Dude, kid, jongen, ik weet niet wat ik je moet noemen, maar je hebt een kleine gebaard toch? Vader?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:40 schreef JAM het volgende:
Overigens vind ik dat gedweep van Mainport met meneer Bukowski maar niets. Dat vind ik werkelijk helemaal niets. Daar heb ik niets anders dan het ene woord dat precies het tegenovergestelde van waardering moet betekenen voor.
Het is gewoon een forum met oude mensen geworden, die onder groepsdruk niet meer mogen praten over de zaken die ze bezighouden, te weten het huishouden, de kinderen en hun baantje. Dus beperkt de discussie zich tot het reageren op een verdwaalde jeugdige, die om voor mij onduidelijke redenen indruk probeert te maken op dat gezelschap van oude zemelaars.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:44 schreef JAM het volgende:
Het niveau is hier wat omlaag. Ik weet niet zozeer of dat nu product is van mijn eigen gemoedstoestand de afgelopen jaren, of dat het niveau waarlijk tanende is. Ik ga uit van het laatste. Ik was zojuist een paar oude topics terug aan het lezen en daar las ik een grapje van iemand die zei dat hij wel een 'leidingnemer' zou willen zijn, dit in tegenstelling tot een 'leidinggevende.' Zulke spitsvondigheden, hoe flauw dan ook, heb ik de afgelopen jaren niet meer kunnen ontwaren. Vandaag hoorde ik dan toevallige een leuke. 'Ik heb jaren in een elektriciteitshuisje gewoond, tot de spanning mij teveel werd.' Daar zal ik het even bij laten.
Even citeren.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:29 schreef Mainport het volgende:
Citaat van de dag:
Mensen met ambitie zijn te dom om lui te zijn.
- Milan Kundera
quote:Voor een nieuw boek over de schoonheid van de natuur heeft Emma Watson naakt geposeerd. Het boek is bedoeld om geld in te zamelen voor milieuvriendelijke organisaties. Daily Star schrijft dat de actrice hiervoor samenwerkte met fotograaf James Houston.
Op de foto's zit Emma onder de viezigheid en is ze drijfnat terwijl ze haar borsten bedekt en een orchidee vasthoud.
Ja, het zijn echt heel spannende foto's.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:43 schreef DaMart het volgende:
Ik las net een bericht over een boek dat Mainport volgens mij graag toevoegt aan zijn boekenkast!
[..]
Dat moet dan wel in de zomer, want dan begint de lente pas.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:04 schreef Ringo het volgende:
'k Wil binnenkort een ongeregelde lentemeet.
Halverwege juli, als de vorst uit de lucht is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:17 schreef DO2 het volgende:
Dat moet dan wel in de zomer, want dan begint de lente pas.
Jij hier.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:04 schreef Ringo het volgende:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:04 schreef Ringo het volgende:
Ik beloof niks...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:09 schreef JAM het volgende:
Doe je dat dan niet weer in dat brakke Engels van je?
quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:15 schreef Gellius het volgende:
Ik vind wel dat onze stiltes veel fraaier zijn dan die van vroeger. We worden er echt goèd in.
Of je zit ook dagenlang wanhopig te F5-en totdat er een post valt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef Thisbe het volgende:
Ik kijk blijkbaar altijd op het juiste moment hier.
Ja, inderdaad. Keihandig.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:46 schreef Thisbe het volgende:
Nee soldaat, zo ernstig is het nog niet met mij gesteld. Alles goed in het Brabantse land?
Ik zag dat er een quote-alert is, keihandig!
Ik ben blij dat sommige dingen nooit veranderen, dat houdt het leven overzichtelijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:48 schreef LXIV het volgende:
Ja, inderdaad. Keihandig.
De boerderij aan de Wamberg heeft nog steeds geen dak. Verder alles goed hier.
De stiltes zijn niet ongemakkelijk meer. Dat is een buitengewoon goed teken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:15 schreef Gellius het volgende:
Ik vind wel dat onze stiltes veel fraaier zijn dan die van vroeger. We worden er echt goèd in.
Nee, het kon beter. Op deze manier laat je sporen achter.quote:
Dat is waar, Sigme. Hoe is het in Drenthe? Hoeveel lammetjes heb je al weer?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:45 schreef sigme het volgende:
We hoeven natuurlijk ook geen niet-ongemakkelijke stiltes te laten vallen als we er dan toch zijn, hmm?
Toevallig de jongste deze week de eerste schooldag! Dat is ook heel wat hoor! Uit met de pret en onderworpen door het keiharde stramien van de kleuterschool in Boxtel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:49 schreef sigme het volgende:
12 Lammetjes, waarvan eentje aan de fles. Die vonden we eerste paasdag onderkoeld in de wei (was al wel ruim twee weken oud). Na een paar dagen binnen mocht ze weer naar buiten, maar ze moet sindsdien door ons gevoed worden.
Jouw prulletjes zijn wel van de fles af denk ik zo. Al beiden op de basisschool?
Ach, met nummer 1 zat je ook al vast. Dan kan je net zo goed er nog eentje bij hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toevallig de jongste deze week de eerste schooldag! Dat is ook heel wat hoor! Uit met de pret en onderworpen door het keiharde stramien van de kleuterschool in Boxtel.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, met nummer 1 zat je ook al vast. Dan kan je net zo goed er nog eentje bij hebben.
Nog steeds geheel naar wens; huisje boompje kotertjes in het Brabants land?
Ja, het gaat goed. En ik werk ook weer lekker dichtbij huis en met een functie die me zeer goed bevalt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, met nummer 1 zat je ook al vast. Dan kan je net zo goed er nog eentje bij hebben.
Nog steeds geheel naar wens; huisje boompje kotertjes in het Brabants land?
Oh, ik heb uit arren moede een betrekking aanvaard ergens in Friesland. Uur rijden, vaste baan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Ja, het gaat goed. En ik werk ook weer lekker dichtbij huis en met een functie die me zeer goed bevalt.
Hoe is het met jouw werkzaamheden? Al volledig overgeschakeld op autarkisch of heb je soms nog een klus?
Oh, hier vlakbij hebben we nog 5000m2, waar ik in principe mee doen kan wat ik wil. Maar daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. Misschien over een paar jaar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb uit arren moede een betrekking aanvaard ergens in Friesland. Uur rijden, vaste baan.
Autarkie is ver weg, maar ik heb wel vandaag weer vanalles in de moestuin gezet. En ik hoop op gebiedsuitbreiding. In een warm zonnig land.
Jij had toch ook ooit nog eens een oogje op een stuk land? Is dat nog wat geworden?
De vaste baan heb ik al weer even, toevallig zag ik op tijd aan de hoeveelheid klussen dat het economisch verstandiger was dan maar weer te tekenen. En gezien de tijden blijf ik nog wel even hangen, denk ik.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, hier vlakbij hebben we nog 5000m2, waar ik in principe mee doen kan wat ik wil. Maar daar heb ik nu niet zoveel tijd voor. Misschien over een paar jaar.
En hoezo opeens een vaste baan? Weer in de ICT? En zijn er emigratieplannen??
Maar je woont toch al in een oase van rust? Ik heb afgelopen December Drenthe bezocht. Vond het erg leuk daar, aardige mensen ook.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
De vaste baan heb ik al weer even, toevallig zag ik op tijd aan de hoeveelheid klussen dat het economisch verstandiger was dan maar weer te tekenen. En gezien de tijden blijf ik nog wel even hangen, denk ik.
Nee, niet emigreren. Daaro is het nog onmogelijker om geld te verdienen. Nee, als oase van rust, vakantiebestemming en voor als we later oud zijn ofzo.
In mijn oase van rust is het een drukte van belang, met veel vee en af en toe een wandelaar. En een Nederlands klimaat (wat ik trouwens best zat begin te raken, maar dan gaat het niet over het weer).quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je woont toch al in een oase van rust? Ik heb afgelopen December Drenthe bezocht. Vond het erg leuk daar, aardige mensen ook.
Wel leuk hoor. En op dit moment een goed moment van kopen in Zuid-Europa.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:15 schreef sigme het volgende:
[..]
In mijn oase van rust is het een drukte van belang, met veel vee en af en toe een wandelaar. En een Nederlands klimaat (wat ik trouwens best zat begin te raken, maar dan gaat het niet over het weer).
Uiteindelijk zullen we dit niet eeuwig willen aanhouden, en ik wil best alvast een retraite. Met wat amandelbomen oid.
Onze jongste (zoon) gaat ook sinds drie weken naar school. Wat een opvallend verschil tussen jongens en meisjes bloot legt. Dochter heeft allemaal ingewikkelde 'vriendschappen' met andere meisjes en mn zoontje heeft binnen een week bij wijze van spreken vrienden voor het leven gemaakt. En zeer fijn om van de crèche af te zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toevallig de jongste deze week de eerste schooldag! Dat is ook heel wat hoor! Uit met de pret en onderworpen door het keiharde stramien van de kleuterschool in Boxtel.
Ook financieel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:29 schreef Z het volgende:
[..]
Onze jongste (zoon) gaat ook sinds drie weken naar school. Wat een opvallend verschil tussen jongens en meisjes bloot legt. Dochter heeft allemaal ingewikkelde 'vriendschappen' met andere meisjes en mn zoontje heeft binnen een week bij wijze van spreken vrienden voor het leven gemaakt. En zeer fijn om van de crèche af te zijn.
Ik herinner me de kleuterschool nog feilloos. Het was belangrijk om bij de mannen te horen. En om zo'n stalen skelter in bezit te hebben tijdens het speelkwartier.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:54 schreef Z het volgende:
Dat valt hier nog mee, hij is wel wat meer recalcitrant dan normaal. Dat komt natuurlijk door de vermoeidheid.
Moet je nou kijken. Na twee weken zit hij al bij 'de mannen'.
[ link | afbeelding ]
Zijn de pedagogen ondertussen ook tot het inzicht gekomen dat het goed is als jongetjes oorlogje spelen? 20 jaar geleden was dat toch juist heel fout?quote:Op maandag 22 april 2013 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het meisje in me denkt dan: doe het niet, praat er gewoon over. De pedagoog in me laat hem maar.
Ja, al een tijdje. Nu denk ik niet dat ze het op het consultatiebureau zullen goedkeuren, maar dat zegt dan weer weinig.quote:Op maandag 22 april 2013 09:49 schreef LXIV het volgende:
Zijn de pedagogen ondertussen ook tot het inzicht gekomen dat het goed is als jongetjes oorlogje spelen? 20 jaar geleden was dat toch juist heel fout?
Ik weet het wel waar hij het vandaan heeft: Kuifje.quote:Wel goed dat hij zelf zijn geweer van Duplo moet maken. Dat prikkelt tenminste de creativiteit. Zelf heb ik meisjes en die vonden op zolder ook een speelgoedgeweer. Daarmee moest ook meteen alles en iedereen doodgeschoten worden. Waar ze het vandaan hebben weet ik niet, want ze kijken al bijna geen TV en als ze het kijken altijd de 'verantwoorde' programma's op NL-3. Toch weten ze precies hoe ze een geweer moeten vasthouden en waar het voor dient. En het zijn meisjes!
Stripverhalen zijn onmisbaar voor een goede opvoeding. Bij mij vroeg de oudste of zwarte mensen gevaarlijk waren. Uit mijn oude Donald Ducks (jaren 70) had ze gezien dat Donald regelmatig naar Afrika ging, en de negers daar werden toen nog gewoon afgebeeld als kannibalen met speren en botjes door hun neus. Vormend voor de rest van je leven!quote:Op maandag 22 april 2013 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, al een tijdje. Nu denk ik niet dat ze het op het consultatiebureau zullen goedkeuren, maar dat zegt dan weer weinig.
[..]
Ik weet het wel waar hij het vandaan heeft: Kuifje.
Daar was ik vorige week. Ga je ook zondags fietsen op Tempelhof?quote:
Graag was ik erbij geweest, maar ben net terug uit Venetië.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:55 schreef mane het volgende:
Ringo had ook kunnen schrijven dat ze een lekkere kont had. Dat is dan iets minder burgerlijk waardig waarschijnlijk.
Waarvoor ik hier kwam:
Vrijdag, 20.30, Oude Mol in de Oude Molstraat, DH. Stil zijn of niet stil zijn. Ringo en ik zullen er zijn.
Dat doe ik ook wel. Maar we gingen onlangs met het vliegtuig op vakantie en ik moest het aantal boeken wat ik meenam beperken. (Omdat er ook nog kleurpotloden, knuffels, afwasmiddel, strandspeelgoed et cetera mee moest). Ik heb uiteindelijk voor één lange broek en 5 boeken gekozen. Toen dacht ik dat zo'n e-reader best wel gemakkelijk kon zijn. Qua gewicht.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:37 schreef Thisbe het volgende:
Boeken moet je niet downloaden soldaat. Boeken moet je in papieren vorm aanschaffen en koesteren, danwel wegwerpen.
De kapper heeft er overigens bijna drie uur over gedaan, en nu is mijn haar rood. Wat niet de bedoeling was.
Staat hier nu een spatie te veel of een woord te weinig?quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:56 schreef Ringo het volgende:
Die zitten dan op hun zorgopleiding poppen luiers te wisselen.
Hmm. Ik zie het er niet in, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:34 schreef Ringo het volgende:
Ervan uitgaande dat poppen belanghebbend voorwerp is, geen van beide. Toch?
Buiten dat om, het volgende. Ringo heeft, zoals altijd, een overschot van gelijk. Vergelijk met:quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:22 schreef Gellius het volgende:
Liene is tegenwoordig geanimeerd, dus die heeft vast geen tijd.
Hoezo? Was het onbevlekt?quote:Op maandag 10 juni 2013 18:37 schreef mane het volgende:
Bedankt Lienekien, heren.
Het was voor mij ook een verrassing.
quote:
Geweldig nieuws!quote:Op maandag 10 juni 2013 18:07 schreef mane het volgende:
Er is een vers rozijnenmeisje of -jongetje op komst!
Wat een blijde en vrolijke verassing. Maar was er dan al een meneer Mane? Dat heb ik dan gemist.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:07 schreef mane het volgende:
Er is een vers rozijnenmeisje of -jongetje op komst!
Meneer is ook behoorlijk vers.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een blijde en vrolijke verassing. Maar was er dan al een meneer Mane? Dat heb ik dan gemist.
Dan heeft hij er geen gras over laten groeien in ieder geval. Hulde!quote:Op maandag 10 juni 2013 21:54 schreef mane het volgende:
Op maandag 10 juni 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een blijde en vrolijke verassing. Maar was er dan al een meneer Mane? Dat heb ik dan gemist.
Meneer is ook behoorlijk vers. .
quote:Had maandag tentamen met een vraag zoals je ze maar zelden ziet. Met humor. Voor diegenen die die vraag willen lezen heb ik hem hierbij gevoegd. Let wel: dit is alleen de inleidende tekst, de vraag waren totaal niet grappig - eerder moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
De vraag waren..?quote:
Dat is het ook. Ik weet nu alleen niet of ik me zorgen moet gaan maken om het niveau van Engels van leraren in het hoger onderwijs of dat Mainport gewoon weer de een of andere bonte uitspraak over zichzelf in het leven heeft geroepen om zijn gebrek aan daadwerkelijke charme te proberen te verbloemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd Engels. Of raar. Raar Engels. Hoeheetut.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:42 schreef Z het volgende:
Vijf gangen.
• Koude aardappel-artisjoksoep met kabeljouw
• Risotto met verschillende bereidingen van tomaat
• Buikspek met boontjes
• Black Angus
• Lekker toetje.
Vergezeld van lekkere wijntjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |