uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.
Kijk, iets als een brekende treinstam, dat merk je zodra het optreedt. Slijtage aan een spoorstaaf, of inderdaad aan een remschijf, ontdek je pas als je er naar kijkt.
We constateren dat hier een probleem is ontstaan, namelijk het tot onder de norm verslijten van de spoorstaaf. EN we constateren dat dat probleem tussen 1 en 30 dagen voor de ontdekking ontstaan is. En de paniek waarmee gisteren midden in de spits de boel stilgelegd is, doet mij vermoeden dat die termijn dichter bij de 30 dan bij de 1 dag(en) gezeten heeft.
Dus: Er heeft dagenlang, en waarschijnlijk weken lang, een probleem plaats gehad op het spoor, wat niet eens ontdekt was. Daarom is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest" dus niet houdbaar.
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op isquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?
Sowieso helpt het als je je routine-inspecties buiten de spits houdtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op is
Nee precies die andere concurrentquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Toch niet AnsaldoInfra?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kernafval vanaf de Sloe ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:39 schreef greavy het volgende:
Binnen enkele dagen weer het meest bewaakte en beveiligde transport per spoor richting Frankrijk.
Jammer, maar begrijpelijk: treinpaden zijn bedoeld voor bedrijven die treinen willen laten rijden, niet voor projecten die nog niet zeker zijn.quote:De capaciteitsaanvraag van de gemeente Den Haag is door ProRail niet ontvankelijk verklaard en daardoor afgewezen.
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Ben benieuwd of ze het op een andere manier doorzetten
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeurenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeuren
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.
Wel zou dat kunnen betekenen dat treinen niet verder rijden dan bijvoorbeeld Brussel-Noord of zelfs Antwerpen, omdat de capaciteit in de NZV al vergeven is aan andere partijen.
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijk
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemen
Ja okee. Overigens is het natuurlijk ook niet per definitie 100 % altijd veilig als dingen WEL aan de goede kant van "de norm" zitten. Dat vergeten mensen en organisaties ook nog weleens.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.
't ging hier blijkbaar net mis, en de regels zijn hier natuurlijk wat scherper (publiek vervoerend vs prive auto).
Haastige spoed is zelden goed.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.
Kip-ei verhaal he.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Het was dan ook nogal kortdag. Den Haag is jarenlang voorgehouden dat er een aantal rechtstreekse treinen per dag zouden komen. Weliswaar met een tussenstop in Breda, maar dat zou nog altijd sneller zijn dan de oude route via Roosendaal.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Helaas moet ik je hierin volledig gelijk geven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Lulkoek, want er staat in documenten van het ministerie dat er al in 2002 is afgesproken dat de benelux trein vervalt als de Fyra gaat rijden. In juni 2012 was het al duidelijke dat de benelux zou wegvallen en pas in september/oktober begonnen de eerste belangenorganisaties aan de bel te trekken. Ze hebben geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Maakt niet uit, er wordt pas aan de bel getrokken als het al te laat is. Ze hadden in 2007,toen de Fyra uitliep en bleek dat de dienstregeling voor Den Haag er anders uit kwam te zien al in moeten grijpen. Dat hebben ze vertikt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Ook gemeente Den Haag had toen al in kunnen grijpen, ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens, in 2007 hadden we alleen nog maar Rover en die werden toen al niet meer serieus genomen geloof ik
houden we het wel gezellig, dames?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Wij wel hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
houden we het wel gezellig, dames?
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:59 schreef James1988 het volgende:
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).
Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.
De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |