dus je ziet al die aders goed. Maar bij mij kloppen ze helemaal niet en kan ik ze ook gewoon dichtdrukkenIs dit gevaarlijk? Ik ben namelijk twee weken geleden met creatine begonnen, kan dit hierdoor komen?
Stoppen met ademen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:46 schreef Seam het volgende:
Hey vraagje jongens. IK heb nu een laagvet% dus je ziet al die aders goed. Maar bij mij kloppen ze helemaal niet en kan ik ze ook gewoon dichtdrukkenIs dit gevaarlijk? Ik ben namelijk twee weken geleden met creatine begonnen, kan dit hierdoor komen?
Oh God the ironyquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Flikker op met je ONZ man.Dat het in ONZ staat wilt niet zeggen dat er over en over van die domme 'grapjes' gemaakt hoeven te worden. Ik keek uit naar rijke conversaties en grappige plaatjes die niet zoals hierboven wat te maken hadden met bodybuilding.
Ook daarom; eating window van 6 uurquote:Op donderdag 7 maart 2013 06:25 schreef fathank het volgende:
Zo spannend is IF toch niet? Ja een eat window van 8 uur per dag. Ik slaap 8 uur per dag, blijft er nog 16 uur over. Na t wakket worden 4 uurtjes niet eten en voor t slapen gaan 4 uurtjes niet eten. Easy as that. Als rasecto deed ik niet anders.
Het werk wel dus, want ik kom eten wat ik wilde, ik kwam toch niet aan![]()
Misschien moet je je prioriteiten eens bijstellen en niet in een krot gaan wonen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:52 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik zie vaak dat mensen pull-ups/chin ups met de deurpost van hun deur doen maar ik heb het idee als ik dat hier doe of bij mijn ouders dat die hele deurpost naar beneden dondert.
Eens. Die "grapjes" zijn zo voorspelbaar nu. Alleen maar over creatine en schema's en dan doen alsof jr niet goed kan typenquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wie is dat?quote:
De 2e zie ik niet, maar jij wil dus beastmodequote:Op donderdag 7 maart 2013 10:30 schreef Weissman het volgende:
Grappig om te zien hoe uiteenlopend de streeffysieken zijn hierEn hoe iedereen een andere doel en definitie van ''mooi'' heeft.
Dit is wat ik wil bereiken. Nu zijn beide mannen iets korter dan dat ik ben maar komt wel aardig in de buurt van mijn doel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit vooral denk ik. Ook een overduidelijk verschil tussen zn broer en hij qua aestheticsquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:36 schreef jeurse04 het volgende:
Sowieso Zyzz![]()
[ afbeelding ]
Alhoewel dat natuurlijk nooit gaat lukken zonder roids en blessed genetics.
Haha, problem?quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:50 schreef Weissman het volgende:
[..]
Oh God the irony
Zelf maandenlang een serieus topic onderspammen met stomme plaatjes en nikszeggende vragen; en als je de ruimte er voor krijgt om dat te doen zeuren dat het niet serieus genoeg is
Fuck logic
Only op Fok!
zonder roids lukt je dat natuurlijk ook nietquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:38 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Dit vooral denk ik. Ook een overduidelijk verschil tussen zn broer en hij qua aesthetics
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |