Heb je de link geopend?quote:
Ja, dat las ik. Zie alleen niet in waarom de opstelling van Turkije een rol zou moeten spelen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je de link geopend?
Het staat in de eerste alinea.
Ja, in Turkije kun je Nederlands, taal en cultuur leren, als je daar als Nederlander woont. Maar wel op kosten van Nederland.
Hier eist die Turk uit de OP dat Turkse kinderen les krijgen in het Turks. Maar op kosten van Nederland.
Waarom?
Het schokkende is dat de Nederlandse regering er alles aan doet om deze man voor de integratie in te zetten. Terwijl zijn instelling en gedrag het tegenovergestelde resultaat tot gevolg hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:46 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als dat schokkend is, dan is Moeder Theresa een compleet horrorverhaal, ofzoiets
Waar blijkt dat laatste uit? Niet louter uit zijn kansloze missie waar dat topic over gaat, hoop ik?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het schokkende is dat de Nederlandse regering er alles aan doet om deze man voor de integratie in te zetten. Terwijl zijn instelling en gedrag het tegenovergestelde resultaat tot gevolg hebben.
Hoezo is dat "neen"? Het verandert toch niets aan het feit dat de Albanezen een al bestaande minderheid waren toen de moderne staat Macedonië werd uitgeroepen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:46 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Neen, want als je naar de bevolkingsstatistieken kijkt van landen uit voormalig-Joegoslavië zie bijvoorbeeld dat pas vanaf 1945 het aantal Albanezen door natuurlijke voortplanting een meerderheid zijn gaan vormen in de gebieden om Kosovo heen, in dit geval maken zij bijna de helft van de Macedonische bevolking uit.
Tja dat is de VS. Daar denken ze nog logisch na over dit soort dingen. Hier vindt iedereen dat ze alles maar moeten krijgen en overal recht op hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef peperazzi2 het volgende:
Wij wonen met onze kinderen (4 en 2 jaar oud) in de VS. Thuis spreken we voornamelijk Nederlands, maar voor beide kinderen besteden we genoeg aandacht aan Engels zodat ze goed met hun Amerikaanse vriendjes kunnen communiceren.
Onze oudste zit nu 3 dagen per week op de kinderopvang en wordt door de leraressen aldaar gezien als iemand met een grote woordenschat en goede taalbeheersing, en een talent in de lessen Spaans die ze krijgen.
Wij hebben geen dollar subsidie gehad van de staat, en er zelfs ook maar niet over nagedacht om daarom te vragen. Ouderschap hoeft niet door de staat betaald te worden, daar moet je zelf voor zorgen.
Zo true.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef peperazzi2 het volgende:
Wij wonen met onze kinderen (4 en 2 jaar oud) in de VS. Thuis spreken we voornamelijk Nederlands, maar voor beide kinderen besteden we genoeg aandacht aan Engels zodat ze goed met hun Amerikaanse vriendjes kunnen communiceren.
Onze oudste zit nu 3 dagen per week op de kinderopvang en wordt door de leraressen aldaar gezien als iemand met een grote woordenschat en goede taalbeheersing, en een talent in de lessen Spaans die ze krijgen.
Wij hebben geen dollar subsidie gehad van de staat, en er zelfs ook maar niet over nagedacht om daarom te vragen. Ouderschap hoeft niet door de staat betaald te worden, daar moet je zelf voor zorgen.
Ik heb hier mijn Deense taal geleerd via de Sprogskole. Die mogelijkheid is gebruikelijk voor een emigrant. Maar je mag vrij kiezen of je überhaupt Deens wilt leren. De basis is een studie van 2 jaar. Dat betaalt de overheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef peperazzi2 het volgende:
Veel is mogelijk als je een beetje dikke portemonnee hebt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:14 schreef ThunderBitch het volgende:
Nederlandse les voor Turkse ouders was toch al mogelijk?!
Ik dacht dat het gratis was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Veel is mogelijk als je een beetje dikke portemonnee hebt.
De kartonnen doos onder de brug is gratis. Heb je toch nog iets boven je hoofd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:17 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik dacht dat het gratis was.
Het gaat hier om Turkse lessen voor basisschoolkinderen onder schooltijd. En ook nog eens betaald door de Nederlandse Staat.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:14 schreef ThunderBitch het volgende:
Nederlandse les voor Turkse ouders was toch al mogelijk?!
Een van de belangrijkste criteria voor integratie is het goed leren van de taal van dat land. Turkse les aan basisschoolkinderen geven onder schooltijd staat haaks op die integratie. Dat weet deze meneerquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:37 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar blijkt dat laatste uit? Niet louter uit zijn kansloze missie waar dat topic over gaat, hoop ik?
OK, dus inderdaad gebaseerd op 1 actie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een van de belangrijkste criteria voor integratie is het goed leren van de taal van dat land. Turkse les aan basisschoolkinderen geven onder schooltijd staat haaks op die integratie. Dat weet deze meneer
Mustapha ook donders goed. Maar als zijn Turkse achterban gratis Turkse les voor hun kinderen wil, zodat ze makkelijker kunnen communiceren met hun kinderen dan maakt dat deze man niets meer uit.
De minister van integratie heeft zijn voorstel dan ook afgewezen met de woorden dat ' deze lessen Turks niet in het belang zijn van een goede integratie' . Daar heeft deze man die verantwoordelijk is voor een goede integratie dus geen boodschap aan en hij dreigt vervolgens naar de rechtbank te stappen als Nederland niet over de brug komt met geld om deze lessen te bekostigen.
Noem mij maar gek, maar in mijn ogen is hij niet bepaald bevorderlijk voor de integratie van turken in onze maatschappij.
Is dat het beste antwoord dat je kan geven?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
OK, dus inderdaad gebaseerd op 1 actie.
Het is aanzienlijk korter dan jouw geëmmer, waar je dus je ook gewoon `ja' had kunnen typen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is dat het beste antwoord dat je kan geven?
...
Ik denk dat Nederlandse les voor de ouders een win/win situatie is, als er toch les gegeven moet worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat hier om Turkse lessen voor basisschoolkinderen onder schooltijd. En ook nog eens betaald door de Nederlandse Staat.
Dus niet om Nederlandse les voor volwassenen Turken.
Dat laatste moedigt de Nederlandse regering, terecht, aan.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De kartonnen doos onder de brug is gratis. Heb je toch nog iets boven je hoofd.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niks persoonlijks, meid. Mijn excuses. Liet mij wat gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |